Tommie12 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 07:18:
[...]
Koop je een auto van bijna 2 ton en dan neuten over 10€ per wintermaand. 😱
Mijn cabine is warm op 5 min en door de WP is dat geen 30%.
Bij een rit van meer dan 10 min doe ik mijn jas op de acterbank. Dikke jas in de auto vind ik niet comfortabel. En zo’n EQS koop je toch voor her comfort…
In elk geval, als je nog spaartips nodig hebt, stuur maar.
* Let op, onderstaande bedragen zijn indicatief.
Tja, ik heb ook een huis van rond de miljoen en toch let ik op aanbiedingen met 1 euro korting in de supermarkt. Dat staat voor mij niet met elkaar in tegenspraak.
En die auto was bij lange na geen twee ton, overdrijven is ook een vak.
Ik vind het altijd zo’n dooddoener dat alles in je leven in perfecte balans moet zijn volgens iemands anders beeld.
Geld genoeg? Dan mag je niet meer op de kleintjes letten.
Dure auto? Dan moet je ook een duur huis, dure vakanties, dure kleding en dure boodschappen.
Mag ik ook gewoon met de EQS een big mac halen? In een jas van de kringloop?
Misschien mag iedereen dat gewoon zelf bepalen.
Een tientje besparen op EV-energie, een tientje op boodschappen, een tientje op kleding, een tientje op tv of internet, nog een tientje hier en daar, en je zit zo op 100 euro per maand. Na tien jaar is dat het verschil tussen een EQS en bijvoorbeeld een (recentere) Model Y.
Qua comfort werkt dit voor mij gewoon beter. Ik vind het onprettig om zonder jas naar de auto te lopen, of hem aan het begin van de rit meteen uit te moeten doen. Wachten op voorverwarmen tot het zonder jas comfortabel is, of halverwege de rit alsnog moeten uitdoen, vind ik ook niks. En een jas aanhouden terwijl de auto steeds warmer wordt geeft juist weer zweet.
Mijn jas zit prima, ook in de auto. Stoelverwarming is eerder te warm dan te koud en heeft gelukkig drie standen. Van koukleumen is absoluut geen sprake.
Ik snap dat recentere Tesla’s het interieur volledig met een warmtepomp verwarmen en daarin efficiënt zijn. Bij de meeste andere merken gebeurt de eerste minuten echter nog gewoon met een PTC-element, ook als ze een warmtepomp hebben.
Dank voor het aanbod, maar ik ben al kneitergierig. Bespaartips zijn niet nodig 😉
[
Voor 18% gewijzigd door
mitsumark op 30-12-2025 19:47
]