En ik weet uit ervaring dat je met 60% SOH nog steeds kan rijden. Dus als boodschappenkoekblik, kinderen vervoer en woonwerkverkeer kan het nog lang door.verkeerslicht schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:40:
[...]
Zeker waar. Echter als ik zo steeksproefgewijs kijk op gaspedaal of marktplaats, dan kom ik bij polestar bij vergelijkbare km-standen uit op 88 tot 94% soh, en bij tesla loopt dat tussen de 77-94%. De laatste heeft dus meer spreiding. En het aanbod van tweedehands polestar is groot genoeg om daar een waardeoordeel aan te hangen voor mijn gevoel (als die soh niet gelogen is natuurlijk)
Slechte vergelijk wellicht, maar mijn Stromer ST2 had 60% SOH en de accu functioneerde nog prima. Als jij met 60% SOH met een 75kWh accu nog 45kWh over hebt dan kan je nog best wat doen.
De accu is uiteindelijk kaduuk gegaan doordat de print uit de fiets kortsluiting heeft gemaakt en ook het BMS van de accu heeft gefrituurd. Niet omdat de cellen het niet meer aan konden
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
:strip_exif()/f/image/qWGeikviGBCPWHJPyMBdd3CF.jpg?f=fotoalbum_large)