Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:55
verkeerslicht schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 13:40:
[...]

Zeker waar. Echter als ik zo steeksproefgewijs kijk op gaspedaal of marktplaats, dan kom ik bij polestar bij vergelijkbare km-standen uit op 88 tot 94% soh, en bij tesla loopt dat tussen de 77-94%. De laatste heeft dus meer spreiding. En het aanbod van tweedehands polestar is groot genoeg om daar een waardeoordeel aan te hangen voor mijn gevoel (als die soh niet gelogen is natuurlijk)
En ik weet uit ervaring dat je met 60% SOH nog steeds kan rijden. Dus als boodschappenkoekblik, kinderen vervoer en woonwerkverkeer kan het nog lang door.
Slechte vergelijk wellicht, maar mijn Stromer ST2 had 60% SOH en de accu functioneerde nog prima. Als jij met 60% SOH met een 75kWh accu nog 45kWh over hebt dan kan je nog best wat doen.

De accu is uiteindelijk kaduuk gegaan doordat de print uit de fiets kortsluiting heeft gemaakt en ook het BMS van de accu heeft gefrituurd. Niet omdat de cellen het niet meer aan konden

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:08
Vind ik de ID Buzz al een groot ding maar in de VS valt dat dan weer mee;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggko_BT6F5mOx8ur1fB-Ob82qVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qWGeikviGBCPWHJPyMBdd3CF.jpg?f=fotoalbum_large

Attenooijen.

Foto ergens in de VS bij een pas geopend Rivian (RAN) laadpunt.
In sommige staten hoeven ze trouwens geen nummerplaten aan de voorkant te hebben, vinnik dan weer mooi.

• verkeerslicht
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
barta123 schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 13:28:
[...]

En ik weet uit ervaring dat je met 60% SOH nog steeds kan rijden. Dus als boodschappenkoekblik, kinderen vervoer en woonwerkverkeer kan het nog lang door.
Slechte vergelijk wellicht, maar mijn Stromer ST2 had 60% SOH en de accu functioneerde nog prima. Als jij met 60% SOH met een 75kWh accu nog 45kWh over hebt dan kan je nog best wat doen.

De accu is uiteindelijk kaduuk gegaan doordat de print uit de fiets kortsluiting heeft gemaakt en ook het BMS van de accu heeft gefrituurd. Niet omdat de cellen het niet meer aan konden
Zeker, dat is een mooi gegeven.
Maar voor mij persoonlijk is de range best belangrijk. Ik wil bijvoorbeeld gewoon naar mijn werk heen en terug kunnen, en dan moet het apparaat in de winter gewoon 300km doen (en ook het liefst niet op de randjes van z'n kunnen, dus op 80% van de accu), en ook nog over 5 jaar.
Met dat in gedachten wil je dus een goede marge, en de degradatie ingecalculeerd.

Mijn WP (Omnia M3.2 10)

Pagina: 1 ... 372 373 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.

Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic