@
Wicked-Game Ik ben van E-tron naar MYLR gegaan. Ik mis het comfort (lees: luchtvering), de veel hogere zit, de wegligging en de luxe in het algemeen. Daar staat wel tegenover dat je te maken hebt met verouderde techniek (infotainment is niet meer van deze tijd en connectivity was dramatisch).
Qua kosten is het verbruik aanzienlijk hoger maar als je genoeg zonnepanelen hebt zal je dat eigenlijk alleen op vakantie merken (Italie met de E-tron was ca 30-35 kWh/100km en
met de MYLR 19.6 kWh/100km). Het onderhoud was de eerste vijf jaar inbegrepen bij de E-tron (de nota's voor regulier 'onderhoud' waren best pittig bij de Belgen op FB) en met de MYLR ben ik alleen helemaal in het begin een keer terug gegaan voor een fluittoon.
Na 60k+ km geen degradatie gemerkt op de E-tron, op de MYLR al 5% na 35K km.
De keuze voor een MYLR was deels omdat ik het gewoon wilde proberen, zo'n Tesla. Deels omdat de facelift van de E-tron er aan kwam en ik geen zin/tijd had om te wachten, levertijden waren lang. Geleased omdat ik (achteraf terecht) geen vertrouwen had in de restwaarde.
Ik heb geen spijt van m'n keus. Het verbaast me nog steeds hoe zuinig de MYLR is en wat ik er allemaal mee kan. Wel wat irritaties: autopilot tot 140 km/h met de Tesla terwijl de E-tron ongeacht de snelheid Lane assist behoud, de hoedenplank, Tesla Vision.
Ik heb de MYLR bijna een jaar, nog twee jaar te gaan op het leasecontract maar ik weet nu al dat ik over een jaar al op zoek ga naar iets anders, waarschijnlijk dan opnieuw een (Q8) E-tron.
Mijn advies aan jou: luister naar je emotie