SirLct schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:29:
[...]
Ik had XC40 P8 proefrit van een dag en paar maanden later ook de benzine T4 voor een week als leenauto, wat een bak ellende is het. Kraakjes, plastic fantastic, en wat een ongeloofelijke irritante infotainment is het zeg. Alleen puur door de infotainment sla ik het over. Traag, buggy, ellende..
Ik heb toevallig de Polestar 2 gereden, en ondanks zelfde basis op een v ander manier iets prettiger werken. Maar alsnog geen fan van de infotainment systeem.
Men noemt "ipad" als interieur alsof het iets slecht is, maar in realiteit werkt het zooo veel beter. Nog nooit zo'n fijne systeem gehad. De oude iDrive van BMW was ook erg goed (de nieuwe weer niet) maar vandaag de dag, voelt de rest echt 10 jaar ouder.
En dan hebben we nog niet over de slechte app, de slechte range (hoorde wel steeds beter te zijn, maar lange na niet zo efficient als tesla of de koreanen). Sterker nog, voor zijn segment is zelfs i4e40 en ix3 zuiniger.
Maar goed, ieder zijn eigen keuze. If you are happy with it, go for it!
(Even afgesloten op jouw stijl= eerst bashen, daarna zeggen ieder zijn eigen

)
@stijl :-) lol, ja... naja, bashen is niet mijn bedoeling geweest overigens, maar je zou het zo kunnen opvatten zie ik nu.
Maar zo zie je ieder zijn voorkeuren he... Maar ik noem de iPad omdat het daar sterk op lijkt.
Verder niets ten nadele van een iPad overigens.
Maar hoort het in een auto? ik vind dat in een auto alles aanwezig moet zijn om de auto te rijden en te navigeren ook tegenwoordig. De rest is flauwekul, leuk, maar niet noodzakelijk.
Het moeten openen van de frunk via een menu op een scherm is zoiets, ik heb een handle zitten, hoef er niet naar te zoeken.
Het bedienen van de onwaseming, kan via een menu, maar er is ook een fysieke knop voor aanwezig
idem met de achterruit verwarming.
Een aantal functies moeten gewoon een fysieke knop hebben, je moet er zonder al te veel afgeleid te raken op de tast naar kunnen grijpen en bedienen.
Ook de Volvo heeft zo'n foutje, het omschakelen tussen Pilot Assist en ACC. Dat is gewoon een misser dat daar geen fysiek knopje voor bij de bedieneing van de acc zit, er zitten twee loze pijltoetsjes die toch niets doen, zet die functie dan daaronder.
Wat betreft de stabiliteit, ik heb geen instabiliteit in werking gehad zover, 4600 km en 2 maanden na aflevering is er 1 dingetje misgegaan, de OTA update is niet gelukt. Verder nog geen negatieve zaken gehad.
Ook de app doet het altijd, nog geen enkele keer gezeur mee gehad.
Laat ik het zo zeggen, ik ben dik tevreden. en het voelt ook tevreden aan, iets wat ik met de Tesla of de id.4 niet zou hebben gevoeld. Dus moet ik die niet kiezen. Omgekeerd, als iemand geen tevreden gevoel met de XC40 ervaart, moet hij/zij die niet kiezen.
Voor mij was een doorslaggevend punt overigens de trekhaak met 1500 kg trekkracht in de wagen, ik heb een caravan en die wil ik graag mee. Het gedoe met range en veel laden neem ik voor lief, ik heb gewoon geen keuze daarin omdat mijn werkgever de leasewagens verplicht electrificeert, en een eigen wagen ernaast voor de caravan of een vakantiewagen op brandstof heb ik allemaal doorgerekend, en komt me veel te duur uit.
Vakantie doe je toch niet om te haasten, dus dan mag de reis ook op het gemakkie zijn.Dat wordt vaak koffieleuten onderweg :-D
maar er was geen andere wagen in deze prijsklasse of binnen budget die ik kon kiezen die ook die 1500 kg trakkracht heeft, maximaal 1100 kilo een jaar geleden en dat is net te weinig.