Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

We gaan het zien, maar dit MEB platform is veel te belangrijk voor ze om het nu te verpesten door fake-specs te lekken. En zo gek zijn die specs echt niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:55
Mar.tin schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:28:
[...]

De "Duitsers" zijn al jaren aan het hypen over EV's en grote aantallen en betaalbaar enzovoort.
Éérst zien, dan geloven.
Er zijn in de afgelopen jaren teveel beloften niet nagekomen en teveel "schandalen" geweest om ze nog op hun blauwe ogen te mogen geloven.

Ik geloof best dat ze het kunnen, maar vooralsnog zie ik zelf al anderhalf? 3! (introductie sept 2016) jaar een auto volgeplakt met stickers, waarvan we het interieur niet mogen zien, geen proefritten mee gemaakt kunnen worden. Die volgend jaar geleverd zou moeten worden?

Er zijn mij nog véél te véél "vaagheden" om nu direct te geloven dat ze hun beloften waar gaan maken.

Het is inmiddels bijna Q4 2019, een definitief ontwerp is op moment van schrijven nog niet onthuld.
Er zijn nog geen (pre-)production units beschikbaar voor reviewers.
Ze zeggen zelf in Q1 2020 te beginnen met uitleveren van ID.3's.. terwijl ik het gevoel aan alle kanten krijg dat er vanalles nog niet compleet is aan die auto.

Als je ook het filmpje van Bjorn ziet dat er onder het proefmodel dat daar op de vloer stond geen accu hing (29 seconden in het filmpje), en het onderstel verdacht veel leek op eentje met een ICE... :o
Dus exact dezelfde situatie als de Model 3, een aantal jaar geleden geleden? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:36
Mar.tin schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:28:
[...]

Het is inmiddels bijna Q4 2019, een definitief ontwerp is op moment van schrijven nog niet onthuld.
Er zijn nog geen (pre-)production units beschikbaar voor reviewers.
Ze zeggen zelf in Q1 2020 te beginnen met uitleveren van ID.3's.. terwijl ik het gevoel aan alle kanten krijg dat er vanalles nog niet compleet is aan die auto.
[...]
Weet niet of AutoWeek de meest neutrale bron is voor VAG producten. Maar hier lijkt het toch al wel om een redelijk compleet (pre-) productie exemplaar te gaan.
YouTube: Volkswagen ID.3 - AutoWeek Review - English subtitles

Ben ook wel benieuwd wat ze daadwerkelijk waar kunnen maken. Op 1 of andere verwacht ik de het theoretische rendement meer af zal wijken van het praktijk rendement dan bijvoorbeeld een Tesla.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Ben zelf naar de sneak peek van de VW ID3 geweest, heb de ID3 Sok en zit zelfs in de promo video van VW over de dag zelf, dus ben nu verplicht om de ID3 1st te kopen :+ .

Veel info is al bekend opzich maar kan het persoonlijk nog mededelen wat is bevestigd 2 maanden geleden:

Kleuren:
Magan Grey Metallic
Moonstone Grey
Makena Turkis Metallic
Glacier White Metallic

+ alle 1st's zijn 2-tone. zwart of grijs voor de lichtere kleuren.

Alleen 58KWH voor 1st, dus 420km wlpt

Konden zelf zitten in de "camouflage Id3" Dit is gewoon een testvoertuig ter promotiedoeleinde die gewoon rondtrekt.En ook hier waren de dashboards bedekt.

binnenruimte: als je achter zit is het net minder ruim dan een passat als achterpassagier, benen hebben ook goede steun.

Voorin zeeen van ruimte, komt voornamelijk doordat de dashboard gewoon naar voren kon. Stuur en alles leek qua afwerking nog op een polo, maar wellicht veranderd dat voor productie.

grappig genoeg was deze photoshop ook in het echt te zien. Had andere mooiere velgen, maar kleurenstelling was hetzelfde.

Afbeeldingslocatie: https://www.topgear.com/sites/default/files/styles/fit_1960x1102/public/images/news-article/carousel/2019/05/3c199153decdc8c5271b80b9303b52d0/vw_id3_frontquarter.jpg?itok=Zpsr1Ony
Afbeeldingslocatie: https://www.topgear.com/sites/default/files/styles/fit_1960x1102/public/images/news-article/carousel/2019/05/3c199153decdc8c5271b80b9303b52d0/vw_id3_rearquarter.jpg?itok=tC6AXXry

Kofferbak is groter dan een golf. bodem kan lager, en is ietjes dieper dan de golf en de dak is hoger dan de golf. dus je effectief meer laadruimte. is iedergeval veel meer laadruimte dan mn huidige golf gte.. das bijna vlak vanaf dorpel. bij de Id3 kon het nog bijna 25 cm lager met de verdiepte bodem.

Hierbij een primeur wat nog niet is verteld:
nast alle "1st" badges is er nog iets. De puntjes bij de kofferklep wordt bij alle '1st' toegepast, kun je niet opt-out'en. wil je het niet dan moet je voor een normale ID3, dus achteraan aansluiten.

Er zijn nog paar andere leuke dingen aan de auto

[ Voor 4% gewijzigd door Simply1337 op 02-09-2019 15:46 ]

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10
Simply1337 schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:44:

Er zijn nog paar andere leuke dingen aan de auto
Ben wel nieuwsgierig, ga laatste weekend naar de IAA

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:34

3_s

Ik ben ook wel benieuwd wat het gaat worden.

Momenteel heb ik een Kona, als deze over drietal jaar aan vervanging toe is (afgeschreven), ga ik veel meer keuze hebben dan ik nu had! Ik kan bijna niet wachten 8) .

@Simply1337 Wat bedoel je met de puntjes bij de kofferklep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Ik neem aan de stippels op de C- stijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10 13:05

matroosoft

Lone Christian

AndRo555 schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:39:
[...]

Dus exact dezelfde situatie als de Model 3, een aantal jaar geleden geleden? ;)
Model 3: ruim jaar na lancering verkrijgbaar in US, en ze hadden eerder al bewezen serieus te zijn op gebied van elektrisch rijden. Ook geen dieselschandaal. Dus imo slechte vergelijking. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
matroosoft schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:23:
[...]

Model 3: ruim jaar na lancering verkrijgbaar in US, en ze hadden eerder al bewezen serieus te zijn op gebied van elektrisch rijden. Ook geen dieselschandaal. Dus imo slechte vergelijking. :)
Hoezo slechte vergelijking? Wat heeft het dieselschandaal hier mee te maken? Dat ze onbetrouwbaar zijn? Dat ze geen auto’s kunnen bouwen?
Waarom zouden ze niet serieus zijn met elektrische auto’s? Ze gooien er bakken geld tegenaan.

Model 3:
September 2015: announcement / reservation
March 2016: unveiling
July 2017: first delivery
Early 2019: first deliveries (Europe)

ID3:
May 2019: reservations
September 2019: unveiling
2020: first deliveries

Effectief moet VW een ID3 leveren voor Januari 2021 om “gelijke tred” te houden met US Model 3 timeline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
in nederland worden de eerste in augustus 2020 geleverd.

elders in europa wordt het eerder of later. nu is de vraag welk gebied het als eerste krijgt.. dutisland of NL/UK/NOR

Pre-productie worden nu gedraaid. zo'n 6 stuks/dag. ergens in december gaan ze de echte producties draaien adhv de 1st bestellingen die in oktober/november defintief worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:41:
[...]
ID3:
May 2019: reservations
September 2019: unveiling
2020: first deliveries

Effectief moet VW een ID3 leveren voor Januari 2021 om “gelijke tred” te houden met US Model 3 timeline.
https://media.vw.com/en-us/releases/779

REVOLUTIONARY VOLKSWAGEN I.D. ELECTRIC CONCEPT CAR MAKES ITS WORLD DEBUT AT THE PARIS MOTOR SHOW
Sep 29, 2016
[...]
Reserveren pas sinds dit jaar, maar hij werd toch echt bijna drie jaar geleden aangekondigd als concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
Deveon schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:56:
[...]

[...]

Reserveren pas sinds dit jaar, maar hij werd toch echt bijna drie jaar geleden aangekondigd als concept.
Dit bevestigt alleen maar mijn punt, Model 3 was er ook zo lang als "concept" voordat die er effectief was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
voordat de reserveringsnummers erbij worden gehaald. de ID3 heeft voor ieder land en maximum aantal te leveren stuks. eenmaal 'vol' kom te staan op de wachtrijlijst.

grootste deel van de 30k is bestemd voor de duitse markt(10-15k), maar voor rest van europa is het niet veel.

meestal een max van 1000 per land, soms veel minder. In NL was volgens mij in 3 uur na lancering "vol" zelfde voor uk/noorwegen etc. frankrijk duurde wat langer, maar duitsand kun je nog registreren voor de 1st editie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-10 14:00
AndRo555 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:28:
[...]

Dit bevestigt alleen maar mijn punt, Model 3 was er ook zo lang als "concept" voordat die er effectief was.
Niet helemaal. In 2016 stond de VW ID3 al op een autosalon, en was het 'model' op zich al klaar.
Van het uiterlijk van de Model 3 was pas sinds 2016 ook iets bekend geraakt, de eerste foto's dateren van 2016, dus Tesla heeft wel degelijk 3 jaar sneller erover gedaan om een nieuw model te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
Simply1337 schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:51:
voordat de reserveringsnummers erbij worden gehaald. de ID3 heeft voor ieder land en maximum aantal te leveren stuks. eenmaal 'vol' kom te staan op de wachtrijlijst.

grootste deel van de 30k is bestemd voor de duitse markt(10-15k), maar voor rest van europa is het niet veel.

meestal een max van 1000 per land, soms veel minder. In NL was volgens mij in 3 uur na lancering "vol" zelfde voor uk/noorwegen etc. frankrijk duurde wat langer, maar duitsand kun je nog registreren voor de 1st editie
Nou moet je dat ook niet te serieus nemen, ik kon 5 minuten na de start niet meer reserveren in Almere maar wel in Amsterdam heb ik toen niet gedaan, maar van de reserve lijst kreeg ik 3 weken geleden melding dat het alsnog kon in Almere...dus toen maar gedaan. Als je er geen gebruik van maakt krijg je automatisch je geld terug. Inmiddels wil ik wel mijn e Golf inruilen tegen de ID.3 1st edition >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndRo555
bottom line schreef op maandag 2 september 2019 @ 18:11:
[...]

Niet helemaal. In 2016 stond de VW ID3 al op een autosalon, en was het 'model' op zich al klaar.
Van het uiterlijk van de Model 3 was pas sinds 2016 ook iets bekend geraakt, de eerste foto's dateren van 2016, dus Tesla heeft wel degelijk 3 jaar sneller erover gedaan om een nieuw model te ontwikkelen.
En waarom strooit Elon Musk dan al in Juli 2014 met 200 mijl en 35k USD? Is dat niet Tesla's versie van een "Concept Car"? Aan autosalons en traditionele concept cars doen ze namelijk niet mee.

Als je al je eieren legt op het idee van het uiterlijk van een wagen als indicatie van ontwikkeltermijn. 8)7
Deveon schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:56:
[...]

[...]

ID3 Concept: 2016 => Levering 2020
Model 3 Concept*: 2014 => Levering 2017 (eigenlijk pas op grote schaal in 2018)

*200mijl 35k "concept"

Lijkt mij een vrij vergelijkbare timeline.

Ik probeer hier niet te zeggen dat het een beter is of anders, maar dat er hier wel duidelijk in twee standaarden wordt gerekend (zowel in de positieve als negatieve zin) als het aankomt op Tesla vs concurrenten.

[ Voor 34% gewijzigd door AndRo555 op 02-09-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:02:
[...]

En waarom strooit Elon Musk dan al in Juli 2014 met 200 mijl en 35k USD? Is dat niet Tesla's versie van een "Concept Car"? Aan autosalons en traditionele concept cars doen ze namelijk niet mee.

Als je al je eieren legt op het idee van het uiterlijk van een wagen als indicatie van ontwikkeltermijn. 8)7

[...]

*200mijl 35k "concept"

Ik probeer hier niet te zeggen dat het een beter is of anders, maar dat er hier wel duidelijk in twee standaarden wordt gerekend (zowel in de positieve als negatieve zin) als het aankomt op Tesla vs concurrenten.
Dus de $25k Tesla is volgens jou ook al een concept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
AndRo555 schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:02:
[...]

[...]

*200mijl 35k "concept"

Als VW hun concept in 2016 op een AUTOSALON laten zien, dan zijn ze daar toch ook al veel langer mee bezig? Of denk je dat ze op 1 maand tijd een chassis maken met een hoop interieur gadgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 13:09
Bijzondere discussie voeren jullie over Model 3 vs ID3. De Model 3 is er al lang, dat is toch veel belangrijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
bottom line schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:47:
[...]

Als VW hun concept in 2016 op een AUTOSALON laten zien, dan zijn ze daar toch ook al veel langer mee bezig? Of denk je dat ze op 1 maand tijd een chassis maken met een hoop interieur gadgets?
Nee? Dat is een redelijk ruwe schets en bouw je op minder dan een maand. Heel erg weinig functionaliteit en als die er al is dan is het iets heel simpel om iets te demonstreren. Zo wat het verste weg van een productiemodel, het is dan ook niet voor niets een concept.
Deveon schreef op maandag 2 september 2019 @ 19:28:
[...]

Dus de $25k Tesla is volgens jou ook al een concept?
Ja, waarom niet? Het is niet omdat er geen plastieken PR item op een autosalon staat dat het niet als idee/concept naar buiten gebracht kan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door AndRo555 op 02-09-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
AndRo555 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:39:
[...]

Nee? Dat is een redelijk ruwe schets en bouw je op minder dan een maand. Heel erg weinig functionaliteit en als die er al is dan is het iets heel simpel om iets te demonstreren. Zo wat het verste weg van een productiemodel, het is dan ook niet voor niets een concept.
Minder dan een maand? Voor dit? Zelfs auto giganten plaatsen geen team van 25 man voor dedicated een concept car te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
bottom line schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:45:
[...]

Minder dan een maand? Voor dit? Zelfs auto giganten plaatsen geen team van 25 man voor dedicated een concept car te ontwikkelen.
[YouTube: 2017 Volkswagen ID Concept First Look - 2016 Paris Motor Show]
Ik snap nog altijd niet het punt dat je wil maken? Dat VW expressiever is (lees pure PR) in hun ideeen naar buiten te brengen dan Tesla? Dat Tesla veel sneller wagens maakt? (Niet echt waar want ze waren er in 2014 al mee bezig, zelfde tijdlijn dus)

Overigens haalt zo goed als niks van het design werk van de conceptcar het uitiendelijke ontwerp. Dus als je denkt dat er veel werk in een concept car gaat dan heb je het faliekant fout, 99% van het werk moet immers nog gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:34

3_s

Domme discussie, zullen we het over iets nuttigs hebben?

Zoals dat ik wel benieuwd ben naar real life resultaten van de ID3, net zoals ik dat was naar de Model 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
AndRo555 schreef op maandag 2 september 2019 @ 20:39:
[...]

[...]

Ja, waarom niet? Het is niet omdat er geen plastieken PR item op een autosalon staat dat het niet als idee/concept naar buiten gebracht kan worden.
In dat geval is Volkswagen razend snel, want Elon Musk is sinds augustus 2006 al bezig met de Model 3. Toen was Volkswagen nog druk met hun dieselgate concept. Toch komt daaruit met de ID.3 nog iets positiefs!

Op papier ziet de ID.3 er in ieder geval goed uit en ik hoop dat ze deze snel en met grote cijfers kunnen produceren. Het is geen Tesla, maar ik denk dat de meeste Tesla rijders graag wat bereik, acceleratie, topsnelheid en efficiency zouden inleveren voor betere service en consequente en betrouwbare bouwkwaliteit tegen een vergelijkbare prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:54
Deveon schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:06:
[...]

In dat geval is Volkswagen razend snel, want Elon Musk is sinds augustus 2006 al bezig met de Model 3. Toen was Volkswagen nog druk met hun dieselgate concept. Toch komt daaruit met de ID.3 nog iets positiefs!

Op papier ziet de ID.3 er in ieder geval goed uit en ik hoop dat ze deze snel en met grote cijfers kunnen produceren. Het is geen Tesla, maar ik denk dat de meeste Tesla rijders graag wat bereik, acceleratie, topsnelheid en efficiency zouden inleveren voor betere service en consequente en betrouwbare bouwkwaliteit tegen een vergelijkbare prijs.
VAG en service? Bouwkwaliteit? Serieus? Daar heb ik slechte ervaringen mee. Dan maar iets Japans aub..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Deveon schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:06:
[...]

Denk dat de Tesla rijders helemaal niet hun doelgroep is met de id 3 (lijkt me redelijk kansloos). Gewoon ander segment. Eerder de polestar, veel meer auto dan een golf (dat is de id 3 in feite) of de taycan (model S P100L rijders).

[ Voor 8% gewijzigd door prettig op 02-09-2019 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Noord27 schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:42:
[...]

VAG en service? Bouwkwaliteit? Serieus? Daar heb ik slechte ervaringen mee. Dan maar iets Japans aub..
Buiten de aandrijving (EV is veel simpeler) ken ik niet veel klachten over Volkswagen, maar alsnog ze maken ook héél veel auto’s. Oh en de service komt van PON.
prettig schreef op maandag 2 september 2019 @ 22:46:
[...]

Denk dat de Tesla rijders helemaal niet hun doelgroep is met de id 3 (lijkt me redelijk kansloos). Gewoon ander segment. Eerder de polestar, veel meer auto dan een golf (dat is de id 3 in feite).
De ID.3 heeft de interieurruimte van de Passat, wat een directe concurrent is van de Model 3. Uiteraard is de ID.3 een hele andere auto, maar Tesla zit met alle drie de modellen eigenlijk in hun eigen wereldje op eenzame hoogte, mits je enkele nadelen kan accepteren. De ID.3 komt dichterbij de Model 3 dan elke andere EV (nu de eNiro, maar die mist het beetje extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze weten het wel te hypen. Geef mij de Taycan maar ipv de ID.3 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
tja alleen de taycan is weer stuk duurder (koop je 2x model 3 performance voor), die zit nog in zijn eigen segment (die zal eerder met hun eigen ICE's concurreren). De model S (hoe snel ook) is geen match (family sedan, veel te lomp).

Maar zie Elon nog wel een ludricous model 3 uitbrengen "net voor de Taycan productie" ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bottom line
Eigenlijk zeggen alle dragrace filmpjes wel genoeg over Porsche. Het enige dat ze bekijken is 0-100 tijden. Verder niets. Emotieloos.
:+ _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

(voor de niet-ingewijden, dit is heel erg grappig als je (internet)discussies over porsche vs. andere merken kent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:54
Deveon schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:03:
[...]

Buiten de aandrijving (EV is veel simpeler) ken ik niet veel klachten over Volkswagen, maar alsnog ze maken ook héél veel auto’s. Oh en de service komt van PON.
Als je een auto koopt, heb je een overeenkomst met dat bedrijf. Niet de overkoepelende organisatie. Helaas heb ik veel gezeur gehad met VW, Skoda en Audi. En ja in onderhoudsboekjes bij de E-golf (die ik eerst op het oog had) kwam ik regelmatig notities tegen van auto's die weigerden te laden en storingen hadden. 'Vreemd' genoeg lijken de Japanse bolides dat niet te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bottom line schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:27:
[...]

Eigenlijk zeggen alle dragrace filmpjes wel genoeg over Porsche. Het enige dat ze bekijken is 0-100 tijden. Verder niets. Emotieloos.
Ik moet nu gewoon toegeven dat als ik nu zou mogen kiezen tussen een Tesla en een Porsche Taycan dat ik voor de Porsche zou kiezen.

Maar dat gaat natuurlijk veranderen als de Roadster en Pickup er zijn. (8>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:18
Deveon schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:03:
[...]

Serieus? Versnellingsbakken, injectoren bij de diesels, weigerende electrische ramen en centrale vergrendeling, enz enz. Redenen genoeg waarom mijn oude A3 1.6 tdi uit 2012 nu in het Oostblok rijdt.

Over de service van PON zullen we maar helemaal niet beginnen... 🙈

Dan is de 2014 V40 die ik nu rijdt toch echt van een andere klasse.

De volgende zal vast een EV worden, maar voordat ik weer een VW koop zal dat merk zich eerst moeten bewijzen.

[ Voor 8% gewijzigd door hesselbeertje op 03-09-2019 08:43 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:39:
[...]

Ik moet nu gewoon toegeven dat als ik nu zou mogen kiezen tussen een Tesla en een Porsche Taycan dat ik voor de Porsche zou kiezen.

Maar dat gaat natuurlijk veranderen als de Roadster en Pickup er zijn. (8>
Een Taycan kan ik nooit betalen.
Maar ik ken wel iemand die waarschijnlijk de Taycan gaat proberen aan te kopen. Hij had eerst een Model S, nu ondertussen een X voor een 4tal jaar, en zijn zoon gaat een Model 3 kopen.

Maar sowieso, moest ik in de markt zijn voor een Model S P100D L, ik zou toch even willen wachten met bestellen tot de Taycan echt verkrijgbaar is, want die auto zou me wel doen twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
Volkswagen.de / ID3 "IAA 2019 Premiere"

Beneden scrollen en eerste video bekijken
https://www.volkswagen.de...-elektromobilit%C3%A4t-id

paar screencaps:
Afbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=75185&mode=view
Afbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=75184&mode=viewAfbeeldingslocatie: https://www.goingelectric.de/forum/download/file.php?id=75186&mode=view

Nou die auto met die velgen stond op podium.

Nog 9 dagen en we weten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:04
bottom line schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:27:
[...]

0 - 90 MPH

Voor emotie ben jij bij het 'Elektrische auto's' topic aan het verkeerde adres.

Verder zou ik je dit wel eens willen zien doen zonder emotie >:)

[ Voor 14% gewijzigd door kdeboois op 03-09-2019 11:13 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
Was een mopje joh.

[ Voor 43% gewijzigd door bottom line op 03-09-2019 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:32

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

hesselbeertje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:40:
[...]

Serieus? Versnellingsbakken, injectoren bij de diesels, weigerende electrische ramen en centrale vergrendeling, enz enz. Redenen genoeg waarom mijn oude A3 1.6 tdi uit 2012 nu in het Oostblok rijdt.

De volgende zal vast een EV worden, maar voordat ik weer een VW koop zal dat merk zich eerst moeten bewijzen.
Dit dus, ik heb langere tijd een Ibiza ST 1.2TDI gereden en een Octavia 1.4TSI met DSG gereden. Wat een drama bakken. Werkelijk alles wat kapot kon gaan ging kapot waarbij ik 2x afgesleept moest worden. Bij collega's destijds idem.

We zullen zien wat VAG met de ID.3 gaat neerzetten en hoe snel ze de productie kunnen opschalen, met alle poeha en grote woorden kan het alleen maar tegenvallen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Altijd lachen met jou... of om jou 😉

VAG doet er i.i.g. echt wat aan zo lijkt het.

ID.3 gaat echt een knaller worden als ze daadwerkelijk de productie op orde hebben. Dat is het echt punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
revolution-nl schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:25:
[...]

Dit dus, ik heb langere tijd een Ibiza ST 1.2TDI gereden en een Octavia 1.4TSI met DSG gereden. Wat een drama bakken. Werkelijk alles wat kapot kon gaan ging kapot waarbij ik 2x afgesleept moest worden. Bij collega's destijds idem.

We zullen zien wat VAG met de ID.3 gaat neerzetten en hoe snel ze de productie kunnen opschalen, met alle poeha en grote woorden kan het alleen maar tegenvallen.
hesselbeertje schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:40:
[...]

Is echt nuttige info op dit forum, kan nog wel toevoegen dat ik naast citroen, opel, bmw, mazda, renault zoe al 30 jaar voornamelijk vag auto's rij met slechts enkele onverwachte kosten.

Ik ben dan ook vooral nieuwsgierig of ze ook bij de elektrische auto's (PS e-Golf doet het top) ook zoveel klachten kunnen genereren.

Financieel zou ik best een model 3 kunnen kopen maar ben daar huiverig voor met alle verhalen over aftersales, je zal daar flinke schade mee rijden, dan duurt het wel even voor je weer doorkunt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
fewips schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:40:
Heren @Philos31 @aaitje @Vaevictis_ @Veneficus @reul @BezurK - als ik de topicstart (dank!) mag geloven dan rijden jullie een moderne Leaf 40kWh variant. Die is sinds deze week te huur bij Sixt en dat is bepaald niet duur. Mijn vraag dan ook, hebben jullie hier al langere ritten (door Frankrijk) mee gemaakt, en is dat met Rapidgate e.d. een beetje vol te houden of zeggen jullie buiten NL niet doen? Heel benieuwd naar jullie CHAdeMO-ervaringen!
Hey sorry voor de late reactie, ik was op vakantie. Niet met de Leaf, overigens ;)

Ik ben erg blij met mijn Leaf. Ik vind het een geweldig comfortabele auto en de 40kwh accu is tov de 24kwh van mijn vorige een verademing. Ik heb inmiddels zo'n 40.000 KM gereden (iets meer) in grotendeels de Benelux. Ik rijd vooral veel kortere ritten in en min of meer rondom de randstad. (meestal minder dan 200km per dag, een enkele keer wat meer/verder).

Ik zou wel pertitent afraden om lange afstanden te gaan overbruggen met deze auto. Daar is hij echt niet geschikt voor dankzij de (helaas) afwezigheid van actieve temperatuurmanagement in de accu's. Rapidgate is echt, helaas. Afgelopen weekend nog gemerkt, toen ik naar Spa op en neer ging voor de F1 GP. Op de terugweg moest ik 2 keer laden, en de tweede keer ging nog maar met 25KW gemiddeld (begon op 30 en zakte naar 20). Dat is lang wachten om 21u 's avonds als je graag naar huis wilt maar nog 150km moet...

Dat wordt héél snel héél vervelend. Je bent dan zomaar 1 uur aan het laden om vervolgens 1,5 uur te kunnen rijden. Dat schiet niet op.

Eerlijk gezegd vind ik het wel een hele vreemde beslissing van Nissan om dat zo te doen. Het is een heel groot nadeel aan de anders zo fijne auto. Maar het is dus enkel en alleen een nadeel als je lange afstanden moet rijden en in het dagelijks gebruik heb ik dat maar zelden. Eens per maand gemiddeld misschien.

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-10 10:04

Glewellyn

is er ook weer.

BezurK schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 13:34:
[...]
Ik zou wel pertitent afraden om lange afstanden te gaan overbruggen met deze auto. Daar is hij echt niet geschikt voor dankzij de (helaas) afwezigheid van actieve temperatuurmanagement in de accu's. Rapidgate is echt, helaas. Afgelopen weekend nog gemerkt, toen ik naar Spa op en neer ging voor de F1 GP. Op de terugweg moest ik 2 keer laden, en de tweede keer ging nog maar met 25KW gemiddeld (begon op 30 en zakte naar 20). Dat is lang wachten om 21u 's avonds als je graag naar huis wilt maar nog 150km moet...

Dat wordt héél snel héél vervelend. Je bent dan zomaar 1 uur aan het laden om vervolgens 1,5 uur te kunnen rijden. Dat schiet niet op.

Eerlijk gezegd vind ik het wel een hele vreemde beslissing van Nissan om dat zo te doen. Het is een heel groot nadeel aan de anders zo fijne auto. Maar het is dus enkel en alleen een nadeel als je lange afstanden moet rijden en in het dagelijks gebruik heb ik dat maar zelden. Eens per maand gemiddeld misschien.
Heb je de dealer al gevraagd de BMS update te installeren? Dat verhelpt het probleem niet, maar maakt het wel minder erg.

En heb je in Spa niet kunnen laden of heel hard gereden? Twee keer snelladen voor 300km is wel veel.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:14
Ik denk zodra VW de ID3 gaat uitleveren dat Nissan een serieus probleem heeft om de Laef nog aan de man/vrouw te brengen en dat dat rapidgate echt een probleem gaat worden, nog afgezien van de prijs. Ze zullen toch echt met actieve accu koeling moeten komen willen ze nog mee blijven doen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
PeterZ(on) schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:40:
Ik denk zodra VW de ID3 gaat uitleveren dat Nissan een serieus probleem heeft om de Laef nog aan de man/vrouw te brengen en dat dat rapidgate echt een probleem gaat worden, nog afgezien van de prijs. Ze zullen toch echt met actieve accu koeling moeten komen willen ze nog mee blijven doen.
En met een betere oplossing dan CHAdeMO...

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
daemonix schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:42:
[...]

En met een betere oplossing dan CHAdeMO...
En een axiaal verstelbaar stuur.

Maar misschien staat er binnenkort wel een heel nieuwe Leaf in de showroom want de Leaf 2 is in wezen toch niets meer dan de Leaf 1 met wat ander plaatwerk en een vernieuwd dashboard.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10 13:05

matroosoft

Lone Christian

MarcelGo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:04:
[...]

[...]

Is echt nuttige info op dit forum, kan nog wel toevoegen dat ik naast citroen, opel, bmw, mazda, renault zoe al 30 jaar voornamelijk vag auto's rij met slechts enkele onverwachte kosten.

Ik ben dan ook vooral nieuwsgierig of ze ook bij de elektrische auto's (PS e-Golf doet het top) ook zoveel klachten kunnen genereren.

Financieel zou ik best een model 3 kunnen kopen maar ben daar huiverig voor met alle verhalen over aftersales, je zal daar flinke schade mee rijden, dan duurt het wel even voor je weer doorkunt?
Service wordt wel steeds beter. Ik zou zeggen, ga een keer proefrijden, wellicht geeft dat de doorslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
matroosoft schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:49:
[...]

Service wordt wel steeds beter. Ik zou zeggen, ga een keer proefrijden, wellicht geeft dat de doorslag. :)
Totdat je https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3980055/ leest. Daar zakt je broek van af, en weerhoudt mij toch echt van de aanschaf van M3. Hoe goed de M3 ook rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
daemonix schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:54:
[...]

Totdat je https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/3980055/ leest. Daar zakt je broek van af, en weerhoudt mij toch echt van de aanschaf van M3. Hoe goed de M3 ook rijdt.
Voor mij sowieso geen Tesla want ik wil niet zoveel geld uitgeven voor een vervoersmiddel, ook geen ander merk trouwens, maar ik zou Tesla zeker mijden om o.a. dit soort dingen. Normale merkdealers heb je overal en in geval van pech is het dan ook beter geregeld.

Tesla moet hier toch heel snel iets aan doen want anders kan ze dat nog wel eens de kop kosten want dergelijke verhalen hoor en lees ik ook over andere landen. Vastlopende updates waardoor je niet meer in de auto komt en Tesla doet niets. Vroeger kon je 24/7 bellen en werd het probleem verholpen of kwam er hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:43

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Die service is inderdaad niet je van het, zeker niet wat je verwacht van een premium merk zoals Tesla... Maar ja als je bekijkt wat een gekke dingen ik al heb meegemaakt met auto's, zoals een motor of een koppeling en versnellingsbak die zichzelf spontaan opblazen (twee verschillende auto's dat wel haha) schrikt het beschreven defect zelf me niet echt af; gevalletje shit happens, denk ik. En een dergelijk gebrek aan service wordt uiteraard netjes door de leasemaatschappij opgevangen als je je Tesla least.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Totdat de LM zegt, voor mij geen Tesla meer en voor een ander merk kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Lijkt me eigelijk meer combinatie van weekend en op reis - waar de meeste frustratie vandaan komt, niet?
- Vervangend vervoer gekregen in Frankrijk, na 2 dagen - maar probeer in het weekend maar eens iets snel te regelen.
- Terug in Nederland geraakt, met de Thalys
- In Nederland een vervangende auto gekregen totdat de auto terug in orde is.

Ok, het is Tesla's fout dat deze auto in panne is gevallen door kortsluiting dankzij een slechte afwerking / vergeten installeren onderdeel, dat het water moet tegenhouden.
Maar dit had even goed met een BMW / Renault / Peugeot kunnen voorvallen toch? Hun hebben toch ook wisselstukken die ze niet op 1 week beschikbaar hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:58

The Third Man

The Third Jellyfish

[...]

Met name dit stuk:
Het idee dat er niemand is die met me meedenkt naar een oplossing, en dat alle communicatie uit mij moet komen vind ik een ernstige zaak. Ik wacht nog altijd op iemand die zegt: "Wow, onze excuses, je vakantie moet een flinke klap hebben gehad. En een nieuwe Tesla zou natuurlijk niet kapot moeten gaan door een regenbui. We gaan er alles aan doen om je snel te helpen en houden je op de hoogte". Ik denk dat ik daar lang op kan wachten.
Is inderdaad wel een toonbeeld van onze moderne verwachting vs de invulling die Tesla heeft verzonnen voor hun servicebeleid. En dat komt mede doordat andere bedrijven in het verleden goed zijn nat gegaan door dit soort verhalen die in de media verschenen (ook bij programma's als Kassa, Vakantieman, Radar noem maar op). Die denken dus wel 2x na voordat ze afstandelijk en ongemotiveerd naar een klant gaan doen, terwijl Tesla moeite heeft door alle vraag om genoeg auto's hierheen en afgeleverd te krijgen.

Moet je dan maar geen Tesla rijden? Moeilijk om te zeggen, maar ik zou me sowieso geen illusies maken over hun klantenservice. Echter net zo goed heb ik ANWB Europa service duurste variant omdat ik simpelweg geen gedoe wil met de 'assistance' van welk merk dan ook, terwijl ik nog niet eens elektrisch rijd. Dan liggen zaken als vervangend vervoer (nb 1 maand als je nog buiten NL bent en de leenauto wordt gebracht en opgehaald) en repatriëring van het voertuig sowieso op het bordje van de ANWB en wordt het geen getouwtrek tussen mij en de fabrikant/assistence-maatschappij.

[ Voor 4% gewijzigd door The Third Man op 03-09-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Lekkere Kwal schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:53:
[...]
Met name dit stuk:
[...] Echter net zo goed heb ik ANWB Europa service duurste variant omdat ik simpelweg geen gedoe wil met de 'assistance' van welk merk dan ook, terwijl ik nog niet eens elektrisch rijd. Dan liggen zaken als vervangend vervoer (nb 1 maand als je nog buiten NL bent en de leenauto wordt gebracht en opgehaald) en repatriëring van het voertuig sowieso op het bordje van de ANWB en wordt het geen getouwtrek tussen mij en de fabrikant/assistence-maatschappij.
Je weet dat het grootste deel van de "assistance" door de ANWB word uitgevoerd?

[ Voor 31% gewijzigd door midego op 03-09-2019 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb ook veel shit meegemaakt bij de Duitse premium merken, dus wat dat betreft is Tesla niet anders. Enige wat me tegen zou houden Tesla te kopen is het gebrek aan reserve onderdelen. Zolang er niks kapot gaat zal het een prima auto zijn.
Bij de Duitse merken ging ook veel kapot, maar het is nooit niet opgelost door gebrek aan onderdelen. Hoogstens dat ze het niet kunnen vinden, wat ook erg irritant is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simply1337
het hele circus komt overvliegen vanuit noorwegen naar schiphol.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eJogVdO.png

Sneak Peek Event VW ID3

EDIT: denk dat ik een nieuwe topic moet creeren en onderhouden.. er gaat nog een bak aan informatie komen over een week..

[ Voor 57% gewijzigd door Simply1337 op 03-09-2019 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:22
Z___Z schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:14:
Ik heb ook veel shit meegemaakt bij de Duitse premium merken, dus wat dat betreft is Tesla niet anders. Enige wat me tegen zou houden Tesla te kopen is het gebrek aan reserve onderdelen. Zolang er niks kapot gaat zal het een prima auto zijn.
Bij de Duitse merken ging ook veel kapot, maar het is nooit niet opgelost door gebrek aan onderdelen. Hoogstens dat ze het niet kunnen vinden, wat ook erg irritant is.
De tesla verkopen zijn met bijna 95 procent gedaald voor de model s en x. Er zullen dus weinig nieuwe Tesla’s verkocht worden. Ook de model 3 binnen een paar jaar niet of nauwelijks meer verkocht worden.
Dus inzakkende verkoopcijfers en matige bouwkwaliteit van Tesla zorgen er mede voor dat buiten de hoge prijs deze niet privé aangeschaft worden. Niet dat dit wel het geval was toen ze nog wel als warme broodjes over de toonbank gingen.

Volgens mij is het financiële klimaat in andere landen minder van invloed op verkoopcijfers van een merk als tesla. Zeker omdat inwoners van omringende landen in het algemeen veel vermogender zijn en daardoor veelal wel in staat zijn om autos te kopen.
Maar ondanks dat zal de verkoop met goedkopere EV’s natuurlijk ook inzakken. Hoe lang zou het duren voordat een merk als Tesla failliet gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04
fisherman schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:38:
[...]
De tesla verkopen zijn met bijna 95 procent gedaald voor de model s en x. Er zullen dus weinig nieuwe Tesla’s verkocht worden. Ook de model 3 binnen een paar jaar niet of nauwelijks meer verkocht worden.
Dus inzakkende verkoopcijfers en matige bouwkwaliteit van Tesla zorgen er mede voor dat buiten de hoge prijs deze niet privé aangeschaft worden. Niet dat dit wel het geval was toen ze nog wel als warme broodjes over de toonbank gingen.

Volgens mij is het financiële klimaat in andere landen minder van invloed op verkoopcijfers van een merk als tesla. Zeker omdat inwoners van omringende landen in het algemeen veel vermogender zijn en daardoor veelal wel in staat zijn om autos te kopen.
Maar ondanks dat zal de verkoop met goedkopere EV’s natuurlijk ook inzakken. Hoe lang zou het duren voordat een merk als Tesla failliet gaat?
Jeetje, heb je de aandelen al geshort?

Volgens mij zijn in NL sowieso het grootste deel van de auto's leasers, en die contracten verlopen automatisch iedere x jaar. Er zijn maar weinig mensen die hun contract vroegtijdig afkopen, dus de vraag naar auto's zal wel doorgaan, zo ook naar EV's in alle prijsklassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
bottom line schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 15:39:
Ok, het is Tesla's fout dat deze auto in panne is gevallen door kortsluiting dankzij een slechte afwerking / vergeten installeren onderdeel, dat het water moet tegenhouden.
Maar dit had even goed met een BMW / Renault / Peugeot kunnen voorvallen toch? Hun hebben toch ook wisselstukken die ze niet op 1 week beschikbaar hebben?
Hoeveel andere gevallen kan je noemen dan waarbij teveel de ruitenwisser gebruiken het resultaat heeft dat de auto volledig onbruikbaar is ?

Dat er een foutje optreed ok, maar dat dit het resultaat is, is gewoon onacceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:58

The Third Man

The Third Jellyfish

midego schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:02:
[...]
Je weet dat het grootste deel van de "assistance" door de ANWB word uitgevoerd?
Ik ben alleen bekend met ervaringen van m'n familie en mezelf met de ANWB en diverse assistance clubs (Ford en Honda weet ik nog) waarbij de ANWB bijna vlekkeloos en in ieder geval met goed contact ging, terwijl de assistance zaken met het nodig nabellen en gedoe was. Met name die factor van 'geen zorgen, we regelen alles' en een beetje meedenken met je situatie waar de Tesla forum post juist gebrek aan had merkte we bij de ANWB vanaf het eerste belletje. Ik zal best wel eens een koude douche met ANWB mee gaan maken, maar tot nu toe ben ik er erg te spreken over geweest en kwam niet in de buurt van het verhaal met de M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-10 21:51

Standeman

Prutser 1e klasse

DaCoTa schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:52:
[...]

Jeetje, heb je de aandelen al geshort?

Volgens mij zijn in NL sowieso het grootste deel van de auto's leasers, en die contracten verlopen automatisch iedere x jaar. Er zijn maar weinig mensen die hun contract vroegtijdig afkopen, dus de vraag naar auto's zal wel doorgaan, zo ook naar EV's in alle prijsklassen.
Sterker nog, ik denk dat veel mensen gaan proberen hun leasecontract op te rekken vanwege de hogere bijtelling.
Ik ga over twee jaar ook vragen of ik hem niet een jaartje langer mag leasen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Bij de Hyundai EV's wordt door in ieder geval 1 leasemaatschappij al aangegeven dat die 200.000 km mogen rijden. Dat is meer dan benzine/diesel VZIW. Dat opent perspectieven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:58:
[...]

Hoeveel andere gevallen kan je noemen dan waarbij teveel de ruitenwisser gebruiken het resultaat heeft dat de auto volledig onbruikbaar is ?

Dat er een foutje optreed ok, maar dat dit het resultaat is, is gewoon onacceptabel.
Al een geluk dat jou achteruitkijkcamera altijd werkt/goed zicht heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

daemonix schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:10:
Bij de Hyundai EV's wordt door in ieder geval 1 leasemaatschappij al aangegeven dat die 200.000 km mogen rijden. Dat is meer dan benzine/diesel VZIW. Dat opent perspectieven... ;)
Klopt, bij auto's met ICE wordt over het algemeen 180.000km als maximum aangehouden. Bij de meeste auto's is dat namelijk een duur onderhoudsmoment met o.a. nieuwe riemen, waterpomp, dat soort dingen. Dat heb je bij BEV's natuurlijk niet. Het enige dure aandachtspunt bij elektrische auto's is het accupakket. Daarvan is de levensduur redelijk goed te voorspellen aan de hand van resultaten uit het verleden, en die stemmen zeker hoopvol tot nu toe. Het zou me niets verbazen als leasemaatschappijen het voor BEV's nog verder op gaan schroeven richting de 250k.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Denk dat Tesla hier is om te blijven. De kwaliteit zal nog wel omhoog gaan.

In onze buurlanden wordt helemaal nier meer geld uitgegeven aan auto’s. Gemiddelde nieuwe auto is in Nederland iets onder de 30k en in onze buurlanden iets boven de 30k. Wel worden in onze buurlanden veel meer nieuwe auto’s verkocht per inwoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ah, en wat de bouwkwaliteit van Tesla betreft... We zijn te verwend in Europa. In Amerika is dit soort kwaliteit schering en inslag. Daarom zijn Amerikaanse auto's ook zo veel goedkoper dan Europese als je auto's van vergelijkbaar formaat en vermogen bekijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:58:
[...]

Tuurlijk is het onacceptabel, maar ook niet uniek voor Tesla. Er zijn voor ieder merk onacceptabele incidenten op te noemen. Moeten ze dan maar allemaal failliet? (Oh, wacht...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerbenger
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 10-05-2022
!null schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:11:
[...]

Kun je dit toelichten?
Een condensator die het vele wisselende werk (optrekken en afremmen, regen, in stadse omgeving) op zich moet nemen, zodat er minder in en uit de accu gaat?
Een constante snelheid op de snelweg is een constant energieverbruik van de accu, waarbij ik zou denken dat een condensator niet helpt.
Je hebt gelijk. Een condensator heeft zin als je regenereert en vervolgens weer optrekt. Bij constante snelheid heeft het geen zin. Helaas is het vaak druk op de snelweg, waardoor er toch regelmatig vaart geminderd moet worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Mx. Alba schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:21:
[...]

Het zou me niets verbazen als leasemaatschappijen het voor BEV's nog verder op gaan schroeven richting de 250k.
Mijn Kia e-Niro mag tot 240k (Arval), maar daar kom ik tijdens de 60 maanden looptijd niet aan (en daarna vervalt de 4% bijtelling).

@Simply1337 maak jij dat topic aan? Denk dat het voor de ID3 inderdaad wel tijd wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
bottom line schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:12:
[...]

Al een geluk dat jou achteruitkijkcamera altijd werkt/goed zicht heeft ;)
Bedankt voor de view !
Mx. Alba schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:27:
Ah, en wat de bouwkwaliteit van Tesla betreft... We zijn te verwend in Europa. In Amerika is dit soort kwaliteit schering en inslag. Daarom zijn Amerikaanse auto's ook zo veel goedkoper dan Europese als je auto's van vergelijkbaar formaat en vermogen bekijkt.
Ik heb 5 jaar lang in een Chevrolet Volt rond gereden. Was er zeer angstig voor maar is 100% meegevallen en ik weet zeker dat er velen in Nederland een soortgelijke ervaring hebben. Ik kon af en toe niet laden en soms moest de accupool los om het stuurslot weer functioneel te krijgen, maar ik kon na een kleine interventie weer op pad. Tesla heeft daar denk ik te weinig over nagedacht ik het design. FMEA is de kreet als je er meer over wil lezen.

[ Voor 12% gewijzigd door kdeboois op 03-09-2019 17:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prettig
[...]

Failliet, hoe dan ? Ze verkopen de meeste EV's, lopen ver vooruit, enige met accu fabrieken, verkopen CO2 certificaten (big business)...... als het echt fout gaat koopt iemand ze. Gaat niet meer weg.

S en X nu even minder, totdat de nieuwe komt, dan de Y nog, dan de pickup (en de vrachtwagen en de roadster nog). Model 3 blijft gewoon nog paar jaar flink verkopen.

Bouw kwaliteit, het is geen duitser maar slecht is het ook niet (interieur: beter dan de kona, niveau e-niro). Ook de lak (muv lak zwart, maar dat is bij meer merken zo) en de panel gaps zijn gewoon goed (wil je dat top hebben: koop een lexus).

Hebben hem nu maanden (afkloppen, maar niks mis mee). En forums: dat is hooguit 1% van de populatie en mensen klagen ook meer dan dat ze positief zijn (ken zat tesla rijders die heel positief zijn, maar die hoor je niet allemaal).

Enige wat afwachten is: hoe is het over 5 jaar qua slijtage van bv. het interieur. De techniek heeft zich allang bewezen, die is top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
prettig schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:52:
[...]

Failliet, hoe dan ? Ze verkopen de meeste EV's, lopen ver vooruit, enige met accu fabrieken, verkopen CO2 certificaten (big business)...... als het echt fout gaat koopt iemand ze. Gaat niet meer weg.

S en X nu even minder, totdat de nieuwe komt, dan de Y nog, dan de pickup (en de vrachtwagen en de roadster nog). Model 3 blijft gewoon nog paar jaar flink verkopen.

Bouw kwaliteit, het is geen duitser maar slecht is het ook niet (interieur: beter dan de kona, niveau e-niro). Ook de lak (muv lak zwart, maar dat is bij meer merken zo) en de panel gaps zijn gewoon goed (wil je dat top hebben: koop een lexus).

Hebben hem nu maanden (afkloppen, maar niks mis mee). En forums: dat is hooguit 1% van de populatie en mensen klagen ook meer dan dat ze positief zijn (ken zat tesla rijders die heel positief zijn, maar die hoor je niet allemaal).

Enige wat afwachten is: hoe is het over 5 jaar qua slijtage van bv. het interieur. De techniek heeft zich allang bewezen, die is top.
Kosten. Als een te hoog percentage van de vloot met vervangende auto’s moet worden opgevangen en er te veel personeel nodig is om het naar tevredenheid op te lossen gaat het op een gegeven moment te veel kosten of lopen er klanten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:29:
[...]

Kosten. Als een te hoog percentage van de vloot met vervangende auto’s moet worden opgevangen en er te veel personeel nodig is om het naar tevredenheid op te lossen gaat het op een gegeven moment te veel kosten of lopen er klanten weg.
Voorlopig komen er alleen maar in rap tempo klanten bij en het einde is nog lang niet in zicht. Het serviceapparaat buiten thuisland VS moet alleen beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prettig
kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:29:
[...]

Ga eerst dan maar eens de cijfers bestuderen......hebben schulden maar is geen arm bedrijf dat lossen ze wel op. Moeten ze het wel heel gek maken (zoals bv, fastned.... die gaan op zeker omkiepen en gaat ook niet verdwijnen, die worden gekocht).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Na mijn proefritten met verschillende elektrische auto's kan ik in ieder geval niet wachten om de fossiele brandstof af te danken! Zelfs een auto als de Leaf die compleet faalde om mijn uiteindelijke shortlist te halen reed heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-10 15:57
Simply1337 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 16:28:
het hele circus komt overvliegen vanuit noorwegen naar schiphol.

[[URL=""]Afbeelding[/URL]]

Sneak Peek Event VW ID3
[[URL=""]YouTube: Wat zijn de eerste indrukken van de Volkswagen ID.3?[/URL]]

EDIT: denk dat ik een nieuwe topic moet creeren en onderhouden.. er gaat nog een bak aan informatie komen over een week..
Heb de mailing ook gehad. Aankomende donderdag of vrijdag even een poging doen om langs Schiphol Plaza te gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
matroosoft schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 14:49:
[...]

Ik ben geweest in Amsterdam, maar kon niet rijden, ook geen afspraak maken voor een latere datum......

https://www.nu.nl/tech/59...t-in-door-appstoring.html

Helpt ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
MarcelGo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:40:
[...]

Ik ben geweest in Amsterdam, maar kon niet rijden, ook geen afspraak maken voor een latere datum......

Helpt ook niet echt.
Kon je niet rijden vanwege de app-storing?

En voor de rest van de bestuurders: moet je je pasje ook niet thuislaten :+ Als je je telefoon stuk laat vallen kom je ook niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
prettig schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:34:
[...]

Ga eerst dan maar eens de cijfers bestuderen......hebben schulden maar is geen arm bedrijf dat lossen ze wel op. Moeten ze het wel heel gek maken (zoals bv, fastned.... die gaan op zeker omkiepen en gaat ook niet verdwijnen, die worden gekocht).
Als je 3 van de 4 auto’s naar een schadebedrijf moet sturen voor lakschade en 1 op de 10 dramatische problemen hebben die feitelijk een reparatie vergen van weken wachttijd en duizend euro’s onderdelen ga je voorlopig nog geen geld verdienen.

Tesla staat wat betreft betrouwbaarheid & zero defects productie op het jaren 90 level. De consument accepteert dat niet meer en zeker in Duitsland gaat dat de massa bij deze auto’s weghouden.

Ik wens Tesla het beste toe als aandeelhouder, maar hou ook rekening met een slechte ROI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:19:
[...]

Als je 3 van de 4 auto’s naar een schadebedrijf moet sturen voor lakschade en 1 op de 10 dramatische problemen hebben die feitelijk een reparatie vergen van weken wachttijd en duizend euro’s onderdelen ga je voorlopig nog geen geld verdienen.

Tesla staat wat betreft betrouwbaarheid & zero defects productie op het jaren 90 level. De consument accepteert dat niet meer en zeker in Duitsland gaat dat de massa bij deze auto’s weghouden.

Ik wens Tesla het beste toe als aandeelhouder, maar hou ook rekening met een slechte ROI.
Denk dat je zwaar overdrijft, zo veel klachten zijn er niet en zeker geen dramatische problemen in die aantallen.

De kwaliteit van en keuzes in de afwerking zijn bijzonder subjectief. Het is waar je belang aan hecht als (prospect)koper. Wil je je geld terugzien in de innovatie en (aandrijf)techniek, wegligging, software etc of in de (vermeende) betere en verfijndere afwerking? Het aankoopbedrag moet verdeeld worden over alle aspecten van de auto tenslotte of de auto moet duurder worden. De innovaties van Tesla - of deze je nu aanspreken of niet - kosten nu eenmaal geld en dus minder ruimte voor extra luxigheden. Ik vind de afwerking van mijn Model 3 prima - zie en voel ik verschil met een Mercedes of Audi van 60+k, ja, een beetje. Zou ik daarvoor pakmbeet 10+k meer willen betalen? Nee, ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mx. Alba schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:27:
De bouwkwaliteit van de laatste Model 3's die nu van de band rollen is subliem. Ook qua service is er in USA bijna niks meer te klagen. Alles wordt snel opgelost en nu ook verzekering via Tesla is in California, heb je bij schade zo een vervangende auto.

Deze maanden wordt nog heel even doorbuiten voor sommige mensen, maar ik geef iedereen hier op een blaadje dat over 6 maanden (wanneer de leveringen in NL zullen afnemen door veranderende bijtelling) iedereen een stuk positiever is over de service van Tesla. Er zullen hier vast ook wel mobile rangers komen en dan hoef je niet eens meer naar de garage te rijden voor onderhoud.

Ja, nu is er een kans dat je als early adopter last krijgt van de service, maar dat is straks verleden tijd. Vergeet niet, de Model 3 is er pas een paar maanden in NL en de groeispurt die ze hebben gehad is ongekend.
[...]

Helpt ook niet echt.
Ze zijn gestopt met proefritten omdat ze er geen tijd meer voor hebben en teveel mensen voor de 'leuk' een proefrit gingen aanvragen. Nu kunnen die medewerkers zich richten op de service verbeteren. Vast wel een Tweaker die in de buurt een proefritje met je wilt maken.

@MarcelGo Daarom moet je altijd een key fob bij je hebben. Of je implementeert je fob in je huid, dat kan ook. >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2019 19:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 20:41
kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:19:
[...]

Als je nou echt zo’n moeite hebt met Tesla dan neem je toch gewoon een ander merk, geeft niks en ligt niemand wakker van.
Je probeert een punt te maken middels informatie die je van een forum of Facebook haalt en dat zijn niet echt betrouwbare bronnen lijkt mij.
Mensen die iets te klagen hebben roepen het hardst en zeker de internetgeneratie waar een groot deel van de Teslarijders onder vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
[...]

Helpt ook niet echt.
Bullshit verhaaltje,

Model S en Model X werken met een keyfob als primaire sleutel. En ook de Model 3 kende hier geen probleem van, omdat die verbinding maakt via Bluetooth, en niet via de app.
Openen via de app is maar voor een enkeling een probleem geweest (en het was geen appstoring, maar een update, dus leuke troltitel)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O2o0WcS.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Rosberg (F1 coureur) test de model 3 op de track

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ja sorry maar met dat mensen hun Tesla niet konden openen, dan moeten er dus twee dingen fout gaan: niet kunnen inloggen en de sleutel niet bij je hebben. Meteen toen mij bij de testrit werd uitgelegd hoe je normaal gesproken met de telefoon de auto opent, dacht ik al "haha, dus wel altijd die sleutelkaart mee in de portemonnee!" Je zal je telefoon maar laten stuiteren, of accu leeg of zo, dan zou je anders een probleem hebben. Sleutelkaart in je portemonnee bij je rijbewijs (die je toch ook bij je moet hebben of niet dan?), no problemo!

[edit] Er moeten zelfs drie dingen fout gaan:

1) niet ingelogd zijn op de app (normaal gesproken ben je wel ingelogd natuurlijk)
2) niet kunnen inloggen op de app (nu dus tijdelijk door een storing)
3) je sleutelpasje niet bij je hebben (hoe onnadenkend ben je dan?)

Die drie dingen moeten alle drie tegelijk fout gaan om buitengesloten te worden...

[ Voor 25% gewijzigd door Mx. Alba op 03-09-2019 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
D.deJong schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:33:
[...]

Als je nou echt zo’n moeite hebt met Tesla dan neem je toch gewoon een ander merk, geeft niks en ligt niemand wakker van.
Je probeert een punt te maken middels informatie die je van een forum of Facebook haalt en dat zijn niet echt betrouwbare bronnen lijkt mij.
Mensen die iets te klagen hebben roepen het hardst en zeker de internetgeneratie waar een groot deel van de Teslarijders onder vallen.
Bron is Nextmove. Wellicht zijn de volgende Tesla’s beter, maar dit is de huidige stand na 15 Tesla Model 3 auto’s. Ze hebben pogingen ondernomen om afspraken met Tesla te maken voor de volgende 85 auto’s maar zijn er nog niet uit.

We zullen zien hoe de ontwikkelingen zijn, maar de eerste helft van 2019, na 1,5 jaar productie in de US was nog niet op gewenst niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:21:
[...]

Bron is Nextmove. Wellicht zijn de volgende Tesla’s beter, maar dit is de huidige stand na 15 Tesla Model 3 auto’s. Ze hebben pogingen ondernomen om afspraken met Tesla te maken voor de volgende 85 auto’s maar zijn er nog niet uit.

We zullen zien hoe de ontwikkelingen zijn, maar de eerste helft van 2019, na 1,5 jaar productie in de US was nog niet op gewenst niveau.
Ze zijn er wel uitgeraakt.
Tesla heeft de resterende 85 auto's gecanceld :+
en raar maar waar, tot ongenoegen van Nextmove.de. Wel raar nadat je maar 3 auto's van de 15 goed hebt bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
bottom line schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:33:
[...]

Ze zijn er wel uitgeraakt.
Tesla heeft de resterende 85 auto's gecanceld :+
en raar maar waar, tot ongenoegen van Nextmove.de. Wel raar nadat je maar 3 auto's van de 15 goed hebt bevonden.
Lijkt mij logisch dat ze daar niet blij mee waren, hadden ze klanten voor. Alleen wilden zij vooraf controleren of de auto's in orde waren voordat ze gingen betalen en afnemen. Zeker als de aftersales zo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:21:
[...]

Je bedoelt de kwaliteit i.p.v. de productie.
.
Maar de reden dat nextmove zo zat te zeuren is omdat Duitsland heel nationalistisch is qua auto's (verder totaal niet, dus dat is wel grappig). Maar het was de eerste lading Model 3's die in DE aankwam, natuurlijk is daar veel mis mee. Het is allemaal nieuw en dat kost gewoon tijd om alle processen goed te krijgen.

De Tesla is gewoon de aller beste prijs/kwaliteit verhouding, daar is geen speld tussen te krijgen. Het enige wat je wel in je achterhoofd moet houden is dat je assertief moet zijn bij hun nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
PeterZ(on) schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:38:
[...]

Lijkt mij logisch dat ze daar niet blij mee waren, hadden ze klanten voor. Alleen wilden zij vooraf controleren of de auto's in orde waren voordat ze gingen betalen en afnemen. Zeker als de aftersales zo slecht is.
Met alle slechte aftersales en verhalen rond Tesla, wil je ook de 85 ander modellen liever niet hebben. Dan is het bedrijfsmatig interessanter om 100 Kona's / E-Niro's / E-Tron's / ID3 te kopen. Waar ze hun aftersales en reserve onderdelen wel op orde hebben ;)

Ofwel hebben ze alles opgeblazen. Want wanneer heb jij bij een huurauto ooit gezien dat er niets mis mee was? Na 1 week van gebruik is kans groot dat er al iets mis is met de lak / interieur.

[ Voor 10% gewijzigd door bottom line op 03-09-2019 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
bottom line schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:10:
[...]

Met alle slechte aftersales en verhalen rond Tesla, wil je ook de 85 ander modellen liever niet hebben. Dan is het bedrijfsmatig interessanter om 100 Kona's / E-Niro's / E-Tron's / ID3 te kopen. Waar ze hun aftersales en reserve onderdelen wel op orde hebben ;)

Ofwel hebben ze alles opgeblazen. Want wanneer heb jij bij een huurauto ooit gezien dat er niets mis mee was? Na 1 week van gebruik is kans groot dat er al iets mis is met de lak / interieur.
Heb je hun video's gezien? Banden met bulten erop komen echt niet door een keuring heen komen of auto's die al eens waren uitgegeven en dus geen subsidie meer krijgen, dus eigenlijk 2e hands zijn. Auto's worden niet eens meer gewassen.

En dan te bedenken dat zij gewoon de volle prijs betalen en niks korting krijgen zoals bij andere merken, zelfs geen voorkeursbehandeling. Lijkt mij heel legitiem om dan aan de bel te trekken dat dit zo niet kan. Maar Tesla zal dit heus wel gaan verbeteren en een beetje herrie maken kan daarbij goed helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
PeterZ(on) schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 22:20:
[...]

Heb je hun video's gezien? Banden met bulten erop komen echt niet door een keuring heen komen of auto's die al eens waren uitgegeven en dus geen subsidie meer krijgen, dus eigenlijk 2e hands zijn. Auto's worden niet eens meer gewassen.

En dan te bedenken dat zij gewoon de volle prijs betalen en niks korting krijgen zoals bij andere merken, zelfs geen voorkeursbehandeling. Lijkt mij heel legitiem om dan aan de bel te trekken dat dit zo niet kan. Maar Tesla zal dit heus wel gaan verbeteren en een beetje herrie maken kan daarbij goed helpen.
Ik kijk nooit filmpjes van mensen die zichzelf 24 minuten lang in hun auto filmen terwijl ze enkel praten.

Dus dan valt het 2de punt af, en zouden ze blij moeten zijn dat hun contract is geannuleerd. Want bij elk ander merk zouden ze wel korting krijgen bij een aankoop van 100 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daemonix
  • Niet online
Nog helemaal afgezien van het feit dat die auto's vanaf dag geld moeten opbrengen door verhuur. Dan is het toch onvoorstelbaar dat ze eerst gerepareerd moeten gaan worden? Dat is toch een negatief business model?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdeboois
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 21:59:
[...]
Maar het was de eerste lading Model 3's die in DE aankwam, natuurlijk is daar veel mis mee. Het is allemaal nieuw en dat kost gewoon tijd om alle processen goed te krijgen.
Waarom is dat natuurlijk ? Die Model 3 was toch al tijden in productie toen de eerste bootlading richting Duitsland ging ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 20:41
kdeboois schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 23:37:
[...]

Waarom is dat natuurlijk ? Die Model 3 was toch al tijden in productie toen de eerste bootlading richting Duitsland ging ?
Blijft mijn vraag open staan, waarom blijf je Tesla afzeiken terwijl je helemaal niet verplicht bent om er een te kopen/leasen, ik vind het verspilde energie om ergens tegen aan te schoppen waar ik niks mee van doen heb.
Als ik jou was zou ik een leaf nemen met last van Rapidgate of een Kia/ Hyundai met een brakke app of een E golf met in de winter 120km bereik of een Jaguar die 20 uur moet laden op 1 fase.
Of haal ik nu allemaal nadelen aan die ik alleen maar gevonden heb op wereldwijde web wat vol staat met nog meer onzin.
Gebruik je energie voor de positieve dingen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D.deJong schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:35:
[...]

Blijft mijn vraag open staan, waarom blijf je Tesla afzeiken terwijl je helemaal niet verplicht bent om er een te kopen/leasen, ik vind het verspilde energie om ergens tegen aan te schoppen waar ik niks mee van doen heb.
Als ik jou was zou ik een leaf nemen met last van Rapidgate of een Kia/ Hyundai met een brakke app of een E golf met in de winter 120km bereik of een Jaguar die 20 uur moet laden op 1 fase.
Of haal ik nu allemaal nadelen aan die ik alleen maar gevonden heb op wereldwijde web wat vol staat met nog meer onzin.
Gebruik je energie voor de positieve dingen in het leven.
Het probleem is dat Tesla als enige de laadinfrastructuur heeft en auto’s met hogere range levert. Ik vind 65kWh te weinig en de model 3 kan tot 75kWh. Nét wat meer range.

Het liefst zou ik 150kWh hebben. Dus alle andere merken vallen al af.
Het rijdt allemaal dik prima, maar kwalitatief is het niet al te best. Afwerking in het algemeen is geen 60k auto, simpel! Echt by far niet! Het voelt allemaal best goedkoop aan als je achter het stuur zit (grote scherm en drivetrain uitgezonderd).

De lak (welke kleur dan ook) blijft bagger. Ken je Carclean.nl? Die hebben verstand van poetsen en doen alle merken. Zij geven ook poetscursussen. Lak heeft een bepaalde hardheid en dat verschilt per merk. Tesla scoort hier echt heel slecht volgens hem, in vergelijk tot anderen is de lak boterzacht. Erg lastig poetsen gaf hij aan.

Ik lees wel eens in het Tesla topic dat allerlei autopilot issues gerelateerd zijn aan EU regels. Daar had ik altijd al mijn vraagtekens bij, in dat topic houdt men ervan de schuld vooral niet bij Tesla te zoeken.

Maar waarom kan de EQC het dan wel in Europa?!
@3:30
YouTube: Mercedes EQC range test gone wrong

En kijk hoe snel dat kan! Als het EU regels zouden zijn, kon een Mercedes dat ook niet in de EU! Mijn vermoeden is gewoon dat Tesla de autopilot functionaliteit downgrade en zo meer FSD wil verkopen.

Waar je verwacht dat de prijzen alleen maar verder dalen, Elon heeft altijd het eerste woord dat de prijzen per kWh zo sterk dalen, zijn de prijzen afgelopen week juist verhoogd...

En toch kijk ik naar een Model 3, waarom? Bijtelling!
Er kan van alles misgaan en dat is helemaal geen probleem. Als het daarna maar wordt opgelost. Maar wees maar niet bang, als je mij achteraf niet fatsoenlijk helpt met het oplossen van problemen word ik ook een klootzak. En dan merkt je hele zaak met klanten dat! Hetzelfde geldt voor Audi in het verleden...
Verwijderd schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:29:
[...]

De bouwkwaliteit van de laatste Model 3's die nu van de band rollen is subliem. Ook qua service is er in USA bijna niks meer te klagen. Alles wordt snel opgelost en nu ook verzekering via Tesla is in California, heb je bij schade zo een vervangende auto.

Deze maanden wordt nog heel even doorbuiten voor sommige mensen, maar ik geef iedereen hier op een blaadje dat over 6 maanden (wanneer de leveringen in NL zullen afnemen door veranderende bijtelling) iedereen een stuk positiever is over de service van Tesla. Er zullen hier vast ook wel mobile rangers komen en dan hoef je niet eens meer naar de garage te rijden voor onderhoud.

Ja, nu is er een kans dat je als early adopter last krijgt van de service, maar dat is straks verleden tijd. Vergeet niet, de Model 3 is er pas een paar maanden in NL en de groeispurt die ze hebben gehad is ongekend.

[...]

Ze zijn gestopt met proefritten omdat ze er geen tijd meer voor hebben en teveel mensen voor de 'leuk' een proefrit gingen aanvragen. Nu kunnen die medewerkers zich richten op de service verbeteren. Vast wel een Tweaker die in de buurt een proefritje met je wilt maken.

@MarcelGo Daarom moet je altijd een key fob bij je hebben. Of je implementeert je fob in je huid, dat kan ook. >:)
In hoeverre ben je nog early adopters voor een merk dat sinds 2013 auto’s levert in NL.

Of zijn klanten van de Golf 8 ook early adopters?! :?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2019 07:28 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Crazy D

I think we should take a look.

arsimo schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:25:
Ik vind de afwerking van mijn Model 3 prima - zie en voel ik verschil met een Mercedes of Audi van 60+k, ja, een beetje. Zou ik daarvoor pakmbeet 10+k meer willen betalen? Nee, ik niet.
Maar zou je dat nog steeds accepteren als je 22% bij telling zou hebben? Volgens mij wordt over het algemeen veel geaccepteerd omdat je gewoon mega goedkoop kunt rijden. En aangezien velen de auto leasen heb je het aan kosten dus vooral over bijtelling. Voor 100 euro per maand accepteer je meer dan wanneer je 500 per maand betaald.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-10 19:07
Z___Z schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:22:
[...]

Denk dat Tesla hier is om te blijven. De kwaliteit zal nog wel omhoog gaan.

In onze buurlanden wordt helemaal nier meer geld uitgegeven aan auto’s. Gemiddelde nieuwe auto is in Nederland iets onder de 30k en in onze buurlanden iets boven de 30k. Wel worden in onze buurlanden veel meer nieuwe auto’s verkocht per inwoner.
In onze buurlanden kennen ze geen BPM. Dus in geld wellicht hetzelfde, afgezet naar NL prijzen is er wel degelijk een verschil.
prettig schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:52:
[...]

prettig schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:34:
[...]

Het is een heel arm bedrijf met een enorme schulden berg, ze maken geen winst en de marge loopt terug. Als het China verhaal niet aanslaat komt daar een enorm betalingsverplichting bij aan de Chineze overheid. En de markt voor auto's krimpt in China al een tijdje. Ze leven op de hoop dat ze marktleider worden en kunnen daardoor financiering ophalen in de markt. Als er ergens een hick-up komt is het snel gebeurd. Daarom staat er ook steeds zo'n druk op de kwartaalcijfers. Ze moeten groeien, anders gaat de boel op de fles. En of er dan een overname komt, geen idee. Het geheel is verliesgevend, maar kan me voorstellen dat de drivetrain techniek interessant voor een overnemer is.

En met betrekking tot de bouwkwaliteit, de eerste generatie kopers waren allemaal enthousiast en accepteren veel. Op een gegeven moment kom je bij de kopers, die er anders tegen aan gaan kijken. En dus ook veel kritischer zijn. En service kost geld, als je in de cijfers van Tesla kijkt, zie dat een hele forse kostenpost is.

En hier in NL geldt dat de omzet fiscaal gedreven is, ben heel benieuwd wat de cijfers gaan doen, nadat de bijtelling verhoogd is. Gaan we volgend jaar al een effect van zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
jerh schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:36:
[...]

In onze buurlanden kennen ze geen BPM. Dus in geld wellicht hetzelfde, afgezet naar NL prijzen is er wel degelijk een verschil.

[...]

[...]

Het is een heel arm bedrijf met een enorme schulden berg, ze maken geen winst en de marge loopt terug. Als het China verhaal niet aanslaat komt daar een enorm betalingsverplichting bij aan de Chineze overheid. En de markt voor auto's krimpt in China al een tijdje. Ze leven op de hoop dat ze marktleider worden en kunnen daardoor financiering ophalen in de markt. Als er ergens een hick-up komt is het snel gebeurd. Daarom staat er ook steeds zo'n druk op de kwartaalcijfers. Ze moeten groeien, anders gaat de boel op de fles. En of er dan een overname komt, geen idee. Het geheel is verliesgevend, maar kan me voorstellen dat de drivetrain techniek interessant voor een overnemer is.

En met betrekking tot de bouwkwaliteit, de eerste generatie kopers waren allemaal enthousiast en accepteren veel. Op een gegeven moment kom je bij de kopers, die er anders tegen aan gaan kijken. En dus ook veel kritischer zijn. En service kost geld, als je in de cijfers van Tesla kijkt, zie dat een hele forse kostenpost is.

En hier in NL geldt dat de omzet fiscaal gedreven is, ben heel benieuwd wat de cijfers gaan doen, nadat de bijtelling verhoogd is. Gaan we volgend jaar al een effect van zien denk ik.
Ja hoor, erg benieuwd, want Tesla verkoopt niet in andere Europese landen die geen bijtelling kennen.
Elektrische auto's gaan blijven, ongeacht welke subsidies je krijgt, een elektrische auto laat je toe al minstens 2/3 te besparen op brandstof. 66%!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Crazy D schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:32:
[...]

Maar zou je dat nog steeds accepteren als je 22% bij telling zou hebben? Volgens mij wordt over het algemeen veel geaccepteerd omdat je gewoon mega goedkoop kunt rijden. En aangezien velen de auto leasen heb je het aan kosten dus vooral over bijtelling. Voor 100 euro per maand accepteer je meer dan wanneer je 500 per maand betaald.
Welke afwerking zou nu dan slecht zijn bij een Tesla? Ik hoor heel veel geroeptoeter maar uiteindelijk zijn er nooit voorbeelden.
Pagina: 1 ... 23 ... 371 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.

Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.

Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!

De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic