Een no-brainer in dat segment (Kuga) blijft toch wel de Model Y hoor, blijft imho een ijzersterke auto, zeer efficient met prima range, zeer ruim, qua EV klopt er gewoon heel veel aan. En veel leuks voor de TweakerZieMaar! schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:25:
[...]
Eigenlijk niet, maar dat is meer onbekendheid. In mijn ogen wel meer een station dan een SUV (of iig de iets hogere zit die ik toch wel prettig vind), maar aangezien de Audi en Volkswagen dealers hier precies hetzelfde zijn zal ik eens een blik werpen.
Ik heb ooit een Passat Variant gehad. Wat een ruimte had ik daar
Xpeng heeft sinds kort ook de L03, die is een klein beetje kleiner, maar lijkt ook een goede aanbieding te zijn. Zoek je wat traditionelers, dan is de nieuwe Toyota CHR+ best een prima EV voor een faire prijs.
Mag het wat minder premium, dan zou ik eens bij Leapmotor kijken (B05, minder dan 30k voor 480km wltp, wel iets kleiner).
Wil je juist luxe, dan is de Mazda 6e best een scherpe aanbieding rond dit prijssegment. Mag het nog wat duurder, dan heeft Zeekr bijv. de 7X. Zeker als je nog een beetje range anxiety hebt gaat het snelladen van die auto het wel bij je weghalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 06-08-2026 17:15 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW