In combinatie met het woord "alleen" zeker wel ja. Kom op: De zin "er is alleen een laadpunt buiten het dorp" is op geen enkele manier te interpreteren als "Ik weet een stuk of 4 laadpunten in en rondom het dorp". Je kan draaien wat je wil, maar dat is gewoon onzin. Geef gewoon toe.JohanB schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:25:
[...]
Lidwoord, geen getal. “Hebben jullie een fiets thuis?” , “ja, we hebben er 4”.
Of “er is alleen een parkeerplek buiten de stad”. Dan mag ik toch hopen dat je niet aan één parkeerplek denkt?
Als iemand zegt "We hebben alleen een voetbal" dan denk ik inderdaad aan één bal ja. En het is heel raar als iemand dat zegt en dan even later "o ja en natuurlijk nog 4 andere ballen en een halve sportwinkel. Ik zei toch nooit dat we maar 1 bal hadden?"
Jawel, dat zei je, zeer zeker, wel. punt.
Letterlijk zei ik "Als ik niks gepland heb". Hoe dan interpreteer je dat als "je hebt je hele leven gepland" ??[...]
Je geeft letterlijk je denk boom van hoe je aan het plannen was . “Als dit, dan dat”.
Wat een gesprekken moet jij hebben in het dagelijks leven joh..
"hey ga je wat doen dit weekend?"
"Ik heb niks gepland"
"O, ga je mee zondag naar - vul wat in- ?"
"Nee, ik kan niet...Ik zeg toch net dat ik niks gepland heb? Ik zit helemaal vol joh! Heel mijn leven ligt al vast!"
Als ik in de komende dagen een uitstap gepland heb (kijk, dan wel. Zie je hoe dat werkt? Als je iets gepland hebt, dan moet je er rekening mee houden. Als je niks gepland hebt, kun je alle kanten nog op)(Waarvoor je overigens eerst in je agenda moet gaan loeren)
waarvoor ik een heel eind moet rijden, dan hoef ik daar doorgaans echt niet voor in mijn agenda te kijken hoor. Zou een mooie boel worden. Stel je komt thuis en kijkt op je klokje en ziet nog 100km range staan en vraagt je af of je bij de paal gaat stoppen of niet. "Eens even denken hoor...had ik iets morgen...even in de agenda kijken....O WAUW wat een verrassing, een lang weekend luxemburg!"
Hoe dan?
Het is overigens al raar om dat op dat moment pas te bedenken...ik zou al bij het wegrijden van waar-ik-ook-vandaan-kwam al besluiten om straks bij de laadpaal te stoppen "want dat ene uitstapje is dit weekend" Noem het plannen, noem het moeite, ik noem het voorpret en common sense.
Ik wil het nog wel 10 keer toegeven hoor: Tuurlijk moet je een beetje vooruit denken. Even bedenken OF je toevallig wat gepland had staan (ik hoop dat dit ondertussen duidelijk is) en daarnaar handelen. Maar ik heb echt het idee dat jij lichtelijk overdrijft over wat voor gedoe het allemaal is.Dat hier vaak wordt beweert dat je geen rekening hoeft te houden en moet plannen met laden van een EV. Daarmee wordt een te positief beeld gegeven. Wat op zijn beurt weer kanonnenvoer is voor de ICE gekkies als het even misgaat. Waardoor de transitie alleen nog maar verder vertraagd omdat mensen laadstress krijgen aangepraat.
Uit mijn originele reactie:
[...]
En mensen aanpraten dat het allemaal heel veel tijd duurt en je een hele administratie moet maken van je leven, omdat je bang bent dat je anders 5 minuten moet wandelen tijdens een weekendje Domburg...Gaat dat wel mensen van de laadstress afhelpen, denk je? Nee toch?
En ik wacht nog steeds af op antwoord op:
Ik snap ook gewoon nog steeds niet wat je bedoelt met "als je niet je hele leven wil plannen"
[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 11-06-2021 15:57 ]

:strip_exif()/f/image/ahZLoFv24NDDhdFEMg2T3jaa.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/RJf6GyA1FwO5VS0hz0hA2JIu.jpg?f=fotoalbum_tile)