Isheara schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:54:
[...]
Gelukkig hebben de mensen met een ICE wel allemaal een eigen pomp voor het dinosap.
[...]
Tjonge jonge wat een vreemde uitspraak zeg....Het is heel vermoeiend dat sommige mensen alleen in problemen denken.
Het is wel eens druk bij de laadpaal, ja dat klopt; nee, je kunt niet altijd voor de deur parkeren; ja een oprit is handig als je een BEV hebt, maar met een beetje creativiteit kun je toch ook wel af en toe laden, bijvoorbeeld als je de stad in gaat of ergens een parkeergarage induikt? Heb je wel eens van snelladers gehoord? die zijn er inmiddels ook overvloedig. En anders pak je een Granny lader en hang je die over de stoep (of je maakt een voorziening om die veilig over de stoep te leggen).
Misschien moeten een aantal 'klagers' over BEV even de vermelding van de moderator lezen:
[...]
Hou je daar dan aub gewoon aan of zoek een ander topic....
Heb je uberhaupt wel gelezen wat ik eerder heb geschreven?
Granny lader is geen optie, aangezien er geen parkeerplaats voor de deur is.
Eigenlader om zelfde reden ook niet.
Openbare laadpalen zijn in betaalde parkeergarages, dus kosten abonnement erbij. Maar lost nog niets op omdat ik met name in de winter dagelijks thuis moet laden en meer dan de helft van de tijd als ik van mijn werk kom alle palen sowieso bezet zijn en dat tot de volgende ochtend blijven. Gemeente heeft al aangegeven dat er geen palen bij komen.
Wellicht dat jij het acceptabel vindt om dan maar dagelijks 40 minuten te staan niksen bij een snellader (Heb het nu in ieder geval 2 keer per week opgelost door te combineren met hardlopen), maar dan prefereer ik 5 minuten bij de pomp.
Om maar niet te beginnen over de prijs bij de snellader en dat (mijn baas) dan per gereden km veel meer kwijt is dan dat benzine zou kosten!
En als iemand vraagt bij zijn omstandigheden wat een goed model EV daarbij hoort, moet je ook kijken of een EV voor hem/haar wel de beste oplossing is. Als je bijvoorbeeld thuis regelmatig volle palen tegenkomt dan is het verstandig om een auto met meer range te nemen, zodat je als je een keer thuiskomt en niet kan laden je geen propbleem hebt, want je hebt range voor twee dagen commute. Dan is een Model 3 dus wel een optie en een BMW i3 niet.
Als iemand verwacht veel te snelladen, moet hij bij een i3 opletten, die zijn ook zonder snelladen in omloop, model 3 niet.
Allemaal zaken die je meemoet nemen bij de keuze voor een EV (of niet).
Killah_Priest schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:54:
[...]
Een grotere range zorgt juist voor minder vaak hoeven laden (uitgaande van hetzelfde aantal kms wat je nu maakt).
Ik heb zelf ook geen eigen paal en het aantal EVs hier in de buurt is de afgelopen 6 maanden explosief gestegen, echter hoef ik mijn auto doorgaans maar 1 a 2x per week aan de paal te hangen.
Als jij nu een auto zou hebben waarmee je letterlijk 3x zo ver komt als met jouw i3 dan zou je ook veel minder vaak tegen een bezette paal aanlopen simpelweg omdat je minder vaak aan de lader hoeft te staan.
Kijk jij begrijpt het. Dat is inderdaad een prima oplossing voor als je af en toe geen plek kan vinden. Maar wel een dure, je zit meteen in een andere prijsklasse auto's. En ik zou hem dan alsnog elke dag proberen aan de lader te zetten, want de clou is dan natuurlijk dat je de accu nooit leeg rijdt, omdat je een buffer wil houden voor als er geen paal is.
De reden dat ik het toch niet doe is omdat ik begin vorig jaar - voor de corona- een week lang thuis, noch op het werk een laadplek wist te bemachtigen en elke dag aan de snellader stond. Dus 5 dagen dat ik op kantoor kom en alle palen bezet zijn en 's avonds thuis hetzelfde. Ik heb die week heel veel gevloekt! (Tja 's avonds zijn die palen op kantoor allemaal vrij en overdag die thuis, maar daar koop ik weinig voor, maar de gemeente gebruikt dat wel als argument dat er geen extra palen nodig zijn). Het gebeurt gewoon veel te frequent dat hier alles vol is.
Dus nog iets voor aankomend EV bezitters: als je openbaar gaat laden, kijk hoe de bezetting is op de tijden dat je verwacht thuis te komen. En als dat slecht is, vraag dan voor je koopt eerst bij de gemeente wat de mogelijkheden en/of plannen voor extra laadpunten zijn.
[
Voor 25% gewijzigd door
Verwijderd op 11-03-2021 18:15
]