Over de stoep is niet toegestaan (in sommige gemeenten trouwens wel) maar kan soms wel gedoogd worden. Ligt ook aan de situatie in de wijk, hoeveel verkeer, ben je iemand tot last, etc. Ik doe dit zelf wel, maar wel netjes met een kabelmat om maar zo min mogelijk mensen tot last te zijn. Zelfs met mijn 2kW granny. Dat duurt dan in theorie dus een goeie 25 uur van leeg naar vol. Maar in de praktijk sluit ik hem gewoon aan als de accu onder de 40 a 50% komt en dat gaat eigenlijk altijd goed. Hij hoeft niet 100% vol te zijn voor je vertrekt ook, natuurlijk. En als ik een keer wat eerder stroom nodig heb, dan ga ik naar de openbare 11kW paal.Ariejan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:46:
Hey, ik overweeg 'n Skoda Enyaq, maar ik twijfel nog, vooral vanwege de mogelijkheden om op te laden. Geen eigen oprit, gemeente/Vattenfall doen wazig over of ik in de straat/nabije buurt een laadpaal kan verwachten - 300m voor 'n 11kwh lader lijkt me totaal niet praktisch. Aan de deur met de kabel over de stoep is ook weer niet toegestaan...
Hoe vaak / waar laden jullie je elektrische voertuig? Is het praktisch als je geen laadpaal in de buurt hebt maar onderweg enkel snellaad?
Als ie helemaal leeg is, wel. Maar de truc is natuurlijk ook, om eerder te gaan laden. Aan de andere kant: 6,5 uur is nog niet eens een nacht. Dus je komt 's avonds thuis en je hangt hem aan de paal, loopt 300m en klaar. Volgende ochtend: weer 300m lopen en auto vol meenemen. Je zal snel genoeg merken dat een nacht dan eigenlijk te lang is. Want je wil je accu misschien meestal het liefst tot 80% laden en dus ga je uitgesteld laden om maar geen "laadpaalklever" te zijnAriejan schreef op maandag 1 maart 2021 @ 16:27:
[...]
Hah, ja, ok. Volgens de folder moet 'n iV 60 zo'n 6.5 uur aan de 11kwh hangen om weer vol te zijn. Ik heb geen idee hoe vaak je moet laden, of dat ding na 2 dagen stil staan 50% van z'n lading kwijt is, etc.
Ik begrijp niet zo goed waarom mensen je aanraden om dan maar gewoon alleen te gaan snelladen. Dat is (vaak) duurder, slechter voor je accu, komt echt nooit lekker uit, en kost je echt veel meer tijd dan die twee keer 3 minuutjes lopen.
[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 02-03-2021 08:41 ]