@
Ariejan
Vertel eens wat over hoe veel je rijd en hoe je gebruik er uit ziet voor Corona.
Want "het valt mee"... zou ik niet zomaar roepen. Ik zou persoonlijk namelijk nooit een Elektrische auto rijden als ik niet fatsoenlijk aan huis kan laden. Ik kan zelf gelukkig wel op onze parkeerplaats laden en heb het een tijdje in de gaten gehouden of die plekken niet onnodig bezet zijn of dat ik bijvoorbeeld niet gewoon elke dag dat ding aan de lader kan hangen.
Als ik 300 meter moest lopen, en het blijkt dat meerdere mensen in mijn buurt die paal gebruiken had ik niet gekozen voor elektrisch. Mij persoonlijk lijkt het echt een hel dat je bij die paal aankomt en weer eens niet kunt laden omdat hij bezet is. Dan moet je later op de avond weer even kijken of hij vrij is, en dan nog later op de avond je auto weer weg gaan halen. Dus automatisch ga je dan maar standaard onderweg ergens laden of speciaal de deur uit om je auto op te laden.
Het lijkt me echt verschrikkelijk om dat jaren aan een stuk te doen. "het valt wel mee" kan waar zijn als je echt niks te doen hebt of als je nu met Corona weinig rijd... maar stel dat je kijkt naar je gebruik voor en straks na Corona... hoe gaat dit dan uitpakken?
Even tanken onderweg is iets heel anders dan even laden onderweg. Je staat gewoon lang stil en dat moet je allemaal maar willen.
Er zijn genoeg mensen die het geen enkel probleem vinden zoals hieronder te lezen is, maar ik geef dan graag een tegengeluid. Ik zou er niet aan beginnen als ik je verhaal zo lees, of je moet echt weinig rijden en er niet afhankelijk van zijn voor woon werkverkeer. Maar dat is dus net als onderstaande mengingen een persoonlijke mening. Daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Maar denk echt heeeel goed na voordat het allemaal heel mooi en tof klinkt en je straks 3/4 jaar baalt van heel dat laden. Ik zou het niet onderschatten.
Desnoods simuleer je het een maand met je auto die je nu hebt. Gewoon gebruiken en net alsof gaan laden en ergens stil gaan staan voor een uur. En elke dag even langs die paal rijden op 300 meter en kijken of je had kunnen laden. En als je niet kon laden dan een reminder zetten en kijken of je om 20:00 die avond nog wel wilt opstaan om je auto te gaan laden. En nog een reminder om 22:00 dat je op moet staan om hem op te halen.
Een maandje simuleren is niks op meerdere jaren auto bezit.