De tijd winst van EV rijden is dan ook niet op vakantie gaan, maar de overige 48 weken van het jaar, waar je nooit naar een tankstation hoeft te gaan. Dit is vooral als je veel rijdt een enorm voordeel. Bij 20k/jaar of minder is het om het even. Bij mij kwam tanken in ieder geval nooit uit. Op weg naar werk betekent later op werk, op weg maar huis kon sowieso niet, want dan zou ik te laat zijn bij de BSO. en dat terwijl het tankstation waar ik tankte precies op m’n woon-werk route ligt.Jeroenneman schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:48:
[...]
Maar wie doet dat nu? Tenzij je al naast de grens woont, rij je tot net over de grens, gooi je hem daar in twee minuten vol, en kun je weer 800km rijden. En kun je pauze houden waar je maar wil. Ken weinig mensen die "weg moeten" naar een tankstation. Meestal staan die dingen op de route.
EV's zijn prachtig qua stilte en aandrijflijn. Maar het hele laadgebeuren is voor veel mensen nog een heikel puntje, vooral als je niet over een eigen oprit beschikt. Is eigenlijk voor mij ook het enige wat een EV nog achter heeft op een ICE.
Voor de meeste mensen zullen de huidige EV's al meer dan genoeg range hebben (gezien een groot deel van Nederland blijkbaar op <50km woon-werk zit), maar persoonlijk zou ik te vaak samengeknepen billetjes hebben met een realistisch bereik van <400km. Één dag niet thuis kunnen laden, en ik haal mijn werk al niet meer zonder te snelladen onderweg. En op locatie laden is ook niet altijd zeker.
Citroën komt ook met een c-segment EV YouTube: Citroën C4e (BETER DAN DE ID3?) | ANWB Auto test
Mooi dat er weer meer aanbod bij komt. Niet eens veel duurder dan een e-208, dus zal wel populair worden. Het wordt druk in het grootste segment van Europa qua EV aanbod.