Een primeur: Ik heb voor het eerst een snellader gebruikt, wel 10 hele minuten

(ik heb de auto sinds Augusts)
En de enige reden hiervoor is dat ik vanwege werkzaamheden bij mijn huis verminderd thuis kon laden.
Kom ik daar bij een ietwat zielige paal (het was er ook maar eentje, terwijl aan overkant Fastned staat), begint hij maar met ~25 a 30 kW te laden, maar oh wel, alleen maar om thuis te komen.
Staan daar twee mannen (die daar blijkbaar vaker staan) die graag praatje maken over hoe dat nou werkt en hoe lang ik daar moet staan. Ik vertel dat ik na 5 minuten weer verder kan, zij helemaal verbaasd
Ik vertelde verder over dat de auto, als je rustig rijdt, 400km kan (maar eerder 300km in de praktijk), zij weer verbaasd want ze dachten dat dat alleen met Tesla kon.
Ze haalden nog de Kassa aflevering aan (die ik niet gezien had) en ze vertelden dat ze er vaker stonden en praatje maakten, en dat het nogal wisselende ervaringen waren van mensen. Range anxiety.
Toen ik daar weg reed realiseerde ik me, dat je op zo'n relatief langzame snellader, vlak voor een stad met daarachter alleen maar gehuchten (dus geen doorreizigers) alleen maar de mensen tegen komt die echt moeten laden omdat ze het anders niet redden.
De mensen die een auto hebben met genoeg range voor hun gebruik, dus goed afgestemd is en vrijwel nooit hoeven te snelladen, zie je daar dus niet.