Verwijderd schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:02:
Een Europe instantie die Europese merken beter beoordeeld. De Volkskrant heeft al jaren een hard-on om Tesla af te kraken. Ik denk niet dat iemand bij Tesla er echt wakker van ligt.
Een simpeler systeem is ook makkelijker beter te krijgen dan een ingewikkelder systeem.
Ook niks over de Europese lobby die voor gevaarlijke situaties heeft gezorgd.
Dit zegt alleen maar iets over de mening. Ik ben benieuwd wat de cijfers zeggen. En daar komt natuurlijk ook bij dat er nu een Autopilot rewrite is.
Neemt niet weg dat AP het veel beter doet in Noord-Ameria dan in Europa, maar het is wel echt geschreven als een echt tabloid-bericht.
Ik heb geen ervaring met andere zelfrijdende systemen, maar wel met preventiesystemen.
Daarbij vind ik persoonlijk dat city safety van Volvo veel beter werkt dan Tesla in de bebouwde kom.
Ten eerste remde die zelfs als ik vol gas naar een slagboom reed. Ik weet het dom achteraf, maar ik was jong en wilde het systeem even testen
Maar vooral voetgangers en fietsers mist mijn Tessla heel vaak. Geen idee of hij op het laatste moment nog zou remmen, maar mijn Volvo greep veel sneller in bij een zebrapad of een overstekende fietser.
Ik ben bang dat mijn Tesla die gevallen helemaal niet pakt.
Op de snelweg daarentegen vind ik de systemen beter werken dan in mijn Volvo. Nu had ik daar niet de nieuwste auto brake in zitten, maar Tesla pakt op de snelweg zeker meer dan mijn Volvo deed.
BasvanS schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:16:
[...]
Het is maar net hoe je het bekijkt he. Tesla claimt dat de AP alles zelf kan, maar de AP maakt te veel fouten. Wie weet kan het systeem van Mercedes en BMW wel net zo goed de auto op de weg houden maar zijn ze gewoon veel terughoudender dan Tesla in het vrijgeven van die optie. Juist om ongelukken te voorkomen?
Als je nergens zelfstandig mag rijden, waarom zou je het dan 'aan' zetten voor je gebruikers? Waarom dat niet zorgen dat je binnen de regels alles perfectioneert en pas meer vrijgeven als de wet dat toestaat?
@
trippelb Je doelt niet op mij hopelijk? Ik kwam in de volkskrant een artikel tegen wat ik graag wou delen. Had net zo goed een artikel kunnen zijn waarin stond dat Tesla de Duitsers in de pan hakte.
En terecht!
Ik blijf eigenlijk bij mijn eerdere standpunt dat de eerste die claimed een autonoom systeem te hebben, ook volledige verantwoording op zich moet nemen voor vervolgschade! Zonder die verantwoording is claim autonoom rijden, "niets" waard.
trippelb schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:24:
@
BasvanS
Dat is precies de houding attitude die ik bedoel het over en weer artikelen en termen met de strekking “in de pan hakken” plaatsen.
Ik kies geen kant in merken, lees dit topic graag voor de inhoudelijke kennis die er gedeeld wordt over elektrisch rijden en nieuwtjes over elektrische auto’s.
Echter is er elke paar dagen wel weer een discussie/wedstrijdje ver pissen over welk merk er beter is.
Die discussies voegen volgens mij echt niks toe (als ook deze post overigens dus als ik weg gemod wordt begrijp ik dat 100%)
Dat is ook wel een beetje mens eigen. Op het moment dat jin FSD aanschaft, wil je die keuze voor jezelf ook rechtvaardigen en zul je niet snel negatief zijn erover.
Kijk naar mensen die naar volle tevredenheid, zonder issues, gebruik maken van Ziggo, onmogelijk
Zo kiest iemand voor een auto en zal daar niet zo snel negatief over doen. Tenzij er hele vervelende dingen gebeuren en een merk het niet wil oplossen. Dan worden mensen wat negatiever.
Ik vind juist dat ze een heel eerlijk verhaal neerzetten, in de rapporten ook onderbouwd.
Tesla komt er met rijhulpondersteuning ook veel beter uit dan andere Europese merken. Dus insinieren dat ze Europese merken voortrekken vind ik echt onjuist.
Volgens mij is er hier niemand die het dieselschandaal toejuicht...
We zijn allemaal blij dat VW het licht heeft gezien en de overstap maakt naar de full EV!
Het is het beeld dat men heeft gecreeerd over Tesla.
Als er weer iemand bij mij in de auto stapt die nog nooit in een Tesla heeft gereden. "Laat hem eens zelf rijden, want hij kan nu toch gewoon zelf naar je werk rijden?"
En daar heeft Elon Musk met zijn uitspraken zeker een aandeel in! Men denkt dat die auto volledig zelf kan rijden.
Inspired schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:13:
[...]
Niet om het goed te praten, maar die cijfers kloppen al decennia lang niet bij auto's. Nu is het ineens een issue als Tesla er geen knipperlichten en 20 sterretjes bij zet met een A4 vol voorbehoudens.
https://www.volvocars.com/nl-be/v/cars/v90-hybrid
Wat moet ik als koper hiermee dan? Ik kan op een rit van 300km gewoon 1 op 40 rijden? Of is het in de praktijk 1 op 10?
Er is een test, dat is WLTP. Als die test niet doet wat het moet doen moet men dat aanpakken. Niet een autobouwer die adverteert met de WLTP waarden.
Dan heb je denk ik het commentaar op de Ipace, de Polestar 2 en de Etron gemist, als je denkt dat het enkel om Tesla zou gaan.
Bij een EV is het gewoon relevanter dan bij een ICE. Als EV rijder stem ik daar volmondig mee in. Het is gewoon niet hetzelfde als tanken. Je moet meer rekening houden met laden en bereik dan in een ICE.
Niet heel erg voor mij, maar het is wel zo.
assje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:42:
[...]
Veel belangrijker dan gezever over marketing is wat mij betreft dat de WLTP geen definitie heeft voor (ge/mis)bruik van de batterij. Zo kan de ene fabrikant zich baseren op 0-100% (welke bij voorkeur niet dagelijks gebruikt wordt) en de ander op 0-90%.
Dat is een feitelijk verschil in definitie waar de gemiddelde consument helemaal niets van mee krijgt. Idealiter zou er wat mij betreft een norm zijn voor levensduur, dit is echter natuurlijk enorm complex door de lange tijdsspanne. Alternatief zou wellicht een norm zinvol zijn o.b.v. voltage o.i.d. maar dit is ook weer onvolledig aangezien BMS ook weer een groot verschil kan maken.
Hoe dan ook zou wat mij betreft de vergelijking onderling representatief moeten zijn en dat is hij nu niet. Een ander aspect dat volledig ontbreekt is verwarming waarvan de invloed zeer groot kan zijn. Naar de toekomst toe zou ik het meeste zien in een (volgens gecertificeerde methode bepaalde) benadering zoals op
EVDatabase:
- Praktische Actieradius tussen 220 - 455 km
- Stad - Winter 295 km
- Snelweg - Winter 220 km
- Gecombineerd - Winter 255 km
- Stad - Zomer 455 km
- Snelweg - Zomer 290 km
- Gecombineerd - Zomer 360 km
(voorbeeld Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus, WLTP 409km)
Als ik naar die getallen kijk, zou ik eerder verwachten dat het over mijn LR gaat
Vanochtend heb ik voorverwarmd en dacht ik daarmee een redelijk verbruik te kunnen halen. Geen snelweg gezien, enkel stad en 80km wegen.
Het lukt gewoon niet