Dat zal per auto verschillen maar bij mijn Ioniq maakt het volgens mij geen of nauwelijks verschil. Dus regenereren op regeneratiestad of regenereren middels het rempedaal heeft hetzelfde resultaat.arsimo schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:02:
[...]
Okay, tuurlijk, dat is waar. Een EV is geen perpetuum mobile.
Alleen blijkt bij menigeen - daar bedoel ik niet jou mee - dat de rem uit gewoonte nog te veel onnodig gebruikt wordt als de motor dat werk beter en zuiniger kan doen.
Ik heb in principe mijn regeneratie altijd op 0 staan en gebruik alleen mijn rempedaal (wanneer het moet), op de snelweg is dit zelfs zonder regeneratie nauwelijks het geval. De leaf heeft geen 0-regeneratie modus, de M3 weet ik niet.
En in mijn beleving hoef je echt niet bang te zijn "per ongeluk" je frictie remmen aan te spreken, je moet echt wel serieus op de rem gaan staan om het niet met regeneratie te redden.
Maar dan super irritant die vereist dat je dat ook steeds doetMar.tin schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 13:10:
@assje je kan de Leaf in zijn neutraal zetten. Da's ook soort-van 0-regeneratie-modus.
[ Voor 26% gewijzigd door assje op 12-08-2019 13:13 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]