@
Deveon @
Prullenbak84
Ja het is een beetje vreemde vergelijking, de Ampera-e en de Model 3.
Maar ik zie de markt als volgt (nieuw en 2e hands gooi ik op 1 hoop)
- 40 kWh auto's (~20K 2e hands)
- 60 kWh auto's (doorgaans 30+K maar soms ook vrolijk 45K)
- Tesla 75kWh etc.
40 kWh is meestal al goed genoeg, 60 kWh is toch wel erg fijn.
Maar ik ga echt geen 45K ofzo voor een 60 kWh neerleggen als je ook een Model 3 long range kan kopen die wel zorgeloos snellaad met supercharger netwerk.
De Opel Ampera is leuk omdat hij qua prijs meer bij de 40 kWh accu's in de buurt zit maar 60 kWh heeft, en ook gewoon een gekoeld accu pakket heeft. Zal vast iets degraderen, maar lijkt weinig te zijn. En ik vind hem er eigenlijk best leuk uit zien.
Van oudsher neig ik echter meer naar Tesla, vind ik leuker, en ik er van hou hoe goed ze rijden.
Wat me echter tegen houdt:
- dat ik in komende 2 jaar wellicht weinig van vakantie mogelijkheid gebruik ga maken, omdat we ook andere auto's voor vakantie hebben
- dat ik hem in het particuliere domein trek (marge auto) en hij dan gewoon lekker normaal gaat afschrijven. Het voorbeeld wat ik heb is al 8 of 10K afgeschreven. Is een marge auto, waar de andere Model 3s totaal niet zijn afschrijven vanwege bijtelling verhaal.
- dat de Duitse fabriek ook gaat zorgen voor goedkopere Tesla's
- Tijdelijk was het een volume model in de lease, en die komen straks allemaal tegelijk op de markt terwijl nieuwprijs gedaald is etc.