Da's met een 11kW 3-fasenlader in een Leaf. Het is echt magisch hoe groot de stap van zelfs 6kW (32A 1-fase) naar 11kW (16A 3-fase) is. Zeker met deze hitte zorgt het ervoor dat de accu geen seconde boven de 37 graden heeft gezeten, met 32-33 graden buitentemperatuur.
Laatste keer dat ik iets over 11KW laders zei bestonden ze nietmux schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:08:
Vandaag toch maar weer het plezier van de 3-fasenlader bevestigd gezien: ik heb 650km gereden op een dag zonder te hoeven snelladen. Ik was met m'n cooperant naar Keulen met de Leaf, en toevallig stond 100m vanaf onze afspraak een (gratis!) TankE laadpaal. Daar heeft de auto de duur van lunch+meeting gestaan, en met 85% lading konden we weer terugrijden.
Da's met een 11kW 3-fasenlader in een Leaf. Het is echt magisch hoe groot de stap van zelfs 6kW (32A 1-fase) naar 11kW (16A 3-fase) is. Zeker met deze hitte zorgt het ervoor dat de accu geen seconde boven de 37 graden heeft gezeten, met 32-33 graden buitentemperatuur.
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Selectief lezen is een kunst.DigitalExorcist schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:12:
[...]
Laatste keer dat ik iets over 11KW laders zei bestonden ze nieten zéker niet in Duitsland!
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Woensdag wordt ie afgeleverd.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Inderdaad, de knipoog-smiley is makkelijk te missen 😊
There are 10 kinds of people on the planet. Those who understand binary, and those who don't. | http://twitch.tv/jaapGoose || AMD Ryzen 5 3600, Asus RX 6650 XT OC-Edition, 16GB, MSI B450 Gaming X
Ik denk dat de grap niet landt, want de enige manier waarop dit grappig kan zijn is als je echt niet hebt begrepen wat we hebben gezegd.DigitalExorcist schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 23:12:
[...]
Laatste keer dat ik iets over 11KW laders zei bestonden ze nieten zéker niet in Duitsland!
Het zijn (true) 22kW laadpalen die zodanig zeldzaam zijn dat je er je autokeuze niet echt op moet baseren. 11kW is de norm in Europa.
[ Voor 105% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:47 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6wI5MaJkPbE2WnGxiy0QwPIN.jpg?f=user_large)
Nog 3 weken....! Maar hij (m/v) staat al mooi bij de dealer te wachten.
Beiden op 3 fasen AC kunnen laden is top.
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

(voor de TS; particulier gekocht, bouwjaar 2017. Naar verwachting 20k-km per jaar).
[ Voor 13% gewijzigd door houthakker op 28-06-2020 23:12 ]
Net onze proefauto (zoe 50kwh) opgehaald om 2 weken mee te toeren. Echter bij 3van de 3 publieke palen (11 en 22 kwh) bleef de auto steken op "checking in progress". Niks kunnen laden dus...
Zo durf ik niet aan de road trip te beginnen, wat een bak ellende 😞
Goede vraag, weet ik niet? Hoe kan je dat checken? Als ik de pas invoer in charging apps staat er alleen pas has already been activated.CyBeRSPiN schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:33:
@Basekid heb je wel een werkende laadpas? Dit was ooit ook mijn eerste ervaring met EV, maar ik bleek een verlopen laadpas mee te hebben gekregen toen..
Welke pas betreft het? Niet iedere pas is bij iedere paal te gebruiken.Basekid schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:06:
[...]
Goede vraag, weet ik niet? Hoe kan je dat checken? Als ik de pas invoer in charging apps staat er alleen pas has already been activated.
Een newmotion. Palen waren allebei Allego, maar wel andere modellen leek het.daemonix schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:09:
[...]
Welke pas betreft het? Niet iedere pas is bij iedere paal te gebruiken.
Even met NewMotion bellen en aangeven dat de pas bij 3 palen niet werkt. NewMotion zou op elke paal in NL wel moeten werken, maar kan wel meer dan een dag duren nadat de pas is geactiveerd voordat ie geaccepteerd wordt.Basekid schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:06:
[...]
Goede vraag, weet ik niet? Hoe kan je dat checken? Als ik de pas invoer in charging apps staat er alleen pas has already been activated.
Newmotion is bij uitstek de pas die het 'overal' doet. Pas lijkt dus niet goed.Basekid schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:14:
[...]
Een newmotion. Palen waren allebei Allego, maar wel andere modellen leek het.
Je kan bij Allego ook de smoov app gebruiken en dan vanuit deze app met de creditcard betalen.Basekid schreef op maandag 29 juni 2020 @ 20:14:
[...]
Een newmotion. Palen waren allebei Allego, maar wel andere modellen leek het.
Wel gek, auto heeft pas 5000km op de teller en is onderdeel van Goodmoovs leenauto.
Op instructie van goodmoves ga ik bij de Renault dealer een andere kabel halen.
Als ik de prijslijst erbij pak, zie ik wel een verschil tussen de fiscale waarde en de consumentenadviesprijs. Die fiscale waarde wordt blijkbaar gebruikt voor bijtelling. Toch wordt de consumentenadviesprijs gezien als catalogusprijs (vgl. RDW data) en is die versie te duur. Het lijkt erop dat Kia haar zaakjes niet op orde heeft qua informatieverstrekking op de website.
Kijk, ik zou het fijner vinden zou die fiscale waarde gelden, want dan valt een Executiveline met SUV-pack en two-tone lak ook nog onder de €45000 en zou er nog subsidie op gelden. Of is het gewoon zo dat de e-Soul op de RVO-lijst voorkomt en daarmee subsidie krijgt omdat hij in de basis nipt goedkoper is dan €45000 en ondanks aanvinken van nog twee opties dat je het toch krijgt? Misschien toch RVO nog maar eens bellen.
Import van EVs
[ Voor 48% gewijzigd door Luiaard op 30-06-2020 09:16 ]
Import van EVs
Zijn er ook mensen met een elektrische auto die geen eigen laadpaal hebben maar gebruik moeten maken van een openbare laadpaal.
Hoe wordt dit ervaren?
In mijn buurt komen steeds meer openbare laadpalen maar ook meer elektrische auto's.
Zie :dimocash schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:18:
Vraagje, indien het niet hier thuis hoort dan verneem ik dat graag.
Zijn er ook mensen met een elektrische auto die geen eigen laadpaal hebben maar gebruik moeten maken van een openbare laadpaal.
Hoe wordt dit ervaren?
In mijn buurt komen steeds meer openbare laadpalen maar ook meer elektrische auto's.
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Zijn er voldoende palen voorhanden en zijn ze niet steeds bezet? Heb je eventueel een mogelijkheid om op je werk te laden als je de auto ook voor woon-werk verkeer gebruikt?
Heel veel meer info over het laden, de pasjes e.d. staat hier: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Import van EVs
Kia doet two-tone 'achteraf'. Dus de auto wordt gekocht met 1 kleur. En daarna spuit de garage hem two-tone. Zo is het in ieder geval uitgelegd aan mijn ouders die een two tone Kona hebben gekocht.Luiaard schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:12:
Ja dat dacht ik zelf ook al, maar Kia zet het wel op haar website. Beetje suf. Als ik twee reviewauto's erbij pak en opzoek in de RDW kentekendatabase komen ze allebei op €45535 en die zijn beiden two-tone en met SUV-pack.
Weet niet of ze op die manier de prijs kunnen manipuleren, maar dat leggen ze wel zo uit.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Lijkt me een gevalletje creatief kletsen, maar wellicht zit two-tone inderdaad niet in de type-variant aanduiding en kunnen ze hem zo van de cataloguswaarde afhouden.Kodess schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:27:
[...]
Kia doet two-tone 'achteraf'. Dus de auto wordt gekocht met 1 kleur. En daarna spuit de garage hem two-tone. Zo is het in ieder geval uitgelegd aan mijn ouders die een two tone Kona hebben gekocht.
Weet niet of ze op die manier de prijs kunnen manipuleren, maar dat leggen ze wel zo uit.
Import van EVs
Ik heb momenteel ook (nog) geen eigen laadpaal.dimocash schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:18:
Hoe wordt dit ervaren?
Er zit wel een granny lader bij.
Ik sluit gewoon de kabel aan in de garage en die kan onder de gragagedeur door naar de auto. De transformator blijft dus mooi droog in de garage liggen.
Ik moet de auto wel met de neus richting de garage parkeren, anders is de kabel net te kort.
Ik heb geen eigen laadpaal, er komen wel meer laadpalen bij (Utrecht) en heb nu relatief veel laadpalen in mijn buurt waar auto's vaak rouleren. Wel komt het (bij de laadpaal om de hoek) nog iets te vaak voor dat mensen de auto aan de laadpaal hangen en dan gerust het hele weekend de auto daar geparkeerd laten.dimocash schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:18:
Hoe wordt dit ervaren?
Dat is voor mij nog echt een doorn in het oog en ga daar een vriendelijk briefje hangen, het is niet dat we parkeerproblemen hebben in de wijk dus volgens mij is een roulatie systeem wel wenselijk. Wel snap ik dat zij de eerste waren met een EV en dus ook even moeten wennen nu de EV dichtheid groter wordt in onze wijk.
Maar over het algemeen gaat het goed. Ik moest laatst iets verder lopen, maar dat was maar 400 meter dus dat vind ik geen probleem. Goed voor de stappen.
Ik hoop dat we naar een meer sociaal systeem gaan waar mensen wat meer betrokkenheid tonen naar het "Samen spelen, samen delen" principe wat ik mijn dochtertje aanleer.
Maar helaas merk ik ook dat niet iedereen die sociale gedachte deelt. (vaak zijn dit wel mensen die een 4% auto hebben genomen omdat het goedkoop was, niet uit het EV gedachtengoed (generaliserend, want dit is een kleine minderheid))
Heb afgelopen week een proefrit gemaakt in de Kia e-Soul en volgens de offerte voldoet deze aan de subsidie voorwaarden. Had in eerste instantie SUV pack ook gekozen (nu van 1100 voor 550Luiaard schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:02:
Ik zie net op de Kia website dat ze nu ook aangeven dat de e-Soul subsidie heeft (en inruilvoordeel oplopend tot €4000). Het gekke is dat ze ook van de Executiveline met SUV-pack aangeven dat er €4000 subsidie op zit. dit terwijl de consumentenadviesprijs/rijklaarprijs op €45535 ligt. In de chat kon een medewerker me er niet verder mee helpen, verwees mij naar een dealer.
Als ik de prijslijst erbij pak, zie ik wel een verschil tussen de fiscale waarde en de consumentenadviesprijs. Die fiscale waarde wordt blijkbaar gebruikt voor bijtelling. Toch wordt de consumentenadviesprijs gezien als catalogusprijs (vgl. RDW data) en is die versie te duur. Het lijkt erop dat Kia haar zaakjes niet op orde heeft qua informatieverstrekking op de website.
Kijk, ik zou het fijner vinden zou die fiscale waarde gelden, want dan valt een Executiveline met SUV-pack en two-tone lak ook nog onder de €45000 en zou er nog subsidie op gelden. Of is het gewoon zo dat de e-Soul op de RVO-lijst voorkomt en daarmee subsidie krijgt omdat hij in de basis nipt goedkoper is dan €45000 en ondanks aanvinken van nog twee opties dat je het toch krijgt? Misschien toch RVO nog maar eens bellen.
 ) maar nu ik weet dat het om wat plastic stukken gaat ga ik hier geen 550 euro voor betalen. Kwa kleuren kun je niet veel meer kiezen alleen maar wat men nog op voorraad heeft, wil je een andere kleur dan schuif je door naar de 2021 versie waar ze de prijs en beschikbaarheid nog niet van kennen.
 ) maar nu ik weet dat het om wat plastic stukken gaat ga ik hier geen 550 euro voor betalen. Kwa kleuren kun je niet veel meer kiezen alleen maar wat men nog op voorraad heeft, wil je een andere kleur dan schuif je door naar de 2021 versie waar ze de prijs en beschikbaarheid nog niet van kennen. Kreeg ook 'standaard' mastercare lak bescherming voor 6 jaar aangeboden voor 198 euro en 14,72 voor een volgeladen accu
 ) Als ik de knoop ga doorhakken dan gaan deze opties de prullenbak in.
 ) Als ik de knoop ga doorhakken dan gaan deze opties de prullenbak in. Ben nog aan het twijfelen omdat het bedrag wat ik via online offerte van vorige week zondag kreeg voor inruil van mijn huidige Kia kreeg meer dan 2,500 afweek t.o.v. van de offerte van afgelopen donderdagavond.
Waren dat EVbox laadpalen? Vreemd verhaal.Basekid schreef op maandag 29 juni 2020 @ 19:31:
Leuke ervaring so far.... NOT
Net onze proefauto (zoe 50kwh) opgehaald om 2 weken mee te toeren. Echter bij 3van de 3 publieke palen (11 en 22 kwh) bleef de auto steken op "checking in progress". Niks kunnen laden dus...
Zo durf ik niet aan de road trip te beginnen, wat een bak ellende 😞
[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:47 ]
Ik heb ook geen eigen plek voor een laadpaal en ben dus afhankelijk van openbare palen. Ik heb wel de mazzel dat in een straal van 500 meter iets van 10 oplaadpunten zijn en diegene achter mijn flat 9/10 keer beschikbaar is. Ik heb zelf het idee dat mensen bij de gemeente een paal hebben aangevraagd en daarna zijn verhuisd, want ze zijn bijna altijd wel beschikbaar.dimocash schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:18:
Hoe wordt dit ervaren?
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:47 ]
Verder staat er ook een publieke paal bij m'n werk om de hoek, dus die gebruik ik om en om eigenlijk.
Mijn Kia e-Soul is besteld, jammer dat het alleen in het zwart kon, maar goed, over een paar weken kan ik m'n Leaf dus inruilen.
Tesla Model Y RWD (2024)
Binnenkort komt de MJ2021 met driefase laden dus als je langer kunt wachten kun je vast wel een kleur kiezen.
Import van EVs
Mijn vrouw rijdt de ZOE Q210 en je komt daar verbazingwekkend ver mee. Niet alleen omdat hij erg zuinig is, ook in stand-by, maar ook omdat hij een warmtepomp heeft waardoor verwarming ook minder energie kost. Dat verschil zie ik zeker tov mijn Tesla. In de winter was de minimale range 130 km bij gecombineerd gebruik. De accu huur biedt ook een garantie voor minimale accucapaciteit.Blonde Tux schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:11:
Gezien gisteren mijn huidige auto zo goed al total loss is verklaard, vandaag maar eens serieus gaan oriënteren op een ZOE.
Nu probeer ik een beetje een eenduidige beeld te vormen, maar blijf vooral verzuipen in de naamstellingen en de range van deze verschillende versies.
Zit te dubben om een R90 of een Q90 te halen, maar zie ook dat er voor zachtere prijzen een Q210 en R240 te koop staan. Gemiddeld doe ik net geen 100 km per dag, (92) aan woon werk verkeer (90% snelweg), waarbij ik eigenlijk voornamelijk op werk wil laden.
Maar ik kom er niet lekker uit mbt bereik. Idealiter, zou ik 100km dus willen doen op 1 lading; zit je dan nog steeds goed met een Q210/Q240 of moet je daarvoor uitwijken naar een R/Q90 om dat zonder geknepen billetjes te behalen?
Op dit moment met dit warmere weer is de range ongeveer 160km. De ervaring leert dat dit echt goed klopt.
De 90-100km enkele reis moet geen probleem zijn.
Het 3 fasen laden op hoge snelheid wat de ZOE kan (22kW) tov mijn Tesla (11kW) is ook superhandig.
Zelf laad ik de Tesla vaak niet maximaal op maar de ZOE laadt in ongeveer 2u30 uur (op 11kW) op tot 0-100% op. In de praktijk dus minder lang omdat je hem niet tot 0% leeg rijdt, maar wel tot max oplaadt als je vertrekt. Bij veel locaties zoals Mc Donalds en Ikea kun je ook 22kW laden en is de laadtijd van 0-100% 1u15uur.
Ze moest helemaal niks hebben van elektrisch rijden maar was was na 1 ritje in de Tesla om. Ze is superblij met haar ZOE en rijdt hem/haar met veel plezier. Al ruim een half jaar. Hij trekt snel op en is heerlijk stil.
In het algemeen merk je dat mensen die roepen
dat ze niks hebben met elektrisch rijden zelf nog nooit een kilometer elektrisch hebben gereden. De rijervaring is heerlijk.
[ Voor 12% gewijzigd door wouter1971 op 30-06-2020 11:57 ]
Woonwerk 90% snelweg in de winter is 92km enkele reis best wel krap, beetje kou, beetje wind tegen ga je in turtle modus aankomen...(gebaseerd op ruim 2 jaar ervaring met een 210)Blonde Tux schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:11:
Gezien gisteren mijn huidige auto zo goed al total loss is verklaard, vandaag maar eens serieus gaan oriënteren op een ZOE.
Nu probeer ik een beetje een eenduidige beeld te vormen, maar blijf vooral verzuipen in de naamstellingen en de range van deze verschillende versies.
Zit te dubben om een R90 of een Q90 te halen, maar zie ook dat er voor zachtere prijzen een Q210 en R240 te koop staan. Gemiddeld doe ik net geen 100 km per dag, (92) aan woon werk verkeer (90% snelweg), waarbij ik eigenlijk voornamelijk op werk wil laden.
Maar ik kom er niet lekker uit mbt bereik. Idealiter, zou ik 100km dus willen doen op 1 lading; zit je dan nog steeds goed met een Q210/Q240 of moet je daarvoor uitwijken naar een R/Q90 om dat zonder geknepen billetjes te behalen?
Als de accu minder dan 85% van de oorspronkelijke capaciteit heeft ga je het zeker niet halen, ik zou een andere keus maken
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Dan hebben wij kennelijk veel minder degradatie of ander rijpatroon.MarcelGo schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:11:
[...]
Woonwerk 90% snelweg in de winter is 92km enkele reis best wel krap, beetje kou, beetje wind tegen ga je in turtle modus aankomen...(gebaseerd op ruim 2 jaar ervaring met een 210)
Als de accu minder dan 85% van de oorspronkelijke capaciteit heeft ga je het zeker niet halen, ik zou een andere keus maken

Weinig snelweg? Korte stukjes? Nooit wind tegen? Geen koude winter gehad? Dat laatste klopt zeker, de afgelopen winter was de naam winter niet waardig, oftewel je baseline is nog niet op reële waardes gebaseerd.wouter1971 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Dan hebben wij kennelijk veel minder degradatie of ander rijpatroon.
[ Voor 123% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:47 ]
Ah thanks voor de uitgebreide toelichting.wouter1971 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 11:45:
[...]
Mijn vrouw rijdt de ZOE Q210 en je komt daar verbazingwekkend ver mee. Niet alleen omdat hij erg zuinig is, ook in stand-by, maar ook omdat hij een warmtepomp heeft waardoor verwarming ook minder energie kost. Dat verschil zie ik zeker tov mijn Tesla. In de winter was de minimale range 130 km bij gecombineerd gebruik. De accu huur biedt ook een garantie voor minimale accucapaciteit.
Op dit moment met dit warmere weer is de range ongeveer 160km. De ervaring leert dat dit echt goed klopt.
De 90-100km enkele reis moet geen probleem zijn.
Het 3 fasen laden op hoge snelheid wat de ZOE kan (22kW) tov mijn Tesla (11kW) is ook superhandig.
Zelf laad ik de Tesla vaak niet maximaal op maar de ZOE laadt in ongeveer 2u30 uur (op 11kW) op tot 0-100% op. In de praktijk dus minder lang omdat je hem niet tot 0% leeg rijdt, maar wel tot max oplaadt als je vertrekt. Bij veel locaties zoals Mc Donalds en Ikea kun je ook 22kW laden en is de laadtijd van 0-100% 1u15uur.
Ze moest helemaal niks hebben van elektrisch rijden maar was was na 1 ritje in de Tesla om. Ze is superblij met haar ZOE en rijdt hem/haar met veel plezier. Al ruim een half jaar. Hij trekt snel op en is heerlijk stil.
In het algemeen merk je dat mensen die roepen
dat ze niks hebben met elektrisch rijden zelf nog nooit een kilometer elektrisch hebben gereden. De rijervaring is heerlijk.
Kon uiteindelijk een goede deal krijgen op een R90 van eind 2017, dus heb met iets meer zekerheid mbt range.
Als het goed is krijg ik em morgen precies geleverd. Heb deze versie is het geworden.

Was eigenlijk na de proefrit al op. Lekker stil en rijdt best vlot voor een zware auto. (reed hiervoor een 18 jaar oude Renault Kangoo, dus alles is een upgrade
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
Beetje spuitelf, want je hebt er al eentje gekocht. Maar hier woonwerk van 90km en nooit in de problemen gekomen in de anderhalf jaar dat we hem hebben. Ook in de winter (niet heel streng) hield ik meestal 30km over bij thuiskomst.Blonde Tux schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:11:
The plot thickens helaas.. ben naar de dealer gegaan en die wilde natuurlijk de kabel eerst testen. Daar werkte de kabel meteen zonder problemen (terwijl de dag ervoor de kabel bij twee Zoe's en 3 laadpalen niet werkte...). Zoiets zul je altijd zien.
Nouja, nu gewoon vooral langs de snelweg laden. Heb de auto toch maar voor 2 weken dus dat is wel te doen.
[ Voor 108% gewijzigd door Mar.tin op 27-07-2022 13:47 ]
[ Voor 96% gewijzigd door wouter1971 op 30-06-2020 18:45 ]
neem je stroom af bij maingau in duitsland dan? zo niet is het nog steeds 34 centwouter1971 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:41:
[Afbeelding]
Voor minder dan 25ct per kWh opladen bij FastNed
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Ik dacht in het begin ook dat m'n Zoe niet wilde laden. Ik wachtte steeds tot 'Controle bezig' weg was... en dat ging maar niet weg.Basekid schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:55:
[...]
The plot thickens helaas.. ben naar de dealer gegaan en die wilde natuurlijk de kabel eerst testen. Daar werkte de kabel meteen zonder problemen (terwijl de dag ervoor de kabel bij twee Zoe's en 3 laadpalen niet werkte...). Zoiets zul je altijd zien.
Nouja, nu gewoon vooral langs de snelweg laden. Heb de auto toch maar voor 2 weken dus dat is wel te doen.
Totdat ik erachter kwam dat je gewoon direct de laadsessie moet starten.
Zou het? Je rekent toch af via MainGau Duitsland?Coasterfreak schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 17:45:
[...]
neem je stroom af bij maingau in duitsland dan? zo niet is het nog steeds 34 cent
Verrek. Die kleine lettertjes ook. Ik haal hem weg.marvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 18:42:
Ja, maar onderaan het tabelletje met de 25 cent staat toch duidelijk 'Maingau Energiekunden'? Dat zijn mensen die Maingau thuis ook als energieleverancier hebben.
Update: we zitten vandaag (data tot en met gisteren) aan 986. Hier zitten ook zakelijke auto's bij, en bestellingen die al voor 4 juni geplaatst zijn. Komt dus wel goed morgenmarvel27 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:41:
In het MG ZS EV-topic worden er wat filters losgelaten op de bijna real-time RDW-data i.v.m. gekentekende auto's. Data is up to date tot en met 22/06.
Als je filtert op:dan kom je op 560 auto's. Hier zitten mogelijk nog zakelijk gekochte auto's bij.
- Voertuigsoort: Personenauto
- Cilinderinhoud is leeg
- Datum tenaamstelling is groter dan 20200603
- Datum eerste toelating is groter dan 20200603
- Catalogusprijs is minder dan 45000
- Aantal zitplaatsen is groter dan 2
- (ivm Nissan ENV200 die zakelijk wordt gebruikt)
De komende week nog even in de gaten houden, maar het lijkt erop dat het wel goed komt met de subsidie op 1 juli, en dat de hele discussie over een loting gelukkig slechts theoretisch blijkt
[ Voor 3% gewijzigd door marvel27 op 30-06-2020 19:32 ]
986 geleverde auto's toch alleen?marvel27 schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 19:16:
[...]
Update: we zitten vandaag (data tot en met gisteren) aan 986. Hier zitten ook zakelijke auto's bij, en bestellingen die al voor 4 juni geplaatst zijn. Komt dus wel goed morgen
Jij kan toch niet zien of er eventueel al 4000 bestellingen zijn geplaatst bij Renault / Nissan / MG?
Even goed overleg gehad, en er komt een nieuwe wagen welke vóór 31-12-2020 nog op kenteken komt, dus dat scheelt weer wat centjes.
Het word de Kia e-Niro 64 kWh Executiveline (zwart) MY20 versie, dus mét 3-fase lader aan boord :-). Mooie upgrade!
De Nissan is 80 kW en de Kia 150 kW.jinxedworld schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:13:
Ik rij nu 3,5 jaar in een Nissan Leaf 30kW. Over een half jaar loopt deze uit de lease bij mijn werkgever (nét op 7 januari 2021, dus in het 12% tijdperk).
Even goed overleg gehad, en er komt een nieuwe wagen welke vóór 31-12-2020 nog op kenteken komt, dus dat scheelt weer wat centjes.
Het word de Kia e-Niro 64 kW Executiveline (zwart) MY20 versie, dus mét 3-fase lader aan boord :-). Mooie upgrade!
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Is dit nou een verkapte manier om te zeggen dat hij kWh bedoelt in plaats van kW
Punctuality is the politeness of kings
Klopt ook. Heb het even gecorrigeerd. Zal me leren om zo vroeg te posten hier
Mijn vriendin zit ook te F5'en..CopyCatz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:33:
Ik moet wel zeggen dat die RVO site iiig bestand is tegen een hoop refreshen (er van uit gaande dat veel mensen klaarzitten).
Legion 7i i9 3080 32gb
SEP2000044
[ Voor 60% gewijzigd door hnq op 01-07-2020 09:10 ]
Gasloos sinds 10- 2019, Panasonic L, 7kW dhz,mg4, betaalbaargasloos.nl
Nieuwprijs hoefde ik niet in te vullen overigens.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ik heb de bevestigingsmail binnen, binnen 4 weken uitslag. Kudos voor de RVO site.
Ze reserveren dan het bedrag, op het moment dat ie op kenteken staat moet je de aanvraag bijwerken en keren ze het uit. Wordt netjes uitgelegd op de site hoor.Ophidian schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:08:
Hier aangevraagd, nummer 48 zo te zien. De vraag over het kenteken is even verwarrend, heb de auto besteld dus nee staat nog niet op kenteken bij RDW.
Nieuwprijs hoefde ik niet in te vullen overigens.
Waar zie je dat nummer?
Dat snap ik wel, maar de manier was even verwarrend. Maar hij is ingediendCopyCatz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:09:
[...]
Ze reserveren dan het bedrag, op het moment dat ie op kenteken staat moet je de aanvraag bijwerken en keren ze het uit. Wordt netjes uitgelegd op de site hoor.
In de mail staat een order nummer. Laatste cijfers is neem ik aan het aantal, althans dat lijkt mij logisch
[ Voor 13% gewijzigd door Ophidian op 01-07-2020 09:10 ]
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Ah ik ben nummer 50Ophidian schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:10:
[...]
Dat snap ik wel, maar de manier was even verwarrend. Maar hij is ingediend
In de mail staat een order nummer. Laatste cijfers is neem ik aan het aantal, althans dat lijkt mij logisch
PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton
Klopt het dat er geen koopovereenkomst moest worden upgeload? Had deze wel klaar liggen.
Same here... gegevens opvragen op basis van Kenteken is wel makkelijk... next next finishTLLRS schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:14:
Ik was nummer 14.
Klopt het dat er geen koopovereenkomst moest worden upgeload? Had deze wel klaar liggen.
Had vrouwlief toch wel overtuigd icm die subsidie... Als ik buiten de boot zou vallen... Tja dan heb ik iets uit te leggen
Legion 7i i9 3080 32gb
Ik vermoed dat als je in die auto zoeker je model niet kon vinden, je dan wel e.e.a. moet uploaden. We moesten ook de catalogusprijs bij de hand houden maar die werd ook niet gevraagd.TLLRS schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:14:
Ik was nummer 14.
Ik vond die vraag ook even vreemd hoor. Want kon ook over de toekomst gaan. als in : "komt de auto op de naam van de aanvrager". Nou is dat verplicht natuurlijk, maar je wordt ook 10000 keer gewaarschuwd over die aanschafprijs, dus je kan alles verwachtenOphidian schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:10:
[...]
Dat snap ik wel, maar de manier was even verwarrend. Maar hij is ingediend
Als de laatste twee nummers een volgnummer is, gaat het inderdaad hard. Ik was om 9:10 nummer 98.
Hopelijk schaffen ze korting op bijtelling ook snel af. Daar wordt al jaren over gepraat.kdeboois schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:12:
Jammer dat er voor de subsidie aanvragen geen apart topic is. Hopelijk zijn ze snel uitverkocht.
Goed dat je het zegt. Ik zit al wékenlang te emmeren over die subsidie en prompt vergeet ik dat ik die vandaag kan indienenCopyCatz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:33:
Ik moet wel zeggen dat die RVO site iiig bestand is tegen een hoop refreshen (er van uit gaande dat veel mensen klaarzitten).
Ik zit al op volgnummer 323... en het is pas 09.22 uur... !
Vriendin was 387. Dus die subsidie gaat er wel doorheen vandaag.
Dat referentienummer zie ik als volgnummer ja.... geen idee of dat écht klopt maar in dit tempo is het voor de lunchpauze gebeurd met de pret.VidaR-9 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:26:
Waar zien jullie het volgnummer dan? Of doel je op laatste cijfers van referentienummer?
Vriendin was 387. Dus die subsidie gaat er wel doorheen vandaag.
Dat gezegd hebbende zat ik ook om 9:00 klaar
Ik hoefde geen koopovereenkomst o.i.d. te uploaden, alleen de datum in te vullen. Wellicht doet de overheid dat op mijn blauwe ogen, of er komt misschien nog een latere controle. Ik zag ergens anders dat iemand wel het leasecontract moest uploaden.
Nou er zijn natuurlijk veel meer niet-tweakers die een aanvraag doen.DonChaot schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:33:
Dat het zo hard gaat ligt er vooral omdat men elkaar hier zo gek heeft lopen maken de laatste weken.
Dat gezegd hebbende zat ik ook om 9:00 klaar
Ik denk persoonlijk dat ze het budget verhogen als het zo’n succes is.
Budgetverhoging zou ik niet direct op rekenen. Enerzijds is het doel natuurlijk bereikt, namelijk meer ev op de weg. Anderzijds denk ik niet dat men met covid nog veel geld aan andere zaken uit wil geven.
Maar de auto die ik gekocht heb is een nieuwe gekentekende auto. Hoewel gloednieuw, is dat op papier een gebruikte auto, dus dat komt uit een andere pot. Er zijn aparte potjes voor nieuwe en gebruikte auto’s.
Ik meen dat er foor 2500 nieuwe auto’s subsidie is en voor 3900 gebruikte auto’s.
TouchéPrullenbak84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:15:
[...]
Hopelijk schaffen ze korting op bijtelling ook snel af. Daar wordt al jaren over gepraat.
Dat vermoed ik ook.. als in de pers komt dat het budget in 1 dag op is zal het wel een hoop gezeik op social media opleveren over rijke stinkerds.. Als regering kun je het op dit moment niet echt maken denk ik. Ik hoop wel dat iedereen begrijpt dat wij dit bedrag opzij hebben gezet in afwachting van de subsidie, tis niet zo dat ik dat als disposable income heb..DonChaot schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:52:
Budgetverhoging zou ik niet direct op rekenen. Enerzijds is het doel natuurlijk bereikt, namelijk meer ev op de weg. Anderzijds denk ik niet dat men met covid nog veel geld aan andere zaken uit wil geven.
Betreft een nieuwe Elektrische lease auto.
Wij hoefden geen documenten te uploaden zoals anderen wel hun contract moesten uploaden op de site.
Wij konden ook geen geslacht invullen bij de aanvraag, en hoewel mijn vrouw in haar profiel als vrouw staat ingevuld, heeft ze nu een mail met "De heer, .... "
Ook type konden wij niet invullen op het formulier.??
Zijn er meer mensen met soortgelijke issues?
9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber
Ok, goed om te weten dat de volgnummers zowel nieuwe als gebruikte auto's omvatten. Logisch. Er is dus wat meer marge dan 2500 voor nieuwe auto's.fisherman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:53:
Hier nummer 649.
Maar de auto die ik gekocht heb is een nieuwe gekentekende auto. Hoewel gloednieuw, is dat op papier een gebruikte auto, dus dat komt uit een andere pot. Er zijn aparte potjes voor nieuwe en gebruikte auto’s.
Ik meen dat er foor 2500 nieuwe auto’s subsidie is en voor 3900 gebruikte auto’s.
Een Model 3 voor 37k in Duitsland dus als ik het goed begrijp. Kan de tweedehands prijs gaan drukken op lange termijn, maar nu denk ik geen mogelijkheid om als Nederlander te profiteren dat de SR+ in Duitsland 12k (!) goedkoper is?Claude schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:40:
Onze Oosterburen zijn royaler met hun subsidies: tot 9.000 euro.
Zie dit overzicht.
Lease in het algemeen is iets waar de maatschappij eigenlijk vanaf moet, zowel zakelijk als privé. Al jaren roep ik dat er teveel geleend en geleased wordt.Prullenbak84 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:15:
Hopelijk schaffen ze korting op bijtelling ook snel af. Daar wordt al jaren over gepraat.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Type kon ik ook niet invullen. Misschien maakt dat niet uit, omdat onze auto (e-Golf) nooit >45k te configureren is.Smuggler schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:58:
Wij hadden bij het invullen wat issues.
Betreft een nieuwe Elektrische lease auto.
Wij hoefden geen documenten te uploaden zoals anderen wel hun contract moesten uploaden op de site.
Wij konden ook geen geslacht invullen bij de aanvraag, en hoewel mijn vrouw in haar profiel als vrouw staat ingevuld, heeft ze nu een mail met "De heer, .... "
Ook type konden wij niet invullen op het formulier.??
Zijn er meer mensen met soortgelijke issues?
Ik ben tot aan de corona crisis jaloers geweest op al die tesla's die hier in Tilburg rondreden, totdat ik ontdekte dat deze mensen kennelijk in tijden van tegenslag nog geen maand de lease kunnen opbrengen en de hand op moeten houden. Schept wel een ander perspectief over hoe onze samenleving in elkaar zit, en dat zou anders moeten maar ik heb weinig hoop dat we hier op lange termijn lering uit trekken.fisherman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:01:
[...]
Lease in het algemeen is iets waar de maatschappij eigenlijk vanaf moet, zowel zakelijk als privé. Al jaren roep ik dat er teveel geleend en geleased wordt.
Klopt. Een substantieel deel zal waarschijnlijk voorraadmodellen betreffen, die al gekentekend zijn zoals die van mij. Alleen ongekentekende auto’s krijgen 4000 euro subsidie.marvel27 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 09:58:
[...]
Ok, goed om te weten dat de volgnummers zowel nieuwe als gebruikte auto's omvatten. Logisch. Er is dus wat meer marge dan 2500 voor nieuwe auto's.
En waarom moet dat afgeschaft worden? .... Wat een onzin zeg. Juist ideaal, privé leasen: vast bedrag, geen gehannes, geen kosten voor onderhoud en beurten en wat dies meer zij, verzekering inclusief, ik vind het ideaal.fisherman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:01:
[...]
Lease in het algemeen is iets waar de maatschappij eigenlijk vanaf moet, zowel zakelijk als privé. Al jaren roep ik dat er teveel geleend en geleased wordt.
Klopt, veelal schone schijn is de wereld van de leasers. Je ziet zelfs soms Tesla’s voor kleine rijtjes woningen of appartementen staan. Nou dan weet je genoeg.CopyCatz schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:04:
[...]
Ik ben tot aan de corona crisis jaloers geweest op al die tesla's die hier in Tilburg rondreden, totdat ik ontdekte dat deze mensen kennelijk in tijden van tegenslag nog geen maand de lease kunnen opbrengen en de hand op moeten houden. Schept wel een ander perspectief over hoe onze samenleving in elkaar zit, en dat zou anders moeten maar ik heb weinig hoop dat we hier op lange termijn lering uit trekken.
Vooringenomen mening. Jij kan niet garanderen dat die mensen niet gewoon op bezoek zijn, een partner hebben, geld hebben geërfd of verdiend hebben (wie weet zitten er vroege bitcoinminers bij!) of gewoon een stabiele goed betaalde baan hebben.fisherman schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:08:
[...]
Klopt, veelal schone schijn is de wereld van de leasers. Je ziet zelfs soms Tesla’s voor kleine rijtjes woningen of appartementen staan. Nou dan weet je genoeg.
Ieder moet voor zichzelf kunnen beslissen, daar hebben we @fisherman niet voor nodig gelukkig. En vergeet niet hoeveel geld je bespáárt door géén benzine te tanken met een Tesla: over 4 jaar kan het leasen van een Tesla best wel voordeliger zijn dan een benzineauto bij hetzelfde gebruik. Sterker nog.. ik weet het haast wel zeker...
Helemaal gelijk. En als je je ogen goed openhoudt ben je heel wat goedkoper uit dan een nieuwe auto kopen. En soms heb je zo'n goede aanbieding dat je maandelijkse kosten zelfs in de buurt komen van een vergelijkbare tweedehandse, zoals met de MG ZS-aanbieding. In mijn situatie is de MG ZS EV goedkoper dan een Prius 3 van 10 jaar oud met 200k+ kilometers.DigitalExorcist schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:07:
[...]
En waarom moet dat afgeschaft worden? .... Wat een onzin zeg. Juist ideaal, privé leasen: vast bedrag, geen gehannes, geen kosten voor onderhoud en beurten en wat dies meer zij, verzekering inclusief, ik vind het ideaal.
Daarnaast, je kan gewoon van een leasecontract af mits je het afkoopt, en als je ontslagen wordt terwijl je een vast contract, en dus de lease aantoonbaar niet meer kan opbrengen kan je er gratis van af. Financiële check moet gewoon op orde zijn, en mensen moeten niet te duur gaan private leasen. Dan is er niets aan de hand.
[ Voor 20% gewijzigd door marvel27 op 01-07-2020 10:12 ]
Dit topic gaat over elektrische auto's (BEV) en niets anders. Geen alternatieve brandstoffen, geen zin en onzin van elektrisch rijden, geen waterstof of waterstof auto's (FCEV), stikstof geen etc etc.
Voor het openbaar laden, laadpalen, etc. kan je terecht in [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 en Thuisladen van je EV deel 2.
Voor het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV kan je terecht in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ook de milieubelasting van het transport per schip e.d. hoort niet in dit topic thuis. Houd het bij de auto's zelf en laat de randzaken voor wat ze zijn!
De subsidieregeling per 1-7-2020 heeft een eigen topic: Het grote SEPP topic

:fill(white):strip_exif()/i/2000639745.jpeg?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2002540872.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2001369095.png?f=thumbmini)
:strip_exif()/i/2001040283.png?f=thumbmini)
:strip_icc():strip_exif()/u/134240/crop5bcd13bc87be3_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/247341/803235p.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/87853/gif_60x60_698406.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/23091/cyberspin.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/115469/shakyshake4sec.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/19469/crop5dafff181dc22.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/69195/crop5db01f3144af4_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/316604/1.jpg?f=community) 
            /u/61778/crop63517e678ca69_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/287004/crop5eee74b431acc_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/16567/my_avatar2.jpg?f=community) 
            :strip_exif()/u/63834/MeAngry-NewSmall.gif?f=community) 
            :strip_exif()/f/image/e1Pb3gxYg4NjZuqIGHYfICjH.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_icc():strip_exif()/u/848371/crop5de255731d0c0_cropped.jpeg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/566249/zwart_schaap.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/83546/crop5fb7d1627a037_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/238475/crop5db01b7054bdf_cropped.png?f=community) 

:strip_exif()/u/37245/agfa.gif?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/12112/snake_av.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/444088/crop5db593cb2421e_cropped.jpeg?f=community) 
            /u/190901/crop5efc3dfc9054e_cropped.png?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/88308/tieinterceptor2%252070.jpg?f=community)