Ja, absoluut, snel(ler)laden zorgt voor meer batterijdegradatie. Al lees ik hier bij de Ampera-e eigenlijk geen klachten over gelukkig, het batterijmanagement lijkt goed in elkaar te zitten (in tegenstelling tot bv. Nissan Leaf)
[...]
Jammer, dat er geen vervanging komt, maar inderdaad nog te overkomen. Het voorverwarmen van het interieur is volgens mij ook te regelen vanaf binnenshuis met één druk op de knop op je autosleutel?
Ja dat dacht ik wel maar dan moet de auto wel aan de laadpaal staan geloof ik. Wij hebben geen oprit en dus geen eigen laadpaal maar er staat er wel een vlakbij.
[...]
Heb je de stoffen of leren stoelen, ik vind de stoffen stoelen zelf de meeste ondersteuning bieden.
Wij hebben de Business + dus met de stoffen bekleding, deze vond ik ook steviger zitten dan de leren bekleding van de proefrit-auto.
[...]
Klopt, voor dat geld was een Tesla Model 3 SR+ een stuk aantrekkelijker. Weet jij toevallig of de lak die is gebruikt aan de eisen van de EU voldoet nu ze zijn geproduceerd in de VS? Je hebt vast wel al gehoord over lakproblemen bij Tesla, wat te maken heeft met gebruik van chemicaliën. Of dit de reden is of bij Tesla het probleem ligt is een tweede.
Als er EU-eisen voor zijn dan zal hij daar zeker aan voldoen, hij is officieel geimporteerd in Nederland en Noorwegen en het zijn geen cowboys daar bij Opel. En GM maakt natuurlijk al heel lang auto's in de VS, dus dat hebben ze wel op orde lijkt me.
[...]
Lijkt mij een goed idee, momenteel kan ik alleen gedetailleerde info terugvinden via Redit over degradatie, rijbereik, verbruik etc m.b.t. deze auto. Kortom de details die een tweaker wilt weten. ;-)
Ik zal eens informeren bij de moderators of een apart Opel Ampera-e topic wordt toegestaan, lijkt me handiger dan het integreren met het grote Opel-topic waar het toch vooral gaat over het pimpen van je oude Opel Kadett
Er is trouwens ook een besloten Facebook-groep 'Opel Ampera-E rijders NL/BE' waar je lid van kunt worden.