Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.731 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
@Destruction fijn ding ja zo een Fazer :Y

Kun je ook goed mee op vakantie..
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590048566-600-x-800px-IMG_20180521_171629.jpg

Paar honderd kilometer binnen door slingeren per dag is geen enkel probleem.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590048566-600-x-800px-IMG_20180521_135519.jpg

Ik vond het een erg fijne motor. :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Bommes Dat is een mooie topkoffer op de Fazer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:10:
@Destruction fijn ding je zo een Fazer :Y

Kun je ook goed mee op vakantie..
[Afbeelding]

Paar honderd kilometer binnen door slingeren per dag is geen enkel probleem.

[Afbeelding]

Ik vond het een erg fijne motor. :+
Waar in Frankrijk is die eerste foto genomen? :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes
Secsytime schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Waar in Frankrijk is die eerste foto genomen? :o
Moustiers-Sainte-Marie in Frankrijk.
https://maps.app.goo.gl/tpEBtZ5DXZRhXth49

Echt een super plek, heel populair bij motor rijders: Gorges du Verdon.

@Pagman :+
Een Gedore gereedschapkoffer.
Ik was namelijk al onderweg met een vol geladen Vespa om die trip te gaan rijden.

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590052251-600-x-450px-IMG_20180519_090714.jpg

Echter dat kwam ik niet veel verder mee dan Leende (paar kilometer van mijn huis).
Heel de dag geprobeerd om de Vespa te fixen. Dat lukte niet dus alles op de Fazer gebonden en dit als koffer er op geboord.

Gedore is goed, maar niet bestand tegen een week rond gassen. De onderzijde van de koffer was behoorlijk gescheurd.
Waarschijnlijk het gewicht van de roltas er boven op :o

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
@Bommes dan had je toch beter dat winkelmandje erop kunnen zetten :p

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Sstt @Chakotay dadelijk word ik nog gekielhaald of gestenigd hier.. O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:45
Bommes schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:35:
Sstt @Chakotay dadelijk word ik nog gekielhaald of gestenigd hier.. O-)
Onze bezorgbundel van de AH is volgende week klaar. Kan ik bij jou een nieuwe afsluiten? B)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Bommes
Haha @R0y. Koffie over de tafel hier...LOL

On another note..

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590053978-600-x-800px-IMG_20180522_143332.jpg

I miss life on the road.. so much ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:26

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:41:
Haha @R0y. Koffie over de tafel hier...LOL

On another note..

[Afbeelding]

I miss life on the road.. so much ;(
Als je per se naar Frankrijk wilt snap ik dat ja.. maar je kan toch ook gewoon naar Duitsland? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Destruction schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 23:24:
* Destruction kan zich weer afmelden als Koos Motorloos..

..Want ik heb vanmiddag een Fazer 600 gekocht :) Ik zal morgen even mooiere foto maken voor in de OP, maar hier alvast een paar pics:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Ik wilde vanmiddag eigenlijk verder werken aan de Magna, maar toen spotte ik deze Fazer op MP.en @McKaamos wilde me wel ff chaufferen :)

Specs:
FZS 600 Fazer, bouwjaar 2000. Wel al met 72.000km ervaring, wat meer is dan ik eigenlijk wilde.. Maar er zitten wel zeer recente Pilot Road 5's op en dat sprak me natuurlijk aan :)

Tot nu toe (incl. naar huis rijden en wat rondjes hier zo'n 160km verder) heb ik het idee dat de Fazer precies is wat ik zocht. Comfortabel afstanden kunnen rijden, maar ook lekker kunnen gooien en smijten 8)

Zoals gezegd, ik maak morgen ff mooiere foto's. Heb deze onderweg ff snel geschoten, maar ik wil 'm met deze plaatjes niet vereeuwigen in de OP :+
Die Opel Meriva op de achtergrond is toch niet van @McKaamos hé ... Beetje rare plek om de boodschappen op te bergen of om een blikje drinken te gaan zoeken tijdens een stop 8)

Een échte Opel dus 't zal wel iets met koelvloeistof / waterpomp van doen hebben.... >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Will_M schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 12:35:
[...]

Die Opel Meriva op de achtergrond is toch niet van @McKaamos hé ... Beetje rare plek om de boodschappen op te bergen of om een blikje drinken te gaan zoeken tijdens een stop 8)

Een échte Opel dus 't zal wel iets met koelvloeistof / waterpomp van doen hebben.... >:)
Je denkt toch niet dat ik in zo'n 60plusser mobiel rij he? 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqnNolpDzq0a6eTfi8NcvQga-WA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9FOuXbUtYjhEyb91BLNKdmy.jpg?f=fotoalbum_medium

Edit: het staat verdorie gewoon in mn signature... :P
Dat ik me 's morgens net uit m'n nest kom 88 voel betekent niet dat ik het daarbij behorende hoge-zit-senioren-blik ga rijden :+

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 21-05-2020 13:33 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:07
Zojuist wat proefritjes gemaakt. Een Fazer fz6n, Hornet 600 en een GSR600. De Fazer reed het minst lekker, die valt voor mij meteen af. De Suzuki had voor mij de beste rijbeleving, maar vind ik te breed zitten. Ik kreeg na bijna 10 minuten al last van mijn heup. De Hornet beviel ook erg goed, met een prettigere zithouding voor mij.
De Hornet die ik nu heb gereden was het model van 2006 en de 2007 modellen passen ook in mijn budget dus die wil ik ook nog even proefrijden binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsco19 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:44:
@Destruction Ik heb nog een koffer staan die je zo mee mag nemen, zit verder alleen geen montage plaat of beugels bij.
Zal morgen foto's maken.

Weet zo uit mijn hoofd niet welke type het is, het is wel een givi. Die zat op mijn eerste motor maar na een ongeluk was de motor financieel total loss. De montage spullen zaten er nog op en zijn met de motor weg gegaan, had achteraf het montage materiaal eraf moeten halen..
@Destruction Ik heb ook nog een yamaha brande Givi topkoffer liggen die je mag hebben.. weet alleen niet wat de verzendkosten zijn, maar ophalan kan natuurlijk ook :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +18 Henk 'm!
Vanochtend wel een emotional rollercoaster..

+ ik ben jarig vandaag :)F
+ het is super weer
+ dus maar een impromptu BBQ
even snel naar de slager
-Accu van de auto plat/leeg/dood?
+dan maar met de motor 8)
-huh, waar is mijn pannier?? ik vrees verloren vorig weekend -O-
-shit mijn ketting slot zat er ook in :(
+vrienden kwamen even lang om in de voortuin (op gepaste afstand) te buurten en voor me te zingen
+mijn dochter heeft allemaal lekkere taarten gebakken..

Van het weekend hetzelfde rondje nog maar eens rijden om te kijken of ik hem ergens kan vinden..
het was een H&B legacy tas met C-bow bevestiging..https://www.hepco-shop.de/en/produkte/gepaeck/cbowbags/legacy-c-bow-taschen best prijzig dus..
Heeft iemand anders hier een C-bow systeem? wel eens iets dergelijkg meegemaakt?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
Morgen een proefrit voor een 2007 Hornet staan. Beetje regen misschien, maar dat zie ik morgen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
lolgast schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 15:03:
Morgen een proefrit voor een 2007 Hornet staan. Beetje regen misschien, maar dat zie ik morgen wel :)
Ik zag er hier in de buurt ook 1 te koop staan die volgens mij in je budget zat. Als ik even moet zoeken hoor ik het wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@R0y. Ik kijk even die van morgen maar eens aan. De huidige eigenaar heeft hem 10jaar en destijds zelf geïmporteerd. Dus als hij eruit ziet zoals je bij de kmstand kunt verwachten zou het zomaar kunnen dat ik die meteen naar huis rij :)

Maar thanks voor het aanbod

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 06:32
Heerlijk 125 km gereden....wel warm in volledig leer...🤪Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Eg0ye-9OceKSEWKh6nP6CUMAXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVgejEYVQoUvygg5ddF8d0lX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etOTATek1fasatTiTTlMgS0Y-9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XntV8gOUw44rY7Sie6KgvBik.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:04
Kleine update omtrent de speed RS en het 4th to 5th issue:

Ze hebben onder garantie de volledige versnellingsbak vervangen. Ik dacht dat dit niets zou uithalen aangezien het issue de QS is, want met de koppeling schakelen had geen probleem.

Maar een goeie 600km later nog geen false neutral gehad!!

Ik ben voorzichtig optimistisch!

Never ever financial advice...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@kazzzdafke Zo, dat heeft even gespeeld zeg :o Maar fijn dat het op deze manier opgepakt wordt!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:41

Vrijdag

De Zwarte

Beetje rondgereden vandaag, nieuwe helm testen. Eerst naar Goedhart (als vertrekpunt) en wilde langs de Meije. Maar die was afgesloten voor motorverkeer :')

Dus maar via Nieuwkoop, Noorden en Woerdense Verlaat. Vanaf daar eigenlijk heel de Kromme Mijdrecht gevolgd, vervolgens langs de Amstel, daarna de Oude Waver, de Waver. Bullewijk en vervolgens even door Amstelveen en weer langs de Amstel terug naar beneden tot aan de Kromme Mijdrecht, die weer gevolgd en tenslotte via de Rijndijk naar de A4 en daarna weer terug naar de stalling. Was vroeg begonnen (zat om negen uur op de motor) zodat het nog niet al te warm was.

Lekker stukje gereden in elk geval :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:34

Destruction

(ex-)Automonteur

Goed, vanmorgen gelijk op de Fazer gesprongen. Sowieso om even een stuk te rijden, maar ook omdat ik foto's wilde maken. Daarna weer op naar huis om nog ff wat klusjes te doen. Zo zaten er Bridgestone stickers op, en kon 't ding wel een wasbeurtje gebruiken. Dat laatste heb ik uiteindelijk niet gered :P

Het begint alleen iets minder. Ik weet heel zeker dat ik gisteren geen rare dingen gehoord heb, maar nu tikt hij bij de uitlaatpakking van de 2e cilinder (vanaf links gezien). Die was waarschijnlijk al slecht, en heeft dan gisteren of vandaag de genadeklap gehad. Hopen maar dat de boel een beetje soepel uit elkaar komt..

Ook alvast begonnen met het opbouwen van m'n telefoon/navigatie houder, en de 12v plug hangt op z'n plaats. Nu nog aansluiten, maar da's voor de volgende ronde :)

Anyway, pics dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zT2w6_mwqad9qTfO5GCVSXPvBOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2BcG8r7lIMaaeQRk75Dvr6wC.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PEKYzThVwp6p4JLiZj_pn9TSOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nab2BE6DOSBZrJlmmJvpx2V2.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VjHLPoUEKFQR4MfxhT_GU01_Sw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/l4xHDUz1mxzIECp5Y9ZtbDws.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OV53AEvpuDH_ulJZYTD9InWqPdM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JDAEO9dcKoDZJnhFBb2iIXp2.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Qs885Zr2L1GQlceLr50IUFXLfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w39miC4ulcsNZwKnSFx5BSBJ.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 21-05-2020 21:30 . Reden: TS tags konden wel weer weg nu 't ding in de OP staat. ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
SniperGuy schreef op maandag 18 mei 2020 @ 09:16:
[...]

Schuurpapier: de bochten zijn van RVS en die verkleuren nogal ongelijkmatig. Met schuurpapier kan je het enigsinds wegkrijgen, maar verwacht op den duur dat de donkere plekken gewoon terugkomen :(
Vandaag bezig geweest met dursol, wat een rot klus is dat zeg! Voor eerste keer ben ik overigens wel happy met het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tWnYhac3cLTZCBVFIhJRtn6oEq4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zoyZk00frUGmaA4sttJqIt5y.jpg?f=fotoalbum_large

Andere keer er nog een keer overheen gaan :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:28

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jolke schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 08:36:
@Grubeater en dat is dus de werkelijke reden dat zoveel mensen met een grote topkoffer rijden. :D
Sssssttt! Dat moet je niet vertellen. O-) :9B

@noes Gelijk maar Grip Puppies besteld bij rad.eu. :)B

Vandaag met @Patrock, @alexthegrat en @Melkunie een rit voor de Transalpclub voor gereden vanaf de Q8 bij Duiven. Er zaten wat stukken gravel en zand in maar dat was volgens mij geen groot probleem. We hebben bewust langs de route gepauzeerd in plaats van in een dorp of stad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w43wDf7SeqmZSKIaDqyn0CcRyPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bO1PIIdz3ctqC9nmb4RGEbxp.png?f=fotoalbum_large

Bij Achter-Drempt ging de route niet fijn door werkzaamheden, of was er iets anders aan de hand. :+

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:11
Vandaag richting de Schnee-Eifel geweest (in de volksmond Schneifel).
Daar heb je tenminste echt van die uitzichten... Glooiende weien, wat dennenbossen tussendoor. Bepaalde plekken in het Schwarzwald of Bayern zien er ook zo uit. Toch weer dat vakantie gevoel. Morgen weer, maar dan naar een iets andere richting. oOo

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:16
Geen politie gezeur meer richting Duitsland inmiddels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 14:16
@Bommes heb je nu alwéér een nieuwe motor?? :P

@Grubeater, leuke route! Hummel, Toldi-jk, dat is een historische route vandaag! Normaal gaf het eerste concert precies 45 jaar geleden.

Vandaag en morgen zijn de warmere dagen om te rijden. Hier hebben we de 30 net niet aangeraakt vandaag. Veel motoren gezien, maar ik moest er niet aan denken bij deze drukte en temperatuur. Ik stap zaterdag definitief op de motor en rijd naar Luxemburg. 20 graden en wat kans op buien mag de pret niet drukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Bazziek Dat laten ze je graag geloven, maar nee hoor. Alleen zorgen voor gezichtsbedekking bij winkels/tankstations/horeca.
Bij horeca maximaal 4 personen aan een tafel, en maximaal 2+2 gezinsleden. Dus twee personen van twee verschillende families.
Vaak handen ontsmetten en eenrichtingslooproutes.

De horeca klaagt zelfs dat de media je nog steeds laten geloven dat je de grens niet over mag.
Nog sterker: op diverse plekken de verkeersinfo van bijvoorbeeld tomtom en Google map gezien... Werden vertragingen aangegeven die er helemaal niet zijn.

Ik geef toe, wel lekker rustig met zo weinig gele kentekens op de weg. })

@Jolke klopt, 31 graden in het dashboard gezien. In de bossen is het wel lekker koel. En direct ook van die leuke technische weggetjes. :)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-05-2020 21:11 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Betekent dus ook dat ik die camping reservering helemaal niet nodig zal hebben in Luxemburg. Op zich wel een slimme zet van campings, want per reservering vangen ze 15 euro. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Dat betekent natuurlijk niet dat ze in Luxemburg, of aan de Luxemburgse grens, niet controleren. Maar waarschijnlijk heb je wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Dat klopt, ik heb ook maar gereserveerd. Ik wil het risico niet lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Destruction schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:49:
Goed, vanmorgen gelijk op de Fazer gesprongen. Sowieso om even een stuk te rijden, maar ook omdat ik foto's wilde maken. Daarna weer op naar huis om nog ff wat klusjes te doen. Zo zaten er Bridgestone stickers op, en kon 't ding wel een wasbeurtje gebruiken. Dat laatste heb ik uiteindelijk niet gered :P

Het begint alleen iets minder. Ik weet heel zeker dat ik gisteren geen rare dingen gehoord heb, maar nu tikt hij bij de uitlaatpakking van de 2e cilinder (vanaf links gezien). Die was waarschijnlijk al slecht, en heeft dan gisteren of vandaag de genadeklap gehad. Hopen maar dat de boel een beetje soepel uit elkaar komt..

Ook alvast begonnen met het opbouwen van m'n telefoon/navigatie houder, en de 12v plug hangt op z'n plaats. Nu nog aansluiten, maar da's voor de volgende ronde :)

Anyway, pics dus:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Aii goede kans dat je die moet gaan loshalen. Welk jaar is deze Fazer? De eerste modeljaren (en daar lijkt deze ook bij te horen) hadden een stalen uitlaat, die dus van binnenuit wegrot. Ik heb ook tijdje een Fazer gehad als wintermotor, en daar dus de uitlaat van vervangen voor een Delkevic (voordelig, maar best prima spul). De uitlaatdraadeinden zitten waarschijnlijk vast, dus wees voorzichtig!

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noes schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:33:
[...]

Aii goede kans dat je die moet gaan loshalen. Welk jaar is deze Fazer? De eerste modeljaren (en daar lijkt deze ook bij te horen) hadden een stalen uitlaat, die dus van binnenuit wegrot. Ik heb ook tijdje een Fazer gehad als wintermotor, en daar dus de uitlaat van vervangen voor een Delkevic (voordelig, maar best prima spul). De uitlaatdraadeinden zitten waarschijnlijk vast, dus wees voorzichtig!
Bouwjaar 2000, dus inderdaad de eerste serie. Dat het een gevaarlijk klusje is had ik al door inderdaad :/

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Destruction schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:35:
[...]

Bouwjaar 2000, dus inderdaad de eerste serie. Dat het een gevaarlijk klusje is had ik al door inderdaad :/
Gasbrander en kruipolie. Komt wel goed ;)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

McKaamos schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 22:45:
[...]

Gasbrander en kruipolie. Komt wel goed ;)
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/a9fc97e120891cd6285bc3652a2c8116/tenor.gif?itemid=12753794

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Laat het maar aan die Limbo-Brabanders over om een hulp aanbod gay te maken... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
Destruction schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:03:
[...]

Laat het maar aan die Limbo-Brabanders over om een hulp aanbod gay te maken... :+
Het zal toch het cultuurverschil zijn. In Brabant doen plaatjes van kinderen namelijk niet direct aan seks met mannen denken. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bazziek schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:19:
[...]

Het zal toch het cultuurverschil zijn. In Brabant doen plaatjes van kinderen namelijk niet direct aan seks met mannen denken. :+
Zwolle, ligt toch iets te dicht tegen de Bible belt blijkt wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Joopieboy schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 23:25:
[...]

Zwolle, ligt toch iets te dicht tegen de Bible belt blijkt wel :+
Je bedoelt waarschijnlijk Staphorst/Rouveen, waar iedereen familie van elkaar is? :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18-09 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Biebelbelt, breek me de bek niet open...

Morgen voor vers rubber, gelijk de tijd genomen voor wat schoonmaak, zo ook de remklauwen.
De remblokjes bleken nog een paar keer flink doorstampen van de min. voeringdikte verlost te zijn (weer geen advies over gekregen bij kleine beurt onlangs trouwens), dus die gelijk ook maar vervangen. Nu eens EBC FA447HH proberen. Stuk goedkoper dan Brembo... Maar man die SC blokjes bijten wel erg lekker tov SA (bij de proefrit van laatst goed het verschil kunnen voelen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/raholxM7vDAxegailrkcroaGsmo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/2xOQ346i58zVmoYq0h4W9i4v.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oyTXhU0Gv0I1rwhZhgRix2QJKg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zStFNhQHLFX4rxkkqC4E20B8.png?f=user_large

Pizza con kartels ook maar gelijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIsuCz18RK0dFYFJKTEWOv3vXug=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KT09E4Pv6mqHvGrOfffAkSjw.png?f=user_large

En weer conform verzekering opbergen he...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVDX9mJSRfSlgFgCTntBhtLomgU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/omtl0wF9UC4g8Yy40MJ1KPmC.png?f=user_large

ja er lijkt enkel een hoop hout op m'n lift te staan... moet nodig dat ding eens in de vloer verzinken :X

Ohja, nog even geprobeerd wat te vergelijken met een haakse keerringtrekker of er verschil te voelen is tussen oud en nieuw, de ribbels op de gebruikte band maakt het wel erg lastig. Ook maakt de hoek best veel uit.

[ Voor 42% gewijzigd door steveman op 21-05-2020 23:59 . Reden: Verstuur != Toon voorbeeld ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:18
Geen idee waar iedereen een beetje uit de buurt komt... Maar een ideetje, een keer een toertje regio leiden? Afspreken in leiden lekker rondje rijden en eindigen in leiden.. Is dat wat? Met z'n 2e zou wat mij betreft al leuk zijn!

Morgen ga ik (eindelijk) m'n nieuwe banden monteren! Ben zo benieuwd hoe ze rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@steveman ziet er netjes uit zo! Die pizza lijkt me alleen niet zo bevordelijk voor je tanden :+

@g00gle Leiden is in de buurt hier, dat moet wel een keer kunnen denk ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay https://www.ducatizaltbom...cati-749-s-mono-23416685/

Dat is overigens zonder boekjes, die liggen nog hier en daar is niet om gevraagd :F Die breng ik vanmiddag ff langs als ik toch een proefrit ga maken op de Hornet in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast nette prijs wel, afhankelijk van wat ze precies onder 'al het noodzakelijke onderhoud' verstaan. Ik ben benieuwd hoelang hij blijft staan daar. Wel maf dat ze niet om de boekjes vragen... Heeft toch altijd wel wat meerwaarde bij de verkoop lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@Chakotay In dit geval weet ik wat dat inhoud: Alles :+ Grote beurt, vloeistoffen, riemen. Banden waren nog goed, wel 4 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast je weet wat er nodig is inderdaad, of ze het daadwerkelijk ook allemaal netjes doen is altijd maar afwachten... Al is Ducati Zaltbommel wel een betrouwbare zaak lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yozgoesdigital
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 12:24
@g00gle Dat is ook vlakbij hier. Ik leer graag wat leuke routes in de omgeving.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
lolgast schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:44:
@kazzzdafke Zo, dat heeft even gespeeld zeg :o Maar fijn dat het op deze manier opgepakt wordt!
Mja, vooral spijtig dat er een dagvaarding etc.. moest aan te pas komen vooraleer Triumph iets of wat wou bewegen.

Dus ik denk dat je mijn mening over Triumph wel kent.

Al bij al is dit het minste e, een motor die werkt en doet wat hij moet doen. Nu maar eens even kijken wat de compensatie is voor de verloren maanden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
https://www.amazon.de/Car...Doppelpack/dp/B07MYC87B5/

Voor degenen die nog een communicatiesetje zoeken. Cardo Freecom 2+ Duo voor een scherpe prijs. Zo'n 80 a 90 euro goedkoper dan normaal bij de goedkopere aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:39
lolgast schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:33:
Zojuist wat proefritjes gemaakt. Een Fazer fz6n, Hornet 600 en een GSR600. De Fazer reed het minst lekker, die valt voor mij meteen af. De Suzuki had voor mij de beste rijbeleving, maar vind ik te breed zitten. Ik kreeg na bijna 10 minuten al last van mijn heup. De Hornet beviel ook erg goed, met een prettigere zithouding voor mij.
De Hornet die ik nu heb gereden was het model van 2006 en de 2007 modellen passen ook in mijn budget dus die wil ik ook nog even proefrijden binnenkort
Prima motor die Hornet! in feite is het meest recente model 2011-2015 een gefacelifte versie van het model ervoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

kazzzdafke schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 09:47:
[...]

Mja, vooral spijtig dat er een dagvaarding etc.. moest aan te pas komen vooraleer Triumph iets of wat wou bewegen.

Dus ik denk dat je mijn mening over Triumph wel kent.

Al bij al is dit het minste e, een motor die werkt en doet wat hij moet doen. Nu maar eens even kijken wat de compensatie is voor de verloren maanden..
Ik vraag me stiekem ook af hoe probleemvrij zo'n Brutale nou zou zijn geweest :+
Goed doorgepakt iig bij Triumph, erg jammer dat het nodig was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CpukW1da5K7Xci2nSHckoW76MLs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z5Pr6ejEDIi2ZWJhTDZTfx07.png?f=user_large

Triumph onderhoudsbijbel spreekt zichzelf tegen? Hoe toepasselijk :+

[ Voor 18% gewijzigd door steveman op 22-05-2020 12:36 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-09 09:03
@kazzzdafke mooi dat er eindelijk schot in zit, wat een gezeur zeg. Is niet wat je van een gloednieuwe motor mag verwachten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Net van mijn BMW R1100R '99 alle oliën vervangen.
Klaar voor 5 dagen Eifel tour vanaf de avond van de 28ste.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--_MC0oT2QR6Fnpd03Dw2Ln-DaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4sy2SapMyDRglCUJpdKTmzWf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• lolgast
Zojuist proefritje gemaakt. Die 2007 Hornet rijdt wel een stukje beter dan het model daarvoor :)

Maar, ik heb hem niet meegenomen. Toen ik aankwam was het blok warm terwijl ik had aangegeven een koude motor te willen aantreffen. Volgens de HUD was hij 62 graden, das meer dan het zonnetje vandaag :+ Rechter voorvorkkeering lekte én daar bovenop zag ik een druppel olie aan het blok hangen.

Eigenaar had hem inderdaad 10 jaar, gekocht bij een motorzaak in het dorp waar ik 18 jaar gewoond heb. Die ken ik dus. Dat bleek handig, want toen mijn vrouw ze belde om te vragen naar geschiedenis hadden ze hem sinds die 10 jaar nooit meer gezien. En dat leek qua onderhoudsstaat dus ook wel te kloppen :+

Ik heb hem dus wel proefgereden. Als hij liegt kan ik het ook, dus ik heb gedaan alsof ik wel geïnteresseerd was, dan heb ik in ieder geval meer ervaring met de Hornet en herken ik een goede eerder :)

Morgen proefrit gepland staan voor een andere :)

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 22-05-2020 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:13:
[Afbeelding]
Gaat er in je cardan dezelfde olie als in je voorvork? :P

@lolgast die Hornet laten staan klinkt als een prima keuze... De motor warm klaarzetten is zeker als je juist vraagt dat niet te doen nogal verdacht. Hopelijk is die van morgen beter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Bommes schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 11:11:
[...]

Moustiers-Sainte-Marie in Frankrijk.
https://maps.app.goo.gl/tpEBtZ5DXZRhXth49

Echt een super plek, heel populair bij motor rijders: Gorges du Verdon.

@Pagman :+
Een Gedore gereedschapkoffer.
Ik was namelijk al onderweg met een vol geladen Vespa om die trip te gaan rijden.

[Afbeelding]

Echter dat kwam ik niet veel verder mee dan Leende (paar kilometer van mijn huis).
Heel de dag geprobeerd om de Vespa te fixen. Dat lukte niet dus alles op de Fazer gebonden en dit als koffer er op geboord.

Gedore is goed, maar niet bestand tegen een week rond gassen. De onderzijde van de koffer was behoorlijk gescheurd.
Waarschijnlijk het gewicht van de roltas er boven op :o
Gorges du verdon...heerlijke populaire plek voor motorrijders ja. Zeker 5 motor ongelukken gezien in anderhalve week vakantie waarvan in ieder geval 1 dodelijk. Was onder de vangrail door zo het ravijn in geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@lolgast, naamgenoot. Goed gehandeld met die background check ook ! :)

Zo'n moderne motor, en al helemaal een honda hoort absoluut geen olie te lekken. Lekke keerring kan de beste overkomen O-) (al wist ik toen nog niet van de tip om de binnenpoot na de rit te poetsen met wat siliconenspray op een doekje)

Ik weet van een 2008 model met iets van 5k op de teller... maar die broer van me kan er maar geen afscheid van nemen, ondanks dat ie nu al veel te lang stilstaat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
@steveman Thanks, maar ik weet nu al dat die te duur is :+

Voor de PC41 zit ik kantje boord in het zoekgebied qua prijs, dus ik moet óf heel veel geluk hebben of over een tijdje nadenken over mij budget/keuze. Ik heb geen haast gelukkig dat scheelt. Laatst hetzelfde met een auto voor mijn vrouw gehad en die hebben we met heel veel geduld ook voor ruim 10% goedkoper gekocht dan gangbare prijzen. Zoiets moet ik nu ook tegen aanlopen denk ik.

Veel zoeken, veel rijden door NL en dan zie ik wel. Morgen is ook een ritje van 60 minuten, dan passeer je er een hoop ondertussen :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Potverdikkie wat ziet dat er netjes uit voor een machine van die leeftijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
PC41 was mijn les fiets, best een tof ding!
Maar zoals met veel honda's zit er weinig ziel en/of karakter in het ding.

Aan de andere kant als je iets betrouwbaars wil om gewoon lekker mee te rijden is het volgens mij een perfect apparaat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:41

thijsco19

KTM 990 SMT

steveman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 10:51:

[Afbeelding]

Als je goed leest klopt het precies ;) .

Je mag dus wel degelijk de vering indrukken als die "fork pinch bolts" nog niet vast staan.
Alleen moet je op het moment dat je die bouten vast wilt zetten geen kracht uitoefenen op de vering.

Wat dus bij nr. 4 staat is om de vering weer in zijn neutrale positie te zetten voordat je alles vast zet.

Dat terzijde :9 .

Deze week ruim 1000 km erbij gezet.
Van het weekend en begin van de week meerdere rondjes gereden.
Zondag met me maat en zijn vader stukje Maasvlakte en daarna richting Stellendam gereden, vissie gegeten en weer richting huis.

Maandag met diezelfde vriend bij motorkledingcenter Hazerswoude wezen kijken, hij wilde graag voor een leren pak kijken maar niet direct geslaagd.

Dinsdag dus maar effe langs bij Goedhart in bodegraven, uiteraard via een leuke binnendoor route, en daar was hij wel geslaagd. En ik heb een niergordel gekocht aangezien ik na enkele uurtjes al snel last kan krijgen van m'n onderrug.

Woensdag 270 km naar Ruinen gereden, mijn ouders waren daar op vakantie. Tevens was dit gelijk een goede praktijk test van die niergordel aangezien dit een 4 uur lange zit was. Erg tevreden ermee! Onderweg geen echte last gehad en bij aankomst ook niet. (overigens 270 makkelijk op 1 tank, ongeveer verbruik van 1:18 )

Donderdag rondje Drenthe gereden. Leuke route maar best vermoeiend door de klinkerwegen met soms wel heel veel hobbels en kuilen..

En zojuist weer thuis gekomen van de terug weg. Dat was dezelfde route als heen alleen deze keer iets minder dan 270 km aangezien ik heen 2x verkeerd was gereden :+ .

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
kneusteun schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:59:
PC41 was mijn les fiets, best een tof ding!
Maar zoals met veel honda's zit er weinig ziel en/of karakter in het ding.

Aan de andere kant als je iets betrouwbaars wil om gewoon lekker mee te rijden is het volgens mij een perfect apparaat :)
Zoals de 749 ga ik het nu toch niet vinden met mijn wensenlijst ;) Snap wat je bedoelt hoor, vandaar ook dat ik eerder aangaf de GSR600 ‘leuker’ te vinden rijden. Maarja, die zit niet lekker voor mij. En ik vind de Hornet uiteindelijk niet veel onderdoen voor de GSR.
Ik wil nu gewoon een motor hebben staan die ik af en toe kan pakken, zonder gedoe. Ik ga nog steeds geen 5000km per jaar rijden, daar is de tijd en prioriteit te schaars voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 14:43
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:13:
[Afbeelding]
Heey, een R1100 rijder. Hier nog een :w
Ik gebruik zelf Motorex Boxer 4T olie in het blok.

Zoals @sypie zegt blinkt je motor goed . :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
[...]

Ik vraag me stiekem ook af hoe probleemvrij zo'n Brutale nou zou zijn geweest :+
Goed doorgepakt iig bij Triumph, erg jammer dat het nodig was.

[Afbeelding]

Maar het is wel de juiste manier (die NOTE had daar niet moeten staan!):
  1. Vooras vastzetten op het juiste moment (al dan niet icm de bouten/moeren in de voorvork enkel en alleen aan de kant van de asmoer/asbout).
  2. Voorvork een paar keer inveren
  3. Kijken of de remschijven netjes midden in de remklauwen uitlijnen.
  4. Vervolgens de bouten/moeren in de voorvork aan de andere zijde vastdraaien.
Als bij punt 3 de remschijven niet netjes in het midden zitten en/of aanlopen dan:
  • Zitten de vulbussen niet goed
  • Zit de vooras niet op het juiste moment vast
  • is je voorvork krom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

thijsco19 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:15:
[...]

Als je goed leest klopt het precies ;) .

Je mag dus wel degelijk de vering indrukken als die "fork pinch bolts" nog niet vast staan.
Alleen moet je op het moment dat je die bouten vast wilt zetten geen kracht uitoefenen op de vering.

Wat dus bij nr. 4 staat is om de vering weer in zijn neutrale positie te zetten voordat je alles vast zet.
Lol, nee: "prior" is een belangrijk woord bij "note".

ik had m'n rode lijntje ook langer moeten maken
SniperGuy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 15:57:
[...]

Maar het is wel de juiste manier (die NOTE had daar niet moeten staan!):
  1. Vooras vastzetten op het juiste moment (al dan niet icm de bouten/moeren in de voorvork enkel en alleen aan de kant van de asmoer/asbout).
  2. Voorvork een paar keer inveren
  3. Kijken of de remschijven netjes midden in de remklauwen uitlijnen.
  4. Vervolgens de bouten/moeren in de voorvork aan de andere zijde vastdraaien.
Als bij punt 3 de remschijven niet netjes in het midden zitten en/of aanlopen dan:
  • Zitten de vulbussen niet goed
  • Zit de vooras niet op het juiste moment vast
  • is je voorvork krom
Deze klauwen hebben geen bussen, dus uitlijnen heeft geen zin. Uitlijnen heeft sowieso pas zin als de vooras op z'n uiteindelijke plek zit.

Punt 6 is schijven ontvetten/schoonmaken en 7 de klauwen weer monteren overigens.

[ Voor 51% gewijzigd door steveman op 22-05-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Maegrim schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:58:
Er is een 'gear shaft support' onderweg, schijnt strakker te gaan schakelen :)
[Afbeelding]
En bevalt de racetorx een beetje? twijfel tussen racetorx of de gilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
steveman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:38:

[...]

Deze klauwen hebben geen bussen, dus uitlijnen heeft geen zin. Uitlijnen heeft sowieso pas zin als de vooras op z'n uiteindelijke plek zit.

Punt 6 is schijven ontvetten/schoonmaken en 7 de klauwen weer monteren overigens.
bij de meeste moderne motoren is het zo: op het moment dat de vooras op moment gezet is, moet het vanzelf goedzitten. Zelf uitlijnen kan vaak nieteens vanwege de constructie van de voorvork en vooras*.

* some exceptions may occur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
een beetje :+ 1 naar 2 is niet gegarandeerd zonder in de neutraal te knallen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
lolgast schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 13:29:
Zojuist proefritje gemaakt. Die 2007 Hornet rijdt wel een stukje beter dan het model daarvoor :)

Maar, ik heb hem niet meegenomen. Toen ik aankwam was het blok warm terwijl ik had aangegeven een koude motor te willen aantreffen. Volgens de HUD was hij 62 graden, das meer dan het zonnetje vandaag :+ Rechter voorvorkkeering lekte én daar bovenop zag ik een druppel olie aan het blok hangen.

Eigenaar had hem inderdaad 10 jaar, gekocht bij een motorzaak in het dorp waar ik 18 jaar gewoond heb. Die ken ik dus. Dat bleek handig, want toen mijn vrouw ze belde om te vragen naar geschiedenis hadden ze hem sinds die 10 jaar nooit meer gezien. En dat leek qua onderhoudsstaat dus ook wel te kloppen :+

Ik heb hem dus wel proefgereden. Als hij liegt kan ik het ook, dus ik heb gedaan alsof ik wel geïnteresseerd was, dan heb ik in ieder geval meer ervaring met de Hornet en herken ik een goede eerder :)

Morgen proefrit gepland staan voor een andere :)
smells fishy, indeed!

wellicht heb ik binnenkort nog een complete en bijna nieuwe Leovince GP-PRO (inc E-keur en killer etc) demper voor een 2007-2015 Hornet/CBR600F te koop :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Even een update op de pasvorm van de Schuberth C4 pro: die is nog steeds ruk als een ouder model Schuberth je wel goed past. :'( Afgelopen maandag m'n eerste woon-werk ritje met die helm gemaakt. Na 20 minuten begon die rechts boven mijn ogen te knellen, en na 30 minuten was dat zo irritant en pijnlijk geworden dat ik gestopt ben om even de helm af te zetten. Op de terugweg de binnenvoering bovenin weggehaald om zo meer ruimte te creëren voor m'n hoofd maar het probleem bleef.

Dinsdag gelijk gebeld naar motorplaza en vandaag terug geweest om te kijken of ik kon ruilen. Ze hadden helaas geen mooie zilvergrijze helm :+ en nu krijg ik het geld terug :*)

Dus de zoektocht naar een nieuwe butsmuts gaat door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Chakotay schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:15:

Gaat er in je cardan dezelfde olie als in je voorvork? :P
Damn dan heb JIJ voorvorkolie in jou remsysteem dus ? 🤡

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
sypie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 14:37:
[...]

Potverdikkie wat ziet dat er netjes uit voor een machine van die leeftijd...
TY 😇

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVCsveyhb8l-S9n9yKnEQi6Lzlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2hDdkR2C8a1ErSdK6sgzBJL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Vandaag mijn "nieuwe" motor opgehaald!.. Blij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xf2PpPggBHJt5ozTBdE7v5pVtqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFQhOPYI18vhE3lnJ6UYulZW.jpg?f=fotoalbum_large

2008 BMW R 1200 GS.

Op naar vele fijne kilometers!

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Mooi man, lekker pijpje er onder ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Meer BMW's *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jolke
Meer ouwelullenmotoren! :+

Ik koop er over 10 jaar een, dan mag ik ook.
Gefeliciteerd, @JanHenk! *O*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

Jolke schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:15:

Dat is dan 10jaar te laat, doe je jezelf alleen maar tekort ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:42
Moeten we niet een keer een Tweakers-BMW-boxer middag houden? :+ :X

Gefeliciteerd @JanHenk van een mede-GS rijder (al is de mijne een 1150)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
[...]

Wel... ik denk dat ik er bij de brutale meer vergevingsgezind zou zijn dan met de triumph.
Ook al is die 2x zo duur of.. maar sommige kunnen zich iets meer veroorloven dan andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Jolke schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:15:

Ik bevind mij zelfs nog niet eens op de derde etage.. :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 12:44

charrel

Cortisol4life..

Vuikie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:29:
Moeten we niet een keer een Tweakers-BMW-boxer middag houden? :+ :X

Gefeliciteerd @JanHenk van een mede-GS rijder (al is de mijne een 1150)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8B5cQgF/IMG-20190530-135514.jpg

Lijkt me goed!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Pagman
Vandaag op pad geweest naar Zeeland. Het is best leuk rijden daar zeker binnendoor. Wel wat regen gehad en flinke wind op de Oosterschelde. De Oosterschelde is best indrukwekkend om te zien en de omgeving is ook wel aardig best veel leuke wegen te vinden en het was niet super druk vandaag.

Ik merkte alleen wel op dat soms bij het opschakelen naar zijn 4 dat die dan uit de versnelling springt en vervolgens niks laat zien op het dashboard in welke versnelling je zit of dat die in de neutraal is gesprongen :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZB8oie4ga_PCe6lyuziM_UrDBuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S41z1wwUaxxiWBLejNS6ApbP.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OsPwbM5TasvBkgGV9jwxldSj1tk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/khQEEZ3gBjwZQR2g2OwW7v1e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Schakelpookje iets lager afstellen zodat je hem beter in de versnelling kan drukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Als ze niet als sneeuw voor de zon wegsmelten ben ik best tevreden over die EBC-remblokjes :)
Stuk goedkoper per stuk dan Brembo iig en de feel bevalt me goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Joopieboy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:04:
Schakelpookje iets lager afstellen zodat je hem beter in de versnelling kan drukken ;)
Of met wat meer overtuiging schakelen. Het kan soms zijn dat je net wat te weinig drukt en meer een tikje geeft in plaats van goed drukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
Joopieboy schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:04:
Dat zou ik wel eens kunnen proberen, het gebeurt voornamelijk als ik motorsneakers draag. Bij normale laarzen heb ik dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Pagman schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Dat zou ik wel eens kunnen proberen, het gebeurt voornamelijk als ik motorsneakers draag. Bij normale laarzen heb ik dit probleem niet.
Dat verklaart wel het nodige natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
Vrijdag schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 19:45:
Beetje rondgereden vandaag, nieuwe helm testen. Eerst naar Goedhart (als vertrekpunt) en wilde langs de Meije. Maar die was afgesloten voor motorverkeer :')
Die was woensdag lekker rustig :P

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Ik weet eigenlijk niet of iemand foto's heeft gemaakt, ik niet, maar gisteren dus met Bommes en Thoit de Eifel in geweest. Er was ook nog een clublid van ons bij die ik vaag kende, wat ons aantal op 4 bracht .

We hebben regelmatig stevig doorgereden. Vaak wat vakantie-achtige panorama's gehad. En we hebben het vrijwel droog gehouden. De paar spatjes van gisteravond mogen geen naam hebben.

De route ging via Aachen naar Nideggen, binnendoor naar de achterkant van de Nurburgring, via Virneburg naar Monreal. Dan nog een stukje Vulkaneifel meepakken, en zo weer binnendoor terug. 345 km, waarvan maar 50 km snelweg of zo?
Sommige wegen zijn echt slecht, maar andere dan weer superstrak. Deze route blijft in mijn repertoire zitten.

Ik heb in ieder geval super genoten. En gisteravond was ik ook volledig gesloopt en ben als een blok in slaap gevallen. Nu... Ik ga nog een rondje! :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Ik wordt er een beetje jaloers van als ik het zo lees. Ga het er ook maar op wagen als de nieuwe motor binnen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vuikie schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 19:29:
Tweakers-boxer middag houden?
Vereenigt u in het daarvoor bestemde topic. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
Bazziek schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:29:
Ik wordt er een beetje jaloers van als ik het zo lees. Ga het er ook maar op wagen als de nieuwe motor binnen is.
Dit soort kilometers moet je wel echt gewend zijn; opbouwen dus. Het zijn niet alleen de kilometers, maar ook alle bochtjes. Je moet continu gefocust blijven. Zelfs ik was gisteravond gesloopt omdat ik dit jaar uiteraard veel minder heb gereden. Ik ben zelfs nog op een kwartiertje snelweg van huis gestopt omdat ik mijn benen even moest strekken. Normaal zou ik daar nooit stoppen.

Ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd hoe het Bommes achteraf bezien vergaan is met zijn nieuwe motor. Op langere ritten komen de pijntjes pas echt naar voren.

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-05-2020 08:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thoit
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-09 22:41
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:26:
Ik weet eigenlijk niet of iemand foto's heeft gemaakt, ik niet, maar gisteren dus met Bommes en Thoit de Eifel in geweest. Er was ook nog een clublid van ons bij die ik vaag kende, wat ons aantal op 4 bracht .

We hebben regelmatig stevig doorgereden. Vaak wat vakantie-achtige panorama's gehad. En we hebben het vrijwel droog gehouden. De paar spatjes van gisteravond mogen geen naam hebben.

De route ging via Aachen naar Nideggen, binnendoor naar de achterkant van de Nurburgring, via Virneburg naar Monreal. Dan nog een stukje Vulkaneifel meepakken, en zo weer binnendoor terug. 345 km, waarvan maar 50 km snelweg of zo?
Sommige wegen zijn echt slecht, maar andere dan weer superstrak. Deze route blijft in mijn repertoire zitten.

Ik heb in ieder geval super genoten. En gisteravond was ik ook volledig gesloopt en ben als een blok in slaap gevallen. Nu... Ik ga nog een rondje! :w
Nee, volgens mij zijn er geen foto's gemaakt. Was een erg leuke rit met een perfect tempo. @Bommes zijn Guzzi ook mogen bewonderen. In het echt ziet het er erg mooi uit moet ik zeggen :)

Snel maar weer eens naar de Eifel met een paar man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
Waaj schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:30:
Even een update op de pasvorm van de Schuberth C4 pro: die is nog steeds ruk als een ouder model Schuberth je wel goed past. :'( Afgelopen maandag m'n eerste woon-werk ritje met die helm gemaakt. Na 20 minuten begon die rechts boven mijn ogen te knellen, en na 30 minuten was dat zo irritant en pijnlijk geworden dat ik gestopt ben om even de helm af te zetten. Op de terugweg de binnenvoering bovenin weggehaald om zo meer ruimte te creëren voor m'n hoofd maar het probleem bleef.

Dinsdag gelijk gebeld naar motorplaza en vandaag terug geweest om te kijken of ik kon ruilen. Ze hadden helaas geen mooie zilvergrijze helm :+ en nu krijg ik het geld terug :*)

Dus de zoektocht naar een nieuwe butsmuts gaat door.
Daarom ben ik enorme fan van helmen die individueel op maat gemaakt kunnen worden zoals Shoei _/-\o_
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:26:

Heerlijk als je in Limburg woont: je zit zo in Duitsland, Luxemburg _/-\o_
Limburg is vanaf de randstad gezien op zich al een vakantiebestemming :D :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chakotay
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 17:55:
[...]

Damn dan heb JIJ voorvorkolie in jou remsysteem dus ? 🤡
Nee, ik heb Italiaanse motoren... Die remmen alleen goed op extra vergine olijfolie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 08:36:
[...]

Dit soort kilometers moet je wel echt gewend zijn; opbouwen dus. Het zijn niet alleen de kilometers, maar ook alle bochtjes. Je moet continu gefocust blijven. Zelfs ik was gisteravond gesloopt omdat ik dit jaar uiteraard veel minder heb gereden. Ik ben zelfs nog op een kwartiertje snelweg van huis gestopt omdat ik mijn benen even moest strekken. Normaal zou ik daar nooit stoppen.

Ik ben dan eigenlijk ook wel benieuwd hoe het Bommes achteraf bezien vergaan is met zijn nieuwe motor. Op langere ritten komen de pijntjes pas echt naar voren.
Dat zijn ongeveer de kilometers die ik ook maak met dagjes Luxemburg. Slaap je erg lekker daarna inderdaad. Weer even opbouwen dit jaar met een andere motor is een goed advies denk ik.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bommes
@DrivinUCrazy en @Thoit ik ben 's avonds nog een rondje gaan rijden met mijn vriendin achterop..

Nee geintje ik was ook best wel moe. En had het wel gehad wat betreft mijn achterwerk in contact met mijn zadel.. Netjes gezegd toch :P

Bovenop jou route had ik eerst nog een uur snelweg heen en nadien weer dat uur terug.
Totaal 550 km gereden gereden gisteren.
Kwart voor 8 in de ochtend op gestapt en in 18 uur weer thuis.

Het was een toffe route, maar zo met heen een terug dus wel wat veel voor een dagje zeg maar.
Door de lengte ook steeds maar kort gestopt omdat "we nog zo veel moesten rijden".
Normaal stop ik ook niet zo veel maar als de dag zo lang duurt wordt het wel erg vermoeiend allemaal.

Op de terug weg kreeg ik nog wel een flinke bui op mijn kop, de meeste vliegen lijken zijn werk van mijn helm en motor gespoeld nu.
Mijn hemd was nat, echt een goede bui dus.

Kortom een toffe maar vermoeiende dag, goede rit om mijn nieuwe Guzzi te leren kennen.
In het kort:
Stuurt echt top in de heuvels en door de haarspeldbochten, bij 130 draait het ding 5 duizend toeren, das nu ff de max met inrijden. Zadel doet pijn na een dag zitten, range is super, zo binnen door makkelijk 450 km op een tank. Met maar 80pk moest ik er wel wat harder aan trekken soms maar ik kon het groepje goed bij houden.

Helaas ook geen enkele foto gemaakt :o

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 23-05-2020 09:38 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• R0y.
Gisteren nog maar eens het combi pak wezen passen. Had gelukkig mijn motor laarzen mee. Helaas paste mijn motorlaarzen niet rond de broek, de rits ging net niet dicht. Toen maar een ander pak (avro D2) van Dainese gepast en dat ging net. Het verschil bij de enkels was stuk stof (bij de Laguna seca 1,5 cm en bij het andere model 1 cm). Je hebt speciale laarzen waarbij het geen probleem zou zijn (de broek gaat dan over de schoen) maar die waren ook weer €400,-..

Daarom maar Avro D2 mee genomen. Achteraf misschien ook wel beter want de Laguna seca straalt wel heel erg circuit uit met oa de elbow sliders. Wel was de Laguna seca jas wat langer en net goed om te dragen in combinatie met de kevlar broek. De Avro is korter. Maar ik moet maar niet zo zeuren, ik heb mijn textiele jas ook nog.

Maar goed, dit is hem geworden. Ik moet zeggen dat het best stoer staat op mijn motor met het oranje buizenframe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y6ijngoC_6D9HbH7ImfpEOgdLig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7v8AbE6ioGCLHi3PnkGn23UI.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ZWU4dhPs8rvh4kwQhJZXFwSgSo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V1sDjTcsChpbfs5rAcxtdD33.jpg?f=user_large

Ook maar gelijk een 1 delig onderpak van Dainese er bij genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Mooi pak! Wel lekker zweten in het zwart :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
Bazziek schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:49:
Mooi pak! Wel lekker zweten in het zwart :+
Bedankt. Ik had hiervoor een alpinestars combi met blauw, zwart en wit En dat in combinatie met een zwarte motor met oranje frame is het net een kermisattractie!

Ben er erg blij mee. De broek van de Laguna seca zat mij net iets beter maar dan werd het grapje zo duur (pak is duurder en de speciale laarzen).

Nu nog eens kijken voor iets om klein spul mee te nemen. De ritsen waar normaal de zakken zitten zijn namelijk voor extra koeling. Een tanktas vind ik niet mooi op mijn motor dus nog even verder kijken.
Pagina: 1 ... 172 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.