Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• geert_s
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 12-06 21:30
JayJayGolden schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:57:
[...]

Nee jammer genoeg een large.
En ja juist omdat ie nieuw 70 kost dacht ik dat zelfs 60 wel redelijk zou zijn voor nieuw..Niet dus haha.Bedankt :)
Als je voor een tientje meer het bij een winkel kan halen doe je dat altijd lijkt me. Weet je zeker dat het nieuw is en heb je nog garantie. Ik denk sowieso dat er weinig mensen opzoek gaan naar tweedehands handschoenen op marktplaats (of die van jou nou nieuw zijn of niet), omdat handschoenen naar je de vorm van je hand gaan staan. Uit hygiënisch oogpunt zou ik het ook niet eens overwegen. Ik zou een bod van 40 euro accepteren, zeker op marktplaats!

Alfa Romeo Giulietta '10 | Honda CB1000R '11

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:21
LankHoar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:03:
Flitsen die klikobakken (in Nederland heb je ze ook, tenminste wel toen ik er nog woonde 8 jaar geleden) van voor of van achter?

En die "flitsbunkers" dan? Wel even handig om te weten. Hier in CZ flitst naar mijn weten namelijk alles van voren (behalve de lasergun uiteraard), dus hoef me nergens zorgen om te maken :+
Yep, ook hier in Duitsland wordt er bijna exclusief van voren geflitst.

• geert_s
Flitsen die klikobakken (in Nederland heb je ze ook, tenminste wel toen ik er nog woonde 8 jaar geleden) van voor of van achter?

En die "flitsbunkers" dan? Wel even handig om te weten. Hier in CZ flitst naar mijn weten namelijk alles van voren (behalve de lasergun uiteraard), dus hoef me nergens zorgen om te maken :+
Die kliko's flitsen meestal van achter, maar het kan beide volgens mij. Ben je gewoon de sjaak mee dus.

Deze zijn ook nasty trouwens:

• Jolke
Zo, dan ben je over de zeik als je daarvan een prent krijgt. :+

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 14:03
theredone51 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:51:
[...]
Eerlijk, ik let over het algemeen alleen op de weg / het verkeer en zit niet constant rond te turen naar (mobiele) flitspalen. Blijkbaar gebruiken ze die dingen niet veel op de wegen waar ik langs kom, want ik heb tot nu toe nog maar 2 snelheidsboetes mogen betalen in de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, waarvan 1 uit het buitenland (Luxemburg) en 1 uit Oost-Vlaanderen waar ik in beide gevallen dus ook helemaal niets had gezien :)
Op een of andere manier lukt het mij met de motor nooit zo goed om mij aan de snelheid te houden. Met de auto zet ik 'm op de snelweg standaard op 100 op de tempomat. Geen zin om rebussen op te lossen en steeds te kijken hoe hard ik ergens mag. Bevalt prima zo, en ik heb ook een auto die a)niet snel kan en b)niet uitnodigt tot harder rijden. Op de motor is dat een ander verhaal. Niet dat ik een hooligan ben (verre daarvan), maar ik rij gewoon altijd een beetje harder. Op bepaalde plekken waarvan ik weet dat er wat staat, doe ik rustig aan, maar ik krijg nog wel eens een nahefing.

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• geert_s
Jolke schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:11:
Zo, dan ben je over de zeik als je daarvan een prent krijgt. :+
Beetje een shitboete wel..

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 12:08

LankHoar

Professionele amateur

geert_s schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Beetje een shitboete wel..
Poepen doe ik nooit op die dingen. Bah, moet er niet aan denken om er meer dan 30 seconden in te verblijven, zoals de meeste van die dingen ruiken. Helemaal als er ook nog een camera in hangt! :+

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• theredone51
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:07

Hier in BE flitst alles van achter, behalve.. (gelukkig) de trajectcontroles. En daar hebben we hier rondom de stad waar ik woon er ondertussen al verschillende van. :|

• kneusteun
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:53
theredone51 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:51:
[...]

Eerlijk, ik let over het algemeen alleen op de weg / het verkeer en zit niet constant rond te turen naar (mobiele) flitspalen. Blijkbaar gebruiken ze die dingen niet veel op de wegen waar ik langs kom, want ik heb tot nu toe nog maar 2 snelheidsboetes mogen betalen in de 14 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, waarvan 1 uit het buitenland (Luxemburg) en 1 uit Oost-Vlaanderen waar ik in beide gevallen dus ook helemaal niets had gezien :)
Ik vind juist mooie van motorrijden dat je 360graden vrij kan turen. Beetje van de omgeving genieten etc.
Dat is toch ook wel een groot gedeelte motorrijden voor mij. Ik rij alleen maar rondjes, elke rondje is anders 😂

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:42
LankHoar schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Poepen doe ik nooit op die dingen. Bah, moet er niet aan denken om er meer dan 30 seconden in te verblijven, zoals de meeste van die dingen ruiken. Helemaal als er ook nog een camera in hangt! :+
Als ze dan toch kijken, geef ze meteen een goede show. Scatality! >:)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13:33

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Net de super tenere nog eens even uitgelaten. En toen kwam ik op een lege autobahn uit... Dus dat moest ik testen. Voorheen kwam ik tot 193 kilometers op de GPS. Nu, 205km/h.

Ik had al het gevoel dat de motor beter oppakte en harder trok na het vervangen van de zuigers. Maar dit lijkt me wel een bewijs dat het ook daadwerkelijk zo is. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 00:41
kneusteun schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Ik vind juist mooie van motorrijden dat je 360graden vrij kan turen. Beetje van de omgeving genieten etc.
Dat is toch ook wel een groot gedeelte motorrijden voor mij. Ik rij alleen maar rondjes, elke rondje is anders 😂
Respect! Ik haal de 180 graden amper en dan moet ik nog flink met m’n nek draaien. Rubbernek? O-)

• Bommes
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 11:56

Bommes

Capo del formaggio

DrivinUCrazy schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:43:
Net de super tenere nog eens even uitgelaten. En toen kwam ik op een lege autobahn uit... Dus dat moest ik testen. Voorheen kwam ik tot 193 kilometers op de GPS. Nu, 205km/h.

Ik had al het gevoel dat de motor beter oppakte en harder trok na het vervangen van de zuigers. Maar dit lijkt me wel een bewijs dat het ook daadwerkelijk zo is. :)
Inrijden niet nodig?? :P

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Is al gebeurd. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
Inrijden vroegâh: 1000 km rustig aan, niet te hoge in de toeren, niet sneller dan 80 km/u
Tegenwoordig: naar de Autobahn en voluit! :+

@Vrijdag :w

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik ben met mijn nieuwe Guzzi vorig jaar met 7 km op de klok richting Italië gereden.
Snelweg tot aan noord Frankrijk, daar wat binnen door, weer wat snelweg, enz, enz.
Vooral met veel wisselende snelheden en toerentallen.
Maar zeer zeker niet hoog in de toeren en dus ook geen hoge snelheden.

Dustyroads.nl - Adventure begins when you bring inappropriate equipment to remote places

• kneusteun
Hkuit schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:19:
[...]

Respect! Ik haal de 180 graden amper en dan moet ik nog flink met m’n nek draaien. Rubbernek? O-)
Misschien moet je proberen ook je bovenlichaam te draaien en niet als een stijve hark te zitten…..

• kneusteun
Bommes schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:14:
Ik ben met mijn nieuwe Guzzi vorig jaar met 7 km op de klok richting Italië gereden.
Snelweg tot aan noord Frankrijk, daar wat binnen door, weer wat snelweg, enz, enz.
Vooral met veel wisselende snelheden en toerentallen.
Maar zeer zeker niet hoog in de toeren en dus ook geen hoge snelheden.
Bij Suzuki is dat ook nog steeds tot 800km kalm aan doen en toeren wisselen. Tot 1200km voordat je vol mag.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heel leuk allemaal, maar ik ben inmiddels al weer 3000km verder na dat geintje. ;)

• Youk
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:26

Youk

Volvo For Life

Kan wel wat hulp gebruiken in verband met mijn viffer. Vorig najaar op een bepaald moment wou de motor niet starten, dashboard uit, klok terug naar nul. Dus eerste wat ik doe is accu meten => laag. Die toen aan de lader (optimate) gehangen, en daar kwam uit dat deze dood was. Dus in oktober een nieuwe Yuasa accu erin.

Sindsdien nog soms dat de motor niet wou starten met bovenstaande symptomen. Ik had H4 led verlichtingen zitten waar ik het idee had dat er iets mis was (lampje voor groot licht brandde soms op het dashboard zonder dat de knop aan stond). Deze terug vervangen naar standaard halogeen. Ook ineens de spanningsregelaar vervangen.

Dus vol goede moed afgelopen zondag avond nog een ritje gaan maken. Ergens gestopt en een 10 à 15 minuutjes later terug willen vertrekken en het was weer hetzelfde. :'(

Pechhulp gebeld, zou er binnen een uurtje zijn. Sta je dan in de middle of nowhere. Weer 10 minuutjes later toch nog eens proberen. Nog steeds hoor ik de motor moeilijk rondgaan, MAAR in plaats van trager en trager te gaan omdat de accu verder en verder leeg loopt hoor ik de snelheid van het rondslingeren van het blok toenemen. :? Dus ben blijven proberen en warempel het ding startte terug.

Hierop ben ik verder beginnen nadenken. In het najaar was het bij vertrek thuis met koude motor. Dus die accu was echt wel overleden. Was denk ik ook al 8 jaar of ouder. Maar al de andere keren was steeds na een rit en dan bij een korte stop, dus met warme motor, terug willen starten. Net of er door de warmte "iets" is uitgezet waardoor de startmotor veel meer moeite moet doen en dus een veel hogere startpiek trekt van de accu waardoor er op dat moment niet genoeg meer overblijft voor het dashboard.

Heb ondertussen al wat rond gezocht en kom dingen tegen over een starterkoppeling, maar heb zelf geen idee hoe dit nu precies in elkaar zit. Iemand hier die daar misschien iets nuttigs over kan vertellen en of dit inderdaad mijn probleem kan zijn?

De gewone koppeling zelf begint bij stevig door trekken te slippen, dus de koppelingsplaten hebben stilaan hun beste tijd gehad (174K km op de teller). Is er hier een link met het startprobleem of zit ik waarschijnlijk met 2 issues?

Volvo Classic Club Belgium

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 22:32

Chakotay

Lick here to continue

@Youk De startkoppeling is een soort koppeling tussen je startmotor en het blok. Ik weet niet precies hoe het bij de VFR zit, maar bij mijn RSV Mille was dit een bekend zwak punt. Als je daarmee te vaak een zwakke startpoging doet krijgt dat ding op zijn flikker, om uiteindelijk helemaal kapot te gaan. Dat ding vervangen kan dan helpen, maar is uiteindelijk symptoombestrijding als er achterliggende problemen zijn.

Zijn je laadcircuit (spanningsregelaar, dynamo) & startrelais e.d. wel allemaal nog in orde? Als in, krijgt de accu netjes een goede laadstroom binnen, en gaat er ook voldoende spanning & vermogen naar de starmotor toe? Als daar problemen mee zijn krijgt de startmotor het zwaarder, wat voor bovenstaande problemen met de startkoppeling kan zorgen. Er staat me iets van bij de spanningsregelaar bij Honda nogal eens een zwak punt willen zijn.

De gewone koppeling staat het hele gebeuren overigens geheel los van, maar 174k lijkt me geen vreemde kilometerstand om er eens een vers setje koppelingsplaten in te hangen :)

[Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 11-06-2021 11:09. Reden: spanningsregelaar / startrelais door elkaar gehaald]

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Jolke
@gwystyl, had jij ook niet zoiets met je VFR?

• fivepack
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12-06 21:17
Spanningsregelaar al gecheckt? Dat was op mijn 3 VFR's het enige ding dat kapot ging.....

• gwystyl
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:14

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Jolke schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:00:
@gwystyl, had jij ook niet zoiets met je VFR?
De symptomen leken er bij mij ook wel op (moeilijk starten bij warme motor, lage accuspanning), maar dat was opgelost met het vervangen van de spanningsregelaar. Dat is een bekend zwak punt van de VFR en volgens mij ook andere Honda's uit de jaren '90.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

De spanningsregelaar is inderdaad het bekende zwakke punt, maar zoals geschreven in mijn tekst heb ik deze vervangen (wou dit zeker kunnen uitsluiten). Ik ben er wel vrij zeker van dat de andere ook nog steeds in orde is. Accu laad op tijdens rijden, gemeten met multimeter op de tanktas.

Het is echt enkel bij warme motor. Gereden hebben, dan de motor een week stil laten staan en daarna zonder problemen starten. Gereden hebben, 2 minuten stil leggen en terug willen starten = probleem. Ongeacht of er hiervoor 1 of 20 succesvolle ritten geweest zijn.

Het meest rare vond ik dat na dat tijdje wachten (maar nog niet volledig afgekoeld te zijn) het bij elke omwenteling van het blok vlotter en vlotter begon te gaan totdat het blok gestart was.

• mphilipp
kneusteun schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:18:
[...]
Ik vind juist mooie van motorrijden dat je 360graden vrij kan turen.
Heb jij jouw nekwervels aangepast dan? Ik kan niet achter mij kijken hoor :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:08

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Youk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:30:
De spanningsregelaar is inderdaad het bekende zwakke punt, maar zoals geschreven in mijn tekst heb ik deze vervangen (wou dit zeker kunnen uitsluiten). Ik ben er wel vrij zeker van dat de andere ook nog steeds in orde is. Accu laad op tijdens rijden, gemeten met multimeter op de tanktas.

Het is echt enkel bij warme motor. Gereden hebben, dan de motor een week stil laten staan en daarna zonder problemen starten. Gereden hebben, 2 minuten stil leggen en terug willen starten = probleem. Ongeacht of er hiervoor 1 of 20 succesvolle ritten geweest zijn.

Het meest rare vond ik dat na dat tijdje wachten (maar nog niet volledig afgekoeld te zijn) het bij elke omwenteling van het blok vlotter en vlotter begon te gaan totdat het blok gestart was.
Ontkoppeld je koppeling nog wel goed los van de bak? Misschien dat hij daarvan teveel weerstand ondervind?

Op bokken en met het achterwiel van de grond eens kijken wat hij op zo'n moment doet?

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zou ik ook eens naar kijken inderdaad. Trek je bij het starten ook altijd de koppelingshendel in? Ik merk dat mijn motor beduidend makkelijker start als ik de koppeling intrek. Ook in de neutraal.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Heh, dat doe ik ook nog steeds... Ik heb zo'n 100k km op Suzuki's gereden, dan word dat vanzelf gewoonte :P

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 11-06 22:22
Wie o wie kan mij helpen.

Als oordoppen heb ik de Pluggerz Custom-Fit Road Com, prima dingen, maar ik heb een kabelbreuk aan de linkerzijde dus ik wil graag de kabel vervangen. Deze kan je netjes uit de oordoppen nemen en zie ik als "verbruiksartikel". Helaas op de website van pluggerz kan je die dingen niet los bestellen.

Op mijn vraag waar ik dit artikel kan bestellen krijg je eerst 3x een compleet ander antwoord dan de vraag die gesteld werd en uiteindelijk moet ik maar naar een dealer gaan om te kijken of het te repareren is, zo niet, dan kunnen ze wat nieuws bestellen. Nu heb ik alweer een vermoeden hoe lang dat allemaal gaat duren, dus ik wil liever zien of ik ergens anders die speakertjes kan bestellen. Weet iemand of dat mogelijk is of alternatieven (misschien beter geluid?) zodat ze erin kunnen?

Ze steken niet ver uit om het een beetje praktisch te houden in de helm natuurlijk, dus ik kan niet zomaar wat erin proppen..

Iemand nog tips voor een ander merk wat je wel in die doppen kan doen? De klantenservice is in ieder geval om te huilen daar bij pluggerz, niet echt klantvriendelijk wat dat betreft..Frustratielevel is echt mega hoog en ze schuiven alles maar af op de dealers, "want wij zijn een productie lab". Terwijl ik andere spullen toch echt via de website zelf kan bestellen.

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 15:02
mphilipp schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 12:05:
[...]

Heb jij jouw nekwervels aangepast dan? Ik kan niet achter mij kijken hoor :+
Joh die upgrade waarmee je je nekwervels kunt draaien is echt een aanrader, moet je meteen bestellen hoor! En als je echt ruig wilt doen pak je die add-on voor je schouders en rug ook meteen mee :D

[Voor 12% gewijzigd door Melkunie op 11-06-2021 13:11]

• Youk

Youk

Volvo For Life

@A13X , @DrivinUCrazy mijn normaal startritueel is opstappen, motor recht zetten, jiffy inklappen, helm dichtklappen, motor starten, koppeling intrekken, in eerste tikken en wegrijden.

Maar zoals ik ook had aangegeven als ik stevig doortrek zie ik soms de toeren stijgen, maar de snelheid niet in dezelfde verhouding. Dus de koppeling slipt dan door. Dan krijgt de koppeling terug grip en zie je de toeren zakken tot waar ze normaal moeten zitten voor de snelheid die ik op dat ogenblik rijdt.

Volgens mij geeft dit dus aan dat de koppeling net minder goed alles kan blokkeren en eerder zal beginnen doorslippen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:12
Youk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:03:
@A13X , @DrivinUCrazy mijn normaal startritueel is opstappen, motor recht zetten, jiffy inklappen, helm dichtklappen, motor starten, koppeling intrekken, in eerste tikken en wegrijden.

Maar zoals ik ook had aangegeven als ik stevig doortrek zie ik soms de toeren stijgen, maar de snelheid niet in dezelfde verhouding. Dus de koppeling slipt dan door. Dan krijgt de koppeling terug grip en zie je de toeren zakken tot waar ze normaal moeten zitten voor de snelheid die ik op dat ogenblik rijdt.

Volgens mij geeft dit dus aan dat de koppeling net minder goed alles kan blokkeren en eerder zal beginnen doorslippen.
Hoe los of strak staat je koppelingshendel? Oftewel, heb je een beetje speling in de hendel zitten? Als dat niet het geval is staat je hendel + kabel te strak en is het wellicht dat daardoor je koppeling niet volledig kan koppelen.

YouTube: MotorcycleGeek

• A13X
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 14:08

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Youk schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 14:03:

Enerzijds zou ik dat ook zeggen, maar kan ook zijn dat hij warm word door minimale slip en dat als je dan even stil staat de olie er tussenuit loopt. De warme platen zijn dan misschien genoeg uitgezet om niet volledig te ontkoppelen.

Je hebt je laadspanning nog wel gemeten na het vervangen van de spanningsregelaar? Niet dat je een defecte hebt of een dynamo hebt die het wel mooi geweest vind.

The tweaker formaldehyde known as Raym09

• Youk

Youk

Volvo For Life

@A13X , @Leviathius De VFR heeft een hydraulische koppeling, hendel voelt zover ik weet normaal aan.

Laadspanning is in orde en was het eigenlijk ook nog met de vorige SR, heb deze enkel voor de zekerheid vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Morgen een dagje op de motor.
Met de Guzzi off-road op de TET ?
Of met de Vespa kilometers draaien om te oefenen voor de Dutch 1000?

Keuzes... :? :+

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:51
Het was tijd voor een nieuwe helm want de huidige blijkt 8 jaar oud te zijn. Tijdje gezocht naar testen en het moest een HJC-i70 of een Nolan 86 P worden. Na een aantal helmen passen kwam ik met een Premier Devil GT de zaak uitlopen. :+
Voor het geld een mooie helm, carbon/epoxy, extra donker vizier erbij en de standaard dingen zoals pinlock, zonnevizier en voldoende ventilatie.

• JanPedaal
  • Registratie: november 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Mijn ouwe trouwe Speed stond al sinds de komst van de "nieuwe" Kawa weg te kwijnen in een hoekje van de garage. Omdat dinsdag een collega komt proefrijden (die afgelopen week zijn roze pasje gehaald heeft), heb ik de vers opgeladen accu er vandaag in gezet en... in 1x starten! Dat ging vroegah na de winterstop wel anders, dan was ik een kwartier aan het starten om dat ding aan de praat te krijgen. Blijkbaar wil ie zich van z'n beste kant laten zien (of toch een mooiweermotor?)
Ik had bij het wegzetten de banden flink op spanning gebracht, en nu zag ik dat bij het voorwiel door de hoge druk (die met het warme weer nog veel hoger was natuurlijk) de band "bobbels" heeft gekregen.

Ook na het aflaten van de banden naar de juiste druk zijn de bobbels nog zichtbaar. Ik twijfel wat er nu precies aan de hand is, graag jullie onderbouwde mening :)
- De band is door de (te) hoge druk permanent beschadigd;
- De band is tijdelijk vervormd door de hoge druk, lange stilstand en de inrijklem waar het voorwiel in zat (bij achterwiel niets te zien)
- Iets anders

Overigens heb ik in het kader van YOLO wel een prima rondje gereden, wat een heerlijke machine is het toch *O* Ik mis 'm nu al..
De bobbels manifesteerden zich als een licht gehobbel/getril maar de band voelde verder prima aan.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JanPedaal schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:03:
Mijn ouwe trouwe Speed stond al sinds de komst van de "nieuwe" Kawa weg te kwijnen in een hoekje van de garage. Omdat dinsdag een collega komt proefrijden (die afgelopen week zijn roze pasje gehaald heeft), heb ik de vers opgeladen accu er vandaag in gezet en... in 1x starten! Dat ging vroegah na de winterstop wel anders, dan was ik een kwartier aan het starten om dat ding aan de praat te krijgen. Blijkbaar wil ie zich van z'n beste kant laten zien (of toch een mooiweermotor?)
Ik had bij het wegzetten de banden flink op spanning gebracht, en nu zag ik dat bij het voorwiel door de hoge druk (die met het warme weer nog veel hoger was natuurlijk) de band "bobbels" heeft gekregen.

[Afbeelding]

Ook na het aflaten van de banden naar de juiste druk zijn de bobbels nog zichtbaar. Ik twijfel wat er nu precies aan de hand is, graag jullie onderbouwde mening :)
- De band is door de (te) hoge druk permanent beschadigd;
- De band is tijdelijk vervormd door de hoge druk, lange stilstand en de inrijklem waar het voorwiel in zat (bij achterwiel niets te zien)
- Iets anders

Overigens heb ik in het kader van YOLO wel een prima rondje gereden, wat een heerlijke machine is het toch *O* Ik mis 'm nu al..
De bobbels manifesteerden zich als een licht gehobbel/getril maar de band voelde verder prima aan.
Wat is de DOT code op de zijkant van de band? Daarmee kunnen we de leeftijd zien van de band. Ik vermoed zelf dat dit droogtescheurtjes zijn en dat die door de hoge druk zich meer hebben laten zien. (bij de bovenste pijl, zie nu pas de onderste).

Daarover gesproken.. hoe hoog was de druk erop? Die bobbel bij de onderste pijl lijkt gewoon een dunnere plek in de band en daar kan de druk zich dus het makkelijkste manifesteren.

Kortom, ik denk dat je er veel te hoge druk op gezet hebt. Achterband is wellicht wat stugger waardoor dit niet heeft kunnen gebeuren, of je hebt daar lagere druk op gehad.

[Voor 8% gewijzigd door noes op 11-06-2021 23:16]

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 15:07

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@JanPedaal in het midden van het loopvlak zit de band bijna op de slijtage indicatie, aan de zijkanten zit er nog voldoende profiel.
De band lijkt in het midden ook een beetje vlak, dus vierkant met misschien een soort van cuppen door verkeerde spanning?
Dus deze band kun je wel gaan vervangen, rijdt ook weer een stuk fijner met een band die helemaal rond is. (y)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Grubeater schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 23:40:
@JanPedaal in het midden van het loopvlak zit de band bijna op de slijtage indicatie, aan de zijkanten zit er nog voldoende profiel.
De band lijkt in het midden ook een beetje vlak, dus vierkant met misschien een soort van cuppen door verkeerde spanning?
Dus deze band kun je wel gaan vervangen, rijdt ook weer een stuk fijner met een band die helemaal rond is. (y)
Ja, sowieso vervangen! :Y

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

@noes @Grubeater Dank voor de reacties. Vervangen is sowieso het plan. Er heeft meer dan 3 bar opgestaan, maar mijn meter gaat niet verder dan dat. Gevoelsmatig zat het nog een stuk hoger omdat ik al veel lucht eruit had gelaten voordat ik onder de 3 kwam.
En mijn banden zijn altijd als eerste in het midden op. Voornamelijk woon-werkverkeer met veel snelweg.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FBTN
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13:34
JanPedaal schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:33:
@noes @Grubeater Dank voor de reacties. Vervangen is sowieso het plan. Er heeft meer dan 3 bar opgestaan, maar mijn meter gaat niet verder dan dat. Gevoelsmatig zat het nog een stuk hoger omdat ik al veel lucht eruit had gelaten voordat ik onder de 3 kwam.
En mijn banden zijn altijd als eerste in het midden op. Voornamelijk woon-werkverkeer met veel snelweg.
https://www.triumphmotorc...4a0f85dbf4d04102bca7.ashx

Volgens mij is 3bar al rijkelijk veel voor deze band / machine combi, zie linkje.

Dus mijn gok is idd veeeeeel te hoge druk.

• JanPedaal
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

FBTN schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Volgens mij is 3bar al rijkelijk veel voor deze band / machine combi, zie linkje.

Klopt, normaal is 2.5. Zie mijn eerste bericht waar de te hoge druk vandaan komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 10:06

steveman

Comfortabel ten onder

FBTN schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:55:
[...]

Dat zijn druk-waarden om mee te rijden. Da's nog even wat anders dan opslag.
Heb zelf probleemloos banden op 4 bar gezet tijdens winterslaapjes.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• FBTN
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 13:34
steveman schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Dat zijn druk-waarden om mee te rijden. Da's nog even wat anders dan opslag.
Heb zelf probleemloos banden op 4 bar gezet tijdens winterslaapjes.
Waarom zou je dat doen dan? Heb ik nooit gedaan (rij al bijna 20 jaar) en nog nooit problemen met de banden na de winter.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

JanPedaal schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:33:
Dus eerder 4? Flink hoog zeg! Waarom zou je dit doen?

Maar ja, je band was al ver gesleten, nu is t gewoon wat eerder tijd geworden om deze te vervangen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

FBTN schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 12:55:
[...]

Waarom zou je dat doen dan? Heb ik nooit gedaan (rij al bijna 20 jaar) en nog nooit problemen met de banden na de winter.
Platte plek voorkomen waar ie lang stil op staat. Wat hogere druk er op, langer geen omkijken naar.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +21Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik ben iets eerder dan bedoeld moeten stoppen.
Op de heuvel bij Afferden gevallen.

Omhoog en naar beneden ging goed.
Dus beneden gestopt, GoPro aan te achterkant van de motor vast gemaakt.
En nog een keertje die heuvel op.

Naar boven ging goed...

Naar beneden niet.
Motor schiet naar links, en weer terug naar rechts.
Dat terwijl ik de gang er best flink in had zitten.
Want mul zand dus gas er op.

Nou ja te ver naar rechts dus, vol tegen een boom met mijn voorvork (rechter zijde op de as).
Met mijn kop ook flink hard tegen te boom, lang leve de helm.

Schade: voorvork krom, cockpit scheef er op, wat kapjes gebroken.
Misschien nog wel meer maar dat kon ik zo ff niet zien.

Oh en een stuk uit de boom...

Dus zeker de voorvork en het frame wat de cockpit in zit moet vervangen worden. Hopelijk is er niets aan het frame krom.
Helm eigenlijk ook, zie er niets aan maar het was echt een beste klap met mijn hoofd recht tegen de boom.

Duur dagje rijden zo... -O-

[Voor 3% gewijzigd door Bommes op 12-06-2021 14:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Dammn U!!!!

Maar mooi dat je 't hier zelf gewoon nog even kunt posten. Hopelijk morgen niet al te veel gevolg-(spier?)-pijntjes . SUC-6 (y) (y)

Nog even en jij en ik mogen hier helemaal geen foto's meer posten van het rijden buiten de gebaande asfalt jungle... Schrikt nieuwe mensen / motorrijders alleen maar af :+ :o

Ik had vanochtend een afspraak voor de 1000Km. beurt (XTZ 690 / Ténéré 700) dus heb 't ding vandaag maar even netjes op z'n wieltjes laten staan.

[Voor 60% gewijzigd door Will_M op 12-06-2021 17:58]

Why do subtitles never really tell you what's going on?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 14:33

cooper_s1

MINI's rule

Bommes schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:04:

Naar boven ging goed...

[Afbeelding]

Naar beneden niet.

[Afbeelding]

Nou ja te ver naar rechts dus, vol tegen een boom met mijn voorvork (rechter zijde op de as).

[Afbeelding]

Dus zeker de voorvork en het frame wat de cockpit in zit moet vervangen worden. Hopelijk is er niets aan het frame krom.
Helm eigenlijk ook, zie er niets aan maar het was echt een beste klap met mijn hoofd recht tegen de boom.

Best heftig zeg, heb je zelf geen last ergens van? En die helm moet je écht vervangen na een klap...

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:32

thijsco19

KTM 990 SMT

Dat is zwaar kl*te, @Bommes !
Sterkte met zowel je lichamelijke als materiële schade.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:54

Naar boven ging goed...

[Afbeelding]

Naar beneden niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wow, sterkte kerel! Je komt er goed vanaf. Die motor is maar materiaal.

XXXV

• streamnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:04

Naar boven ging goed...

[Afbeelding]

Naar beneden niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Blijft altijd schrikken als ik zulke berichten lees...
Gelukkig kan je het zelf navertellen.
Sterkte ermee

Meer dan ik dacht...

• dier
  • Laatst online: 14:17

Naar boven ging goed...

[Afbeelding]

Naar beneden niet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Sterkte man, jammer om te lezen maar ergens ook wel fijn dat je het na vertelt. Hoe is het met je hoofd?

• streamnl
Euh...

Aangezien er steeds meer versoepelingen komen én ik vermoed de meeste van ons oud genoeg zijn dat ze al 2 spuitjes hebben gehad... :+

Zijn er al plannen?

Meer dan ik dacht...

• Naboo
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12-06 16:06

Naboo

#WINNING!! DUH!

streamnl schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:58:
[...]

Euh...

Aangezien er steeds meer versoepelingen komen én ik vermoed de meeste van ons oud genoeg zijn dat ze al 2 spuitjes hebben gehad... :+

Zijn er al plannen?
We gaan toch geen mensen buiten sluiten die geen vaccin willen he?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Dus er is in ieder geval beeldmateriaal :+ O-)

En beterschap voor bommes & motor natuurlijk.

Leeg

• Youk

Youk

Volvo For Life

streamnl schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 15:58:
[...]

Euh...

Zijn er al plannen?
Euhm, komende donderdag eerste spuitje. Betekend dit dan dat ik een jonkie ben? :+

Zou wel nog eens leuk zijn, maar dan denk ik snel aan september/oktober. Kan voorlopig geen verlof krijgen, want collega's zijn weg. En ja, ik werk ook regelmatig in de weekends.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Youk schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:38:
[...]

Euhm, komende donderdag eerste spuitje. Betekend dit dan dat ik een jonkie ben? :+

Zou wel nog eens leuk zijn, maar dan denk ik snel aan september/oktober. Kan voorlopig geen verlof krijgen, want collega's zijn weg. En ja, ik werk ook regelmatig in de weekends.
Troost je, ik mag komende dinsdag ook voor de eerste 'prik' en volgens mij schelen we elkaar niet veel qua 'bouwjaar'.

BE / NL lopen redelijk gelijk op qua data, al blijf ik 't raar vinden dat BE vanuit NL nog steeds als 'Oranje' gebied beschouwd wordt....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is in verband met het EK. En Nederland verbiedt grote schermen, terwijl in België de beamers worden opgesteld met een uitnodiging aan de Hollanders. ;)

@Bommes Is de voorvork krom (als in de poten zijn krom), of staat die nu scheef? Dus de kroonplaat en weet ik hoe het spul allemaal heet los maken, opnieuw recht zetten en weer vast draaien?

@JanPedaal Zulke bulten duiden op beschadigingen in het karkas en/of rubberlagen die los hebben gelaten ten opzichte van elkaar. Bij autobanden zie je dat ook wel eens als iemand te enthousiast de stoeprand op rijdt. Zit niets anders op dan te vervangen, maar dat was je al van plan. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

Fortnine heeft zojuist weer een nieuwe video gepost. Ben benieuwd wat de elektrische motorrijders onder ons hier van vinden:

@Bommes het is al gezegd, maar wil het toch even benadrukken: die helm moet je echt vervangen als je leven je lief is! Dit soort beveiligings materiaal is bedoeld om 1 klap zo goed mogelijk op te vangen, en dat heeft hij bij deze gedaan. Ook al zie je er niets aan, de schalen binnenin zullen de kracht verdeeld hebben over je hele hoofd zodat deze geen *krak* zei, en dat kunnen ze maar 1 keer. Vervangen die hap dus.

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streamnl
Naboo schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:06:
[...]
We gaan toch geen mensen buiten sluiten die geen vaccin willen he?
Tuurlijk niet. Als men er voor kiest om niet geprikt te worden en graag onbeschermd rond willen lopen O-) … dan moeten ze dat helemaal zelf weten.

Zelf merk ik aan mijn omgeving bij degene die geprikt zijn, wat losser worden. Ze durfen weer langzaamaan wat meer te ondernemen met een groep.

@Youk
Volgens mijn leerlingen (~15jaar) hebben mensen tussen de 20 en 30 de perfecte leeftijd, boven de 30 ben je serieus (??) volwassen, boven de 40 ben je oud en alles boven de 50 is bejaard.
Ik ben naar hun mening oud }:|

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@streamnl m.a.w. je noemt mij ook oud :'( :( :+

[Voor 4% gewijzigd door Youk op 12-06-2021 20:42]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@Bommes Hoe ben je eigenlijk thuis gekomen? En hoe werd je daar ontvangen? (Of is dat niet voor GoT bestemd, mag ook hoor)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Oef, Bommes, zelf niks? Ook niet wat uren later alsnog...?

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik leef nog, thanks voor de reacties, iets te veel om allemaal te quoten nu.

@steveman en @dier Last van mijn nek en ik begin nu wel serieus koppijn te krijgen.
We hadden nog een eet afspraak bij mijn moeder staan, net pas weer thuis. Blij dat ik op mijn bank zit in ieder geval.

@DrivinUCrazy Het ding lijkt wel echt krom ja.
Op de carter beschermplaat zitten strepen van de band. Dat kan normaal echt niet dan moet het geheel behoorlijk naar achter.
Er staat inderdaad ook wel het een en ander scheef in de kroon platen, maar op het oog zijn ook beide vork poten krom. Veren wil het ding in ieder geval bijna niet meer.

@LankHoar Ik herinner mij niet veel van het vallen maar wel van de klap tegen de boom met mijn voorhoofd
En die boom gaf zeer zeker niet mee.
Helm gaat dus ook echt wel vervangen worden, was net 1 seizoen oud..

@4x2 Ja heb de gopro net leeg gehaald nog niet gekeken.
Thanks voor de beterschap wensen..ook namens min Guzzi.

@ephymerous volgens mij ben ik inderdaad nog goed weg gekomen.
Ik weet niet precies hoe hard ik reed maar het was in de 2de versnelling en het gas best flink er op.
Remmen heb ik zeer zeker niet gedaan het ging zo snel die stap naar rechts van mijn motor dat ik niet meer kon reageren.
Inderdaad het is gelukkig maar materiaal, maar wel duur materiaal.. verdomme zeg.
Ik heb ff gekeken, rechter voorvork poot kost 1025 euro,.. de linker kon ik zo snel niet vinden.
Dat is wel echt serieus geld .. en dan is er verder nog niets vervangen.

@Will_M Ik wilde er toch geen gewoonte van gaan maken dus blijf ik gewoon foto's en verhaaltjes posten.
In de hoop dat dit soort dingen me niet meer gaan gebeuren.

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Zo, flinke klap @Bommes, hopelijk niet teveel koppijn achteraf van de klap tegen de boom of achteraf thuis nog eentje extra van je vrouw :+

Succes met de boel herstellen!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh ja dat werd ook nog gevraagd:
Ik ben zelf naar huis kunnen rijden. Zo goed als zonder voorvering dus.
Remmen deden het nog goed, stuur staat wel scheef maar ik kon er nog aan beide kanten bij.

Thuis was mijn vrouw ook niet zo blij, ik heb het wel een beetje minder heftig verteld dan dat ik het beleefd heb.
Ze staat nog strak van de zwangerschapshormonen dus ze huilt de boel al bij elkaar als ze en Merci reclame op tv ziet.
Ze baalt samen met mij dat mijn toch wel redelijk nieuwe motor nu voor een paar duizend euro schade heeft.
Ik heb wel het geld om het te fixen daar gaat het niet om maar het is toch zonde geld.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
@Bommes Zo te horen heeft je hoofd een beste klap gehad. Ook met een helm op kan je nog een hersenschudding krijgen dus hou het de komende dagen in de gaten en ga bij twijfel naar de huisarts.

En voor de rest sterkte en succes met opknappen van jezelf en de Guzzi!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Waaj schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:23:
@Bommes Zo te horen heeft je hoofd een beste klap gehad. Ook met een helm op kan je nog een hersenschudding krijgen dus hou het de komende dagen in de gaten en ga bij twijfel naar de huisarts.

En voor de rest sterkte en succes met opknappen van jezelf en de Guzzi!
@Bommes Dit, goed in de gaten houden!
Aangezien het in de 2e versnelling met redelijk wat gas gebeurt is ben je best wel met een snelheid tegen die boom aangekomen, er kan spraken zij van een hoogenergetisch trauma.
Zeer zeker niet onderschatten!

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:54
Bommes schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:15:

Ze baalt samen met mij dat mijn toch wel redelijk nieuwe motor nu voor een paar duizend euro schade heeft.
Ik heb wel het geld om het te fixen daar gaat het niet om maar het is toch zonde geld.
Off-road wordt niet gedekt door allrisk? Of heb je geen allrisk?

Persoonlijk zou dat geld me na zo’n klapper niets boeien. Ja het is veel geld, maar gezondheid is onbetaalbaar.

XXXV

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Ga alsjeblieft op het moment dat je jezelf niet 100% in orde acht z.s.m. naar een arts. Aan je manier van tekst posten hier is wel iets af te lezen (en ik ben absoluut geen dokter) maar je 'klinkt' in je tekst anders dan dat je normaal doet tijdens je verslagen.

Die boom overleeft 't wel en de 'Guzzi' is ook nog wel te repareren.....

[Voor 11% gewijzigd door Will_M op 12-06-2021 22:46]

Acties:
  • +10Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik klink anders omdat ik er eerlijk gezegd best van geschrokken ben.

Vannacht word ik gerecht die mijn dochtertje als ze honger heeft.
Meteen een goede check voor mij.
Ik heb extra water gedronken deze avond.
Voel me nu wel redelijk, de koppijn is niet buitensporig, heb wel heftiger soms "zomaar".
Mijn rug en nek spieren voelen wat beurs, dat zal morgen wel erger zijn.

Heb de GoPro bewerken net gekeken.
De eerste ronde naar boven met de camera naar voren ziet er ook al niet echt heel okay uit.
Ook daar maakte ik met mijn motor flink wat slingering op de weg naar beneden.
Tweede eindje met de GoPro naar achter ziet er eigenlijk beter uit, tot net voor het vallen ik ineens wat naar links en rechts schiet.

Ik ga nu slapen, geen puf om de beelden te bewerken en te uploaden.
Morgen weer een dag.

PS: Jullie zijn echt tof, bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Bommes schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:55:

Voel me nu wel redelijk, de koppijn is niet buitensporig, heb wel heftiger soms "zomaar".

De eerste ronde naar boven met de camera naar voren ziet er ook al niet echt heel okay uit.
Tweede eindje met de GoPro naar achter ziet er eigenlijk beter uit, tot net voor het vallen ik ineens wat naar links en rechts schiet.

Morgen weer een dag.

Beterschap kerel. En het lijkt me verstandiger (nu te laat) om een wekker te zetten elke 2 uur. Ben van jou niet gewend dat je woorden door elkaar haalt dus dat is voor mij wel een signaal. Ik ben net hersteld van een hersenschudding begin dit jaar, van een lullige klap tegen de hoek van een keukenkastje met mn slaap, dus een rotklap als die van jou kan dat zeker ook veroorzaken. Wees hier voorzichtig mee en onderschat het niet, forceer niets en hou je rustig. Anders kan je permanent hersenschade oplopen!! Ga maandag naar de huisarts, al is het maar voor de zekerheid. Maar laat je nakijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

SmurfLink schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:13:
[...]

Beterschap kerel. En het lijkt me verstandiger (nu te laat) om een wekker te zetten elke 2 uur. Ben van jou niet gewend dat je woorden door elkaar haalt dus dat is voor mij wel een signaal. Ik ben net hersteld van een hersenschudding begin dit jaar, van een lullige klap tegen de hoek van een keukenkastje met mn slaap, dus een rotklap als die van jou kan dat zeker ook veroorzaken. Wees hier voorzichtig mee en onderschat het niet, forceer niets en hou je rustig. Anders kan je permanent hersenschade oplopen!! Ga maandag naar de huisarts, al is het maar voor de zekerheid. Maar laat je nakijken.
Goed punt! En huisartsenpost is er ook he.

Houd de komende dagen ook even extra rust. Dit is een flinke klap op je wervelkolom, en als whiplashlijder (is dat een woord?) weet ik dat je dat niet onderschatten moet. Fysio kan zeker helpen, misschien verstandig alvast een sessie te boeken ondanks dat je nog geen echte last ervaart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 15:11

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56

Sterkte @Bommes. Komt allemaal wel weer goed. 💪🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:16
Gewoon even naar de hap gaan ouwe reus, voor de zekerheid. Sterkte.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jolke
Wow, heftig, @Bommes. -O-
Materiele schade kan je vervangen, kost geld, maar daar kom je wel overheen. Op tijd langs de dokter kan je maar één keer.

Wel tof dat je je verhaal hier zo doet; je ego heeft waarschijnlijk ook een grote klap gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• timpy007
  • Registratie: maart 2011
Sterkte @Bommes, klinkt, en ziet eruit als, een gemene val. Hoop at alles goed met je gaat.
Qua lichamelijk letsel: luister naar je lichaam, blijf bewegen maar houdt de grenzen in de gaten van wat het lichaam aankan. Hoop dat je de 1e nacht goed bent doorgekomen en dat je geen hersenschudding of gelijkaardige symptomen hebt. Als er vandaag klachten ontstaan kan de fysio toch niet veel voor je betekenen deze week (buiten een beetje tractie en licht masseren). 1e week na een ongeval moet het lichaam zichzelf helen (ontstekingsfase) en daarna kan de fysio wat betekenen. Koppijn en stijfheid in de nek is normaal (vaak gerelateerd aan elkaar). Let wel op tintelingen in de armen/handen, bliksemschits door de ruggengraat en andere neurologische tekenen.
Als je nog fysio gerelateerde vragen hebt kan je altijd een PM sturen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 13:52

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

Sterkte @Bommes schade is niet fijn maar dat kan makkelijk gerepareerd worden. Je persoonlijke gezondheid is vele malen belangrijker.

Let een beetje op jezelf de komende tijd. Door de adrenaline kom je pas later achter dieperliggende problemen is mijn ervaring.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• streamnl
Heeft iemand een aanrader (gps) voor een dagritje Luxemburg?

Het idee is: vroeg vertrekken, noorden van Luxemburg ontbijten/brunchen, route rijden, dineren, naar huis.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• streamnl
@Bommes
Als je vandaag nog steeds hoofdpijn hebt, laat je even voor de zekerheid controleren door een (huis)arts.
Just to be safe

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14:42
Bommes schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:55:

Morgen weer een dag.

Beterschap en sterkte man, ga even naar de HAP vandaag, of een EHBO ofzo. Laat een arts erbij elk geval even naar kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 14:15
Yikes, minder prettig verhaal... Sterkte @Bommes , hoop dat er niet nog iets lichamelijks komt bovendrijven en t bij wat hoofdpijn blijft!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Nog een toevoeging; eventuele problemen hoeven niet altijd direct naar boven te komen.
Het kan prima pas na een aantal dagen komen.
Houd het dus goed in de gaten en twijfel niet om naar je huisarts te gaan als je ineens over een week last krijgt!

Anyhow, zo maar even achter de pc zitten om een route te maken voor vandaag. Weer zin om een stukje te rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 10:16
@Bommes als je een Shoei Hornet Adv maatje M zoekt, let me know. Moet ‘em terugsturen omdat ik een L nodig heb. Zijn slecht te verkrijgen verder. Hoef er geen euro meer voor dan aankoopprijs uiteraard.

It's dogged that does it

Acties:
  • +1Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 10:29
Sterkte @Bommes en onderschat het niet.

Mijn zoon was van de winter op het ijs achterover gevallen en KO gegaan. Daar heeft ie ook flink last van gehad. Was ook zo eigenwijs; lekker gamen nadat ie gevallen was. Omdat het wel kon....... |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sham27
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:04
Wow heftig @Bommes.. Beterschap en hopelijk voel je je snel weer helemaal fit. En bij de minste twijfel zeker langs de dokter!

BMW F31 330i M Sport Shadow '18 - BMW R1200GS Rallye '17 - VW e-Golf ‘20

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ben de nacht goed goed gekomen d:)b
Nog niet helemaal de oude, beetje spierpijn en wat hoofdpijn nog
Echter geen symptomen die bij een hersenschudding horen, ik ben niet misselijk, heb niet overgegeven, ben ik niet flauw gevallen toen het gebeurde.
Het zal dus wel mee vallen maar ik houd het wel goed in de gaten.
Als ik vannacht/morgenvroeg nog koppijn heb ga ik meteen naar de huisarts.

Wil jullie normale bedanken voor alle berichtjes. Echt tof wat een lieve reacties allemaal. :(:) Thanks vrouwen en mannen.
SavageBrother schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:16:
@Bommes als je een Shoei Hornet Adv maatje M zoekt, let me know. Moet ‘em terugsturen omdat ik een L nodig heb. Zijn slecht te verkrijgen verder. Hoef er geen euro meer voor dan aankoopprijs uiteraard.
Mooie helm zeg, heel gaaf.
Mijn huidige helm is echter een systeemhelm (Scorpion Eco) dat bevalt me erg goed.
Dus thanks voor je aanbod maar ik ga er opzoek naar dezelfde of een model nieuwe.
Ik heb nog een week of 2 dan wil ik toch wel een vervanger hebben.
De Dutch 1000 is op 3 juli, van te voren wel ik toch wel ff gereden hebben met mijn nieuwe helm.

Hadden we het hier trouwens van de week over wel of niet open rijden met een systeemhelm en/pothelm.
Nou ja offroad doe ik hem altijd dicht, nu dus ook gelukkig.

Wat betreft mijn Guzzi.
Eerst de schuur ff leeg maken/opruimen.
Dan kan het ding daar naar binnen en met haar voorkantje aan het plafond gebonden worden. Dan kunnen de voorpoten er uit.
Kijken wat de schade is, en dan een plan verzinnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Youk

Youk

Volvo For Life

@Bommes goed dat je je al iets beter voelt. Maar ik zou toch een bezoekje doen aan de huisarts. Al is het maar een algemene checkup. Maar als er dan binnen enkele dagen/een week nog extra klachten komen dan heeft die direct een vergelijk van evolutie en kun je op dat moment misschien beter/sneller geholpen worden.

De Guzzi (blijft het een knappe machine vinden) komt zo te horen wel in orde.

In ieder geval veel beterschap toegewenst!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Professionele amateur

@Bommes fijn dat je je al wat beter voelt. Weet wel dat geen van de zaken die je noemt (overgeven, flauwvallen) een prerequisite zijn voor een hersenschudding, dat zeg ik uit ervaring. En mag ik je er op wijzen dat je op meerdere plekken in deze post, alsook je posts gisteren, woorden vergeet, toevoegd of door elkaar lijkt te halen? Niet iets wat je normaliter doet. Wekt toch zorgen. Zou echt aanraden even een bezoekje te doen aan een dokter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Lankhoar is me net voor, ik wilde exact hetzelfde posten. Je posts hebben niet de kwaliteit die we gewend zijn, en dat heeft niets met de schrik te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:53
Normaal gesproken tank ik BP Ultimate 98, maar zie dat Shell V-Power nu een stuk goedkoper is (verschil van meer dan 10ct/l). Welke van deze twee tanken jullie en/of heeft de voorkeur?

Ik lees namelijk veel over auto's als ik erop zoek maar weinig over motoren, en als ik iets vind dan is het van een heel aantal jaar geleden...

[Voor 27% gewijzigd door Kyumia op 13-06-2021 13:04]

Tweakers Belegging/Crypto Discord: https://discord.gg/QSDpmNcu6r, 500+ gebruikers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:44

tdw

Amai seg!

Kyumia schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:58:
Normaal gesproken tank ik BP Ultimate 98, maar zie dat Shell V-Power nu een stuk goedkoper is (verschil van meer dan 10ct/l). Welke van deze twee tanken jullie en/of heeft de voorkeur?

Ik lees namelijk veel over auto's als ik erop zoek maar weinig over motoren, en als ik iets vind dan is het van een heel aantal jaar geleden...
Ik kan aan je post history niet helemaal goed zien wat voor motor je hebt, maar het lijkt een Kawa uit 2015 te zijn?

Dan gewoon 95 tanken en niet te lang over nadenken, zolang het maar een "A-merk"-brandstof is (Shell, Texaco, Esso, BP, Total edg).

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:53
tdw schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:07:
[...]

Ik kan aan je post history niet helemaal goed zien wat voor motor je hebt, maar het lijkt een Kawa uit 2015 te zijn?

Dan gewoon 95 tanken en niet te lang over nadenken, zolang het maar een "A-merk"-brandstof is (Shell, Texaco, Esso, BP, Total edg).
Klopt, het gaat om een Kawasaki Z800 uit 2015. Bedankt voor je bericht, dan trap ik m zo eens naar de Shell ipv BP, kijken hoe dat bevalt :)

Tweakers Belegging/Crypto Discord: https://discord.gg/QSDpmNcu6r, 500+ gebruikers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp
Bommes schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:55:
Ben de nacht goed goed gekomen d:)b
Nog niet helemaal de oude, beetje spierpijn en wat hoofdpijn nog
Echter geen symptomen die bij een hersenschudding horen, ik ben niet misselijk, heb niet overgegeven, ben ik niet flauw gevallen toen het gebeurde.
Oei!! Ik lees het nu pas (kleinkind van vriendin logeerde, dus handen vol :) ) Goed dat je er zelf redelijk ongeschonden doorheen bent gekomen. Je bent zo te zien oud en wijs genoeg om te bepalden of je naar de dokter moet, dus doe dat dan ook als het nodig is :+
Wat betreft mijn Guzzi.
Eerst de schuur ff leeg maken/opruimen.
Dan kan het ding daar naar binnen en met haar voorkantje aan het plafond gebonden worden. Dan kunnen de voorpoten er uit. Kijken wat de schade is, en dan een plan verzinnen.
Ben je niet allrisk verzekerd? Anders hoef je natuurlijk niet te vermelden dat het offroad was, ook al is het gewoon een openbare weg waar je mag rijden. Eerst de polis goed lezen, eventueel je verhaal afstemmen, en dan bellen :+ Ik wil niemand aanzetten tot fraude, maar met de verzekering mag je zeker wel af en toe het verhaal een beetje oprekken. Je betaalt niet voor niets zoveel geld. Zeker als het een paar k gaat kosten, en met een motor die net nieuw is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLDViane
  • Laatst online: 14:15
Kyumia schreef op zondag 13 juni 2021 @ 12:58:

Gooi er zelf altijd V-power in, maar dat is omdat de BP hier in de buurt verder rijden is en snelwegprijzen hanteert.

Heb een paar keer E10 getankt, maar ben weer naar de duurdere 98's gegaan. Motor liep rauwer en warmer met E10, en 1 op 16 in plaats van 1 op 20.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 14:49
Sterkte @Bommes 💪👍

Zo lekker een cardan...

Pagina: 1 ... 305 306 307 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True