Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 503 504 Laatste
Acties:
  • 2.009.673 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:14

Denko

|{ing Øf ßlitz

kneusteun schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:58:
Zal wel meevallen.
Dan hadden ze je vast wel even aan de kant gezet. Ik rijdt meestal ook wel wat te hard en heb nog maar 1 boete gehad en 5x een gezellig gesprek langs de weg 😂

Kwam deze tegen: https://rhinowalk.com/en-nl
Iemand bekend met dit?

Edit: Even beetje gezocht en die spullen worden aardig goed beoordeeld door de mensen die ze hebben gekocht. Minder dan kriega maar ook vele malen goedkoper.
Ik gebruik ze al 2 jaar. Niet veel, maar wel gebruikt. Doet precies wat je kan verwachten en voor een redelijke goede prijs.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermaeson
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:01
wd200 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:49:
[Afbeelding]

Even dagje sturen van de week in de Eifel!
Hoe was het? Heb je hier een link of gpx file van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26
Osiris schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Alternatief: betere accu kopen. "een paar weken" zou mijns inziens geen enkele reden moeten zijn om een accu aan de druppellader te moeten hangen.
Het betreft een gloednieuwe CFMoto CLX-700, dus ook nieuwe accu. De dealer heeft me JUIST de tip gegeven om het ding aan de druppellader te doen als hij langer dan twee weken stilstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:11
Fraggert schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:54:
[...]

dank je wel voor je reactie _/-\o_ en natuurlijk veel plezier met je nieuwe bike gewenst *O*

Het gaat idd om een 2dehands en ik besef me dat het van een hoop factoren afhankelijk is maar het is goed te weten dat er nog wat mogelijk kan zijn in plaats van de consensus dat ik het niet eens hoef te proberen :P
Naar mijn idee is het de afgelopen tijd wat lastig geweest. Er is veel vraag en weinig aanbod. Ook omdat de levering van nieuwe motoren tegenzat (iets met chiptekort). Daardoor krijg je relatief veel terug voor je oude motor, maar daar heb jij niets aan nu natuurlijk. Ik geloof wel dat de tekorten op dit moment minder worden omdat de chips weer leverbaar zijn, maar ben niet helemaal op de hoogte van de huidige situatie.

Sowieso altijd proberen. Kijk naar aankomend onderhoud, de staat van de banden + ketting etc. om wat van de prijs af te krijgen. Als er veel onderhoud aan zit te komen kun je vaak lager in de prijs gaan zitten dan dat alles net is gedaan.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51

Vrijdag

De Zwarte

Boudewijn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Dank voor het advies :) . Ik wil ook niet de hele dag op laarzen lopen, het is puur om naar een plek te komen waar ik om kan kleden.
Gewoon zo'n kleine opvouwbare step meenemen 8)

Kan je blijkbaar nog de hooligan mee uithangen ook:

:Y)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:46

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:13:
[...]

Naar mijn idee is het de afgelopen tijd wat lastig geweest. Er is veel vraag en weinig aanbod. Ook omdat de levering van nieuwe motoren tegenzat (iets met chiptekort). Daardoor krijg je relatief veel terug voor je oude motor, maar daar heb jij niets aan nu natuurlijk. Ik geloof wel dat de tekorten op dit moment minder worden omdat de chips weer leverbaar zijn, maar ben niet helemaal op de hoogte van de huidige situatie.

Sowieso altijd proberen. Kijk naar aankomend onderhoud, de staat van de banden + ketting etc. om wat van de prijs af te krijgen. Als er veel onderhoud aan zit te komen kun je vaak lager in de prijs gaan zitten dan dat alles net is gedaan.
Thanks, goed stukje inzicht,daar had ik ook niet bij stilgestaan terwijl ik vorig jaar met de aanschaf van mijn laatste auto (ook een 2dehands) nét de marktgekte voor was gelukkig :)

De reden dat ik de vraag even stelde is dat ik behoorlijk opkeek van de hoogte prijs van de occasions waar ik naar kijk.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn proefrit avonturen :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Fraggert schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:39:
[...]

Thanks, goed stukje inzicht,daar had ik ook niet bij stilgestaan terwijl ik vorig jaar met de aanschaf van mijn laatste auto (ook een 2dehands) nét de marktgekte voor was gelukkig :)

De reden dat ik de vraag even stelde is dat ik behoorlijk opkeek van de hoogte prijs van de occasions waar ik naar kijk.

Ik zal jullie hier op de hoogte houden van mijn proefrit avonturen :)
Die gekte is al een aantal jaar aan de gang in de motormarkt. In 2020 heeft ineens het motorrijden als hobby een vlucht genomen en is de vraag enorm gestegen. Ik kreeg toen voor mijn Hornet een paar honderd euro meer terug dan dat ik er zelf 3 jaar ervoor had betaald. Wat nou afschrijving >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:45
smeerbartje schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Het betreft een gloednieuwe CFMoto CLX-700, dus ook nieuwe accu. De dealer heeft me JUIST de tip gegeven om het ding aan de druppellader te doen als hij langer dan twee weken stilstaat.
Ach, hier staat ie alweer 2+ weken stil na een week Italië. Afgelopen winter zelfs 5 maanden en startte zonder problemen ondanks het niet aan de druppellader hangen.

Die accu kan meer hebben dan je denkt, zeker als er geen actief alarm op zit die de accu langzaam leegslurpt.

Gamertag: timmie271

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:46:
[...]

Die gekte is al een aantal jaar aan de gang in de motormarkt. In 2020 heeft ineens het motorrijden als hobby een vlucht genomen en is de vraag enorm gestegen. Ik kreeg toen voor mijn Hornet een paar honderd euro meer terug dan dat ik er zelf 3 jaar ervoor had betaald. Wat nou afschrijving >:)
fuck...dat achtelijke corona er nog eens overheen natuurlijk |:(

ik vond het met hardlopen in het bos toen ook al zo druk worden ineens, daar is de nieuwigheid wel af en en weinig mensen hebben dat volgehouden. Zie wel op straat nog veel mensen hardlopen, meer dan pré-covid in elk geval.

ik heb in elk geval ervaring met import uit DLD, keer een vrachtwagen opgehaald en in NL ingeschreven en dat stelt echt niks voor, behalve de tijd die het kost dus dat is ook nog een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:50
Op een nieuwe motor van 20.400 rijklaar kreeg ik dit jaar max €400 korting zonder inruil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

WilbertNeems schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:58:
Op een nieuwe motor van 20.400 rijklaar kreeg ik dit jaar max €400 korting zonder inruil.
Thanks, met deze reacties in het achterhoofd ga ik me niet rijk rekenen en budgeteer even met 0 euro, dan kan het altijd meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
timmie271 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Ach, hier staat ie alweer 2+ weken stil na een week Italië. Afgelopen winter zelfs 5 maanden en startte zonder problemen ondanks het niet aan de druppellader hangen.

Die accu kan meer hebben dan je denkt, zeker als er geen actief alarm op zit die de accu langzaam leegslurpt.
Of een TomTom-houder/-lader direct op de accu, zoals TomTom het zelf aanbeveelt. Die trekt dus ook gewoon je accu leeg weet ik uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:37:
hey riders!

ik wilde jullie graag even vragen naar jullie ervaringen met kortingen zonder inruil bij de koop van een 2dehands motor anno 2023.

Ome Fraggert gaat na 10 jaar weer herintreden heropstappen op 2 wielen.

10 jaar geleden verkocht ik mijn laatste motor en het is dus een ruime 15 jaar geleden dat ik om tafel zat bij een motordealer. Vroegah kon je rekenen op een fikse korting als je niks kwam inruilen.

Ik kijk rond met een budget rond de 10-12K en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een stukje korting voor niet inruilen. Ik ben me bewust dat dit natuurlijk heel erg kan afhangen van de specifieke motor en het bedrijf maar ik wilde even polsen hoe het er tegenwoordig voor staat.

Dan heb ik een idee als er ook nog 300-600 euro staat voor als ik 6-12 maanden garantie erbij wil pakken.

Ik ben benieuwd naar jullie hedendaagse ervaringen hiermee :)
Twee recente tweedehands ervaringen: Op een courante motor die sowieso al scherp geprijsd was 2 jaar merkgarantie (ipv 3 maanden dealergarantie) en een tegoedbon voor kleding + accessoires. Samen ca 5% van de verkoopprijs. Op een incourante motor die al een jaar bij de dealer stond ca. 10% korting op de verkoopprijs. Daar had achteraf misschien nog meer ingezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
smeerbartje schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Dat wekt niet heel erg veel vertrouwen op bij mij :D

E.e.a. afhankelijk van de specifieke situatie natuurlijk, zoals hierboven ook al beschreven met eventueel apparaten die continu een beetje stroom verbruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 18-07-2023 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
Osiris schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Dat wekt niet heel erg veel vertrouwen op bij mij :D

E.e.a. afhankelijk van de specifieke situatie natuurlijk, zoals hierboven ook al beschreven met eventueel apparaten die continu een beetje stroom verbruiken.
Er zijn wel meer factoren die meespelen, zoals wisselende temperaturen, vochtigheid etc. Vandaar het algemene advies om dat ding gewoon aan een druppellader te hangen. Die moet er voor zorgen dat de accu gewoon altijd in topconditie blijft en je nooit voor een verrassing komt te staan. Mijn motor staat ook standaard aan de druppellader als hij langer dan een week stilstaat. Is het niet nodig om te laden, dan voert hij met regelmaat automatisch een onderhoudsprogramma uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Waaj schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Twee recente tweedehands ervaringen: Op een courante motor die sowieso al scherp geprijsd was 2 jaar merkgarantie (ipv 3 maanden dealergarantie) en een tegoedbon voor kleding + accessoires. Samen ca 5% van de verkoopprijs. Op een incourante motor die al een jaar bij de dealer stond ca. 10% korting op de verkoopprijs. Daar had achteraf misschien nog meer ingezeten.
Thank, dat geeft de burger moed d:)b

Mijn voorkeur gaat er zelf ook naar uit om korting in de vorm van eventuele afleverkosten/garantie te bedingen, en het liefst dan nog in de vorm van een verlengde garantie naar een jaar ofzo.

Mijn shortlist bevat nou niet echt incourante modelletjes helaas in een verkopersmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:26
geert_s schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:49:
[...]

Er zijn wel meer factoren die meespelen, zoals wisselende temperaturen, vochtigheid etc. Vandaar het algemene advies om dat ding gewoon aan een druppellader te hangen. Die moet er voor zorgen dat de accu gewoon altijd in topconditie blijft en je nooit voor een verrassing komt te staan. Mijn motor staat ook standaard aan de druppellader als hij langer dan een week stilstaat. Is het niet nodig om te laden, dan voert hij met regelmaat automatisch een onderhoudsprogramma uit.
Inderdaad, dat lijkt mij dus ook. Baat het niet, dan schaadt het niet. Tevens ook vrij simpel gedacht, maar een dealer zou toch wel weten wat beter is voor een nieuw geleverde motor? Er zit 5 jaar garantie op het ding, dus hij zal vast niet de tip gegeven om hem aan de lader te gooien, wetende dat dat slecht zou zijn voor de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geert_s schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:49:
[...]

+1

zo stalde ik ook jaren mijn motoren, fatsoenlijke lader eraan en geen omkijken meer naar.

Op die manier had ik in het winterseizoen ook mijn kneiterdure camper-accu's op zolder, CTEK lader erop en die lekker zijn ding laten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:09
Mijn inruil poging (blij dat zo is gelopen)

Ik: wil graag deze ktm 990 sm met 500km terug groot onderhoud inruilen.

Motorzaak: ok dat kan, breng maar langs

Ik: wat gaat zoiets ongeveer doen?

Motorzaak: meestal kijken we naar ander occasions en zitten er dan 500 of 1000 onder.

Ik: ik zie ze voor 6000 ish gaan (zonder alle accessoires die ik heb zoals akra, en ergo zadel en een zwarte achterbrug en Sas fix etc.)

Motorzaak: kom maar langs, zal rond de 5k zijn.

Ik naar motorzaak.

Motorzaak: mooi ding, maar omdat het ktm is doen we vaak voorzichtig. Dus denk dat het 4K wordt.
Breng hem volgende week even langs dan bekijken we hem goed.

Week later rij ik langs en na 15min.

Motorzaak: we geven er 1800 voor….. want we zien wel wat druppels olie onder hangen en het is een lastige motor om te verkopen.

Kortom de boel ingepakt en ding op marktplaats verkocht voor 5k en naar andere zaak gegaan.

Prima dat je wat kan zakken, maar van 5k naar 1800 euro vond ik wel erg schandalig. Ben er twee keer voor heen gereden ook nog…en alleen de akra set kost je nu nog 1000,- ongeveer. Twee nieuwe pilot road’s 4 eronder.

Kortom gewoon MP zetten en ik had hem in 6 uur verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:07
Voor mijn vriendin zitten we met hetzelfde dilemma, zij wil eigenlijk haar Ducati Monster 797 inruilen op een andere machine, maar de zaak gaf al aan dat ze -eigenlijk- niet zitten te wachten op een Ducati Monster 797 en dat snap ik wel want exotisch, blijft waarschijnlijk een tijd in de showroom staan dus voor hen gewoonweg niet interessant.

Maar we hebben ook beide geen zin in het ding maanden op Marktplaats hebben staan, onzin verhalen moeten aanhoren van mensen die hem willen hebben maar eigenlijk geen geld hebben, en/of testpiloten aan de deur. En ik voel er ook niet veel voor om er als een politieagent achteraan te moeten rijden bij een eventuele proefrit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 10:57
Tsja verkoop is altijd beter via particulier dan inruil, maar je moet er wel op willen wachten / de kosten maken voor verkoop, terwijl je eigen kosten doorlopen. Uiteindelijk altijd meer waard, maar wel meer gedoe.

Motoren heb ik al zo lang niet gekocht zonder inruil, dus geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 10:57
UTwizard schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:42:
Voor mijn vriendin zitten we met hetzelfde dilemma, zij wil eigenlijk haar Ducati Monster 797 inruilen op een andere machine, maar de zaak gaf al aan dat ze -eigenlijk- niet zitten te wachten op een Ducati Monster 797 en dat snap ik wel want exotisch, blijft waarschijnlijk een tijd in de showroom staan dus voor hen gewoonweg niet interessant.

Maar we hebben ook beide geen zin in het ding maanden op Marktplaats hebben staan, onzin verhalen moeten aanhoren van mensen die hem willen hebben maar eigenlijk geen geld hebben, en/of testpiloten aan de deur. En ik voel er ook niet veel voor om er als een politieagent achteraan te moeten rijden bij een eventuele proefrit :/
Er achteraan rijden hoeft imo niet, maar wel iets vasthouden van waarde. Auto bijv. Als ze alleen zijn, blijft de auto voor je deur staan. Als ze samen zijn, dan blijft er iemand achter. Ik ben daar zelf niet zo bang voor. Als ik het niet vertrouw, dan kan ik het ook afkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@kneusteun wat een verhaal man _O- goed opgelost en gauw naar een andere dealer d:)b
UTwizard schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:42:En ik voel er ook niet veel voor om er als een politieagent achteraan te moeten rijden bij een eventuele proefrit :/
particulier is inderdaad wat lastig, de laatste verkocht ik via een forum, dus daar kon ik wat posthistorie opduikelen et cetera wat me vertrouwen gaf.

en met het proefritje reed ik voor op de motor van zijn vriendin om een leuk ritje te doen aangezien ik in de buurt wel een leuke route aan elkaar kon draaien met een hoop verschillende wegen om een goede testrit te doen, uurtje sturen later de verkoop beklonken.

Maar met echt vreemden snap ik je terughoudendheid, dat wordt toch echt minimaal RBW en paspoort inleveren en er achteraan mits je een 2de motor ter beschikking hebt.

pro-tip; tank je Duc ook niet helemaal vol, ze zitten zo in Polen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Recent onderhoud en accessoires verhogen helaas niet de prijs bij inruil en maar gedeeltelijk bij particuliere verkoop. Daarom is het altijd goed om alle accessoires eraf te halen voor inruil/verkoop, daar hou je sowieso meer aan over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:49
UTwizard schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:42:

Verkoop via MP is idd wel wat gedoe maar wel de moeite waard. Er komt vanzelf wel iemand die echt geïnteresseerd is en dan heb je een leuk praatje, koffietje en gaat de verkoop prima. Zo heb ik het recent ook gedaan.
Als ik een onzinbod kreeg dan vroeg ik wat de reden was dat die zoveel (of weinig) bood. Dan gingen ze zelf nadenken en was het gauw klaar. Want ze weten zelf ook wel dat het bullshit is.
Heb mijn monster 696 met 600 euro minder verkocht dan de aanschafprijs. En heb er zelf 6 jaar op gereden. Bij inruil zou dat 2000+ minder zijn dus heel netjes 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 11:27
timmie271 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:52:
[...]

Maar dat hangt wel af van wat voor een motor je wil starten. 4 cilinders van elke 125 cc of een tweepitter van 1000 cc. Die van jou kan je ook aanduwen, bij mij blokkeert het achterwiel ook al rijd ik de berg af. :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Naast mijn gewauwel zal ik even wat plaatjes erin gooien, das toch leuker :P

Op de kop af 10 jaar geleden mijn geliefde R1150GSA verkocht (want: redenen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oeZrdpDJAqmUkODdmpEjmgPzVWk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6OK0FV242k2366xen7xcKEpR.jpg?f=user_large

Heel veel plezier van gehad, zowel op de weg als in de blubber en de drek offroad, wel een nadeel want als je dat varken 20 keer op een dag uit de drek moet tillen dan duurt zo'n dag wel lang ;) .

anyhow.......die staat inmiddels, blijkens, de RDW op geexporteerd :+

Mijn shortlistje ziet er als volgt uit, door Paint is het niet helemaal fraai gebleven maar om een idee te krijgen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWR_bf1wc_IPl-7FmuLtcE17IQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CEbRiEIfakFRSZVSarfxsCn.jpg?f=fotoalbum_large

BMW G310GS,
KTM390 Adventure,
Honda CB500X Adventure,
BMW F750/850GS,
KTM790 Adventure,
Honda CRF1000L Africa Twin
Moto Guzzi V85TT,
BMW R nine T Urban GS,
BMW R1200GS ('10-'12)

Voor de 1150 had ik een 1996 CBR900RR Fireblade, en doordat ik er lang uit ben geweest ga ik even wat uiteenlopende motoren (van1pitters tot de dikke boxer) proefrijden om even een idee te krijgen wat me aanspreekt.

Met de 1200 uit Beieren heb ik ervaring. Ik heb een dag enduro gereden in Hechlingen de 1200ADV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:14
Fraggert schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:26:

[Afbeelding]

Heel veel plezier van gehad, zowel op de weg als in de blubber en de drek offroad, wel een nadeel want als je dat varken 20 keer op een dag uit de drek moet tillen dan duurt zo'n dag wel lang ;) .

Mijn shortlistje ziet er als volgt uit, door Paint is het niet helemaal fraai gebleven maar om een idee te krijgen :P

[Afbeelding]

BMW G310GS,
KTM390 Adventure,
Honda CB500X Adventure,
BMW F750/850GS,
KTM790 Adventure,
Moto Guzzi V85TT,
BMW R nine T Urban GS,
BMW R1200GS ('10-'12)

Voor de 1150 had ik een 1996 CBR900RR Fireblade, en doordat ik er lang uit ben geweest ga ik even wat uiteenlopende motoren (van1pitters tot de dikke boxer) proefrijden om even een idee te krijgen wat me aanspreekt.

Met de 1200 uit Beieren heb ik ervaring. Ik heb een dag enduro gereden in Hechlingen de 1200ADV.
Ik zie veel BMW voorbij komen in je post dus je zal wel weer uitkomen bij een BMW :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
cyntax schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:51:
Recent onderhoud en accessoires verhogen helaas niet de prijs bij inruil en maar gedeeltelijk bij particuliere verkoop. Daarom is het altijd goed om alle accessoires eraf te halen voor inruil/verkoop, daar hou je sowieso meer aan over.
Niet helemaal eens, heb hier nog een krat aan allerlei 990 onderdelen 😅
Dongle voor tuning
Stickersets
Tandwielen
En nog wat klein spul.

Geen tijd gehad om op MP te gooien en nu staat het hier ruimte in te nemen 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Fraggert schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:26:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

BMW G310GS,
KTM390 Adventure,
Honda CB500X Adventure,
BMW F750/850GS,
KTM790 Adventure,
Moto Guzzi V85TT,
BMW R nine T Urban GS,
BMW R1200GS ('10-'12)

Inderdaad even proefrijden.
Maar wat wil je er mee doen?

Ik vond de guzzi een best leuke machine maar voor door het zand vond ik hem wat minder.
Zelf vind ik die dikke gs’en heerlijk rijden maar zelfde verhaal.
KTM wordt het voor mij vanwege ervaringen nooit meer! Maar dingen rijden als een tiet en is echt racing werk.
De Honda is zeker een mooie tussen fiets, kan je aardig meer tetten maar ook afstanden toeren. En Honda is betrouwbaar natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Willem30 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:49:
[...]

Ik zie veel BMW voorbij komen in je post dus je zal wel weer uitkomen bij een BMW :+
Nou kan ik een klein beetje lassen.....maar een cardan-as op een CRF1000L knopen gaat me helaas net ff de pet te boven :X

Afbeeldingslocatie: https://www.touratech.nl/media/catalog/product/cache/560594163c169cd2516faf16fbeb7e49/0/1/01_402_6200_0_i_01_f178.jpg

<3

qua smoelwerk wint de Africa Twin dit wedstrijdje wel zeg...maar ja......die ketting op die de meeste fietsen he. ;)

Once you go cardan-as.......... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
nldls schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:43:
Tsja verkoop is altijd beter via particulier dan inruil, maar je moet er wel op willen wachten / de kosten maken voor verkoop, terwijl je eigen kosten doorlopen. Uiteindelijk altijd meer waard, maar wel meer gedoe.

Motoren heb ik al zo lang niet gekocht zonder inruil, dus geen idee
Daar was ik ook huiverig voor.
Betaalde met tegenzin 30 euro aan MP.
Maar kreeg binnen 6 uur een bericht van iemand.
Volgende dag kwam hij langs, omdat hij met OV kwam heb ik hem gevraagd eerst te betalen en dan een proefrit. Uitgelegd dat ik er niet achteraan ging rijden en dat de SV ook de 990 niet zou bijhouden 😂

Was geen issue en alles was snel geregeld.

Kortom het ging allemaal erg vlot en 5000 vs 1800 was het wel waard 👍

Het stomme is dat ik anders inruil op een mt07 had gedaan en nu gewoon een tenere opgepikt 🥰

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Inderdaad even proefrijden.
Maar wat wil je er mee doen?

Ik vond de guzzi een best leuke machine maar voor door het zand vond ik hem wat minder.
Zelf vind ik die dikke gs’en heerlijk rijden maar zelfde verhaal.
KTM wordt het voor mij vanwege ervaringen nooit meer! Maar dingen rijden als een tiet en is echt racing werk.
De Honda is zeker een mooie tussen fiets, kan je aardig meer tetten maar ook afstanden toeren. En Honda is betrouwbaar natuurlijk.
echt kneiters offroad zie ik niet meer gebeuren, ben ook geen 20 meer :+

maar ja, ik sluit onverhard werk toch echt niet uit, samen met de supercomfy houding kom ik toch uit op de "Adventure"-hoek.

Maar dan hebben we het over een keer een bospad, of wat vakantietoerwerk over een skandinavische gravelweg.

Het was even zoeken, maar hier zie me de drek induiken met 290 kilo Pruisich stahl :+

Ik acht de kans klein dat ik dit soort fratsen weer, doelbewust (even een kleine disclaimer :P ) ga opzoeken.

Wel hilarische avonturen om te beleven overigens _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Haha lekker.
Ik ben ook al lang geen twintig meer, maar wil ook nog graag voor mijn 50e wat flinke ritten maken zoals Tet Scandinavië en Roemenië etc.

Met mijn tenere 750 was ik echt wel een idioot die met 120km/h hier in twente door het zand langs het kanaal ging jagen. Nu ging ik laatst 10 jaar later weer even het zand in met de T7 en na 200m werd ik even herinnerd dat het ook goed mis kan gaan. (Boer had wat oud groen afval gebruikt om gaten te vullen en dat kostte me bijna mijzelf en de motor, met grootste moeite de boel rijdend gehouden maar was wel echt heel erg op het randje)

Dus rij nu wat rustiger en probeer het lompe te vervangen met techniek, hopelijk dat ik ooit wat skills krijg)

Mijn oude rij instructeur is gok ik ook ergens eind 50 en die heeft naast zijn GS een tenere660 en rijdt in zijn eentje hele stukken Europa door met de TET.
Als ik zie hoeveel plezier die man daar aan beleeft dan hoop ik dat ik dat op die leeftijd ook nog mag doen op de t7 🥹

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:35:
Haha lekker.
Ik ben ook al lang geen twintig meer, maar wil ook nog graag voor mijn 50e wat flinke ritten maken zoals Tet Scandinavië en Roemenië etc.

Met mijn tenere 750 was ik echt wel een idioot die met 120km/h hier in twente door het zand langs het kanaal ging jagen. Nu ging ik laatst 10 jaar later weer even het zand in met de T7 en na 200m werd ik even herinnerd dat het ook goed mis kan gaan. (Boer had wat oud groen afval gebruikt om gaten te vullen en dat kostte me bijna mijzelf en de motor, met grootste moeite de boel rijdend gehouden maar was wel echt heel erg op het randje)

Dus rij nu wat rustiger en probeer het lompe te vervangen met techniek, hopelijk dat ik ooit wat skills krijg)

Mijn oude rij instructeur is gok ik ook ergens eind 50 en die heeft naast zijn GS een tenere660 en rijdt in zijn eentje hele stukken Europa door met de TET.
Als ik zie hoeveel plezier die man daar aan beleeft dan hoop ik dat ik dat op die leeftijd ook nog mag doen op de t7 🥹
same same,

ik ga ook zeker weer zo'n dagje Hechlingen doen om het stof er af te te krijgen.

voor op straat heb ik me voorgenomen om ook eens de VRO's te doen en mijn 8-tjes, U-bochtjes et cetea dan ook bij te houden.

Dat is vast wel leuk een keer met een stel Tweakers en een stapel pionnen op een parkeerterrein d:)b

Thans voor die TET-tip overigens, daar ga ik eens naar kijken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2zF-c4XjkCkpskq8Gz36fKxZZU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G00nw5uFdSl31BwWA6wI4IQC.jpg?f=fotoalbum_large

Gister nog even een steun voor T7 display vast geprint. Benieuwd of alles in 1x past.

Edit: als het past wil ik er nog 1 maken met de tekst “Teunere” erop aan de voorzijde 😅

[ Voor 9% gewijzigd door kneusteun op 18-07-2023 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:12:
[Afbeelding]

Gister nog even een steun voor T7 display vast geprint. Benieuwd of alles in 1x past.
Dat is gaaf zeg _/-\o_ d:)b
kneusteun schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:12:
[Afbeelding]

met de tekst “Teunere” erop aan de voorzijde 😅
WHAHAHAHAHAA _O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:50
gebruikershaes schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:56:
[...]
Als ik een onzinbod kreeg dan vroeg ik wat de reden was dat die zoveel (of weinig) bood. Dan gingen ze zelf nadenken en was het gauw klaar. Want ze weten zelf ook wel dat het bullshit is.
Die ervaring heb ik juist niet, 80% mensen die bleven herhalen dat mijn motor te duur was ondanks een groot verschil in bouwjaar en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:38

Jimmeh

Bacon

WilbertNeems schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:18:
[...]

Die ervaring heb ik juist niet, 80% mensen die bleven herhalen dat mijn motor te duur was ondanks een groot verschil in bouwjaar en opties.
Ze zoeken gewoon iets zodat je je prijs omlaag haalt.
Meeste mensen die je contacteren hebben oftewel het geld niet voor de motor of kopen hem om door te verkopen 8)7

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 10:01

GSX-MAN

de/het/een

Proefgereden met de Tiger 660, omdat de dealer waar ik de Speed had gekocht een goede prijs voor een gebruikte had. Toch ook wel een superleuke gooi en smijtfiets. Ik had berekend dat als ik daar hetzelfde terugkreeg voor de Speed als ik vrijdag geboden kreeg bij een andere dealer voor inruil op een Tiger 1050, ik 'm meteen zou kopen.

Maar hier kreeg ik 2.000 euro minder terug voor de mijne, dus ging het over.

Vervolgens gisteravond even met een maatje naar de sportvereniging gereden, en alleen al die rit bevestigde weer wat er zo leuk is aan een 1.000 cc+ fiets. Laat die 660 maar even zitten.

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://motorsportsnewswi...re-700-xtz7n-motorcycles/

Recall op t7, maar lijkt alleen US te zijn

[ Voor 18% gewijzigd door kneusteun op 19-07-2023 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:57
rCk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:09:

-SC Project STR-1 uitlaat. Deze is echt enorm gaaf en ook nog EURO5. Iets minder qua lawaai, maar kan er gewoon Duitsland mee in 8)
-Bar end spiegels
Waar heb je die SC-Project laten monteren? En wat kostte het geheel? Ben ook nog op zoek naar een EURO5/TUV/legale andere uitlaat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:46

rCk

-Muncky- schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Waar heb je die SC-Project laten monteren? En wat kostte het geheel? Ben ook nog op zoek naar een EURO5/TUV/legale andere uitlaat.. :)
Qua looks vind ik deze echt wel de mooiste EURO5 uitlaat, je hebt als ik mij niet vergis alleen de Mivv GP Pro en de Akrapovic nog als andere goedgekeurde, maar deze past zó mooi onder de MT09 O+

Ik heb hem besteld via het (motor) bedrijf van een vriend van mij met korting. De uitlaat kost op de website van SC 1240 EUR ex verzenden voor de rvs versie, de zwart gecoate is volgens mij 1480 EUR uit mijn hoofd.

Ik heb hem zelf gemonteerd met een collega, maar ik zou het tegenwoordig wel prima zelf kunnen, het is vrij goed bereikbaar allemaal.

Stuur mij maar een pb als je interesse heb en wil weten wat de prijs ongeveer zou worden.
Tevens zou ik best bereid zijn even te helpen als mede MT09 rijder hoor :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft er iemand hier foglights van AliExpress? zo ja wat zijn de ervaringen..
Als ik foglights van bekende merken zie, kosten die al gauw £250.. maar bij ali heb je ze al onder een tientje.. WTF..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:09

4x2

lộn xộn quá

Die van een tientje zijn niet alles qua lichtopbrengst (die heb ik nog 2 liggen)
Maar de iets duurdere van 50 euro ofzo met zo'n roostertje er voor zijn best prima, die had ik op de NCx zitten.

Roostertje past voor geen meter overigens :P
Als het puur om het opvallen gaat dan zijn de dingen van een tientje ook goed.

[ Voor 24% gewijzigd door 4x2 op 19-07-2023 16:20 ]

leeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kowlier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:53
dit weekend de stap gezet en mijn huskie 401 omgeruild voor een aprilia tuareg 660. is wel wat wennen aan het hogere gewicht en de hoogte, maar wat een rijverschil. ik merk het amper dat ik de 60 voorbij ga, en wat een respons. ook heel beheersbaar en manouvreerbaar ondank het de grote afmetingsverschillen.

nu nog wat offroadcursussen en volgend jaar dan maar wat reizen doen :)

PSN - ps4 : sir_kowlier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Tof die appie stond ook op mijn shortlist, ga je heel veel lol aan beleven 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 15:49:
Heeft er iemand hier foglights van AliExpress? zo ja wat zijn de ervaringen..
Als ik foglights van bekende merken zie, kosten die al gauw £250.. maar bij ali heb je ze al onder een tientje.. WTF..
Deze dudes maken altijd grappige vergelijk filmpjes met dure en goedkope producten. De ‘cheaplock’ deed het bijvoorbeeld best goed tov de quadlock. Hier is een met fog lights YouTube: $370 Denali S4 VS $45 Cheap Lights | To The Test Episode #3

En terugkomend op mijn net aangekochte desert slet. Nu ik officieel uit de honeymoon periode ben, heb ik toch wat aan te merken. 3 dingen om precies te zijn.

1. Ding wordt takkeheet! Ik wist dit al van m’n monster, maar die had geen cat en wat rijkere mapping dus was het nog te doen. Deze brandt echt je billen weg bij stop en go verkeer. Geen leuke stadsfiets dus.

2. Zadel is matig. Zit een dip in waardoor je een beetje naar voren glijdt en de bloedtoevoer naar je leuter wordt afgeknepen. Na een uur voel ik hem niet meer zitten.

3. Hij zuipt als een malle. Als je de toeren in de fun range houdt (4k tot 6k) dan red ik zo’n 120 a 130 km op een volle tank van 13 liter. Dat de tank klein was wist ik, maar dit is wel echt jammer. M’n monster met minder cc en meer pk uit 2010 was zuiniger. Die had een 14l tank en deed ik sws 180 tot 200km mee. Dus ik weet niet hoe dit een Euro5 motor is en minder belastend voor milieu? Zal wel met meer zaken te maken hebben.

Voor de rest nog steeds erg blij mee. Zadel kan ik vervangen en de hitte kan ik evt wat aan doen om het te verzachten, maar stadsritten doe ik zelden en zolang je rolt merk je niks van de hitte. Verbruik is een dingetje, dus of minder op het gas of wat vaker tanken.

[ Voor 51% gewijzigd door gebruikershaes op 19-07-2023 18:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:31:
[...]

Deze dudes maken altijd grappige vergelijk filmpjes met dure en goedkope producten. De ‘cheaplock’ deed het bijvoorbeeld best goed tov de quadlock. Hier is een met fog lights YouTube: $370 Denali S4 VS $45 Cheap Lights | To The Test Episode #3
lol ik heb die cheaplock gekoch na het zien van hun filmpje.. doet het perfect :)
Ga dit filmpje even kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 18:44:
[...]

lol ik heb die cheaplock gekoch na het zien van hun filmpje.. doet het perfect :)
Ga dit filmpje even kijken..
Haha ja ik zat het ook te overwegen, maar heb bedacht dat ik geen telefoon op m’n stuur wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 19:17
@gebruikershaes kun je de cat er nuit uit halen rn mapping laten aanpassen?
Zal die gegarandeerd wat minder heet van lopen.
Bij mij Guzzi was de decat een verschil van dag en nacht.
Met mijn gecalibreerde enkels gemeten natuurlijk.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:16

A13X

Dude

Bommes schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:21:
Ik wil de cat er ook wel tussenuit, maar 1 weekend Luxemburg weerhoudt mij daar toch van.

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
En toch lijkt me dat niet handig, schijnt in Duitsland aardig in de papieren te lopen als je een fuik in rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Er staat op de hele uitlaat nergens iets van E-keur behalve op de demper.
En laat die nou net eens orgineel zijn.
Maar goed een ieder moet doen wat hij of zij wil.. (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

[...]

En terugkomend op mijn net aangekochte desert slet. Nu ik officieel uit de honeymoon periode ben, heb ik toch wat aan te merken. 3 dingen om precies te zijn.

1. Ding wordt takkeheet! Ik wist dit al van m’n monster, maar die had geen cat en wat rijkere mapping dus was het nog te doen. Deze brandt echt je billen weg bij stop en go verkeer. Geen leuke stadsfiets dus.

2. Zadel is matig. Zit een dip in waardoor je een beetje naar voren glijdt en de bloedtoevoer naar je leuter wordt afgeknepen. Na een uur voel ik hem niet meer zitten.

3. Hij zuipt als een malle. Als je de toeren in de fun range houdt (4k tot 6k) dan red ik zo’n 120 a 130 km op een volle tank van 13 liter. Dat de tank klein was wist ik, maar dit is wel echt jammer. M’n monster met minder cc en meer pk uit 2010 was zuiniger. Die had een 14l tank en deed ik sws 180 tot 200km mee. Dus ik weet niet hoe dit een Euro5 motor is en minder belastend voor milieu? Zal wel met meer zaken te maken hebben.

Voor de rest nog steeds erg blij mee. Zadel kan ik vervangen en de hitte kan ik evt wat aan doen om het te verzachten, maar stadsritten doe ik zelden en zolang je rolt merk je niks van de hitte. Verbruik is een dingetje, dus of minder op het gas of wat vaker tanken.
1 herkenbaar, ik heb nu dit erop onder; https://ducatispacers.com...t-ducati-panigale-899-959 niet verkrijgbaar voor die van jou (als setje) maar dat spul verkopen ze ook op Ali als groot vel. Overigens is het imho enkel vervelend als het zomer is

2 hier enkel het duo zadel, klein en keihard, comfort zadeltje is onderweg voor mw Accident :)

3 slechtste tank tot nu toe is 11 liter op 165 km, valt wel mee, en als het verbruik omhoog moet wordt het naar voor mn rijbewijs op zn minst ben ik bang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Ja exact. Bij de monster was de cat er ook uit en geremapped dus dat was ok. Nog steeds heet, maar ok en best lekker op wat koudere dagen. Enige waar ik bang voor ben is (te) veel lawaai.

Nu klinkt die wel erg braaf, soort snor brommer. En aangezien ik toch al wat aan de uitlaat wilde doen, heb ik zojuist de db-killers er uit gefreesd. Had ik als tip gelezen ergens op het scramblerforum. Nou, slecht idee dus. Klinkt niets dieper, wel lelijker 😅. Zit nu een lage brom in alsof je op noppenbanden rijdt. Heel vervelend. Ga dus of de killers er weer in lassen, of kijken naar een aftermarket oplossing.

Het klopt idd dat ze in Duitsland vrij streng zijn. Maar er zijn Euro 4/5 aftermarket oplossingen die een veel kleinere cat hebben. Weet alleen niet of dat voldoende is om de temp naar beneden te halen. Een re-map zou denk ik sws helpen.
Op de factuur staat dat er A2 mapping op zit omdat er geen betere beschikbaar was bij aankoop. Dus ff informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Accident schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:12:
[...]

1 herkenbaar, ik heb nu dit erop onder; https://ducatispacers.com...t-ducati-panigale-899-959 niet verkrijgbaar voor die van jou (als setje) maar dat spul verkopen ze ook op Ali als groot vel. Overigens is het imho enkel vervelend als het zomer is

2 hier enkel het duo zadel, klein en keihard, comfort zadeltje is onderweg voor mw Accident :)

3 slechtste tank tot nu toe is 11 liter op 165 km, valt wel mee, en als het verbruik omhoog moet wordt het naar voor mn rijbewijs op zn minst ben ik bang :+
Ja een beter zadel en hitte protectie zou af fabriek al geregeld moeten zijn. Maar ja, dan valt er voor ons niets te prutsen. Ook zo saai.

De panegale heeft een klein beetje meer power dan de mijne. Dus dan kan je ook in de wat lagere toeren genoeg fun hebben. Ik vind het fijn om in de range van max power te zitten. Om alle 73 paardjes te gebruiken. En ja dan zuipt die al een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-05 16:33
2020 begonnen met een lange lijst goede voornemens. Een hiervan was, jullie kunnen dit ongetwijfeld raden, het halen van mijn motorrijbewijs. Ergens rond februari begonnen, eind maart AVB ingepland, maar vervolgens kwam een niet nader te noemen pandemie tussendoor. Een goed probleem komt nooit alleen, want tezamen met chaos bij het CBR duurde het tot oktober voordat ik zowel AVB als AVD binnen had. Getwijfeld om een motor te kopen, had nl geen goede stallingsruimte en seizoen was voorbij. Uiteindelijk besloten aankoop tot 2021 uit te stellen. Vervolgens kwam er begin 2021 een huis op mijn pad, deze voorrang gegeven.

Inmiddels is het 2023, en ik heb nog steeds geen motor. Tijd om daar verandering in te brengen, het kriebelt. Outfit is compleet: nieuwe helm, handschoenen en laarzen, jas en broek tweedehands aangeschaft, geheel in lijn met het advies van Fortnine. Nu nog een motor.

Vraag is nu, welke machine? Voor woon-werk gebruik ik de trapfiets, motor verwacht ik primair te gebruiken voor een dagje toeren of een weekendje weg. Qua uiterlijk ben ik wel fan van klassiek en enigzins naked, windschermpje is prima, maar een koplamp hoort rond te zijn en met het voorwiel mee te sturen. Koffers lijken mij handig, topkoffers zijn niet mooi, dus liefst een fiets waarbij zijkoffers bij de fiets passen. Het oog wil immers ook wat.
Qua uitstraling ben ik erg gecharmeerd van Moto Guzzi, met name de V7, maar ook een Nevada of Breva vind ik er erg aantrekkelijk uitzien. Probleem is echter: ik ben 1m90, en mijn vermoeden is dat dit op lange afstanden dermate oncomfortabel wordt dat het de poosfactor niet waard is.

Suggesties voor alternatieven? Heb al een beetje gezocht binnen dit topic, maar kom niet echt ver. Op cycle-ergo.com al verschillende motoren geprobeerd te passen, maar veel stijlvolle motoren lijken toch al gauw te klein. Ter referentie: mijn lesmotor was een Kawasaki Z650, en daar merkte ik na 2u lessen dat mijn benen toch redelijk dubbelgevouwen zaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:30:
Er staat op de hele uitlaat nergens iets van E-keur behalve op de demper.
En laat die nou net eens orgineel zijn.
Maar goed een ieder moet doen wat hij of zij wil.. (y)
Ik heb ook geen last mee gehad.
Maar wel op gewezen bij de dealer destijds dat dat een dure prent kan worden.
Bij staande houding is schijnbaar niet zo een issue want die lui weten echt niet waar ze naar zoeken, maar bij een fuik willen ze wel wat grondiger te werk gaan.

Anderzijds zag ik afgelopen trip in Duitsland hele hordes met open pijp en decat, met witte platen dus zelf hebben ze schijnbaar ook schijt 🫣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

gebruikershaes schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:28:
[...]

Ja een beter zadel en hitte protectie zou af fabriek al geregeld moeten zijn. Maar ja, dan valt er voor ons niets te prutsen. Ook zo saai.

De panegale heeft een klein beetje meer power dan de mijne. Dus dan kan je ook in de wat lagere toeren genoeg fun hebben. Ik vind het fijn om in de range van max power te zitten. Om alle 73 paardjes te gebruiken. En ja dan zuipt die al een tiet.
Het is een Streetfighter V2, dus exact 80 meer, en die zitten allemaal boven de 7k rpm ;) lekker voor het verkeer uit rijden zonder gek te doen is dus best zuinig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

eiPionezero schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:44:
[...]

Vraag is nu, welke machine? Voor woon-werk gebruik ik de trapfiets, motor verwacht ik primair te gebruiken voor een dagje toeren of een weekendje weg. Qua uiterlijk ben ik wel fan van klassiek en enigzins naked, windschermpje is prima, maar een koplamp hoort rond te zijn en met het voorwiel mee te sturen. Koffers lijken mij handig, topkoffers zijn niet mooi, dus liefst een fiets waarbij zijkoffers bij de fiets passen. Het oog wil immers ook wat.
Qua uitstraling ben ik erg gecharmeerd van Moto Guzzi, met name de V7, maar ook een Nevada of Breva vind ik er erg aantrekkelijk uitzien. Probleem is echter: ik ben 1m90, en mijn vermoeden is dat dit op lange afstanden dermate oncomfortabel wordt dat het de poosfactor niet waard is.

Suggesties voor alternatieven? Heb al een beetje gezocht binnen dit topic, maar kom niet echt ver. Op cycle-ergo.com al verschillende motoren geprobeerd te passen, maar veel stijlvolle motoren lijken toch al gauw te klein. Ter referentie: mijn lesmotor was een Kawasaki Z650, en daar merkte ik na 2u lessen dat mijn benen toch redelijk dubbelgevouwen zaten.
Tja, proberen proberen. Iedereen heeft andere verhoudingen en voorkeuren.

Ik zie overigens geen reden waarom een V7 te krap is met jouw lengte. Als ik mezelf (1m93) en mijn motor (BMW R1250RS) invoer, lijkt de V7 ruimer qua kniehoek. Beetje klassieke looks en toch mogelijkheden voor koffers zou je ook de BMW R1200R (<2013) kunnen overwegen. De RnineT heeft geen optie tot koffers (iig niet origineel vziw), maar is ook klassieke styling + naked. Veel merken hebben tegenwoordig wel een retro naked, dus er is keuze zat. Mocht je voor een oudere motor gaan, kies er sowieso één met ABS!

Zonder budget te noemen wordt de range aan opties heel breed overigens.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eiPionezero
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-05 16:33
noes schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 23:47:
[...]

Tja, proberen proberen. Iedereen heeft andere verhoudingen en voorkeuren.

Ik zie overigens geen reden waarom een V7 te krap is met jouw lengte. Als ik mezelf (1m93) en mijn motor (BMW R1250RS) invoer, lijkt de V7 ruimer qua kniehoek. Beetje klassieke looks en toch mogelijkheden voor koffers zou je ook de BMW R1200R (<2013) kunnen overwegen. De RnineT heeft geen optie tot koffers (iig niet origineel vziw), maar is ook klassieke styling + naked. Veel merken hebben tegenwoordig wel een retro naked, dus er is keuze zat. Mocht je voor een oudere motor gaan, kies er sowieso één met ABS!

Zonder budget te noemen wordt de range aan opties heel breed overigens.
Goeie, ik wist dat ik iets vergeten was te benoemen, maar vroeg mij al af wat :P
Budget is zo'n 5k, al blijf ik daar het liefst nog wat onder. Vind met name de TCO belangrijk: een wat duurder maar waardevast model is makkelijker in te ruilen mocht ik volgend jaar toch liever wat anders hebben. Maar met dit budget wordt het idd sws een 10+jr oude motor.

R1200R zit daarmee wel een beetje rond de bovengrens. Zoekopdracht op autoscout is echter aangemaakt, wie weet.
Sws, prijzen lijken stevig te zijn gestegen. Vorige herfst ook nog wat rondgekeken op autoscout en marktplaats, toen leken een hoop modellen toch een stuk goedkoper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

2020 begonnen met een lange lijst goede voornemens. Een hiervan was, jullie kunnen dit ongetwijfeld raden, het halen van mijn motorrijbewijs. Ergens rond februari begonnen, eind maart AVB ingepland, maar vervolgens kwam een niet nader te noemen pandemie tussendoor. Een goed probleem komt nooit alleen, want tezamen met chaos bij het CBR duurde het tot oktober voordat ik zowel AVB als AVD binnen had. Getwijfeld om een motor te kopen, had nl geen goede stallingsruimte en seizoen was voorbij. Uiteindelijk besloten aankoop tot 2021 uit te stellen. Vervolgens kwam er begin 2021 een huis op mijn pad, deze voorrang gegeven.

Inmiddels is het 2023, en ik heb nog steeds geen motor. Tijd om daar verandering in te brengen, het kriebelt. Outfit is compleet: nieuwe helm, handschoenen en laarzen, jas en broek tweedehands aangeschaft, geheel in lijn met het advies van Fortnine. Nu nog een motor.

Gefeliciteerd in elk geval d:)b

@noes Op de Heritage lijn van BMW....de R nine T familie is best wat aan bagage mogelijk.

Ik heb de Urban GS op mijn shortlist staan om te proefzitten en -rijden en die R9T's hebben best wat opties, van aftermarket en BMW panniers tot aan kekke leren softluggage voor de Scramblers.

Afbeeldingslocatie: https://www.unitgarage.com/data/prod/img/coppia_borse_atlas_in_alluminio_40l_34l_con_telai_ninet_8.jpg

Google bijv. even op BMW R nine T panniers of BMW R nine T luggage

Toegegeven, zo'n setje koffers ligt natuurlijk niet bij Motoport op de schappen maar het zou zonde zijn als je een fiets laat schieten omdat er geen zijkoffers voor zouden zijn.

Uber-pro-tip.

Een kofferrek voor, bijv, bestaande Touratech of whatever kisten is natuurlijk ook zelf te maken he.

Maatje van me heeft zelf zijn V-strom-rek gemaakt na een setje goedkope koffers gescoord te hebben. Die had echt geen zin om een een dikke 250+ euro voor een paar meter buis te lappen, maar goed, hij kan een aardig stukje TIG-lassen.
Een lokale metaalwerkplaats zal waarschijnlijk ff te duur zijn....dus mocht je een maatje hebben met een laspost.

edit: ik zie je budget nu staan in een nieuwe post, dan wordt een R9T lastig, maar een Breva, of wat nieuwere Guzzi's, zijn zeker wel te vinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes
Meer Guzzi's is meer beter :Y

Met of zonder koffers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wGi3AOFYQFUM3CiD0dFivXUp5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HGadMAW8HNHEAlZaDWpfRDfs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 21:59
A13X schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 20:25:
[...]

Ik wil de cat er ook wel tussenuit, maar 1 weekend Luxemburg weerhoudt mij daar toch van.
Oh, ik ben al bijna 2 weken op vakantie in Luxemburg met m'n decat CB1000R. Heb de killer er wel braaf in. Heb ik in NL ook altijd, want zonder klinkt echt heel onbeschoft. Het is niet zo dat ik iedere dag aan het rijden ben, want gezin, maar heb toch al wel wat ritjes gedaan in L en delen in DE. Op de leuke weggetjes kom je amper verkeer tegen, dus ik zou me niet druk maken.
Meeste last heb ik nog gehad van geknutsel aan wegen in DE waardoor ik van m'n route af moest wijken. In Luxemburg ben ik nog geen afsluitingen tegengekomen en tóch hebben ze beter asfalt :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kneusteun
Bommes schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:39:

Met of zonder koffers:
[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2qYd-bsXeUzU-698w7OQ_qcNGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LH0KvuVONoOWJvxQk2wrQ1Xd.jpg?f=fotoalbum_large

Blauwe tassen gang 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Al aan heat wrap gedacht?

Zit ik zelf ook aan te denken namelijk.. mijn uitlaat heb ik geupgrade naar de stainless big bore kit, maar wel met cat.. een kleinere, maar word nog steeds heet.. dus zit er nu aan te denken om er titanium wrap om te wikkelen, iig het deel onder het blok..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke

Met of zonder koffers:
[Afbeelding]
En waar rijd jij nou weer naar toe? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb nog een V7 te koop staan ;)
Maar je hebt gelijk de V7 is redelijk klein.. ik ben 1.83 en zou zeggen dat ik net pas..
Bij de UK V7 club zitten wel een aantal langere mannen, en die vinden het prima zitten.. maar als ik jou was zou ik zeker even bij de dealer een proefrit maken..

De V85TT is significant groter.. en de V100 heeft meer beenruimte, dus die twee zou ik aanraden in jouw geval :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:02:
[...]

En waar rijd jij nou weer naar toe? :)
Volgens mij is dat een foto uit het archief.. want AFAIK is @Bommes nu met de sleurhut op pad (tenzij hij de Guzzi daarin heeft meegenomen natuurlijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
Of de Guzzi ervoor heeft gezet. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:21:
@Bommes on tour:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xX8Wnb6qNgTLF6Ok0EG0k84fSK8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4jaoLr5hoCxdOQDjOlw6JSgX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door ToolkiT op 20-07-2023 10:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Jolke schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:21:
of de guzzi voor de auto, en daar de sleurhut achter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yRTAudrlueN798wAP5WBNxhjNQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O3Up5OmTbwXxJgr7xdBflD5H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Qua uiterlijk ben ik wel fan van klassiek en enigzins naked, windschermpje is prima, maar een koplamp hoort rond te zijn en met het voorwiel mee te sturen. Koffers lijken mij handig, topkoffers zijn niet mooi, dus liefst een fiets waarbij zijkoffers bij de fiets passen. Het oog wil immers ook wat.

Suggesties voor alternatieven?
toch even de knuppel in het hoenderhok......wat vind je van een R1150GS?

als je ergens lekker op zit als lange darm dan is het de hoogpoter uit Beieren wel.

Maar ja.....niet ieders kopje thee :)

Ik kan je echter wél aanraden om als je bij een motorzaak bent, en er staat er 1tje in de rij, om er even op te gaan zitten.

Met of zonder koffers:
[Afbeelding]
verdorie Bommes.......wat een mooi ding is die V85 toch, gister nog even bij Goedhart er op eentje gezeten. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
eiPionezero schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 00:31:
[...]

Goeie, ik wist dat ik iets vergeten was te benoemen, maar vroeg mij al af wat :P
Budget is zo'n 5k, al blijf ik daar het liefst nog wat onder. Vind met name de TCO belangrijk: een wat duurder maar waardevast model is makkelijker in te ruilen mocht ik volgend jaar toch liever wat anders hebben. Maar met dit budget wordt het idd sws een 10+jr oude motor.

R1200R zit daarmee wel een beetje rond de bovengrens. Zoekopdracht op autoscout is echter aangemaakt, wie weet.
Sws, prijzen lijken stevig te zijn gestegen. Vorige herfst ook nog wat rondgekeken op autoscout en marktplaats, toen leken een hoop modellen toch een stuk goedkoper.
Heb zelf laatst ook op een V7 gereden. Ben 1.87 dus we schelen niet veel. Qua zitpositie vond ik het echt prima te doen, maar heb natuurlijk niet uren in het zadel gezeten. Het enige minpuntje voor mij was de vering. Die was erg soft. Dus als je een weet te vinden met aftermarket shocks dan heb je een hele mooie fiets.

[ Voor 3% gewijzigd door gebruikershaes op 20-07-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gebruikershaes schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Heb zelf laatst ook op een V7 gereden. Ben 1.87 dus we schelen niet veel. Qua zitpositie vond ik het echt prima te doen, maar heb natuurlijk niet uren in het zadel gezeten. Het enige minpuntje voor mij was de vering. Die was erg soft. Dus als je een weet te vinden met aftermarket shocks dan heb je een hele mooie fiets.
@eiPionezero

V7 2008-2020

https://www.hyperonline.n...to_Guzzi_V7_Hyperpro.html

Ik heb mijn GS Adventure destijds 2cm laten verlagen, niet met Hyperpro maar met een complete set Wilbers vervangingsveren dus met Hyperpro heb ik geen ervaring maar mocht ik op een net even te hoge motor terechtkomen (1200GS of Africa Twin bijvoorbeeld) dan overweeg ik zeker een setje Hyperpro's omdat die ook verlagingset (schokbreker voor en achter) leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
ToolkiT schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Al aan heat wrap gedacht?

Zit ik zelf ook aan te denken namelijk.. mijn uitlaat heb ik geupgrade naar de stainless big bore kit, maar wel met cat.. een kleinere, maar word nog steeds heet.. dus zit er nu aan te denken om er titanium wrap om te wikkelen, iig het deel onder het blok..
Ja, wrap, heat shields of de-cat/andere uitlaat. Weet nog niet precies was het gaat worden. Misschien wel zo iets: https://www.amazon.com/Hi...ar&qid=1689842196&sr=8-14 :D

Werkt zo'n heat wrap wel een beetje? Heb het idee dat veel mensen het voor de retro looks doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Heb zelf laatst ook op een V7 gereden. Ben 1.87 dus we schelen niet veel. Qua zitpositie vond ik het echt heel comfortabel. Het enige minpuntje voor mij was de vering. Die was erg soft. Dus als je een weet te vinden met aftermarket shocks dan heb je een hele mooie fiets.
Bij een V7 moet je idd inbudgeteren om aftermarket shocks erop te zetten.. maar gelukkig zijn die niet zo duur :)
<edit> die waren niet zo duur.. in mijn herrinering heb ik minder betaald..
https://shock-factory.co.uk/home/33-2win-twin-absorber.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fraggert schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:38:
[...]

@eiPionezero

V7 2008-2020

https://www.hyperonline.n...to_Guzzi_V7_Hyperpro.html

Ik heb mijn GS Adventure destijds 2cm laten verlagen, niet met Hyperpro maar met een complete set Wilbers vervangingsveren dus met Hyperpro heb ik geen ervaring maar mocht ik op een net even te hoge motor terechtkomen (1200GS of Africa Twin bijvoorbeeld) dan overweeg ik zeker een setje Hyperpro's omdat die ook verlagingset (schokbreker voor en achter) leveren.
Die hyperpro veren heb ik er voor in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:45:
[...]

Die hyperpro veren heb ik er voor in :)
Top, een ervaringsdeskundige _/-\o_ zaten ze er al in of heb je dus het "vóór en na'" kunnen beleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:27
Fraggert schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:30:
[...]

als je ergens lekker op zit als lange darm dan is het de hoogpoter uit Beieren wel.

Maar ja.....niet ieders kopje thee :)

Ik kan je echter wél aanraden om als je bij een motorzaak bent, en er staat er 1tje in de rij, om er even op te gaan zitten.
He..le..maal mee eens O-)
Maar wees er snel bij, want een R1150GS wordt al steeds meer gezien als een 'modern classic' en dat drijft de prijs wel steeds meer omhoog. Op MP heb ik 1150's voor meer zien gaan dan z'n opvolger, de (eerste versie) 1200...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fraggert schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:47:
[...]

Top, een ervaringsdeskundige _/-\o_ zaten ze er al in of heb je dus het "vóór en na'" kunnen beleven?
zie: ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 24"
In het begin merk je de beperkingen van de achter veren vooral (te hard).. maar nadat ik die geupgrade had begon de voorkant op te vallen (te zacht), dus die ook maar aangepakt..

Resultaat ben ik erg blij mee :) maakt een wereld van verschil 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gebruikershaes schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:38:
[...]

Ja, wrap, heat shields of de-cat/andere uitlaat. Weet nog niet precies was het gaat worden. Misschien wel zo iets: https://www.amazon.com/Hi...ar&qid=1689842196&sr=8-14 :D
_O- 8)7
gebruikershaes schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:38:
Werkt zo'n heat wrap wel een beetje? Heb het idee dat veel mensen het voor de retro looks doen.
Op mijn V7 heb ik het vooral voor de looks gedaan.. de uitlaat is dubbelwandig, dus merk je er qua performance weinig van vermoed ik..
De nieuwe uitlaat onder de V85TT is enkelwandig (alleen de buitenste, maar dan in RVS, dus big bore binnen, maar buiten amper verschil..) dus daar zou het nog iets uit kunnen maken..

Vriend van me heeft die titatium wrap erom omdat modder er minder aan vast koekt, en het dus makkelijker schoon te maken is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
kneusteun schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:35:
Haha lekker.
ik ben lekker dwars.. Waar de meeste stoppen met motorrijden (omdat ze kids kregen) begon ik juist met motorlessen toen mrsT zwanger was..
Ditto met off-road.. nu ik 50 ben begin ik dit nu op te pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

InZane schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 08:44:
[...]

Oh, ik ben al bijna 2 weken op vakantie in Luxemburg met m'n decat CB1000R. Heb de killer er wel braaf in. Heb ik in NL ook altijd, want zonder klinkt echt heel onbeschoft. Het is niet zo dat ik iedere dag aan het rijden ben, want gezin, maar heb toch al wel wat ritjes gedaan in L en delen in DE. Op de leuke weggetjes kom je amper verkeer tegen, dus ik zou me niet druk maken.
Meeste last heb ik nog gehad van geknutsel aan wegen in DE waardoor ik van m'n route af moest wijken. In Luxemburg ben ik nog geen afsluitingen tegengekomen en tóch hebben ze beter asfalt :9
Ik lees soms wel echt van die verhalen uit Luxemburg dat ze je op alles pakken, zelfs com setje aan de buitenkant van de helm mag niet :X

Nu willen vrienden van mij zaterdag ook naar Luxemburg en ik ben bang dat mijn cbr600rr met laser uitlaat niet helemaal goed valt met de lokale politie daar.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ricjuh schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Ik lees soms wel echt van die verhalen uit Luxemburg dat ze je op alles pakken, zelfs com setje aan de buitenkant van de helm mag niet :X

Nu willen vrienden van mij zaterdag ook naar Luxemburg en ik ben bang dat mijn cbr600rr met laser uitlaat niet helemaal goed valt met de lokale politie daar.
ik had voor in de Eiffel ook gewoon een standaardpijp op mijn CBR900RR (SC33), kostte amper wat op marktplaats.

Ben wel benieuwd wat dat verhaal over die comm-setjes dan zijn, weet je het hoe en waarom?

[ Voor 8% gewijzigd door Fraggert op 20-07-2023 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ToolkiT schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:55:
[...]

zie: ToolkiT in "Hét grote motortopic - Deel 24"
In het begin merk je de beperkingen van de achter veren vooral (te hard).. maar nadat ik die geupgrade had begon de voorkant op te vallen (te zacht), dus die ook maar aangepakt..

Resultaat ben ik erg blij mee :) maakt een wereld van verschil 8)
Top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:27
Misschien een domme vraag maar ik werd aangesproken dat m'n voorband erg glad zou zijn.
Nu heb ik voorlopig nog geen bezoek aan de garage gepland staan maar ik heb ook geen idee of dat het klopt dat het glad zou zijn, ik lees/hoor nogal tegenstrijdige informatie.
Wat vinden jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4xnIR10jjuXsZQhk0upoyepNDI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8xoRzKdwE8r5SepZM2JNFMW.jpg?f=fotoalbum_large

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
ricjuh schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Dat van die communicatiesetjes schijnt allang niet meer van toepassing te zijn: https://knmv.nl/2022/juni...communicatieset-aan-helm/

Getint vizier heb ik gelukkig niet. Ik heb wel het verplichte gele hesje bij me btw.

Ik kan natuurlijk niet voor een ander beslissen, maar het is iig niet zo dat de politie in de bosjes liggen om jou op de bon te slingeren.

Edit: Ik heb trouwens een Cardo aan m'n helm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ora et Labora schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:26:
Misschien een domme vraag maar ik werd aangesproken dat m'n voorband erg glad zou zijn.
Nu heb ik voorlopig nog geen bezoek aan de garage gepland staan maar ik heb ook geen idee of dat het klopt dat het glad zou zijn, ik lees/hoor nogal tegenstrijdige informatie.
Wat vinden jullie?

[Afbeelding]
die is 'squared'.. dus aan zijkant prima maar in midden glad..
Mijn achterband heeft hetzelfde en moet ook een nieuwe op om die reden..

Elke gleuf moet x mm diep zijn dus technisch gesproken is jouw band waarschijnlijk niet meer legaal.. op dorge weg geen probleem, maar in regen zou het problemen kunnen geven..
Dus nieuwe band erop en meer bochten rijden! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:06
Wat vinden jullie?

[Afbeelding]
In het profiel zitten slijtnokjes waaraan je kan zien hoeveel profiel je nog over hebt. Bij jou is het zelfs daar voorbij versleten... Je ziet over het midden ook het hele profiel niet meer zelfs. Ja deze moet je zo snel mogelijk vervangen wil je veilig kunnen rijden. Had je denk ik al 2500km geleden mogen doen :)

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
ToolkiT schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:02:
[...]

ik ben lekker dwars.. Waar de meeste stoppen met motorrijden (omdat ze kids kregen) begon ik juist met motorlessen toen mrsT zwanger was..
Ditto met off-road.. nu ik 50 ben begin ik dit nu op te pakken :+
Mijn vriendin had al haar A en ik pas daarna.
Maar de beste upgrade was de sterilisatie 😂

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:32
Wat vinden jullie?

[Afbeelding]
Die band zsm vervangen, een mooi voorbeeld waarom een APK voor motoren niet zo'n gek idee is. Zolang het droog is rijd het prima maar die band heeft gewoon geen waterafvoer mogelijkheid in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
SgtPoen schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:35:
[...]

Die band zsm vervangen, een mooi voorbeeld waarom een APK voor motoren niet zo'n gek idee is. Zolang het droog is rijd het prima maar die band heeft gewoon geen waterafvoer mogelijkheid in het midden.
Dit moet droog ook al niet meer lekker rijden, niet omdat ie glad is, maar omdat ie vierkant is. Dit moet toch heel vervelend zijn om een bocht om te komen? Ik had het in veel mindere mate, maar ik voelde wel elke keer de motor over 'het randje' gaan, waardoor hij eerst niet de bocht in wilt, en daarna er een soort invalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 22:54
Wat vinden jullie?

[Afbeelding]
Zoals anderen al zeiden: vervangen :).. Los van de waterafvoer en het kunnen zien aan de nokjes, is het ook wettelijk verplicht om minimaal 1 mm profiel te hebben (over de gehele band, niet alleen de zijkant). Daar is denk ik weinig tegenstrijdigs aan.

Vervang, en verbaas je hoe makkelijk je opeens je bochtjes maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:32
geert_s schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Dit moet droog ook al niet meer lekker rijden, niet omdat ie glad is, maar omdat ie vierkant is. Dit moet toch heel vervelend zijn om een bocht om te komen? Ik had het in veel mindere mate, maar ik voelde wel elke keer de motor over 'het randje' gaan, waardoor hij eerst niet de bocht in wilt, en daarna er een soort invalt.
Ja dat is ook zo, dit lijkt me niet prettig rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Zelden zo'n vierkante band gezien trouwens. Alleen maar snelwegkilometers zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:30:
[...]

[...]
Niet mee eens, met m'n 1.96 zitten bij de GS de cilinders in de weg voor m'n onderbenen. Dus dat is ook een kwestie van passen.
Pagina: 1 ... 503 504 Laatste

Dit topic is gesloten.