Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 502 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.551 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 08:13
LankHoar schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:46:

Snap trouwens niet goed waarom deze band geen lucht meer wilde vasthouden. Zien jullie er iets geks aan?

[Afbeelding]
Ik heb zoiets als dit sowieso nog nooit gezien, dus ik heb geen idee :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Modz
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-06 10:55
Snap trouwens niet goed waarom deze band geen lucht meer wilde vasthouden. Zien jullie er iets geks aan?

[Afbeelding]
We zien allemaal wel eens dingen over het hoofd, maar deze is wel erg duidelijk: je ventiel is eruit! Volgende keer beter kijken voor je hulp vraagt hoor.... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
harley schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:20:

@s006110 Dit is het 1e HD onderdeel, voor je het weet ben je helemaal over ;)
Mijn broer rijdt Gl1500 met HD voorband ivm langere levensduur en maat van me heeft ook een HD voorband op zijn R1150GS :D
Op zich zou ik best wel een HD willen hoor... Sta er in zijn geheel niet negatief tegenover....

Echter is mijn portemonnee er nog niet aan toe, en ik vind bepaalde Indians ook heel erg gaaf (Indian Scout Rogue ftw), en ook een RE Meteor 650 vind ik om te smullen

En voorlopig ben ik nog erg blij met mijn ouwe jap... Ding loopt als de brandweer, stuurt goed, klinkt goed, en ziet er goed uit... Dus er is nog geen onbedwingbare drang om een non-metrisch apparaat te gaan kopen

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:55
Motor opgehaald, nu gauw verder inpakken. Kuip zit erop:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je door een cactus gereden?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bommes schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:45:
[...]

Ja dat dus, en niet eens echt voor offroad/allroad maar meer op wereldreizen gericht.
En dan ook nog eens met alle voertuigen, dus ook koekblikken :o
overlanden en ADV is wel wat anders idd.. veel overlander moeten wel offroad, maar dat is meer noodzaak dat wenselijk..
Zie laatste filmpje van Itchy.. de hoofdwegen daar zijn slechter dan de green lanes hier :D

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 21:29

GSX-MAN

de/het/een

Nu al 12 jaar dezelfde Speed Triple, maar aan het oriënteren op iets anders. En nu ik ook weer 12 jaar ouder ben wellicht iets met comfort of zo :X

Slecht idee... Hoe laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Youk schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:08:
@ROFLASTC klopt wat @nehal3m zegt, maar afhankelijk van het montagepunt kun je bijvoorbeeld heel je frame slopen bij een val. Heb zelf ooit valdoppen gehad van bikedesign op mijn VFR, deze kwamen met een compleet frame zodat de kracht verdeelt werd over meerdere punten bij een val.

Alleen jammer dat dit frame dan naar binnen plooide (om kracht te verdelen) en zo de radiator, die aan de zijkant zit bij een VFR, sloopte.

Zo'n doppen die op één punt vast staan vertrouw ik niet, want die geven de valkracht gewoon volledig door aan het montagepunt.

Ook valt of staat :+ alles met de manier hoe de motor tegen de grond gaat. Eigenlijk zijn zo'n blokken om de motor te laten schuiven. Maar als die tijdens het schuiven aan een stoeprand of zo blijft hangen kan er alsnog van alles verbogen geraken.

Zoals met alles heeft het plus- en minpunten.
https://www.motea.com/nl/...m-motoguard-gss-a425025-0 eens beginnen met dit en hoe wijd dat uitkomt. Doppen op de bevestiging voor de bijrijder lijkt te kunnen maar ik moet nog ff doorzoeken naar de juiste maat

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:20
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EeIV2Zd.jpg

'kabelboom' voor de Healtech Thunderbox aan 't voorbereiden. Schakelaar komt op 't stuur tussen de witte draad en de zwarte Wago. In deze mode schakelt de Thunderbox volledig uit. Hierdoor absoluut geen lekstromen en wordt ie niet gefopt als de druppellader aan de motor hangt. Dan heb ik dat allemaal zo aangesloten dat het zadel in principe nooit open moet (om te druppelladen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 21:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9HaJWSmMkz_Ewp59GtyCp6v_cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90cXmIbuw8NBZMSNiT0SYHI8.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag dan toch op de woestijn slet proefgereden. En wat rijdt ze heerlijk. Stuurt veel beter dan gedacht, zithouding is perfect, niet te groot en niet te klein, beetje saai qua power maar net genoeg voor wat fun. Nadeel; best prijzig. 12500 voor een uit 2022 met maar 2500km op de klok. Vrij nieuw zeg maar. En ik ben niet helemaal weg van de kleur en de algehele looks.

Wat zeggen jullie?

Poll: Kopuh??
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405771&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:53

_Apache_

For life.

Uh.. Jouw geld, jouw keuze.

Als je zelf niet overtuigd bent niet doen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

gebruikershaes schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:03:
Nadeel; best prijzig[knip]En ik ben niet helemaal weg van de kleur en de algehele looks[knip]Wat zeggen jullie?
Sammy zegt: don't do it... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:29

botoo

💀 too old to die young

gebruikershaes schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:03:

Poll: Kopuh??
Gave fiets maar imho is het verschil met een nieuwe 0 km te klein. Als je er zo eentje wilt ga dan voor nieuw.
deze? nee

[ Voor 3% gewijzigd door botoo op 14-07-2023 19:57 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
@botoo Ze worden niet meer gemaakt sinds vorig jaar. Dus nieuw betekent ook 2022. Een aantal zijn nog uit voorraad leverbaar voor 14190 met 0km op de klok.

Deze heeft de 1000km beurt al gehad en is ingereden. Samen met die beurt scheelt het toch al gauw 2000 euro tov nieuw nieuw.

Ik neig er naar om hem te halen. M’n enige andere optie qua zithouding is de yammy mt-09. Die is een stukje sportiever en geen off-road mogelijkheden. De rest wat ik op m’n lijstje had valt om verschillende redenen af. De mt-09 heb ik nog niet geprobeerd overigens.

Toch de meerderheid die zegt niet kopen. Ben benieuwd naar de reden. Te duur? Te lelijk? Beide? :/

Er zijn nog wat andere opties zoals de tenere bijv maar dat is teveel adventure en te groot voor m’n schuurtje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:29
@gebruikershaes ik heb nee gestemd.
Bij twijfel niet inhalen.
Je bent niet overtuigd, van de looks, van de kleurstelling en eigenlijk vind het het vermogen om wat te weinig.
Mijn inziens te veel twijfel, niet doen dus.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
@Bommes Hmm ja goede punten. Dat zijn idd de twijfels, maar tegelijkertijd ook veel goede punten. Ik denk er nog ff over na. 🧐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:25
@gebruikershaes wat voor motor is dat nou? Ik ken hem niet en met Google kom ik er niet uit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52
badkuip schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:58:
@gebruikershaes wat voor motor is dat nou? Ik ken hem niet en met Google kom ik er niet uit...
Is een Ducati Scrambler Desert Sled

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

badkuip schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:58:
Op de tank staat Ducati Scrambler ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

gebruikershaes schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:55:
@Bommes Hmm ja goede punten. Dat zijn idd de twijfels, maar tegelijkertijd ook veel goede punten. Ik denk er nog ff over na. 🧐
Dit leest als een typisch gevalletje "liefde maakt blind" :D
Je bent nu in de fase dat je de twijfelpunten weg probeert te cijferen en jezelf te overtuigen dat je het moet doen, terwijl er, diep in je lichaam verstopt, een stemmetje keihard aan het schreeuwen is: KOOOOOOPPPEEENN, NUUUUUUUUU!!!!!

Verkopers zien mensen in deze fase graag komen :+

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zeg, iemand ooit een motor-agent gezien met een zwart "iets" over zijn fluor-vest aan?

Ik zag op de A28 een motor rijden met iemand met fluor helm en fluor vest aan, niet heel vreemd, dat kan een agent zijn óf gewoon een niet-agent-motorrijder die graag zichtbaar is. Maar toen ik dichterbij kwam had deze persoon óver zijn fluor vest nog een ander soort vest aan met op de rug een donker (zwart/donkergrijs) vierkant (laten we zeggen 30x30 cm ofzo) die met bandjes naar voren gingen.

Dus ik dacht initiëel: oh, hm, raar zwart ding, ken ik niet van agenten, dus ik kan lekker door blijven cruisen en even groeten et c.

Maar toen ik nóg dichterbij kwam, zag ik de blauw/rode strepen en het zwaailicht achterop :+ Toen maar braaf ingehouden en met een kleine 10 km/h verschil ingehaald en me vervolgens redelijk braaf aan de snelheid gehouden :P (Rijdt toch niet echt prettig, zo'n agent achter je voor enkele km..)

Kwam ik later tussen Amersfoort en Utrecht (leuke 3-baans 'racebaan') een politie-auto tegen, moest ik weer van het gas af.. Die zal ook wel gedacht hebben "wat we daar in de spiegel aan hebben komen" :X

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 15-07-2023 10:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gebruikershaes
4x2 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Dit leest als een typisch gevalletje "liefde maakt blind" :D
Je bent nu in de fase dat je de twijfelpunten weg probeert te cijferen en jezelf te overtuigen dat je het moet doen, terwijl er, diep in je lichaam verstopt, een stemmetje keihard aan het schreeuwen is: KOOOOOOPPPEEENN, NUUUUUUUUU!!!!!

Whaha precies dat.
Afbeeldingslocatie: https://media0.giphy.com/media/oOi39zkW2JYI0B358Q/giphy.gif?cid=6c09b95250ga9qzhvtifnn5w7x4rrhnny3miyimjf04lujpv&ep=v1_internal_gif_by_id&rid=giphy.gif&ct=g

Het zal je dan ook niet verbazen dat ik hem net gekocht heb en straks ga ophalen. Ondanks de twijfels toch goede keuze voor mij. Ik zoek al een aantal jaar naar een nieuwe en kom steeds hier op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Osiris schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:14:
Zeg, iemand ooit een motor-agent gezien met een zwart "iets" over zijn fluor-vest aan?

Ik zag op de A28 een motor rijden met iemand met fluor helm en fluor vest aan, niet heel vreemd, dat kan een agent zijn óf gewoon een niet-agent-motorrijder die graag zichtbaar is. Maar toen ik dichterbij kwam had deze persoon óver zijn fluor vest nog een ander soort vest aan met op de rug een donker (zwart/donkergrijs) vierkant (laten we zeggen 30x30 cm ofzo) die met bandjes naar voren gingen.

Dus ik dacht initiëel: oh, hm, raar zwart ding, ken ik niet van agenten, dus ik kan lekker door blijven cruisen en even groeten et c.

Maar toen ik nóg dichterbij kwam, zag ik de blauw/rode strepen en het zwaailicht achterop :+ Toen maar braaf ingehouden en met een kleine 10 km/h verschil ingehaald en me vervolgens redelijk braaf aan de snelheid gehouden :P (Rijdt toch niet echt prettig, zo'n agent achter je voor enkele km..)

Kwam ik later tussen Amersfoort en Utrecht (leuke 3-baans 'racebaan') een politie-auto tegen, moest ik weer van het gas af.. Die zal ook wel gedacht hebben "wat we daar in de spiegel aan hebben komen" :X
Kan het niet zo’n mafkees zijn geweest die zich voordoet als agent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
gebruikershaes schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:53:
[...]

Kan het niet zo’n mafkees zijn geweest die zich voordoet als agent?
Nah, daar zag 'ie wel te echt voor uit. Zwaailicht op een stokkie rechtsachterop enzo. Je mag ook niet rondrijden met die blauwe/rode strepen op je burger-motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Kogelvrij of steek-vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zat ik aan te denken idd, maar ik dacht dat die voor motoragenten ook fluor-kleurtje was. En ik vond 'em toch nét een tikkeltje te klein daarvoor.

Leek meer op een soort (textielen) 'backplate' van een harnasje waar de straps aan gemonteerd kunnen worden, waarbij je dan aan de voorkant bijv. een GoPro/bodycam kunt hangen ofzo.

Maargoed, had 't nog nooit gezien, bijna met een rotvaart er langsheen geknald. Dus mss dat ik gewoon achterliep in kennis, vandaar de vraag. Maar zo te merken herkennen jullie het ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
Misschien koelvest ( Die dan niet goed gedragen wordt ?)

We hebben in ieder geval 60 stuks van deze geleverd enkele jaren terug aan politie brabant zuid oost.
Afbeeldingslocatie: https://www.dcamotorcycles.nl/data/articles/images/big/b_15968.jpg

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

@lolgast @LankHoar @timmie271

De Forza is verkocht (en de NC700X ook) dus momenteel heb ik alleen onderstaande motoren in bezit (voor zolang het duurt)

Honda FMX650 uit 2006

Honda NC700D uit 2012

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:07:
[...]

Absoluut :D

Zoals ik al eerder schreef zit ik zelf een beetje in een faze van "hmm.. wat is er zoal te koop?" omdat de Fazer met name op lange ritten gewoon een maatje te klein is, waardoor ik met te ver gebogen knieën zit. Dat is op ritjes in de omgeving geen probleem en verder is de Fazer imo een leuke gooi- en smijt fiets, die in ieder geval tot nader order nog gewoon blijft. Er moet dus iets van een toerbuffel bij, eigenlijk.

Maar naast het stukje N + 1 is dit gewoon nog een rationele afweging. Ik heb gekeken naar een Diversion 900 zoals ik eerder heb gehad (dat was echt een goed bankstel voor de langere ritten), maar die zijn een stukje duurder dan toen ik de mijne kocht en als het een Div900 zou worden, dan wel een laat model. Of misschien heeft iemand een idee voor iets vergelijkbaars?

[ Voor 18% gewijzigd door Destruction op 15-07-2023 12:55 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:52
Destruction schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Zoals ik al eerder schreef zit ik zelf een beetje in een faze van "hmm.. wat is er zoal te koop?" omdat de Fazer met name op lange ritten gewoon een maatje te klein is, waardoor ik met te ver gebogen knieën zit. Dat is op ritjes in de omgeving geen probleem en verder is de Fazer imo een leuke gooi- en smijt fiets, die in ieder geval tot nader order nog gewoon blijft. Er moet dus iets van een toerbuffel bij, eigenlijk.

Maar naast het stukje N + 1 is dit gewoon nog een rationele afweging. Ik heb gekeken naar een Diversion 900 zoals ik eerder heb gehad (dat was echt een goed bankstel voor de langere ritten), maar die zijn een stukje duurder dan toen ik de mijne kocht en als het een Div900 zou worden, dan wel een laat model. Of misschien heeft iemand een idee voor iets vergelijkbaars?
Een TDM 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:30
Is zo’n desert sled beetje offroad geschikt?
Of bedoel je met offroad mogelijkheden dat het over een zandpad kan?

Vond hem ook wel tof, maar had echt het idee dat dat ding alleen qua looks offroad deed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:59

Jimmeh

Bacon

GSX-MAN schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:11:
Nu al 12 jaar dezelfde Speed Triple, maar aan het oriënteren op iets anders. En nu ik ook weer 12 jaar ouder ben wellicht iets met comfort of zo :X
Hoe kun je nu in godsnaam al 12 jaar een speed triple hebben terwijl je naam GSX-MAN is ??? :+ :+ :+ ijn tegenwoordig zot veel sportieve moto's die toch ook best veel comfort leveren. Zolang het maar geen GS word 8)7

12600K - 3060Ti // Duke 890R // Stromer ST3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

[...]
Budget? ;)
Dat was ook mijn 1e gedachte, geloof dat die ook niet meer de probleempjes hebben van de 850.
Of een Varadero, die kun je ook wel ooit behoorlijk goedkoop vinden (alleen die nokkenaskettingspanners..)

[ Voor 25% gewijzigd door 4x2 op 15-07-2023 13:45 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik ben aan het kijken voor schoeisel voor op de motor. Nu nog vooral voor de AVB-lessen, maar straks met examen verplicht en sowieso wel beter. Ben al paar keer op de openbare weg geweest met de motor, en met 85 op je plaat gaan zonder enkelbescherming lijkt me naar.

Nu wil ik iets hebben dat ik ook naar kantoor aan kan en dan de laatste 10 minuten voor ik bij mijn kantoor ben ook een beetje comfortabel loopt, en goed beschermt. Volgens de TS zijn tourlaarzen dan geschikt, volgens mijn instructeur zijn casual schoenen (met de nodige versterkingen etc) ook prima. Hij gaf wel aan dat de zolen wel minder goed zijn van die motorschoenen. Wat zouden jullie doen?
Ik heb toch al een pak aan, dus die schoenen of laarzen boeien me ook niet qua extra werk.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijn op 15-07-2023 13:45 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Boudewijn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:45:
Nu wil ik iets hebben dat ik ook naar kantoor aan kan en dan de laatste 10 minuten voor ik bij mijn kantoor ben ook een beetje comfortabel loopt, en goed beschermt. Volgens de TS zijn tourlaarzen dan geschikt, volgens mijn instructeur zijn casual schoenen (met de nodige versterkingen etc) ook prima. Hij gaf wel aan dat de zolen wel minder goed zijn van die motorschoenen. Wat zouden jullie doen?
Ik heb toch al een pak aan, dus die schoenen of laarzen boeien me ook niet qua extra werk.
Het hangt een beetje van het weer, welk voertuig en nog wat blabla af.
De schoenen kun je de hele dag op rondsjokken, zien er normaal uit enz enz, maar ik zou ze dan eigenlijk in combinatie met een versterkte broek gebruiken zodat je gewoon niet om hoeft te kleden.
Nadeel is dat die combinatie niet waterdicht is, dus tenzij je een scooter of iets met een mega kuip wil kopen ben je afhankelijk van het weer.

Laarzen zijn waterdicht te koop, beschermen in principe beter, ze lopen vaak ook best goed, alleen ze zijn lomp en warm, dus het kan wenselijk zijn om een paar normale schoenen mee te nemen.

Ik heb beide opties en gebruik doorgaans de laarzen icm een motorpak en de schoenen icm een versterkte spijkerbroek.

leeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Boudewijn schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:45:
Ik ben aan het kijken voor schoeisel voor op de motor. Nu nog vooral voor de AVB-lessen, maar straks met examen verplicht en sowieso wel beter. Ben al paar keer op de openbare weg geweest met de motor, en met 85 op je plaat gaan zonder enkelbescherming lijkt me naar.

Ik doe woon-werk op de motor en ik laat mijn pak en laarzen gewoon achter bij de kapstok. Setje schoenen heb ik op het werk in mijn kluisje staan.

Motorlaarzen zijn niet super fijn om op te lopen en dit vind ik het relaxed.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

4x2 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Het hangt een beetje van het weer, welk voertuig en nog wat blabla af.
De schoenen kun je de hele dag op rondsjokken, zien er normaal uit enz enz, maar ik zou ze dan eigenlijk in combinatie met een versterkte broek gebruiken zodat je gewoon niet om hoeft te kleden.
Nadeel is dat die combinatie niet waterdicht is, dus tenzij je een scooter of iets met een mega kuip wil kopen ben je afhankelijk van het weer.

Laarzen zijn waterdicht te koop, beschermen in principe beter, ze lopen vaak ook best goed, alleen ze zijn lomp en warm, dus het kan wenselijk zijn om een paar normale schoenen mee te nemen.

Ik heb beide opties en gebruik doorgaans de laarzen icm een motorpak en de schoenen icm een versterkte spijkerbroek.
a ik heb nog geen idee wat voor motor ik mooi/fijn vind. Een supersport gaat het niet worden, net als een chopper of een crossmotor. De rijles heb ik op een Z650, die is prima genoeg lijkt me... maar moet eerst eens ervaring op doen op van alles en nog wat (BMW en KTM zijn mooi, maar ook duur).

Gezien ik toch al een pak heb en dus om moet kleden lijken laarzen me wat. Het is een stukje lopen vanaf de parkeerplekken waar ik meestal sta naar de werkplekken waar ik werk. Niet enorm ver, maar het is wel fijn als het een beetje werkt...
En ik ga ongetwijfeld nu en dan mijn schoenen vergeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Grubeater schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 14:41:
[...]

Ik doe woon-werk op de motor en ik laat mijn pak en laarzen gewoon achter bij de kapstok. Setje schoenen heb ik op het werk in mijn kluisje staan.

Dank voor het advies :) . Ik wil ook niet de hele dag op laarzen lopen, het is puur om naar een plek te komen waar ik om kan kleden.

[ Voor 12% gewijzigd door Boudewijn op 15-07-2023 14:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

iMars

Full time prutser

[...]

+1 Ik heb ook een paar schoenen op kantoor staan en een goretex en een doorwaai pak wat ik over mijn kleding heen aantrek. Op werk pak uit, laarzen uit en schoenen aan.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
Idem. Op werk schoenen staan (net en werk schoenen). Laarzen en pak in de hoek, schoenen aan en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:58

Politie in regio Utrecht doen veel aan 'vloggen' zoek maar eens op op Youtube. Wellicht kan het gewoon een GoPro harnasje zijn. Scherfvesten die politie motorrijders dragen zijn ook gewoon zwart volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23:12

A13X

Dude

[...]

Kawasaki GTR1000? Honda Silverwing?

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik denk ergens tussen de 1,5 en 2K. Ik ben dus niet per definitie opzoek naar een hele jonge motor :+
[...]

Dat was ook mijn 1e gedachte, geloof dat die ook niet meer de probleempjes hebben van de 850.
Of een Varadero, die kun je ook wel ooit behoorlijk goedkoop vinden (alleen die nokkenaskettingspanners..)
A13X schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:22:
[...]

Kawasaki GTR1000? Honda Silverwing?
Zal hier nog eens naar kijken. Heb er ook geen haast mee, ben nog rustig aan het kijken wat dan de beste optie zou zijn :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

[...]

Dit. Heb normale schoenen mee.
Laptop, check
Bammetjes, check
Schoenen, check. :)
Let's go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Destruction schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:32:
[...]
Ik denk ergens tussen de 1,5 en 2K. Ik ben dus niet per definitie opzoek naar een hele jonge motor :+
Varadero, Pan European (zwaar, maar comfortabel), TDM 850 (900 is te duur denk ik), GTS1000 (als je een nette kan vinden), CB seven fifty, ZR-7, ZRX1200, Bandit 1200S, FJ11/1200, R1100RT/RS/GS.

Denk dat je dan de usual suspects wel hebt gehad, paar tourbuffels, wat adventure gevallen en een paar stevige nakeds.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Als beginnend motorrijder heb ik een simpele vraag :).
Kan ik mijn CFmoto CL-X 700 aan deze druppellader gooien? Ik ga over een tijdje een paar weken op vakantie en zou graag de accu in topconditie houden. Deze druppellader heb ik nog liggen en de cfmoto heeft (bij aanschaf) de juiste aansluiting al. Ik kan hem dus heel simpel aansluiten.

Maar ik wil wel zeker weten dat deze druppellader geschikt is voor de accu. Hoe kom ik daar nu achter? Zie het screenshot hieronder, afkomstig uit de handleiding. Wie kan de twijfel bij mij weghalen? :D Ik ga ervan uit dat het eerste programma het enige juiste programma is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/owp6ueRYI8-NV_HngeF9oybaxS8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0UQuCSUXUYUDG5lvSNOSPUGY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 15-07-2023 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
badkuip schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 22:50:
Mijn CBF1000 heeft geen lampje, alleen een meter die in het rood gaat. De dealer waar ik hem kocht zei dat ie wel een lampje had en dat er voldoende peut in de tank zat. 20 minuten later stond ik met een lege tank naast de snelweg (bij de proefrit dus). 7(8)7
Zelf haal ik 320KM op een volle tank kan maar bij anderen hij schijnt de 350KM te kunnen halen. Ik durf niet tot het einde te gaan. Al geruime tijd heb ik het plan om hem leeg te rijden met een colafles benzine als reserve. Benieuwd hoever ik zou kunnen komen.

De proefrit met de Kawa Z1000 SX staat geboekt voor volgend week zaterdag. :)
De proefrit met de 1000SX is geweest vanochtend. Een half uurtje mee gereden dus een redelijk eerste indruk gekregen. Wat een powerhouse is dat zeg. Ik kom van een 2008 Honda CBF1000 met 100 paardjes. Deze heeft er 140 en dingen waar ze in 2008 nog niet van gehoord hadden. Dingen zoals een quickshifter, rijmodi en cruisecontrol.
Voor wat betreft kracht en souplesse geen gebrek, dat is allemaal aanwezig. De fiets accelereert heel makkelijk en telkens rijd je harder dan je denkt of ben je op zoek naar de 7e versnelling.
Ik twijfel alleen nog over de zithouding, toch wat meer voorover dan mijn Hondaatje. Zou dat iets voor mij zijn? Houd ik dat vol op weg naar de Eifel? Twijfel twijfel…

Pa was ook mee en die wil af van zijn Tenere 1200. Hij vind hem een beetje te groot en was op zoek naar een Tracer. Na de Kawa om beurten onderweg (met toestemming van de dealer) op de Tracer 900 GT gereden.
En ja ik snap wel dat ie veel verkocht wordt. Ding is echt makkelijk te handelen, heeft genoeg kracht onderin en je zit lekker rechtop. Lekker breed stuur ook. Dus die komt ook op de lijst.

En die Kawa z1000sx… ik denk dat ik die eens wat langer wil rijden. Misschien een dagje of een middag ofzo. Eens kijken of ik het eens kan worden met zitpositie, ruitje e.d….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Sorry. Ik zal de volgende keer m’n bril opzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gebruikershaes
kneusteun schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:17:
Is zo’n desert sled beetje offroad geschikt?
Of bedoel je met offroad mogelijkheden dat het over een zandpad kan?

Vond hem ook wel tof, maar had echt het idee dat dat ding alleen qua looks offroad deed.
Zeker! De ‘normale’ scramblers van Ducati zijn idd gewoon road bikes met wat noppenbandjes, maar de desert sled is echt een stuk hoger en best geschikt voor wat off-road werk. Is natuurlijk nog steeds best zwaar dus het zal nooit een echte crosser worden, maar het kan zeer zeker.

Vanaf 4min ongeveer:
https://youtu.be/jtZIsKgYj8M

Vandaag een stuk van Assen naar Groningen voor het eerst echt kunnen testen en ik moet zeggen dat ik er toch heel blij mee ben. Ondanks de twijfels die ik had. Comfort is heel goed, snelweg dik in orde, power mweh maar genoeg, sturen heel goed, karakter leuk, zitpositie perfect, etc etc. Dus vooralsnog geen miskoop. Ik kom er op terug als ik uit de honeymoon fase ben 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35

Rick-Jan

always connected

badkuip schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:51:
[...]

De proefrit met de 1000SX is geweest vanochtend. Een half uurtje mee gereden dus een redelijk eerste indruk gekregen. Wat een powerhouse is dat zeg. Ik kom van een 2008 Honda CBF1000 met 100 paardjes. Deze heeft er 140 en dingen waar ze in 2008 nog niet van gehoord hadden. Dingen zoals een quickshifter, rijmodi en cruisecontrol.
Voor wat betreft kracht en souplesse geen gebrek, dat is allemaal aanwezig. De fiets accelereert heel makkelijk en telkens rijd je harder dan je denkt of ben je op zoek naar de 7e versnelling.
Ik twijfel alleen nog over de zithouding, toch wat meer voorover dan mijn Hondaatje. Zou dat iets voor mij zijn? Houd ik dat vol op weg naar de Eifel? Twijfel twijfel…

Pa was ook mee en die wil af van zijn Tenere 1200. Hij vind hem een beetje te groot en was op zoek naar een Tracer. Na de Kawa om beurten onderweg (met toestemming van de dealer) op de Tracer 900 GT gereden.
En ja ik snap wel dat ie veel verkocht wordt. Ding is echt makkelijk te handelen, heeft genoeg kracht onderin en je zit lekker rechtop. Lekker breed stuur ook. Dus die komt ook op de lijst.

En die Kawa z1000sx… ik denk dat ik die eens wat langer wil rijden. Misschien een dagje of een middag ofzo. Eens kijken of ik het eens kan worden met zitpositie, ruitje e.d….
Ik heb het 2019 model, zithouding bij de Ninja schijnt nog iets beter te zijn dan bij mijn model (kniehoek) ikzelf vind het goed vol te houden voor zo'n uur of 4-5. Uiteraard stop je daartussen wel. Ik vind het wel een fijne zithouding, maar het is geen allroad inderdaad. Ruitje is te verstellen in 3 standen, er zijn ook nog vervangings ruiten beschikbaar. Mocht je nog meer vragen hebben laat maar weten :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
Rick-Jan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:33:
[...]

Ik heb het 2019 model, zithouding bij de Ninja schijnt nog iets beter te zijn dan bij mijn model (kniehoek) ikzelf vind het goed vol te houden voor zo'n uur of 4-5. Uiteraard stop je daartussen wel. Ik vind het wel een fijne zithouding, maar het is geen allroad inderdaad. Ruitje is te verstellen in 3 standen, er zijn ook nog vervangings ruiten beschikbaar. Mocht je nog meer vragen hebben laat maar weten :)
Ik had gelezen dat je op zoek bent naar een andere motor met een wat bruikbaarder vermogen dan de Z1000.
Wat vind je er eigenlijk niet bruikbaar aan? Kom je vermogen tekort bij lage toeren o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

badkuip schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:45:
[...]

Ik had gelezen dat je op zoek bent naar een andere motor met een wat bruikbaarder vermogen dan de Z1000.
Wat vind je er eigenlijk niet bruikbaar aan? Kom je vermogen tekort bij lage toeren o.i.d.?
Klopt, wat je al zei in je vorige post. Bruikbaarder als in wat minder vermogen. 140pk is echt teveel voor de openbare weg in Nederland vind ik. In Duitsland kan je het vermogen nog wat meer gebruiken. Maar na rondkijken zijn er weinig vergelijkbare sport/tour modellen muv de gsxs 1000gt. Heb je daar al op gereden trouwens? Ik zoek eigenlijk een sport toer 3/4 cilinder rond de 100pk/220kg, die heb ik nog niet gevonden.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

smeerbartje schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:42:
Kan ik mijn CFmoto CL-X 700 aan deze druppellader gooien? Ik ga over een tijdje een paar weken op vakantie en zou graag de accu in topconditie houden. Deze druppellader heb ik nog liggen en de cfmoto heeft (bij aanschaf) de juiste aansluiting al. Ik kan hem dus heel simpel aansluiten.

Maar ik wil wel zeker weten dat deze druppellader geschikt is voor de accu. Hoe kom ik daar nu achter? Zie het screenshot hieronder, afkomstig uit de handleiding. Wie kan de twijfel bij mij weghalen? :D Ik ga ervan uit dat het eerste programma het enige juiste programma is.

[Afbeelding]
Als je niet een of andere exotische lithium accu hebt is dit prima. Zet hem idd op de motorstand.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
smeerbartje schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:42:
Kan ik mijn CFmoto CL-X 700 aan deze druppellader gooien? Ik ga over een tijdje een paar weken op vakantie en zou graag de accu in topconditie houden.
Alternatief: betere accu kopen. "een paar weken" zou mijns inziens geen enkele reden moeten zijn om een accu aan de druppellader te moeten hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Rick-Jan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:17:
[...]

Klopt, wat je al zei in je vorige post. Bruikbaarder als in wat minder vermogen. 140pk is echt teveel voor de openbare weg in Nederland vind ik. In Duitsland kan je het vermogen nog wat meer gebruiken. Maar na rondkijken zijn er weinig vergelijkbare sport/tour modellen muv de gsxs 1000gt. Heb je daar al op gereden trouwens? Ik zoek eigenlijk een sport toer 3/4 cilinder rond de 100pk/220kg, die heb ik nog niet gevonden.
Zijn sowieso maar weinig sport/tour modellen tegenwoordig. BMW R1250RS kan je ook nog proberen, 145pk en 240kg, door de boxer een eigen karakter en heel bruikbaar vermogen.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Osiris schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Alternatief: betere accu kopen. "een paar weken" zou mijns inziens geen enkele reden moeten zijn om een accu aan de druppellader te moeten hangen.
Fun fact: hier hangt de motor standaard aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
teacher schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Ook een betere accu kopen? :+

Nee, iedere situatie is natuurlijk anders. Als je bijv. amper op je fiets rijdt en/of bijv. alleen maar kleine stukjes waarbij de accu geen kans meer krijgt om op te laden tijdens de rit zelf, sure. Zelf heb ik zowel de behoefte niet (m'n ZZR kan gerust maanden stil staan en dan alsnog in 1x starten), maar vooral ook de mogelijkheid niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 15:41
teacher schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:18:
[...]

Die van mij gaat alleen de druppellader als ie meerdere maanden stil blijft staan, zoals in de winter bijvoorbeeld. Ja, ik ben een mooi weer rijder :+
Waarom in godsnaam dat ding na elk ritje aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

4x2 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:36:
[...]

Varadero, Pan European (zwaar, maar comfortabel), TDM 850 (900 is te duur denk ik), GTS1000 (als je een nette kan vinden), CB seven fifty, ZR-7, ZRX1200, Bandit 1200S, FJ11/1200, R1100RT/RS/GS.

Denk dat je dan de usual suspects wel hebt gehad, paar tourbuffels, wat adventure gevallen en een paar stevige nakeds.
Zal er eens naar kijken :) Zoek er een motor bij waarop ik (1.86m, wat langere benen) het land door kan rijden, daarna afstap en weg loop. Daarom overweeg ik bijvoorbeeld weer om een Diversion 900 te kopen, daarmee kon dat prima. En cardan is ook wel fijn, ietsje minder onderhoud :)

Pan European wordt wat te lomp denk ik. Heb hier bij huis een vrij krappe gangpoort waar de motor doorheen moet kunnen. Zo'n Div900 pastte nog net :+

Ondertussen ben ik ook een beetje aan het nadenken wat met de Fazer te doen. Het blijft wel een motor voor straat gebruik maar dan voor het betere gooi en smijt werk. Zo dacht ik aan bijv. aan banden met een wat zachtere compound. Slijten dan wel ietsje harder, maar het gros van de kilometers zal ik dan toch op die andere motor rijden. Denk ook dat dan de topkoffer eraf gaat. Nu heb ik die nog regelmatig nodig om dingen mee te kunnen nemen op de motor, maar straks kan ik daar een andere fiets voor pakken dus dan hoeft dat niet meer.

[ Voor 26% gewijzigd door Destruction op 16-07-2023 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:22
Destruction schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:36:
[...]

Zal er eens naar kijken :) Zoek er een motor bij waarop ik (1.86m, wat langere benen) het land door kan rijden, daarna afstap en weg loop. Daarom overweeg ik bijvoorbeeld weer om een Diversion 900 te kopen, daarmee kon dat prima. En cardan is ook wel fijn, ietsje minder onderhoud :)

Pan European wordt wat te lomp denk ik. Heb hier bij huis een vrij krappe gangpoort waar de motor doorheen moet kunnen. Zo'n Div900 pastte nog net :+

Ondertussen ben ik ook een beetje aan het nadenken wat met de Fazer te doen. Het blijft wel een motor voor straat gebruik maar dan voor het betere gooi en smijt werk. Zo dacht ik aan bijv. aan banden met een wat zachtere compound. Slijten dan wel ietsje harder, maar het gros van de kilometers zal ik dan toch op die andere motor rijden. Denk ook dat dan de topkoffer eraf gaat. Nu heb ik die nog regelmatig nodig om dingen mee te kunnen nemen op de motor, maar straks kan ik daar een andere fiets voor pakken dus dan hoeft dat niet meer.
Ik zou serieus eens kijken naar een BMW r1150rt. Die zullen binnen je budget passen, zijn extreem wendbaar, comfortabel op langere (en korte) ritten, en sturen zeer goed!

Tevens zijn deze machines bullitproof, als de ABS is aangepakt (verwijderd, of gereviseerd). Hoge kilometerstanden hoef je niet te mijden (100k en hoger)

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

InZane schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:25:
[...]

Die van mij gaat alleen de druppellader als ie meerdere maanden stil blijft staan, zoals in de winter bijvoorbeeld. Ja, ik ben een mooi weer rijder :+
Waarom in godsnaam dat ding na elk ritje aan de lader?
Gewoonte & behoud van de accu.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hier gaat ie na elke rit aan de lader. Ook de 12V batterij word dan bijgeladen. Maar vooral de 110V accu heb ik nodig. Na een paar uur is ie wel weer fris. :+

Vandaag ruim 100km gereden, thuis gekomen met nog 60% SoC.

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 16-07-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nou, dat wordt ongetwijfeld een boete op kenteken. Was (weer) lekker over de A28 aan het cruisen met zo'n 130 km/h en er reed op een gegeven moment kilometers lang een grijze auto achter me. Maar geen VW of Merc, dus dacht, mwah, vast ook iemand die vam doorrijden houdt. Ook niet continu op m'n staart ofzo.

Maar op een gegeven moment kwam 'ie d'r toch voorbij en ging 'ie voor me rijden. LED-bordje aan met "#afstand houden".. :o

Maar ik ga er stiekem wel een beetje vanuit dat ik een briefje van CJIB ga krijgen, al hield ik me verder wel netjes aan de regels.. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Zal wel meevallen.
Dan hadden ze je vast wel even aan de kant gezet. Ik rijdt meestal ook wel wat te hard en heb nog maar 1 boete gehad en 5x een gezellig gesprek langs de weg 😂

Kwam deze tegen: https://rhinowalk.com/en-nl
Iemand bekend met dit?

Edit: Even beetje gezocht en die spullen worden aardig goed beoordeeld door de mensen die ze hebben gekocht. Minder dan kriega maar ook vele malen goedkoper.

[ Voor 24% gewijzigd door kneusteun op 16-07-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
noes schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Zijn sowieso maar weinig sport/tour modellen tegenwoordig. BMW R1250RS kan je ook nog proberen, 145pk en 240kg, door de boxer een eigen karakter en heel bruikbaar vermogen.
Tsja dan voel ik me gedwongen de Guzzi V100 nog eens te noemen. Dat is net als de R1250RS een sport-toerfiets zonder 3 of 4-cilinder. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 21:59
kneusteun schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:58:
Zal wel meevallen.
Dan hadden ze je vast wel even aan de kant gezet. Ik rijdt meestal ook wel wat te hard en heb nog maar 1 boete gehad en 5x een gezellig gesprek langs de weg 😂

Iemand bekend met dit?

Edit: Even beetje gezocht en die spullen worden aardig goed beoordeeld door de mensen die ze hebben gekocht. Minder dan kriega maar ook vele malen goedkoper.
heb toevallig in het kader van product research in low budget de 30 Liter hier 2x liggen.
Afbeeldingslocatie: https://rhinowalk.com/cdn/shop/products/MT21630_04_540x.jpg
https://rhinowalk.com/en-...trunk-motorcycle-seat-bag

1 zit nog in de folie want ik vind ze eigenlijk best dun materiaal en hebben weinig "eigen" vorm. oftewel is echt een losse zak die aan je motor hangt als die niet gevuld is. Dus sowieso niks om standaard aan de motor te hebben hangen.

Ben er nog niet over uit of ik toch maar voor een betere set ga voor mijn bagage.

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 16-07-2023 20:10 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RduheSpspW8kOEOeHWO578qRQDk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTxi3u8H3fKFIvHleP5tQnCE.jpg?f=fotoalbum_large

Even dagje sturen van de week in de Eifel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

WilbertNeems schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Tsja dan voel ik me gedwongen de Guzzi V100 nog eens te noemen. Dat is net als de R1250RS een sport-toerfiets zonder 3 of 4-cilinder. ;)
En net als de R1250RS een prachtige motor om te zien :Y

En met 115pk en 233kg zit ook nog iets dichter bij de wensen van @Rick-Jan . Allebei proefrijden dus :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• badkuip
@Rick-Jan @noes @WilbertNeems
De proefrit met de Guzzi V100 is aangevraagd.
De BMW, dat wordt hem niet. Vind ik niet mooi.

De Z1000 blijft op het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
badkuip schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:27:

Ik heb de V100 een dagje meegehad als leenmotor. Reed erg lekker maar voor mij (190) te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

badkuip schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:27:

Je weet niet wat je mist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
harley schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:08:
[...]

heb toevallig in het kader van product research in low budget de 30 Liter hier 2x liggen.
[Afbeelding]
https://rhinowalk.com/en-...trunk-motorcycle-seat-bag

1 zit nog in de folie want ik vind ze eigenlijk best dun materiaal en hebben weinig "eigen" vorm. oftewel is echt een losse zak die aan je motor hangt als die niet gevuld is. Dus sowieso niks om standaard aan de motor te hebben hangen.

Ben er nog niet over uit of ik toch maar voor een betere set ga voor mijn bagage.
Ik ben vooral benieuwd naar die zijtassen.
Waren best wat mensen positief over, was iemand die er al paar keer mee was onderuit gegaan en ze waren niet kapot gegaan.

Vind zo’n kriega set wel tof maar ben je 500 euro verder 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Ik heb een kriega zadeltas (20l denk ik uit het hoofd) en je merkt echt wel dat het goede kwaliteit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
Rick-Jan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:17:
[...]

Tracer 900gt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ibothead
kneusteun schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:58:
Zal wel meevallen.

Iemand bekend met dit?

Yes heb 3 tassen van dat merk en ze zijn geweldig _/-\o_
Vele kmters op gemaakt en zijn even goed als de kriega versies ;)
Wel moet je ze redelijk vol laden dus zelf maar 1 keer 30 liter en 2 keer 20 liter gekozen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju1YXjfJ1FDwREdxcHXkr1FF6co=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilEFRwmv5Nou8C1hWb6zQVTg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door ibothead op 16-07-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
https://rhinowalk.com/en-...ir?variant=42453613183164

Ben vooral benieuwd naar deze, dan kan ik mijn rollbag nog erboven kwijt voor langere trips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan

Rick-Jan

always connected

Zeke een mooie motor. Reeds proef gereden echter vond ik de gasreactie niet fijn, abrupt en vond ik m zelf ook wel een erg hoge zit hebben. Zit nu te kijken naar een Tiger 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:11
ibothead schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:41:
[...]

Wel moet je ze redelijk vol laden dus zelf maar 1 keer 30 liter en 2 keer 20 liter gekozen [Afbeelding]
lol dat stoeltje achterop gebonden :D

ik twijfel of ik een helinox sunset chair wil gaan kopen om mee te nemen op vakantie. Die zijn wel wat kleiner in te pakken maar belachelijk duur... maar na een lange rit een stoel met rugleuning op een camping is goddelijk.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
wd200 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:49:
Zou ik die gpx eens mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[Afbeelding]

De weg tussen Woffelsbach en Rollesbroich is volgens mij verboden voor motorrijders.
Sowieso wordt in die hoek van de Eifel heel erg gecontroleerd op geluid en snelheid van motorrijders, niet het leukste gedeelte om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:26
Waaj schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:52:
[...]

De weg tussen Woffelsbach en Rollesbroich is volgens mij verboden voor motorrijders.
Sowieso wordt in die hoek van de Eifel heel erg gecontroleerd op geluid en snelheid van motorrijders, niet het leukste gedeelte om te rijden.
Klopt inderdaad, rondom Woffelsbach gelden in de weekenden wegafsluitingen voor motorrijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
En door de weeks is het prima dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
Lord_T schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:27:
[...]

ik twijfel of ik een helinox sunset chair wil gaan kopen om mee te nemen op vakantie. Die zijn wel wat kleiner in te pakken maar belachelijk duur... maar na een lange rit een stoel met rugleuning op een camping is goddelijk.
Ik heb zo’n helinox stoel van een ander merk.
Ben echt verzot op dat ding! Pakt super klein en zit heerlijk.
Op talud bij de TT was dat ding ook echt geweldig, zit beter dan de stoeltjes op de tribune 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
[Afbeelding]

Zou je de route kunnen delen? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Laatst online: 19:28
ibothead schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:41:
[...]

Wel moet je ze redelijk vol laden dus zelf maar 1 keer 30 liter en 2 keer 20 liter gekozen [Afbeelding]
Dank, even verder kijken of ik een nieuwe set aan tassen kan aanschaffen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:36
Over 2 weken mijn eerste proefles.

Ik rij al 15 jaar auto, maar voor een motor gelden er natuurlijk andere regels, dus aan de bak. Theorie oefenen :)

Een boek lezen gaat mij niet lukken, het moet echt digitaal zijn, dus of een PDF of een portal waar ik kan oefenen / examens kan doen met uitleg.

Hebben jullie tips, adviezen? Wat zijn goede portal/websites om te oefenen/leren? Mag uiteraard gewoon geld kosten.

[ Voor 4% gewijzigd door c-nan op 17-07-2023 13:42 ]

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelorono
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 09:00
c-nan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:41:
Hebben jullie tips, adviezen? Wat zijn goede portal/websites om te oefenen/leren? Mag uiteraard gewoon geld kosten.
Ik heb het zelf via deze site gedaan: https://www.theorieexamen...heorie-examen-leren/motor

Online boek + 10 uur examen training. Boek ben ik snel even doorheen gescant. Vervolgens 2-3 uur training gedaan. Uiteindelijk met 1 fout op het hele examen geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
jelorono schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:20:
[...]

Ik heb het zelf via deze site gedaan: https://www.theorieexamen...heorie-examen-leren/motor

Online boek + 10 uur examen training. Boek ben ik snel even doorheen gescant. Vervolgens 2-3 uur training gedaan. Uiteindelijk met 1 fout op het hele examen geslaagd.
Jep ik ook, vrijwel alleen maar de proefexamens gedaan net zolang tot ik 0 fouten had. wel iets meer dan 2-3 uur leertijd daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
Vraagje aan de verzekeringsdeskundigen hier. Ik ben van plan mijn auto weg te doen. In het gezin gaan we dus van 2 auto's en een motor naar 1 auto op naam van mijn vriendin, en 1 motor op mijn naam.

Is dit ongunstig als ik over een jaar (of 4) weer auto wil gaan rijden qua verzekeringspremie? Het is een soort experiment of ik echt alles op de motor kan en wil doen, en bij uitzondering de auto eens meeneem als mijn vriendin toch thuiswerkt. Mogelijk kijk ik er in de winter al helemaal anders tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 13:33

rCk

Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar wat meer info ivm de accessoire stekker van de Yamaha MT09 2021+. Misschien dat hier ook mensen met een Tracer 9 GT bij zitten die eventueel antwoord op mijn vraag weten of hun ervaringen kunnen delen.

Ik wil ofwel een USB lader installeren, óf een QuadLock wireless charger monteren. Ik twijfel hier nog over.
Ik vraag mij af of ik alles kan voeden via die stekker, ik wil gewoon wel optimaal gebruik maken van de QuadLock lader, of een USB lader en dus met 2A de telefoon opladen.

De QL kan tot max 7.5W draadloos ophalen, vereiste: 5V/2A via USB (van de QL website)

Momenteel heb ik het volgende al aangesloten op de accessoire stekker;
-TomTom oplader (geen idee wat het trekt qua vermogen)
-Yamaha LED Plus knipperlichten (de dagrijverlichting) (zal nooit veel zijn, paar witte ledjes)
-Handvatverwarming YME-F2960-10-00 (trekt op standje 3 dan 22W)

De TomTom gaat wellicht plaats maken voor de telefoon, maar dit weet ik nog niet, tot ik écht een fijne mobiele app heb gevonden. Voor nu blijven ze even naast elkaar, of los van elkaar.

Als iemand mij kan verrijken met kennis, graag. Mag ook via pb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 07:54
geert_s schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:07:
Vraagje aan de verzekeringsdeskundigen hier. Ik ben van plan mijn auto weg te doen. In het gezin gaan we dus van 2 auto's en een motor naar 1 auto op naam van mijn vriendin, en 1 motor op mijn naam.

Is dit ongunstig als ik over een jaar (of 4) weer auto wil gaan rijden qua verzekeringspremie? Het is een soort experiment of ik echt alles op de motor kan en wil doen, en bij uitzondering de auto eens meeneem als mijn vriendin toch thuiswerkt. Mogelijk kijk ik er in de winter al helemaal anders tegenaan.
Verloop van schade vrije jaren is uit mijn hoofd 5 jaar. Dus daar kom je wel mee weg.
Overigens zit ik bij Unive, en daar gelden de premie kortingsjaren van mijn motor ook op de auto. Dus niet dezelfde schade vrije jaren, wel dezelfde korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
unifi schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:30:
[...]

Ik heb de V100 een dagje meegehad als leenmotor. Reed erg lekker maar voor mij (190) te klein.
Te klein hoe? De kniehoek, want die is wel sportief.

Met 1,76m heb ik het idee eigenlijk net te klein te zijn, kan net niet helemaal met beide voeten plat op de groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert_s
nldls schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:27:
[...]

Verloop van schade vrije jaren is uit mijn hoofd 5 jaar. Dus daar kom je wel mee weg.
Overigens zit ik bij Unive, en daar gelden de premie kortingsjaren van mijn motor ook op de auto. Dus niet dezelfde schade vrije jaren, wel dezelfde korting.
Ik zit bij Allianz, en heb de korting van mijn auto wel meegenomen naar de motor. Hopelijk werkt dat straks andersom ook weer inderdaad. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
geert_s schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:07:

Hier een deskundige. De schadevrije jaren (SVJ) van de auto die je weg doet kan je inbrengen op de verzekering van de motor. Komt er in de toekomst weer een auto bij en je verzekert deze bij dezelfde maatschappij als waar de andere auto of motor loopt krijg je in de regel 2e voertuig korting. Meestal is dat dezelfde korting als van de 1e auto of motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Lord_T schreef op maandag 17 juli 2023 @ 00:27:
[...]

Ging perfect en zo naar oostenrijk geknald er mee 8) _/-\o_ *O*
Tassen voelde je minder van dan met koffers a 170km per uur :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
rCk schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:19:
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar wat meer info ivm de accessoire stekker van de Yamaha MT09 2021+. Misschien dat hier ook mensen met een Tracer 9 GT bij zitten die eventueel antwoord op mijn vraag weten of hun ervaringen kunnen delen.

Ik wil ofwel een USB lader installeren, óf een QuadLock wireless charger monteren. Ik twijfel hier nog over.
Ik vraag mij af of ik alles kan voeden via die stekker, ik wil gewoon wel optimaal gebruik maken van de QuadLock lader, of een USB lader en dus met 2A de telefoon opladen.

De QL kan tot max 7.5W draadloos ophalen, vereiste: 5V/2A via USB (van de QL website)

-Yamaha LED Plus knipperlichten (de dagrijverlichting) (zal nooit veel zijn, paar witte ledjes)

De TomTom gaat wellicht plaats maken voor de telefoon, maar dit weet ik nog niet, tot ik écht een fijne mobiele app heb gevonden. Voor nu blijven ze even naast elkaar, of los van elkaar.

Bij de tracer zitten achter het ruitje 3 accessoire stekkers ik heb via ebay de verloopjes besteld er voor en heb 2 usb laders er op gezet en een garmin xt lader!
Ik heb nu een 35watt snellader usb unit op de tracer 900 wat erg fijn is en geen zekering klapt gelukkig O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wd200
Kapot schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:20:
[...]

Zou ik die gpx eens mogen ontvangen?
Route iets gefinetuned ipv afgesloten wegen aldus Google maps; als ik gereden heb deel ik de Gpx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hey riders!

ik wilde jullie graag even vragen naar jullie ervaringen met kortingen zonder inruil bij de koop van een 2dehands motor anno 2023.

Ome Fraggert gaat na 10 jaar weer herintreden heropstappen op 2 wielen.

10 jaar geleden verkocht ik mijn laatste motor en het is dus een ruime 15 jaar geleden dat ik om tafel zat bij een motordealer. Vroegah kon je rekenen op een fikse korting als je niks kwam inruilen.

Ik kijk rond met een budget rond de 10-12K en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een stukje korting voor niet inruilen. Ik ben me bewust dat dit natuurlijk heel erg kan afhangen van de specifieke motor en het bedrijf maar ik wilde even polsen hoe het er tegenwoordig voor staat.

Dan heb ik een idee als er ook nog 300-600 euro staat voor als ik 6-12 maanden garantie erbij wil pakken.

Ik ben benieuwd naar jullie hedendaagse ervaringen hiermee :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruikershaes
rCk schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:19:
Beste Tweakers,

Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, maar je zou eens de TomTom go ride app kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Fraggert schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:37:
hey riders!

ik wilde jullie graag even vragen naar jullie ervaringen met kortingen zonder inruil bij de koop van een 2dehands motor anno 2023.

Ome Fraggert gaat na 10 jaar weer herintreden heropstappen op 2 wielen.

10 jaar geleden verkocht ik mijn laatste motor en het is dus een ruime 15 jaar geleden dat ik om tafel zat bij een motordealer. Vroegah kon je rekenen op een fikse korting als je niks kwam inruilen.

Ik kijk rond met een budget rond de 10-12K en ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met een stukje korting voor niet inruilen. Ik ben me bewust dat dit natuurlijk heel erg kan afhangen van de specifieke motor en het bedrijf maar ik wilde even polsen hoe het er tegenwoordig voor staat.

Dan heb ik een idee als er ook nog 300-600 euro staat voor als ik 6-12 maanden garantie erbij wil pakken.

Ik ben benieuwd naar jullie hedendaagse ervaringen hiermee :)
Ik denk dat het ook wat uitmaakt of het een nieuwe motor is of een gebruikte. Op gebruikte motoren zit natuurlijk wat minder marge op.
Ik heb zojuist een gebruikte motor gehaald (12.5k) en heb er maar 200 euro vanaf weten te lullen. Maar ik ben ook een slechte onderhandelaar. Denk dat 500 euro korting wel de max was geweest als ik echt m’n best had gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

gebruikershaes schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat het ook wat uitmaakt of het een nieuwe motor is of een gebruikte. Op gebruikte motoren zit natuurlijk wat minder marge op.
Ik heb zojuist een gebruikte motor gehaald (12.5k) en heb er maar 200 euro vanaf weten te lullen. Maar ik ben ook een slechte onderhandelaar. Denk dat 500 euro korting wel de max was geweest als ik echt m’n best had gedaan.
dank je wel voor je reactie _/-\o_ en natuurlijk veel plezier met je nieuwe bike gewenst *O*

Het gaat idd om een 2dehands en ik besef me dat het van een hoop factoren afhankelijk is maar het is goed te weten dat er nog wat mogelijk kan zijn in plaats van de consensus dat ik het niet eens hoef te proberen :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1 ... 502 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.