Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-05 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter

Het algemeen vechtsport topic

Ik zie diverse sporten voorbijkomen op Tweakers behalve dan het stukje vechtsporten. Het liefst zou ik een beetje discussiëren over de verschillende disciplines, (aankomende) gevechten, legale live streams maar uiteraard ook over je eigen ervaringen!

Persoonlijk ben ik nog een dikke amateur met kickboxen, maar wellicht dat ik met jullie input ook de TS wat kan gaan uitbreiden. Voornamelijk over de andere disciplines.

Disciplines

Mixed Martial Arts
Mixed martial arts (Engels voor: gemengde gevechtskunsten), meestal afgekort tot MMA, is een multidisciplinaire vechtsport die zich richt op het combineren van technieken uit verschillende vechtkunsten (en vechtsporten) zoals worstelen (grappling), judo, karate, kungfu, kickboksen, thaiboksen, boksen en jiujitsu.

Er zijn diverse namen voor MMA, waaronder free fight (het vrije gevecht), vale tudo en cage fight (kooigevecht). Ook zijn er veel organisaties die MMA toernooien organiseren. Veel van die organisaties hanteren tegenwoordig de Unified Rules of Mixed Martial Arts, opgesteld en gebruikt in de VS. De grootste MMA-organisatie is het Amerikaanse Ultimate Fighting Championship (UFC).
Kickboxen
Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. De sport kent zijn oorsprong in Japan en de Verenigde Staten, waar het begin jaren zeventig populair werd. Het kickboksen in de VS is ontstaan als systeem om verschillende stijlen vechtsporters zich met elkaar te laten meten. Het kickboksen in Japan heeft zich van harde karatestijlen uit ontwikkeld met invloeden van het thaiboksen (muay thai). In Nederland is Thom Harinck een bekend persoon die kickboksen introduceerde.

Bij kickboksen worden de stoten van het boksen gecombineerd met de trappen uit sporten zoals karate en taekwondo. Toch is de manier van trappen afkomstig uit het thaiboksen anders. Dit verschil wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de verschillende vormen van competitie. Bij taekwondo draait het om het behalen van punten, terwijl het bij thaiboksen de bedoeling is de tegenstander zo hard mogelijk te raken. Elleboogstoten zijn in het kickboksen, anders dan bij het traditionele thaiboksen, niet toegestaan.
Muay Thai
Thaiboksen (Thai: muay Thai) is een oude vechtsport die al eeuwen in Thailand wordt beoefend. Het thaiboksen is in Thailand zeer populair. Het huidige muay Thai is indirect afkomstig uit de gewapende vechtkunst krabi krabong. Wanneer een krabi krabong-vechter zijn wapens niet meer had, kon hij zijn acht lichaamsdelen als dodelijke wapens gebruiken; deze stijl wordt muay boran genoemd. Vanuit het dodelijke muay boran (oude boksen) is het huidige wedstrijd gerichte muay Thai ontstaan. Veel muay boran technieken zijn niet meer toegestaan tijdens wedstrijden omdat deze gewoonweg te dodelijk zijn.
Boksen
Boksen is een tactische vechtsport waarbij ringinzicht, de coördinatie van voeten, ogen en handen, en conditie centraal staan.

Twee tegenstanders proberen punten te scoren door elkaar op de juiste trefvlakken te raken, of te winnen op bijvoorbeeld een knock-out (KO). Dat kan door enkele stoten of combinatie van verschillende stoten; de directe stoot, de opstoot en de hoek. Kracht is evenveel nodig als pure snelheid om een tegenstander zowel snel en hard te kunnen raken. Naast het traditionele mannenboksen worden ook bokskampioenschappen voor vrouwen gehouden.
Budo
Diverse disciplines zoals: Karate, Judo, Taekwondo, Grappling, Jiu Jitsu en BJJ
Karate is een vechtkunst, die is ontstaan op de Ryukyu-eilanden, waaronder het eiland Okinawa, Japan. Het is ontstaan uit de samenvoeging van het Chinese Kempo (ook wel Kenpo) en de inheemse vechtkunsten van Okinawa, die te (手, letterlijk “hand”) werden genoemd.[1][2]

Bij karate ligt de nadruk vooral op het gebruik van stoot-, trap- en afweertechnieken (te-waza, geri-waza en uke-waza). In het curriculum van sommige karatestijlen komen ook worpen, klemmen, verwurgingen en worsteltechnieken voor.[3] Een beoefenaar van het karate wordt een karateka genoemd.
Judo (柔道 jūdō) is een van oorsprong Japanse zelfverdedigingskunst, die rond 1882 werd ontworpen door Jigoro Kano. Het woord betekent 'zachte weg', waarbij het woordje do (weg) verwant is aan tao en naast de betekenis 'manier' ook de connotatie heeft van 'levenspad'. Een beoefenaar van het judo heet een judoka. Judo is een sport die wereldwijd beoefend wordt en tevens een olympische sport is.
Taekwondo is een vorm van een ongewapend gevecht. Letterlijk vertaald betekent tae voet, kwon hand of vuist en do de manier of de weg. Taekwondo is dus het gebruik van de hand en de voet, met als doel zelfverdediging en het verbeteren van je persoonlijkheid en het wordt dus ook vaak gezien als een verdedigingssport en niet als een vechtsport omdat er veel aandacht gaat naar zelfbeheersing en respect.

Voor de serieuze taekwondoïn is het niet alleen het gebruik van de hand en de voet, maar een manier van denken, een manier van zelfdiscipline en ontwikkeling van zelfvertrouwen.
Jiujitsu (Japans:柔術), jūjutsu, ju-jitsu of jioe-jitsoe kan vertaald worden als "zachte kunst" of nog correcter als "soepele techniek". Het is een Japanse zelfverdedigingskunst waarmee men in een paar seconden een aanvaller kan controleren of uitschakelen. De beoefenaar ervan heet een jiujitsuka. Jiujitsu is als budokunst geschikt voor jong en oud. Het internationaal geldende Hepburnsysteem vertaalt de kanji overigens met "jūjutsu". In het jiujitsu leer je niet alleen je te verdedigen tegen verschillende aanvallen maar ook het uitvoeren van verschillende aanvalstechnieken zoals atemi (stoten en schoppen), klemmen, drukpunten en wurgingen.
Braziliaanse Jiu Jitsu (BJJ) is een krijgskunst die zich richt op grappling met de nadruk op grondgevechten. Het doel is een dominante positie te krijgen en ervoor te zorgen dat een aanvaller zo snel mogelijk "afklopt". Het is gebaseerd op een aangepaste variant van het traditionele Japanse jiu Jitsu, genaamd "Jiu-do". Het idee is dat zacht wint van hard. Met andere woorden, een klein zwakker persoon kan met de juiste technieken en bewegingen zichzelf verdedigen tegen een sterker en grotere aanvaller. Men kan het beoefenen als zelfverdediging of tijdens speciale grappling- of Mixed Martial Arts-toernooien. Sparren en continu herhalen van oefeningen spelen een belangrijke rol in trainingen. Het gaat vooral om de prestatie die geleverd wordt, met name tijdens wedstrijden en toernooien.

Soms wordt de krijgskunst ook wel Gracie Jiu Jitsu (GJJ) genoemd, maar deze naam is gepatenteerd door Rorion Gracie en refereert aan de stijl die hij en zijn leraren uitdroegen. Andere leden van de Gracie-familie hebben iets vergelijkbaars zoals Charles Gracie en Renzo Gracie. Elke stijl heeft zijn eigen, unieke aspecten, maar wordt globaal gezien als Braziliaans Jiu Jitsu.

Ook het graduatiesysteem is anders dan in het traditionele jiu jitsu. Hierbij wordt naar inzicht van de leraar, alle "gordels" van dezelfde kleur verslaan of door middel van wedstrijden. Daarbij zijn er minder gordels, dus is het niveau van een iemand met een witte gordel minder nauwkeurig in te schatten.

Extra

Ik heb even ter opvulling wat dingen van de wiki gepakt :+ Ik neem aan dat er hier leuke discussies komen en dat ik meer spul krijg om de TS op te vullen (eventueel met hulp van iemand?!).

[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 25-04-2016 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Om dan maar gelijk te beginnen..

Zijn er mensen die al een kaartje hebben voor UFC fight night 87?

Afbeeldingslocatie: http://www.mma-core.com/images/images/original/106918.jpg

Persoonlijk heb ik echt veel zin om Overeem in actie te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Nee ben gestopt met live shows, vind het er op TV beter uitzien gezien de close up.
zeker gezien je over MMA begonnen bent denk ik dat je BJJ er wel bij kan zetten in de lijst, veel MMA vechters gebruiken dat voor het grondgevecht, is in Nederland niet zo groot maar elders wel.

Zelf redelijk ervaren in de vechtsport
1) Boksen (2 jaar)
2) Kickboxen (2 jaar)
3) Muay Thai (2 jaar)
4) MMA (1,5 jaar)
5) Krav Maga (1,5 jaar)
Ben nog klaargestoomd geweest voor wedstrijden kickboxen maar wegens een blessure aan de linkerarm die te lang heeft geduurd toch maar voor stabiliteit gekozen en het alleen nog als hobby te doen.
Doe nu al 10+ jaar fitness en ga als ik de tijd er weer voor heb Krav Maga vervolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Zelf heb ik 2 jaar aan kickboksen gedaan. Ben nu vooral fan van mma events, voornamelijk die van de UFC. Geen tickets voor Rotterdam overigens, want dat geld kan ik beter besteden en op tv kijken vind ik persoonlijk fijner.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
HADES2001 schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:39:
Nee ben gestopt met live shows, vind het er op TV beter uitzien gezien de close up.
zeker gezien je over MMA begonnen bent denk ik dat je BJJ er wel bij kan zetten in de lijst, veel MMA vechters gebruiken dat voor het grondgevecht, is in Nederland niet zo groot maar elders wel.

Zelf redelijk ervaren in de vechtsport
1) Boksen (2 jaar)
2) Kickboxen (2 jaar)
3) Muay Thai (2 jaar)
4) MMA (1,5 jaar)
5) Krav Maga (1,5 jaar)
Ben nog klaargestoomd geweest voor wedstrijden kickboxen maar wegens een blessure aan de linkerarm die te lang heeft geduurd toch maar voor stabiliteit gekozen en het alleen nog als hobby te doen.
Doe nu al 10+ jaar fitness en ga als ik de tijd er weer voor heb Krav Maga vervolgen.
Ik heb er een stukje bijgezet over BJJ :)

Hoe oud was jij toen je begon? Ik zelf ben nu 26 en ben vorig jaar begonnen met kickboxen. Het enige wat ik merk is dat de jongere een betere conditie hebben. Gelukkig heb ik wel wat ervaring met sport en heb ik een beetje geluk met mijn bouw. Derhalve kom ik nu redelijk goed mee!
Paxlie schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:06:
Zelf heb ik 2 jaar aan kickboksen gedaan. Ben nu vooral fan van mma events, voornamelijk die van de UFC. Geen tickets voor Rotterdam overigens, want dat geld kan ik beter besteden en op tv kijken vind ik persoonlijk fijner.
Ik kijk ook eigenlijk alles op TV. Ik wilde misschien een kaartje halen, maar eigenlijk moet je dan meer dan 100 euro p.p. gaan neerleggen. Iets te veel van het goede naar mijn mening.

[ Voor 18% gewijzigd door Douweegbertje op 25-04-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Douweegbertje schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:52:
[...]

Hoe oud was jij toen je begon? Ik zelf ben nu 26 en ben vorig jaar begonnen met kickboxen. Het enige wat ik merk is dat de jongere een betere conditie hebben. Gelukkig heb ik wel wat ervaring met sport en heb ik een beetje geluk met mijn bouw. Derhalve kom ik nu redelijk goed mee!
23, heb opzettelijk gewacht tot ik uit het huis was, mijn moeder is fel tegen vechtsporten en heb daarom uit respect voor haar het niet gedaan terwijl ik nog thuis woonde.
Conditie was voor mij geen probleem ik ik fiets en loop er veel. (heb geen rijbewijs en vind het wel lekker als ik op het werk aankom en lekker wakker ben van de frisse lucht)
wel toen ik begon ben ik meteen dedicated gegaan en trainde 6 dagen in de week, in het begin misschien niet de slimste keuze geweest maar daardoor kwam ik wel heel snel bij met de rest op de sportschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-05 15:52
Hey, een topic over vechtsport. Ik beoefen het Shaolin Kempo, op het niveau bruine band (twee rode strepen). Over een jaartje of wat vast weer een niveau hoger.
Ik weet dat de sport die ik beoefen wat minder bekend is dan de andere sporten zoals karate en kickboksen, maar ik ben toch benieuwd wat jullie dan aan vechtsport doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:16
Tijdje Krav Maga gedaan onder Franklin. Daarna verhuist, eens wezen kijken naar andere aanbieders, maar mis daar toch het discipline.
Wellicht eens MMA overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-05 21:33

Sharky

Skamn Dippy!

Afhankelijk van het niveau van de sportschool en de insteek moet je je daar niet op verkijken. MMA is ook niet zozeer een sport, het is eerder een set regels. Als je mee wilt doen met dergelijke promotors is een veelzijdige achtergrond erg belangrijk. Judo/BJJ en Muay Thai liggen daarom vaak aan de basis. Ik heb zelf een jaar of 6 tamelijk fanatiek Muay Thai gedaan en wel eens met een MMA-training mee gedaan. Nou heb ik niet het postuur om daar überhaupt goed in te zijn, maar ik werd echt helemaal kapotgemaakt :D

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tof initiatief :)

Ik ga dit topic echter toch sluiten om twee redenen:
- Professionele en wedstrijdsport hoort thuis in Actualiteit, Sport & Politiek
- Discussie en ervaringen omtrent persoonlijke sportbeoefening kunnen in Algemene Zaken

Dus bedenk even welke van die twee aspecten je met name in dit topic wil bespreken (indien beide: dan zullen er twee topics nodig zijn). Je kan daarna zelf een nieuwe start op de juiste plek maken, of vragen of ik of een van de andere modjes dit topic even op de juiste plek laat landen.

Na overleg heropend in AZ :)

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 26-04-2016 17:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

Paxlie

chaos en inslag

Wat vinden jullie dan van de Conor McGregor show hier? Het lijkt wel GTST op het moment :')

Verder vond ik Jones enorm tegenvallen dit weekend en had deze Jones in twee rondes verloren van DC wat mij betreft.

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Paxlie schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:23:
Wat vinden jullie dan van de Conor McGregor show hier? Het lijkt wel GTST op het moment :')

Verder vond ik Jones enorm tegenvallen dit weekend en had deze Jones in twee rondes verloren van DC wat mij betreft.
Tja, show show.. wie moet je daar kwalijk voor nemen. Naar mijn mening meer de events, promotors en de mensen die echt over het geld gaan. Naar mijn mening was het emo gehalte erg hoog, maar in zekere zin heeft Conor wel gelijk. Je bent 80% van de tijd bezig met allerlei PR / promo bullshit en de rest maar met training.

Je ziet het de laatste tijd ook wel bij Rico Verhoeven. De hoeveelheid PR en publiciteit die gedaan wordt op het moment dat je een hoog niveau behaald is niet normaal. Wellicht een beter voorbeeld, Holzken: toen met zijn show e.d. verpeste hij bijna zijn wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Ik heb het hier al geprobeerd met een Sumo-topic, maar er was minimale respons op.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Obelink schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 19:43:
Ik heb het hier al geprobeerd met een Sumo-topic, maar er was minimale respons op.
Het heeft ook veel meer zin om het in een verzameltopic te gooien. Uiteindelijk zijn de meeste hier Tweakers met een 'sub-hobby' :p Het aantal liefhebbers van sumo zal op Tweakers denk ik op 1 hand te tellen zijn.

Je ken echter wel jouw ervaringen of w/e hier posten waardoor er misschien meer mensen interesse erin krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Zondag een aardige les gehad, en toen gister weer. Uiteindelijk was ik zo moe dat ik amper nog mijn dekking goed had. :+ Aardig wat van geleerd door één goede stoot op mn neus te krijgen. Beetje jammer van de bloedneus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:27

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Douweegbertje schreef op zondag 24 april 2016 @ 21:53:
Om dan maar gelijk te beginnen..

Zijn er mensen die al een kaartje hebben voor UFC fight night 87?

[afbeelding]

Persoonlijk heb ik echt veel zin om Overeem in actie te zien!
Ik ga er heen - moet helaas ivm afzegging opnieuw op zoek naar iemand die met mij mee gaat (en natuurlijk het kaartje betaalt).

Zelf ben ik sinds september aan Thaiboksen begonnen, na meer dan 20 jaar aan competitiewaterpolo te hebben gedaan. Moest vooral heel erg wennen om die arm veel sneller terug te trekken na een actie...

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Zondag begint het mei tournooi in de Kokugikan (Tokyo). Ikioi die een goed maart tournooi had is van Maegashira 4 naar Sekiwake gestegen in de Banzuke. Kaisei van Maegashira 7 naar Komosubi.

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 23:18
Aah leuk, een vechtsporttopic!

Heb zelf aantal jaar thaiboksen gedaan (2-3 jaar)
Daarna Krav Maga (1-2 jaar)
Nu na 2 jaar weer begonnen met Krav na een aantal blessures etc( schouder uit de kom 3x + bijbehorende operatie).

Verder ook fervent kijker van UFC, volg het vanaf UFC 92 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Purehz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:43:
Aah leuk, een vechtsporttopic!

Heb zelf aantal jaar thaiboksen gedaan (2-3 jaar)
Daarna Krav Maga (1-2 jaar)
Nu na 2 jaar weer begonnen met Krav na een aantal blessures etc( schouder uit de kom 3x + bijbehorende operatie).

Verder ook fervent kijker van UFC, volg het vanaf UFC 92 dacht ik.
Waarom de overstap naar Krav?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 23:18
Douweegbertje schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:06:
[...]

Waarom de overstap naar Krav?
Meerdere redenen, op een gegeven moment werd het aantal leden minder en trainde je elke les tegen dezelfde persoon en dat begon te vervelen. Verder wou ik iets wat meerdere aspecten van vechtsporten gebruikt, zoals ground-game en een iets meer onorthodoxe stijl heeft. Kwam ik uit bij Krav Maga na her en der wat proeflessen gedaan te hebben bij MMA/Krav.

Moet wel zeggen dat er nog veel verschil zit tussen de verschillende Krav Maga verenigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

Vraagje - misschien hebben jullie hier wat tips. Ik ben sinds september begonnen met Thaiboksen. In het begin moest uiteraard vooral de conditie weer een beetje op peil komen en daarna moesten de drills & combinaties een beetje gaan lopen. So far so good.

Op een gegeven moment, toen ik de combinaties sneller en harder kon uitvoeren, kreeg ik pijn aan een aantal knokkels van mijn rechterhand en ook aan mijn polsen. Na wat rust, knokkel-pushups en een iets andere handwrap-techniek lijk ik daar nu overheen.

Wel heb ik inmiddels al zo'n beetje 4 keer mijn rib gekneusd en een gevoelige, gekneusde teen opgelopen. Op zich is dit deels te voorkomen door betere techniek maar ik ben ook tot een andere conclusie gekomen: omdat ik meer dan 20 jaar aan waterpolo heb gedaan, is mijn algehele conditie, kracht en vermogen om te leren prima op orde. Helaas zorgt een zwem/watersport er wel voor dat je botten niet extra harden wat te maken heeft met het "gewichtloze" effect van water.

Ik ben op zoek naar specifieke oefeningen om te zorgen dat met name mijn ribben beter beschermd worden - enerzijds kan dat zijn door oefeningen die helpen de botten meer te harden maar dat kan ook zijn door gerichte buikspier-oefeningen met hetzelfde beschermende effect.

Wie herkent dit en heeft iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Twee Dee op 30-06-2016 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiga69
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 04-11-2024
Ik doe zelf al meer dan 25 jaar vechtsport, op dit moment al enige jaren Pukulan (indonesische vechtsport). Deze stijl past in het rijtje 'budo' (ook al heeft het er niks mee te maken omdat het niet japans is). Pukulan is van oorsprong traditionele vechtkunst, wat tegenwoordig helaas de (onterechte) naam heeft 'niet effectief' te zijn. Ik vergelijk het het meest met Krav Maga, oftewel zo snel mogelijk uitschakelen van je tegenstander in een zelfverdedigingssituatie. Dat is overigens ook wel heel anders dan een ringsport als Muay Thai, waarbij een gevecht over meerdere rondes gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 20:43

Chiron

Moderator Discord
Twee Dee schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:31:

Ik ben op zoek naar specifieke oefeningen om te zorgen dat met name mijn ribben beter beschermd worden - enerzijds kan dat zijn door oefeningen die helpen de botten meer te harden maar dat kan ook zijn door gerichte buikspier-oefeningen met hetzelfde beschermende effect.

Wie herkent dit en heeft iemand tips?
Het 'harden' van de botten heeft het weinig mee te maken. De enige botten die je kan 'harden' zijn je schenen, door veel te trappen met de schenen op zware bokszakken, autobanden etc. Daardoor schijn je microscheurtjes te krijgen in het bot die weer genezen en dichtgroeien met extra botweefsel, waardoor het sterker zou moeten worden. Dat is een proces van (vele) jaren.

Het minder pijnlijk worden van de schenen als je ermee trapt heeft meer te maken dat de zenuwen in je schenen gewoon dood gaan :+ Die van mij zijn in ieder geval 'numb', en het is ook iets wat je in je hoofd om moet zetten voordat je voluit op een bokszak durft te trappen met de schenen.

Al kom ik uit het kyokushin karate, waar men normaliter zonder (of met lichte) scheenprotectie spart.

Zelf heb ik ook de nodige blessures op gelopen, incl. gekneusde ribben. Dat zijn nare blessures die wat tijd vergen om te genezen. Ik heb bijvoorbeeld ook met brace/rib beschermer op (met beleid) gespard tijdens het heelproces.

Hoe je het 'beschermt' is een kwestie van houding ook denk ik, zorg dat je ellebogen naar beneden wijzen, als je in gevechtshouding staat. Buikspieren lichtjes aangespannen; Dan zitten je ribben iets meer 'dichtgeklapt', dan wanneer je met de punten van je ellebogen naar buiten wijst (en dan sta je sowieso meer 'open').

Het incasseren is ook iets wat je moet leren (en kan trainen), door je spieren aan te spannen (uitademen tijdens het 'raken', nooit inademen) en iets 'mee te buigen' op het moment van impact.

En voor de rest is het zoveel mogelijk buikspieren trainen, sit ups, leg ups, schuine buikspieren, en vergeet daarna ook niet je rugspieren ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

@Chiron - dank voor je tips. Vooral het goed reageren & meebewegen op inkomende impact is inderdaad iets wat ik nog goed moet leren.

Over de achtergrond van mijn vraag ik heb wat bronnen bekeken zoals bijvoorbeeld:
http://www.livestrong.com/article/443091-the-effect-of-swimming-on-bone-strength/
Swimming and Bone Strength
Swimming is not the best exercise for improving bone strength because it is not a weight-bearing activity. The AAOS describes weight bearing as any activity you do on your feet. Examples of weight-bearing exercises are brisk walking, jogging, stair-climbing and racquet sports. Swimming and bicycling are not weight-bearing exercises because your bones don’t support your weight during the activity. According to a University of New Mexico research article, some elite swimmers have been found to have lower bone density than non-exercisers, possibly because the buoyancy of swimming doesn't place any weight on the bones. In order to produce bone density, an exercise must overload the bone, the article notes. The bones respond by building more cells and becoming stronger.
In deze (en andere bronnen) bestaat in ieder geval consensus dat sporten met impact je botten meer laten aangroeien dan bijv. fietsen en zwemmen. Ik heb dus het idee dat ik dat nu in de praktijk merk doordat ik wel met "vrij weinig" impact al een kneuzing oploop "dankzij" meer dan 25 jaar alleen voornamelijk in het water te sporten. Of zou het al ouderdom zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Badr vs Rico bij Glory 36 Germany as 10 december 2016
Ziggo Sport en Spike zullen het uitzenden

Rico heef op 9 sept nog gewonnen van Silva [ 2-rnd TKO]
https://www.glorykickboxing.com/en/events/view/396

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Het is mij iets te makkelijk om te denken dat Rico gaat winnen omdat hij jonger is en omdat Badr de laatste jaren meer andere zaken aan zijn hoofd heeft dan wedstrijden. Badr is ongelooflijk ervaren en ondanks die ervaring ook nog maar 31. Ik denk dat hij een serieuze shot heeft om te winnen.

Gaat zeker een mooi gevecht worden en top dat Ziggo Sport het ook gewoon uitzendt :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nare man schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:20:
Het is mij iets te makkelijk om te denken dat Rico gaat winnen omdat hij jonger is en omdat Badr de laatste jaren meer andere zaken aan zijn hoofd heeft dan wedstrijden. Badr is ongelooflijk ervaren en ondanks die ervaring ook nog maar 31. Ik denk dat hij een serieuze shot heeft om te winnen.

Gaat zeker een mooi gevecht worden en top dat Ziggo Sport het ook gewoon uitzendt :)
Ik zet er ook geen geld op, ben echt benieuwd.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:05

dragonhaertt

@_'.'

Twee Dee schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:31:
...
Op een gegeven moment, toen ik de combinaties sneller en harder kon uitvoeren, kreeg ik pijn aan een aantal knokkels van mijn rechterhand en ook aan mijn polsen. Na wat rust, knokkel-pushups en een iets andere handwrap-techniek lijk ik daar nu overheen.
...
Pijn aan de knokkels moet je goed mee oppassen. Heb zelf ook last van een geirriteerde pees die over een van mijn knokkels loopt. Knokkel-pushups en andere technieken om dit "sterker" te maken zullen dit alleen maar verslechteren. Het enige dat echt helpt tegen geïrriteerde pezen is goed blijven bewegen, masseren en niet te veel belasten (goede handschoenen/wraps).
Ben zelf vaak bij de fysio vanwege mijn slechte gewrichten/bindweefsel met dergelijke klachten, doe nu bijna twee jaar MMA. (vooral kickboksen en BJJ)

[ Voor 3% gewijzigd door dragonhaertt op 07-12-2016 10:43 . Reden: -fix quote ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:51
Voor de liefhebbers :X

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Ik zet mijn geld op Badr!
Maar ik hoop op een overwinning voor Rico. Liefst door een dikke KO!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
jeka schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:51:
Ik zet mijn geld op Badr!
Maar ik hoop op een overwinning voor Rico. Liefst door een dikke KO!
Ik hoop zo dat rico gaat winnen... maar dat gaat heel lastig worden ben ik bang.. Badr is net een opgefokte volgespoten stier.

[ Voor 3% gewijzigd door Pelox op 23-01-2024 12:25 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 16:08
Go Rico!

Kan die Badr echt niet uitstaan. Hoop dat zijn ongecontroleerde agressie ook zijn ondergang wordt morgen... :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ohh oh, krijg steeds meer gevoel dat Rico klop krijgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 10:47:
Ohh oh, krijg steeds meer gevoel dat Rico klop krijgt.....
Want ... ? :D

Hoe lang geleden heeft Badr H. wel niet voor het laatst in de ring gestaan?? 'Ring roest' :> ... (die komt gewoon z'n loonstrookje incasseren en dan kan ie weer een jaartje vooruit).

Augustus 2015 voor het laatst, tegen Ismael Londt, en zag er wel aardig uit gezien tussen dat gevecht en die daar weer voor ook bijna een jaar zat. Alleen is het niet zo moeilijk om Londt te raken als je die partij zo ziet (over statisch gesproken) ...

[ Voor 37% gewijzigd door apis29 op 10-12-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-05 11:11
Ik vrees dat voor een type als Badr het 'hoe lang geleden' niet veel uitmaakt. Zo'n figuur wordt gewoon compleet opgefokt door de omgeving, en gaat los. Je zag dat opgefokte gisteren ook tijdens de stare down.

Wie het dan ook gaat winnen?? In 1e instantie dacht ik ook gelijk Rico, maar hoe dichterbij het komt, hoe meer ik eraan ga twijfelen. Typerend hiervoor vond ik namelijk ook een opmerking van Peter Aerts, die zei "in mijn tijd, waarin Badr ook al mee deed, vochten we bijna iedere week tegen een dergelijke tegenstander, en nu is het plotseling het gevecht van de eeuw'.
Daarom denk ik dat wellicht de druk op Rico de bottleneck voor hem kan gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

apis29 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 12:12:
[...]

Want ... ? :D

Hoe lang geleden heeft Badr H. wel niet voor het laatst in de ring gestaan?? 'Ring roest' :> ... (die komt gewoon z'n loonstrookje incasseren en dan kan ie weer een jaartje vooruit).

Augustus 2015 voor het laatst, tegen Ismael Londt, en zag er wel aardig uit gezien tussen dat gevecht en die daar weer voor ook bijna een jaar zat. Alleen is het niet zo moeilijk om Londt te raken als je die partij zo ziet (over statisch gesproken) ...
Gevoel.. Hari lijkt me gewoon los te gaan, en Rico is niet echt een gestoorde. Rico vecht tactisch/technisch en wil zichzelf zwm schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Waarom staat dit gevecht eigenlijk opeens zo in de belangstelling? Keek vroeger ook wel eens K-1 en meen me niet te herinneren dat toen Aerts/Bonjasky/Schilt ook zoveel nationale aandacht kregen. En dit dan ineens nog niet om een toernooi. Of is gewoon de centen/eer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:59
De_Bastaard schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 23:36:
Go Rico!

Kan die Badr echt niet uitstaan. Hoop dat zijn ongecontroleerde agressie ook zijn ondergang wordt morgen... :7
Liever niet. Ik hoop dat Badr gewoon keihard KO gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Deruxian schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:04:
Waarom staat dit gevecht eigenlijk opeens zo in de belangstelling? Keek vroeger ook wel eens K-1 en meen me niet te herinneren dat toen Aerts/Bonjasky/Schilt ook zoveel nationale aandacht kregen. En dit dan ineens nog niet om een toernooi. Of is gewoon de centen/eer?
De Figuur Badr en het K1 is niet meer, nu is het kickboksen in Glory regels.
Rico is de kampioen bij Glory, en het rommelt al langer dat Rico geen echte tegenstand heeft gehad.

Badr poste op sm een target list okt 2015, en bij Peptalk is dat eens besproken, en toen Rico gast wax vroeg Jack v Gelder of Rico belang had in partij tegen Badr om alle kritische de mond te snoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik ben voor Rico vanavond en alleen maar omdat die arrogante kwal van een badr mij de strot uit komt. Maar laat het een mooi gevecht zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik denk dat iedereen dit gewoon wil zien omdat ze Badr op z'n bek willen zien gaan, ik ook trouwens. Hou totaal niet van vechtsport maar dit wil ik niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ben benieuwd! Ondanks dat ik hoop dat Rico wint, denk ik dat Badr 'm gaat pakken. Overigens, als dit ooit nog een keer gaat plaats vinden zou 't ook een mooie laatste pot worden: YouTube: Remy Bonjasky daagt Badr Hari uit

[ Voor 5% gewijzigd door temp00 op 10-12-2016 21:33 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 11:10
Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:32:
Ik denk dat iedereen dit gewoon wil zien omdat ze Badr op z'n bek willen zien gaan, ik ook trouwens. Hou totaal niet van vechtsport maar dit wil ik niet missen.
Vooral omdat Rico gewoon een echte sportman is en niet een semi-crimineel, die zelfs in de ring een aantal keer zijn boekje te buiten ging.

Waar Rico gewoon een aardige kerel is zonder uit de hoogte te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 10-12-2016 21:58 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 13:24
hoelaat begint Rico vs Badr nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Nu

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Nu de voorbeschouwing. Als je een Ziggo abo hebt kan je hier intunen: https://www.ziggogo.tv/nl...channel.html/675503655063

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PacinoAllstars schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:59:
hoelaat begint Rico vs Badr nou precies?
Rond 23 uur, eerst andere wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 08:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

martinusz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:00:
[...]

Rond 23 uur, eerst andere wedstrijden.
Ah, nog een uurtje?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

<knip>

Illegaal = illegaal.

[ Voor 85% gewijzigd door Ramzzz op 11-12-2016 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23
Grote kans dat Badr wint en wel op KO. Rico maakt zelden een KO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Is er niet een apart topic voor deze wedstrijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wackmack schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:04:
Grote kans dat Badr wint en wel op KO. Rico maakt zelden een KO.
Goed verhaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

martinusz schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:57:
[...]

Vooral omdat Rico gewoon een echte sportman is en niet een semi-crimineel, die zelfs in de ring een aantal keer zijn boekje te buiten ging.

Waar Rico gewoon een aardige kerel is zonder uit de hoogte te doen.
Hoe aardig iemand is interesseert me eigenlijk vrij weinig. Kijk het is duidelijk dat Hari zowel binnen als buiten de ring niet helemaal binnen de lijntjes heeft gelopen en (met z'n praatjes) niet altijd het boegbeeld van sportiviteit is geweest. Ondanks dat ik altijd andere favorieten heb gehad, vind ik wel dat hij gewoon één van de beste kickboxers ooit is. Het is gewoon zonde dat hij door al die randzaken het eind van z'n carrière heeft vergooid.

Ik ben heel erg benieuwd hoe Rico zich stand houdt tegen Hari gezien ze beiden een behoorlijk andere stijl van vechten hebben. Zonder af te geven op Rico, is Badr toch meer van het spektakel en de knock outs en Rico meer van de endurance.

Op een andere noot :P : potdomme wat is het toch zonde dat de K1 ten onder is gegaan. Tijd geleden dat ik zo enthousiast was voor een gevecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
temp00 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:13:
[...]

Op een andere noot :P : potdomme wat is het toch zonde dat de K1 ten onder is gegaan. Tijd geleden dat ik zo enthousiast was voor een gevecht.
Pff dat is 1 ding dat zeker is, alleen de ambiance in Japan al. Snap ook niet dat dat nieuw leven ingeblazen wordt, nu heb je Glory waar ze moeite hebben om een zaaltje vol te krijgen. Dit is inderdaad pas het eerste gevecht dat beetje stof doet opwaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:37

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

temp00 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:32:
Ben benieuwd! Ondanks dat ik hoop dat Rico wint, denk ik dat Badr 'm gaat pakken. Overigens, als dit ooit nog een keer gaat plaats vinden zou 't ook een mooie laatste pot worden: YouTube: Remy Bonjasky daagt Badr Hari uit
Ze hebben al gevochten alleen kreeg hari een rode kaart omdat hij onsportief door wou blijven trappen na de bel. Ik zou het niet meer doen na zulk onsportief gedrag en Bonjaski is al weer in de 40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

I know, heb die gevechten destijds live gezien ;). Juist vanwege die grudge zou het mooi zijn. Volgens mij heeft Bonjaski ook niet echt een grote afscheidspot gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:30
Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:02:
YouTube: Badr Hari vs Rico Verhoeven Live!

Geloof dat het niet mag maar voor degenen die Ziggo niet hebben...
Werkt niet (meer)? Iemand een andere stream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Weet iemand hoe het programma eruit ziet? Hoeveel gevechten zijn er in totaal voor het laatste gevecht?

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-05 18:04
3 gevechten voordat het gevecht van Rico vs Badr is, er is er nu éen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024

Harrie21

Damn..

Top, thanks

Sup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
studiodubio schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 22:33:
[...]

Werkt niet (meer)? Iemand een andere stream?
Ben ook wel benieuwd. Wil er best voor betalen, maar kan weinig vinden wat een beetje te vertrouwen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Op YT is aardig wat te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

UFC tv is het okk te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
<knip>

Illegaal = illegaal.

[ Voor 190% gewijzigd door Ramzzz op 11-12-2016 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik betaal omgerekend €60,- per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-05 21:35
*knip illegale stream*

[ Voor 84% gewijzigd door Rukapul op 10-12-2016 23:41 ]

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharminepulse
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-05 18:04
25 euro is pay per view.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
*knip illegale stream*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 10-12-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:22

orf

*knip illegale stream*

[ Voor 69% gewijzigd door Rukapul op 10-12-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niels Holken jack jack

Nieky Holzken heet die jongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ja zoveel fouten. In de aanloop ook al :/

edit:
Lekker beuken die opkomst van Holzken weer :Y

[ Voor 40% gewijzigd door temp00 op 10-12-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Stottert soms,maar lijkt te werken. Bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 11-12-2016 00:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

https://www.twitch.tv/bigmitro2

Stream :P. Nu Youtube alles er uit gooit is dit een aardig alternatief.

E: Ligt er uit ;w .

[ Voor 10% gewijzigd door Thomas op 10-12-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:59
Dit wordt leuk! Techniek en explosiviteit. Geniet hier maar goed van, voor het geval het "hoofdgevecht" tegenvalt

Edit: Nou, dat viel een beetje tegen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Joep op 10-12-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:03:
https://www.twitch.tv/bigmitro2

Stream :P. Nu Youtube alles er uit gooit is dit een aardig alternatief.

E: Ligt er uit ;w .
The community has closed this channel due to terms of service violations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Squ1zZy schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:22:
[...]

The community has closed this channel due to terms of service violations.
Terug naar die op de rare website dan maar. Ik blijf m'n ogen nog even open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Tja als je niet via de officiële kanalen kijkt, kan dat gebeuren.
De providers die dit aanbieden zullen het wel in de gaten houden, en allerlei persoonlijke streams gaan melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
*knip illegale stream*

[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 10-12-2016 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-05 19:19

Hupske

AFCA

*knip illegale stream*

[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 10-12-2016 23:40 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En terecht ... (onzin van Glory dat je erg bevoordeeld wordt voor het 'druk zetten' geeft nu eens niet de doorslag :P )

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 10-12-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

It's Time to kick some Ass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Pff, ik voel die spanning helemaal door m'n beeldscherm heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo

MarElo

Ik zie je wel!

Gadverdoeme gaat ziggo offline

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
En welk volk kan zich weer niet gedragen? Man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Donder op idd. Laat die mannen hun sport uitoefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:32:
Nog nooit een minuut kickboxen gezien, maar deze meneer zit te kijken hoor.
Wel al een typisch verschil van publiek per opkomst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

internetinfo schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:39:
[...]

Nog nooit een minuut kickboxen gezien, maar deze meneer zit te kijken hoor.
Wel al een typisch verschil van publiek per opkomst :/
Same, en wat een spanning :+ . Misschien heb ik er een nieuwe hobby bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 07-05 22:47
Echt wagelijk dit. Ik hoop echt dat Badr gewoon al z'n tanden verliest bij de 1e klap en compleet knockout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Nou ze gaan nog niet beginnen...publiek aan t matten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Nu wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Rotpubliek, allemaal er uit wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Ach om t hier nu weer op een volk te gooien is ook om zu kotsen. Laat die mensen enthousiast zijn...mss iets te maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 14:14
Haha, bij Ziggo zijn ze wel voor Rico zo te horen :)

En, wat is die zwarte plek op de rug van badr? Asymmetrisch rughaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
Neus en wenkbrauw bloeden nu al. man man man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Japser schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:44:
Ach om t hier nu weer op een volk te gooien is ook om zu kotsen. Laat die mensen enthousiast zijn...mss iets te maar goed....
Respect voor tuig? Nee dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 07-05 22:47
Heerlijk een trap in z'n zak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 14:14
Gvd, heb wel verkeerd gegokt bij Unibet: of Rico wint, of Badr op punten haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Dag badr!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-05 09:27
GODVERDOMME WAT IS DIT DAN??? ELLEBOOG UIT DE KOM EN KLAAR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Badr elleboog gebroken?
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Let op:
Dit topic is er om te discussiëren over de vechtsport en over de verschillende gevechten.

Niet om te vragen naar streams, waar en op welke manier je de gevechten kunt bekijken, en diverse streams / YouTube-links met live coverage te posten.