Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het algemeen vechtsport topic

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 21-05 20:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter

Het algemeen vechtsport topic

Ik zie diverse sporten voorbijkomen op Tweakers behalve dan het stukje vechtsporten. Het liefst zou ik een beetje discussiëren over de verschillende disciplines, (aankomende) gevechten, legale live streams maar uiteraard ook over je eigen ervaringen!

Persoonlijk ben ik nog een dikke amateur met kickboxen, maar wellicht dat ik met jullie input ook de TS wat kan gaan uitbreiden. Voornamelijk over de andere disciplines.

Disciplines

Mixed Martial Arts
quote:
Mixed martial arts (Engels voor: gemengde gevechtskunsten), meestal afgekort tot MMA, is een multidisciplinaire vechtsport die zich richt op het combineren van technieken uit verschillende vechtkunsten (en vechtsporten) zoals worstelen (grappling), judo, karate, kungfu, kickboksen, thaiboksen, boksen en jiujitsu.

Er zijn diverse namen voor MMA, waaronder free fight (het vrije gevecht), vale tudo en cage fight (kooigevecht). Ook zijn er veel organisaties die MMA toernooien organiseren. Veel van die organisaties hanteren tegenwoordig de Unified Rules of Mixed Martial Arts, opgesteld en gebruikt in de VS. De grootste MMA-organisatie is het Amerikaanse Ultimate Fighting Championship (UFC).
Kickboxen
quote:
Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. De sport kent zijn oorsprong in Japan en de Verenigde Staten, waar het begin jaren zeventig populair werd. Het kickboksen in de VS is ontstaan als systeem om verschillende stijlen vechtsporters zich met elkaar te laten meten. Het kickboksen in Japan heeft zich van harde karatestijlen uit ontwikkeld met invloeden van het thaiboksen (muay thai). In Nederland is Thom Harinck een bekend persoon die kickboksen introduceerde.

Bij kickboksen worden de stoten van het boksen gecombineerd met de trappen uit sporten zoals karate en taekwondo. Toch is de manier van trappen afkomstig uit het thaiboksen anders. Dit verschil wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de verschillende vormen van competitie. Bij taekwondo draait het om het behalen van punten, terwijl het bij thaiboksen de bedoeling is de tegenstander zo hard mogelijk te raken. Elleboogstoten zijn in het kickboksen, anders dan bij het traditionele thaiboksen, niet toegestaan.
Muay Thai
quote:
Thaiboksen (Thai: muay Thai) is een oude vechtsport die al eeuwen in Thailand wordt beoefend. Het thaiboksen is in Thailand zeer populair. Het huidige muay Thai is indirect afkomstig uit de gewapende vechtkunst krabi krabong. Wanneer een krabi krabong-vechter zijn wapens niet meer had, kon hij zijn acht lichaamsdelen als dodelijke wapens gebruiken; deze stijl wordt muay boran genoemd. Vanuit het dodelijke muay boran (oude boksen) is het huidige wedstrijd gerichte muay Thai ontstaan. Veel muay boran technieken zijn niet meer toegestaan tijdens wedstrijden omdat deze gewoonweg te dodelijk zijn.
Boksen
quote:
Boksen is een tactische vechtsport waarbij ringinzicht, de coördinatie van voeten, ogen en handen, en conditie centraal staan.

Twee tegenstanders proberen punten te scoren door elkaar op de juiste trefvlakken te raken, of te winnen op bijvoorbeeld een knock-out (KO). Dat kan door enkele stoten of combinatie van verschillende stoten; de directe stoot, de opstoot en de hoek. Kracht is evenveel nodig als pure snelheid om een tegenstander zowel snel en hard te kunnen raken. Naast het traditionele mannenboksen worden ook bokskampioenschappen voor vrouwen gehouden.
Budo
Diverse disciplines zoals: Karate, Judo, Taekwondo, Grappling, Jiu Jitsu en BJJ
quote:
Karate is een vechtkunst, die is ontstaan op de Ryukyu-eilanden, waaronder het eiland Okinawa, Japan. Het is ontstaan uit de samenvoeging van het Chinese Kempo (ook wel Kenpo) en de inheemse vechtkunsten van Okinawa, die te (手, letterlijk “hand”) werden genoemd.[1][2]

Bij karate ligt de nadruk vooral op het gebruik van stoot-, trap- en afweertechnieken (te-waza, geri-waza en uke-waza). In het curriculum van sommige karatestijlen komen ook worpen, klemmen, verwurgingen en worsteltechnieken voor.[3] Een beoefenaar van het karate wordt een karateka genoemd.
quote:
Judo (柔道 jūdō) is een van oorsprong Japanse zelfverdedigingskunst, die rond 1882 werd ontworpen door Jigoro Kano. Het woord betekent 'zachte weg', waarbij het woordje do (weg) verwant is aan tao en naast de betekenis 'manier' ook de connotatie heeft van 'levenspad'. Een beoefenaar van het judo heet een judoka. Judo is een sport die wereldwijd beoefend wordt en tevens een olympische sport is.
quote:
Taekwondo is een vorm van een ongewapend gevecht. Letterlijk vertaald betekent tae voet, kwon hand of vuist en do de manier of de weg. Taekwondo is dus het gebruik van de hand en de voet, met als doel zelfverdediging en het verbeteren van je persoonlijkheid en het wordt dus ook vaak gezien als een verdedigingssport en niet als een vechtsport omdat er veel aandacht gaat naar zelfbeheersing en respect.

Voor de serieuze taekwondoïn is het niet alleen het gebruik van de hand en de voet, maar een manier van denken, een manier van zelfdiscipline en ontwikkeling van zelfvertrouwen.
quote:
Jiujitsu (Japans:柔術), jūjutsu, ju-jitsu of jioe-jitsoe kan vertaald worden als "zachte kunst" of nog correcter als "soepele techniek". Het is een Japanse zelfverdedigingskunst waarmee men in een paar seconden een aanvaller kan controleren of uitschakelen. De beoefenaar ervan heet een jiujitsuka. Jiujitsu is als budokunst geschikt voor jong en oud. Het internationaal geldende Hepburnsysteem vertaalt de kanji overigens met "jūjutsu". In het jiujitsu leer je niet alleen je te verdedigen tegen verschillende aanvallen maar ook het uitvoeren van verschillende aanvalstechnieken zoals atemi (stoten en schoppen), klemmen, drukpunten en wurgingen.
quote:
Braziliaanse Jiu Jitsu (BJJ) is een krijgskunst die zich richt op grappling met de nadruk op grondgevechten. Het doel is een dominante positie te krijgen en ervoor te zorgen dat een aanvaller zo snel mogelijk "afklopt". Het is gebaseerd op een aangepaste variant van het traditionele Japanse jiu Jitsu, genaamd "Jiu-do". Het idee is dat zacht wint van hard. Met andere woorden, een klein zwakker persoon kan met de juiste technieken en bewegingen zichzelf verdedigen tegen een sterker en grotere aanvaller. Men kan het beoefenen als zelfverdediging of tijdens speciale grappling- of Mixed Martial Arts-toernooien. Sparren en continu herhalen van oefeningen spelen een belangrijke rol in trainingen. Het gaat vooral om de prestatie die geleverd wordt, met name tijdens wedstrijden en toernooien.

Soms wordt de krijgskunst ook wel Gracie Jiu Jitsu (GJJ) genoemd, maar deze naam is gepatenteerd door Rorion Gracie en refereert aan de stijl die hij en zijn leraren uitdroegen. Andere leden van de Gracie-familie hebben iets vergelijkbaars zoals Charles Gracie en Renzo Gracie. Elke stijl heeft zijn eigen, unieke aspecten, maar wordt globaal gezien als Braziliaans Jiu Jitsu.

Ook het graduatiesysteem is anders dan in het traditionele jiu jitsu. Hierbij wordt naar inzicht van de leraar, alle "gordels" van dezelfde kleur verslaan of door middel van wedstrijden. Daarbij zijn er minder gordels, dus is het niveau van een iemand met een witte gordel minder nauwkeurig in te schatten.

Extra

Ik heb even ter opvulling wat dingen van de wiki gepakt :+ Ik neem aan dat er hier leuke discussies komen en dat ik meer spul krijg om de TS op te vullen (eventueel met hulp van iemand?!).

Douweegbertje wijzigde deze reactie 25-04-2016 13:50 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 11:36
quote:
Twee Dee schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:31:

Ik ben op zoek naar specifieke oefeningen om te zorgen dat met name mijn ribben beter beschermd worden - enerzijds kan dat zijn door oefeningen die helpen de botten meer te harden maar dat kan ook zijn door gerichte buikspier-oefeningen met hetzelfde beschermende effect.

Wie herkent dit en heeft iemand tips?
Het 'harden' van de botten heeft het weinig mee te maken. De enige botten die je kan 'harden' zijn je schenen, door veel te trappen met de schenen op zware bokszakken, autobanden etc. Daardoor schijn je microscheurtjes te krijgen in het bot die weer genezen en dichtgroeien met extra botweefsel, waardoor het sterker zou moeten worden. Dat is een proces van (vele) jaren.

Het minder pijnlijk worden van de schenen als je ermee trapt heeft meer te maken dat de zenuwen in je schenen gewoon dood gaan :+ Die van mij zijn in ieder geval 'numb', en het is ook iets wat je in je hoofd om moet zetten voordat je voluit op een bokszak durft te trappen met de schenen.

Al kom ik uit het kyokushin karate, waar men normaliter zonder (of met lichte) scheenprotectie spart.

Zelf heb ik ook de nodige blessures op gelopen, incl. gekneusde ribben. Dat zijn nare blessures die wat tijd vergen om te genezen. Ik heb bijvoorbeeld ook met brace/rib beschermer op (met beleid) gespard tijdens het heelproces.

Hoe je het 'beschermt' is een kwestie van houding ook denk ik, zorg dat je ellebogen naar beneden wijzen, als je in gevechtshouding staat. Buikspieren lichtjes aangespannen; Dan zitten je ribben iets meer 'dichtgeklapt', dan wanneer je met de punten van je ellebogen naar buiten wijst (en dan sta je sowieso meer 'open').

Het incasseren is ook iets wat je moet leren (en kan trainen), door je spieren aan te spannen (uitademen tijdens het 'raken', nooit inademen) en iets 'mee te buigen' op het moment van impact.

En voor de rest is het zoveel mogelijk buikspieren trainen, sit ups, leg ups, schuine buikspieren, en vergeet daarna ook niet je rugspieren ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online
quote:
Twee Dee schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 00:31:
...
Op een gegeven moment, toen ik de combinaties sneller en harder kon uitvoeren, kreeg ik pijn aan een aantal knokkels van mijn rechterhand en ook aan mijn polsen. Na wat rust, knokkel-pushups en een iets andere handwrap-techniek lijk ik daar nu overheen.
...
Pijn aan de knokkels moet je goed mee oppassen. Heb zelf ook last van een geirriteerde pees die over een van mijn knokkels loopt. Knokkel-pushups en andere technieken om dit "sterker" te maken zullen dit alleen maar verslechteren. Het enige dat echt helpt tegen geïrriteerde pezen is goed blijven bewegen, masseren en niet te veel belasten (goede handschoenen/wraps).
Ben zelf vaak bij de fysio vanwege mijn slechte gewrichten/bindweefsel met dergelijke klachten, doe nu bijna twee jaar MMA. (vooral kickboksen en BJJ)

dragonhaertt wijzigde deze reactie 07-12-2016 10:43 (3%)
Reden: -fix quote

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:51

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Go Rico!

Kan die Badr echt niet uitstaan. Hoop dat zijn ongecontroleerde agressie ook zijn ondergang wordt morgen... :7

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

https://www.twitch.tv/bigmitro2

Stream :P. Nu Youtube alles er uit gooit is dit een aardig alternatief.

E: Ligt er uit ;w .

Thomas wijzigde deze reactie 10-12-2016 23:22 (10%)

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
*knip illegale stream*

Rukapul wijzigde deze reactie 10-12-2016 23:40 (89%)

"Security should be baked in, not sprayed on!"

• Hupske
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:44

Hupske

AFCA

*knip illegale stream*

Rukapul wijzigde deze reactie 10-12-2016 23:40 (87%)

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Pff, ik voel die spanning helemaal door m'n beeldscherm heen.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:35
En welk volk kan zich weer niet gedragen? Man man man

Float like a butterfly, sting like a bee.

• internetinfo
  • Laatst online: 08:25
quote:
Thomas schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 21:32:
Ik denk dat iedereen dit gewoon wil zien omdat ze Badr op z'n bek willen zien gaan, ik ook trouwens. Hou totaal niet van vechtsport maar dit wil ik niet missen.
Nog nooit een minuut kickboxen gezien, maar deze meneer zit te kijken hoor.
Wel al een typisch verschil van publiek per opkomst :/

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
Echt wagelijk dit. Ik hoop echt dat Badr gewoon al z'n tanden verliest bij de 1e klap en compleet knockout gaat.

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Rotpubliek, allemaal er uit wat mij betreft.

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

Ach om t hier nu weer op een volk te gooien is ook om zu kotsen. Laat die mensen enthousiast zijn...mss iets te maar goed....

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ok.....boksers moeten niet praten. :D

Bald by design, beard by choice.

Discussiëren met een vrouw is zoals het lezen van algemene gebruiksvoorwaarden: uiteindelijk negeer je alles en zeg je "OK".

• internetinfo
  • Laatst online: 08:25
Ach, hij bedoelt het ongetwijfeld sympathiek. Gozer staat strak van de adrenaline. Kijk em gaan joh die kerel is oprecht.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
Oh wow, ik wil die trainer gaan slaan nu met dat verschrikkelijke engels

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:51

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Haha zit ik daarvoor al die andere partijen voor te kijken, die ook nog eens bagger waren...

• OMX2000
  • Laatst online: 08:35

OMX2000

By any means necessary...

quote:
KleineJoop schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 23:54:
Rico ging nog wel 5 seconden door nadat de scheids ze wilden splitsen, als Badr gedurende die seconden geblesseerd geraakt blijkt te zijn is dit toch geen legitieme overwinning van Rico? :/
Dus Rico "pullt een Badr-tje"? Dan moet dus echt Bonjansky het ff recht zetten ;)

• Squ1zZy
  • Registratie: april 2011
  • Niet online
Een uur aan het zoeken voor een stream, eindelijk iets gevonden en dan zo een eind. Man o man wat balen.

"Security should be baked in, not sprayed on!"

• MarElo
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 19-05 21:50

MarElo

Ik zie je wel!

quote:
Hackus schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:02:
Zal me niks verbazen als er weinig loos is met de arm van Badr
Als je zo die bobbel op z'n arm ziet, is er toch wel iets verdraaid in de elleboog, .. niet echt prettig.

• Joep
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 21-05 23:23
quote:
martinusz schreef op zondag 11 december 2016 @ 00:02:
[...]

Ff snel cashen, zou best slim zijn.
Dit was lang geen Bob Sapp tegen Peter Aerts.

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-05 22:30
quote:
martinusz schreef op maandag 12 december 2016 @ 15:54:
[...]

Dan heb je inderdaad net pech gehad met deze avond :) het was inderdaad zeer matig.
Vorige evenementen was er veel meer vuurwerk, met betere vechters tegen elkaar. (overigens werd nu ook niet alles uitgezonden, zat voor het "grote" evenement paar aardige potten)
Bij de vorige wedstrijd van Nieky dacht ik trouwens ook al dat hij zijn titel kwijt was hoor. Dat was ook al niet veel soeps..

Ben wel blij dat "onze" Rico :) gewoon gewonnen heeft van Badr met een TKO. Tuurlijk wil je het het liefst anders zien maar ja winnen is winnen. Verder zat die snee al op zijn neus, badr heeft hem alleen open geveegd.

Denk inderdaad dat er geen 2e gevecht zal komen. Op deze manier is de held Badr niet afgegaan bij zijn "fans" en kunnen ze altijd zeggen dat hij niet echt verloren heeft van Rico.

• cheiron
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:01
quote:
Hackus schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 23:50:
nu blijkt dat Wlad met weinig yab and grab niet kan winnen
Daar doe je hem echt tekort mee, hij heeft goed gevochten vanavond. Veel meer dan hij soms eerder liet zien

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 04:14
Episch gevecht hoor, kijk nagenoeg nooit boksen, omdat ik niet weet waar ik aan toe ben met 4 boksbonden, maar dit was mooi. Niks ten nadele vh commentaar op 7 , hun enthousiasme was terecht.

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pelox2002
quote:
Panini schreef op maandag 1 mei 2017 @ 14:55:
[...]

Commentaar was echt om te huilen ;(

Ik moet zeggen dat het een redelijke pot was. Mooi om Klytsjko nog te zien gaan op deze leeftijd, niks meer dan respect voor. Waar AJ het ook vandaan haalde in de 11e ronde?

Denk dat hij wel wat minder zou moeten focussen op spiermassa. Zag er wel erg bulky uit.
Hij is vrij fors inderdaad, maar je laat daarmee wel zien dat je er bent.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paxlie
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

Paxlie

chaos en inslag

quote:
Pelox2002 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:04:
[...]

Hij is vrij fors inderdaad, maar je laat daarmee wel zien dat je er bent.
}:|

Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
braque© zijn is een keuze

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paxlie
  • Nu online

Paxlie

chaos en inslag

quote:
Jorgen schreef op maandag 1 mei 2017 @ 16:33:
Staan er meer van dit soort grote gevechten gepland in de komende tijd?
Hoorde Arnold Vanderleyde iets voorstellen over nationale divisies en een soort Champions League voor het boksen. Hoe is het dan nu geregeld?
Met een beetje geluk wordt Mayweather vs Conor McGregor daadwerkelijk een show.

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Zoals hierboven al gemeld, je kan het gevecht volgens mij gewoon online kopen/bekijken bij Fox Sports Go: https://bestellen.foxsports.nl/international/maymac

Ben erg benieuwd hoe het gevecht gaat uitpakken. Floyd is met z'n 41 toch niet één van de jongste, aan de andere kant, boxen is een heel ander spel dan MMA. Onderschat Conor dat niet? Vooralsnog m'n geld ingezet op Mayweather (al hoop ik stiekem toch ook wel een beetje dat Conor wint).

♠ FOR THE HOOORDDEE!! ♠ 2600k @ 4.2ghz, 16GB, 850 Evo 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Moderator General Chat

Formerly known as naitsoezn

Even ter herinnering: dit topic is er om te discussiëren over de vechtsport en over de verschillende gevechten. Niet om te vragen naar streams, waar en op welke manier je de gevechten kunt bekijken, en diverse streams / YouTube-links met live coverage te posten.

AGee wijzigde deze reactie 26-08-2017 21:47 (4%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• bille
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-05 22:42

bille

Don't call me Buff

Ik vond het een vermakelijke wedstrijd. Ik denk dat dit voor beide de beste uitkomst is geweest.

Ik vind dat McGregor heeft laten zien dat hij heel aardig kan boksen (wellicht zou hij heel ver kunnen komen als pro).. Ga er maar voor staan: 10 rondes tegen ongeslagen wereldkampioen.. er zijn een heleboel pro boksers die dat niet vol gehouden hebben...Mayweather heeft laten zien dat boksen iets anders is dan MMA en dat het verschil zit in "composure".. onvermoeibaar heeft Mayweather 10 ronden op McGregor gejaagd.

Ik denk dat er veel McGregor fans zijn die nu ook graag Mayweather in de octagon zouden zien en voor 350 miljoen? Ach.. waarom niet?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• apis29
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online

De show eromheen is het enige waar dit om draaide ja en een grote payday voor beiden. Het gevecht ging eigenlijk geheel zoals verwacht. De jab van McGregor was gewoon niet goed genoeg om er schade mee aan te richten (en Bonjasky maar lullen over punten oppikken met tik-tik-tik) en verder heel weinig naar het lichaam

apis29 wijzigde deze reactie 27-08-2017 11:20 (7%)

• Kaap
  • Laatst online: 06:59
Een amateur bokser duikt de ring in tegen een 49-0 world champion die vervolgens volledig defence gaat spelen, en houdt het dan ook nog 10 rondes vol waarvan die er 4 wint, om eigenlijk puur en alleen op vermoeidheid te verliezen.

Nee, diegene die voor mij het meeste bewezen heeft gisteravond, dat is McGregor. Held!

Tenzij we nog een part 2 gaan zien en Mayweather met zijn rugzak geld de Octagon in kruipt.

"Political correctness will be the downfall of western society"

• apis29
  • Niet online
quote:
LankHoar schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:37:
Een topic over vechtsport, leuk. Hoewel technisch gezien Krav Maga geen sport is, is het al meerdere jaren mijn favoriet. Ook een paar proeflesjes Systema gedaan, en dat beviel me ook wel. Eerst trainde ik onder het IKMF, maar de laatste paar jaar onder KMG. Zijn er hier nog meer mensen die onder KMG trainen?
Las laatst nog een stukje over Systema en dat het bijna een dekmantel was voor de Russische geheime dienst om spionen in Nederland te recruteren :D (iets in die richting).
Wilde zelf ook nog wel eens een kijkje gaan nemen bij Krav Maga, zit er toevallig ook nog eentje vlakbij in de buurt. Ik neem aan dat de methode tussen die twee iets verschilt?
quote:
Racing_Reporter schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:53:
@ hierboven, het verschil tussen de twee kemphanen was geen 10 maar 1 kg, als we afgaan op het gewicht van de laatste meting een paar dagen geleden. (Ik dacht serieus dat Floyd toch echt wel een stuk zwaarder was :X )
Weigh-in gewicht is vrijwel nooit het gewicht tijdens het gevecht (daar gaan heel veel liters plas en zweet uit vooraf ;)) en Mayweather kon de limiet niet eens halen (te licht). Je hoorde bij de weigh-in nog de vraag gesteld worden/of opmerking wat ie te zeggen had over de twijfels dat ie [McGregor] het kon halen (vlgns mij een paar dagen vantevoren er nog redelijk ver vanaf). Geschatte gevecht gewicht van McGregor is iets van 170lbs en van Mayweather kan je niet aannemen dat er wat bij gekomen is ... (was 149 bij de weigh-in en McGregor 153)

Nog een aardig weetje :D
quote:
7:23 p.m. ET

Everybody knew this fight would bring in the money, and it literally has already started to. One bettor at the South Point Hotel, Casino & Spa made the latest million-dollar wager on the bout... in cash.

Ocean’s 14, anybody?

apis29 wijzigde deze reactie 27-08-2017 12:31 (18%)

• apis29
  • Niet online
quote:
LankHoar schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:27:
[...]

Ze zijn allebei mede opgericht door Eyal Yanilov, een van de weinige topstudenten van Imi Lichtendfeld, de vader van Krav Maga. Er zit wel een beetje verschil in hoe ze te werk gaan, echter heb ik te kort meegelopen (9 maand) met IKMF om echt goed te zeggen waar het verschil nu in zit. Ben erg tevreden over KMG, veel seminars zijn erg realistisch en praktisch toepasbaar.

En wat betreft Systema om spionnen te recruiten voor Rusland; datzelfde heb ik ook vaak genoeg gehoord over Krav Maga :p
Haha, dat is waar ...

En je vroeg specifiek of er mensen waren die onder de éen of de ander trainden dus ik dacht dan zit er vast verschil in O-) . FF opgezocht en die hier in de buurt zit is bij geen van beiden aangesloten maar bij Krav Maga Worldwide (KMW) ...

Had nog een boekje liggen (zat ooit bij een instructie video :D )

• apis29
  • Niet online
quote:
LankHoar schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:06:
[...]Ross=Systema? Ik heb van dat eerste nog niet eerder gehoord. En de omschrijving klopt ook niet helemaal; je leert ook ontwapenen bij Systema, het is dus ook "hand-to-weapon combat" ofzo :)
Wel aan gerelateerd maar weer meer richting (oorspronkelijke) sambo geloof ik. Wat ik zo kon vinden werkte ie vroeger wel samen met die van systema maar in 1991 z'n eigen weg gegaan. 'Hand-to-hand' zal wel losjes te interpreteren zijn als man tot man, idd veel over ontwapenen ook bij ROSS ...
quote:
Paxlie schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 13:03:
[...]
Volgende keer engels commentaar aanzetten, altijd veel beter.
Ja rest van de ochtend was herhaling met NL commentaar. Maar zo onder de indruk van het Engelse was ik deze keer nou ook weer niet :D

• speedrock
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-05 15:24
quote:
LankHoar schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:37:
Een topic over vechtsport, leuk. Hoewel technisch gezien Krav Maga geen sport is, is het al meerdere jaren mijn favoriet. Ook een paar proeflesjes Systema gedaan, en dat beviel me ook wel. Eerst trainde ik onder het IKMF, maar de laatste paar jaar onder KMG. Zijn er hier nog meer mensen die onder KMG trainen?
Ik ben ook ooit begonnen onder IKMF maar al vrij snel over gegaan naar KMG, wat mij beter bevalt.
Bij IKMF lijken de technieken een beetje stil te staan qua ontwikkeling terwijl wij bij KMG met enige regelmaat aangepaste technieken leren die komen uit nieuwe inzichten. Wat ik wel als nadeel beschouw is dat er de laatste 2-3 jaar echt teveel nieuwe instructeurs bij gekomen zijn en dat de kwaliteit daar wel wat door afgenomen is.

it's a sign of the time

• Pelox2002
Ahaa een dorpsgenoot! :)

• Martinusz
quote:
iChaos schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 21:23:
Heeft iemand een schatting van hoe laat Verhoeven mag? De programmering van UFC leek al niet overeen te komen met de daadwerkelijke live-volgorde, vandaar..
Uurtje of 11 zal het zijn, ook afhankelijk van duur andere partijen.
quote:
Nou idd, na 30 seconden stond die al te puffen.

Nicky trouwens ook weer kansloos, tijd om te stoppen denk ik.

Martinusz wijzigde deze reactie 09-12-2017 21:42 (27%)

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:06

dr.lowtune

(o\ | /o)

Had ik niet verwacht! Heerlijk!

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:06

dr.lowtune

(o\ | /o)

quote:
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:59:
Wat een slecht verliezer die Jamal. Hij leek nog wel sympathiek in een interview stukjein de voorbeschouwing, maar dit is jammer.
Dat had ik dan weer wel verwacht....het eerdere spugen was natuurlijk al een giveaway...Jammer dat die Ben Saddik niet met meer schade de ring verliet.

• Tuintje
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:19

Tuintje

Briljant, hard en geslepen

quote:
SayWhatAgain! schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 23:59:
Wat een slecht verliezer die Jamal. Hij leek nog wel sympathiek in een interview stukjein de voorbeschouwing, maar dit is jammer.
Er is niets sympathiek aan iemand die je een wel gerichte fluim in je smoel tuft. Of dit nu voor of na een wedstrijd is. *knip* Het vervelende is dat dit soort gedrag buiten de ring voortzet wordt, en er een aanhang ontstaat die dit mateloze onsportieve gedrag gaat overnemen. Deze mensen zijn voor de sport een schande. Helaas draait het tegenwoordig om heel veel geld en zit Jan en allemaal vuistdiep bij elkaar in de kont om dit gedrag af te straffen met bijvoorbeeld een bepaalde tijd schorsing.
quote:
SayWhatAgain! schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:03:
[...]

Ja wel verwacht, maar je hoopt dat het een keer anders is. Die Badr is al van hetzelfde niveau sportiviteit. En die aanhang... :F
Hoop is ijdel ;)
quote:
temp00 schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:08:
Dat water dat je een paar keer tijdens het gevecht de ring in zag vliegen kwam volgens mij ook uit het publiek :/
Komt gewoon uit zijn hoek. Is ook duidelijk te zien.

Video: http://www.dumpert.nl/mediabase/7306179/a4b1be3e/rico_sloopt_jamal_.html

En het liefste hoor ik ook geen commentatoren. Wat een bullshit die lui er soms uitpersen en de manier van presenteren... |:(

AGee wijzigde deze reactie 10-12-2017 08:46 (20%)
Reden: Dat soort generalisaties mag je achterwege laten

www.autopoetsbedrijfwinsum.nl

• GoldenRatio
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-07-2018
quote:
nare man schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:24:
Gevecht had gestaakt moeten worden na die eerste trap op het hoofd en direct daarna volgende stoten. Ben Saddik was duidelijk out, hing al met z'n bakkes over de touwen. Nergens voor nodig om zo iemand nog eens vijf, zes keiharde klappen te laten krijgen met nodeloze neurologische schade tot gevolg.
Hij was helemaal niet out.
Er is geen knock-out geweest en niet op KO gewonnen maar op TKO.

Vergeleken bij zoiets als Bellator is Glory erg mild te noemen.

• polli_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-05 20:43
De volgende zwaargewicht bokswedstrijden vinden plaats in 2018:

3 Maart- Deontay Wilder vs. Luis Ortiz

31 Maart- Anthony Joshua vs. Joseph Parker

31 Maart- Alexander Povetkin vs. David Price

Eind April- Tyson Fury vs mr X.

5 Mei- David Haye vs. Tony Bellew II

Ik kijk het meest uit naar de Wilder(Bronzebomber) vs Ortiz(Kingkong)

en Joshua(AJ) vs Parker(Pie).

Alle vier de heren zijn ongeslagen, ben benieuwd wie er gaat winnen. Na deze wedstrijd zullen beide winnaars het tegen elkaar opnemen.

http://www.boxingscene.co...rejected-fight-it--124844

Daarnaast verwacht ik niet veel van Tyson Fury, die heeft 2 jaar niet gevochten en mag geen doping meer gebruiken.

polli_ wijzigde deze reactie 08-02-2018 21:32 (3%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Vanavond boksen met Nieky Holzken v Callum Smith.

Om 22:30u op tv vandaag (Rtl 7): Live: halve finale World Boxing Super Series.

Nieky valt in voor Brahmer die zich afgelopen zondag laat ziek meldde.
Ik denk een beetje te vroeg voor Nieky om hier te staan tegen Callum Smith
(Nieky is reserve vechter voor dit event)

edit: voor degene die Smith niet kennen.
Prof vanaf 2012, 23 ongeslagen partijen, 192cm lang en 1.98m reach
7 jaar jonger dan Nieky en stukje groter

Hackus wijzigde deze reactie 24-02-2018 23:00 (18%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
quote:
Outerspace schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:13:
[...]

Dat denk ik ook. Maar mocht Badr verliezen, dan zie ik de rematch met Verhoeven ook niet meer komen.
Die rematch is sowieso maar de vraag of die komt, tenzij het weer een gevecht wordt die niet om de titel gaat. Indien wel, dan zal Badr toch eerst nog wat potjes moeten vechten en winnen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinusz
quote:
Hackus schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:36:
[...]

Ik ga in elk geval wel kijken ;)
Al is het alleen al om te zien of de toeschouwers (die specifieke Badr Fans) zich kunnen gedragen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polli_
quote:
Klopt. De britse Sky Sports zal het uitzenden.

• polli_
quote:
Hackus schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 21:24:
[...]

Jammer man, ik was voor Ortiz. Was van zaterdag op zondagnacht in slaap gevallen voor de Live Match.
Ik heb de hele partij live gekeken. Ortiz begon sterk, maar werd goed geraakt in de 3 of 5 ronde. Maar Ortiz kreeg Wilder wel aan het wankelen en hij was echt saved by the bell.

Maar vandaag weer heavyweight action met DILLIAN WHYTE vs LUCAS BROWNE

YouTube: SLIGHTLY INTENSE! - DILLIAN WHYTE v LUCAS BROWNE - OFFICIAL WEIGH IN...

Verwacht vuurwerk.

De overige partijen zijn ook leuk.

YouTube: Dillian Whyte vs Lucas Browne UNDERCARD WEIGH IN & FINAL FACE OFF

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinusz
Nou Joshua tegen Parker, 12 ronden maar weinig spektakel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hamazaki
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
quote:
Martinusz schreef op zondag 1 april 2018 @ 00:56:
Nou Joshua tegen Parker, 12 ronden maar weinig spektakel.
Dat is meestal met joshua gevechten. Wat een saaie vechter man man. De beste man neemt nooit risico’s en is te gecontroleerd bezig. Ja, je wint wel maar zal nooit in het lijstje grote memorabele vechters komen. Ik val in slaap tijdens zijn wedstrijden.

Hamazaki wijzigde deze reactie 01-04-2018 01:35 (31%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polli_
David Haye vs Tony Bellew version 2. De twee kemphanen staan vandaag weer tegen elkaar en de toon is gezet.

https://www.telegraph.co....-tonight-tv-channel-odds/

Verwacht dat "Somebody gon' get laid the fuck out". 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polli_
quote:
Hackus schreef op zondag 6 mei 2018 @ 11:25:
David Haye vs Tony Bellew v2
Ik vond het een wat clowneske partij,Bah
Inderdaad, jammer had Haye de winst gegund. Maar David Haye heeft meerdere operaties aan zijn voet gehad.
Maar ik denk dat hij nooit helemaal hersteld is en snel een punt achter zijn carrière zal zetten. Bij zijn vorige partij had hij ook last van zijn voet en dat was duidelijk te zien.

Wat ik toch jammer ga vinden, aangezien Haye en van de weinige was die het 12 rondes tegen Klichko heeft volgehouden.

Bellew vs Wilder lijkt mij een leuke partij. Of Fury vs Belle }:O w. Kunnen we gelijk zien in welke vorm Tyson Fury is en meteen Bellew een echte test voorschotelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

quote:
Martinusz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:44:
[...]

Dat was gelijk tegen een top 4 tegenstander toch?
Ik zie 'gelijk' als zijn 1e bokswedstrijd, dat was het dus niet. Hij richt zich al langere tijd op boksen, en dat resultaat zie je terug in Glory kickboxing. Ik zeg altijd of 110% op het een of 110% op het ander, niet beide. (ook zijn opa deelt mijn mening ;) )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

quote:
Martinusz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 17:56:
[...]

Dan heb je het punt volledig gemist denk ik :)
Het ging erom waarom lijkt het erop dat er maar 1 zwaargewicht (Rico) het voor elkaar krijgt om fatsoenlijk 3 of 5 ronden te vechten?
Waarom kunnen al die andere dat niet? Trainen ze dan toch niet genoeg of gaan ze er niet volledig voor?

Waarom konden de namen die ik al eerder noemde vroeger wel 2 of 3 wedstrijden op 1 dag vechten in het zwaargewicht?

Het is toch bedroevend dat ik vorige keer zat te kijken naar 2 kerels die na 1 ronde hijgend en amper meer een been omhoog of een stoot vooruit kunnen doen! Na 1 ronde! 3 minuten...waarvan 1 minuut om elkaar heen draaiend of clinchen....
Het zal een optelsom zijn van verschillende factoren, er zal geen eenduidig antwoord op te geven zijn.

Tegenwoordig wordt er in het kickboksen niet heel veel meer op 5 ronden lang gevochten. Het gebeurde vroeger nog weleens in K-1 bij superfights en later titelgevechten. Maar het draaide vooral om toernooivechten waar je het in 3 rondjes moest doen. Bij heel veel andere organisaties is het ook steeds meer naar 3 ronden gegaan omdat het dan explosiever wordt en je minder wedstrijden krijgt waarin men dus in de 4e en 5e ronde kapot gaat.

Rico heeft wat meer ervaring in het vechten binnen 5 rondes. Daarnaast heeft hij ook gewoon zijn trainingsregime en fysiek mee, daarnaast is hij héél erg gebrand op zijn cardio. Hij zei ook letterlijk: ik moet altijd zorgen dat ik fitter ben dan de ander: veel vechters verliezen namelijk vooral van zichzelf als je eigen conditie niet op orde is. Veel zwaargewichten vertrouwen toch teveel op hun kracht en techniek en gebrand op die KO.

Er waren er overigens wel meer hoor, met een perfecte conditie. Een Remy Bonjaski, of Sem Schilt, ook zo'n vechtmachine die je makkelijk 5 rondes kon laten draaien. Het is niet uniek, maar wel redelijk zeldzaam en je moet er denk ik a) enorm aanleg voor hebben en b) ontzettend goed op trainen. Nóg meer dan de competitie. Want dat bedoelde ik namelijk meer: een kickbokstraining an sich is al superzwaar, op topniveau helemaal, en het niveau qua conditie waar eerder genoemden op trainen, is helemaal superhuman niveau.

Maar bottom line, 5 rondes kickboksen als zwaargewicht is gewoon ontzettend zwaar. En Rico als maat nemen werkt gewoon niet om het door te trekken dat iedereen die er hard voor traint dat net zo makkelijk haalt. Ook afgetrainde toppers in lagere gewichtsklassen hebben er moeite mee. Oorspronkelijk komen die 5 rondes natuurlijk uit het muay thai. Maar als je traditionele muay thaigevechten bekijkt, zie je ook een heel ander tempo/pacing van de partij, eerste 2 rondes zijn aftasten, 3e gaan ze langzaam beginnen en pas in de 4e en 5e gaan ze echt los. Bij kickboksen ligt het tempo meteen al heel hoog (vandaar dat heel veel kickboksers zichzelf ook helemaal leeg vechten in een muay thai gevecht in de eerste paar ronden).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polli_
quote:
Hackus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:41:
Kickboksen is ook anders dan gewoon boksen. Je moet oa ook trappen en die ook incasseren. Wie als kickbokser gewoon wil gaan boksen, heeft daar echt wel lange voorbereiding voor nodig. Ook Verhoeven moet eerst 2-3 semi potjes goed door moeten komen voor ie (klaar) is voor Povetkin, Wilder of Pulev. Denk niet dat AJ zich bezig gaat houden met een evt uitdaging.
Voor Verhoeven zou het mooi cashen zijn, mocht er ooit zoiets op zijn pad komen.
quote:
Martinusz schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 16:50:
[...]

Rico krijgt al wel lang boksles van de vader van Fury, neemt niet weg dat het idd een andere tak van sport is!
Wilder en Joshua zijn echt een planeet te ver voor de meeste boksers, dat zijn echt Weapons of Mass Destruction. Pulev en Povetkin zijn ook zware hitters. Denk dat het meer een publiciteits stunt is. Maar wie weet.

Ik denk zelf dat twee a drie partijen nog te veel vroeg is. Maak er maar gerust 20 partijen van. Ik ken Rico van onze boksschool en hij heeft hier een aantal keren bokstraining gekregen. Rico heeft maar 1 amateur bokswedstrijd gevochten. Ook het aantal keren dat Rico getraind heeft onder de leiding van Peter Fury is op één hand te tellen.

Om je een indicatie te geven Luis Ortiz heeft meer dan 300 amateur bokswedstrijden en meer dan 30 professionele partijen gebokst voordat hij een poging deed om de zwaargewichtriem te veroveren. Klichko had 120 amateur partijen gevochten. Povetkin heeft 125 amateur partij gevochten. De nieuwe generatie heeft wat minder amateur ervaring, Joshua heeft bijvoorbeeld maar 30 amateur bokswedstrijden gevochten. Idem dito voor Joseph Parker met rond de 30 amateurgevechten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Paxlie
  • Nu online

Paxlie

chaos en inslag

quote:
polli_ schreef op zondag 3 juni 2018 @ 20:05:
[...]

Klopt, mijn informatie loopt achter. Vorig jaar een sparringspartner van Rico gesproken. Maar dit is toch geen uitdaging meer. Hij kan toch veel meer geld verdienen in UFC en een betere uitdaging voor hem. Zie hem wel graag tegen Stipe Miocic, Junior dos Santos of Francis Ngannou.
Hij maakt 0,0 kans tegen dat soort mensen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

quote:
Shaggie_NB schreef op maandag 4 juni 2018 @ 10:48:
[...]

Overeem vecht al MMA sinds 1999, die is niet echt overgestapt..
Overeem is begonnen als kickbokser en heeft ook nog wat aan judo gedaan. Hij heeft dan ook meegedaan in de K-1 en succesvol want hij is de eerste geweest die zowel in MMA als K-1 wereldkampioen is geworden. Hij kan goed kickboksen al is het soms een beetje onorthodox.

Overeem heeft toen iedereen uitgedaagd, behalve Schilt, om met hem de ring in te gaan op MMA regels. Iedereen heeft dat geweigerd behalve grootbek Hari. Maar Hari is nooit de ring ingegaan op MMA regels met Overeem want dat durft hij niet omdat hij ander helemaal gesloopt wordt.

Overeem heeft dus een uitstapje gemaakt naar de K-1. Ik zie Rico niet in het MMA ver komen. Dan kan hij beter gaan boksen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tuintje

Tuintje

@polli_ ik kom vanuit het staand vechten naar MMA en BJJ en ik kan je vertellen dat het op dat niveau niet gaat lukken voor Rico. Je kan oude hondjes geen nieuwe truukjes leren. Rico zal nooit de top bereiken en zal altijd onderaan hangen op een enkel maar klein succesje na. Rico is een topsporter en wil in de top eindigen. Dan kan je beter wat anders doen want MMA is een hele andere tak van sport.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:13
quote:
polli_ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:17:
[...]

[...]

[...]

Ik denk dat Rico meer kans maakt in MMA dan boksen. Zo een Deontay Wilders,Povetkin en Joshua zijn lopende kernwapens.
Maar 1 ding is zeker Glory is geen uitdaging meer. Maar het zou Glory sieren om iedereen maar drie rondes te laten vechten want 80% van de vechters is doodop na drie rondes. Om alleen de huidige kampioen vijf rondes te laten vechten is naar mijn mening te nadelen van de uitdagers.
Hij kan inderdaad totaal niet op het niveau van die heren mee boksen. Maar je praat dan ook over de grootste namen in het boksen nu. Hoewel ik moet zeggen dat het bij de zwaargewichten sowieso wat tegen valt tegenwoordig vind ik. Het mooist wordt er bij het middengewicht gebokst tegenwoordig.

Denk echter dat als hij tegen mindere namen begint hij misschien nog wel mee kan komen. Maar dat is natuurlijk alleen maar speculeren. De bokstechniek van het grootste gedeelte van de kickboksers is sowieso niet om aan te zien. Dus daar zou hij nog een hoop aan moeten werken.

Hoezo maar drie rondes? Ik vind persoonlijk dat je het als professionele kickbokser toch echt wel vijf rondes vol moet kunnen houden. Het is eerder een kwalijke zaak dat de rest van de heren het niet zolang vol kan houden. Onbegrijpelijk ook dat Rico zo te zien de enige is met genoeg stamina om dat vol te houden. Heeft ook een stukje met trainingsdiscipline of focus tijdens de training te maken denk ik? Daarnaast wil je het publiek bij een headliner op zo een avond ook waar voor hun geld geven natuurlijk. Dan is drie rondes ook gewoon te kort.

Kijk ook maar naar UFC en bokspartijen. Die zijn ook een stuk langer dan wat er nu al bij kickbokspartijen wordt gedaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polli_
quote:
Hackus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 06:52:
[...]

Dan allemaal 5 ronden, alleen toernooi 3. Voetbal kun je niet echt vergelijken met Kickboksen. 3 in toernooi omdat er dan 3 wedstrijden max kunnen gaan, dan is 5 wel veel. Dus is er 1 wedstrijd, dan 5 ;)
quote:
Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:14:
[...]
Hij kan inderdaad totaal niet op het niveau van die heren mee boksen. Maar je praat dan ook over de grootste namen in het boksen nu. Hoewel ik moet zeggen dat het bij de zwaargewichten sowieso wat tegen valt tegenwoordig vind ik. Het mooist wordt er bij het middengewicht gebokst tegenwoordig.

Denk echter dat als hij tegen mindere namen begint hij misschien nog wel mee kan komen. Maar dat is natuurlijk alleen maar speculeren. De bokstechniek van het grootste gedeelte van de kickboksers is sowieso niet om aan te zien. Dus daar zou hij nog een hoop aan moeten werken.

Hoezo maar drie rondes? Ik vind persoonlijk dat je het als professionele kickbokser toch echt wel vijf rondes vol moet kunnen houden. Het is eerder een kwalijke zaak dat de rest van de heren het niet zolang vol kan houden. Onbegrijpelijk ook dat Rico zo te zien de enige is met genoeg stamina om dat vol te houden. Heeft ook een stukje met trainingsdiscipline of focus tijdens de training te maken denk ik? Daarnaast wil je het publiek bij een headliner op zo een avond ook waar voor hun geld geven natuurlijk. Dan is drie rondes ook gewoon te kort.

Kijk ook maar naar UFC en bokspartijen. Die zijn ook een stuk langer dan wat er nu al bij kickbokspartijen wordt gedaan.
Precies gewoon iedereen bij Glory standaard 5 rondes, lijkt me bevorderend voor de competitie.

Tyson Fury vandaag heeft zijn rentree gemaakt tegen een nobody:

YouTube: Tyson Fury vs. Sefer Seferi FULL FIGHT

Gaat lang duren voor hij weer met de grote jongens mag meedoen. LOL, vechtpartij buiten de ring die spectaculairder was dan het gevecht.

• iew
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:39

iew

What the...?!

quote:
sassymousasi schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:52:
Is MMA een beetje levend hier?

Lijkt alsof dit topic alleen K1 en Boxing covert?
Ik zat hier ook al een tijdje mee te lezen en dat vroeg ik mezelf dus ook al af.
Kijk zelf best veel MMA zowel UFC als Bellator, maar ook regelmatig WFL van oprichter en (retired) Kickbokser en MMA Fighter Melvin (no mercy) Manhoef.

Marloes (Rumina) Coenen ook een (retired) Nederlandse MMA fighter doet er de presentatie en interviews.
Ik volg dus best veel...

To do or not to do...

• speek1984
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 11:34
Voor de liefhebbers: aanstaande zaterdag 15 september van 23:05-00:40 Glory 58 (Chicago, Sears Centre) op Veronica.

• Martinusz
speek1984 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:17:
Voor de liefhebbers: aanstaande zaterdag 15 september van 23:05-00:40 Glory 58 (Chicago, Sears Centre) op Veronica.
Ohja dat zit nu bij Veronica, goed dat je het zegt!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Voor de Glory kckboks fans. zaterdag 29sept Glory Amsterdam, waar Rico en Robin hun titel verdedigen.
https://www.glorykickboxi...c1-47f5-afe1-a463882a6985

tegenwoordig bij Veronica te zien ipv Ziggo

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Vanavond va 23:30u bij RTL7 Fight Night.
Wereldkampionschap boksen Povetkin vs AJ

Povetkin als 39 jarige tegen Joshua van 28 :D

• Hackus
  • Niet online

Hackus

polli_ schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 17:49:
[...]

Zijn er wel meer binnen de Glory zwaargewicht divisie die een kilo of meer kunnen missen. Hesdy Gerges, Mladen Brestovac, Jahfarr Wilnis, Anderson Silva, Ismail Lazaar, Ismail Londt, Benjamin Adegbuyi, Ben Edwards etc. Meer regel dan uitzondering.
drm zeg ik ook oa ;)

• Shaggie_NB
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:37
Morgen Bellator 206 met Gegard Mousasi vs.Rory MacDonald voor de middleweight titel.
Wordt spannend!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Inocente is al moe voordat het begint. Van Roosmalen oogde ook niet in orde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kaap
Hobbykok schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 22:58:
Hoe laat begint de wedstrijd? Vermoedelijk rond 06.30 ?
Had wekker op 06:30 gezet, precies goed :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kaap
Khabib gaat hiervoor zwaar gestraft wordt. Buiten de Octa organisatie aanvallen, wow...schorsen voor het leven.

En teamleden van Khabib vielen vervolgens McGregor aan.

Jury moet eigenlijk gewoon geen winnaar uitroepen.

Kaap wijzigde deze reactie 07-10-2018 07:06 (41%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20-05 18:29
Dit is niet goed voor de sport.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Kaap schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:06:
Dana White zojuist in de Octa tegen Khabib:

[...]

[...]

Nooit gezien, kan ik dus niet over oordelen.
McGregor is ook nie heilig. En de hele reden dat dit zo beladen is is door McGregor. Ik vermoed dat ze dit gaan uitmelken en een rematch plannen. UFC ziet gewoon dollar tekens, en marketing wise is McGregor fijner voor ze.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-05 12:50

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Kaap schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:34:
[...]

Klopt. McGregor is ook wel 1 van de redenen dat ik blijf kijken naar UFC. Ik vind dat er teveel vechters zijn die puur op het worstel aspect spelen en weinig anders kunnen. Blijft dan weinig over van Mixed in MMA.
Meen je dit nou serieus?? Kom svp eens met voorbeelden uit 2018 waarbij je echt ziet dat een vechter alleen maar aan het worstelen en clinchen is. (Khabib is tegenwoordig een van de weinigen die zwaar op z'n Sambo achtergrond leunt)
Dat je bovenstaande opmerking 8 jaar geleden zou zeggen in het tijdperk van GSP / Matt Hughes en vele anderen ok, maar tegenwoordig zijn de vechters zo verschrikkelijk all-round dat je niet meer aan kunt komen met enkel een wrestlingbased style.

Heb je toevallig naar de partij Ferguson / Pettis gekeken of wordt daar naar jouw mening ook teveel in geworsteld?

Of wat vindt je van Henry Cejudo? Voormalig olympisch kampioen freestyle worstelen. Tegenwoordig UFC kampioen.

CartmanMMA wijzigde deze reactie 07-10-2018 09:43 (10%)

PSN: CartmanMMA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:45
Alleen wordt er bij WWE niet zo hard doorgemept ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam :P

Oh gossie echt typerend weer, zo'n zielepoot die zich gekrenkt voelt omdat iemand het over z'n geloof heeft. Was blijkbaar ook weer zo belangrijk dat hij het nog even moest benadrukken op het post gevecht persconferentie "you cannot talk about religion". Zou wat mij betreft mooi zijn als het publiek bij het volgende gevecht van Khabib allemaal met een Mohammed cartoon boordje zou zitten.

Die McGregor is gewoon een eikel met een te grote bek en hij heeft binnen en buiten de ring dingen gezegd en gedaan die niet door de beugel kunnen, maar daar sta je toch gewoon boven als vechter. Helemaal als je 'm net een lesje in de ring hebt geleerd. Hier laat Khabib zich erg kennen.

♠ FOR THE HOOORDDEE!! ♠ 2600k @ 4.2ghz, 16GB, 850 Evo 1TB, GTX 1080, S2417DG @ 165HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

temp00 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:02:
Oh gossie echt typerend weer, zo'n zielepoot die zich gekrenkt voelt omdat iemand het over z'n geloof heeft. Was blijkbaar ook weer zo belangrijk dat hij het nog even moest benadrukken op het post gevecht persconferentie "you cannot talk about religion". Zou wat mij betreft mooi zijn als het publiek bij het volgende gevecht van Khabib allemaal met een Mohammed cartoon boordje zou zitten.

Die McGregor is gewoon een eikel met een te grote bek en hij heeft binnen en buiten de ring dingen gezegd en gedaan die niet door de beugel kunnen, maar daar sta je toch gewoon boven als vechter. Helemaal als je 'm net een lesje in de ring hebt geleerd. Hier laat Khabib zich erg kennen.
Het geloof van Khabib is net zo relevant als de Ierse trots/roots die Connor er steeds bij haalt. Niet met twee maten meten. Connor heeft hard verloren en iedereen baalt er nu gewoon van dat Khabib zich onverwacht heeft laten gaan. Dat Khabib daar iets over zijn geloof vind ik totaal niet storend, iedereen heeft wel wat. Mohammed Ali trok het ook slecht dat je hem Cassius Clay noemde nadat hij Moslim was geworden.

Ik vraag me af wat UFC hier van gaat maken. Want iedereen en zijn moeder wil nu Khabib zien vechten tegen een uitdager.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• polli_

Waar heb je het over? Ik weet niet of Tweakers de juiste site is om dit soort initiatieven te bespreken.

Khabib haat McGregor en het team van McGregor. McGregor heeft Khabib en zijn team ook niet hoog zitten. McGregor heeft het busje van het team van Khabib aangevallen, samen met teamgenoten.

YouTube: Conor McGregor and his team crashed the bus (FULL VIDEO) Apr 5, 2018

Khabib heeft hem verzekerd dat hij ook zijn team gaat aanpakken. Nog uberhaupt voordat er over religie, racisme, terrorisme en politiek is gepraat. Dat heeft hij dan ook gedaan na de wedstrijd.

Khabib en McGregor waren in het verleden vrienden:

Wordt vervolgt! >:)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
Via wat aftermath filmpjes op youtube hoorde ik dat Khabib zijn prijzengeld nog niet heeft, dat houden ze vast gedurende het onderzoek.

Maar een nieuwe match tussen deze twee vind ik ook wat raar, als het nu een niet zo duidelijke uitslag was, maar Khabib was duidelijk de winnaar, dat gaat niet snel anders worden schat ik in.
Zou wat mij betreft mooi zijn als het publiek bij het volgende gevecht van Khabib allemaal met een Mohammed cartoon boordje zou zitten.
Misschien moet je op dumpert zijn met dit soort uitspraken, maar ik vind ze hier niet wenselijk.

Hobbykok wijzigde deze reactie 07-10-2018 19:45 (32%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-05 20:43
Zonde dat de post-fight shit het gevecht overschaduwd, heb het gevecht nog een keer rustig teruggekeken en wat een dominante overwinning van Khabib. Heel slim 2 rondes worstelen met Connor en in ronde 3 is het explosieve er wel vanaf. Vervolgens zie je dat Connor eigenlijk al weinig meer te bieden heeft en is staand Khabib de betere vechter (lees hij komt simpelweg beter door/scoort een knockdown), wie had dit van tevoren gedacht dat Khabib staand een ronde zou winnen tegen Connor? Vervolgens maakt hij het professioneel en vrij eenvoudig af in de 4de. Khabib is nergens in de problemen geweest en heeft uitermate sterk en slim gevochten.

Heb mij overigens ook zeer gestoord aan het commentaar van volgens mij Cruz, door continue dingen als:
"Connor can land the left when he wants to" - Dit was duidelijk niet zo
"He's trying to gas khabib" werd gelijk gecorrigeerd door Joe Rogan "I don't think he has a choice, he's getting smashed"
"Why isn't he getting up?" Joe Rogan "Because he's exhausted and getting his face punched in and I don't think he can"
Khabib looks fatiqued, I don't think I've seen Khabib this fatigued"
Rogan weer "I don't think he looks fatigued, he's not breathing heavy or anything"

Connor is voor velen de grote publiekstrekker, maar is vrij makkelijk te ontmantelen in de ring. Chad Mendez legde voor het eerst bloot hoe kwetsbaar hij op de grond is. In dit gevecht lag hij vrij hopeloos op de grond te wachten totdat de bel ging. Vervolgens zag je tegen Nate Diaz de paniek in zijn ogen, dat Diaz zijn beste shots nam en gewoon terug fire-de!!! Vervolgens werd hij ook hier out gechoked. Nu tegen Khabib heeft hij zelf 0 succes gehad, niet een keer goed doorgekomen....

Uiteindelijk is hij 2 uit 5 op zijn laatste partijen, je moet hem wel nageven dat zijn PR top notch is want hij heeft bakken met geld verdiend ook in zijn losses. Dus slim is hij zeker, vecht technisch los van zijn snelle handen/goeie linkse in ronde 1/2, not so impressive...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 09:46
Mvdbeld schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:02:
Connor is voor velen de grote publiekstrekker, maar is vrij makkelijk te ontmantelen in de ring. Chad Mendez legde voor het eerst bloot hoe kwetsbaar hij op de grond is. In dit gevecht lag hij vrij hopeloos op de grond te wachten totdat de bel ging. Vervolgens zag je tegen Nate Diaz de paniek in zijn ogen, dat Diaz zijn beste shots nam en gewoon terug fire-de!!! Vervolgens werd hij ook hier out gechoked. Nu tegen Khabib heeft hij zelf 0 succes gehad, niet een keer goed doorgekomen....

Uiteindelijk is hij 2 uit 5 op zijn laatste partijen, je moet hem wel nageven dat zijn PR top notch is want hij heeft bakken met geld verdiend ook in zijn losses. Dus slim is hij zeker, vecht technisch los van zijn snelle handen/goeie linkse in ronde 1/2, not so impressive...
Even proberen hier een tegenargument tegen te zetten, want ik vind Conor toch wel een bijzonder goede vechter die uniek is in wat hij doet (net als Khabib). Chad Mendes liet inderdaad zien dat het worstel aspect van Conor niet zijn best aspect is. Maar ook dat dat niet per se uit hoeft te maken want Conor won daar toch op een best goeie manier.

Nate Diaz, zijn eerste verloren gevecht in de UFC was een duidelijker voorbeeld van hoe een gevecht duidelijk niet ging zoals McGregor voor ogen had. Nate Diaz heeft een "diamond chin" en daar kan je met een sloophamer tegen aan slaan maar hij blijft terugkomen. Dit is een groter slecht punt van McGregor dan zijn worstelen in mijn mening: hij heeft een finish nodig en als die die niet krijgt heeft hij er moeite mee om het 5 ronden vol te houden. Daarbovenop was het een late replacement, 13 dagen van te voren, waar McGregor en z'n team toch een best specifiek gameplan maken voor hun tegenstander.

Khabib is een one in a life time die iedereen "smashed" die die tegen komt. Je weet wat ie wil doen, je weet wat ie gaat doen en je kan er niks tegen doen. De vraag was of Conor daar standing up wat tegen kon doen maar dat werd vrij snel duidelijk dat hij er niks tegen kon doen. De grote verassing voor mij was dat Khabib zelfs staand een redelijke opponent was voor McGregor.

Conor McGregor is bijzonder goed in wat hij doet, maar niet goed genoeg om Khabib te verslaan. Maar ik denk dat niemand in de UFC onder Middleweight dat is. Khabib is gewoon zo goed.

Wat me het meest tegenstond in je comment was dat Conor 2 uit z'n laatste 5 verloren heeft, maar ook 2 uit z'n laatste 15. :P Is hij een uitslover die bizar veel geld verdient met een showtje opvoeren voor elk gevecht? Zeker. Is hij bijzonder goed in wat doet? Jazeker.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:06

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik wil Ferguson vs Khabib weleens zien. Die is ook vrij goed in het verdedigen bij takedowns. Heeft veel reach en een enorme conditie.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 11:28
Dat Khabib zo reageert is ook helemaal het plan van McGregor. Hij is goed in manipuleren en trash talking om zn tegenstander op te fokken. En het werkt elke keer. McGregor zorgde ervoor dat hij gek werd. En als een man als Khabib zegt dat respect de grootste eer is, dan moet je niet uit de ring springen en iemand uit het publiek(?) aanvliegen, ook moet hij zn team leren kalm te blijven en op die manier laten zien wat respect echt betekent. Nu trapte hij met open ogen in het plannetje van McGregor.

Psychologie is een groot gedeelte van elke vechtsport, als je op die manier je tegenstanders kan manipuleren, dan ben je 'slim' bezig. Oké, ik vond wel dat McGregor te ver ging, maar dan moet je een klacht indienen, en niet het spelletje meespelen.

Maar het gevecht was wel mooi. Persoonlijk hou ik er niet van als ze vooral worstelen, maar het is nog steeds knap om te zien.

Something something

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-05 23:07
Mooi hoe na het gevecht door die Rus al mijn vooroordelen over de sport werden bevestigd. :)

Dat zal overigens nogmaals gebeuren op het moment dat de bond besluit die Rus niet voor het leven te schorsen.

3x3 wijzigde deze reactie 08-10-2018 07:28 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 29-04 09:55
Mvdbeld schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:50:
[...]

knip

We kunnen het in ieder geval eens zijn over de onverwachte stand-up perfomance van Khabib in ronde 3. Maar goed Conor was zijn scherpte en explosiviteit ook wel kwijt zeker na twee ronde worstelen en "gepound" (sommige worden zijn gewoon geen lekkere vertaling voor in NL) worden.

En wat betreft die 2 uit 5, dat vind ik wel degelijk belangrijk omdat men dat na iedere loss lijkt te vergeten en er nog meer hype ontstaat. De man just lost what's so special!?! :+
Grappig genoeg verliest Khabib daar wel de eerste ronde van zn carrière.

Conor heeft zijn laatste paar gevechten gewoon heel erg slim uitgekozen. Een bokswedstrijd verliezen van Mayweather zal niemand je kwalijk nemen en had iedereen wel verwacht. Het verlies tegen Diaz kon hij verklaren door de hogere gewichtsklasse. Een verliespartij welke hij wel direct heeft goedgemaakt btw.
3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:08:
Mooi hoe na het gevecht door die Rus al mijn vooroordelen over de sport werden bevestigd. :)

Dat zal overigens nogmaals gebeuren op het moment dat de bond besluit die Rus niet te schorsen.
En dat is nou precies wat hier zo jammer aan is. Veel mensen die voor het eerst mma kijken, en dan krijg je dit. Niks aan te doen, ik kan alleen zeggen dat het 99 van de 100 keer gewoon normaal gaat, met respect achteraf. Maar hierdoor zal het, zeker in Nederland, altijd wel een obscure sport blijven helaas.

Ze gaan hem trouwens wel schorsen, alleen niet lang genoeg. Ik gok op een jaar, maar ben bang voor een half jaar.

SaN wijzigde deze reactie 07-10-2018 22:39 (40%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-05 20:43
Dr. Horrible schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:06:
[...]

Conor is zeker een trede lager dan Khabib, maar ik kan geen andere mensen in lightweight noemen die Conor wel verslaan.
Denk dat Tony een goeie volgende test voor McGregor zou zijn, ook als we realistisch kijken naar de Divisie. Hij werd gisteren wel "geclipt" door Pettis maar ging na kort herstellen onverstoorbaar door met werken. Beetje dezelfde uitdaging als bv. een Diaz sterke kin en goeie cardio. Al heeft Conor het wel liever dat ze op hem afkomen als counterpuncher...

Nadat gevecht weten we meer waar Conor echt staat op LW.
3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:08:

Dat zal overigens nogmaals gebeuren op het moment dat de bond besluit die Rus niet te schorsen.
Mooi dat dit je take-away is na 1 event van een sport die bijna zijn 25ste verjaardag viert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-05 23:07
SaN schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

[...]

En dat is nou precies wat hier zo jammer aan is. Veel mensen die voor het eerst mma kijken, en dan krijg je dit. Niks aan te doen, ik kan alleen zeggen dat het 99 van de 100 keer gewoon normaal gaat, met respect achteraf. Maar hierdoor zal het, zeker in Nederland, altijd wel een obscure sport blijven helaas.

Ze gaan hem trouwens wel schorsen, alleen niet lang genoeg. Ik gok op een jaar, maar ben bang voor een half jaar.
Mijn beeld van de sport is wel breder, in mijn studententijd heb ik een aantal cursussen gevolgd bij een studenten mma vereniging.

Technisch, mentaal en fysiek is mma gewoon een sport die uitzonderlijk veel diepgang heeft. En ondanks dat het een sport is waar je de mentale en fysieke grenzen van jezelf en een ander opzoekt, is respect gewoon heel erg belangrijk.

Technisch vind zijn de grote wedstrijden ook wel interessant natuurlijk. Maar ik walg eigenlijk van 'alles er om heen' van de commercie vechtsportgala's.

Te veel fout volk en te lage respectsnormen onder de organisatoren, deelnemers en bezoekers. Alles voor de show. Die giftige cultuur en het gebrek aan respect speelt in mijn beeld ook wel een eens bij een aantal mma-clubs in bepaalde wijken in nederland.

Ik heb de beelden in ieder geval wel gedeeld met bekenden die ook werken voor de VNG. Ik hoop en verwacht dat dit incident bij gemeenten ook op de agenda komt, zodat ze wat minder vrijgevig worden in het verlenen van vergunningen voor vechtsportgala's of aan subsidie voor vechtsportclubs in wijken/regio's waar allerlei Badr Hari's in de dop opgroeien.

Ik zie de sport liever klein, elitair, ontoegankelijk, fysiek en technisch hoogstaand respectvol en alleen in de ring dan hoe het nu is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 29-04 09:55
3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:29:
[...]

Mijn beeld van de sport is wel breder, in mijn studententijd heb ik een aantal cursussen gevolgd bij een studenten mma vereniging.

Technisch, mentaal en fysiek is mma gewoon een sport die uitzonderlijk veel diepgang heeft. En ondanks dat het een sport is waar je de mentale en fysieke grenzen van jezelf en een ander opzoekt, is respect gewoon heel erg belangrijk.

Technisch vind zijn de grote wedstrijden ook wel interessant natuurlijk. Maar ik walg eigenlijk van 'alles er om heen' van de commercie vechtsportgala's.

Te veel fout volk en te lage respectsnormen onder de organisatoren, deelnemers en bezoekers. Alles voor de show. Die giftige cultuur en het gebrek aan respect speelt in mijn beeld ook wel een eens bij een aantal mma-clubs in bepaalde wijken in nederland.

Ik heb de beelden in ieder geval wel gedeeld met bekenden die ook werken voor de VNG. Ik hoop en verwacht dat dit incident bij gemeenten ook op de agenda komt, zodat ze wat minder vrijgevig worden in het verlenen van vergunningen voor vechtsportgala's of aan subsidie voor vechtsportclubs in wijken/regio's waar allerlei Badr Hari's in de dop opgroeien.

Ik zie de sport liever klein, elitair, ontoegankelijk, fysiek en technisch hoogstaand respectvol en alleen in de ring dan hoe het nu is.
Ik heb de sport nooit zelf beoefend, maar ben gegrepen door de vechtsport in de tijd van Ernesto Hoost en Peter Aerts (eind jaren negentig?)

Ik ben het met je eens dat respect heel erg belangrijk is in deze sport om de grenzen tussen de sport en het echte leven te behouden. Ik denk alleen dat je met jouw acties het tegenovergestelde bereikt van wat je wil. Op deze manier blijft de sport klein, en zal dan door dezelfde mensen in dat kleine wereldje worden beoefend.

Maar dat hebben de grote jongens helemaal zelf verpest.

• OMX2000

OMX2000

3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:54:
[...]

Dat was niet mijn eerste aanraking met de sport & dit wat ook zeker niet het eerste incident in, rond of naast de sport natuurlijk.

Ik denk dat we gewoon goed moeten en kijken naar de neveneffecten van de sport op de maatschappij. Als in de topsport dit soort voorbeelden steeds meer de norm worden, en misschien zelfs getolereerd dan is de richting waarin het gaat met de vechtsport duidelijk.

De schietsport hebben we in Nederland ook streng gereguleerd om de maatschappij te beschermen.
Volgens mij wordt dit soort gedrag helemaal niet getolereerd. Niet bij boksen, kick boxen, BJJ, etc. Dat er ook rotte appels tussen zitten is zeker waar. Maar de discipline en respect voor tegenstanders die bij verreweg het merendeel van de beoefenaars geld is echt niet uitzonderlijk. Maar er is maar 1 geval als dit voor nodig om de hele sport weer in een kwaad daglicht te stellen.

Wat we nu gewoon hebben gezien is dat UFC van de hele vete tussen Khabib en Connor heeft geprofiteerd, en in mijn ogen nalatig is geweest om het respect te behouden. Ze zijn over de schreef gegaan om een zo groot mogelijke hype te creeeren. En in de tussentijd zijn ze vergeten dat mensen ook een soort van emotie hebben. Zeker iemand die tot over zijn oren onder adrenaline zit en het misschien wel zwart voor zijn ogen werd. Dit is een VECHTsport. Dat we het als sport bedrijven is altijd link.

Je haalt Badr aan. En da’s iemand die door zijn enorme woede en kracht tot enorm grote prestaties kan komen, maar die dude is echt nooit goed begeleid om die woede in de hand te houden. Ik denk zelfs dat het heel moeilijk is om op een gecontroleerde manier hetzelfde te bereiken als Badr. Dat is ook het verschil tussen Badr en Bojanski. Bojanski houdt zijn hoofd heel lang koel, en vecht niet uit woede. Maar ik denk dat Bojanski daardoor niet zo hoog had kunnen pieken als Badr.

Daarbovenop vinden heel veel mensen dat ook gaaf om te zien, en dat verkoopt simpelweg heel goed. En trashtalker als Connor wil je gewoon hebben, maar ik vind dat het dit keer gewoon te ver ging.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:26
SaN schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Net als ik dus en omdat de volgende keer te voorkomen is de enige straf die mogelijk is de titel ontnemen en vacant stellen en beide heren voor 2 jaar schorsen en alle verdiende geld met deze partij aan een goed doel schenken !

• DonaldJ
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-05 13:50
[...]

Met alle respect, maar ga een eind fietsen. Deel je ook as vechtpartijen en vernielingen n.a.v. voetbalwedstrijden met de gemeente Amsterdam en Rotterdam? Deel je ook alle honderden events waar wèl respect wordt getoond tegenover elkaar?

Je scheert heel veel dingen in je post over één kam. Prima als je je daar gelukkig bij voelt, maar deel dan ook de dingen die goed gaan met "bekenden die voor VNG werken".

• Paxlie
  • Nu online

Paxlie

chaos en inslag

3x3 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 23:54:
[...]

Dat was niet mijn eerste aanraking met de sport & dit wat ook zeker niet het eerste incident in, rond of naast de sport natuurlijk.

Ik denk dat we gewoon goed moeten en kijken naar de neveneffecten van de sport op de maatschappij. Als in de topsport dit soort voorbeelden steeds meer de norm worden, en misschien zelfs getolereerd dan is de richting waarin het gaat met de vechtsport duidelijk.

De schietsport hebben we in Nederland ook streng gereguleerd om de maatschappij te beschermen.
Als we goed moeten gaan kijken naar de neveneffecten is het ALLEREERSTE wat we moeten afschaffen voetbal.
Verder vind ik het maar raar dat je je mening baseert op feitelijk één event terwijl er duizenden grote evenementen zijn die compleet vlekkeloos verlopen.

• Paxlie
  • Nu online

Paxlie

chaos en inslag

3x3 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:57:
[...]

Ik denk niet dat Badr Hari minder 'begeleiding' heeft gehad dan de gemiddelde vechtsporter.

Dezelfde clubs die Badr naar de top hebben gebracht faciliteren nu ook de ontwikkeling van tientallen andere vechtsporters met vergelijkbare begeleiding.

Als we willen dat de sport schoon, respectabel en gezond blijft is het gewoon nu tijd om normen te stellen die de sport een maatschap te beschermen.

Dezelfde normen als in de schietsport (waar je met je sport ook over potentieel dodelijke wapens bezit) lijken mij heel gezond:
  • Je kan met een strafblad met geweldsincidenten geen lid worden van een schietvereniging of wapenverunning krijgen.
  • Ook als je niet geestelijk gezond bent kun je niet meedoen.
Het verplicht weigeren van mensen met een strafblad bij bonden, vechtsportclubs en toernooien, en optioneel controle op de psychische gesteldheid van vechtsporters lijkt mij heel gezond voor de sport.
Jij hebt echt zo'n wereldvreemd beeld van vechtsport dat is niet te filmen. De meeste verenigingen (ook Mike's Gym waar Badr traint) heb je respect voor elkaar. Ook met keihard full force sparren. Daarna is er respect naar de ander en als je geen respect toont wordt je al heel snel het gat van de deur gewezen.

Ik zou het bizar vinden als een vechtsport gelijk wordt gesteld aan schietsport.

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:38
OMX2000 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 01:21:
[...]

Volgens mij wordt dit soort gedrag helemaal niet getolereerd. Niet bij boksen, kick boxen, BJJ, etc. Dat er ook rotte appels tussen zitten is zeker waar. Maar de discipline en respect voor tegenstanders die bij verreweg het merendeel van de beoefenaars geld is echt niet uitzonderlijk. Maar er is maar 1 geval als dit voor nodig om de hele sport weer in een kwaad daglicht te stellen.

Wat we nu gewoon hebben gezien is dat UFC van de hele vete tussen Khabib en Connor heeft geprofiteerd, en in mijn ogen nalatig is geweest om het respect te behouden. Ze zijn over de schreef gegaan om een zo groot mogelijke hype te creeeren. En in de tussentijd zijn ze vergeten dat mensen ook een soort van emotie hebben. Zeker iemand die tot over zijn oren onder adrenaline zit en het misschien wel zwart voor zijn ogen werd. Dit is een VECHTsport. Dat we het als sport bedrijven is altijd link.

Je haalt Badr aan. En da’s iemand die door zijn enorme woede en kracht tot enorm grote prestaties kan komen, maar die dude is echt nooit goed begeleid om die woede in de hand te houden. Ik denk zelfs dat het heel moeilijk is om op een gecontroleerde manier hetzelfde te bereiken als Badr. Dat is ook het verschil tussen Badr en Bojanski. Bojanski houdt zijn hoofd heel lang koel, en vecht niet uit woede. Maar ik denk dat Bojanski daardoor niet zo hoog had kunnen pieken als Badr.

Daarbovenop vinden heel veel mensen dat ook gaaf om te zien, en dat verkoopt simpelweg heel goed. En trashtalker als Connor wil je gewoon hebben, maar ik vind dat het dit keer gewoon te ver ging.
Precies dit dik gedrukte ja. Dana White heeft het incident met Conor en de bus van Khabib juist gebruikt om de hype nog groter te maken, het was promotie materiaal. Consequentie is wel dat Dana nu in een lastige situatie zit. Khabib niet schorsen wordt een vrijbrief voor iedereen, Khabib wel schorsen toont aan dat Conor boven de UFC staat aangezien die niet gestraft werd. Ik ben heel benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

Money talks, dus het zou ook zomaar kunnen dat dit compleet uitgebuit gaat worden door de UFC.

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:26
Paxlie schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:22:
[...]

Nogmaals, maar schijnbaar wil je dat niet lezen, pak dan eerst eens het voetbal aan. Je hebt het over maatschappelijk ontwrichten. Die duizenden agenten die nodig zijn. De vele gevechten die ieder weekend uitbreken in het publiek bij de harde kernen van de supporters.

Vechtsport zorgt daarentegen voor respect, dat heeft niets met dodelijke wapens te maken. Daarnaast is het nog verdomde moeilijk om iemand dood te maken met alleen je handen en voeten. Mensen sterven bij vechtpartijen op straat eerder omdat ze verkeerd de grond raken dan dat het door de klappen komt.
Het was in dit geval een vechter en later beiden die aan het knokken waren en geen supporters onderling !!
Beide heren dienen in dit geval worden geschorst voor een lange tijd en de titel die behoort bij geen van beide vechters !!

Ga je het vergelijken met voetbal doe het dan goed en projecteer het niet op supporters rellen !
Eric Cantone gaat met supporter in de clinch krijgt 9 maanden schorsing dus ik vraag mij af waarom zijn beide vechters nog niet geschorst ?

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09:29
Ik sta er een beetje perplex van. In Pro Wrestling (WWE, NJPW, Impact, Indies) wordt er regelmatig gepost hoe nep het allemaal niet is en hoe mensen er (niet) naar kunnen kijken.

Ik heb net UFC 229 gekeken maar het afloop van de Main Event doet er echt niet onder. Ik zeg niet dat het perse nep is. Wel dat het dezelfde show gehalte heeft. Qua commentaar zelfs identiek aan het neppe variant.

Iets waar ik stiekem wel van hou. Maar dat is toch niet waar je UFC voor naar kijkt. :P

polopolo150 wijzigde deze reactie 08-10-2018 15:47 (5%)

Nintendo Switch | Xbox One S | Surface Pro 2 | Oneplus 6 64 GB | Sony KDL-40WE5 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• ChojinZ
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:41
Mvdbeld schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:33:
[...]

Mooi dat dit je take-away is na 1 event van een sport die bijna zijn 25ste verjaardag viert.
MMA is al duizenden jaren oud he! ;)
[...]

Hier stoor ik mij ook regelmatig aan en zorgt er soms ook voor dat ik het 'ff heb gehad' met de sport.
Gek genoeg is wat jij beschrijft ook wel regio gebonden. In Japan/Azie speelt dat veel minder en tonen vechters ook meer respect naar elkaar toe. Ik kijk soms dan ook liever naar de wat kleinere, Aziatische organisatie's dan het UFC gebeuren, ook al zijn de gevechten van een mindere kwaliteit.

Daarnaast word ik soms ook erg moe van al dat UFC gehype. Elk 3 maanden hebben we weer het 'gevecht van de eeuw'... :/

ChojinZ wijzigde deze reactie 12-10-2018 12:33 (13%)

"Papa is gek en eet een broodje poep" -Milan

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11:38
Aardige setup en KO van Holzken in z'n mma debuut bij One Championship: https://twitter.com/Maldo.../1063825056428625920?s=19

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06:38
gelijkspel,petje af voor Fury.Dacht dat die nok ging in de 12 ronde,maar hij stond gewoon op BEEST. Kijk uit baar de rematch,alleen denk ik dat die eerat tegen ze landgenoot wil Joshua

• Martinusz
Joster schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:43:
[...]

Dat jurylid Rochin de eerste 4 rondes aan Wilder gaf sloeg nergens op toch? Had ie van ronde 2 t/m 4 er minimaal 2 aan Fury gegeven (zoals het hoorde) dan had Fury "gewoon" gewonnen.
Er is inderdaad behoorlijk wat te doen over de scorekaarten, toch eigenlijk wel bizar dat het zo ver uit elkaar kan liggen. Hoe kan de ene jurylid overduidelijk persoon A een ronde geven en de andere jurylid overduidelijk de ronde aan persoon B geven, dan klopt er gewoon iets niet. Ik zeg dat er wat geld meespeelt :X of persoonlijke voorkeur.
Helaas zie je het vaker, zelfde als scheidsrechters uit hetzelfde land als waar het evenement is en toevallig ook 1 van de vechters, beetje jammer eigenlijk voor de sport.

• polli_
Martinusz schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:18:
Joshua zal toch keer 1 van deze 2 moeten vechten niet?
Was een leuke partij Fury vs Wilder. Maar man wat een power house is Wilder en dat voor 96 kilo. Terecht een onbesliste partij, krijgen we een rematch.
Niveau en concurrentie is hartstikke hoog binnen zwaargewichtdivisie boksen. Maar eerst krijgen Whyte vs Chisora part 2:

Dan een rematch Fury vs Wilder 2 denk ik. Denk dat Joshua binnenkort 1 van de heren als verplichte keuze krijgt. Maar Luis Ortiz is ook nog een optie.

polli_ wijzigde deze reactie 03-12-2018 22:41 (13%)

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True