Hét grote motortopic - Deel 24 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 173 ... 504 Laatste
Acties:
  • 2.016.702 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:19
R0y. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:52:
[...]

Bedankt. Ik had hiervoor een alpinestars combi met blauw, zwart en wit En dat in combinatie met een zwarte motor met oranje frame is het net een kermisattractie!

Ben er erg blij mee. De broek van de Laguna seca zat mij net iets beter maar dan werd het grapje zo duur (pak is duurder en de speciale laarzen).

Nu nog eens kijken voor iets om klein spul mee te nemen. De ritsen waar normaal de zakken zitten zijn namelijk voor extra koeling. Een tanktas vind ik niet mooi op mijn motor dus nog even verder kijken.
Tailbag is wellicht een optie? Of een fanny pack als je geen schaamte kent.

Dit pak zal inderdaad wel erg goed staan bij een zwart / oranje motor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
R0y. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 12:52:
[...]

Bedankt. Ik had hiervoor een alpinestars combi met blauw, zwart en wit En dat in combinatie met een zwarte motor met oranje frame is het net een kermisattractie!

Ben er erg blij mee. De broek van de Laguna seca zat mij net iets beter maar dan werd het grapje zo duur (pak is duurder en de speciale laarzen).

Nu nog eens kijken voor iets om klein spul mee te nemen. De ritsen waar normaal de zakken zitten zijn namelijk voor extra koeling. Een tanktas vind ik niet mooi op mijn motor dus nog even verder kijken.
Jammer dat je de LS niet goed paste met de laarzen. Hier AlpineStars SMX-6 V2's kunnen wel dicht met de broek eronder. Persooniljk vond ik die laarzen beter zitten dan de Dainese Torques.

Hier een fannypack bij als ik in full-leather ga!

[ Voor 3% gewijzigd door Mauritio op 23-05-2020 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58
Mauritio schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:05:
[...]

Jammer dat je de LS niet goed paste met de laarzen. Hier AlpineStars SMX-6 V2's kunnen wel dicht met de broek eronder. Persooniljk vond ik die laarzen beter zitten dan de Dainese Torques.

Hier een fannypack bij als ik in full-leather ga!
Ik heb ook de SMX 6 V2 enkel heb ik best sportieve onderbenen (ik heb verder een normaal postuur). De mevrouw die mij aan het helpen was gaf mij zelfs een compliment over mijn benen B). Daar sport je veel voor zeker!!! Uhh... nee? :9

Bij een bepaald alpinestars pak kreeg ik geeneens de broek aan vanwege mijn kuiten. Vandaar dat de dubbele rits bij Dainese wel fijn is. Net wat meer ruimte met aantrekken.

Ik denk dat ik ook voor zo’n tasje ga. Een tailbag is ideaal voor een weekend (daar heb ik de kriega voor) maar enkel mijn sleutels en telefoon is het een beetje overkill.

[ Voor 7% gewijzigd door R0y. op 23-05-2020 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 16:12
R0y. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Ik heb ook de SMX 6 V2 enkel heb ik best sportieve onderbenen (ik heb verder een normaal postuur). De mevrouw die mij aan het helpen was gaf mij zelfs een compliment over mijn benen B). Daar sport je veel voor zeker!!! Uhh... nee? :9

Bij een bepaald alpinestars pak kreeg ik geeneens de broek aan vanwege mijn kuiten. Vandaar dat de dubbele rits bij Dainese wel fijn is. Net wat meer ruimte met aantrekken.

Ik denk dat ik ook voor zo’n tasje ga. Een tailbag is ideaal voor een weekend (daar heb ik de kriega voor) maar enkel mijn sleutels en telefoon is het een beetje overkill.
Blessed by genetics dus :P
Ik heb een Kriega R3, bevalt prima en ik kan er voldoende zooi in kwijt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Maegrim schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 01:28:
[...]

Die was woensdag lekker rustig :P
Woensdag is mijn vrije dag, misschien ook maar eens meepakken dan :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 09:25:
[...]

Nee, ik heb Italiaanse motoren... Die remmen alleen goed op extra vergine olijfolie.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qG_56B6yEKVsl6hxdMbR18JCZgw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/mSmOUTPxArUnxdY3aQcqw8il.gif?f=user_large

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 13:21:
[...]

Nektasje! Wolla!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
Die krijg je toch gratis bij een roofboxer helm icm slippers?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:24
Vanmorgen om 9 uur weer er op uit gegaan. Buienradar bekeken, en het kon. Via Aachen weer de grens over, en daar werd het toch wat frisjes. 11 graden en wat miezerregen. Ter vergelijking: eergisteren was het op het heetst van de dag 31 graden. 20 graden verschil!
Nu warmt het tenminste weer een beetje op naar een comfortabele 15 graden. :P

Wat nieuwe weggetjes geprobeerd. Een paar echt leuke. Nu sta ik in het midden van een bos (langs een geasfalteerd weggetje, dan dan weer wel) te lunchen, komen er twee wandelaars voorbij. "Gaaf, mooie machine, beter dan een GS!"
Dus Joopie, volgens de onpartijdige omstanders... ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

R0y. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Volgens mij is het eerder andersom, je krijgt een Roof helm en slippers bij het tasje, en korting op een MP3 naar keuze 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
De leenmotor van deze beurt? Een Suzuki Bandit! Met choke, die mij even uitgelegd moest worden. Deze millenial is alleen maar moderne auto's en motoren gewend en heeft zich nooit echt verdiept in de techniek. Leuke ervaring :)

Zitpositie: 9/10
Motorblok: 8/10
Spiegels: 6/10
Vering: 10/10
Remmen: 7/10 (gewoon goed, niks bijzonders)

Plezier: 9/10 want zo boeiend zijn die spiegels nou ook weer niet. In tegenstelling tot mijn Honda Hornet heeft dit ding gewoon lekkere vering i.p.v. een springstok die mij het liefst lanceert tot de kruishoogte van een SR-71 Blackbird.

Ook komt er toch maar een nieuw achterbandje. Ik hoopte dat ik nog wel even door kon maar dan sta ik over een maand weer bij die dealer. Nu wordt ook mijn windschermpje eindelijk gemonteerd. Die hugger kon ik prima zelf maar het windscherm wordt nogal 'invasive' gemonteerd. Kreeg een paar bouten niet los :+

Vakantiegeld kwam gisteren binnen... aaaaaaaand its gone!

[ Voor 13% gewijzigd door EliteGhost op 25-05-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12
Hm, ik zag net een motor uit Ierland rijden... Hoe komt die nou weer hier in deze tijd :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Chakotay schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:25:
Hm, ik zag net een motor uit Ierland rijden... Hoe komt die nou weer hier in deze tijd :P
Stenaline? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
@Vrijdag varen die nog / weer dan? Ik dacht eerder aan een roeiboot :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:36
Mijn nieuwe Guzzi lekt wat olie, @Chakotay ik denk geen olijfolie want hij remt nog goed.. >:)

De 11de kan hij terug voor de eerste beurt en reparatie van de olie lekkage.
Donderdag brengen, hij verwacht zaterdag een diagnose en eventuele onderdelen te bestellen. Die komen de wel daarop dan binnen, monteren en bak weer terug aan het blok en het geheel terug er onder..
* Bommes baalt als een stekker
Ding is net nieuw en dan moet ik hem al ruim een week, meer waarschijnlijk 1,5 week missen.
Ze hebben geen uitleen motor, alleen een demo die alleen overdag verzekerd is zegt de werkplaats gast.

Wat is gebruikelijk in zo een geval??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online

Secsytime

Automagisch

Bommes schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:54:
Mijn nieuwe Guzzi lekt wat olie, @Chakotay ik denk geen olijfolie want hij remt nog goed.. >:)

De 11de kan hij terug voor de eerste beurt en reparatie van de olie lekkage.
Donderdag brengen, hij verwacht zaterdag een diagnose en eventuele onderdelen te bestellen. Die komen de wel daarop dan binnen, monteren en bak weer terug aan het blok en het geheel terug er onder..
* Bommes baalt als een stekker
Ding is net nieuw en dan moet ik hem al ruim een week, meer waarschijnlijk 1,5 week missen.
Ze hebben geen uitleen motor, alleen een demo die alleen overdag verzekerd is zegt de werkplaats gast.

Wat is gebruikelijk in zo een geval??
Is redelijk normaal bij een Italiaan toch? >:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Plaatje bij mijn praatje:

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2020/05/1590238540-470-x-616px-IMG_20200523_145451141~2.jpg

Het komt tussen de bak en het blok vandaan. :(

[ Voor 112% gewijzigd door Bommes op 23-05-2020 14:57 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
@Bommes dat is wel heel zuur... Over 2 weken hebben ze pas plek, en dan ook nog zo lang kwijt zonder vervangend vervoer? Dat schiet ook niet op -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
R0y. schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:02:
[...]

Het toppunt van nektasje wat ik hier heb meegemaakt reed wel op een KTM.... :P

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:14
Bommes schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:56:
Plaatje bij mijn praatje:

Het komt tussen de bak en het blok vandaan. :(
En ik hoopte nog zo voor je dat je verschoond zou blijven van die Guzzie geintjes :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
f2ride2001 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:30:
[...]

En ik hoopte nog zo voor je dat je verschoond zou blijven van die Guzzie geintjes :X
Dat hoopte ik ook :'(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:39
Italiaanse inwijding... mooi zuur.

Van de week hoorde wij dat de vriendin waarschijnlijk de baan kwijt is vanaf 1 Juli (thnx corona en zuur voor jullie bier :( )
Maar wel de motor even opgehaald van haar en de agressie er even uitgereden, eigenlijk is dit gewoon het perfecte weer.
Het was zelfs zo zot dat ik geen reprimande kreeg toen ik even met een wheelie het dorp uit reed, kijk ik achterom is mevrouw net zo *idioot aan het rijden >:)

Heerlijk zo'n hobby, allebei even gelucht en hoofd leeg gereden, beste anti-stress middel O+

*idioot betekent dat mijn vriendin niet strak 80 op de teller rijdt en gewoon wat vlotter doorrijdt, helaas moet ik dit melden omdat ik me voor kan stellen dat het overkomt als hooligan rijden. (ik mocht willen dat ik en mijn vriendin zo konden rijden ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door kneusteun op 23-05-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Just when you're out, they pull you back in!

Maar da's best wel balen zeg, zo snel al lekkage :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@R0y. Voor je kleine bagage: SW-Motech Micro. Veel kleiner dan dát gaat een tanktas niet meer worden.

Ik heb de voorloper hiervan en daar zat destijds ook nog een los 'heuptasje' bij wat je er boven op kon ritsen, dát tasje kun je ook los achterop het zadel monteren met de riempjes maar dan kan er niemand meer achterop plaatsnemen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
kneusteun schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 15:53:
Italiaanse inwijding... mooi zuur.

Van de week hoorde wij dat de vriendin waarschijnlijk de baan kwijt is vanaf 1 Juli (thnx corona en zuur voor jullie bier :( )
Maar wel de motor even opgehaald van haar en de agressie er even uitgereden, eigenlijk is dit gewoon het perfecte weer.
Het was zelfs zo zot dat ik geen reprimande kreeg toen ik even met een wheelie het dorp uit reed, kijk ik achterom is mevrouw net zo idioot aan het rijden >:)

Heerlijk zo'n hobby, allebei even gelucht en hoofd leeg gereden, beste anti-stress middel O+
Dat zijn wel gevaarlijke rondjes, je neemt vaak net te veel risico..
Geen belerend vingertje hoor, ik heb namelijk ook wel ooit van dat soort hooligan momentjes.
Maar passen jullie wel goed op.. :(:)

Wat betreft mijn Italiaanse inwijding, ik heb al jaren een Vespa, veel Italiaanser kan het niet worden.
Daar is echter nooit wat mis mee (tenzij door mij zelf veroorzaakt zoals een verkeerd in elkaar gezette variomaat).
Daar gaat benzine in en soms wat nieuwe olie filter en het ding bolt gewoon altijd. O+

Nu lijkt de olie tussen de bak en het blok vandaan te komen.
Daar zit de krukaskering (droge koppeling net als in een auto)
Bak moet dus van het blok, dat gaat niet zomaar, dus het hele spel moet er onderuit.
Dat vind ik niet zo tof bij een net nieuwe motor.. :/ :N

[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 23-05-2020 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bommes Da's al meteen een lekkere 'reparatie' aan een fiets van ámper een week oud (op kenteken) :o :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Will_M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:25:
@Bommes Da's al meteen een lekkere 'reparatie' aan een fiets van ámper een week oud (op kenteken) :o :(
Hoe bedoel je op kenteken?
Omdat het een voorraad fiets was en dus al wat "ouder is"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
Is gewoon iets wat gewoon kan gebeuren lijkt me.
Iemand heeft iets niet lekker vastgezet of een pakking die niet helemaal lekker lag neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:29:
[...]

Ik bedoel er écht niets negatiefs mee!!! Ook als een motorfiets rechtstreeks vanuit de fabriek komt en voor je neus pas weer ont-krat wordt dan heb je net zo goed kans op zoiets. Is gewoon MEGA balen voor je, nú...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
Klopt kan gebeuren, geen negativiteit of probleem..
Maar wel balen dat gewoon nu de halve fiets uit elkaar moet..
Ze is net nieuw, moet nu al haar hartje er uit. ;( :-(

Ook dat zal wel weer goed komen, maar ik ben er nog niet uit wat ik verwacht van de dealer als compensatie omdat ik de fiets 1,5 moet gaan missen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bommes schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:51:

Ook dat zal wel weer goed komen, maar ik ben er nog niet uit wat ik verwacht van de dealer als compensatie omdat ik de fiets 1,5 moet gaan missen.
Gratis decatten?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kneusteun
Een leenfiets lijkt me heel normaal.
En ik zou dan mooi voor iets gaan wat totaal anders is dan wat je hebt, want een prima vergoeding lijkt me een leuke V7 om even wat daagjes te scheuren dan weer terug naar de nieuwe :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bommes schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:51:

Ik weet niet hoe de garantievoorwaarden bij Moto-Guzzi exact in elkaar steken maar je dealer mág daar natuurlijk altijd een eigen schepje 'saus' bovenop gooien en jou een huurfiets mee gaan geven gedurende de periode dat 't apparaat onder narcose is....

Ik zou zoiets er toch wel bij proberen uit te gaan onderhandelen. Al vrees ik dat ik daar bij mijn 'dealer' niet eens aan toe zou komen.. Da's meer vanzelfsprekend 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:41

steveman

Comfortabel ten onder

Meh XL HJC RPHA 70 knelt bij me :/

Toch maar eens bij een zaak langs dan... kijken hoe dat gaat in deze tijden.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Will_M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:08:
@R0y. Voor je kleine bagage: SW-Motech Micro. Veel kleiner dan dát gaat een tanktas niet meer worden.

Ik heb de voorloper hiervan en daar zat destijds ook nog een los 'heuptasje' bij wat je er boven op kon ritsen, dát tasje kun je ook los achterop het zadel monteren met de riempjes maar dan kan er niemand meer achterop plaatsnemen.
SW Motech heeft nu ook de nieuwe PRO lijn. Net even wat makkelijker qua montage. Bevalt mij erg goed!

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
@Bommes erg zuur, maar beter nu dan net na de garantieperiode.

@kneusteun Balen voor je vriendin!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@steveman Ik weet niet hoever je van Tilburg vandaan woont (Hell: Je staat niet eens in de OP waar een scheiding pér provincie aangemaakt is)... Maar: Daar kun je bij Louis ook nú gewoon helmen passen én uitproberen op een rijwind simulator.

Misschien eerst even béllen voor de zekerheid, lullig als je daar aankomt en 't is er té druk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booyaa
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Heren en dames,

Graag jullie advies want ik ben een leek en heb net een proefrit gemaakt op een MT09 Street rally.

Teller staat op 44k maar zag dat er een onderhoudsbeurt geweest is op 41k. Het is een motor die geimporteerd is uit duitsland maar gelukkig dus met geschiedenisboekjes. Kon niet zien wat er allemaal vervangen was maar hij heeft een beurt gehad.

Proefrit: Motor klonk prima en niet echt gekke dingen gehoord of gevoeld.

Wel had ik een paar kleine opmerkingen.

Spiegel zat los.
Versnelling 5 en 6 liet hij niet zien op het dashboard (Sensor waarschijnlijk brak)
Ketting stond wat losjes.
Als ik de voorvork een beetje met geweld op en neer duwde voelde ik een kleine hapering.
En ik zag wat 'spul' (Ik weet nog steeds niet wat het is omdat dit de eerste motor wordt die ik mogelijk ga kopen) Zie foto's van olie / kettingsmeer(?) hieronder.

Foto 2 laat dus wel zien dat het kettingsmeer is.

https://imgur.com/a/VfcPTJe

Voor 250 gaan ze alles bij langs en repareren ze dus ook die kleine dingen zoals de spiegel en een te slappe ketting. Waar ik voornamelijk mee zit is de voorvork en het lekken van vloeistof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
Ik zou als leek gewoon een nette motor zoeken die vervolgens ook nog een beurt krijgt bij een gerenommeerde dealer. Wie weet welke zaken je over het hoofd ziet en de staat van de motor duidt niet echt op geweldig onderhoud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die 'hapering' in de voorvork wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een té strak afgesteld balhoofdlager. Die lagers zijn bij Yamaha gelukkig redelijk 'oversized' bemeten en uitgevoerd dus meestal is 't een kwestie van even ná stellen zonder dat er wat vervangen hoeft te gaan worden. Vraag blijft: WAAROM staat 't ding nú te strak... In de fabriek zetten ze dat spel écht op 't juiste aanhaal moment vast.

Spiegeltje wat los staat is ook iets van 1 minuutje 'sleutelen' en 't ding staat weer vast zodat 't ding de gewenste positie behoud én je 't ding met de hand nog wel kunt verstellen.

Ketting, en de speling er van, is gewoon dagelijks onderhoud / controle.

Die sensor voor de gear-indicator is wat 'raar' maar zal waarschijnlijk ook wel iets van afstellen zijn. Ding haalt z'n gegevens uit de combinatie toerenteller / snelheidsmeter dus kan amper 'stuk' gaan.

Dat 'vet' had je al gevonden... Ziet er op die foto inderdaad gewoon uit als een overdaad aan kettingvet wat van de ketting afgeslingerd is bij het voorste kettingwiel :)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 23-05-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Will_M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:23:
@steveman Ik weet niet hoever je van Tilburg vandaan woont (Hell: Je staat niet eens in de OP waar een scheiding pér provincie aangemaakt is)... Maar: Daar kun je bij Louis ook nú gewoon helmen passen én uitproberen op een rijwind simulator.

Misschien eerst even béllen voor de zekerheid, lullig als je daar aankomt en 't is er té druk....
Provincie Utreg, brommerts: Street Triple RS uit 2017, CBR600RR (PC37B) uit 2005

Net op tijd bij het postnlpunt om retour te sturen. Zal eens kijken we de grootste selectie heeft... Motorkledingcenter? Termaat? Louis?

Iemand een goede tip in de buurt van Ærsfoort ?

@Booyaa Ik keek even op speurders. 1tje in Slagharen heeft toevalig 44k op de teller? Maar in Hoevelaken staan er twee uit 2014 met beduidend minder op de teller.

Houd met de MT-09 er wel rekening mee dat de vering best wel bagger is standaard...

@lolgast thx :)

[ Voor 29% gewijzigd door steveman op 23-05-2020 18:19 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@steveman Beide je motoren staan in de OP mét wat generieke afbeeldingen. Als je er een keer andere, en dan eigen, plaatjes achter wenst dan zet ze maar even in je Tweakers fotoalbum en geef maar een gil(letje) :9

Een ritje vanuit de regio Amersfoort naar een provincie in 't zuiden is voor een helm ook wel mogelijk, toch? In Tilburg heb je Louis én MKC op een paar kilometer afstand van elkaar zitten ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 17:54
Grappig wij hebben samen 5 motoren.
Zij is nog aan het lessen. En ik sta niet in de TS ;)

Nou komen ze Noord-Holland ( mijne ) ;
BMW R1100R '99
Honda CBR600F4 '01

Hongarije in Nyarsapat ;
BMW R850R '96 de linker op de eerste foto

Overijssel ( van haar ) ;
Honda Rebel CMX450 '87 grijs
Honda Rebel CMX450 '86 rood

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W72aSgoSd1DtDBDUIYCmx86yZ3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24u1EhKE3D80scf4xgoqYgGD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Eg0ye-9OceKSEWKh6nP6CUMAXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zVgejEYVQoUvygg5ddF8d0lX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ikAdUySmoYam0Mp6WbOs2n9ywI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1c4lsjGnWmijDRStziCzoXZh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vb3B8mpWd-W6DdRao5bbsSqoFPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9sBaXFjAdLHWn6Tye9zt1xP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:14
Bommes schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:29:
[...]

Ik zal je nog een hart onder de riem steken :)

Mijn Suzuki was net een jaar oud toen ik een schrijven van Meneer Nimag kreeg:

Blijkbaar waren er kwaliteits problemen met de shimbuckets........iets met onvoldoende gehard....... :'(

Aangezien de dealer geen tijd had (voordat ik naar Duitsland zou gaan) in goed overleg besloten zelf de recall actie maar uit te voeren met onderdelen beschikbaar gesteld door Nimag.

(Reparatieprocedure 99-QM GSF1250_GSX1250F)

Dus alles open:

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GSF1250SA/006_zpsohl8suoo.jpg

Motor op tijd zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GSF1250SA/009_zpsh3gh2qxo.jpg

Klepspeling uitlaat

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GSF1250SA/011_zpsvnz4vbwa.jpg

Klepspeling inlaat

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GSF1250SA/012_zpsne1miqhy.jpg

GEEN afwijkingen gevonden m.a.w. geen defecten in de hardingslaag vastgesteld. Dan zou namelijk de klepspeling extreem groot zijn geworden.

Daarna weer dicht. Let op dat je de pakking rechts goed monteerd!

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GSF1250SA/013_zpsxlhg2qkp.jpg

Poppetje gezien, kastie dicht.

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GSF1250SA/015_zpse9qgabtd.jpg

Na het geheel de motor nog even aan de computer gehangen.
Geen fout codes en alles leest goed uit. O+ O+

Afbeeldingslocatie: https://i72.photobucket.com/albums/i173/f2ride2001/GSF1250SA/016_zpsr7l1dhbg.jpg

Dag later een proefritje gereden van 350km

Marc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
steveman schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:58:
[...]

Provincie Utreg, brommerts: Street Triple RS uit 2017, CBR600RR (PC37B) uit 2005

Net op tijd bij het postnlpunt om retour te sturen. Zal eens kijken we de grootste selectie heeft... Motorkledingcenter? Termaat? Louis?

Iemand een goede tip in de buurt van Ærsfoort ?
MKC utrecht is nog een motozoom lite momenteel, laat die nog maar ff bevoorraden :P

[ Voor 22% gewijzigd door Maegrim op 23-05-2020 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Will_M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:24:
@steveman Beide je motoren staan in de OP mét wat generieke afbeeldingen. Als je er een keer andere, en dan eigen, plaatjes achter wenst dan zet ze maar even in je Tweakers fotoalbum en geef maar een gil(letje) :9

Een ritje vanuit de regio Amersfoort naar een provincie in 't zuiden is voor een helm ook wel mogelijk, toch? In Tilburg heb je Louis én MKC op een paar kilometer afstand van elkaar zitten ;)
Zou in Brabant ook ChromeBurner niet overslaan. Daar haal ik mijn meeste spullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Bazziek Moet 'ie even via 's-Hertogenbosch over de A59 / N262 langs Nieuwkuijk naar Tiburg (óf lekker binnendoor rijden) (y).

@WiLLoW_TieN Je hele waslijst aan motoren staat in de OP maar wel allemaal onder 'Noord-Holland' voorlopig ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Chromeburner is een prima zaak inderdaad! Ik kwam ook al bij ze op de vorige locatie, maar sinds de verhuizing hebben ze flink meer in het aanbod :)

Mijn dag vandaag:
Ritje van 60 minuten naar Apeldoorn -> Hornet was in kansloze staat, binnen de minuut zat ik weer in de auto. Gelukkig zit er in Apeldoorn een (hele) goede glutenvrije winkel dus mijn vrouw heeft gebruik gemaakt van het feit dat we toch die kant opgingen.

Eenmaal thuis verder gezocht en naar Soesterberg gereden, ook 60 minuten. Kom ik daar aan, isie net 2 minuten daarvoor verkocht :/ Niet super rouwig om, had bijna 50k gelopen maar hij zag er wel erg goed uit moet ik zeggen.

The search continues dus :+

offtopic:
Ik heb een leaseauto, dus de gereden kilometers zullen me een worst zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 23-05-2020 20:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chakotay
@lolgast het houdt je in ieder geval bezig zo :P Straks heeft je keine nog eerder een nieuwe motor dan jij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

EliteGhost schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:23:
De leenmotor van deze beurt? Een Suzuki Bandit! Met choke, die mij even uitgelegd moest worden. Deze millenial is alleen maar moderne auto's en motoren gewend en heeft zich nooit echt verdiept in de techniek. Leuke ervaring :)

Zitpositie: 9/10
Motorblok: 8/10
Spiegels: 6/10

Plezier: 9/10 want zo boeiend zijn die spiegels nou ook weer niet.

Ook komt er toch maar een nieuw achterbandje. Ik hoopte dat ik nog wel even door kon maar dan sta ik over een maand weer bij die dealer. Nu wordt ook mijn windschermpje eindelijk gemonteerd. Die hugger kon ik prima zelf maar het windscherm wordt nogal 'invasive' gemonteerd. Kreeg een paar bouten niet los :+

Vakantiegeld kwam gisteren binnen... aaaaaaaand its gone!
En hoe vond je de vering en de remmen? :+

@Bommes echte Italiaan dus? :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 21:14
Vandaag was de dag, MT-07 ingerolen en een Ktm duke 790 mee naar huis genomen. Wat een raket vergelijken met die 07 zeg :*) De openings post mag aangepast worden @lolgast Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciZqxDO3GZj2EW5Rw9czFqLcuUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/700cJOMao26dyem7UXQ6NXEJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Uberdude op 23-05-2020 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:43
VidaR-9 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:18:
[...]

SW Motech heeft nu ook de nieuwe PRO lijn. Net even wat makkelijker qua montage. Bevalt mij erg goed!
Wéér een nieuwe montagesysteem :| :/ :X
Ik heb nog de eerste quicklock, toen kwam quicklock evo en nu dus de pro. zucht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
Will_M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:47:
Die 'hapering' in de voorvork wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een té strak afgesteld balhoofdlager. Die lagers zijn bij Yamaha gelukkig redelijk 'oversized' bemeten en uitgevoerd dus meestal is 't een kwestie van even ná stellen zonder dat er wat vervangen hoeft te gaan worden. Vraag blijft: WAAROM staat 't ding nú te strak... In de fabriek zetten ze dat spel écht op 't juiste aanhaal moment vast.

Spiegeltje wat los staat is ook iets van 1 minuutje 'sleutelen' en 't ding staat weer vast zodat 't ding de gewenste positie behoud én je 't ding met de hand nog wel kunt verstellen.

Ketting, en de speling er van, is gewoon dagelijks onderhoud / controle.

Die sensor voor de gear-indicator is wat 'raar' maar zal waarschijnlijk ook wel iets van afstellen zijn. Ding haalt z'n gegevens uit de combinatie toerenteller / snelheidsmeter dus kan amper 'stuk' gaan.

Dat 'vet' had je al gevonden... Ziet er op die foto inderdaad gewoon uit als een overdaad aan kettingvet wat van de ketting afgeslingerd is bij het voorste kettingwiel :)
Wat ik vreemd vind, en dat komt waarschijnlijk door mijn geringe kennis, is dat dit soort dingen aan het licht komen wanneer er iemand op gaat proefrijden. Zulk soort dingen zou je toch willen uitsluiten voordat er iemand op gaat proefrijden? Vooral bij een dealer.

Het 'kettingvet' was ook aanwezig op de plek waar de motor stond met twee vlekken. Ik weet niet hoe jullie de ketting onderhouden maar wordt er ook zoveel vet gebruikt dat er druppels van je ketting komen op de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Uberdude schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:25:
Vandaag was de dag, MT-07 ingerolen [/URL]
Uit welke provincie komde gij? ;)

Mooie stap omhoog die scalpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
Booyaa schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Wat ik vreemd vind, en dat komt waarschijnlijk door mijn geringe kennis, is dat dit soort dingen aan het licht komen wanneer er iemand op gaat proefrijden. Zulk soort dingen zou je toch willen uitsluiten voordat er iemand op gaat proefrijden? Vooral bij een dealer.

Het 'kettingvet' was ook aanwezig op de plek waar de motor stond met twee vlekken. Ik weet niet hoe jullie de ketting onderhouden maar wordt er ook zoveel vet gebruikt dat er druppels van je ketting komen op de vloer?
Die vlekken zien er wel heel dun uit vergeleken voor kettingvet :?
Kettingvet is sticky en vloeit niet in druppels...

[ Voor 3% gewijzigd door SniperGuy op 23-05-2020 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uberdude
Bazziek schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:42:
[...]

Uit welke provincie komde gij? ;)

Mooie stap omhoog die scalpel!
Noord Brabant, uit het gezellige Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 14:04:
Vanmorgen om 9 uur weer er op uit gegaan. Buienradar bekeken, en het kon. Via Aachen weer de grens over, en daar werd het toch wat frisjes. 11 graden en wat miezerregen. Ter vergelijking: eergisteren was het op het heetst van de dag 31 graden. 20 graden verschil!
Nu warmt het tenminste weer een beetje op naar een comfortabele 15 graden. :P

Wat nieuwe weggetjes geprobeerd. Een paar echt leuke. Nu sta ik in het midden van een bos (langs een geasfalteerd weggetje, dan dan weer wel) te lunchen, komen er twee wandelaars voorbij. "Gaaf, mooie machine, beter dan een GS!"
Dus Joopie, volgens de onpartijdige omstanders... ;)
Heb je nog tips voor mooie routes net over grens ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Booyaa
  • Niet online
SniperGuy schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:48:
[...]

Die vlekken zien er wel heel dun uit vergeleken voor kettingvet :?
Kettingvet is sticky en vloeit niet in druppels...
Dat was ook eerst mijn gedachten maar was er niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Maegrim schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 19:26:
[...]

MKC utrecht is nog een motozoom lite momenteel, laat die nog maar ff bevoorraden :P
Ik had die te Hazershoude-Rijndijk in gedachten, maar de Savannahweg klinkt erg bekend inderdaad :+ Ja dat is nog erg vers.

Toevallig ook bekend met motorkledingstore te Vianen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
wd200 schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:52:
[...]

Heb je nog tips voor mooie routes net over grens ?
Ja hoor, rij via de snelweg om Aachen heen naar Aachen-Brand of Lichtenbusch.
Laat de Rursee links liggen, en stippel daarachter een route uit via leuke L en K weggetjes.
Nideggen is een mooi centraal punt waar je kunt pauzeren en tanken, Stadtkyll ook. En verder kun je daar niet echt saai rijden.
Omgeving van Waxweiler/Bitburg/Prüm is ook gaaf.

Echte routebestanden met de leukste plekjes houd ik voor mezelf (of binnen de club) en ga ik niet via internet delen. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
@Thoit jouw observatie klopte. ;) Nu is de achterband echt op. Gisteren en vandaag de bandjes wel nog een beetje terug rond gereden, maar nu zit ik achter echt gelijk met de slijtage indicatoren.

Mag ook wel: ik schatte in eerste instantie dat er nog 500km in zat. Ik vond de slijtage van deze band wel lastig te schatten. De Road5 had ik toen met een dergelijk restprofiel op een dagje Luxemburg versleten. :+

Dat zijn nu bijna 1400km op drie dagen geworden.
Dat betekent ook dat de Anakee Adventure er 14.523 km onder heeft gezeten. Voor heb ik nog een beetje profiel over (2,5mm op het meest kritische punt), maar dat houdt ook niet over.
Ik ben blij als de Road5 er weer onder zit. Die past gewoon beter bij mijn rijstijl, en de extra slijtage neem ik wel voor lief.

De Anakee cupte de laatste tijd wel op de dwarsgroeven uit het midden, maar ik denk ook dat ik die aardig ervan langs gegeven heb, vooral in bochten naar links.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Vandaag, met een kennis uit de buurt, de Kastelenrit van @Bommes gereden, erg leuke route! Bekend terrein, woon zelf in "Hellimond", maar toch een hoop leuke nieuwe wegen gezien. En veel kastelen in de buurt die ik nog nooit gezien had.

Meer BMW's? 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uEyAFEv7Tg0IP7l2mTP7V8170ME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CodOsN1rjQz5PeoPEDrq4A3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Thuiskasteel ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kPwiQ-dZq3Sy1x-5fwdK9pr-Ik0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEeF2vzrUmFWl3ObCe4savz8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurrian120
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-08 15:58
Ziet er erg gaaf uit die kastelenrit. Maar kan iemand mij helpen aan een app (android) waarop ik die gpx routes kan importeren? En als het kan een die gratis is O-).

Wil die rit ook wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Will_M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:47:
[...]

[...]
Weet niet hoe het met Yamaha's is, maar bij veel merken (o.a. BMW) is het toch echt een sensortje bij de versnellingsbak. Dus dat kan wel stuk, of ontregeld worden. Dat gebeurt niet zomaar, dus is de boel los geweest of ernstig vervuild geraakt (te water geraakt?)
Booyaa schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 17:33:
Heren en dames,

Graag jullie advies want ik ben een leek en heb net een proefrit gemaakt op een MT09 Street rally.

Teller staat op 44k maar zag dat er een onderhoudsbeurt geweest is op 41k. Het is een motor die geimporteerd is uit duitsland maar gelukkig dus met geschiedenisboekjes. Kon niet zien wat er allemaal vervangen was maar hij heeft een beurt gehad.

Proefrit: Motor klonk prima en niet echt gekke dingen gehoord of gevoeld.

Wel had ik een paar kleine opmerkingen.

Spiegel zat los.
Versnelling 5 en 6 liet hij niet zien op het dashboard (Sensor waarschijnlijk brak)
Ketting stond wat losjes.
Als ik de voorvork een beetje met geweld op en neer duwde voelde ik een kleine hapering.
En ik zag wat 'spul' (Ik weet nog steeds niet wat het is omdat dit de eerste motor wordt die ik mogelijk ga kopen) Zie foto's van olie / kettingsmeer(?) hieronder.

Foto 2 laat dus wel zien dat het kettingsmeer is.

https://imgur.com/a/VfcPTJe

Voor 250 gaan ze alles bij langs en repareren ze dus ook die kleine dingen zoals de spiegel en een te slappe ketting. Waar ik voornamelijk mee zit is de voorvork en het lekken van vloeistof.
Laat ze het lek en voorvork meteen repareren. Of zoek verder... ik weet niet hoe deze in de markt staat tov vergelijkbare motoren?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Jurrian120 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:23:
Ziet er erg gaaf uit die kastelenrit. Maar kan iemand mij helpen aan een app (android) waarop ik die gpx routes kan importeren? En als het kan een die gratis is O-).

Kijk eens naar Osmand, de gratis versie kan geloof ik 7 kaarten downloaden. Bijvoorbeeld, NL, BE, LU, Nordrhein-Westfalen, Nieder-Sachsen en Rheinland-Pfalz.

De besturing moet je even aan wennen, het is namelijk open source.

Osmand kan ook tracks opnemen, dat gebruik ik vaak.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-08 11:58
Uberdude schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 21:25:
Vandaag was de dag, MT-07 ingerolen en een Ktm duke 790 mee naar huis genomen. Wat een raket vergelijken met die 07 zeg :*) De openings post mag aangepast worden @lolgast [Afbeelding]
Nice! Mooi ding man, veel plezier ermee. Hoe vond je de inruilwaarde van je MT? Had je veel km's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Will_M schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 16:08:

Ja mijn buurman heeft zo’n Micro. Lijkt mij een ideaal ding maar vind het echt niet mooi staan op mijn motor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Heb mezelf ook maar eens verwend met een nieuw speeltje. Wilde eigenlijk een nieuwe kopen maar bij WayPoint in Hilversum hadden ze net een gebruikte Garmin Montana 680 ingeruild. Heb nu echt voor een prikkie een hele complete set kunnen kopen, moest er alleen zelf nog een adapterplaatje voor de RAM mount bij doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0vqUgUibqAwIlMlFGkV_i69vLLA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WW9ZoworLK57fIrOLKbCBt5P.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond even een stukje van de TET verbindingstrack gereden tussen Barneveld en Amersfoort. De ervaring van een track rijden waarbij je gewoon een lijntje volgt viel me een beetje tegen, misschien vooral omdat ik bol-pijl navigatie van de Tripy gewend ben. Maar heb al gezien dat er een wereld te ontdekken valt als je hier eenmaal mee begint. Vandaag helaas regen, dus eerst maar een beetje howto's lezen en met de instellingen spelen.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Jurrian120 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 00:23:

OSMand gebruik ik ook, het is wel even wennen om alles te vinden in de app maar je kan makkelijk GPX routes importeren en gebruiken.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Jazzy We horen je wel weer als je Garmin BaseCamp volledig onder de knie hebt, hé :9

Is een 'draak van een progsel' al is het wel iets minder erg dan de voorloper daarvan welke de naam 'MapSource' had en ook alleen op Windows wilde draaien. Voor de Mac was er altijd al 'BaseCamp. Er staan overigens wel redelijk goede tutorials op de site en het Youtubekanaal van Hans 'Mr GPS' Vaessen (y)@noes Bij mij was dat spel aangaande de gearindicator ook van slag ná dat akkefietje met accu's en kabeltjes van vorig jaar. Voordeel is dat de motoren tegenwoordig een OBD2 aansluiting hebben en alles uit te lezen was waarna bleek dat er verkeerde waarden door kwamen vanuit m'n toerenteller. Resetten van het hele spel was vervolgens afdoende (gelukkig).

Ik ben overigens wel benieuwd waar die MT09 ergens te koop aangeboden wordt want het blijft een vreemd verhaal aangaande 'alles', zoals ik 't lees.

[ Voor 108% gewijzigd door Will_M op 24-05-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
mkrmr schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:50:
Vandaag, met een kennis uit de buurt, de Kastelenrit van @Bommes gereden, erg leuke route! Bekend terrein, woon zelf in "Hellimond", maar toch een hoop leuke nieuwe wegen gezien. En veel kastelen in de buurt die ik nog nooit gezien had.

Meer BMW's? 8)
[Afbeelding]

Thuiskasteel ;)
[Afbeelding]
Hee cool dat je die route hebt gereden, ik heb hem zelf vorig weekend ook nog een keertje gereden.
Zitten wel wat veel dorpjes in waar je doorheen gaat maar dat kan niet echt anders als ik de kastelen er in wilde houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Binnenkort ook eens die kastelenroute gaan rijden.

@Bommes je site verschaalt trouwens niet voor mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 18:54

thijsco19

KTM 990 SMT

Iemand hier ervaring met leren kleding van Held?
Ik denk eraan om wat leer aan te schaffen. Kijkend naar m'n motor, een mooie ktm 990 smt, zoek ik iets meer neutraal of tour georiënteerd. Niet dat race look wat veel pakken bijv. hebben.

Het aanbod van tweedelige pakken vind ik alleen wel tegenvallen. Bijna alle pakken zijn zeer race of sportief georiënteerd.
Ook naar wat losse jassen en broeken gekeken, ook dat aanbod viel me een beetje tegen.

Wel wat gevonden wat er als een potentieel kandidaat eruit ziet.
De Held Hashiro II zwart/wit icm Takano 2, een echte "sport-touring" ontwerp wat ik dus zoek.
Als tweedelig pak vind ik deHeld Spire er mooi en neutraal uitzien.

Maar ook de Rev'it hyperspeed air vind ik er mooi uit zien. Nog wel sportief maar niet te gek.

Uiteraard maar een keer in het echt bekijken en passen, zoek alleen nog een winkel met hele ruime voorraad / assortiment.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
thijsco19 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:35:
Iemand hier ervaring met leren kleding van Held?
Ik denk eraan om wat leer aan te schaffen. Kijkend naar m'n motor, een mooie ktm 990 smt, zoek ik iets meer neutraal of tour georiënteerd. Niet dat race look wat veel pakken bijv. hebben.

Het aanbod van tweedelige pakken vind ik alleen wel tegenvallen. Bijna alle pakken zijn zeer race of sportief georiënteerd.
Ook naar wat losse jassen en broeken gekeken, ook dat aanbod viel me een beetje tegen.

Wel wat gevonden wat er als een potentieel kandidaat eruit ziet.
De Held Hashiro II zwart/wit icm Takano 2, een echte "sport-touring" ontwerp wat ik dus zoek.
Als tweedelig pak vind ik deHeld Spire er mooi en neutraal uitzien.

Maar ook de Rev'it hyperspeed air vind ik er mooi uit zien. Nog wel sportief maar niet te gek.

Uiteraard maar een keer in het echt bekijken en passen, zoek alleen nog een winkel met hele ruime voorraad / assortiment.
Motoport Goes heeft die Rev’it jas hangen die je linkt. Al eens gekeken naar bijv een compleet zwarte jas? Ziet er minder sportief uit omdat het allemaal net wat minder opvalt maar toch de protectie.

Volgens mij had ik de Alpinestars GP plus R V2 helemaal in het zwart aangehad en ik vond die minder sportief ogen als de rest vanwege oa de kleur en het niet zien van de logo’s en sliders op de schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Laatst online: 18:54

thijsco19

KTM 990 SMT

Er mag juist wel wat wit in. Helemaal zwart is inderdaad al veel neutraler maar vind ik minder mooi.
Ik zag toevallig dat die Rev'it jas ook in de buurt moet hangen. Daar hebben ze als het goed is ook diverse Held kleding dus binnenkort keertje die kant op.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
thijsco19 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:15:
Er mag juist wel wat wit in. Helemaal zwart is inderdaad al veel neutraler maar vind ik minder mooi.
Ik zag toevallig dat die Rev'it jas ook in de buurt moet hangen. Daar hebben ze als het goed is ook diverse Held kleding dus binnenkort keertje die kant op.
Of anders de Rev’it vertex GT broek en jas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
DeLyon schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:57:
[...]

Nice! Mooi ding man, veel plezier ermee. Hoe vond je de inruilwaarde van je MT? Had je veel km's?
Mocht niet klagen over de inruilwaarde, had natuurlijk wat meer gehoopt maar wat kun je verwachten als je naar een ktm/husqvarna/suzuki dealer gaat. Had er 7000 en een beetje kilometers op staan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 13:32
Een plezierritje met vrienden werd een beetje een avontuur door een oliespoor op een rotonde, dat twee van ons ondersteboven kegelde. Maar aangezien er geen ernstige schade was, op wat schrammen en een zere knie na, zijn we toch doorgereden nadat we politie en brandweer te woord gestaan hadden en nadat het oliespoor opgeruimd was. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pfQ-qS5nV1g_ROhTeKvb8OtU6bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SlcYEL2rImotSNKOZbjq6V0u.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
@Will_M Ik gok dat die bij anbergen in Slagharen staat. Daar staat ook een MT09 street rally te koop met dezelfde km stand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Dryhte schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:51:
Een plezierritje met vrienden werd een beetje een avontuur door een oliespoor op een rotonde, dat twee van ons ondersteboven kegelde. Maar aangezien er geen ernstige schade was, op wat schrammen en een zere knie na, zijn we toch doorgereden nadat we politie en brandweer te woord gestaan hadden en nadat het oliespoor opgeruimd was. [Afbeelding]
:{ Beterschap in elk geval! Vaak komt de pijn wat later vanwege de adrenaline, letten jullie daar wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Vrijdag schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:54:
[...]

:{ Beterschap in elk geval! Vaak komt de pijn wat later vanwege de adrenaline, letten jullie daar wel op?
Sure. Ik voel zelf helemaal niks, een vriend bezeerde zijn knie maar heeft de rit wel kunnen uitrijden dus ik neem aan dat het niet ernstig is. De politie zou me laten weten of er een 'dader' gevonden werd (openbaar vervoer wordt 'verdacht') zodat de schade verhaald kon worden, maar ik zit er niet echt mee in.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

@Dryhte ah chips :( Mja wat dat betreft ook gauw over op elektrische vierwielers!

@Pagman , hey dat zei ik al :P

In leuker nieuws: ik heb een nieuwe helm :) Afgesproken dat ik hem in huis nog langer mocht proberen qua pasvorm. De HJC in XXL knelde al bijna net zo erg als de XL. Da's niet mijn hoofdvorm dus. Shoei had geen dubbel-D icm zonnevizier... Tja dan neemt de keuze af (al zou je een Shoei voor 75 euro of zo kunnen laten ombouwen naar dubbel-D geloof ik?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sNhUND8nLTuk5gmlvGY4HedLwXA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vRzQJI8bO1IroMRQyT6d2sqx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAXrTf8ijygnbfUcmGQQmT06mOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A0S97QmJRJayLH98XrM7AwL7.png?f=fotoalbum_large

Met zo'n kek luchtpompje om hem verder af te laten sluiten. Getint vizier en pinlock er ook nog bij, en ik mocht gratis cheape handschoenen uitzoeken... Komen wellicht nog van pas met zware kasten tillen bij verhuizen of zo :+

Hopelijk blijft ie lekker zitten :)

Was bij Motorkledingstore te Vianen overigens, een grote selectie hebben ze daar best wel.

edit: omregruild voor Shark Spartan Carbon (skin...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:52

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Over helmen gesproken, mijn Shoei Air GT hapt insectjes door het bovenste ventilatiegat en dropt ze vervolgens aan de binnenkant onder aan het vizier. Tot 60 km/h leven ze meestal nog en worden weer actief IN mijn helm, daarboven zijn ze meestal dood en blijven ze aan de binnenkant liggen tot ik even stop en het vizier open om ze er uit te kieperen. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Herkenbaar?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
steveman schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:04:
@Dryhte ah chips :( Mja wat dat betreft ook gauw over op elektrische vierwielers!

@Pagman , hey dat zei ik al :P

In leuker nieuws: ik heb een nieuwe helm :) Afgesproken dat ik hem in huis nog langer mocht proberen qua pasvorm. De HJC in XXL knelde al bijna net zo erg als de XL. Da's niet mijn hoofdvorm dus. Shoei had geen dubbel-D icm zonnevizier... Tja dan neemt de keuze af (al zou je een Shoei voor 75 euro of zo kunnen laten ombouwen naar dubbel-D geloof ik?)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met zo'n kek luchtpompje om hem verder af te laten sluiten. Getint vizier en pinlock er ook nog bij, en ik mocht gratis cheape handschoenen uitzoeken... Komen wellicht nog van pas met zware kasten tillen bij verhuizen of zo :+

Hopelijk blijft ie lekker zitten :)

Was bij Motorkledingstore te Vianen overigens, een grote selectie hebben ze daar best wel.
Mijn vrouw heeft ook een andere hoofdvorm dan ik. Shoei en Hjc zitten mij goed, maar mijn vrouw voor geen meter. Toevallig heeft zij ook een scorpion gekocht afgelopen week. Dus inderdaad echt zeer merk en model afhankelijk wat goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Jazzy schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:23:
Over helmen gesproken, mijn Shoei Air GT hapt insectjes door het bovenste ventilatiegat en dropt ze vervolgens aan de binnenkant onder aan het vizier. Tot 60 km/h leven ze meestal nog en worden weer actief IN mijn helm, daarboven zijn ze meestal dood en blijven ze aan de binnenkant liggen tot ik even stop en het vizier open om ze er uit te kieperen. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Herkenbaar?
Nog nooit last van gehad, ook niet met mijn shoei destijds. Wel een enorm irritant probleem lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik laat die bovenste standaard dicht. Zo'n beestje dat over je schedel kruipt leidt best wel af vind ik :+

Er zou eigenlijk iets van een heel fijn gaas voor moeten zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 24-05-2020 14:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Mijn helm heeft daar inderdaad gaas zitten. Met als resultaat dat mijn hoofd vol luis lijkt te zitten als ik hem af zet. Alle beestjes gevierendeeld is ook geen feest :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Dryhte schreef op zondag 24 mei 2020 @ 13:51:
Een plezierritje met vrienden werd een beetje een avontuur door een oliespoor op een rotonde, dat twee van ons ondersteboven kegelde. Maar aangezien er geen ernstige schade was, op wat schrammen en een zere knie na, zijn we toch doorgereden nadat we politie en brandweer te woord gestaan hadden en nadat het oliespoor opgeruimd was. [Afbeelding]
Kan je dit niet bij t waarborgfonds claimen?

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Of de wegbeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Aangifte doen, duidelijke foto's maken en verzekering inschakelen, die kunnen het of regelen met de wegbeheerder (erg lastig) of het waarborgfonds. :)

Erg zuur, herken het gevoel en het gebeuren maar al te goed. :(

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
@VidaR-9 @wd200 @Joopieboy sure, foto's zijn gemaakt, morgen schakel ik de verzekeringsmakelaar in, we zien wel wat die zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay
Dat is een feature! Extra snacks onderweg waar je niet eens voor hoeft te stoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrmr
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bommes schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:19:
[...]

Hee cool dat je die route hebt gereden, ik heb hem zelf vorig weekend ook nog een keertje gereden.
Zitten wel wat veel dorpjes in waar je doorheen gaat maar dat kan niet echt anders als ik de kastelen er in wilde houden.
Is een ritje voor een relaxt middagje rijden, maar tussen de dorpjes zitten gelukkig genoeg mooie rustige binnenweggetjes waar je kunt genieten van de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:19
Ik moet 5 juni mijn theorie examen doen. Mensen nog tips voor oefenen/handige sites?

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:53

botoo

💀 too old to die young

@gamerboy doe zoveel mogelijk proefexamens (bv via https://www.theorie-leren.nl) zodat je leert wat voor antwoorden het CBR verwacht, is niet altijd heel logisch van opzet dus dan is het fijn als je het patroon begrijpt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09:19
botoo schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:56:
@gamerboy doe zoveel mogelijk proefexamens (bv via https://www.theorie-leren.nl) zodat je leert wat voor antwoorden het CBR verwacht, is niet altijd heel logisch van opzet dus dan is het fijn als je het patroon begrijpt.
Thanks! dan ga ik dat zeker even doen!

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Dryhte schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:01:
[...]

Sure. Ik voel zelf helemaal niks, een vriend bezeerde zijn knie maar heeft de rit wel kunnen uitrijden dus ik neem aan dat het niet ernstig is. De politie zou me laten weten of er een 'dader' gevonden werd (openbaar vervoer wordt 'verdacht') zodat de schade verhaald kon worden, maar ik zit er niet echt mee in.
Voor ik weet kan het Waarborgfonds hiervoor uitkeren. Heb je wel een stukje eigen risico, maar gezien politie en brandweer erbij zijn geweest heb je voldoende bewijsmateriaal voor een claim.

@Will_M dat zal vast merkafhankelijk zijn idd. Vind het wel een maf verhaal, voor zo'n jonge motor. Al helemaal bij dealer/handelaar: die maakt m toch eerst even in orde - of in ieder geval het simpele spul?

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
R0y. schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:57:
[...]

Ja mijn buurman heeft zo’n Micro. Lijkt mij een ideaal ding maar vind het echt niet mooi staan op mijn motor.
Vrouwlief heeft de micro, dat is toch wel een erg fijn tasje O+
Will_M schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:46:
@Jazzy We horen je wel weer als je Garmin BaseCamp volledig onder de knie hebt, hé :9

Is een 'draak van een progsel' al is het wel iets minder erg dan de voorloper daarvan welke de naam 'MapSource' had en ook alleen op Windows wilde draaien. Voor de Mac was er altijd al 'BaseCamp. Er staan overigens wel redelijk goede tutorials op de site en het Youtubekanaal van Hans 'Mr GPS' Vaessen (y)
[...]
Basecamp is gewoon dikke prima als je maar de juiste knoppencombinatie weet en begrijpt hoe folders, lijsten, way- en shapingpoint werken. Tevens dien je wel rekening te houden met profielen als snelste, kortste ed.
Als je dat allemaal snapt is Basecamp gewoon een prima tool om een route voor te bereiden (van scratch of gedownload van internet of via een tourmaatje)
Alleen 'google style' zoeken naar ene plaats of weg kan niet en satalietview zit er niet in net als streetview (maar dat is in Duitslang toch kansloos aangezien die streetview verboden hebben)

[ Voor 7% gewijzigd door SniperGuy op 24-05-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
Waaj schreef op zondag 24 mei 2020 @ 11:27:
Binnenkort ook eens die kastelenroute gaan rijden.

@Bommes je site verschaalt trouwens niet voor mobiel.
Ik heb nu een ander thema geïnstalleerd in mijn wordpress site, die wel responsive zou moeten zijn.
Is ook niet echt mijn werk, sites in elkaar kleien, laat mij maar waterleidingen tekenen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Herkenbaar, mijn Neotec doet dit ook, ik laat mijn bovenste vents meestal toe, om deze reden.
Pagina: 1 ... 173 ... 504 Laatste

Dit topic is gesloten.