Heb je een inboedel verzekering bij dezelfde verzekeraar? dan zou het daar onder kunnen vallen. als je alles bij een verzekeraar hebt lopen dan heb je niet de discussie dat de ene het inboedel vind en de andere opstal.dreamtheater42 schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:02:
Ik heb een vraagje over de woonverzekering/opstalverzekering mbt zonnepanelen.
Situatie
Sinds afgelopen zaterdag ben ik eigenaar van een zonnepanelen installatie: 15 stuks (Sunpower, 320 wp) met een SolarEdge omvormer. Deze zijn geinstalleerd op het platte dak van de garage op een zonneschans (3x5, 10 graden), die verzwaard is met betonblokken.
Vraag
Ik ben erachter gekomen dat mijn huidige woonverzekering (ANWB) alleen zonnepanelen verzekerd die nagelvast zitten. Dat is bij mij dus niet het geval. Op deze website wordt verteld dat een aantal verzekeraars "loszittende" zonnepanelen wel vergoeden:
https://www.zonnefabriek....-verzekering-hoe-zit-het/
Wat is jullie ervaringen op dit gebied? Welke verzekeraar gebruiken jullie voor een soortgelijke situatie (plat dak, "loszittende" zonnepanelen)?
[ Voor 5% gewijzigd door Andre1973 op 07-10-2019 23:51 ]
ZZP'er in de solar (werkvoorbereiding / voorman / plaatsen) sinds 2009 fulltime met PV bezig. Met houtkachel en warmtepomp gasvrij!