Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 07:54
kdeboois schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:55:
[...]

En waar is die boot nu heen ? >:)
Volgens mij is hij op de Morning Camilla meegekomen welke begin februari in R'dam is geweest.
Die boot is allangggggg weer weg :*)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-01 14:47
Zo, ik word ook lid van de club!
Ik was naarstig op zoek naar een EV aangezien mijn oude ICE dit jaar wel opgereden is. Uiteindelijik ging het tussen een Model 3 of de e-Niro. De Niro had mijn voorkeur omdat het een meer praktische auto is (met genoeg power om af en toe nog leuk te kunnen rijden), past beter bij mijn gezin en mijn hond past ook nog achterin! Daarnaast kom ik af en toe bij klanten waar ik niet zo snel met een Tesla aan zou willen komen. Daar kleeft nou eenmaal een ander imago aan dan een Kia.

Dus een belrondje gedaan naar allerlei Kia dealers en wat bleek, de dealer bij mij om de hoek had een MY2019 ExecutiveLine op voorraad! Door een annulering was hij vrijgekomen.
Vandaag met mijn vrouw een proefrit gemaakt en we waren verkocht. Levering staat nu op 20 maart.

Ik heb nog even getwijfeld of ik niet een MY2020 zou bestellen maar durfde het toch niet aan ivm eventuele vertragingen (bijvoorbeeld door Corona). Het was ivm de bijtelling wel van belang om dit jaar nog te leveren. Ik kan thuis laden dus zal in de praktijk niet veel last hebben van 1-fase gok ik.

Wel voel ik me nogal schuldig tegenover al die mensen die al een jaar op hun auto zitten te wachten terwijl ik met een paar telefoontjes er zomaar een kan meenemen. Dus excuses daarvoor mocht iemand zich hierover opwinden :)

Nu snel een laadpaal bestellen, ik lees goeie dingen over de Zappi v2...

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 00:08
@EvilBeegee gefeliciteerd. Ik heb een jaar geleden bewust voor een MY20 gekozen. Mijn Zappi 3 fasen is bijna net zo ongeduldig als ik ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:39

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

@EvilBeegee Welkom bij de club! En nee, je gaat er geen spijt van krijgen.

Jij bewandelt nu de normale weg: je maakt een proefrit, bestelt de auto en even later kun je erin rijden. Waarschijnlijk doordat er (teveel?) anderen zijn die liever op een MY20 wachten. Maar de meesten krijgen die waarschijnlijk tegen het eind van het jaar pas geleverd (mede door de vertragingen van het Coronavirus?) en tegen die tijd is MY21 alweer bekend en zou je willen dat je die kreeg, in plaats van die MY20. En zo zijn sommigen nooit echt tevreden. 8)7
Jij wel. Je kiest nu en rijdt 'nu' en je weet wat je krijgt. :)

En van dat éénfase-laden? Met een eigen laadgelegenheid op eigen terrein kom je er bijna altijd wel, tenzij je 's avonds om 10 uur thuis komt met 10% in je accu en weer om 6 uur 's morgens weg moet. Dan moet je maar even aan het sap bij een snellader...

Ben je een beetje technisch? Weet je al of je een éénfaseaansluiting hebt in de meterkast (en is die 25 of 40A?) of dat je een driefase-aansluiting hebt met 3 x 25A?

[ Voor 8% gewijzigd door Hippe Lip op 04-03-2020 20:27 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
...

[ Voor 108% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:14
Naar verluidzzit Volkswagen in de productiehel waar Tesla vorig jaar in zat: https://teslamag.de/news/...onshoelle-wie-tesla-27199
Ik heb met mijn Passat GTE al zoveel laadproblemen gehad dat ik in januari voor de e-Niro gekozen heb. En misschien loopt de productie bij Kia ook minder door het Corona virus, de kans op een afgeleverd exemplaar in 2020 is denk ik groter en de kans op een betrouwbaar voertuig nog wat groter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan01984
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-11-2020
EvilBeegee schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 19:40:
Zo, ik word ook lid van de club!
Ik was naarstig op zoek naar een EV aangezien mijn oude ICE dit jaar wel opgereden is. Uiteindelijik ging het tussen een Model 3 of de e-Niro. De Niro had mijn voorkeur omdat het een meer praktische auto is (met genoeg power om af en toe nog leuk te kunnen rijden), past beter bij mijn gezin en mijn hond past ook nog achterin! Daarnaast kom ik af en toe bij klanten waar ik niet zo snel met een Tesla aan zou willen komen. Daar kleeft nou eenmaal een ander imago aan dan een Kia.

Dus een belrondje gedaan naar allerlei Kia dealers en wat bleek, de dealer bij mij om de hoek had een MY2019 ExecutiveLine op voorraad! Door een annulering was hij vrijgekomen.
Vandaag met mijn vrouw een proefrit gemaakt en we waren verkocht. Levering staat nu op 20 maart.

Ik heb nog even getwijfeld of ik niet een MY2020 zou bestellen maar durfde het toch niet aan ivm eventuele vertragingen (bijvoorbeeld door Corona). Het was ivm de bijtelling wel van belang om dit jaar nog te leveren. Ik kan thuis laden dus zal in de praktijk niet veel last hebben van 1-fase gok ik.

Wel voel ik me nogal schuldig tegenover al die mensen die al een jaar op hun auto zitten te wachten terwijl ik met een paar telefoontjes er zomaar een kan meenemen. Dus excuses daarvoor mocht iemand zich hierover opwinden :)

Nu snel een laadpaal bestellen, ik lees goeie dingen over de Zappi v2...
Het is je gegund, top dat het zo snel gelukkig voor je. Veel rijplezier. Ik wacht even op mijn MY 2020 3-fase.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:35

Demo van de MY20 app. Toch wel geinig, is nog niet helemaal lekker ontwikkeld (veel pop-ups met bevestigingen), maar komt vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 12:28
CyBeRSPiN schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:03:
[YouTube: Kia e-Niro '4' / MY20 Uvo App Demo]
Demo van de MY20 app. Toch wel geinig, is nog niet helemaal lekker ontwikkeld (veel pop-ups met bevestigingen), maar komt vast goed.
Benieuwd of de Android versie ook zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leniro
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-11-2022
Heb twee weken geleden een my2019 besteld via de lease maatschappij bij een dealer van mijn eigen keuze, omdat deze nog my2019's beschikbaar had.

Op dit moment staat de auto nog in de haven. Van de dealer heb ik begrepen dat de juiste auto "gekoppeld" is en dat ik 14 april kan rijden.

Iemand enig idee hoe betrouwbaar dergelijke toezeggingen zijn? En als de auto al in de haven staat, wat zijn dan redenen waarom er niet eerder geleverd zou kunnen worden?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKruk
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-06 20:35
Eindelijk duidelijkheid gehad van mijn dealer. Mijn MY20 met 3 fase lader staat op de boot die eind april aankomt. Levering begin mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 13:25
Gisteren navraag gedaan vanwege alle berichten/geruchten omtrent vertragingen. Levering van mijn MY20 stond gepland voor mei en deze is (inderdaad) vertraagd, verwachting is nu juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Leniro schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 07:28:
Heb twee weken geleden een my2019 besteld via de lease maatschappij bij een dealer van mijn eigen keuze, omdat deze nog my2019's beschikbaar had.

Op dit moment staat de auto nog in de haven. Van de dealer heb ik begrepen dat de juiste auto "gekoppeld" is en dat ik 14 april kan rijden.

Iemand enig idee hoe betrouwbaar dergelijke toezeggingen zijn? En als de auto al in de haven staat, wat zijn dan redenen waarom er niet eerder geleverd zou kunnen worden?

Alvast dank!
Als je auto al in de haven hier staat (laten we aannemen dat dit waar is), dan zie ik niet veel reden om te twijfelen aan het tijdpad dat de dealer beschrijft. Die heeft immers veel vaker met dat bijltje gehakt met ICE’s, toch?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zbygniew P
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-09-2024
plips schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:20:
Vraagje aan de e-Niro rijders. Tesla is nogal vergaand als het het gaat over de privacy-voorwaarden. Niet alleen als het gaat om wat er zoal wordt (en blijft) vastgelegd op de onboard-systemen, maar ook doorgestuurd naar de centrale systemen. En vooral wat je als berijder daarvan kan beïnvloeden (nauwelijks iets) en hoe je bij bestellen/ophalen er doorheen loopt met de dealer en dus verplicht bent zonder meer de privacy voorwaarden te accepteren.
Hoe is dat bij Kia geregeld? (En dan bedoel ik de voertuigdata, niet de gegevens die met de app worden uitgewisseld, dat privacy statement ken ik). Wordt er data centraal verzameld? Hoe wordt je daarover door de dealer geïnformeerd?
Ik weet het alleen voor de MY19 waarin de in NL ingebouwde module zit. De meerwaarde van de app vond ik te weinig dus ik heb nooit de voorwaarden van mijnkia geaccepteerd. Daarop heb ik een mailtje gestuurd naar mijnkia met de vraag welke gegevens in dat geval werden vastgelegd. Als antwoord daarop kreeg ik dat helemaal niets wordt vastgelegd, dus best netjes. Tesla is inderdaad een stuk beroerder. Bij de ZOE kon je het netjes in de auto zelf uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeVee
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-02-2023
Bericht van de Dealer gehad over de levering (my20), levering stond gepland april en dus ook vertraagd helaas. word eind mei begin juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:29
Weer even een update over de Kia laaddrupel (van Plugsurfing)
Ik heb 2 facturen ontvangen met daarop:
- 8 maanden abo-kosten
- Alleen de laatste 2 van de 9 laadsessies die in de app en in het portal (https://kia-nl.plugsurfing.com) staan. Laadsessies van juni t/m september 2019 zijn nog steeds niet gefactureerd.
KWh prijzen zijn 23 en 33 cent incl. BTW (Die BTW krijg ik overigens niet gefactureerd omdat ik een bedrijf heb)
Ik heb 't telefonisch weer doorgegeven. Er stonden al 2 tickets meer dan 6 maanden open...
Het blijkt dat de Pitpoint/Greenflux paal bij mij in de straat wel laadsessies doorgeeft, maar zonder KWh prijs. Daarom verschijnen ze niet in het overzicht en worden ze niet gefactureerd (Dat zijn schat ik 35 laadsessies...)
Kortom, het is nog steeds een zootje daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:01
plips schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:20:
Vraagje aan de e-Niro rijders. Tesla is nogal vergaand als het het gaat over de privacy-voorwaarden. Niet alleen als het gaat om wat er zoal wordt (en blijft) vastgelegd op de onboard-systemen, maar ook doorgestuurd naar de centrale systemen. En vooral wat je als berijder daarvan kan beïnvloeden (nauwelijks iets) en hoe je bij bestellen/ophalen er doorheen loopt met de dealer en dus verplicht bent zonder meer de privacy voorwaarden te accepteren.
Hoe is dat bij Kia geregeld? (En dan bedoel ik de voertuigdata, niet de gegevens die met de app worden uitgewisseld, dat privacy statement ken ik). Wordt er data centraal verzameld? Hoe wordt je daarover door de dealer geïnformeerd?
Ik heb inmiddels één keer mijn gestolen auto aan de hand van zo’n systeem zelf teruggevonden en daar de politie de auto laten ophalen op het adres van mijn app.

Ben erg privacy bewust maar met de scan auto’s in Amsterdam weet ‘iedereen’ toch al altijd waar mijn auto staat.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Als we, in plaats van al onze elektrische auto’s, nu eens een auto zouden ontwikkelen die op fossiele brandstof zou rijden. Zou dat een goed idee zijn?

https://teslaclubsweden.se/test-drive-of-a-petrol-car/

Of
https://thedriven.io/2020...-electric-to-petrol-cars/

[ Voor 19% gewijzigd door Hippe Lip op 05-03-2020 12:06 ]

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 21:55

Metro2002

Memento mori

Hippe Lip schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:03:
Als we, in plaats van al onze elektrische auto’s, nu eens een auto zouden ontwikkelen die op fossiele brandstof zou rijden. Zou dat een goed idee zijn?

https://teslaclubsweden.se/test-drive-of-a-petrol-car/

Of
https://thedriven.io/2020...-electric-to-petrol-cars/
Grappig stuk, weliswaar vól met fouten (alleen al de prijzen per km) maar toch leuk geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 20-06 06:44
Kan niemand me uitleggen hoe je nu de zenderlogo's opslaat? Als ik bij het luisteren op de i bij het logo klik laat hij het logo zien maar hoe sla je die nou op , of hoe vul je de zenderlogo's bij de juiste zender?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
marc4547 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 12:36:
Kan niemand me uitleggen hoe je nu de zenderlogo's opslaat? Als ik bij het luisteren op de i bij het logo klik laat hij het logo zien maar hoe sla je die nou op , of hoe vul je de zenderlogo's bij de juiste zender?
Dat kan niet en ik snap die obsessie niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJKJ
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:37
Zo dat was laden bij Ionity onderweg in Duitsland naar Oostenrijk
En wel voor de allerlaatste keer
Moest nu €0,89 kWh betalen via de pas van get charge .
Wat een stelletje schurken zijn het !
Zoek nu de snelladers van fastned wel op of andere snellaadstations in Duitsland
€0,50 vind ik nog redelijk bij een snellaadstation maar laden bij Ionity gaat buiten alle porties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 19-06 22:54
Ik ga wel met de Prius - Plug in naar Italie 1: 21 bij lange afstanden (7,6 c / km) ipv 89/5,55 = 17,8 c/km
De Kona is zakelijk maar zelfs als je het elektra kunt aftrekken is de Plug in goedkoper.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Laatst online: 19-06 22:54
Zou het via de pas van New Motion ook 0,89 cent zijn ? Weet iemand dit?

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Die vragen horen toch meer in dat andere draadje thuis?
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:10
CyBeRSPiN schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 22:03:
[YouTube: Kia e-Niro '4' / MY20 Uvo App Demo]
Wow, met UVO kun je tenminste nog wat en blijkbaar ook mogelijk om zonder ingeplugd te zijn te kunnen pre-heaten/coolen 8) Dat is tenminste een app waar je wel wat aan hebt en die geen abonnement behoeft.

Blijf het jammer vinden dat er geen retrofit mogelijkheid is voor de MY19 (zal wel complete boordcomputer/car-entertainment-systeem + communicatie module zijn). Los daarvan prijs ik me wel gelukkig dat ik al ruim een jaar in deze auto heb mogen rijden, blijft qua rijden een geweldige auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@rlp.jaspers de MY19 had in Korea ook al UVO, maar kon volgens mij niet preheaten zonder paal. Ze hebben dus meer aangepast dan enkel de app module inbouwen.
De deuren op afstand op slot kunnen doen is fijn en het laadschema aanpassen ook. Heb nog geen API documentatie gevonden zodat je de auto aan je domotica kunt koppelen. Zou leuk zijn als dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
CyBeRSPiN schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 13:09:
[...]

Dat kan niet en ik snap die obsessie niet zo.
Is geen opsessie maar vind het chick staan, in plaats van die zwart witte aarbol, vind het toch al jammer dat de kona netjes de logo's van het navigatie systeem in kleur heeft en wij niet.....( zelf in de Hyundai I10 van mijn vrouw zijn de logo's gekleurd... :'(

Los van dat heb ik nog nooit zo'n lekkere auto gehad in de 35 jaar dat ik een rijbewijs heb. :)
Marc.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:10
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:24:
@rlp.jaspers de MY19 had in Korea ook al UVO, maar kon volgens mij niet preheaten zonder paal. Ze hebben dus meer aangepast dan enkel de app module inbouwen.
De deuren op afstand op slot kunnen doen is fijn en het laadschema aanpassen ook. Heb nog geen API documentatie gevonden zodat je de auto aan je domotica kunt koppelen. Zou leuk zijn als dat kon.
Klopt ja, de filmpjes van Björn lieten dat toen wel al zien. Nog steeds vreemd dat UVO dan niet meteen is meegeleverd, misschien dat ze e.e.a. nog niet op orde hadden om het hier te kunnen aanbieden. Feit is wel dat die connected service gewoon driemaal niks is.

Ik ben benieuwd of het nog gaat lukken om met een OBD-dongle bepaalde features alsnog te kunnen doen...maar vrees dat het voor ons rijders van MY19 hierbij blijft ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
marc4547 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:29:
[...]

Is geen opsessie maar vind het chick staan, in plaats van die zwart witte aarbol, vind het toch al jammer dat de kona netjes de logo's van het navigatie systeem in kleur heeft en wij niet.....( zelf in de Hyundai I10 van mijn vrouw zijn de logo's gekleurd... :'(

Los van dat heb ik nog nooit zo'n lekkere auto gehad in de 35 jaar dat ik een rijbewijs heb. :)
Marc.
Het heeft ook te maken met hoe de zenders het logo doorgeven. In Noorwegen wordt het logo vaak wel standaard weergegeven. Heb daar zenders gezien die bij elk nummer een ander logo tonen. Misschien worden de logo’s in een verkeerd formaat aangeleverd, of rechthoekig ipv vierkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
rlp.jaspers schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:30:
[...]

Klopt ja, de filmpjes van Björn lieten dat toen wel al zien. Nog steeds vreemd dat UVO dan niet meteen is meegeleverd, misschien dat ze e.e.a. nog niet op orde hadden om het hier te kunnen aanbieden. Feit is wel dat die connected service gewoon driemaal niks is.

Ik ben benieuwd of het nog gaat lukken om met een OBD-dongle bepaalde features alsnog te kunnen doen...maar vrees dat het voor ons rijders van MY19 hierbij blijft ;(
Met OVMS kun je wel de deuren op slot doen, maar dat is de enige remote feature dat ik weet.
Ben heel blij met de app. Kan de SoC zien en of ie aan het laden is, heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Laatst online: 28-05 23:12
Opvallend alleen is dat de SOC wel klopt, maar de actieradius in de app consequent 15km hoger is dan in de auto. Niet echt belangrijk, maar ik vind het wel vreemd. er wordt kennelijk op 2 plaatsen verschillend gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 121% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 06-03-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
IvoB2 schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:00:
[...]

Het praktisch voordeel daarvan ontgaat me.
Dat snap ik :)
Want de reden dat dat fijn is is typisch Nederlands: onze app geeft een melding als de deuren niet op slot zijn, maar biedt geen mogelijkheid om dan de deuren op afstand te vergrendelen. Velen van ons zijn denk ik al eens terug naar de auto gelopen terwijl je al op een aardige loopafstand was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 15:50
Weet iemand of er een update van de navigatie komt, nu alle snelwegen naar 100 km/u gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
JelleMan schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:31:
Weet iemand of er een update van de navigatie komt, nu alle snelwegen naar 100 km/u gaan?
Ja, maar alleen tussen 6 en 19 uur. Dus hij moet ook toetsen aan het tijdstip. Flitsmeister doet dat goed, mijn huidige Tom Tom in mijn ice Renault uit 2011 niet. Die kent op een traject maar één snelheidslimiet.
Benieuwd wat Kia er van bakt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:07
@Steeck03
Waarschijnlijk heeft dat verschil te maken met het feit dat de auto dan uit staat. Zodra je hem aan zet gaat ook de verwarming aan en dat scheelt al vaak een aantal km op de GOM. (zet hem tijdens het rijden ook maar eens een paar graden hoger (op een koude dag), dan wordt je bereik ook een paar km lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:24:
@rlp.jaspers de MY19 had in Korea ook al UVO, maar kon volgens mij niet preheaten zonder paal.

Heb nog geen API documentatie gevonden zodat je de auto aan je domotica kunt koppelen. Zou leuk zijn als dat kon.
Is dat niet een kwestie van de communicatie onderscheppen en reverse engineeren? Zo is de huidige API toch ook ‘gedocumenteerd’?

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Is dat niet een kwestie van de communicatie onderscheppen en reverse engineeren? Zo is de huidige API toch ook ‘gedocumenteerd’?
Mogelijk, maar ik had na de vele jaren dat UVO al in de markt is (buiten de EU) al wel wat github projectjes verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

rlp.jaspers schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:17:
[...] Wow, met UVO kun je tenminste nog wat en blijkbaar ook mogelijk om zonder ingeplugd te zijn te kunnen pre-heaten/coolen 8) Dat is tenminste een app waar je wel wat aan hebt en die geen abonnement behoeft.

Blijf het jammer vinden dat er geen retrofit mogelijkheid is voor de MY19 (zal wel complete boordcomputer/car-entertainment-systeem + communicatie module zijn).
De oplossing is eenvoudig: bestel een nieuwe e-Niro :+ en blijf in je huidige MY19 rijden zolang de nieuwe nog niet is geleverd. Dan doet een eventueel langere levertijd niet zo’n pijn....

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
rlp.jaspers schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 07:17:
[...]

Wow, met UVO [...] en die geen abonnement behoeft.
Je hebt wel een abo nodig, maar dat is gratis voor de eerste 7 jaar. Ik mag hopen vanaf datum kenteken, want in de voorwaarden hebben ze het over de "oorspronkelijke koopovereenkomst". Met de huidige levertijden ben je dan zo een jaar abo kwijt.
UVO Connect
Informatie- en bedieningsservice voor jouw Kia; de UVO Connect Services zijn gratis beschikbaar voor een periode van zeven jaar ingaande op de dag waarop het voertuig wordt verkocht aan de eerste eigenaar van het voertuig. Dat wil zeggen het tijdstip waarop de oorspronkelijke koopovereenkomst van kracht wordt. Deze periode van zeven jaar kan onderhevig zijn aan verandering.
Voor de navigatie geldt 7 jaar vanaf "de eerste connectie met het mobiele netwerk":
TomTom Live Services
TomTom Live Services zijn vanaf de eerste connectie met het mobiele netwerk 7 jaar gratis. Na 7 jaar bedragen de kosten €50,- per jaar.
Bron: https://www.kia.com/nl/service/onderweg/uvo-connect/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
@eltron , @de telegraaf Dank voor de info over de trekhaak _/-\o_ Zojuist de dealer laten weten dat hij de de boel rond mag maken. ID.3 of Polestar 2 nog dit jaar heb ik geen fiducie in dus vriendin, dochters en ikzelf kiezen voor MY20 e-Niro. Nooit gedacht dat de volslagen karakterloze underdog onderaan de shortlist tijdens een proefrit zoveel indruk zou maken dat ik een week na dato een bestelling zou plaatsen :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
[...]

Dat kan je toch ook met de afstandsbediening van de sleutelhouder? Lijkt me praktischer even op het knopje van dat ding te drukken dan een smartphone uit je zak te halen, een app op te starten en dan iets te activeren om je deur te sluiten.
Of ontgaat er me iets?

[...]

Je hebt dan ook nooit in de Kona EV gereden? :+
Ja daar heb ik een keer mee proefgereden maar vond de Niro gewoon stukken mooier wat model en interieur!!!
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 106% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
[...]

Dat kan je toch ook met de afstandsbediening van de sleutelhouder? Lijkt me praktischer even op het knopje van dat ding te drukken dan een smartphone uit je zak te halen, een app op te starten en dan iets te activeren om je deur te sluiten.
Of ontgaat er me iets
Tenzij je auto niet in de buurt is, maar een paar honder meter of een paar km verder op, terwijl jij lekker zit te eten. Je kan het maar vergeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 12:28

Kwam ook deze tegen, zou dit dan ook voor de e-niro werken?

[ Voor 45% gewijzigd door Mabion op 06-03-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-01 14:47
Heeft iemand ervaring met de spatlappenset? Scheelt het qua viezigheid op de zijkanten? Zou het nog invloed hebben op de range?
Verder heb ik de LED-upgrade voor het interieur besteld, bumper beschermfolie (doorzichtig), de rubberen mat voor de kofferbak (grote vieze hond) en de aluminium pedalen (ebay).
Ik denk dat ik ook nog zo' OBD dongle ga proberen om een beetje te klooien met EVNotify en live data doorgeven aan ABRP.

Iemand nog verdere suggesties qua onmisbare accessoires?

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 125% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_am_I
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22:28
Bij mij doet de mijnkia app het niet meer sinds gisteravond. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
I_am_I schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:35:
Bij mij doet de mijnkia app het niet meer sinds gisteravond. Hebben hier meer mensen last van?
Ja. Geen update meer gehad sinds 20.14u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 07:37:
[...]

Ja. Geen update meer gehad sinds 20.14u.
Mijn kia is uit de lucht. Komt vast wel weer goed als er iemand wakker wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

EvilBeegee schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:21:
Heeft iemand ervaring met de spatlappenset? Scheelt het qua viezigheid op de zijkanten? Zou het nog invloed hebben op de range?
Verder heb ik de LED-upgrade voor het interieur besteld, bumper beschermfolie (doorzichtig), de rubberen mat voor de kofferbak (grote vieze hond) en de aluminium pedalen (ebay).
Ik denk dat ik ook nog zo' OBD dongle ga proberen om een beetje te klooien met EVNotify en live data doorgeven aan ABRP.

Ja, ik heb vanaf aflevering de spatlappenset erop gehad nadat ik hier las dat iemand duidelijk het verschil zag. Ik moet zeggen dat ik nooit van die vuilstrepen op de zijkant van de auto zie achter mijn wielen. Werkt het dan? Ik kan natuurlijk niet vergelijken... 8)

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:51
EvilBeegee schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 23:21:

Ik heb mijn spatlappen van alie. Viezigheid is een stuk minder geworden. Is niet anders door op agrarisch wegen te rijden.
Je range zal wat minder zijn, maar dat valt denk ik wel mee omdat er ook weer minder viezigheid je cw beïnvloedt.

Ik heb ook nog een jump starter in de auto liggen mocht de 12V accu leeg gelopen zijn. Al 2x voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

ningalloon schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 18:42:
[...]
Ik heb ook nog een jump starter in de auto liggen mocht de 12V accu leeg gelopen zijn. Al 2x voorgekomen.
Welke heb je? Ik overweeg ook zo’n ding.

Zijn er daarbij speciale kenmerken om op te letten bij de keuze?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
[...]
[...]
Is de oorzaak daarvan bekend? Periode niet gebruikt en leeggetrokken door achtergrondprocessen?
Volgens mij had Tesla daar ook last van.
Voorkomen is beter dan genezen. Kill switch inbouwen? Accupool los halen bij langere tijd niet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Gok een Dashcam of een OVMS module oid.. hoort normaal gesproken niet te gebeuren natuurlijk.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 07-03-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Hippe Lip schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:03:
[...]

Welke heb je? Ik overweeg ook zo’n ding.

Zijn er daarbij speciale kenmerken om op te letten bij de keuze?
Ik heb deze. Is alleen niet meer leverbaar.

https://www.bol.com/nl/p/...k-zwart/9200000126569629/

Een lichte uitvoering is denk ik al voldoende. Zoveel stroom gaat er niet lopen bij het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

De meeste van die dingen kosten rond de 100 piek. Daar hik ik toch wel een beetje tegenaan om achterin te gooien voor ‘just in case’...

Zijn er goedkopere oplossingen (die ook voldoen natuurlijk)?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Hippe Lip schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 23:06:
De meeste van die dingen kosten rond de 100 piek. Daar hik ik toch wel een beetje tegenaan om achterin te gooien voor ‘just in case’...

Ik wilde er ook niet teveel aan uitgeven, maar wel het gemak hebben dat ik binnen een minuut weer verder kan zonder lang op de wegenhulp te wachten. Deze was €52 bij bol. Als ik geen bol cadeaubon had ging ik bij amazon daar zitten ze ook rond die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Marcva schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 20:50:
[...]

Is de oorzaak daarvan bekend? Periode niet gebruikt en leeggetrokken door achtergrondprocessen?
Volgens mij had Tesla daar ook last van.
Voorkomen is beter dan genezen. Kill switch inbouwen? Accupool los halen bij langere tijd niet gebruiken?
Ik denk een module uit standby gekomen.
Voordat mijn OVMS in slaapstand ging meet die nog 12,19V. 9 uur later wordt OVMS wakker en is de accu 5,75V.
De dag ervoor wel een storing gehad bij een laadpaal.
Die was gestopt tijdens het laden en even later weer begonnen maar dan met helft minder vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Zou wel een goede optie zijn voor de app. 12V batterij bijna leeg melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:27

Zou je niet met reguliere startkabels op de accu van een ICE of andere EV kunnen starten?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
kdeboois schreef op zondag 8 maart 2020 @ 10:38:
Zou wel een goede optie zijn voor de app. 12V batterij bijna leeg melding.
Die optie is er ook.
Het gebeurde iets na 4 uur in de ochtend.
Was toen zelf in de slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
ningalloon schreef op zondag 8 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Die optie is er ook.
Het gebeurde iets na 4 uur in de ochtend.
Was toen zelf in de slaapstand.
In de Kia app ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
In de OVMS app zit die en ik krijg ook notificaties via de mail binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Ik doelde meer op de Kia App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Geen idee, ik gebruik die Kia app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55

Ik heb een goede 200Ah lader van einhell. Cc-Bc 15m fijn apparaat binnen 2 uur weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Die jump starter die ik heb kan je geen accu mee laden, maar wel de auto weer opstarten.
Ga je daarna rijden of sluit je de auto aan op een laadpunt dan wordt de accu weer opgeladen door de auto zelf. De jump starter heeft een ingebouwde lithium accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

eltron schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Zou je niet met reguliere startkabels op de accu van een ICE of andere EV kunnen starten?
Zeker wel! Dat heb ik inmiddels twee keer moeten doen.

Daarom heb ik net bij bol.com toch maar zo'n jumpstarter besteld. Dat is een stuk makkelijker en sneller dan er eerste een andere auto bij te moeten halen (moet maar net in de buurt zijn) en met die kabels hannesen. Dat gaat met zo'n jumpstarter een stuk eenvoudiger.

De eerste keer dat ik dit nodig had was in de avond in het donker. Weliswaar in bebouwde omgeving, maar als je dan ook nog eens achteraf staat, dan is het helemaal hommeles...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hoe krijgen jullie die 12V steeds leeg dan? Is me na ruim een jaar en 30.000km nog nooit overkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-09-2020
Mij, na 70.000 km gelukkig ook nog niet. Hoe kan de 12 volt accu leegraken als de auto geparkeerd staat en alles uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-06 21:38
Bii Lidl verkopen ze een "Starthulp" voor 60 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Daar heb ik ook naar gekeken, maar die heeft geen display die geen SOC percentage weergeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Paulus3110 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 19:24:
Mij, na 70.000 km gelukkig ook nog niet. Hoe kan de 12 volt accu leegraken als de auto geparkeerd staat en alles uit staat?
Door een ECU die niet wil afsluiten. Elk merk heeft er wel last van. Logisch is dat je het niet merkt als je vaak aan een laadpaal hangt.
Ik laad ongeveer 1x per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
ningalloon schreef op zondag 8 maart 2020 @ 20:55:
[...]

Door een ECU die niet wil afsluiten. Elk merk heeft er wel last van. Logisch is dat je het niet merkt als je vaak aan een laadpaal hangt.
Ik laad ongeveer 1x per week.
Ik laad ook 1x per week normaliter maar ook nog geen 12V problemen gehad. Ga er wel eens aan meten.

Heb je timers lopen voor preheat ed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 08:21
Afgelopen woensdag is mijn e-Niro (MY20, ExecutiveLine, Gravity Blue) ook besteld. De verwachte leverdatum in de bevestiging van de leasemaatschappij staat op 22-09. Zou wel heel erg goed aansluiten op de einddatum van mijn huidige auto... Ga voorlopig zelf maar uit van wat de dealer zei: oktober/november.

And now we wait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Laatst online: 22-07-2024
Ik zag vrijdag achter op de parkeerplaats van Content in Den Bosch dat er tussen de 5 en 10 E-Niro's op een nieuw baasje aan het wachten waren....kon niet zien of het MY19 of MY20 was, maar het waren wel allemaal zwarte (of donker blauwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 08:21
komkommertijd schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:54:
Ik zag vrijdag achter op de parkeerplaats van Content in Den Bosch dat er tussen de 5 en 10 E-Niro's op een nieuw baasje aan het wachten waren....kon niet zien of het MY19 of MY20 was, maar het waren wel allemaal zwarte (of donker blauwe)
Er waren bij die dealer een aantal MY19 modellen op korte termijn leverbaar toen ik daar twee weken terug was, maar dat waren er zeker geen tien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
kdeboois schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Ik laad ook 1x per week normaliter maar ook nog geen 12V problemen gehad. Ga er wel eens aan meten.

Heb je timers lopen voor preheat ed ?
Het was bij mij ook pas de 2e keer in een jaar tijd. Dus de kans is wel klein dat zo'n ECU niet wil afsluiten.

Timers heb ik niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrademaker
  • Laatst online: 08-06-2021
Tackleberry schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:47:
Afgelopen woensdag is mijn e-Niro (MY20, ExecutiveLine, Gravity Blue) ook besteld. De verwachte leverdatum in de bevestiging van de leasemaatschappij staat op 22-09. Zou wel heel erg goed aansluiten op de einddatum van mijn huidige auto... Ga voorlopig zelf maar uit van wat de dealer zei: oktober/november.

And now we wait...
Bij welke leasemaatschappij? Die van mij heeft hem op week 1 2021 gezet terwijl de dealer aangeeft 4e kwartaal. Leaseplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
RKruk schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:20:
Eindelijk duidelijkheid gehad van mijn dealer. Mijn MY20 met 3 fase lader staat op de boot die eind april aankomt. Levering begin mei.
Is dat dan op de morning Lynn die 19-4 aan zou moeten komen in Rotterdam? Welke dealer is dat en kan je nagaan hoe ze aan die wetenschap komen? Mijn dealer hult zich in stilzwijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotta
  • Laatst online: 10-08-2020
Is dat dan op de morning Lynn die 19-4 aan zou moeten komen in Rotterdam? Welke dealer is dat en kan je nagaan hoe ze aan die wetenschap komen? Mijn dealer hult zich in stilzwijgen.
[/quote]

Mijn e-niro zou ook 2e helft April in Rotterdam aankomen. Heb deze boot maar alvast toegevoegd op het scherm van mijn werk (doe in plantaardige olieen & vetten, geen verstand dus van auto transport).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ET-cKfOCjxzr0iU02osOQTOgNKQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/Z0oaTR6F9VgKlRNAsaZ4mnTs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
Ik hoop het voor je.....mijn auto is besteld in april 2019 en heeft ook verwachte leverdatum september 2020....moeten ze nog een flinke inhaalslag maken bij Kia!
Tackleberry schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:47:

And now we wait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeVee
  • Laatst online: 10-02-2023
komkommertijd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:04:
Ik hoop het voor je.....mijn auto is besteld in april 2019 en heeft ook verwachte leverdatum september 2020....moeten ze nog een flinke inhaalslag maken bij Kia!
[...]
Ik heb hem in juni 19 besteld en mijn lever datum stond voor juli 20. April september behoorlijk heftig.. Via LM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
Yep...maar volgens de dealer schatten ze bewust aan de ruime kant qua levertijd. Ze denken zelf aan mei...ik moet het nog zien eerlijk gezegd. Ze kunnen op dit moment zelfs nog geen verwachte productieweek aangeven. Ik heb al aardig wat (lease)auto's besteld, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Eigenlijk zou een producent blij moeten zijn met zoveel aandacht, maar op dit moment gaan sommige mensen al uit hun dak als er alleen al een boot vertrekt uit Korea met aankomst Rotterdam. Terwijl niet eens duidelijk is wat er aan auto's aan boord staat.... 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door komkommertijd op 09-03-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
plips schreef op maandag 9 maart 2020 @ 10:23:
[...]

Net de dealer aan de lijn gehad. Er is toch wel enig nieuws. Auto staat op de kade te wachten op een boot om hem te transporteren en zal begin mei in de haven aankomen. Dat lijkt dus niet op de boot van 19 april te zijn, maar eentje later. Maar zo lang hij niet vaart, kan dat altijd nog veranderen natuurlijk. Nou ja, het Corona-virus heeft geen impact op de productie gehad gelukkig. Andere Kia lijnen liggen wel stil op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
Ik quote mezelf even: we zijn inmiddels een week verder en dus nogmaals de vraag: waar blijven de foto's van de MY2020's die vorige week 2 maart afgeleverd zouden worden??
komkommertijd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:04:
waar zijn al die enthousiastelingen die vandaag hun auto afgeleverd zouden krijgen? Ik had wel wat foto's verwacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:46:
Hoe krijgen jullie die 12V steeds leeg dan? Is me na ruim een jaar en 30.000km nog nooit overkomen..
Nou, eenvoudig: gewoon wat vaker zitten klooien met accessoires die (nog) niet goed ingeregeld en afgesteld zijn. En daarna vergeten om de stekker eruit te trekken als je voor het eten geroepen wordt... 8)7 |:(

Of je gaat langs de weg uitladen met alarmknipperlichten aan en als je klaar bent en de auto in het parkeervak wegzet, dan vergeet je de alarmlichten uit te zetten. Anderhalf uur later zie je dan een auto waarvan die knipperlichten nog wel werken, maar die je niet meer gestart krijgt. Wel leuk om te zien wat je dan allemaal voor meldingen op je display voorbij ziet komen 8)
Volgende keer zal ik eerst de video-opname van mijn mobiel starten, dan kan ik achteraf vertellen wat er dan allemaal langskomt... :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip ah ok.. Ja ik las op het Kona forum volgens mij eerder dat daar het lampje in de kofferbak niet altijd goed uit ging met hetzelfde resultaat.
Je moet je powerbank dan wel ergens opbergen zodat je er makkelijk bij kunt. Alleen de voorportieren krijg je met de noodsleutel open, de kofferbak heb je dan nog niet toegankelijk, of je moet dan allerlei toeren uithalen via de achterbank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Ik heb mijn spatlappen van alie. Viezigheid is een stuk minder geworden. Is niet anders door op agrarisch wegen te rijden.
Je range zal wat minder zijn, maar dat valt denk ik wel mee omdat er ook weer minder viezigheid je cw beïnvloedt.

Heb je misschien een link naar de spatlappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 20:31
NiroNiro schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:06:
[...]

https://webshop.kia.nl/e-niro/

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
tja driel24.. je mag lezen dat de poster ze via alie heeft besteld.. ik zie meerdere op alie, echter weet ik niet of ze allemaal passen.. vandaar mijn vraag... toch bedankt voor je link, die had ik ook al geraadpleegd voordat ik hier de vraag had gesteld ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 20:31
NiroNiro schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:13:
tja driel24.. je mag lezen dat de poster ze via alie heeft besteld.. ik zie meerdere op alie, echter weet ik niet of ze allemaal passen.. vandaar mijn vraag... toch bedankt voor je link, die had ik ook al geraadpleegd voordat ik hier de vraag had gesteld ;-)
Alie.... Wie is dat nu weer :+

Ik zou ze nooit via Ali bestellen als je voor deze prijs (€55) gemonteerd en wel kunt hebben.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
EV rijders gaan met een laadpas uit Kirgizië aan de slag als het 1 cent per kWh goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
NiroNiro schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:06:
[...]

https://nl.aliexpress.com...-40c9-8bac-21b6ed7dca10-2

De achterste passen perfect. De voorste zit met 3 schroeven vast ipv 4, maar na 2 maanden nog niet afgevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Thanks!
Pagina: 1 ... 80 ... 339 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.