Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-06 19:25
kdeboois schreef op zondag 8 maart 2020 @ 21:00:
[...]

Ik laad ook 1x per week normaliter maar ook nog geen 12V problemen gehad. Ga er wel eens aan meten.

Heb je timers lopen voor preheat ed ?
Over timers gesproken. Zit er een bug in de e-Niro software?
Had een uitgestelde laadsessie getest en het viel mij op dat 2 uur nadat de laadsessie gestopt was de verlichting bij de laadstekker nog steeds aan was. Op deze manier loopt de 12V accu ook leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
driel24 schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Alie.... Wie is dat nu weer :+

Ik zou ze nooit via Ali bestellen als je voor deze prijs (€55) gemonteerd en wel kunt hebben.
Als je dat uit wilt geven, prima toch? Ik hou je niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 19:44
ningalloon schreef op maandag 9 maart 2020 @ 18:05:
[...]

Over timers gesproken. Zit er een bug in de e-Niro software?
Had een uitgestelde laadsessie getest en het viel mij op dat 2 uur nadat de laadsessie gestopt was de verlichting bij de laadstekker nog steeds aan was. Op deze manier loopt de 12V accu ook leeg.
Dat is een klein LEDje gok ik.

Maar iedere verbruiker is er één.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 23:00
pieterrademaker schreef op maandag 9 maart 2020 @ 00:09:
Bij welke leasemaatschappij? Die van mij heeft hem op week 1 2021 gezet terwijl de dealer aangeeft 4e kwartaal. Leaseplan?
Century Autolease, onderdeel van Volkswagen Pon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bomajo
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-10-2022
NiroNiro schreef op maandag 9 maart 2020 @ 16:06:
[...]

Heb je misschien een link naar de spatlappen?
Heeft er iemand misschien een foto van auto met spatlappen?? Zat er over te denken maar geen idee hoe het staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:58

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

ningalloon schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:53:
[...]

https://nl.aliexpress.com...-40c9-8bac-21b6ed7dca10-2

De achterste passen perfect. De voorste zit met 3 schroeven vast ipv 4, maar na 2 maanden nog niet afgevallen :)
Nou, deze dingen lijken nog niet eens op de originele spatlappen van Kia, als ik die foto’s bij Ali zo zie. Bah, wat een monsterlijke dingen! Veel breder dan de originele en ze steken verder naar onder uit.

Nee, als ik je een advies mag geven: geef een paar tientjes meer uit en koop die van Kia. Schroef ze er van mijn part zelf onder, als je bang bent teveel geld uit te geven, maar ik zou niet graag gezien worden met deze monsterlijke lappen uit China... |:( 8)7

Ik rijd nu bijna een jaar met de originele dingen en die doen, voor zover ik kan beoordelen (kan lastig vergelijken), goed hun werk. Ben erg tevreden.

[ Voor 7% gewijzigd door Hippe Lip op 09-03-2020 22:50 ]

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

@CyBeRSPiN was jij degene die nu nog gebruik maakt van de (ongedocumenteerde) API nadat je luxe abonnement voor de app van Kia is afgelopen? En kan je er nu nog dingen mee oppikken die je niet meer in de app krijgt? Ik meen me te herinneren dat iemand hier zei dat-ie dat deed.

<John O`Mill>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:16
Hippe Lip schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:52:
@CyBeRSPiN was jij degene die nu nog gebruik maakt van de (ongedocumenteerde) API nadat je luxe abonnement voor de app van Kia is afgelopen? En kan je er nu nog dingen mee oppikken die je niet meer in de app krijgt? Ik meen me te herinneren dat iemand hier zei dat-ie dat deed.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-03-2020 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Klopt heb meerdere varianten voorbij zien komen op aliexpress. Ik weet nog niet wat ik doe, ik ben nog in onderzoeksfase.. ik wil sowiso dat het netjes aansluit allemaal... ik ga nog verder onderzoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 22:32
komkommertijd schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:17:
Ik quote mezelf even: we zijn inmiddels een week verder en dus nogmaals de vraag: waar blijven de foto's van de MY2020's die vorige week 2 maart afgeleverd zouden worden??
[...]
Mijn MY20 zal deze maand afgeleverd worden. Zat waarschijnlijk op de Morning Camilla die op 7 februari Rotterdam aandeed.
Twee weken geleden kon de dealer mij nog niks vertellen over een datum. Had alleeen VIN.
Het wachten duurt zooooo lang :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 23:58
Nou de E-Niro is helaas geen optie meer voor mij helas.

Super fijne wagen met de proefrit die ik gemaakt had en had hem graag gereden. Blijf wel bij het merk maar dan de Proceed GT-Plus line 1.4 automaat.

Baas had nog onvoldoende zin om een laadpaal te plaatsen op het werk en ik heb zelf geen oprit dus laden wordt gewoon weg erg lastig hier. Woon zelf in een klein dorpje met 2 laadpalen aan de andere kant van het dorp...

Wie weet over 4 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 12:28
corneedebruin schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:43:

Super fijne wagen met de proefrit die ik gemaakt had en had hem graag gereden. Blijf wel bij het merk maar dan de Proceed GT-Plus line 1.4 automaat.

Baas had nog onvoldoende zin om een laadpaal te plaatsen op het werk en ik heb zelf geen oprit dus laden wordt gewoon weg erg lastig hier. Woon zelf in een klein dorpje met 2 laadpalen aan de andere kant van het dorp...

Wie weet over 4 jaar
Jammer! Maar ook een mooie auto, de Proceed. En betere levertijden, neem ik aan?
Kan je de komende 4 jaar gebruiken om je baas aan te sporen om alvast wat laadpalen neer te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35

Wie weet over 4 jaar
Zonde, er is binnen je gemeente niet toevallig een mogelijkheid een (gratis)laadpaal aan te vragen?

Ben zelf ook in het process een e-niro te bestellen via mijn LM (als ze ooit een keer reageren...) en het word bij mij ook of een paal van de gemeente of de VVE zien te overtuigen van het (laten) plaatsen van een laadpaal (en dus defacto een priveparkeerplaats hebben) of op het werk laden.

Volgens https://openbaarladen.nl/ heb ik bij mijn gemeente de mogelijkheid een laadpaal te laten plaatsen (mits ik niet te lang wacht.. want ze beginnen in de buurt als paddenstoelen uit de grond te schieten en er zijn verschillende voorwaarden aan de gratis paal van de gemeente...)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustC
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-06 23:58
Mabion schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 09:19:
[...]

Jammer! Maar ook een mooie auto, de Proceed. En betere levertijden, neem ik aan?
Kan je de komende 4 jaar gebruiken om je baas aan te sporen om alvast wat laadpalen neer te zetten :)
Levertijd eind juli dus valt mee.. weet niet wat de huidige levertijden zijn van het 2020 model.

Wie weet wat er over 4 jaar op de markt is als ik nu al kijk naar alle ontwikkelingen in een rap tempo. Het financieel voordeel is er dan niet meer helaas maar goed rij natuurlijk nog steeds heel voordelig (tankpas inbegrepen) voor 300 euro bijtelling per maand.

@Puc van S. Ik heb hiervoor gekeken maar kon er momenteel geen aanvragen. Het is niet anders ;w

[ Voor 7% gewijzigd door JustC op 10-03-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WouterB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 14:51
In de documentatie van de dealer zie ik dat het 2020 More model een 11kW AC lader aan boord heeft. Dit is dan een 3x16A lader. Mijn huis heeft momenteel een 1 fase aansluiting. Weet iemand of dit model ook 1x32A kan laden of dat er echt een beperking op 16A zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 649261

Sommige dealers kunnen sneller leveren dan het standaard antwoord van 1 jaar. Probeer eens Kia Kooijman in Naarden. Zij kunnen de MY20 nog in de herfst leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
_WouterB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:45:
In de documentatie van de dealer zie ik dat het 2020 More model een 11kW AC lader aan boord heeft. Dit is dan een 3x16A lader. Mijn huis heeft momenteel een 1 fase aansluiting. Weet iemand of dit model ook 1x32A kan laden of dat er echt een beperking op 16A zit?
Bijna alle 11 kW laders doen het prima op 7,2 kW. De verwachting is dat dit dus geen probleem is, maar er is hier nog niemand die het kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kdeboois schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Bijna alle 11 kW laders doen het prima op 7,2 kW. De verwachting is dat dit dus geen probleem is, maar er is hier nog niemand die het kan bevestigen.
Jawel, staat ook gewoon in de brochure dat 1x32A mogelijk is, er is geen onduidelijkheid meer over.
Dus @_WouterB je hoeft niet perse een aanpassing aan je meterkast te doen voor de MY20 versie.

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-03-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WouterB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 14:51
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Jawel, staat ook gewoon in de brochure dat 1x32A mogelijk is, er is geen onduidelijkheid meer over.
Dus @_WouterB je hoeft niet perse een aanpassing aan je meterkast te doen voor de MY20 versie.
Waar zie je dat dan precies? Voor zover ik hier kan zien : https://www.kia.com/be/nl/brochures-prijslijsten/#/ staat daar toch niets over in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
_WouterB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Waar zie je dat dan precies? Voor zover ik hier kan zien : https://www.kia.com/be/nl/brochures-prijslijsten/#/ staat daar toch niets over in?
Was in de war met de Kona EV die qua accu en laadspecs 100% identiek is:
https://www.hyundai.co.uk...rochure_kona_electric.pdf (Hyundai is het moederbedrijf van Kia).
Het is te gek voor woorden dat de Kia importeur en dealers hier zo falen in de informatievoorziening, maar met 32A (7,2kW) laden op 1 fase is absoluut mogelijk met de 11kW boordlader die 3-fase compatible is.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-03-2020 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:44:
[...]
[...]
Het is te gek voor woorden dat de Kia importeur en dealers hier zo falen in de informatievoorziening, [...].
Voor mijn vader op zoek geweest naar de specs van de Plug-in Hybride Niro. T.a.v. de elektrische specs kon ik niks vinden: accucapaciteit, e-range, laadsnelheid ed). Idd onbegrijpelijk |:(
Hij laat 'm nu links liggen ;w

[ Voor 0% gewijzigd door Marcva op 10-03-2020 12:16 . Reden: "Plug-in" toegevoegd voor de volledigheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:29
Marcva schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Voor mijn vader op zoek geweest naar de specs van de Hybride Niro. T.a.v. de elektrische specs kon ik niks vinden: accucapaciteit, e-range, laadsnelheid ed). Idd onbegrijpelijk |:(
Hij laat 'm nu links liggen ;w
Evident dat je die parameters niet hebt van een hybride, die hang je immers niet aan een stekker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
bruneelm schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Evident dat je die parameters niet hebt van een hybride, die hang je immers niet aan een stekker
Plug-in Hybrid (PHEV) zal ie bedoelen, die variant is er ook.
Range op enkel de accu: 58km, laadtijd: 2u15 aldus de site. Specs van de accu en het laden ontbreken.

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-03-2020 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 17:52
Ik heb volgens mij zojuist het kantelpunt van goldgate ontdekt. Sta met 12 graden C te laden bij Ionity. Gestart bij 24% SoC. Bij 55% SoC loopt de de lader ineens op van 54 kW naar 76 kW, en zakt vrijwel gelijk weer terug naar 56-58 kW. Ik heb welgeteld 2 seconden max laadsnelheid gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
joepie de p schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:05:
Ik heb volgens mij zojuist het kantelpunt van goldgate ontdekt. Sta met 12 graden C te laden bij Ionity. Gestart bij 24% SoC. Bij 55% SoC loopt de de lader ineens op van 54 kW naar 76 kW, en zakt vrijwel gelijk weer terug naar 56-58 kW. Ik heb welgeteld 2 seconden max laadsnelheid gehaald.
Buiten temperatuur of batterij temperatuur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
kdeboois schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Buiten temperatuur of batterij temperatuur ?
Buitentemperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Dat zegt niets over de batterij temperatuur en die bepaald de laadsnelheid. Daarom zit iedereen met zijn OBD dongle mee te kijken.

Gewoon flink stroom op het pedaal voor je bij de snellader aan komt en dan komt het goed 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
kdeboois schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:17:
[...]

Dat zegt niets over de batterij temperatuur en die bepaald de laadsnelheid. Daarom zit iedereen met zijn OBD dongle mee te kijken.

Gewoon flink stroom op het pedaal voor je bij de snellader aan komt en dan komt het goed 😁
Ja OBD Dongles weinig kaas van gegeten :N dus batterijtemp niet bekend.

Ik twijfel zelfoverigens aan het effect van doorrijden. Reed 80 km lang met 125 km/u. Verbruik 18.2 kWh/100 km..... het wegdek is zeiknat dus de bodemplaat ook. Met rijwind daarlangs is het koelend effect enorm. Mij lijkt dat 35kW-56 kW laden op een stilstand voertuig een groter effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
joepie de p schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:27:
[...]

Ja OBD Dongles weinig kaas van gegeten :N dus batterijtemp niet bekend.

Ik twijfel zelfoverigens aan het effect van doorrijden. Reed 80 km lang met 125 km/u. Verbruik 18.2 kWh/100 km..... het wegdek is zeiknat dus de bodemplaat ook. Met rijwind daarlangs is het koelend effect enorm. Mij lijkt dat 35kW-56 kW laden op een stilstand voertuig een groter effect heeft.
Ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Definieer "high speed driving"? Meer dan 130km/u?
Vind het jammer dat je de accuverwarming niet zelf kunt inschakelen als je weet dat je naar een snellader op weg bent..

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-03-2020 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
Gotta schreef op maandag 9 maart 2020 @ 11:41:
Is dat dan op de morning Lynn die 19-4 aan zou moeten komen in Rotterdam? Welke dealer is dat en kan je nagaan hoe ze aan die wetenschap komen? Mijn dealer hult zich in stilzwijgen.
[/quote]

Mijn e-niro zou ook 2e helft April in Rotterdam aankomen. Heb deze boot maar alvast toegevoegd op het scherm van mijn werk (doe in plantaardige olieen & vetten, geen verstand dus van auto transport).

[Afbeelding]
De Moning Lynn vaart naar Ulsan zo te zien, dus die zal een aantal Hyundai's gaan halen. Daarna vaart hij dan weer naar Pyeonteak, om wat Kias te laden voor hij naar Rotterdam vertrekt :). Afijn. We zien het wel _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door plips op 10-03-2020 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2021

Wie weet over 4 jaar
Jammer van je baas, en dat terwijl laadvoorzieningen verplicht zijn vanaf heden (althans, voor nieuwbouw en verbouw) en per 2025 voor alle gebouwen met een commerciele functie.

https://www.50five.nl/blo...or-bedrijven-in-2020.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56
Hippe Lip schreef op maandag 9 maart 2020 @ 15:46:
[...]

Nou, eenvoudig: gewoon wat vaker zitten klooien met accessoires die (nog) niet goed ingeregeld en afgesteld zijn. En daarna vergeten om de stekker eruit te trekken als je voor het eten geroepen wordt... 8)7 |:(

Of je gaat langs de weg uitladen met alarmknipperlichten aan en als je klaar bent en de auto in het parkeervak wegzet, dan vergeet je de alarmlichten uit te zetten. Anderhalf uur later zie je dan een auto waarvan die knipperlichten nog wel werken, maar die je niet meer gestart krijgt. Wel leuk om te zien wat je dan allemaal voor meldingen op je display voorbij ziet komen 8)
Volgende keer zal ik eerst de video-opname van mijn mobiel starten, dan kan ik achteraf vertellen wat er dan allemaal langskomt... :+
Dashcam gebruik die in ruststand ook filmt bij beweging/botsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Definieer "high speed driving"? Meer dan 130km/u?
Vind het jammer dat je de accuverwarming niet zelf kunt inschakelen als je weet dat je naar een snellader op weg bent..
Snelheidslimiet plus BTW dus de pieken komen dan op de 150 uit. Gemiddeld 100 km/h

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tvXGc_fAzVEwujpkFKQkV5NJk4I=/800x/f/image/Ds6jd1raoQfiTPS8UwVREO6G.png?f=fotoalbum_large

Batterij temperatuur in detail:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UekG76HROVOXeevJJlXwj8JYlxw=/f/image/wV3L2icIDX1a2iCDS1uLh3EM.png

[ Voor 82% gewijzigd door kdeboois op 10-03-2020 16:38 . Reden: beter plaatje gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Hippe Lip schreef op maandag 9 maart 2020 @ 22:46:
[...]

Nou, deze dingen lijken nog niet eens op de originele spatlappen van Kia, als ik die foto’s bij Ali zo zie. Bah, wat een monsterlijke dingen! Veel breder dan de originele en ze steken verder naar onder uit.

Nee, als ik je een advies mag geven: geef een paar tientjes meer uit en koop die van Kia. Schroef ze er van mijn part zelf onder, als je bang bent teveel geld uit te geven, maar ik zou niet graag gezien worden met deze monsterlijke lappen uit China... |:( 8)7

Ik rijd nu bijna een jaar met de originele dingen en die doen, voor zover ik kan beoordelen (kan lastig vergelijken), goed hun werk. Ben erg tevreden.
Ik heb geen rekening gehouden met WAF.
Die foto's op Alie lijken ook niet op wat ik ontvangen heb. Zelfs bij de reviews zien ze er verschillend uit.
Die van een NL reviewer van 15 dec lijkt het nog het meeste op. Zie geen verschil met de originele van de KIA website.
Ik had ze eigenlijk wel juist groter gewild. Houden ze ook meer tegen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:07
@ningalloon
Werken ze ook? Houden ze uberhaupt iets tegen? Momenteel bouwplaats bij ons op het werk en zo'n witte E-Niro is dan toch wel snel vies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Ze houden zeker wat tegen. Linkerkant van de auto zit voortaan nagenoeg geen vuil meer en de rest is een stuk minder vies door die spatlappen. En je hebt minder kans op paint damage door steenslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
@kdeboois
Heb je ook al eens de accutemp gemeten tijdens het snelladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
joepie de p schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:18:
@kdeboois
Heb je ook al eens de accutemp gemeten tijdens het snelladen?
Klein stukje. Zal zo even zoeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FF5O91FZhn98NMbUwN-1hwknTg=/800x/f/image/BZSfRbDYkpqQgBDVViFgTD56.png?f=fotoalbum_large

De temperatuur van de batterij is al vrij hoog dus ik denk dat de auto actief aan het koelen was.

[ Voor 43% gewijzigd door kdeboois op 11-03-2020 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-05 17:38
Hier een plaatje van een snellaadsessie na een rit van 240km (met skibox) van 22% to 78%.
Het laden start net boven de 50kW maar als de accutemperatuur zo rond de 27 graden is springt het omhoog tot boven de 70kW. Vervolgens lijkt het erop dat de accu gekoeld wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZX7MPt14CTtl1I9uwoDFzC2g5Oo=/800x/filters:strip_icc()/f/image/YC9DoPp3Tx092sFoAl5RXud6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niro-E
niroot schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:07:
Hier een plaatje van een snellaadsessie na een rit van 240km (met skibox) van 22% to 78%.
Het laden start net boven de 50kW maar als de accutemperatuur zo rond de 27 graden is springt het omhoog tot boven de 70kW. Vervolgens lijkt het erop dat de accu gekoeld wordt.

[Afbeelding]
Sowieso houd het BMS de minimum temperatuur aan voor het bepalen of de maximum stroom wordt toegestaan.
De maximum temperatuur kan dan al hoger zijn, (zeker bij de eerste laaadsessie redelijk snel na aanvang trip zullen de buitenste cellen relatief koud zijn)

Ook verwacht ik dat er een soort hysteresis geprogrammeerd is, dus als je batt temp bij aanvang sessie bijv. 23 graden is, dan krijg je gelijk 200A, maar als deze bij aanvang 21 graden is, dan moet je eerst 2 graden boven de 23 graden komen voordat deze de 200A vrijgeeft. (waarschijnlijk om de batterij te beschermen tegen variaties in temp. meting over alle cellen heen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niroot
Bij de volgende sessie was de temepratuur inderdaad al gelijk hoog genoeg om maximaal te laden.
Overigens was ik bij 60% nog niet klaar maar klapte de Ionity lader er uit....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpTHNXHG2ExY9OZTpNP5jkk6hSw=/800x/filters:strip_icc()/f/image/HiMeqrf9R97jQRbBUGE0xDN0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Interesting graphics !

Wat houdt 'inlet' precies in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niro-E
joepie de p schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:37:
Interesting graphics !

Temperatuur koelvloeitstof van de accu koeler/verwarming circuit. Gemeten aan de ingang van de accu waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
joepie de p schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:37:
Interesting graphics !

Is in het verleden al vaker voorbijgekomen, maar misschien had je deze nog niet gelezen:
https://electricrevs.com/...hermal-management-design/

Geeft wat inzicht in de verwarming/koeling die ingebouwd zit.

Met mn Michelin winterbanden overigens zeer tevreden, ik heb nauwelijks last van wheelspin bij vlot optrekken zelfs niet op nat wegdek.
Straks de zomerbanden er weer onder, denk dat ik daarmee minder grip ga hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-03-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsp
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20-02-2023
Kia E-niro ExecutiveLine in maart 2019 besteld, direct bij dealer (geen lease). Bestelling in november 2019 aangepast naar MY2020, toen verwachte levering eind maart/april 2020. Vandaag update dealer dat Kia mijn auto verwacht medio juni/juli. We wachten rustig af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Is in het verleden al vaker voorbijgekomen, maar misschien had je deze nog niet gelezen:

Met mn Michelin winterbanden overigens zeer tevreden, ik heb nauwelijks last van wheelspin bij vlot optrekken zelfs niet op nat wegdek.
Ik heb de winterbanden gelaten voor wat ze zijn deze winter. De zomerbanden deden het prima deze winter. Ga ze wel even onthouden voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 14:01
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Tractie controle al eens uit gezet ? :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Nice Graphs! Ik heb gister ook mijn dongel ontvangen en evnotify geinstalleerd, vanochtend tijdens rit naar werk uitgeprobeerd, werkt goed! Halen jullie deze uit de stekker als jullie de auto uitzetten? De reader blijft toch niet aan om mn 12V accu leeg te slurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
NiroNiro schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:36:
Nice Graphs! Ik heb gister ook mijn dongel ontvangen en evnotify geinstalleerd, vanochtend tijdens rit naar werk uitgeprobeerd, werkt goed! Halen jullie deze uit de stekker als jullie de auto uitzetten? De reader blijft toch niet aan om mn 12V accu leeg te slurpen?
Mijn dongle is zelf een beetje warm na een stukje rijden dus ik haal hem er iedere keer weer uit.

Niet optimaal want de stekkers zijn niet gemaakt voor veelvuldig gebruik, maar ik log ook niet ieder ritje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
NiroNiro schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:36:
Gaat die van jou wel weer aan en opnieuw in verbinding met je telefooon als je de auto hebt uitgezet? Bij mij stopt hij er na enkele minuten mee na het uitzetten van de auto. Het lijkt er meer op dat de auto dan stopt met communiceren. Als de auto weer aangezet wordt krijg ik de verbinding alleen weer op gang door hem opnieuw in te pluggen. Uitzondering is wanneer ik de auto aan de lader hang, dan gaat ie gelukkig gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ik zou die ook niet laten zitten. De 12V accu is zo klein dat ie vrij snel leeg loopt..
En als je die OBD vaker wilt gebruiken zou ik er een verloopje tussen zetten zodat je de dongle aan de verloop aan/afkoppelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
CyBeRSPiN schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:14:
Ik zou die ook niet laten zitten. De 12V accu is zo klein dat ie vrij snel leeg loopt..
En als je die OBD vaker wilt gebruiken zou ik er een verloopje tussen zetten zodat je de dongle aan de verloop aan/afkoppelt.
Ik heb net een verlengkabel met schakelaar besteld; eens kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
niroot schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Ik heb net een verlengkabel met schakelaar besteld; eens kijken hoe dat werkt.
Ik heb een dongle met een "power" button op de voorzijde.
Na inschakelen van de auto kan ik de dongle handmatig aanzetten zonder deze eerst eruit te trekken en terug te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
niroot schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Gaat die van jou wel weer aan en opnieuw in verbinding met je telefooon als je de auto hebt uitgezet? Bij mij stopt hij er na enkele minuten mee na het uitzetten van de auto. Het lijkt er meer op dat de auto dan stopt met communiceren. Als de auto weer aangezet wordt krijg ik de verbinding alleen weer op gang door hem opnieuw in te pluggen. Uitzondering is wanneer ik de auto aan de lader hang, dan gaat ie gelukkig gewoon door.
Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik probeer het straks en laat het je weten.. ben niet van plan om elke rit te gaan loggen... alleen langere ritten...

Iemand al de deksel 3D geprint zodat deze er weer op kan met dongle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
NiroNiro schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Dat heb ik nog niet geprobeerd, ik probeer het straks en laat het je weten.. ben niet van plan om elke rit te gaan loggen... alleen langere ritten...

Iemand al de deksel 3D geprint zodat deze er weer op kan met dongle?
Ik hoop dat met een verlengkabel de deksel er weer op past. De connector kan ook nog losgewipt worder een een stukje naar achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:36
Niro-E schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:18:
[...]

Ik heb een dongle met een "power" button op de voorzijde.
Na inschakelen van de auto kan ik de dongle handmatig aanzetten zonder deze eerst eruit te trekken en terug te stoppen.
Ik had ook een Dongle met aan en uit knop (blauwe), maar die communiceerde niet met EVNotify icm de IPhone.
Heb nu een Vgate Pro voor Bluetooth 4.0 en die sluit na 5 minuten automatisch af na het uitzetten van de auto en start ook niet automatisch op na het starten.

Verder werk het prima samen met ABRP en is het toch hoofdzakelijk voor de langere ritten bedoeld en plug ik dan elke keer gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
petertenboer schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:32:
[...]

Ik had ook een Dongle met aan en uit knop (blauwe), maar die communiceerde niet met EVNotify icm de IPhone.
Heb nu een Vgate Pro voor Bluetooth 4.0 en die sluit na 5 minuten automatisch af na het uitzetten van de auto en start ook niet automatisch op na het starten.

Verder werk het prima samen met ABRP en is het toch hoofdzakelijk voor de langere ritten bedoeld en plug ik dan elke keer gewoon in.
Ik heb ook een VGATE. deze heeft een kleine powerbutton voorop.

https://www.bol.com/nl/p/...3nigWhEAQYASABEgIIG_D_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotta
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-08-2020
Niet normaal toch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotta
Quote"Kia E-niro ExecutiveLine in maart 2019 besteld, direct bij dealer (geen lease). Bestelling in november 2019 aangepast naar MY2020, toen verwachte levering eind maart/april 2020. Vandaag update dealer dat Kia mijn auto verwacht medio juni/juli. We wachten rustig af...

Niet normaal toch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
Gotta schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:45:
Quote"Kia E-niro ExecutiveLine in maart 2019 besteld, direct bij dealer (geen lease). Bestelling in november 2019 aangepast naar MY2020, toen verwachte levering eind maart/april 2020. Vandaag update dealer dat Kia mijn auto verwacht medio juni/juli. We wachten rustig af...

Niet normaal toch!!
Is toch niet heel vreemd? Gewilde auto, Corona-virus, telt allemaal op. En als je al bijna een jaar wacht maken die acht weken extra toch niet zoveel uit? Heb met mijn Outlander PHEV (11 weken uitgesteld) en Opel Ampera-E (8 weken uitgesteld) hetzelfde gehad.

[ Voor 1% gewijzigd door HaveBlue op 11-03-2020 15:48 . Reden: Domme praat van mezelf. ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
HaveBlue schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:07:
[...]

Is toch niet heel vreemd? Gewilde auto, Corona-virus, telt allemaal op. En als je al bijna een jaar wacht maken die acht weken extra toch niet zoveel uit? Heb met mijn Outlander PHEV (11 weken) en Opel Ampera-E (8 weken) hetzelfde gehad.
Ik denk dat je maanden bedoeld? Want 11 en 8 weken is vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Ik heb destijds in juli 2018 gereserveerd en in juli 2019 de auto gekregen. Beperkte productie en populariteit doen daar hun werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
Mabion schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Ik denk dat je maanden bedoeld? Want 11 en 8 weken is vrij snel.
Neen. Weken tussen initieel afgegeven en uiteindelijke leverdatum. In geval van de Outlander PHEV in 2013 nog een reden om met samengeknepen billen te zitten vanwege de 0% bijtelling :+

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
HaveBlue schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:47:
[...]

Neen. Weken tussen initieel afgegeven en uiteindelijke leverdatum. In geval van de Outlander PHEV in 2013 nog een reden om met samengeknepen billen te zitten vanwege de 0% bijtelling :+
Ah ok, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Net gebeld wanneer in maart mij MY20 geleverd wordt. Was niet duidelijk en wordt uitgezocht.
Dealer liet wel vallen 1f modellen (MY19?) uit voorraad te kunnen leveren. Dus voor de liefhebber.... PM maar ff, want heb geen zin in gratis reclame :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:36
Niro-E schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Ik heb ook een VGATE. deze heeft een kleine powerbutton voorop.

https://www.bol.com/nl/p/...3nigWhEAQYASABEgIIG_D_BwE
Deze kon ik niet gebruiken omdat hij niet compatible is met de IPhone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Kia kan niet plannen. Dec 2018 besteld.
Ik zou mijn E-Niro sept 2019 krijgen belde de garage al in maart 2019 dat ie klaar stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
ningalloon schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:53:
Kia kan niet plannen. Dec 2018 besteld.
Ik zou mijn E-Niro sept 2019 krijgen belde de garage al in maart 2019 dat ie klaar stond.
Dat is wel een fijner bericht :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 14:35
Ik is blij...

Vanochtend de auto mogen ophalen.

Wat een feest zeg om met deze auto de komende jaren te mogen rijden. De stilte, het comfort, de gizmo's, en de acceleratie. Allemaal fantastisch.

Voor de mensen die nog moeten wachten.. heel veel succes.. het is zeker het wachten waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/llYPn08JIfxwZdTYIWw_kvGAhBM=/f/image/WxpfsRy3XhAml9yHWFYtUnHu.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Rostares schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:42:
Ik is blij...

Wat een feest zeg om met deze auto de komende jaren te mogen rijden. De stilte, het comfort, de gizmo's, en de acceleratie. Allemaal fantastisch.

Voor de mensen die nog moeten wachten.. heel veel succes.. het is zeker het wachten waard.

[Afbeelding]
Vertel even en laat ons niet langer in spanning:

Is dit de lang verwachte MY20?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Laatst online: 13-06 14:35
Hippe Lip schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:13:
[...]

Helaas... Het is een 2019 (wel in 2020 geleverd)

Wilde het risico niet lopen om misschien geen auto geleverd te krijgen (kon op zijn vroegst in februari bestellen) Deze was op voorraad in de gewenste kleur.. dus strik erom heen en rijden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mabion
Rostares schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:42:
Ik is blij...

[Afbeelding]
Eindelijk weer eens een fotootje ... veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieryi
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 02-06-2020

Volgens de RDW data lijken er nog geen MY20 op kenteken te zijn gezet. Zover ik lees worden de eerste in april verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 07:45
Mieryi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:38:
[...]

Volgens de RDW data lijken er nog geen MY20 op kenteken te zijn gezet. Zover ik lees worden de eerste in april verwacht
Die van mij staat in de haven, volgens de dealer wacht KIA NL met uitlevering van MY2020 totdat de MY2019 exemplaren zijn uitgeleverd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Laatst online: 28-12-2024
...

[ Voor 99% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotta
DKoenders schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:15:
[...]

Die van mij staat in de haven, volgens de dealer wacht KIA NL met uitlevering van MY2020 totdat de MY2019 exemplaren zijn uitgeleverd :?
Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Mieryi schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:38:
[...]

Ehm.. heb een aantal pagina's terug een foto geplaatst van iemand die em al had ontvangen hoor... (foto's kwamen van facebook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
niroot schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:13:
[...]

Heb het getest.. Deze gaat inderdaad na een aantal minuten uit en na herstart moet je deze er weer inprikken en dan gaat deze weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotta
NiroNiro schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:05:
[...]

Ehm.. heb een aantal pagina's terug een foto geplaatst van iemand die em al had ontvangen hoor... (foto's kwamen van facebook)
Dat was toch een Belg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
ik zou dat niet weten eerlijk gezegd, ik dacht dat hij had vermeld dat hij uit Nederland kwam? Kan betreffende topic natuurlijk niet meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

NiroNiro schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:27:
ik zou dat niet weten eerlijk gezegd, ik dacht dat hij had vermeld dat hij uit Nederland kwam? Kan betreffende topic natuurlijk niet meer vinden...
Dan telt het niet :+

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
NiroNiro schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:08:
[...]

Heb het getest.. Deze gaat inderdaad na een aantal minuten uit en na herstart moet je deze er weer inprikken en dan gaat deze weer aan.
Een keer in evnotify op een ander onderdeel klikken bv ligging en dan terug naar het overzichtsscherm
Veel kans dat de BT opstart op de OBD. Op voorwaarde wel dat de auto wakker is (drive mode of rode standby mode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
bruneelm schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Een keer in evnotify op een ander onderdeel klikken bv ligging en dan terug naar het overzichtsscherm
Veel kans dat de BT opstart op de OBD. Op voorwaarde wel dat de auto wakker is (drive mode of rode standby mode)
Hmmm... ff eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieryi
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Hier kun je mbv uitvoering en catalogusprijs (en kleur) in de gaten houden wat er in NL op kenteken wordt gezet.
Helaas weet je nooit zeker of het jouw auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bruneelm schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Helaas, dat kun je vergeten. De plug is in slaap gevallen en moet eerst gewekt worden voordat je er een BT-verbinding mee kunt opzetten.

Geen idee hoe je de plug anders kunt wekken dan door ‘m er ff uit te trekken en weer in te steken.
Iemand met het juiste slimme idee?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Mieryi schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 10:41:
https://opendata.rdw.nl/V...voertuigen/m9d7-ebf2/data

Hier kun je mbv uitvoering en catalogusprijs (en kleur) in de gaten houden wat er in NL op kenteken wordt gezet.
Helaas weet je nooit zeker of het jouw auto is.
Lijkt me dat je vrij zeker weet dat het jouw auto niet is. Die wordt nl pas op kenteken gezet (bij de RDW) als je je auto komt ophalen en tegen die tijd neem ik aan dat jij dat wel weet... 8)

Ik heb dat zelf gemerkt bij mijn eigen auto: een uur vóór aflevering stond er nog nix in, kort ná aflevering stond alles erbij.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mieryi
Hippe Lip schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Lijkt me dat je vrij zeker weet dat het jouw auto niet is. Die wordt nl pas op kenteken gezet (bij de RDW) als je je auto komt ophalen en tegen die tijd neem ik aan dat jij dat wel weet... 8)

Ik heb dat zelf gemerkt bij mijn eigen auto: een uur vóór aflevering stond er nog nix in, kort ná aflevering stond alles erbij.
True, maar via Leasemaatschappij gaat dat vaak net iets anders. Bij mij geeft de leasemaatschappij aan dat ze de auto's woensdag binnen krijgen en dan uitleveringen inplannen. Dan mag ik mijn hybrid omruilen voor een electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Hippe Lip schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:08:
[...]

Ik hoop toch wel even voor de aflevering de kentekengegevens te hebben ivm afsluiten verzekering...... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Marcva schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:13:
[...]

Ik hoop toch wel even voor de aflevering de kentekengegevens te hebben ivm afsluiten verzekering...... :?
Ja, het kenteken is wel uitgegeven (en bekend) en aan het chassisnummer gekoppeld, maar bij de RDW staat alles nog blanco.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:15
Als de auto bij de dealer binnenkomt weet hij de meldcode (laatste 4 cijfers chassisno)
In overleg met de klant volgt uitlevering. Vlak daarvoor vraagt hij dan digitaal het kenteken aan en bestelt hij de nummerplaten. Hij belt klant voor ketenteken en meldcode, dan kun je de auto verzekeren.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
Marcva schreef op maandag 9 maart 2020 @ 23:17:
[...]

Mijn MY20 zal deze maand afgeleverd worden. [...]
Wordt begin mei :'(
Niet teruggebeld door mijn contactpersoon. Collega lepelde zo een "losdatum" uit het systeem: wanneer de auto bij hen wordt geleverd. Dan hebben zij nog een week nodig voor de aflevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niroot
Vandaag mijn verlengkabel met schakelaar voor de OBD dongle binnengekregen. Door de connector los te klikken en een stuk naar achter drukken kan het klepje nu gewoon dicht. De kabel heb ik naar de ruimte onder het stuur geleid; ik heb het stuur vrij hoog staan dus de dongle en de schakelaar passen daar net tussen. Eens kijken of dat in praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
Hippe Lip schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Helaas, dat kun je vergeten. De plug is in slaap gevallen en moet eerst gewekt worden voordat je er een BT-verbinding mee kunt opzetten.

Geen idee hoe je de plug anders kunt wekken dan door ‘m er ff uit te trekken en weer in te steken.
Iemand met het juiste slimme idee?
Vanavond met mijn konnwei OBD geprobeerd zonder problemen, werd meteen wakker
En het is niet de OBD die in slaap valt maar de eNiro OBD communicatie, dus ik vermoed dat jou plug niet een is op de lijst van evnotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

bruneelm schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Vanavond met mijn konnwei OBD geprobeerd zonder problemen, werd meteen wakker
En het is niet de OBD die in slaap valt maar de eNiro OBD communicatie, dus ik vermoed dat jou plug niet een is op de lijst van evnotify
Mijn plug is de enige plug die ik tot nu toe vond die samenwerkt met de iPhone (en EVNotify): de Vgate iCar Pro 4.0/BLE. En in de specs daarvan staat dat die een ‘Auto sleep’ mode heeft. Dus ik denk toch echt dat de plug in slaap valt. Zie de specs bij https://a.aliexpress.com/_B1BJ9D

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
Hippe Lip schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:16:
[...]

Mijn plug is de enige plug die ik tot nu toe vond die samenwerkt met de iPhone (en EVNotify): de Vgate iCar Pro 4.0/BLE. En in de specs daarvan staat dat die een ‘Auto sleep’ mode heeft. Dus ik denk toch echt dat de plug in slaap valt. Zie de specs bij https://a.aliexpress.com/_B1BJ9D
De BT van mijn plug gaat ook in slaapmode eenmaal er geen dat overdracht meer is maar ik lees bij evnotify
** iOS version is still in early-access state. Not stable! **
Ik denk dat je niet veel verder moet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefmin
  • Laatst online: 17-07-2024
Marcva schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:49:
[...]

Wordt begin mei :'(
Niet teruggebeld door mijn contactpersoon. Collega lepelde zo een "losdatum" uit het systeem: wanneer de auto bij hen wordt geleverd. Dan hebben zij nog een week nodig voor de aflevering.
Leverdatum van mijn auto is uitgesteld van 31 maart naar 24 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sraven
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:16
jefmin schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Leverdatum van mijn auto is uitgesteld van 31 maart naar 24 mei.
.... besteld medio maart 2019. Vorig jaar werd verteld dat week 10 2020 geleverd zou worden, begin 2020 werd dit 8 april. Nu te horen gekregen levering 29 mei wegens productie problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steeck03
  • Laatst online: 28-05 23:12
sraven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:42:
[...]

.... besteld medio maart 2019. Vorig jaar werd verteld dat week 10 2020 geleverd zou worden, begin 2020 werd dit 8 april. Nu te horen gekregen levering 29 mei wegens productie problemen.
Steeds blijer dat ik toch de 2019 heb gekozen. Die was er snel en zo groot zijn de verschillen niet. Die 3 fase lader boeit me niet.'s nachts laden gaat met 1 fase ook prima en anders een half uurtje fastned. Al is dat ook al weer 3 weken geleden.
Pagina: 1 ... 81 ... 338 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.