Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 21:35
Steeck03 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 13:32:
[...]
Steeds blijer dat ik toch de 2019 heb gekozen. Die was er snel en zo groot zijn de verschillen niet. Die 3 fase lader boeit me niet.'s nachts laden gaat met 1 fase ook prima en anders een half uurtje fastned. Al is dat ook al weer 3 weken geleden.
Mis je de UVO niet?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-05 23:12
Nooit gehad, dus kan ik hem niet missen. Ik zou op zich wel graag de kachel/airco kunnen aanzetten met de app. Dat is denk ik het enige van de app in vergelijking met outlander dat ik mis.
Maar ja die had een wifi verbinding met de reikwijdte van niets. Als je verbinding had hoefde je in ieder geval de auto niet te zoeken, want je kon hem al zien. Op slot zetten is leuk, maar minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01-2023
Een dealer vertelde mij dat alle MY2019 modellen die nog in NL staan voor 31-3-2020 op kenteken moeten worden gezet, en liefst verkocht moeten zijn. Dus dat zal wel de cutt-off date zijn, en morgen daarna de MY2020 geleverd worden.
DKoenders schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 23:15:
[...]

Die van mij staat in de haven, volgens de dealer wacht KIA NL met uitlevering van MY2020 totdat de MY2019 exemplaren zijn uitgeleverd :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s_janssen
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-01-2023
En....alweer een aanstaande e-Niro rijder meldt zich. MY2020 gereserveerd via de LM bij de dealer. Gebruik kunnen maken van een geannuleerde reservering, levering gepland in aug 2020. Auto was al 4 maanden geleden besteld door de dealer. Brengt de totale levertijd op 9 a 10 maanden.
Het wordt een Executiveline Gravity Blue met trekhaak. Small wraps van de groene strips na levering. New Motion 3 fasen laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-06 22:11

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

joepie de p schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:27:
[...]

Ja OBD Dongles weinig kaas van gegeten :N dus batterijtemp niet bekend.

Ik twijfel zelfoverigens aan het effect van doorrijden. Reed 80 km lang met 125 km/u. Verbruik 18.2 kWh/100 km..... het wegdek is zeiknat dus de bodemplaat ook. Met rijwind daarlangs is het koelend effect enorm. Mij lijkt dat 35kW-56 kW laden op een stilstand voertuig een groter effect heeft.
Coldgate is een serieus probleem voor veel EV's eigenlijk heeft alleen Tesla het voorkomen van coldgate goed onder de knie.

Hard rijden zorgt niet direct voor een hogere accu temparatuur, hard rijden + JOJO driving (dus hard accelereren om daarna weer fors te recuperen) schijnt wel erg goed te werken als ik de videos van Bjorn Nyland mag geloven. In de praktijk is dat dus op de linkerbaan het verkeer opdrukken en bij gaten het stroompedaal indrukken om vervolgens bij het volgende obstakel te regeneren :X

Met de Model 3 stel ik de navigatie in op een SuC als ik een thirdparty lader ga bezoeken ,hierdoor wordt het accupakket naar 55-60c verwarmt, zelfs met vrieskoude haal ik dan eigenlijk altijd minimaal 130kW.

Ik snap niet de e-Niro maar ook de Tesla gewoon een "enable" battery heater optie in de GUI heeft zitten. De e-Niro schijnt wel een battery heater aan boord te hebben. Weet iemand wat voor hardware dit is en wanneer deze wordt geactiveerd?

[ Voor 16% gewijzigd door revolution-nl op 13-03-2020 16:13 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotta
  • Laatst online: 10-08-2020
Itinerary van de Morning Lynn:

Port of loading:
Pyeongtak ETD 09.03.2020
Ulsan, Korea ETD 14.03.2020
Masan, Korea ETD 15.03.2020

Port of Discharge:
Rotterdam ETA 19.04.2020

De vraag is alleen of de eigen E-niro erop zit :)

[ Voor 9% gewijzigd door Gotta op 13-03-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:13
@revolution-nl De E-Niro heeft net als de Kona EV een batterij heater. De werkt pas bij -10 en dan moet je volgens mij ook nog de wintermode aangezet hebben.
Daar heb je normaal dus niets aan :(

[ Voor 10% gewijzigd door nessio op 13-03-2020 16:39 ]

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:17
nessio schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:38:
@revolution-nl De E-Niro heeft net als de Kona EV een batterij heater. De werkt pas bij -10 en dan moet je volgens mij ook nog de wintermode aangezet hebben.
Daar heb je normaal dus niets aan :(
Volgens mij wordt die ook geactiveerd bij het starten van een snellaadsessie (inlet temp van evnotify)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 21:51
Bij de E-Niro als de SOC lager is dan 40 % wordt de accu verwarmd bij het snelladen tot ongeveer 30 graden.
Als ik lees dat bij een Tesla die temperatuur oploopt naar 60 graden lijkt mij dat niet goed voor de levensduur van de accu.

Ik heb eens gekeken bij welke accu temperatuur het max vermogen is wat er geladen kan worden.
De info komt uit OVMS.

Accu temp onder vriespunt: max vermogen 18 kW
Accu temp tussen de 0 en 5 graden: max vermogen 25 kW
Accu temp tussen 5 en 15 graden: max vermogen 40 kW
Accu temp tussen de 15 en 25 graden: max vermogen 50 kW en 56 kw bij Ionity

Bij een accu temp boven de 25 graden haalde ik 70 kw bij Ionity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
ningalloon schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:57:
Bij de E-Niro als de SOC lager is dan 40 % wordt de accu verwarmd bij het snelladen tot ongeveer 30 graden.
Als ik lees dat bij een Tesla die temperatuur oploopt naar 60 graden lijkt mij dat niet goed voor de levensduur van de accu.

Ik heb eens gekeken bij welke accu temperatuur het max vermogen is wat er geladen kan worden.
De info komt uit OVMS.

Accu temp onder vriespunt: max vermogen 18 kW
Accu temp tussen de 0 en 5 graden: max vermogen 25 kW
Accu temp tussen 5 en 15 graden: max vermogen 40 kW
Accu temp tussen de 15 en 25 graden: max vermogen 50 kW en 56 kw bij Ionity

Bij een accu temp boven de 25 graden haalde ik 70 kw bij Ionity
Herkenbaar en ik zie idd de temperatuur oplopen tijdens het laden en de laadsnelheid ook als je met lage batterijtemperatuur start.
Ik heb hier ook eens gelezen dat daarna de batterijwarmte gebruikt zou kunnen worden om het interieur te verwarmen (c.q. dat interieurverwarming tijdelijk geen kWh kost), maar daar nog niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 22:32
ningalloon schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 17:57:
[...]
De info komt uit OVMS.

Accu temp onder vriespunt: max vermogen 18 kW[...]
Ik mag hopen dat die 30 graden bewaarheid wordt als ik in de winter een rit van 1000 km naar Zwitserland ga maken. Om van 20% naar 80% te komen zou anders ruim 2 uur duren. Dan duurt de reis wel heel lang :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Marcva schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Ik mag hopen dat die 30 graden bewaarheid wordt als ik in de winter een rit van 1000 km naar Zwitserland ga maken. Om van 20% naar 80% te komen zou anders ruim 2 uur duren. Dan duurt de reis wel heel lang :|
Maak je geen zorgen. Geen probleem.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• TheBazeman
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-06 17:40
Geen probleem idd, week geleden naar Oostenrijk gereden. 130km/u, om de 250km ongeveer opladen. Regelmatig de 78kWh gehaald (tot ong 55%, daarna 58kWh to 72-75% daarna 35kWh en dus het moment om te stoppen met laden. Heb over 1100km ongeveer 14u gedaan incl alle stops e.d. en nog nooit zo veilig gereden naar Oostenrijk icm met ACC en alle hulpmiddeltjes ;-) ACC op 2 streepjes vond ik het lekkerst in het buitenland. Gemiddelde gebruik over deze 1100km was 19,4kWh/100km. Zeer tevreden mee. Verbruik in NL trouwens veel hoger en naarmate ik naar het zuiden ging een heel stuk lager bij dezelfde snelheid (17,4kWh/100km). Zowel op heen als terug gezien deze verschillen gezien.

Heb een python script gemaakt om MijnKia uit lezen met normale login gegevens en deze naar ABRP te sturen. Wellicht handig voor je, was het voor mij iig wel. Heb je al die OBD2 meuk niet nodig, werkt toch niet echt lekker vond ik (heb je eigenlijk 2 telefoons nodig in de auto daar EVNotify het erg moeilijk lijkt te doen in de achtergrond)

https://github.com/TheBazeman/MijnKia

Have fun!
-Bas

[ Voor 13% gewijzigd door TheBazeman op 14-03-2020 16:35 ]

Kia EV3 GT-PlusLine LR, 19” zomer- en 17” winterbanden. Heb daarnaast ook de E-Niro uit 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
@TheBazeman gaaf! Wilde dat ook nog eens doen, meende dat je de actuele snelheid ook steeds mee moest geven maar dat hoeft dus niet :)
Ah ik begrijp dat je in combi met de ABRP app inmiddels je GPS kunt delen en je dus 2 stromen van data levert, nice.

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-03-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-06 19:44
TheBazeman schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:30:
Geen probleem idd, week geleden naar Oostenrijk gereden. 130km/u, om de 250km ongeveer opladen. Regelmatig de 78KWh gehaald (tot ong 55%, daarna 58kWh to 72-75% daarna 35kWh en dus het moment om te stoppen met laden. Heb over 1100km ongeveer 14u gedaan incl alle stops e.d. en nog nooit zo veilig gereden naar Oostenrijk icm met ACC en alle hulpmiddeltjes ;-) ACC op 2 streepjes vond ik het lekkerst in het buitenland.

Heb een python script gemaakt om MijnKia uit lezen met normale login gegevens en deze naar ABRP te sturen. Wellicht handig voor je, was het voor mij iig wel. Heb je al die OBD2 meuk niet nodig, werkt toch niet echt lekker vond ik (heb je eigenlijk 2 telefoons nodig in de auto daar EVNotify het erg moeilijk lijkt te doen in de achtergrond)

Have fun!
-Bas
Super dit. Ben niet zo handig met dit soort software, maar ga dit toch even ‘uitproberen’.

Welke basis software componenten heb ik nodig ? Ik heb een Synology NAS en een Ubuntu server voor Domoticz draaien. Welke zou de voorkeur hebben ? Of toch een dedicated Pi erbij in de meterkast.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 21:08
Geen probleem idd, week geleden naar Oostenrijk gereden. 130km/u, om de 250km ongeveer opladen. Regelmatig de 78KWh gehaald (tot ong 55%, daarna 58kWh to 72-75% daarna 35kWh en dus het moment om te stoppen met laden. Heb over 1100km ongeveer 14u gedaan incl alle stops e.d. en nog nooit zo veilig gereden naar Oostenrijk icm met ACC en alle hulpmiddeltjes ;-) ACC op 2 streepjes vond ik het lekkerst in het buitenland.

Have fun!
-Bas
Super! Dat wordt leuk spelen. Helaas nog vele maanden wachten op de Niro, maar de voorpret is er zo al voor de tweaker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Bij snel laden wel opwarmen tot 30 gr: wist ik niet. Staat vast ergens in het boekje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 18:34

Have fun!
-Bas
Top!
Ik heb het nu draaien op een Pi met Python3 en heb wel wat aan moeten passen:
- regels 168 en 171 gaven een foutmelding AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'expandtabs'. Uitcommentarieren van de regel lost het probleem op :)
- regel 131 geeft een foutmelding omdat dit in Python3 urllib.parse.urlencode moet zijn

Nu loopt het prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-06 07:50
Ik houd dit forum sinds kort ook in de gaten.

Mijn huidige leaseauto mag in december 2020 eruit. Tijdens de afgelopen jaarwisseling heb ik m'n werkgever gevraagd of het al nodig was om een jaar van tevoren op zoek te gaan naar een andere auto...

Aangezien ik tegenwoordig op zoek ben naar een elektrische gezinsauto kwam ik uit bij de ID3 of de E-Niro. Mijn voorkeur ging uit naar de VW maar die bleek al volledig uitverkocht volgens diverse lease maatschappijen.. Vervolgens heb ik nog even getwijfeld of ik op de Enyaq zou wachten of 'toch maar de Kia zou kiezen'..

Toch maar een proefrit gemaakt in de E-Niro, moet toegeven dat ik er weinig verwachtingen bij had. Na de proefrit was ik volledig verkocht! Wat rijdt die auto fijn en wat een indrukwekkend verbruik!

Er lopen nu diverse offertes, enerzijds voor de Dynamic Line en anderzijds voor de Executive. De hoeveelheid eigen bijdrage aan mijn werkgever zal de doorslag moeten geven, maar daar moest hij nog over nadenken.

Vervolgens zal het de vraag zijn of mijn my20 nog dit jaar geleverd kan worden. Volgens mijn lokale Kia dealer was dit zeker weten mogelijk, de leasemaatschappij zei echter dat de levertijd nog ruim een jaar was.

Precies de tegenstrijdige berichten die ik hier ook lees dus. Wat mij betreft bestel ik hem snel en hoop ik dat hij er in december staat!

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 14:01
Bij ons thuis en bij werk staat een publieke paal. Wij laden daar altijd 3 kWh.
Ik vind het toch wel erg lang duren....
Af en toe staat er gewoon : 100% over 17 uren.

Hoe kan het nou dat ik soms op een andere paal ineens wel 6 kWh haal?
Dit terwijl in alle apps staat dat het een 11 kWh paal zou zijn.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidvis
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-03-2023
driel24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:40:

11kw laadpaal is 3 fase laadpaal, e-Niro my19 laad max met 1 fase, 11KWh / 3 is dus de ongeveer door jou ervaren 3 KWh, bij een 3 fase laadpaal van 22 KWh ga je rond de 6 - 7 KWh halen, of een 1 fase laadpaal gebruiken van 7 KWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48

PeaceNlove

Deugleuter

Allego heeft laadpalen die loadbalancen over de 2 aansluitingen. Bij 2 aangesloten auto’s krijg je 11 kWh over 3 fasen of 3,7 kWh bij 1 fase. Maar als er maar 1 auto aangesloten is, dan wordt een deel van de capaciteit van de vrije aansluiting gebruikt voor de aangesloten auto en dan is het voor een 1 fase soms 5 of 6 kWh merk ik in de praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 19:25

f.h

Heb ik ook ook met een openbare allego paal in de buurt bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 12:28
Steeck03 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 14:58:
Nooit gehad, dus kan ik hem niet missen. Ik zou op zich wel graag de kachel/airco kunnen aanzetten met de app. Dat is denk ik het enige van de app in vergelijking met outlander dat ik mis.
Maar ja die had een wifi verbinding met de reikwijdte van niets. Als je verbinding had hoefde je in ieder geval de auto niet te zoeken, want je kon hem al zien. Op slot zetten is leuk, maar minder belangrijk.
Hoe is de overgang van de Outlander naar de e-Niro bevallen? Mis je de ruimte en de hogere zit? Zelf ga ik ook die overgang maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-06 18:34
kdeboois schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:52:
[...]
Welke basis software componenten heb ik nodig ? Ik heb een Synology NAS en een Ubuntu server voor Domoticz draaien. Welke zou de voorkeur hebben ? Of toch een dedicated Pi erbij in de meterkast.
Je hebt Python, Influxdb en Grafana nodig. Ik heb dit zowel op een Pi als op een Windows 10 NUC draaien en neig meer zelf naar die laatste, maar eigenlijk is het waar je zelf de voorkeur aan geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niroot
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-05 17:38
Mabion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Hoe is de overgang van de Outlander naar de e-Niro bevallen? Mis je de ruimte en de hogere zit? Zelf ga ik ook die overgang maken...
Ik kom ook van een Outlander. Mis inderdaad de hogere zit wel een beetje. De kofferbak van de e-Niro lijkt in eerste instantie een stuk kleiner maar voor de wintersport heb ik de vloer en alle bakken daaronder verwijderd (en 1 gebruikt als frunk). Dan gaat er toch heel veel in.
Ook vond ik de elektrische aandrijving van de Outlander heel goed, die van de e-Niro maakt wat meer geluid en trillingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
niroot schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 20:48:
[...]
(en 1 gebruikt als frunk)
Heb je daar toevallig een plaatje van?

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
Mabion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:44:
[...]

Uiteraard mis ik de ruimte en de hogere zit. De Outlander is echt een fantastische reis auto. Het is een beetje proppen met je bagage. Ook met de ruimte onder de vloer erbij. Maar kwa motor is de niro echt wel goed.

Ik rijd nu vrijwel altijd in eco stand, als ik een keer voor de gein de sportstand inschakel schrik ik iedere keer weer van de kracht van de Niro. Zelfs in eco heeft de motor veel meer kracht dan de Outlander.
Ik probeer wel nog steeds te wennen aan de hulpsystemen. Zelfsturende auto’s in nog niet mijn ding. Laat mij dat maar zelf doen. Behalve in de file. Dan is die smart cruise control wel heel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
HaveBlue schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:19:
[...]

Heb je daar toevallig een plaatje van?
Heb er geen foto van gemaakt en inmiddels alles weer terug op de originele plek. Je kunt eenvoudig de plastic kap van de elektromotor verwijderen. De onderste bak past dan redelijk op die plek en zit dan aardig klem tussen de pootjes en de rand van de motorkap.

Hier een filmpje van dezelfde aanpak bij een Kona: YouTube: FRUNK-EINBAU IM HYUNDAI KONA ELECTRIC

[ Voor 14% gewijzigd door niroot op 14-03-2020 22:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Rijbereik Kona electric vergroot door toepassen Michelin Primacy 4 banden. https://www.groen7.nl/rij...ona-electric-is-vergroot/ Zou dat ook voor de E-Niro werken? Scheelt toch ruim 30km op de Wltp norm

[ Voor 20% gewijzigd door eltron op 14-03-2020 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
eltron schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:58:
Rijbereik Kona electric vergroot door toepassen Michelin Primacy 4 banden. https://www.groen7.nl/rij...ona-electric-is-vergroot/ Zou dat ook voor de E-Niro werken? Scheelt toch ruim 30km op de Wltp norm
Onze kwam al op Michelins. Denk dat het verschil tussen 3 en 4 niet zo groot is dan die Nexen en de 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
CyBeRSPiN schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:04:
[...]
Onze kwam al op Michelins. Denk dat het verschil tussen 3 en 4 niet zo groot is dan die Nexen en de 4.
Primacy 4 een A-label voor verbruik en Primacy 3 een C-label. Hoeveel procent zou dat schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Laatst online: 23-05 07:45
niroot schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 21:56:
[...]

Heb er geen foto van gemaakt en inmiddels alles weer terug op de originele plek. Je kunt eenvoudig de plastic kap van de elektromotor verwijderen. De onderste bak past dan redelijk op die plek en zit dan aardig klem tussen de pootjes en de rand van de motorkap.

Hier een filmpje van dezelfde aanpak bij een Kona: YouTube: FRUNK-EINBAU IM HYUNDAI KONA ELECTRIC
Je kunt ook een op maat gemaakte Frunk bak kopen.
http://frunk.at/Kia-Niro/
Zit hier serieus aan te denken als ik hem eindelijk krijg, alleen wel een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 21:43
DKoenders schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Je kunt ook een op maat gemaakte Frunk bak kopen.
http://frunk.at/Kia-Niro/
Zit hier serieus aan te denken als ik hem eindelijk krijg, alleen wel een beetje duur.
Is toch totaal niet handig. Spullen die je vaak nodig hebt leg je er niet in omdat je dan steeds de motorkap moet openen. En dingen die je nauwelijks gebruikt kun je net zo goed achterin leggen op de plaats van het reservewiel. Want zo veel gaat er nu ook weer niet in deze dure frunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niroot
Minxz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Is toch totaal niet handig. Spullen die je vaak nodig hebt leg je er niet in omdat je dan steeds de motorkap moet openen. En dingen die je nauwelijks gebruikt kun je net zo goed achterin leggen op de plaats van het reservewiel. Want zo veel gaat er nu ook weer niet in deze dure frunk.
Ieder heeft zo zijn eigen afwegingen. Voor degene die alle ruimte achterin nodig heeft voor andere zaken kan een frunk toch heel nuttig zijn. Of je hier geld aan uit wil geven is weer iets anders. Voor mijn 1 of 2 vakanties per jaar leg ik 1 van die bakken gewoon even voorin. Voor wie een meer permanente oplossing wil kan ik me voorstellen dat je er 200 euro voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
[...]
Ik ben er nog niet uit of ik het 200€ waard vind maar op de vluchtstrook bandenreparatieset en/of gevarendriehoek pakken zonder de vakantiebagage uit te hoeven laden is mij zeker wat waard :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06 21:43
HaveBlue schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Ik ben er nog niet uit of ik het 200€ waard vind maar op de vluchtstrook bandenreparatieset en/of gevarendriehoek pakken zonder de vakantiebagage uit te hoeven laden is mij zeker wat waard :)
Daar heb je inderdaad wel een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Laatst online: 28-12-2024
...

[ Voor 99% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
niroot schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:00:
[...]
Ieder heeft zo zijn eigen afwegingen. Voor degene die alle ruimte achterin nodig heeft voor andere zaken kan een frunk toch heel nuttig zijn. Of je hier geld aan uit wil geven is weer iets anders. Voor mijn 1 of 2 vakanties per jaar leg ik 1 van die bakken gewoon even voorin. Voor wie een meer permanente oplossing wil kan ik me voorstellen dat je er 200 euro voor over hebt.
Is idd afhankelijk van persoonlijke situatie en voorkeuren.
Ik heb zelf de granny en de laadkabel onder de motorkap liggen ( in een bakje van de Xenos van een paar euro) en gebruik beide vrij zelden. Granny eigenlijk alleen op vakantie (als ik op normaal stopcontact van hotel of huisje wil laden) en de normale laadkabel max 1-2x per maand als ik een keer op bestemming wil laden.
Heb er op deze manier geen last van en wel altijd bij de hand als het nodig is.
Vind het persoonlijk bij AC laden met reguliere laadkabel wel erg handig dat de kabel beschikbaar is en weer wordt opgeborgen waar je hem ook gebruikt, namelijk voorin.

[ Voor 8% gewijzigd door eltron op 15-03-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:29
HaveBlue schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Dan kan je die 2x per jaar de gevarendriehoek en reparatieset ook in een tasje doen en bovenop de vakantiebagage leggen. Met de EHBO kit erbij.

[ Voor 3% gewijzigd door joepie de p op 15-03-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Laatst online: 23-05 07:45
[...]

Ben met je eens dat het niet goedkoop is. Verder moet een ieder voor zich bepalen of hij/zij het handig vindt. Ik heb alleen even gewezen op de mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaveBlue
joepie de p schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:45:
[...]
Dan kan je die 2x per jaar de gevarendriehoek en reparatieset ook in een tasje doen en bovenop de vakantiebagage leggen. Met de EHBO kit erbij.
Vind het wel prettig om voor zaken die je nauwelijks gebruikt maar die je wel instant paraat wilt hebben een goed bereikbare vaste plek te hebben (op zo'n manier dat het bij een ongeval niet de hele auto door kan stuiteren). Laadaansluiting zit ook aan de voorkant. Handig voor die spaarzame keren dat ik niet bij de eigen laadpaal met vaste kabel of snellader sta. Maar ieder z'n eigen; jij mag je spullen natuurlijk in een tas bovenop de bagage leggen ;) :)

@DKoenders Dank voor je tip _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
HaveBlue schreef op zondag 15 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Vind het wel prettig om voor zaken die je nauwelijks gebruikt maar die je wel instant paraat wilt hebben een goed bereikbare vaste plek te hebben (op zo'n manier dat het bij een ongeval niet de hele auto door kan stuiteren). Laadaansluiting zit ook aan de voorkant. Handig voor die spaarzame keren dat ik niet bij de eigen laadpaal met vaste kabel of snellader sta. Maar ieder z'n eigen; jij mag je spullen natuurlijk in een tas bovenop de bagage leggen ;) :)

@DKoenders Dank voor je tip _/-\o_
Nu voeg je achteraf argumenten toe ;)

Zoals gezegd maakt iedereen inderdaad eigen keuzes. Ik rij inmiddels een jaartje met de e-Niro. Toen ik hem net had was ik druk met het kijken naar meer laadruimte. Toen ook gekeken naar de home-made frunk, gemaakt van de kunststof onderbak. Tijdens de zomervakantie heb ik met een paar boutjes de kunststof onderbak eruit gehaald en op zolder in opslag genomen. Dat leverde extra laadruimte op, en ja ik had de belangrijke dingetjes in een tasje direct voor het grijpen gelegd. Zónder vakantiebagage lag dat tasje zoals gebruikelijk gewoon onder de laadvloer. Inmiddels zit de onderbak er al weer in. Ik laad zelf heel veel met de eigen laadkabel omdat ik vrijwel altijd op straat moet laden. Die kabel ligt nu eigenlijk gewoon los achterin en ik merk amper dat die verschuift. De home-made frunk eigenlijk nooit geprobeerd. Ik denk niet dat ik iets mis. Ik heb wel een draaghaak laten monteren, dan hoeft de sportfiets niet meer in- en uit elkaar als ik op pad ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
joepie de p schreef op zondag 15 maart 2020 @ 16:59:
[...]
Nu voeg je achteraf argumenten toe ;)
Ik heb het liever over voortschrijdend inzicht :) Ik moet mijn MY20 nog krijgen maar besef me dat een frunk het leven net wat aangenamer kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Iemand iets vernomen over een eventuele kaart-update inzake de aangepaste snelheidslimieten op de NL-snelwegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
giancarlo_f schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:04:
Iemand iets vernomen over een eventuele kaart-update inzake de aangepaste snelheidslimieten op de NL-snelwegen?
Ik vermoed dat dit niet op komst is. De meeste GPS software kan niet overweg met 2, tijdsgebonden, snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
Ik ga er niet vanuit dat die snel komt. Maar op zich ook niet zo belangrijk. Zolang er maar 1 maximum snelheid is kan ik hem wel onthouden😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 12-06 14:01
Ik gebruik altijd Google Maps via Android Auto.
Staat alles goed in vermeld.

Denk dat Kia dit niet gaat aanpassen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Steeck03 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:08:
[...]
Ik ga er niet vanuit dat die snel komt. Maar op zich ook niet zo belangrijk. Zolang er maar 1 maximum snelheid is kan ik hem wel onthouden😜
Yep, tussen 06u en 19u de max naar beneden afronden op 100km.
En opletten dat je om 06u in de remmen gaat en je tijdinformatie juist is. >:)
Straks bij overgang naar zomertijd nog een keertje extra opletten want dan begint het een uur vroeger. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacovdh
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-06 23:25
IvoB2 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Nadeel bij de e-Niro is dan weer dat de knop van het kofferdeksel in de "spatzone" zit waardoor die bijna altijd vuil is. Vuiler dan de kofferhendel van de Kona EV en zelfs vuiler dan de buitengrendel van de motorkap van de Kona EV.
Ik vind dat de achterkant van de e-Niro wel heel snel en heel erg vies wordt. Anderen ook last van?

KIA EV6 plus advanced; Sonos sub, beam, 3x play5; Asus Zenbook i7-64b-16GB; 10+21 PV Steca/SMA;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Tacovdh schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:32:
[...]
Ik vind dat de achterkant van de e-Niro wel heel snel en heel erg vies wordt. Anderen ook last van?
Ja, vrij bizar. En onmiddellijk merkbaar aan achteruitrij camera.
Tegenwoordig haal ik bijna standaard mijn vinger er even langs als ik er langs loop, zodat ik bij volgende parkeeractie enig zicht heb.
Vraag me af of er een oplossing mogelijk is om dit probleem op te lossen of te verminderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
eltron schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:02:
[...]

Yep, tussen 06u en 19u de max naar beneden afronden op 100km.
En opletten dat je om 06u in de remmen gaat en je tijdinformatie juist is. >:)
Straks bij overgang naar zomertijd nog een keertje extra opletten want dan begint het een uur vroeger. :+
Dat is meer een kwestie van wakker genoeg zijn om je klokje aan te passen. Zou wel sneu zijn. Heb je smoes om te laat te komen, kost het nog geld ook🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
IvoB2 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:42:
[...]

Ik heb op 2 maanden tijd de achteruitrijcamera van de e-Niro al meer moeten schoon maken dan tijdens 10 maanden Kona gebruik.
Gewoon ouderwets spiegelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
wij zijn te oud denk ik. Het enige hulpmiddelmwat er was toen ik mijn rijbewijs haalde was rembekrachtiging. Er waren toen zelfs nog auto's zonder. Nu kunnen ze weinig meer zonder gepiep en allerhande waarschuwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Steeck03 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 08:36:
wij zijn te oud denk ik. Het enige hulpmiddelmwat er was toen ik mijn rijbewijs haalde was rembekrachtiging. Er waren toen zelfs nog auto's zonder. Nu kunnen ze weinig meer zonder gepiep en allerhande waarschuwingen.
Zonder hulpmiddelen kom je i.d.d. ook een eind, maar...

Punt is en blijft dat ik de afgelopen 40 jaar nog nooit een auto heb gehad die van achteren zo snel vies werd. En dat zou ik geen vooruitgang willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 20:12
Wat enigzins helpt is om de lens een coating te geven, bijvoorbeeld van Gyeon of de best goede Turtle wax clearvue of RainX. Dit zorg ervoor dat water en vuil minder kans krijgt om "vast te plakken".

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
eltron schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:14:
[...]

Zonder hulpmiddelen kom je i.d.d. ook een eind, maar...

Punt is en blijft dat ik de afgelopen 40 jaar nog nooit een auto heb gehad die van achteren zo snel vies werd. En dat zou ik geen vooruitgang willen noemen.
Dat is me nog niet opgevallen, maar goed ik heb de auto al 6 weken. Bij mij was de stap van het vuiler worden eigenlijk al van de Ford Focus naar een station.(heel lang gelden 8) Hoe rechter de achterkant hoe meer vuil. Bij de Outlander werd de camera bij nat weer ook heel snel vies en slecht te gebruiken. Tot nu toe valt het mij met de Niro nog wel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 12-06 20:12
Mooier was geweest als het een wegklapbare variant was geweest MET night vision ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
IvoB2 schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:54:
[...]

Inderdaad.
Maar daar ging het in deze context wel niet over.

=> De achterzijde van de (e-)Niro is zeer gevoelig voor opspattend water en vuil en de handgreep voor de koffer en de plaatsing van de achteruitrijcamera zijn dusdanig dat ze bijna altijd onder het vuil zitten. Dit in tegenstelling tot de Kona waar achteruitrijcamera en koffergreep - op een uitzondering na - altijd zuiver bleven.
Ik weet het... Heb er zelfs een video over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 22:32
Hopelijk is dit beter in MY20, maar ik vrees van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
eltron schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Ja, vrij bizar. En onmiddellijk merkbaar aan achteruitrij camera.
Tegenwoordig haal ik bijna standaard mijn vinger er even langs als ik er langs loop, zodat ik bij volgende parkeeractie enig zicht heb.
Vraag me af of er een oplossing mogelijk is om dit probleem op te lossen of te verminderen.
Voor de Kona heeft iemand dat al eens opgelost middels een 3d geprint kapje. Dat moet een slimmerd toch ook voor de Niro kunnen bedenken zou je hopen :?

https://www.thingiverse.com/thing:4164727

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Da ziet er toch niet uit.. :P
En bij de e-Niro is er niet veel plek om iets aan te klemmen.
Gewoon aanleren om bij elke keer kofferbak openen even met je vinger langs die lens te gaan. Heb trouwens het idee dat er minder vuil aan kleeft dan in het begin. Mogelijk door aantal keer door de wasstraat waardoor er meer wax op is gaan zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 17-03-2020 15:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:07
Bij mij werkt van die nanocoating erg goed. Beetje erop smeren na een wasbeurt. Blijft goed schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Echtgenote ook verplicht thuis werken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-05 15:17

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Vandaag door de dealer opgebeld dat de door Arval gereserveerde e-Niro (my19) uit voorraad eindelijk besteld is. Pwew. Dus nu nog even geduld hebben. Arval zegt, levertijd rond 10 april, dealer vermoed een stukje eerder. Zeer zeker gezien deze auto's nog voor eind maart op kenteken moeten staan.
Dus over een paar weken hier ook een happy e-Niro rijder!

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerben2903
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-06-2022
Gisteren auto opgehaald bij de dealer (30000 Beurt) wat meteen opviel was de navigatie welke is geupdate ziet er mooier uit kaart is veel minder grof geworden, en de radio laat nu het zender logo groot inbeeld staan (zoals het hoort) toch een gerust stellend idee voor sommige mensen 🤭🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Gelukkig maar, nu moest ik lezen of luisteren om de zender te gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 06:59
Ik was van de week aan het overwerken en kwam rond 22:00 in de avond bij mijn auto en toen was de auto van binnen behoorlijk beslagen. Hebben daar meer mensen last van? er kan toch geen vocht in de auto komen of zie ik dat verkeerd? Gaat wel weg na een paar minuten maar vind dat toch vreemd....?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
marc4547 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:28:
Ik was van de week aan het overwerken en kwam rond 22:00 in de avond bij mijn auto en toen was de auto van binnen behoorlijk beslagen. Hebben daar meer mensen last van? er kan toch geen vocht in de auto komen of zie ik dat verkeerd? Gaat wel weg na een paar minuten maar vind dat toch vreemd....?
Herken ik niet. Wel soms dat de ramen heel snel beslaan als je met 5 mensen tegelijk in een koude auto stapt. Blower/airco lost dat dan binnen ca. 1 minuut wel op.

Dit soort dingen heeft te maken met temperatuurverschillen en relatief hoge luchtvochtigheid in de auto terwijl tevens een koud oppervlak/raam beschikbaar is om op te condenseren.

Wel de ervaring dat er verschil is tussen auto's hoe makkelijk er condensatie op de ramen plaats vind en dat dit bij de Kia naar mijn gevoel relatief snel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
eltron schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:43:
[...]
Wel de ervaring dat er verschil is tussen auto's hoe makkelijk er condensatie op de ramen plaats vind en dat dit bij de Kia naar mijn gevoel relatief snel het geval is.
Dit zou wel eens met de WP verwarming te maken kunnen hebben.
In een ICE komt de warmte als restwarmte van de motor én draait in veel gevallen de airco ookeen tijdje waardoor de lucht ontvocht wordt.
Bij een EV met WP is net die Airco in omgekeerde richting aan t werken en produceert die warmte, geen enkel koud oppervlak om te ontvluchten, integendeel er komen nog bijkomende vochtproducenten in de wagen zitten (heenrit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Ik had in mn vorige auto's de A/C het hele jaar door aan zodat in de winter het vocht uit de auto werd gehaald. Nu gaat de A/C alleen aan om te ontwasemen (en die doet dat standaard ook automatisch als de auto een beslagen raam detecteert als ik het goed heb).
Vraag me nu wel af wat er gebeurt als je A/C en Heat aan zet. Zou de WP dan gaan omdraaien om te ontvochtigen en de warmte dan tijdelijk vanuit de weerstandsverwarming komen?

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-03-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 164% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
CyBeRSPiN schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:18:
Ik had in mn vorige auto's de A/C het hele jaar door aan zodat in de winter het vocht uit de auto werd gehaald. Nu gaat de A/C alleen aan om te ontwasemen (en die doet dat standaard ook automatisch als de auto een beslagen raam detecteert als ik het goed heb).
Vraag me nu wel af wat er gebeurt als je A/C en Heat aan zet. Zou de WP dan gaan omdraaien om te ontvochtigen en de warmte dan tijdelijk vanuit de weerstandsverwarming komen?
Automatische ontwaseming staat als optie maar ik weet niet meteen hoe je dat kan controleren. Ergens 3 sec op een of ander knopje drukken zet dat aan en uit, werkt ook dat aan en uitzetten maar de werking er van kan ik tot op heden niet controleren
AC aan en verwarming aan geeft meer dan 7kW verbruik dus denk ik dat PTC én airco aan de slag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
Gelukkig zijn de bedrijfsservers daar op voorzien (In tegenstelling tot veel bedrijven die nu pas noodgedwongen overschakelen op thuiswerken en die daarop niet echt voorzien zijn. Gemakkelijk gezegd dat iedereen zoveel mogelijk remote moet werken maar de hardware moet dat wel kunnen trekken).
Niet meteen de servers zijn een probleem wel de VPN routers en het aantal cc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 102% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Wel gezellig samen thuiswerken :) Doen wij al 20 jaar, alleen gaan we af en toe op bezoek bij cliënten. maar dat combineren wij zoveel mogelijk, dus meerdere op een dag.
En mijn server staat in de garage :) Maar we kunnen ook bij een cliënt vandaan werken, snelheid geen probleem.

[ Voor 98% gewijzigd door nessio op 18-03-2020 16:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-06 21:51
gerben2903 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 05:30:
Gisteren auto opgehaald bij de dealer (30000 Beurt) wat meteen opviel was de navigatie welke is geupdate ziet er mooier uit kaart is veel minder grof geworden, en de radio laat nu het zender logo groot inbeeld staan (zoals het hoort) toch een gerust stellend idee voor sommige mensen 🤭🤪
En je hebt nu ook GPS snelheid met de laatste update.

Voor diegene die niet willen wachten tot de onderhousbeurt.
https://www.gpspower.net/...e-maps-update-2020-a.html
Te gebruiken op eigen risico.

Nog niet zolang geleden een update gedaan door de garage, maar die was al een jaar oud!
Dan maar zelf doen. Wat je zelf doet, doe je meestal beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:48

PeaceNlove

Deugleuter

ningalloon schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:54:
[...]

Nog niet zolang geleden een update gedaan door de garage, maar die was al een jaar oud!
Vandaag de mijne opgehaald na een beurt en een trekhaak montage. Specifiek vanmiddag nog even gevraagd naar een update en die hebben ze toen snel nog even geïnstalleerd. Het navigatie deel heeft inderdaad een mooie update gekregen. De kaart ziet er veel beter uit, GPS snelheid in beeld, betere snel keuze voor thuis, kantoor etc. Ben er blij mee!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• EvilBeegee
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-01 14:47
Morgen wordt mijn MY19 geleverd.
Ik zou hem bij de dealer op gaan halen, maar mijn vrouw is nu thuis ziek (waarschijnlijk corona). Ik heb zelf (nog) nergens last van, maar voor de zekerheid even met de dealer overlegd en nu komen ze hem morgen bij mij thuis "contactloos" afleveren. Fijn dat het zo geregeld kon worden.

Kia e-Niro Executive 64kWh Aurora Black Pearl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Ik heb recentelijk een afneembare trekhaak laten monteren. Geen erg gehad in de eerdere meldingen over een klaphaak op Kia (e-)Niro's. Nu blijkt mijn haak dus ook een verticale beweging te hebben (best apart maar neem aan dat het goed zit). Ik kan door omstandigheden er geen proefjes mee doen. Zijn er mensen onder jullie die er ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Laatst online: 29-04 09:07
@joepie de p
Wat bedoel je met verticale beweging?
Als ik de mijne erin duw (verticaal) dan draait de knop aan de zijkant van rood naar groen. En dan zit ie muurvast. Als ik dan op de trakhaak duw, dan kan ik de vering van de auto (en dus de auto) bewegen. De trekhaak beweegt dan niet los van de auto. De fietsendrager zit dan ook perfect vast en tijdens het rijden ook geen schommelingen zichtbaar.
Klaphaak heb ik ook nog niet langs zien komen (heb ik erover heen gelezen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DekkerM
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-02 20:24
Hoe gaat de buitenspiegel verwarming aan? Bij mijn vorige auto's ging deze met de achterruit verwarming mee, maar dan lijkt er hier niets te gebeuren. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niroot
DekkerM schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:27:
Hoe gaat de buitenspiegel verwarming aan? Bij mijn vorige auto's ging deze met de achterruit verwarming mee, maar dan lijkt er hier niets te gebeuren. Bedankt!
Dat werkt bij de e-Niro ook zo. Maar bij mij duurt het ook langer dan bij mijn vorige auto's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Nelis13 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:22:
@joepie de p
Wat bedoel je met verticale beweging?
Als ik de mijne erin duw (verticaal) dan draait de knop aan de zijkant van rood naar groen. En dan zit ie muurvast. Als ik dan op de trakhaak duw, dan kan ik de vering van de auto (en dus de auto) bewegen. De trekhaak beweegt dan niet los van de auto. De fietsendrager zit dan ook perfect vast en tijdens het rijden ook geen schommelingen zichtbaar.
Klaphaak heb ik ook nog niet langs zien komen (heb ik erover heen gelezen?)
Het kan ook zijn dat wiebelhaak is genoemd. Er loopt op Kiaclub een heel draadje over de trekhaak. Het zijn 25 pagina's en doorspekt met reclame, dus ik heb het niet allemaal gelezen. Het lijkt er op dat de term wiebelhaak van toepassing is op een vaste haak. Mijn verticale uitslag moet je zien als wanneer je de kogel vastpakt, dat je deze zeker een cm omhoog kan tillen. Bij nader inzien typeer ik het toch als 'los'. Heb de dealer gebeld, die wil er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
IvoB2 schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 10:46:
In eerste instantie wel maar alles hangt samen.
Het is niet omdat je 20 pizza's hebt gekocht dat je huishoudoven die nu ineens gelijktijdig kan bakken of dat je thuiswasmachine van 8 kg ineens 20 kg was in één keer kan afhandelen. Een grootkeukenoven of industriële wasserij zou dat wel nog aankunnen (om het even bevattelijk voor te stellen :) )
Ik herhaal:
Niet meteen de servers zijn een probleem wel de VPN routers en het aantal cc's
Ik spreek over merkelijk méér dan 10.000 cc:'s, mensen die anders ook, lees ook, aan de slag zijn maar dan op het intranet. Dus die servers die kunnen dit aan, de VPN is een ander verhaal.
Uw vergelijkingen gaan totaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 110% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jefmin
  • Laatst online: 17-07-2024
Voor de boot liefhebbers:
Er staat weer een nieuwe gepland:

MORNING LILY V-080 vertrekt 2020-03-21 en komt aan op 2020-04-29 in Rotterdam. *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07:22
joepie de p schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:36:
[...]

Het kan ook zijn dat wiebelhaak is genoemd. Er loopt op Kiaclub een heel draadje over de trekhaak. Het zijn 25 pagina's en doorspekt met reclame, dus ik heb het niet allemaal gelezen. Het lijkt er op dat de term wiebelhaak van toepassing is op een vaste haak. Mijn verticale uitslag moet je zien als wanneer je de kogel vastpakt, dat je deze zeker een cm omhoog kan tillen. Bij nader inzien typeer ik het toch als 'los'. Heb de dealer gebeld, die wil er even naar kijken.
Ik heb de mijne sinds juni 2019. Vele kilometers mee gereden. Ook naar het buitenland.Geen problemen mee gehad en ook niet dat ie wiebelt. Herken ook niet dat je hem een cm omhoog kan tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
jefmin schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 20:19:
Voor de boot liefhebbers:
Er staat weer een nieuwe gepland:

MORNING LILY V-080 vertrekt 2020-03-21 en komt aan op 2020-04-29 in Rotterdam. *O* *O*
En nu nog de vraag, wiens auto staat erop …. :) Ik heb nog geen haast met de installatie van mijn laadpaal thuis tot de dealer me iets concreters laat weten anders dan "1e week van mei in de haven".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 13:25
plips schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:23:
[...]

En nu nog de vraag, wiens auto staat erop …. :) Ik heb nog geen haast met de installatie van mijn laadpaal thuis tot de dealer me iets concreters laat weten anders dan "1e week van mei in de haven".
Mijn auto had hierop kunnen staan... :-( Ware het niet dat mijn MY20 met 2 maanden is vertraagd... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefmin
  • Laatst online: 17-07-2024
plips schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:23:
[...]

Ja dat is lastig plannen. Inmiddels heb ik wel een laadpaal laten installeren. Dealer zegt dat de datum van levering nu op 24 mei staat. Alleen ze hebben nog geen chassisnummer of informatie over of de auto in de fabriek op de rol staat gemaakt te worden. Het gekke is dat men ook zei dat de auto ook eerder zou kunnen komen. Maar goed het is een kwestie van afwachten zolang die maar in 2020 komt vind ik het al best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 19:25

f.h

ningalloon schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 17:54:
[...]

Thanks! Heb zojuist geüpdatet en werkte prima. Wat een verademing tov mijn vorige auto (een BMW). Naast het feit dat je daar moest knoeien met unlock-codes, duurde het doodleuk 3 kwartier. Dit was slechts 10 minuten in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoelie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06-2024
PeaceNlove schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 22:02:
[...]

Vandaag de mijne opgehaald na een beurt en een trekhaak montage. Specifiek vanmiddag nog even gevraagd naar een update en die hebben ze toen snel nog even geïnstalleerd. Het navigatie deel heeft inderdaad een mooie update gekregen. De kaart ziet er veel beter uit, GPS snelheid in beeld, betere snel keuze voor thuis, kantoor etc. Ben er blij mee!
Mijn E Niro is sinds 12 maart in mijn bezit met de volgende navigatie
STD_AVN_MID.EUR/KMC.190102.8c96d9f

software is van 190314 en firmware is van 190222

Heb jij een nieuwere versie?

Alle updates komen toch via de dealer of zijn er updates die on air komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
zwoelie schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 13:16:
[...]

Mijn E Niro is sinds 12 maart in mijn bezit met de volgende navigatie
STD_AVN_MID.EUR/KMC.190102.8c96d9f

software is van 190314 en firmware is van 190222

Heb jij een nieuwere versie?

Alle updates komen toch via de dealer of zijn er updates die on air komen?
Geen OTA updates en officieel alleen via de dealer. Er zijn echter mensen die de updatebestanden (illegaal) delen op het web en daarmee kun je dan geheel op eigen risico de update doen.
Let wel: een update kan in theorie je systeem naar de knoppen helpen, dus het is aan te raden om het door de dealer te doen bij de beurt. Als het bij hen dan mis gaat is het hun probleem, anders heb je mogelijk wat uit te leggen.. En zo heel spannend zijn die updates vaak niet, maar deze ziet er wel leuk uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 20-03-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Ik gebruik de autonavigatie eigenlijk nooit. Zou het een overbodige feature willen noemen nu. Google Maps is veel sneller en nauwkeuriger en instructies via spraakopdrachten gaan zó veel makkelijker. Ik rij regelmatig op stukken waar volgens TomTom wel een file is en in de werkelijkheid niet (of andersom). Google heeft dit soms ook maar stukken minder. Wat ook prettig is dat Google aangeeft op de kaart hoe lang een vertraging duurt op een bepaald segment.
Pagina: 1 ... 82 ... 338 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.