Acties:
  • +2 Henk 'm!

• horrik000
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-05 18:03
Zat zojuist een filmpje te kijken m.b.t. de E-niro. Handige tip die ik tegenkwam maar nog niet eerder had gezien: Als je de spiegelstelknop op links of rechts geselecteerd hebt (dus niet de 4-pijltjesknop) en de niro in Reverse zet, worden de spiegels autmatisch naar beneden gericht (voor een beter zicht op stoepranden en parkeerlijnen).

Ik wist het niet, maar vind het erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:04

GVR

Hippe Lip schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 19:55:
@GVR Tis maar wat je kiest: nu leveren (en dus rijden) of pas over ruim een half jaar. Die driefase-lader is met name interessant als je je accu regelmatig meer dan 50% leegrijdt op een dag én geen eigen laadpaal op de oprit hebt waardoor je op plalen langs de openbare weg bent aangewezen.

Met een eigen laadpaal hoef je weinig te vrezen. Dan haal je het eigenlijk altijd wel.
Mijn normale woon-werk rit is 160 km totaal per dag. 2x per week rijd ik 280 km, waarbij ik 1x misschien tussendoor 4 uur op het werk zou kunnen laden (capaciteit laadpaal onbekend).

Ik heb een eigen laadpaal thuis welke 1 fase volledig kan gebruiken. Adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:08
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:32:
[...]

Mijn normale woon-werk rit is 160 km totaal per dag. 2x per week rijd ik 280 km, waarbij ik 1x misschien tussendoor 4 uur op het werk zou kunnen laden (capaciteit laadpaal onbekend).

1x32? Dat is geen issue toch?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:30:
Vandaag wat leuk geknutseld met mn domoticaysteem (OpenHAB).
Ik kan nu de (netto) laadsnelheid bepalen aan de hand van de updates van de mijnkia app.
Hoe doe ik dit?
Zodra het laden start dan sla ik de huidige SoC en de huidige tijd op.
Vervolgens als het accupercentage ophoogt dan bereken ik hoeveel kWh er in de tijd sinds het laden startte bij is gekomen.
De code is als volgt, en is wellicht inspiratie voor anderen om het in een ander systeem te implementeren:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
rule "kia laad start"
when Item kia_charging changed to ON 
then
  kia_charge_start_time.postUpdate(now.getMillis)
  kia_charge_start_battery.postUpdate(kia_battery.state)
  sendNotification("my-iPhone","Het laden is gestart, SoC="+kia_battery.state+"%")
end

rule "kia laad stop"
when Item kia_charging changed to OFF 
then
  kia_charge_start_time.postUpdate(NULL)
  kia_charge_start_battery.postUpdate(NULL)
  sendNotification("my-iPhone","Het laden is gestopt, SoC="+kia_battery.state+"%, snelheid="+kia_charge_speed.state+"kW")
  kia_charge_speed.postUpdate(NULL)
end

rule "kia SoC updated"
when Item kia_battery changed
then
  if(kia_charging.state == OFF ) {
    return
  }
  var Number deltaSoC = (kia_charge_start_battery.state as Number) - (kia_battery.state as Number)
  var Number deltaHours = ((kia_charge_start_time.state as Number) - now.millis) / 3600000
  var Number totalCap = 64 * 1.15 // 64kWh capacity of e-Niro + 15% buffer / loss
  kia_charge_speed.postUpdate(((totalCap / 100) * deltaSoC) / deltaHours)
end

Binnenkort eens langs bij een snellader om te checken of de snelheid ook een beetje overeenkomt :)

Heb daarnaast een melding ingebouwd die mij moet waarschuwen als de auto wel aan de laadpaal hangt met een lage SoC maar het laden niet na 23u is gestart, dit is me nu 2x overkomen.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
rule "kia plugged in, not charging after 23h, SoC below 80"
when Time cron "23 05 0 * * ?"
then
  if(kia_plugged_in == ON && kia_battery.state < 80 && kia_charging.state == OFF) {
    sendNotification("my-iPhone", "e-Niro ingeplugd maar laadt niet!")
  }
end

Binnenkort nog even de pushmelding over "deur niet op slot" inbouwen. De mijnKia app is bij mij nu verlopen en ik vertik het om er 4 euro/maand voor te betalen ;)
Om dit mogelijk te maken lees je je laadpunt uit, of alleen de kia server?
Gebruik zelf domoticz, zou het leuk vinden als ik daarin ook wat data van de auto kan gaan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Inspired schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:35:
[...]

1x32? Dat is geen issue toch?
nee 1x25A. Met de wetenschap dat ik een 3 fase auto zou krijgen wordt de aansluiting van 1x35 naar 3x25 omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 09:08
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:37:
[...]

nee 1x25A. Met de wetenschap dat ik een 3 fase auto zou krijgen wordt de aansluiting van 1x35 naar 3x25 omgezet.
Je hebt al een paal dan? Of moet die nog komen? Of loopt de omzetting naar 3x25 al?

Met 1x25 heb je de auto in 10 uur ook weer vol. Moet je alleen kijken of je een fase vrij kunt houden voor de laadpaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Inspired op 28-02-2020 22:40 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 08:12
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:32:
[...]

dat is voor de E-Niro 1-fase geen probleem. Ik heb zelf regelmatig dagen met 350km of meer en redt dat meestal wel als ik 's morgens vol wegga. In de winter wordt het rond de 400km wel knijpen of op bestemming iets bij laden en in ergste geval onderweg 10min aan snellader.

als je 1-fase auto krijgt zou ik wel de huisaansluiting op 35A houden zodat je met Load Balancing tot 7,4kW kan laden.

[ Voor 8% gewijzigd door eltron op 28-02-2020 22:42 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Inspired schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:39:
[...]

Je hebt al een paal dan? Of moet die nog komen? Of loopt de omzetting naar 3x25 al?
Heb een paal gekregen, maar als ik voor my2019 kies wordt deze omgeruild omdat deze te lage capaciteit op 1 fase heeft. De omzetting is a.s. woensdag, of die moet ik nog cancellen op het laatste moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:41:
[...]

Heb een paal gekregen, maar als ik voor my2019 kies wordt deze omgeruild omdat deze te lage capaciteit op 1 fase heeft. De omzetting is a.s. woensdag, of die moet ik nog cancellen op het laatste moment.
Groot probleem is het niet denk ik, ook met 25A op 1 van de drie fasen kun je tot 5,7kW met loadbalancing. Dat zal in de meeste gevallen genoeg zijn en een enkele keer krap als je met vrijwel lege accu laat zou aankomen en vroeg weer weg moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Dat leek mij ook. Maandag nog maar eens goed overleggen met de laadpaal leverancier/installateur. Wil het liefst my2020 maar weer een half jaar extra werken zoek ik niet (auto was 1 april 2019 besteld). Hoogst irritant om vlak voor levering ineens zoveel verrassingen te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:35:
[...]

Om dit mogelijk te maken lees je je laadpunt uit, of alleen de kia server?
Gebruik zelf domoticz, zou het leuk vinden als ik daarin ook wat data van de auto kan gaan tonen.
Alleen de Kia server die de (MY19) app ook gebruikt, zie hier m’n tutorial: CyBeRSPiN in "Het grote Kia e-Niro topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
GVR schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 22:49:
Dat leek mij ook. Maandag nog maar eens goed overleggen met de laadpaal leverancier/installateur. Wil het liefst my2020 maar weer een half jaar extra werken zoek ik niet (auto was 1 april 2019 besteld). Hoogst irritant om vlak voor levering ineens zoveel verrassingen te krijgen.
Raar verhaal van Arval zo kort voor de geplande levering. En ook raar dat ze pas in q3 de my2020 gaan leveren. Daar zou ik dan ook niet teveel op vertrouwen, voor je het weet is het 2021 als Corona voor vertragingen zorgt.
En my2019 scheelt ongetwijfeld nog iets in leasekosten en bijtelling.

Ik zou het wel weten en gewoon voor my2019 a.s. maandag gaan, maar wel de LM stevig aanspreken op het niet nakomen van afspraken en compensatie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-06 17:51
Vraagje aan de e-Niro rijders. Tesla is nogal vergaand als het het gaat over de privacy-voorwaarden. Niet alleen als het gaat om wat er zoal wordt (en blijft) vastgelegd op de onboard-systemen, maar ook doorgestuurd naar de centrale systemen. En vooral wat je als berijder daarvan kan beïnvloeden (nauwelijks iets) en hoe je bij bestellen/ophalen er doorheen loopt met de dealer en dus verplicht bent zonder meer de privacy voorwaarden te accepteren.
Hoe is dat bij Kia geregeld? (En dan bedoel ik de voertuigdata, niet de gegevens die met de app worden uitgewisseld, dat privacy statement ken ik). Wordt er data centraal verzameld? Hoe wordt je daarover door de dealer geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotta
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-08-2020
Wat mij verbaasd is dat er veel MY2019 bestellers er vanuit gaan dat ze kosteloos een MY2020 krijgen en misschien zelfs ook een upgrade naar een 3-fase.
In deze wereld is niets gratis dus ik zou daar dus niet automatisch vanuit gaan. Uiteraard zullen er hier en daar uitzonderingen zijn.
Toen ik wist dat mijn e-Niro niet in 2019 geleverd zou worden en er op dat moment ook bekend werd dat er de 3 -fase variant er aan zou komen, heb ik direct contact opgezocht met de dealer/leasemaatschappij om mijn bestelling aan te passen. Datum van levering blijft onduidelijk maar zal hopelijk eind april / begin mei zijn (mij verteld dat dit de eerst batch 3 fase / my2020 zal zijn voor NL). Ik hoef dus niet in spanning te zitten wat het wordt want dat is allemaal afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@plips er wordt geen data verzameld met de MY19 versie aangezien die geen simkaart heeft. Enkel de in NL ingebouwde Connected Services module waarvan je de voorwaarden hebt.
De MY20 komt met UVO en daar zit wel een simkaart in, daar heb ik geen details van.
Je wordt absoluut niet proactief geïnformeerd. Ik stoorde me aan de rittenregistratie die ongevraagd werd bijgehouden.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 29-02-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:54
Bij alle auto's met "connected services" worden de gegevens doorgezonden naar de fabriek (of je de app hebt of niet) Maar je hebt wel als 1e eigenaar moeten tekenen voor doorzenden bij de aflevering. Degenen die de auto via een LM hebben zien dit niet, want LM tekent. de fabriek slaat alle data op en zijn terug te leiden naar het chassisnummer.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@nessio dan heb je het over MY20? De MY19 in NL wordt achteraf voorzien van een connected services module die enkel in verbinding staat met de NL importeur, niet de fabrikant. Althans volgens de voorwaarden: https://www.kia.com/nl/se...ement-connected-services/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-06 19:49
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:53:
@plips er wordt geen data verzameld met de MY19 versie aangezien die geen simkaart heeft. Enkel de in NL ingebouwde Connected Services module waarvan je de voorwaarden hebt.
De MY20 komt met UVO en daar zit wel een simkaart in, daar heb ik geen details van.
Je wordt absoluut niet proactief geïnformeerd. Ik stoorde me aan de rittenregistratie die ongevraagd werd bijgehouden.
In de connectbox zit ook een simkaart. Om precies te zijn van postm2m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
nessio schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:57:
Bij alle auto's met "connected services" worden de gegevens doorgezonden naar de fabriek (of je de app hebt of niet) Maar je hebt wel als 1e eigenaar moeten tekenen voor doorzenden bij de aflevering. Degenen die de auto via een LM hebben zien dit niet, want LM tekent. de fabriek slaat alle data op en zijn terug te leiden naar het chassisnummer.
Ah ja, dat is een interessante case. Als berijder van een leaseauto worden dus mijn persoonsgegevens verwerkt door de leasemaatschappij, ik zal navraag doen bij hun FG. Tegelijkertijd neem ik als berijder van een lease auto een app in gebruik waar dan weer Kia mijn persoonsgegevens in verwerkt, daar teken ik voor als ik de app in gebruik neem en word ik netjes over geïnformeerd via het privacy statement. Maar als Kia de data opslaat, gekoppeld aan het VIN en dat VIN ook in de app gekoppeld is aan mijn persoon, mag Kia die databases dus niet combineren zonder mijn toestemming.

Waar heb jij teruggelezen dat de fabriek "alle data" opslaat wat gekoppeld is aan het VIN nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
Gotta schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:43:
Wat mij verbaasd is dat er veel MY2019 bestellers er vanuit gaan dat ze kosteloos een MY2020 krijgen en misschien zelfs ook een upgrade naar een 3-fase.
In deze wereld is niets gratis dus ik zou daar dus niet automatisch vanuit gaan. Uiteraard zullen er hier en daar uitzonderingen zijn.
Toen ik wist dat mijn e-Niro niet in 2019 geleverd zou worden en er op dat moment ook bekend werd dat er de 3 -fase variant er aan zou komen, heb ik direct contact opgezocht met de dealer/leasemaatschappij om mijn bestelling aan te passen. Datum van levering blijft onduidelijk maar zal hopelijk eind april / begin mei zijn (mij verteld dat dit de eerst batch 3 fase / my2020 zal zijn voor NL). Ik hoef dus niet in spanning te zitten wat het wordt want dat is allemaal afgestemd.
Hier een soortgelijk verhaal.
Ik heb geen MY2019 besteld, ik heb in 2019 een e-Niro besteld. Daarop heeft de leasemaatschappij een calculatie gemaakt, die ik en mijn werkgever geaccordeerd hebben.
Later is er contact met mij opgenomen dat ik een 3-fasen lader (ergo 2020 model) kon krijgen, maar dat die duurder is. Dus is er een nieuwe calculatie gemaakt waar ik en mijn werkgever wederom ja tegen gezegd hebben. Dus dat vond ik een net proces. Als ik er nee tegen gezegd had, dan zou ik een MY2019 geleverd krijgen. Men geeft bij de dealer 20-4-2020 af als datum dat hij bij hun binnen gaat komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
jefmin schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:34:
Als waar zou zijn wat jij zegt ... wat best goed mogelijk is dan komen er heel wat bootjes aan in Antwerpen.
Tegelijk zie je dat ze al tot er met april weten welke boten er aan komen. Het lijkt me sterk dat er nu
geen enkele boot meer naar Nederland zou komen. Waarschijnlijk is dus de aankomsthaven veranderd alleen hoe kom je daar nu weer achter...

Ik heb Eukor even gemaild of ze ons kunnen vertellen of Kia de shipments naar een andere haven stuurt.
Wie weet kunnen ze wat vertellen.
De Morning Capo heeft een nachtje op de Noordzee voor anker gelegen en is vanmorgen de haven van Antwerpen ingelopen. Hij was afkomstig uit Bremerhaven. Heel spannend of hij nu MY2019 of MY2020 lost, of vooral ICE's. Je zou een spotter op locatie willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeVee
  • Laatst online: 10-02-2023
de Don Pasqueale heeft donderdag de gehele dag in antwerpen gelegen afkomstig van ZK via UK). en de Asian Parade heeft een nacht in Zeebrugge gelegen (volgens eukor eind bestemming antwerpen)
Waarschijnlijk zijn er aardig wat auto's gelost afgelopen dagen en vandaag.
plips schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:03:
[...]

De Morning Capo heeft een nachtje op de Noordzee voor anker gelegen en is vanmorgen de haven van Antwerpen ingelopen. Hij was afkomstig uit Bremerhaven. Heel spannend of hij nu MY2019 of MY2020 lost, of vooral ICE's. Je zou een spotter op locatie willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

Gotta schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 09:43:
Kostenloos zeker niet. Mij was een my20 toegezegd inclusief een verhoging van de fiscale waarde. Dus alles was afgestemd en toch een boekje vol verrassingen. Communiceren kan je leren zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
ningalloon schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 11:08:
[...]

In de connectbox zit ook een simkaart. Om precies te zijn van postm2m.
Klopt. Maar mn punt was dat die module + sim van de NL importeur is en niet vanaf de fabriek ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
de telegraaf schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:55:
[...]

Izivia ligt inderdaad al bijna twee weken vrijwel plat en daarover wordt verder niks gecommuniceerd. Voorts is het heel normaal dat wanneer een paal eenmaal buiten bedrijf is, dat dit maandenlang duurt. Door de ontrouwbaarheid moet je dermate grote marges inbouwen dat het voorlopig in Frankrijk gewoon te lang duurt onderweg. Ionity timmerde vorig jaar goed aan de weg maar lijkt nu niks meer te doen. Hun netwerk is ook helemaal niet gelijkmatig opgebouwd, waar die van Tesla dat wel is.
Bij het aanvragen van de pas van Izivia werd er nergens een melding gemaakt van de storing helaas. Nu toch een excuses mailtje ontvangen (Google translate):

Geachte klant,

Voor reizen in elektrisch voertuig, kan het nodig zijn om te herladen op Corri-Door netwerk, aanwezig op grote Franse wegen.

Wij informeren qu'IZIVIA besloten om definitief te stoppen met 189 terminals van dit netwerk als gevolg van bezorgdheid over de veiligheid. In de komende maanden, IZIVIA wil een aantal van deze terminals vervangen. De Corri-Door Network behoudt totaal 40-50 terminals met 28 terminals nog steeds beschikbaar. De situatie is vooral om te straffen voor onze klanten en de gebruikers van het netwerk, presenteren wij onze excuses.

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02-2023
Heeft de MY20 nog een reserveband, if wordt er een reparatieset bijgeleverd?

Ik kreeg te horen van de dealer dat de levertijd voor mijn in okt 2019 bestelde MY20 voor juni gepland is. Uiteraard met een onzekerheid ivm corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@plips verkeerde veronderstelling! Fabriek slaat het op op VIN nummer maar kan geen koppeling maken met persoonsgegevens. Die kennen ze niet. En LM kan niet bij de gegevens van de fabriek komen.
Alle autofabrikanten (mercedes, bmw, audi, toyota, hyundai, tesla, etc) slaan autogegevens op als de auto beschikt over connected services. je kunt het weigeren dan wordt simkaart uitgezet. Maar ja, dan heb je ook de app, etc niet.
Zou me er niet al te druk om maken. Je smartphone meld ook voortdurend waar je bent of je dit nu wil of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door nessio op 01-03-2020 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@GVR Wat doe je krampachtig over 3 of 1 fase laden.
Je rijd 160 km per dag. met 1 fase laad je 17 km per uur dus in +/- 10 uur is ie weer vol.
Maar waarom moet ie vol zijn. Je kun 2 dagen rijden zonder te laden met 160 km.per dag
Dan die 280 km : in 17 uur is ie vol. Maar ook dan geldt waarom helemaal vol en je kunt ook nog zeg 3 uur op je werk laden is ook 50 km. Zet het maar eens op papier.
Gaat alleen fout als je altijd diep in de nacht thuis komt en binnen een paar uur weer weg moet, maar dan helpt die 3 fase lader ook niet. Dan zou ik zorgen dat ik op mijn werk kan laden.
Ik heb nog nooit onderweg moeten laden en ik rijd regelmatig trips van 320 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus3110
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 29-09-2020
Mijn huisaansluiting is 3 keer 25 Ampere. Mijn laadpaal, met load balancing, is afgesteld op 4 Kw per uur laden. Ik kom regelmatig bijna leeg aan en ben dan 16 uur bezig voor een volle accu. Regelmatigkom ik om 19.00 uur thuis en vertrek ik de volgende ochtend weer om 06.00 uur. Dan is de accu nog niet volledig opgeladen. Ik kan dit natuurlijk ondervangen door mijn aansluiting te verzwaren waardoor mijn vastrecht ook flink stijgt. Ik zou altijd gaan voor een 3-fase lader. Daarnaast zijn veel openbare laders 11 KW. Met mijn 1-fase lader laad ik dan nog geen 4 KW per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
nessio schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:29:
@plips verkeerde veronderstelling! Fabriek slaat het op op VIN nummer maar kan geen koppeling maken met persoonsgegevens. Die kennen ze niet. En LM kan niet bij de gegevens van de fabriek komen.
Alle autofabrikanten (mercedes, bmw, audi, toyota, hyundai, tesla, etc) slaan autogegevens op als de auto beschikt over connected services. je kunt het weigeren dan wordt simkaart uitgezet. Maar ja, dan heb je ook de app, etc niet.
Zou me er niet al te druk om maken. Je smartphone meld ook voortdurend waar je bent of je dit nu wil of niet.
Nou ja, ik ben een van de weinigen die zich wel druk maakt over mijn privacy dus. Vandaar dat ik me hier in verdiep zonder klakkeloos ja te klikken.
Mijn vraag was dan ook HOE jij dat denk te weten, en dat antwoord is er niet schijnbaar, omdat je wel je eigen stelling herhaalt, maar niet mijn vraag beantwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Paulus3110 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:59:
Mijn huisaansluiting is 3 keer 25 Ampere. Mijn laadpaal, met load balancing, is afgesteld op 4 Kw per uur laden. Ik kom regelmatig bijna leeg aan en ben dan 16 uur bezig voor een volle accu. Regelmatigkom ik om 19.00 uur thuis en vertrek ik de volgende ochtend weer om 06.00 uur. Dan is de accu nog niet volledig opgeladen. Ik kan dit natuurlijk ondervangen door mijn aansluiting te verzwaren waardoor mijn vastrecht ook flink stijgt. Ik zou altijd gaan voor een 3-fase lader. Daarnaast zijn veel openbare laders 11 KW. Met mijn 1-fase lader laad ik dan nog geen 4 KW per uur.
Waarom met loadbalancing afgesteld op 4kW? Dat zou toch prima 5,5 kunnen zijn? (max 5,7). Zit je ook in situatie van 19u thuis komen en 6u vertrekken meestal wel weer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

nessio schreef op zondag 1 maart 2020 @ 15:55:
@GVR Wat doe je krampachtig over 3 of 1 fase laden.
Je rijd 160 km per dag. met 1 fase laad je 17 km per uur dus in +/- 10 uur is ie weer vol.
Maar waarom moet ie vol zijn. Je kun 2 dagen rijden zonder te laden met 160 km.per dag
Dan die 280 km : in 17 uur is ie vol. Maar ook dan geldt waarom helemaal vol en je kunt ook nog zeg 3 uur op je werk laden is ook 50 km. Zet het maar eens op papier.
Gaat alleen fout als je altijd diep in de nacht thuis komt en binnen een paar uur weer weg moet, maar dan helpt die 3 fase lader ook niet. Dan zou ik zorgen dat ik op mijn werk kan laden.
Ik heb nog nooit onderweg moeten laden en ik rijd regelmatig trips van 320 km.
Heb me er wat verder in verdiept en denk dat het inderdaad goed te doen is. Thuis laden zal sowieso niet het probleem zijn, het enige probleem nu is dat er een laadunit is geplaatst met een te lage capaciteit voor 1 fase, dus doe moet vervangen worden.

Maakt 1 of 3 fase overigens nog uit voor snellader onderweg? Dank voor je reactie overigens, stelt me weer wat gerust, ondanks het feit dat het verhaal van de LM ruikt. Komende week uitzoeken en keuze maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• petertenboer
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:28
GVR schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Heb me er wat verder in verdiept en denk dat het inderdaad goed te doen is. Thuis laden zal sowieso niet het probleem zijn, het enige probleem nu is dat er een laadunit is geplaatst met een te lage capaciteit voor 1 fase, dus doe moet vervangen worden.

Maakt 1 of 3 fase overigens nog uit voor snellader onderweg? Dank voor je reactie overigens, stelt me weer wat gerust, ondanks het feit dat het verhaal van de LM ruikt. Komende week uitzoeken en keuze maken.
Ik zou je adviseren om dit forum eens te gaan lezen: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers

Dat schept veel duidelijkheid denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
GVR schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Wat ik heb begrepen is de snellaadtijd voor een MY2019 en MY2020 hetzelfde.

Is ook een ander principe dan hoe onze thuisladers werken.

Heb zelf nog een 1x35a aansluiting thuis, en mede daardoor ben ik gegaan voor de 2019 variant die uit voorraad leverbaar was/is. Kan ik opladen met 7,2kwh en zou ik dus in principe elke dag vol moeten kunnen wegrijden. Ga in juni direct een trip maken van 1000km dus dan kan ik goed uittesten hoe het gaat met 1 fase laden op locatie (onderweg gewoon naar Ionity)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:33

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Paulus3110 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 17:59:
Je kunt je laadpaal met loadbalancing gerust instellen op max 25A. Dat heb ik ook gedaan met mijn Zappi en dat werkt uitstekend. Het is in mijn geval een 3-fase laadpaal en die heb ik zodanig aangesloten dat de eerste fase (de L1-aansluiting) aangesloten is op de fase die in de nacht weinig of helemaal niet gebruikt wordt. Op die mannier laadt de auto in de praktijk continu op 25A. Hooguit eventjes een heel klein beetje minder tijdens het koken, maar de grote vermogens tijdens koken zijn zeldzaam; hooguit enkele minuten. Daarna staat de boel toch weer op klein en scheelt het nix in laadvermogen.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefmin
  • Laatst online: 17-07-2024
plips schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 12:03:
[...]

Helaas heb ik tot op heden geen reactie gekregen van Eukor.
We moeten het toch van de spotters hebben in de haven ;)
Of een dealer die dit toevallig al weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@gvr : je laadunit is toch wel aangesloten op een aparte 16a groep? Dan laad je met 17km/u
Zo nee, dan dat gauw laten aanpassen want dat is een misser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@plips Zowel voor mijn BMW( in 2015 al ), Mercedes (2017) heb ik een dergelijk contract / voorwaarden ondertekend en kort geleden het contract van Toyota inzake RAV4 ingezien.(maar hyundai Kona 2019 gekocht zonder sim)
Bij alle 3 wordt de data door de fabriek opgeslagen (anoniem, maar vin nummer is te herleiden).
Dit gebeurd niet als je dit niet accepteert, maar dan wordt de simkaart uitgezet.
Dus als je zelf koopt heb je de keus, is de auto van een LM dan bepalen zij.
VW / Audi hebben een soortgelijk contract.
Geloof je het niet, vraag het aan de dealer die heeft het op de plank liggen
Er worden geen persoonsgegevens verstuurd (je weet toch nooit wie er reed), dus voor AVG geen probleem

[ Voor 7% gewijzigd door nessio op 02-03-2020 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-06 17:43
Inmiddels al 12 maand aan het wachten😀. Levering staat nog vooralsnog gepland voor April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

markweb4871 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 15:32:
Inmiddels al 12 maand aan het wachten😀. Levering staat nog vooralsnog gepland voor April.
2020 model?, en welke LM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bosba
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-06 22:35
Hier bestelling geplaatst op 3 april 2019. Hebben vorige week van de dealer gehoord dat hij de auto eind april verwacht binnen te krijgen en op 5 mei graag een afspraak met ons maakt om af te leveren..

MY2020 met 3-fase laden. geen LM, werkgever koopt de auto. Ben benieuwd of corona de plannen nog kan wijzigen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GagdetGrunn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09-2021
nessio schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:32:
@gvr : je laadunit is toch wel aangesloten op een aparte 16a groep? Dan laad je met 17km/u
Zo nee, dan dat gauw laten aanpassen want dat is een misser
Deze discussie is al uitgebreid gevoerd ergens in de 314 pagina’s en naar het andere topic verwezen.

Korte samenvatting:
Er zijn mensen die zeggen dat het niet kan/mag, er zijn mensen die anders beweren. Het is maar net wat je wilt lezen in de NEN10.

Er zijn veel op dit forum waaronder ikzelf die een slimme lader hebben op aparte groep met een type B 25A aardlek. De lader heb ik afgegrensd op 24A. Works like a charm. 5,5kW vrijwel altijd.
En het mag gewoon

[ Voor 16% gewijzigd door GagdetGrunn op 02-03-2020 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
plips schreef op zondag 1 maart 2020 @ 18:23:
[...]
Nou ja, ik ben een van de weinigen die zich wel druk maakt over mijn privacy dus. Vandaar dat ik me hier in verdiep zonder klakkeloos ja te klikken.
Mijn vraag was dan ook HOE jij dat denk te weten, en dat antwoord is er niet schijnbaar, omdat je wel je eigen stelling herhaalt, maar niet mijn vraag beantwoordt.
AP heeft vandaag tips gepubliceerd https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/nieuws/ap-geeft-tips-voor-privacy-bij-connected-cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Laatst online: 22-07-2024
waar zijn al die enthousiastelingen die vandaag hun auto afgeleverd zouden krijgen? Ik had wel wat foto's verwacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07
komkommertijd schreef op maandag 2 maart 2020 @ 23:04:
waar zijn al die enthousiastelingen die vandaag hun auto afgeleverd zouden krijgen? Ik had wel wat foto's verwacht.....
@komkommertijd het is blijkbaar komkommertijd 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 12:28
Of in hun nopjes en geen tijd om op het forum te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 04-02-2021
GagdetGrunn schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:10:
[...]

Deze discussie is al uitgebreid gevoerd ergens in de 314 pagina’s en naar het andere topic verwezen.

Korte samenvatting:
Er zijn mensen die zeggen dat het niet kan/mag, er zijn mensen die anders beweren. Het is maar net wat je wilt lezen in de NEN10.

Er zijn veel op dit forum waaronder ikzelf die een slimme lader hebben op aparte groep met een type B 25A aardlek. De lader heb ik afgegrensd op 24A. Works like a charm. 5,5kW vrijwel altijd.
En het mag gewoon
Aan mensen die zelf geen installateur zijn, is het advies geven "het is maar net wat je wilt lezen in de NEN1010" een beetje risicovol. De NEN1010 is redelijk rechtlijnig, en zonder de discussie weer open te breken is het op zijn minst ernstig twijfelachtig of dit conform de regels is.

Advies is, voor iedereen die zelf geen elektrotechnische achtergrond heeft, of twijfelt wat te doen..raadpleeg een installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
  • Laatst online: 28-05 23:12
Niro-E schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:34:
[...]

Aan mensen die zelf geen installateur zijn, is het advies geven "het is maar net wat je wilt lezen in de NEN1010" een beetje risicovol. De NEN1010 is redelijk rechtlijnig, en zonder de discussie weer open te breken is het op zijn minst ernstig twijfelachtig of dit conform de regels is.

Advies is, voor iedereen die zelf geen elektrotechnische achtergrond heeft, of twijfelt wat te doen..raadpleeg een installateur.
Zonder de NEN1010 te gaan spellen. Een rechtlijnige norm zonder mogelijkheid tot verschillend interpreteren ben ik nog nooit tegen gekomen.
Overigens ben ik het met je advies 100% eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
  • Laatst online: 28-05 23:12
mfjnab schreef op zondag 1 maart 2020 @ 14:54:
Heeft de MY20 nog een reserveband, if wordt er een reparatieset bijgeleverd?

Ik kreeg te horen van de dealer dat de levertijd voor mijn in okt 2019 bestelde MY20 voor juni gepland is. Uiteraard met een onzekerheid ivm corona.
Standaard geen reserve band. Er is overigens wel ruimte voor (thuiskomer), onder de vloer van de bagage ruimte. Tenminste dat is bij de 2019 versie en ik ga er van uit dat dat niet is gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-06 17:24
Works like a charm tot het buiten 40 graden C is en de automaat er uit klapt en je daardoor niet weg kan.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
kdeboois schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 08:57:
Works like a charm tot het buiten 40 graden C is en de automaat er uit klapt en je daardoor niet weg kan.
En het feit of iets werkt of niet, wil niet zeggen dat het conform de richtlijnen is, en er dus geen situaties kunnen ontstaan die ongewenste nevenschade toebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
Hoi, Ampera-E rijder hier met de wens om voor 31-12-2020 nog een laatste keer een BEV te kopen onder belastingtechnisch gunstig regime :)

De afgelopen weken erachter gekomen dat het een hele toer wordt om andere gezinsauto's dan e-Niro dit jaar op kenteken te krijgen. Mijn shortlist bestond uit (een vrij configureerbare - dus geen 1st Edition) ID.3, Polestar 2 en als reserve onderaan de lijst de e-Niro. Nu heb ik afgelopen weekend proefgereden in e-Niro en was ik positief verrast over rijcomfort, ruimte en vooral de overall kwaliteit van de auto. Met het reële risico dat de andere auto's op de shortlist dit jaar niet meer uitgeleverd gaan worden overweeg ik de knoop door te hakken en een Gravity Blue MY20 ExecutiveLine te bestellen. De dealer geeft aan dat de levertijd maximaal zes maanden bedraagt.

Ik besef mij dat er vanwege de complete uitrusting weinig te kiezen valt. Toch, wat zijn de door jullie gekozen opties/accessoires die je kunt aanbevelen? En is er iemand die de auto met trekhaak heeft laten leveren en kan bevestigen dat deze een normale kop heeft of dat deze onklaar is gemaakt voor trekken van een aanhanger middels een las/hanekam? Ben niet voornemens iets anders te gebruiken dan een fietsendrager maar mijn Thule fietsendrager voor 3/4 fietsen past niet zonder meer op de tweede, onklaar gemaakte haak.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
HaveBlue schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:26:
Hoi, Ampera-E rijder hier met de wens om voor 31-12-2020 nog een laatste keer een BEV te kopen onder belastingtechnisch gunstig regime :)

De afgelopen weken erachter gekomen dat het een hele toer wordt om andere gezinsauto's dan e-Niro dit jaar op kenteken te krijgen. Mijn shortlist bestond uit (een vrij configureerbare - dus geen 1st Edition) ID.3, Polestar 2 en als reserve onderaan de lijst de e-Niro. Nu heb ik afgelopen weekend proefgereden in e-Niro en was ik positief verrast over rijcomfort, ruimte en vooral de overall kwaliteit van de auto. Met het reële risico dat de andere auto's op de shortlist dit jaar niet meer uitgeleverd gaan worden overweeg ik de knoop door te hakken en een Gravity Blue MY20 ExecutiveLine te bestellen. De dealer geeft aan dat de levertijd maximaal zes maanden bedraagt.

Ik besef mij dat er vanwege de complete uitrusting weinig te kiezen valt. Toch, wat zijn de door jullie gekozen opties/accessoires die je kunt aanbevelen? En is er iemand die de auto met trekhaak heeft laten leveren en kan bevestigen dat deze een normale kop heeft of dat deze onklaar is gemaakt voor trekken van een aanhanger middels een las/hanekam? Ben niet voornemens iets anders te gebruiken dan een fietsendrager maar mijn Thule fietsendrager voor 3/4 fietsen past niet zonder meer op de tweede, onklaar gemaakte haak.
De kleine wijziging die ik als optie erbij heb gedaan was de binnenverlichting als LED uitgevoerd. Ik weet niet hoe dit bij MY20 is, maar bij MY19 was dit standaard normale (gele) verlichting. Ik vondt persoonlijk dat bij een EV, waar verder bijna alles LED verlichting is, de binnenverlichting daar ook bij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 06:21
Ik heb ooit zelf een kitje besteld via Ali waar alle lampjes inzitten, binnenverlichting zonnekleppen achterbak en nummerplaat, die heb ik overigens niet gebruikt want die vind ik te vel.
Maar ik heb zojuist gelezen dat er vandaag een nieuwe kaart uitgekomen is en een update voor het systeem waardoor je zender logo's kunt zien enz. Ik heb er foto van gezien op facebook en meteen mijn dealer gebeld maar die had hem nog niet. Die krijgt hem binnenkort binnen en dan meteen updaten natuurlijk. Ik heb er foto's van maar kan ze niet plaatsen.....

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@HaveBlue de ExecutiveLine tikt zo'n beetje elke optie aan die de NL importeur aanbiedt. Een schuifdak of een 230V aansluiting is helaas nog steeds niet te kiezen gek genoeg.
Andere velgen zou je uit esthetisch oogpunt kunnen overwegen.
De rest is allemaal achteraf nog te fixen. Andere ledjes voor de binnenlampjes kost 20-30 euro als je het zelf doet. Een trekhaak kan vast ook goedkoper. Matten en een cover voor over je pedalen kun je ook (goedkoper) achteraf regelen.

@marc4547 zenderlogo's zijn toch nu al standaard met DAB+? Je moet soms wel even op het vakje drukken met een i er op, dan toont ie het logo.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-03-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
MMMM sorry misschien ontbreekt er bij mij enige ervaring e/o kennis....maar zal het eens proberen, het vakje met de i maar ik had ze nog niet naar boven gekregen. Maar er is dus ook een nieuwe kaart sinds gisteren.

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Ik heb overigens wel steeds vaker dat ik aan het rijden ben en dat spontaan het media systeem reset, ik bedoel dat spontaan het scherm donker wordt en je zo'n cirkeltje ziet draaien en dan komt het daarna weer tevoorschijn..... iemand dit ook af en toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Cyberspin , hoe plaats ik ook alweer een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefmin
  • Laatst online: 17-07-2024
Er komt weer een boot aan in Rotterdam!

MORNING LYNN V-105 vertrekt op 2020-10-03 en komt 2020-18-04 aan in Rotterdam.

Als dit de enige boot is naar Nederland en niet via Belgische havens wordt geleverd.
Dan weet ik zeker dat ik mijn auto op 31-03-2020 niet op tijd krijg. Waarschijnlijk dan een maand later. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
...

[ Voor 161% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeEvert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-05 12:34
Hier even nagevraagd en wederom een (vage) update van mijn dealer; verwachte levering was april maar zou nu ook mei kunnen worden ivm corona....(my2019)

Misschien staat die dan wel op de boot die hierboven genoemd wordt 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 07:54
HeEvert schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:52:
Hier even nagevraagd en wederom een (vage) update van mijn dealer; verwachte levering was april maar zou nu ook mei kunnen worden ivm corona....(my2019)

Misschien staat die dan wel op de boot die hierboven genoemd wordt 😇
Serieus ??
Ik krijg als het goed is volgende week mijn MY2020.
Heel apart 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDeVee
  • Laatst online: 10-02-2023
jefmin schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:30:
Er komt weer een boot aan in Rotterdam!

MORNING LYNN V-105 vertrekt op 2020-10-03 en komt 2020-18-04 aan in Rotterdam.

Als dit de enige boot is naar Nederland en niet via Belgische havens wordt geleverd.
Dan weet ik zeker dat ik mijn auto op 31-03-2020 niet op tijd krijg. Waarschijnlijk dan een maand later. |:(
Dit schip staan dan ook weer gepland voor antwerpen op 25-04.
Ik stond ook gepland voor levering in april dus zal dan ook wel iets later worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kdeboois
Ik vind die boten niet zo heel interessant.

Hebben jullie nog vragen over de e-Niro zelf ? We helpen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-05 00:51
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:57:
@HaveBlue de ExecutiveLine tikt zo'n beetje elke optie aan die de NL importeur aanbiedt. Een schuifdak of een 230V aansluiting is helaas nog steeds niet te kiezen gek genoeg.
Andere velgen zou je uit esthetisch oogpunt kunnen overwegen.
De rest is allemaal achteraf nog te fixen. Andere ledjes voor de binnenlampjes kost 20-30 euro als je het zelf doet. Een trekhaak kan vast ook goedkoper. Matten en een cover voor over je pedalen kun je ook (goedkoper) achteraf regelen.
Velgen vind ik minder interessant omdat afwijken van de standaard-velgen met één of twee maten het rijcomfort niet ten goede komt en dat voor mij de hoofdreden is om Ampera-E weg te doen. 18" of 19" zal vast de actieradius ook niet ten goede komen.

Voor het overige: ik rijd de auto zakelijk waardoor alle kosten aftrekbaar zijn en de Belastingdienst bij benadering de helft van de kosten voor haar rekening neemt. Voor dat geld ga ik zelf niet klussen of zoeken naar verschillende goedkoopste adressen. Ik wil de auto één keer ophalen, één keer een factuur betalen en daarna 5 jaar tevreden bestuurder zijn :)

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Je moet een beetje Duits kunnen, maar in dit filmpje kondig Plugsurfing een nieuwe App aan waarbij ze de samenwerking zijn aangegaan met abetterrouteplanner.

Vanaf 16:30 voor de mensen die alleen dit stukje willen zien: YouTube: Neue Plugsurfing App kommt mit ABRP + viele neue Features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 15:35
marc4547 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:09:
Ik heb overigens wel steeds vaker dat ik aan het rijden ben en dat spontaan het media systeem reset, ik bedoel dat spontaan het scherm donker wordt en je zo'n cirkeltje ziet draaien en dan komt het daarna weer tevoorschijn..... iemand dit ook af en toe?
Nee, nog nooit meegemaakt en ik rijd die van mij sinds 18 januari 2019.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 15:35
petertenboer schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:42:
Je moet een beetje Duits kunnen, maar in dit filmpje kondig Plugsurfing een nieuwe App aan waarbij ze de samenwerking zijn aangegaan met abetterrouteplanner.

Vanaf 16:30 voor de mensen die alleen dit stukje willen zien: YouTube: Neue Plugsurfing App kommt mit ABRP + viele neue Features
Als dat dan ook onder Android Auto beschikbaar zou komen _/-\o_

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-06 12:28
Niro-E schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:30:
[...]

De kleine wijziging die ik als optie erbij heb gedaan was de binnenverlichting als LED uitgevoerd. Ik weet niet hoe dit bij MY20 is, maar bij MY19 was dit standaard normale (gele) verlichting. Ik vondt persoonlijk dat bij een EV, waar verder bijna alles LED verlichting is, de binnenverlichting daar ook bij horen.
Voor mijn bestelling van de MY20 heb ik ook deze optie gekozen. Dus zal bij de MY20 deze dus ook standaard de normale (gele) verlichting zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
1x gehad in het jaar dat ik nu rijd. Maanden geleden was dat, daarna gelukkig nooit meer meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
En is er iemand die de auto met trekhaak heeft laten leveren en kan bevestigen dat deze een normale kop heeft of dat deze onklaar is gemaakt voor trekken van een aanhanger middels een las/hanekam? Ben niet voornemens iets anders te gebruiken dan een fietsendrager maar mijn Thule fietsendrager voor 3/4 fietsen past niet zonder meer op de tweede, onklaar gemaakte haak.
Ja betreft een draaghaak met een zogenaamde RMC koppeling en dus ongeschikt om te trekken.
Niet alle fietsendragers passen daarop, maar op de site van Brink staat een lijst met per trekhaak vermeld of die geschikt is https://brink.eu/nl-nl/over-brink-trekhaken/blog/welke-fietsendragers-passen-op-de-brink-rmc-trekhaak/. Je kunt ook de puntjes er af slijpen als je huidige fietsendrager niet past.
Ik gebruik hem als fietsendrager en als bagagedrager omdat de bagageruimte van de E-Niro voor mij te klein is. Bagage op de draaghaak geeft minder weerstand dan dakkoffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-06 11:38
En is er iemand die de auto met trekhaak heeft laten leveren en kan bevestigen dat deze een normale kop heeft of dat deze onklaar is gemaakt voor trekken van een aanhanger middels een las/hanekam?
Hierbij nog even een fotootje. Kun je onder de auto klikken en die blokjes slijp je er gewoon af voor normaal gebruik. Ik heb 'm nog in de hoes zitten, nog niet gebruikt.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mx3_DjIhPg0kbtRYIXctDuv5_hc=/800x/filters:strip_icc()/f/image/svqmYoWGrmPfHzTnAzlFIlfI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petertenboer
Ik heb ook regelmatig, met name als de iPhone is aangesloten en apple car play op de achtergrond draait, dat het cirkeltje tevoorschijn komt en het systeem ontzettend traag / in het geheel niet reageert. Het lijkt dan net of het interne geheugen vol is gelopen en het niet meer kan verwerken. Heel irritant en waarschijnlijk een te oud systeem voor wat het allemaal moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08:00
Hebben jullie het ook dat als er via Android Auto een SMS bericht wordt voorgelezen, dat de vrouwelijke stem traag en lijzig klinkt?

"Diit iss hèèèt be- riiicht"

Passagiers die dit voor het eerst horen schieten altijd in de lach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-04 09:07
@HaveBlue @eltron
Ik heb ook de trekhaak en een Thule fietsendrager voor 3 fietsen die toch niet pastte. Een ijzerzaag deed de truuk om die bolletjes eraf te zagen. Een beetje glad schuren en toen pastte die wel. Al tig km mee gereden met 2-3 fietsen erop. Hij is er nog niet afgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DekkerM
  • Laatst online: 15-02 20:24
Zijn er nog meer E-Niro rijders met deze optie? 🤪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/geFihufbFjy8EvWu5kCQioMW71A=/800x/filters:strip_icc()/f/image/p1cqX5p6a5DOFhphcbX4RLSr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR

GVR

DekkerM schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 20:41:

[Afbeelding]
De instapverlichting was op? 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

marc4547 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:10:
Cyberspin , hoe plaats ik ook alweer een foto?
Kan jij je berichten misschien ook editten? Tripleposten is niet fijn om te lezen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:07
Outerspace schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Kan jij je berichten misschien ook editten? Tripleposten is niet fijn om te lezen :)
Is maar hoe je het bekijkt of hoe praktisch het is.

Ik werk voor fora 99% van op mijn smartphone.
Op 1 vraag in een post te antwoorden heb ik maar op quote te drukken en mijn ei te leggen

Indien er nu 3 vragen in 1 post staan dan moet ik op een 6" scherm waarvan bijna 50% vertikaal het klavier al inneemt zitten klungelen met de opsplitsing in blokken

Sorry maar overdag heb ik daar de tijd niet voor en s avond niet de goesting

Ook voor moderatoren is het een hel om zaken af te splitsen indien gemengde posts opduiken

[ Voor 6% gewijzigd door bruneelm op 03-03-2020 23:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

bruneelm schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 23:05:
[...]

Is maar hoe je het bekijkt of hoe praktisch het is.

Ik werk voor fora 99% van op mijn smartphone.
Op 1 vraag in een post te antwoorden heb ik maar op quote te drukken en mijn ei te leggen

Indien er nu 3 vragen in 1 post staan dan moet ik op een 6" scherm waarvan bijna 50% vertikaal het klavier al inneemt zitten klungelen met de opsplitsing in blokken

Sorry maar overdag heb ik daar de tijd niet voor en s avond niet de goesting
Dat maakt mij niet heel veel uit, ik vraag hem om zijn berichten te editten en dan pas te posten. Dat doen de meeste mensen die mobiel werken ook, dus voor hem geen uitzondering (ik werk namelijk ook vaak mobiel en kan het ook).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

[Afbeelding]
Waar kijken we hier naar? Ik herken het ff niet, sorry...

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Gisteren gaf Cyberspin aan dat het zenderlogo altijd aanwezig is in de dab radio door op het i'tje te klikken maar hoe kun je zorgen dat het zenderlogo blijft staan ipv die aardbol die je ziet? Ik zou graag bij al mijn favorieten het zenderlogo willen zien?

bedankt voor tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKruk
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22-06 09:22
Ik zie zojuist bij Eukor dat 9 maart een boot vertrekt met bestemming Rotterdam op 19 april. Zou dit dan eindelijk de boot met de MY20 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 14:58

[Afbeelding]
Is dat een reserve schroef van de deur ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
willemoldemans schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:37:
[...]

Is dat een reserve schroef van de deur ? 8)7
Het heeft alles weg van een aardpunt. Als ze gaan werken aan de HV batterij of het elektrische systeem moeten de delen van de auto geaard worden. Omdat de deur slechts met het scharnier vastzit, en gelakte delen geen goede aarding zijn hebben ze hiervoor een aparte aardbout in de deur aangebracht.

Goede kans dat deze ook op de andere portieren aanwezig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Niro-E op 04-03-2020 08:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemoldemans
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 14:58
Niro-E schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 08:52:
[...]

Het heeft alles weg van een aardpunt. Als ze gaan werken aan de HV batterij of het elektrische systeem moeten de delen van de auto geaard worden. Omdat de deur slechts met het scharnier vastzit, en gelakte delen geen goede aarding zijn hebben ze hiervoor een aparte aardbout in de deur aangebracht.

Goede kans dat deze ook op de andere portieren aanwezig is.
imo lijkt het meer op een schroef die uit het drainage gat onder de deur hangt, zou er echt een kier van 2cm tussen de onderkant van de deur en de carrosserie zitten, anders geeft dit een interessant geluid als je de deur dicht gooit

~400v weg "aarden" via een scharnier lijkt me niet zo slim, kan je hem nog beter aan een wielbout vastmaken, aardpunten worden typisch ook niet ingesmeerd met lock-tite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

[Afbeelding]
Er is ooit een schroef gevallen in die deur (losgetrild?) en die valt er nu bijna uit via de ontwateringsopening.

@DekkerM Ik neem aan dat die schroef los zit? Kun je ‘m er niet uit wurmen?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
willemoldemans schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:10:
[...]

imo lijkt het meer op een schroef die uit het drainage gat onder de deur hangt, zou er echt een kier van 2cm tussen de onderkant van de deur en de carrosserie zitten, anders geeft dit een interessant geluid als je de deur dicht gooit

~400v weg "aarden" via een scharnier lijkt me niet zo slim, kan je hem nog beter aan een wielbout vastmaken, aardpunten worden typisch ook niet ingesmeerd met lock-tite
Je aard niet alleen op het scharnier, maar op het chassis, en de deur moet je apart aarden, omdat deze geen goede aarding heeft op zichzelf door het scharnier, maar wel stroom kan geleiden en dus portentiaal gevaarlijk kan zijn bij werkzaamheden. Het lijkt een koper bout, en ziet er exact zo uit als aardpunten in elektrische verdeelkasten..

mr ik heb nog niet gekeken of deze er bij mijn auto ook zit.. want als het een aardpunt is, dan moet deze op alle auto's zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Niro-E op 04-03-2020 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Even een stukje van de foto uitvergroot en het contrast wat opgeschroefd.

1. Die schroef (bout) zit scheef, dus lijkt het niet waarschijnlijk dat dit een ‘vast’ punt is. Ook niet om als aarding te gebruiken, want je kunt er geen moer opdraaien zonder de lak te beschadigen.

2. Er zit duidelijk ruimte om die schroef heen. Hij lijkt uit een rechthoekig (vierkant?) gat te steken. Je kunt een deel van de kop zien en het lijkt een schroef met verzonken kop.

3. Het lijkt een stalen boutje waar óf locktite op zit, óf kopervet, en daarom deels koperkleurig is.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DekkerM
  • Laatst online: 15-02 20:24
Hippe Lip schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:41:
Even een stukje van de foto uitvergroot en het contrast wat opgeschroefd.

1. Die schroef (bout) zit scheef, dus lijkt het niet waarschijnlijk dat dit een ‘vast’ punt is. Ook niet om als aarding te gebruiken, want je kunt er geen moer opdraaien zonder de lak te beschadigen.

2. Er zit duidelijk ruimte om die schroef heen. Hij lijkt uit een rechthoekig (vierkant?) gat te steken. Je kunt een deel van de kop zien en het lijkt een schroef met verzonken kop.

3. Het lijkt een stalen boutje waar óf locktite op zit, óf kopervet, en daarom deels koperkleurig is.
Ik denk inderdaad dat het een losgelopen bout of een bout is die ze erin hebben laten vallen tijdens montage. Wel jammer dat hij gelijk de dorpel beschadigd van een bijna nieuwe auto 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

DekkerM schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:46:
[...]

Ik denk inderdaad dat het een losgelopen bout of een bout is die ze erin hebben laten vallen tijdens montage. Wel jammer dat hij gelijk de dorpel beschadigd van een bijna nieuwe auto 🙈
Als dat je dorpel nu beschadigt, dan is dat een garantiepunt en moet de garage dat toch verhelpen?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

Langzamerhand ga je geloven dat zo begin 2021 die MY20 hier binnen gaat lopen.... 8)7

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Nu online
Hippe Lip schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:38:
Langzamerhand ga je geloven dat zo begin 2021 die MY20 hier binnen gaat lopen.... 8)7
Wil het niet zeggen.. (maar doe het toch) I told you so ..

Nee, even zonder gekheid. Kan mij toch niet voorstellen dat ze echt pas in 2021 zullen komen. Meer dan 2 jaar levertijd op een auto (zelf een e-Niro lijkt me een beetje extreem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Van 3 fasen naar 3 jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommertijd
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoe kom jij aan die wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 07:54
Hippe Lip schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:38:
Net bij de dealer geweest, mijn MY2020 is nog niet bij ze binnen maar staat al wel in de haven volgens hun systeem.
Hij zou binnen nu en 2 weken bij de dealer afgeleverd moeten worden.

De dealer had wel een heleboel MY2019's klaar staan voor uitlevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
DKoenders schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:54:
[...]

Net bij de dealer geweest, mijn MY2020 is nog niet bij ze binnen maar staat al wel in de haven volgens hun systeem.
Hij zou binnen nu en 2 weken bij de dealer afgeleverd moeten worden.

De dealer had wel een heleboel MY2019's klaar staan voor uitlevering.
En waar is die boot nu heen ? >:)

Pagina: 1 ... 79 ... 339 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.