Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 07:36
Yes vandaag bevestigd gekregen dat de auto 2 maart geleverd wordt. 1 april '19 besteld.

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:32

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Z___Z schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:01:
[...]
Grootste minpunt vind ik toch het wind/banden lawaai op de snelweg. Je zou verwachten dat een EV stiller is dan een ICE, maar de isolatie van wiel en wind geluid is op de snelweg toch belangrijker. In de stad is hij wel veel stiller.
Vergis je niet. Doordat de auto zo stil is (geen motorgeluid) hoor je wind en banden veel meer. Relatief klinken die daardoor harder dan in een ICE, maar in absolute zin ook?

Taal is makkelijker als je denkt...

• GagdetGrunn
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 31-03 00:57
Hippe Lip schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Vergis je niet. Doordat de auto zo stil is (geen motorgeluid) hoor je wind en banden veel meer. Relatief klinken die daardoor harder dan in een ICE, maar in absolute zin ook?
Zo praat ik het ook goed voor mezelf. Maar eerlijk gezegd vind ik hem op de snelweg (>90km/uur) relatief luid. Daaronder is het prima. Daarboven was mijn 520d (2009) toch echt veel stiller. (appels met peren, cataloguswaarde €63.000)

Value for money; ja
Beste auto ooit; nee

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Hippe Lip schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 18:13:
[...]

Ja ook in absolute zin. Ik heb er geen meting op gedaan, maar je merkt dit doordat je de radio harder moet zetten op de snelweg. En ja dit is harder dan hij stond in m’n oude Mercedes, want je merkt heel goed dat de radio te hard staat als je na een pauze weer instapt.

Björn heeft wel wat tests gedaan. Hij kwam geloof ik bij 100 km/uur al boven de 70 dB uit.

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:29
Het hangt ook erg van het asfalt af. Tussen Amsterdam en Utrecht ligt nu erg stil asfalt en dat merk je wel in de auto

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
eltron schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:27:
[...]

Scheelt netto ca. € 100/jr, maar als je aan de voordelen weinig tot niets hebt is het ook zonde geld.
100 euro? Hangt er vanaf of die in 2019 of 2020 op kenteken gezet is en of het een dynamic of executive line is en of je in de hoogste belasting schaal zit. Bij mij wordt t worst case, de 3000 zit grotendeels in t deel boven de 45.000 dus 22% bijtelling. Dus netto ca 51,75%*22%*3000=340 euro. Give or take a few pennies.

• Seroendeng
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-03 09:55
Z___Z schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:06:
[...]

Ja ook in absolute zin. Ik heb er geen meting op gedaan, maar je merkt dit doordat je de radio harder moet zetten op de snelweg. En ja dit is harder dan hij stond in m’n oude Mercedes, want je merkt heel goed dat de radio te hard staat als je na een pauze weer instapt.
Je weet dat er een automatische volume compensatie in het media menu zit? Die zet het volume harder als je harder rijdt. Scheelt weer draaien/drukken.

• Minxz
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 13:01
Seroendeng schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 20:51:
[...]

Je weet dat er een automatische volume compensatie in het media menu zit? Die zet het volume harder als je harder rijdt. Scheelt weer draaien/drukken.
Top!.... zet ie ook de kinderen op de achterbank wat zachter?

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 31-03 21:49
plips schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:31:
[...]

100 euro? Hangt er vanaf of die in 2019 of 2020 op kenteken gezet is en of het een dynamic of executive line is en of je in de hoogste belasting schaal zit. Bij mij wordt t worst case, de 3000 zit grotendeels in t deel boven de 45.000 dus 22% bijtelling. Dus netto ca 51,75%*22%*3000=340 euro. Give or take a few pennies.
Ja ze maken het wel ingewikkeld. De meesten zullen in 2020 wel in de 37,35% schijf zitten en max is nu 49,5%. Dat de 3000 grotendeels in 22% tarief zou kunnen zitten had ik me niet gerealiseerd. De essentie blijft dat het zondegeld is als het voor jou niet opweegt tegen de meerwaarde van MY20.

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 31-03 18:05
@GagdetGrunn BMW gebruikt ook speciale ruiten die beter geluid isoleren, Maar in mijn twee X5-en
( €. 95000) hoorde ik ook de wind, banden en motor. Zelfs in de 540 met 8 cylinders (€. 179000) hoorde je de motor en banden maar was zacht motorgeroffel.

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 31-03 18:05
@Seroendeng Waar zit die instelling?

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• henkNL
  • Registratie: september 2019
  • Niet online
Vandaag een 'lange' rit gemaakt van het westen van het land, naar het oosten (170km) en ook weer terug (170km).
Ik had deze rit vooraf in ABRP ingevuld, deze gaf aan om op de heenweg, en op de terugweg te snelladen. Beide keren bij Allego Postillion Arnhem.

Op de heenweg was ik nabij het laadpunt aangekomen, echter zat er nog >70% lading in de accu, dat vond ik teveel om nu al te gaan snelladen. Toch maar in een keer doorgereden naar mijn bestemming en hier met precies 50% aangekomen.

Op de terugweg bij een Fastned even voor 10 minuten bijgetankt, en dat ging dan perfect naar huis.

Nu maar eens stoeien met ABRP om op basis van de praktijk van vandaag (50% bij bestemming, op de terugweg 10 minuten laden en met 15% thuiskomen) de juiste instelling te vinden.

Overal netjes aan de max snelheid (+6km) gehouden, ik denk wel 80% op cruise control gereden, verwarming gewoon aan en een flinke lading achterin, circa 10 graden buiten.

Het verbruik is me in ieder geval erg meegevallen :)

Kia e-Niro 2019 | 2100Wp oost/1800Wp west

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
@henkNL toch kan elke rit anders zijn. Als je morgen in de storm met dezelfde snelheid tegen de wind in rijdt dan is het een heel ander verhaal dan andersom :)
ABRP is meestal wel pessimistisch over het bereik.

• beschuit
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:36

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Vandaag 330 km gereden, 4 personen in de auto. 104 waar 100, plm. 114 waar harder mocht. Bij vertrek geschat bereik 380, bij thuiskomst 30 over, dus er 20km naast. Niet slecht. Een mooi voorbeeld van langzamer rijden en toch eerder thuis ;-)

• conbla
  • Laatst online: 15:33
Zijn er Tweakers die zelf een laadpaal hebben geplaatst i.p.v. via leasemaatschappij?
Ik ben op zoek naar een degelijke wallbox om zelf te laten plaatsen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik rij niet veel km's en kan dagelijks 9-12 uur laden, 1fase is dus prima.
Iemand tips?
Kwam zelf al uit bij een Ecotap DC15.

[Voor 6% gewijzigd door conbla op 08-02-2020 22:15]

• eltron
conbla schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:14:
Zijn er Tweakers die zelf een laadpaal hebben geplaatst i.p.v. via leasemaatschappij?
Ik ben op zoek naar een degelijke wallbox om zelf te laten plaatsen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Ik rij niet veel km's en kan dagelijks 9-12 uur laden, 1fase is dus prima.
Iemand tips?
Kwam zelf al uit bij een Ecotap DC15.
Ik denk dat je deze vraag beter in het grote thuisladen topic kunt stellen (na doorlezen topic start).

• beschuit

beschuit

Verkeerde topic. [knip] fout, zie het.

[Voor 68% gewijzigd door beschuit op 08-02-2020 22:38]

• conbla
eltron schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 22:37:
[...]

Ik denk dat je deze vraag beter in het grote thuisladen topic kunt stellen (na doorlezen topic start).
Thanks!

• DekkerM
  • Laatst online: 07:27
Ik heb zelf een Alfen ICU van Marktplaats gehaald. Staan er regelmatig op. https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr

• Seroendeng
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-03 09:55
Bij audio instellingen - geavanceerd. Heet SDVC... Goeie naam ja.

• conbla
DekkerM schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 23:02:
[...]

Ik heb zelf een Alfen ICU van Marktplaats gehaald. Staan er regelmatig op. https://www.marktplaats.n...abe740c1b&previousPage=lr
Thanks voor de tip, helemaal niet aan gedacht..

• petertenboer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:11
Ook een ruimte onder de motorkap nodig voor je kabels of ander spul.

Voor de mensen die wat leuks willen en het zichzelf gemakkelijk willen maken: http://www.frunk.at/Kia-Niro/

• bruneelm
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08:06
petertenboer schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:14:

Voor de mensen die wat leuks willen en het zichzelf gemakkelijk willen maken: http://www.frunk.at/Kia-Niro/
Indien je doorklikt dan zie je de warmte beelden tijdens het AC laden welke de uitleg zijn voor een deel van de laadverliezen

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06:56
petertenboer schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:14:

Je kunt het ook voor 0 euro zelf maken? 30 min. werk.

• eltron
Vaevictis_ schreef op zondag 9 februari 2020 @ 12:04:
[...]
Je kunt het ook voor 0 euro zelf maken? 30 min. werk.
Foto?

• Tacovdh
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 30-03 23:33
Gisteren onze Niro opgehaald. MY19, graphite grey. Besteld op 6 feb 2019. De auto was toch groter dan ik me herinner van de proefritjes een jaar geleden. Maar wat een luxe... en wat een instelmogelijkheden! Vanavond in de storm gereden, als een rots op de weg. verbruik na de eerste 200 km is 1:5,8. Geen ratre dingetjes, het deksel van de lader was in de werkplaats al gedaan. Het zal me benieuwen, de komende dagen. Met alvast heel veel dank voor alle weetjes die ik op dit forum heb opgedaan!

• eltron
Klopt het dat MY20 beschikt over de UVO app? en dat die 7 jaar gegarandeerd en gratis is?
In MY19 moeten we het doen met beperkte functionaliteit waar je bovendien na een jaar voor moet gaan betalen als je meer wilt dan de basis.
Al mensen ervaring met de procedure na een jaar?
En is er echt geen mogelijkheid om MY19 alsnog van UVO te voorzien? Met name de mogelijkheid om op afstand verwarming of koeling aan te zetten is mij wel wat waard. Terwijl de kosten wellicht deels zijn weg te strepen tegen de jaarlijkse fee die je voor de connected services zou moeten betalen.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@eltron bij mij is de locatie en de rittenregistratie na 49 weken al verdwenen. Denk dat de teller gaat lopen zodra ie in de NL haven wordt ingebouwd.
Ik ga er niet extra voor betalen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Er bestaan MY19s met UVO, maar die rijden niet in Europa. Met een andere head unit waar de communicatiemodule + sim in zit zou het in theorie moeten kunnen.
Kia NL heeft echter al aangegeven dat een retrofit door hen niet mogelijk is.
Zou ook te kostbaar worden denk ik. Alleen het arbeidsloon al om die navi uit- en in te bouwen, en dan nog de vraag of die module er simpelweg opgeprikt kan of dat men met een soldeerbout aan de slag moet..
En dan wil je natuurlijk ook firmware met UVO ondersteuning terwijl de rest (kaarten en TomTom live) EU is.

[Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-02-2020 08:34]

• eltron
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:32:
@eltron bij mij is de locatie en de rittenregistratie na 49 weken al verdwenen. Denk dat de teller gaat lopen zodra ie in de NL haven wordt ingebouwd.
Ik ga er niet extra voor betalen.

***members only***

Er bestaan MY19s met UVO, maar die rijden niet in Europa. Met een andere head unit waar de communicatiemodule + sim in zit zou het in theorie moeten kunnen.
Kia NL heeft echter al aangegeven dat een retrofit door hen niet mogelijk is.
Zou ook te kostbaar worden denk ik. Alleen het arbeidsloon al om die navi uit- en in te bouwen, en dan nog de vraag of die module er simpelweg opgeprikt kan of dat men met een soldeerbout aan de slag moet..
En dan wil je natuurlijk ook firmware met UVO ondersteuning terwijl de rest (kaarten en TomTom live) EU is.
De soldeerbout zal het probleem niet zijn. En als het voor ca. € 500 zou kunnen zou ik er niet lang over na hoeven denken.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
eltron schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:57:
[...]

De soldeerbout zal het probleem niet zijn. En als het voor ca. € 500 zou kunnen zou ik er niet lang over na hoeven denken.
Als deze winter een indicatie is voor de komende 5 jaar dan heb ik geen 500 euro over om op afstand (aan de paal!) te ontdooien. MY19 kan niet op afstand koelen/verwarmen als ie niet aan de laadpaal hangt.

• eltron
CyBeRSPiN schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:08:
[...]

Als deze winter een indicatie is voor de komende 5 jaar dan heb ik geen 500 euro over om op afstand (aan de paal!) te ontdooien. MY19 kan niet op afstand koelen/verwarmen als ie niet aan de laadpaal hangt.
Ik denk dan ook meer aan de zomer; als de afgelopen zomer (met temp tot bijna 40 graden) een indicatie is. :)

• Steeck03
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 06:42
Gisteren gemerkt wat een beetje (veel) wind doet. Van Leeuwarden naar Gouda. Een ritje van 225km (via Zwolle). Gestar met 390km op de GOM. Uiteindelijk thuis nog 46km over.

• Steeck03
Z___Z schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 19:06:
[...]

Björn heeft wel wat tests gedaan. Hij kwam geloof ik bij 100 km/uur al boven de 70 dB uit.
Het is mij opgevallen dat de radio zachter gaat op het moment dat je gaat rijden. Ik denk dat het andersom ook zo is. Vreemde instelling, maar goed het is niet anders

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 31-03 17:10
Steeck03 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:12:
Gisteren gemerkt wat een beetje (veel) wind doet. Van Leeuwarden naar Gouda. Een ritje van 225km (via Zwolle). Gestar met 390km op de GOM. Uiteindelijk thuis nog 46km over.
Dat was met de ice niet anders hoor, vanmorgen de Afsluitdijk over vanaf Friesland :)
Vanaf volgende maand mag ik het met de e-Niro doen :9~

• sonzter
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16:06
Marcva schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:35:
[...]

Vanaf volgende maand mag ik het met de e-Niro doen :9~
Krijg je de MY19 of MY20?

• Marcva
MY20. Eén van de eersten denk ik. Waarschijnlijk zijn ze vrijdag in Rotterdam aangekomen.
Hoop dat er niet te veel kinderziektes in zitten, al zijn de wijzigingen ook niet zo groot en niet helemaal nieuw: UVO wordt al langer toegepast, maar nog niet in NL. En de navi / entertainment wordt ook al een paar maanden in de hybrides toegepast.

• Rostares
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:41
Iemand trouwens een idee van de actuele levertijd van de MY2020?

Hoor weer wisselende berichten, de ene zeg 2021, de ander voor de bouwvak, dan weer eind van het jaar. Net als ik op het punt sta om te bestellen is er weer die onduidelijkheid.

• Marcva
Rostares schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:33:

Hoor weer wisselende berichten, de ene zeg 2021, de ander voor de bouwvak, dan weer eind van het jaar. Net als ik op het punt sta om te bestellen is er weer die onduidelijkheid.
Kia geeft last van sluiting toeleveranciers China (Corona-virus). Bericht op BNR vanmorgen. Bij FD staat het bericht achter een paywall.
De leveringstermijn was altijd al vaag, maar dat wordt er nu niet beter op. Denk dat niemand hier de komende weken een zinnig woord over kan zeggen.
Vorige week had NOS het al over Hyundai, waar KIA onderdeel van is: Marcva in "Het grote Kia e-Niro topic"

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Marcva schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:32:
[...]

Kia geeft last van sluiting toeleveranciers China (Corona-virus). Bericht op BNR vanmorgen. Bij FD staat het bericht achter een paywall.
De leveringstermijn was altijd al vaag, maar dat wordt er nu niet beter op. Denk dat niemand hier de komende weken een zinnig woord over kan zeggen.
Vorige week had NOS het al over Hyundai, waar KIA onderdeel van is: Marcva in "Het grote Kia e-Niro topic"
https://outline.com/FLvB45 O-)

• Rostares
[...]

Aha, dat is natuurlijk ook weer waar. Zal dat wel met elkaar te maken hebben, wel vervelend. Maar staat niet in verhouding tot al het leed die dit virus met zich meebrengt.

• Mabion
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:29
Marcva schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:49:
[...]

MY20. Eén van de eersten denk ik. Waarschijnlijk zijn ze vrijdag in Rotterdam aangekomen.
Hoop dat er niet te veel kinderziektes in zitten, al zijn de wijzigingen ook niet zo groot en niet helemaal nieuw: UVO wordt al langer toegepast, maar nog niet in NL. En de navi / entertainment wordt ook al een paar maanden in de hybrides toegepast.
Mooi - dan kunnen we dus binnenkort de eerste foto's verwachten van MY20!

Ben benieuwd hoe het 7" cluster (achter het stuur) er nu uiteindelijk uit komt te zien - volgende de website zou hier het huidige cluster (zoals in de MY19) voor worden gebruikt. Maar het cluster uit de Niro Hybrid ziet er mijns inziens beter uit, en zou deze dan ook verwachten in de e-Niro MY20.

• plips
  • Nu online
[...]

Jaloers. Mijn MY20 is nog niet aangekomen denk ik, in ieder geval van de dealer nog niets gehoord. Definitief besteld door de dealer bij de fabriek vlak voor kerst. Zelf de order al geplaats in maart 2019.

• plips
  • Nu online
Dank... zal de levertijden wel weer met een maand of drie gaan verlengen... Kan ik straks nog met de ICE op vakantie..

• mfjnab
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12:56

Ik hou nog steeds een jaar levertijd aan voor mijn op 8 okt. 2019 bestelde auto. Zou het dus heel bijzonder vinden als nu bestelde auto's er eerder zijn dan eind 2020/begin 2021

• petertenboer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:11
Iemand ervaring met een bluetooth OBD Dongle voor iPhone om gegevens uit te lezen?
Zo ja zou je mij kunnen doorgeven welke je hebt, want ik zie door de bomen het bos niet meer :-).

• plips
  • Nu online
[...]

Niet alleen last van Corona virus: https://www.caradvice.com.au/813893/stink-bugs-hyundai-kia/

• GVR
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 07:36
[...]

Leuk dan zijn we al met z'n tweeën :) Hier in Eindhoven rij ik als 't goed is vanaf 2 maart rond.

• DKoenders
  • Laatst online: 14:30
GVR schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:55:
[...]

Leuk dan zijn we al met z'n tweeën :) Hier in Eindhoven rij ik als 't goed is vanaf 2 maart rond.
Maak er maar 3 van, als het goed is wordt die van mij 9 maart uitgeleverd :)

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

petertenboer schreef op maandag 10 februari 2020 @ 19:18:
Iemand ervaring met een bluetooth OBD Dongle voor iPhone om gegevens uit te lezen?
Zo ja zou je mij kunnen doorgeven welke je hebt, want ik zie door de bomen het bos niet meer :-).
Ja, ik heb er al heel wat geprobeerd, maar tot nu toe maar eentje gevonden die werkt met de iPhone. Dat is de Vgate iCar Pro.

Zie ook het verhaal hier:
https://www.kiaclub.nl/to...uik-abrp/page/7/#comments

• eltron
Hippe Lip schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:52:
[...]

Ja, ik heb er al heel wat geprobeerd, maar tot nu toe maar eentje gevonden die werkt met de iPhone. Dat is de Vgate iCar Pro.

Zie ook het verhaal hier:
https://www.kiaclub.nl/to...uik-abrp/page/7/#comments
En werkt ook goed met android is mijn ervaring :)

• Marc Both
  • Laatst online: 07-03 21:44
DKoenders schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:30:
[...]

Maak er maar 3 van, als het goed is wordt die van mij 9 maart uitgeleverd :)
4! Mijn my20 komt ook eind feb begin maart!

• Rostares
mfjnab schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:24:
[...]

Ik hou nog steeds een jaar levertijd aan voor mijn op 8 okt. 2019 bestelde auto. Zou het dus heel bijzonder vinden als nu bestelde auto's er eerder zijn dan eind 2020/begin 2021
Denk dat ik maar gewoon bestel.. Met de mogelijkheid om er vanaf te zien als deze niet meer in 2020 komt. In 2021 is het omslagpunt qua bijtelling/eigen bijdrage niet interessant meer.

• Marcva
Ik scande "bugs" in de link en dacht aan de software in de auto :+
Het artikel gaat over Australië dat exoten buiten de deur wil houden, vraag mij af of dat effect heeft op de levering van auto's naar andere continenten. Wellicht allen in positieve zin: minder / later naar Australië, dus meer naar elders. Of ben ik dan te optimistisch?

• Murzeltje
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15:20

Murzeltje

PSN : Murzeltje1976

Marcva schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 09:03:
[...]

Ik scande "bugs" in de link en dacht aan de software in de auto :+
Het artikel gaat over Australië dat exoten buiten de deur wil houden, vraag mij af of dat effect heeft op de levering van auto's naar andere continenten. Wellicht allen in positieve zin: minder / later naar Australië, dus meer naar elders. Of ben ik dan te optimistisch?
Denk niet dat het iets uitmaakt, ze gassen die hele boot denk ik, en dan gaat 'ie gewoon weer richting Australië.

Kan me niet voorstellen dat ze die boot uit gaan laden, alle auto's apart gaan controleren en dan zeggen"weet je wat, we sturen die boot nu maar naar europa"

PSN : Murzeltje1976

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

eltron schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:01:
[...]

En werkt ook goed met android is mijn ervaring :)
Met Android is het eigenlijk nooit echt een probleem geweest. Juist met de iPhone kon tot voor kort niemand een geschikte koppeling met de e-Niro maken. Nu is er tenminste één plug waarvan we weten dat die wel werkt.

Helaas lijkt daar wel een kanttekening bij te maken: je moet de plug er telkens even uittrekken en weer insteken nadat de auto opnieuw gestart is. Het is nog niet duidelijk of dit alleen zo is bij de exemplaren (klonen?) die via Ali komen of dat dit altijd zo is. Volgens de specs heeft de Pro-versie met BLE namelijk wel een wake-up-functie. Lijkt me dat die de plug toch weer tot actie aan moet zetten als je de auto weer start. Of zou de plug dat opnieuw starten niet in de gaten hebben omdat er via OBD geen signaal is dat dit starten doorgeeft en de plug dus niet weet dat-ie wakker moet worden?

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Hippe Lip schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:21:
[...]

Helaas lijkt daar wel een kanttekening bij te maken: je moet de plug er telkens even uittrekken en weer insteken nadat de auto opnieuw gestart is.
Beter een verloopstekker gebruiken dan die je zoveel mogelijk laat zitten. De OBD poort is niet gemaakt om veelvuldig in en uit te pluggen.

• beschuit

beschuit

Lees ik het nou goed, jongens, je hebt een auto van 45K en dan koop je een kloon op Ali ipv van het origineel om in je auto te pluggen? Een origineel wat zo te zien 25 euro kost? Of lees ik het verkeerd?

• Marcva
Hippe Lip schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:21:
[...]

Met Android is het eigenlijk nooit echt een probleem geweest.
[...]Helaas lijkt daar wel een kanttekening bij te maken: je moet de plug er telkens even uittrekken en weer insteken nadat de auto opnieuw gestart is.[...]
Bij Android kan 'ie dus wel gewoon blijven zitten?

Welke extra info levert een OBD dongle t.o.v. de interface van de auto?

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Marcva schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Welke extra info levert een OBD dongle t.o.v. de interface van de auto?
O.a. accutemperatuur, state of health, spanning van individuele cellen, spanning van de 12V accu, totaal kWh geladen, totaal kWh verbruikt. En verder nog een hele hoop andere attributen die minder interessant zijn ;)
Hier een overzicht van de voor de Kona/e-Niro bijzondere elementen: https://github.com/JejuSo...%20Niro%20EV/extendedpids
Dit als aanvulling op de zaken die elke auto standaard heeft, zoals actuele snelheid, stand van de pedalen, stand van het stuur, etc.

Leuk die harde wind. Met 135km/u tegen de wind in: bijna 30kWh/100km!

[Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-02-2020 14:44]

• Kelnarath
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 14:48

Die van mij MY2020 + 1 Fase is in september 2019 besteld door de leasemaatschappij en in december is de echte order geplaatst door de dealer bij Kia, geschatte levering: einde Q1 2020.

Zonet gebeld door de dealer: Ze krijgen geen MY20 met 1 fase binnen in Q1 (mede i.v.m het corona virus).
Ter compensatie is mij kosteloos een upgrade aangeboden naar een fase 3 model met een nieuwe levering in Q2.

Uiteraard hiermee akkoord gegaan :-)

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 15:46
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:25:
[...]

Leuk die harde wind. Met 135km/u tegen de wind in: bijna 30kWh/100km!
Misschien ging ik iets harder, met pieken tot boven de 40 kW.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• Mabion
Kelnarath schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 17:37:
[...]

Die van mij MY2020 + 1 Fase is in september 2019 besteld door de leasemaatschappij en in december is de echte order geplaatst door de dealer bij Kia, geschatte levering: einde Q1 2020.

Zonet gebeld door de dealer: Ze krijgen geen MY20 met 1 fase binnen in Q1 (mede i.v.m het corona virus).
Ter compensatie is mij kosteloos een upgrade aangeboden naar een fase 3 model met een nieuwe levering in Q2.

Uiteraard hiermee akkoord gegaan :-)
Lucky you!

• Unknown90
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14:57
Vanmiddag op de snelweg een vrachtwagen vol met e-Niro's voorbij zien gaan richting het noorden, fantastisch om te zien (als een kind zo blij haha). Helaas nog even wachten, verwachte levering in mei.

• Marcva
Unknown90 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 18:29:
Vanmiddag op de snelweg een vrachtwagen vol met e-Niro's voorbij zien gaan richting het noorden, fantastisch om te zien (als een kind zo blij haha). Helaas nog even wachten, verwachte levering in mei.
Hopelijk zit die van mij daarbij :9
Dealer zei vanmiddag dat ie nog niet specifieker kon worden dan 'maart' :|

• driel24
  • Laatst online: 15:41
Die versie MY2020 is toch echt het best bewaarde geheim..... Nog geen foto/video te vinden, terwijl hij al bijna in NL zou moeten zijn.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• Marc Both
driel24 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:26:
Die versie MY2020 is toch echt het best bewaarde geheim..... Nog geen foto/video te vinden, terwijl hij al bijna in NL zou moeten zijn.
Sterker nog. Er moeten stiekem al een aantal MY20's te vinden zijn in Nederland...

• Marcva
Marc Both schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:32:
[...]

Sterker nog. Er moeten stiekem al een aantal MY20's te vinden zijn in Nederland...
Maar nog niet in het wild / voorbij de dealer ;)
Benieuwd of ze bij de RDW te onderscheiden zijn van de MY19. Dan gaan de data-boys hier wel piepen denk ik :+

• Marc Both
Marcva schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 12:38:
[...]

Maar nog niet in het wild / voorbij de dealer ;)
Benieuwd of ze bij de RDW te onderscheiden zijn van de MY19. Dan gaan de data-boys hier wel piepen denk ik :+
Ik veronderstel dat dit gewoon mogelijk in. In de eerste post in dit topic wordt verwezen naar de tenaamstelligsdata. Hierin kun je filteren op de Niro en vervolgens op cataloguswaarde van de auto. De my20 heeft een hogere cataloguswaarde dan de my19...

• kdeboois
Mijn eerste 10.000 km zitten er op. 18.9 kWh / 100 km gemiddeld zonder mijn best te doen om zuinig te rijden (eerder het tegenovergestelde)

• Steeck03
Waar maak jij je kilometers? Op het circuit. minder dan 69h over 10000km. Indrukwekkend of misschien juist niet

• kdeboois
Steeck03 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:25:
Waar maak jij je kilometers? Op het circuit. minder dan 69h over 10000km. Indrukwekkend of misschien juist niet
Veel snelweg. Bijna alleen maar snelweg, als ik moet gokken 95%.

145 km/h gemiddeld... ik denk dat die timer niet helemaal klopt...

[Voor 10% gewijzigd door kdeboois op 13-02-2020 15:40]

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
Ik mis in je filmpje "Bjørn Nyland style" wel het irritante gehinnik. :)
Veel snelweg. Bijna alleen maar snelweg, als ik moet gokken 95%.
Toch voor 94.99% dan "autobahn"?
Steeck03 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:25:
Het meest indrukwekkend is dat de Kia dat voor elkaar krijgt aan 18.9 kWh/100 km. Kan Tesla nog iets van leren. :)

[Voor 54% gewijzigd door IvoB2 op 13-02-2020 15:41]

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• kdeboois
Kia Nederland dumpt net even een aantal video’s over UVO Connect

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
kdeboois schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:18:
Mijn eerste 10.000 km zitten er op. 18.9 kWh / 100 km gemiddeld zonder mijn best te doen om zuinig te rijden (eerder het tegenovergestelde)

[Twitter]
Hier ook, over de 30.000 km heen nu. Gemmiddeld 18.9 kWh/100 km volgens de boordcomputer.

• sonzter
  • Registratie: september 2015
Mijn collega heeft vandaag te horen gekregen van LM dat hij binnen nu en een week zijn Kia mag ophalen/afgeleverd krijgt. Ons is het 2020 model beloofd dus ben benieuwd :)

• IvoB2
Z___Z schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:40:
Hier ook, over de 30.000 km heen nu. Gemmiddeld 18.9 kWh/100 km volgens de boordcomputer.
18.9 kWh/100 km is nu niet zo indrukwekkend. Relevant is of je die 30.000 km ook kreeg afgehaspeld in 206 uur? Dan zou het zeer indrukwekkend zijn.

[Voor 53% gewijzigd door IvoB2 op 13-02-2020 15:44]

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• Steeck03
[...]

Het meest indrukwekkend is dat de Kia dat voor elkaar krijgt aan 18.9 kWh/100 km. Kan Tesla nog iets van leren. :)
[/quote]

Daar heb je gelijk in. Toen ik zondag uit Leeuwarden kwam haalde ik ruim boven de 27kWh per 100 :'( .

Dus 10000met deze snelheid en 18.9 is inderdaad heel indrukwekkend

• eltron
Steeck03 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:44:
[...]

[/quote]

Daar heb je gelijk in. Toen ik zondag uit Leeuwarden kwam haalde ik ruim boven de 27kWh per 100 :'( .

Dus 10000met deze snelheid en 18.9 is inderdaad heel indrukwekkend
en ongetwijfeld een mooie stapel snelheids boetes. 10.000km/69u= gemiddeld! 145km/h om een dergelijk gemiddelde te halen moet je constant op topsnelheid rijden.

• kdeboois
eltron schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:47:
[...]

en ongetwijfeld een mooie stapel snelheids boetes. 10.000km/69u= gemiddeld! 145km/h om een dergelijk gemiddelde te halen moet je constant op topsnelheid rijden.
5 boetes. Had niet door dat de trajectcontrole op de A2 van 3 naar 5 trajecten was geüpgrade 🤬

• Steeck03
Die krijg ik dan weer gelukkig erg weinig. Al moet ik nu wel oppassen. Mijn oren werken niet meer als snelheidsmeter. :-)

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• ningalloon
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-03 22:08
Mr. EV heeft een filmpje gepost over OVMS in zijn KIA E-Niro.

YouTube: Installing and using OVMS (Open Vehicle Monitoring System)

• eltron
Er staat ook een reactie bij waaruit is op te maken dat je via OVMS de preheating/cooling wel zou kunnen gebruiken. Je moet dan de auto in "camping mode" zetten, maar helaas vind ik die in mijn instructieboekje niet terug(?). Het lijkt er overigens op dat je de auto dan parkeert en de preheating/cooling gedurende de gehele tijd aan staat.

"I use OVMS since December 2019. I bought it, because i wanted to heat and cool the E-Niro in Winter or Sommer without a plug-in. But how does it work? On the E-Niro and the Kona you can switch to "Camping mode". A nice thing but you cannot lock the door from outside when it's on! With OVMS you can! Switch to camping mode, set the temperature, turn off automatic functions like light and wipers(light switches on in dark and the wipers start there work when it's raining while you park your car.... 😂😉... ) leave the car and lock it with the app! Done! When you be back, your car receives you in the pre-ordered conditions! You can use all functions like preheated/cooled seats too! In camping mode the car uses the high voltage battery without draining the 12V battery! My experience in the wintertime with around 0 degrees is a loose of 2 Percent/hour capacity of the high voltage battery energylevel. You can heat/cool your E-Niro or Kona for 5 hours and loose only 10% of your capacity. I love this function and use it for the time in winter, when I go for shopping or eat in a restaurant and so on... The only thing you should do is: take the car keys with you. If there is an error with the app(no connection, no more power in your mobile accu,...) it helps to open the door with the analogous key. The radio key does not work will you use OVMS to lock your car! So have fun and sorry, if my English grammar is not always top😉.. And notice: you use the OVMS always on your own risk! Make sure you don't hurt someone or damage your car and lose your warranty while operating the OVMS!"

[Voor 3% gewijzigd door eltron op 13-02-2020 18:30]

• IvoB2
kdeboois schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:50:
[...]

5 boetes. Had niet door dat de trajectcontrole op de A2 van 3 naar 5 trajecten was geüpgrade 🤬
Valt dan nog mee. Bij die "topsnelheden" trekken ze - voor je het door hebt - hier gewoon ter plekke je rijbewijs in.
(Ik zou je filmpje naar de hoofdzetel van Kia sturen, kunnen ze ongetwijfeld gebruiken als reclamespot :) .

[Voor 16% gewijzigd door IvoB2 op 13-02-2020 18:35]

• ningalloon
eltron schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:25:
[...]

Er staat ook een reactie bij waaruit is op te maken dat je via OVMS de preheating/cooling wel zou kunnen gebruiken. Je moet dan de auto in "camping mode" zetten, maar helaas vind ik die in mijn instructieboekje niet terug(?). Het lijkt er overigens op dat je de auto dan parkeert en de preheating/cooling gedurende de gehele tijd aan staat.

"I use OVMS since December 2019. I bought it, because i wanted to heat and cool the E-Niro in Winter or Sommer without a plug-in. But how does it work? On the E-Niro and the Kona you can switch to "Camping mode". A nice thing but you cannot lock the door from outside when it's on! With OVMS you can! Switch to camping mode, set the temperature, turn off automatic functions like light and wipers(light switches on in dark and the wipers start there work when it's raining while you park your car.... 😂😉... ) leave the car and lock it with the app! Done! When you be back, your car receives you in the pre-ordered conditions! You can use all functions like preheated/cooled seats too! In camping mode the car uses the high voltage battery without draining the 12V battery! My experience in the wintertime with around 0 degrees is a loose of 2 Percent/hour capacity of the high voltage battery energylevel. You can heat/cool your E-Niro or Kona for 5 hours and loose only 10% of your capacity. I love this function and use it for the time in winter, when I go for shopping or eat in a restaurant and so on... The only thing you should do is: take the car keys with you. If there is an error with the app(no connection, no more power in your mobile accu,...) it helps to open the door with the analogous key. The radio key does not work will you use OVMS to lock your car! So have fun and sorry, if my English grammar is not always top😉.. And notice: you use the OVMS always on your own risk! Make sure you don't hurt someone or damage your car and lose your warranty while operating the OVMS!"
De "camping mode" is volgens mij niets anders dan de auto gewoon aanzetten, zodat je power hebt van de HV accu.
Voordeel is dat je met OVMS de auto dan wel op slot kan zetten. Dat klopt dat werkt heb ik getest.
Alleen toen ik OVMS weer gebruikte om te open ging het alarm af.
Gewoon de keyfob gebruiken om te openen en je hebt dat probleem niet meer.

• niroot
  • Laatst online: 15:36
ningalloon schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 20:52:
[...]

De "camping mode" is volgens mij niets anders dan de auto gewoon aanzetten, zodat je power hebt van de HV accu.
Voordeel is dat je met OVMS de auto dan wel op slot kan zetten. Dat klopt dat werkt heb ik getest.
Alleen toen ik OVMS weer gebruikte om te open ging het alarm af.
Gewoon de keyfob gebruiken om te openen en je hebt dat probleem niet meer.
Daar heb je OVMS niet echt voor nodig. Je kunt de auto ook afsluiten met de fysieke sleutel die in de keyfob zit. Neem de keyfob wel gewoon mee, dan kan een inbreker de auto niet (gemakkelijk) meenemen.

• ningalloon
niroot schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:08:
[...]

Daar heb je OVMS niet echt voor nodig. Je kunt de auto ook afsluiten met de fysieke sleutel die in de keyfob zit. Neem de keyfob wel gewoon mee, dan kan een inbreker de auto niet (gemakkelijk) meenemen.
Klopt, is zelfs een filmpje van
YouTube: Kona Electric Utility Mode / Dog Mode

• ningalloon
Die "camping mode" staat in de handleiding op 5-49 als gebruikers mode.

• niroot
  • Laatst online: 15:36
Top! Ik had het inderdaad niet zelf verzonnen maar kon het filmpje zo snel niet terug vinden.

• NiroNiro
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
driel24 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 08:26:
Er staat een foto van de dash op facebook in de e-Niro groep:
https://imgur.com/a/HG62rNV

EDIT: Plaatje werkt op de 1 of andere manier niet... kan iemand dat fixen? Hier is de link https://imgur.com/a/HG62rNV

[Voor 14% gewijzigd door NiroNiro op 14-02-2020 09:05]

• DekkerM
  • Laatst online: 07:27
NiroNiro schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:03:
[...]

[Afbeelding]

EDIT: Plaatje werkt op de 1 of andere manier niet... kan iemand dat fixen? Hier is de link https://imgur.com/a/HG62rNV
Ziet er gelikt uit. Ben benieuwd.

• Mieryi
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 30-03 08:31
Op Kia.nl zijn toch gewoon beelden van de E-Niro my20 te zien?
Zelfde achterlichten en dashboard als nieuwe hybrids. Verder zelfde als my19.

https://www.kia.com/nl/modellen/e-niro/ontdekken/

[Voor 18% gewijzigd door Mieryi op 14-02-2020 10:13. Reden: Link kia toegevoegd]

• Mabion
NiroNiro schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 09:03:
[...]

[Afbeelding]

Dus toch gewoon het 7" cluster uit de MY19.
Bedankt voor het delen.

• NiroNiro
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
ja cluster is wel hetzelfde gebleven idd.. alleen groter navi scherm en iets andere dash...

• CyBeRSPiN
  • Nu online
eltron schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:25:
[...]

Haha dat is nogal een hack en ook gok dat je auto dan veilig staat. Die camping/utility mode is niet bedoeld om je auto onbeheerd achter te laten. Het alarm zal waarschijnlijk niet afgaan.
Maar wel creatief gevonden :)

• Niro-E
  • Laatst online: 14:59
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:53:
[...]

Haha dat is nogal een hack en ook gok dat je auto dan veilig staat. Die camping/utility mode is niet bedoeld om je auto onbeheerd achter te laten. Het alarm zal waarschijnlijk niet afgaan.
Maar wel creatief gevonden :)
Idd, en tot zover heb ik het nog niet echt gemist, de verwarming is goed snel warm.
En het is niet dat de accu ook voorverwarmd wordt zoals bij Model 3, dus ook hiervoor hoef je het niet te doen.

• driel24
Horen jullie geluid bij gebruik richtingaanwijzers ?

• Niro-E
  • Laatst online: 14:59
driel24 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:09:
Horen jullie geluid bij gebruik richtingaanwijzers ?
ja, al is het wel zo dat het niet gebruiken van de richtingaanwijzer meer geluid maakt :-)

• driel24
Niro-E schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:12:
[...]

ja, al is het wel zo dat het niet gebruiken van de richtingaanwijzer meer geluid maakt :-)
Hij is net afgeleverd :)

Ik bedenk me nu..... ook de opstart deuntjes hoor ik niet..

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 31-03 15:33
Was al een tijdje op zoek naar een auto, uiteindelijk is de keuze komen te vallen op de antraciete Executive versie van deze auto *O*
Vandaag 12.30 test gereden en om 15.00 staat de bestelling bij de leasemaatschappij.

Steam

Pagina: 1 ... 76 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True