Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• DKoenders
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15:35
driel24 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Hij is net afgeleverd :)

Ik bedenk me nu..... ook de opstart deuntjes hoor ik niet..
Veel plezier ermee.
Misschien wel beter zonder die deuntjes ;) :9
Heb je een MY19 of MY20?

• driel24
  • Laatst online: 15:25
DKoenders schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:08:
[...]

Veel plezier ermee.
Misschien wel beter zonder die deuntjes ;) :9
Heb je een MY19 of MY20?
my19

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• DKoenders
OK, ook top.
Veel plezier ermee.

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 01-04 16:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Steeck03 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:44:
[...]

Het meest indrukwekkend is dat de Kia dat voor elkaar krijgt aan 18.9 kWh/100 km. Kan Tesla nog iets van leren. :)
[/quote]

Daar heb je gelijk in. Toen ik zondag uit Leeuwarden kwam haalde ik ruim boven de 27kWh per 100 :'( .

Dus 10000met deze snelheid en 18.9 is inderdaad heel indrukwekkend
Prima verbruik maar naar mijn inziens niet heel bijzonder.

Na 15.000km staat de verbruiksmeter van mijn SR+ op 17.3 kWh /100km, dat is incl. 1000km met aanhanger en een paar ritjes autobahn wat er behoorlijk lomp aan toe ging.

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• Steeck03
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 15:28
Met een gemiddelde van 145 vind ik het wel spectaculair. Om 145 gemiddeld te halen moet je tch veel tegen de topsnelheid aan zitten

• revolution-nl
  • Laatst online: 01-04 16:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Steeck03 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:35:
Met een gemiddelde van 145 vind ik het wel spectaculair. Om 145 gemiddeld te halen moet je tch veel tegen de topsnelheid aan zitten
18.9kWh /100km met een gemiddelde van 145 was dan vast met wind mee, berg af, en kroeg inzicht.
;)

8000Wp solar | Tesla Model 3 SR+ | Skoda Citigo E iV | Gasloos

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:34
revolution-nl schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:42:
[...]

18.9kWh /100km met een gemiddelde van 145 was dan vast met wind mee, berg af, en kroeg inzicht.
;)
Het is een Kia software bug. De enige die ik ken. Als je het overzicht hebt bekeken reset hij de timer, maar de km’s en het verbruik blijven staan.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:24
kdeboois schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Het is een Kia software bug. De enige die ik ken. Als je het overzicht hebt bekeken reset hij de timer, maar de km’s en het verbruik blijven staan.
Doe ik er nog een bug bij:
Als je de navigatie hebt ingesteld krijg je een waarschuwing wanneer je rit langer is als je range.
Maar als je een snellere route voorgesteld krijgt vanwege file en je accepteert die, dan wordt de reeds afgelegde afstand ook meegenomen in de vergelijking met de resterende range. En dan krijg je met 20 km te gaan en 50 range toch een waarschuwing dat de range ontoereikend is.

• GagdetGrunn
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 31-03 00:57
Mijn timer klopt ook niet. 9800 km in 36 uur, yeah right!

Ik vermoed dat hij gerest is toen de gehele boardcompu spontaan opnieuw opstarte. Nu 2x gehad....met KIA logo op het dash-scherm enzo.

Ik vind 18.9 wel knap trouwens. Ik zit op 21.9/100 km.

————————————————————

Andere vraag; ene keer als ik hem aan de stekker plug 🔌 gaan de deuren automatisch op slot paar seconden na aansluiten. Andere keer gebeurt dat weer niet. Heb er nog geen logica in kunnen ontdekken. Iemand die weet hoe het werkt?

[Voor 37% gewijzigd door GagdetGrunn op 14-02-2020 19:46]

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-04 08:32

Hippe Lip

+ + + NL + + +

driel24 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:13:
[...]

Hij is net afgeleverd :)

Ik bedenk me nu..... ook de opstart deuntjes hoor ik niet..
Eh, een MY19 zonder opstartdeuntjes? Ik ben sinds de auto half mei afgeleverd werd op zoek naar hoe ik die deuntjes uitgezet krijg. Ik kan er nog steeds niet aan wennen.

Hoe zet je dat uit??? 8)7 :?

Taal is makkelijker als je denkt...

• NiroNiro
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
GagdetGrunn schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:36:
————————————————————

Andere vraag; ene keer als ik hem aan de stekker plug 🔌 gaan de deuren automatisch op slot paar seconden na aansluiten. Andere keer gebeurt dat weer niet. Heb er nog geen logica in kunnen ontdekken. Iemand die weet hoe het werkt?
Bij mij gebeurt dit als ik de auto net van het slot heb gehaald en de deuren niet heb geopend. Dan gaat ie paar secondes na aansluiten weer op slot.

• Steeck03
  • Laatst online: 15:28
Dat is een feature. En niet eens een nieuwe. Die hadden de toyota’s 20 jaar geleden al. Speciaal voor mensen die teveel met elkaar kletsen bij het afscheid nemen.Je vergeet dat je de auto open hebt, dus gAt hij weer op slot

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:02
NiroNiro schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:44:
[...]

Bij mij gebeurt dit als ik de auto net van het slot heb gehaald en de deuren niet heb geopend. Dan gaat ie paar secondes na aansluiten weer op slot.
Als aanstaande E-Niro rijder: ik vermoed dat je de laadpoort moet ontgrendelen met de afstandsbediening. Als je de deuren zelf dan niet opent lijkt het mij logisch dat 'ie weer op slot gaat.
Mijn auto's van de laatste 10-20 jaar deden dat allemaal bij ontgrendelen en niet openen zoals @Steeck03 terecht opmerkt. Alleen hadden die geen laadpoort :+

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 14:40
Nog mensen die vinden dat de bordenherkenning van de e-Niro niet naar behoren werkt?
In de Kona EV werkte dit bijna perfect en in de e-Niro (MY2019) werkt dit in onze versie blijkbaar bijna nooit goed. Baseert zich voor 90% op de snelheidsbeperkingen in de nav (die dan nog niet eens up to date is).

Eigenaardig, gezien beide voertuigen nagenoeg eenzelfde nav-systeem hebben.
Of moet je dat nog ergens bijstellen/fijntunen?

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 15:34
Welke bordenherkenning? Daar heb ik nooit iets van gemerkt. Wel dat de borden die worden getoond door nav regelmatig niet kloppen.

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• petertenboer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14:08
Zit geen herkenning voor verkeersborden op de Niro E

• Nelis13
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:17
Bij jullie ook de Mijn KIA app uit de lucht sinds gisteren?

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Nu online
Nelis13 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:36:
Nee, doet het net als anders.........behoorlijk beroerd. }:|

• Nelis13
Ik krijg een foutmelding ook bij inloggen op internet bij mijnkia. In de foutcode staat iets over verlengen family card. Ik heb mijn auto inmiddels 1 jaar en 1 week. En no way dat ik ga betalen voor de functies van de mijnkia app.

• petertenboer
Er is ook weer een nieuwe versie van abetterrouteplanner. Hierbij kun je ook weer op laadpalen klikken en aangeven of je de betreffende leverancier prefereert of wil mijden.
Tevens kun je nu de route steeds opnieuw laten herberekenen met de data van EVNotify.

Kortom, het wordt steeds beter.

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

petertenboer schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 16:28:
Er is ook weer een nieuwe versie van abetterrouteplanner. Hierbij kun je ook weer op laadpalen klikken en aangeven of je de betreffende leverancier prefereert of wil mijden.
Tevens kun je nu de route steeds opnieuw laten herberekenen met de data van EVNotify.

Kortom, het wordt steeds beter.
En als ABRP dan ook nog werkt met Apple Car Play en Android Auto is het helemaal fraai!

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Nelis13 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 14:55:
Ik krijg een foutmelding ook bij inloggen op internet bij mijnkia. In de foutcode staat iets over verlengen family card. Ik heb mijn auto inmiddels 1 jaar en 1 week. En no way dat ik ga betalen voor de functies van de mijnkia app.
Is je beurt wel op tijd uitgevoerd? Dan wordt ook je family card (gratis) verlengd. Zo niet, dan zijn ze dat vergeten bij de garage. Even naar vragen...

• petertenboer
Hippe Lip schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:48:
[...]

En als ABRP dan ook nog werkt met Apple Car Play en Android Auto is het helemaal fraai!
Dat zou wat mij betreft de app helemaal compleet maken. Nu met je nog af en toe refreshen om de App de data van EVNotify te laten verwerken en naar de navigatie app te sturen.

De bouwers zijn snel met updates, dus wie weet....

• IvoB2
kdeboois schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:47:
[...]

Niet alleen KIA, de Kona EV doet net hetzelfde.
Dus je verbruik is ineens niet meer spectaculair maar eerder aan de hoge kant. :+

[Voor 11% gewijzigd door IvoB2 op 16-02-2020 09:21]

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• IvoB2
petertenboer schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 11:38:
Zit geen herkenning voor verkeersborden op de Niro E
Ging er - verkeerdelijk dus - van uit dat technisch en het navigatiesysteem bij beiden gelijkwaardig waren.

Ben er nu ook al achter dat locatiegebonden laden - wat bij de Kona altijd voortreffelijk gewerkt heeft - bij de e-Niro ook voordurend steken laat vallen (om niet te zeggen bagger).

Shit. Ik beklaag me iedere dag meer voor de e-Niro te zijn gegaan en niet bij de Kona EV te zijn gebleven. :(

[Voor 34% gewijzigd door IvoB2 op 16-02-2020 09:26]

• kdeboois
Als je alleen e-Niro hebt gereden merk je niets van die tekortkomingen 😁
IvoB2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:20:
[...]

Niet alleen KIA, de Kona EV doet net hetzelfde.
Dus je verbruik is ineens niet meer spectaculair maar eerder aan de hoge kant. :+
Ik rij echt stevig door tegenwoordig dus dat verbruik is ongeveer zo hoog als mogelijk is zonder direct je rijbewijs kwijt te raken.

En dat valt me dus alles mee. Met mijn vorige auto met 7,2 kWh PHEV batterij tufte ik van laadpaal naar laadpaal als een ouwe sok om maar zo veel mogelijk elektrische km’s te rijden. Het rond rijden met een 64 kWh batterij en één keer per week laden ipv 14 keer voelt als een bevrijding en dat zie je terug in mijn rechtervoet.

[Voor 82% gewijzigd door kdeboois op 16-02-2020 09:39]

• petertenboer
IvoB2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:22:
[...]

Ging er - verkeerdelijk dus - van uit dat technisch en het navigatiesysteem bij beiden gelijkwaardig waren.

Ben er nu ook al achter dat locatiegebonden laden - wat bij de Kona altijd voortreffelijk gewerkt heeft - bij de e-Niro ook voordurend steken laat vallen (om niet te zeggen bagger).

Shit. Ik beklaag me iedere dag meer voor de e-Niro te zijn gegaan en niet bij de Kona EV te zijn gebleven. :(
Dat kan natuurlijk.
Zelf heb ik niets met locatiegebonden laden en navigatiesystemen van de auto zelf gebruik ik nooit. Ik heb tijdens het rijden altijd Waze via Apple car play aan staan en daar staat de toegestane snelheid rechtsboven in het scherm, je hebt de actuele flitsers en verkeersinfo.

• beschuit
  • Laatst online: 01-04 23:52

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

IvoB2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:22:
[...]
Totdat je een volwassene achterin zet.

• driel24
Nelis13 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 12:36:
Oh ja.... vergeten bij aflevering.
Krijg de app niet aan de gang.

[Voor 7% gewijzigd door driel24 op 16-02-2020 11:14]

• Rostares
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13:30
Even een vraagje;

Heb een dealer gevonden die de e-Niro uit Dld importeert. Ik zou een MY2020 3 fase daar kunnen bestellen en hem in april 2020 geleverd krijgen. Iemand ervaring met zo'n constructie? Kan mij voorstellen dat de LM er niet te happig op zal zijn, maar wellicht heeft iemand hier al ervaring mee?

• eltron
We hebben toch één Europese markt?
Desalnietemin is de uitvoering per land verschillend. Dus opletten dat je juiste versie krijgt en niet bijvoorbeeld de Vision voor een Spirit prijs.

• Nelis13
@Hippe Lip
Ik heb al 40K op de teller. Ik ben inmiddels al 2x langs geweest vorig jaar. Nog 5K en dan moet ik weer voor de 3e keer. Ik zal eens een mailtje sturen.

• Unknown90
  • Nu online
Rostares schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:18:
Even een vraagje;

Heb een dealer gevonden die de e-Niro uit Dld importeert. Ik zou een MY2020 3 fase daar kunnen bestellen en hem in april 2020 geleverd krijgen. Iemand ervaring met zo'n constructie? Kan mij voorstellen dat de LM er niet te happig op zal zijn, maar wellicht heeft iemand hier al ervaring mee?
Ik heb dit eind vorig jaar geprobeerd vanwege 4% bijtelling. Informeer bij je LM of het mogelijk is. In mijn geval was het mogelijk (zelfs young occasion), echter lieten zij er een andere berekening op los omdat zij de auto niet konden inkopen via hun eigen kanalen. De auto werd hierdoor te duur op maandbasis.

• driel24
Zien jullie in Android auto bij Google Maps de snelheidsmeter in beeld?

• Minxz
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:26
driel24 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:56:
Zien jullie in Android auto bij Google Maps de snelheidsmeter in beeld?
Bij apple alleen als er een bestemming is ingevoerd. Zonder route/bestemming geeft ie het niet aan.

• driel24
Minxz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 17:29:
[...]

Bij apple alleen als er een bestemming is ingevoerd. Zonder route/bestemming geeft ie het niet aan.
Ook als ik een route heb ingesteld, zie ik de meter niet. Op de telefoon wel. (Samsung s9)

• IvoB2
beschuit schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:56:
[...]

Totdat je een volwassene achterin zet.
Klopt. En dat is een positief punt aan de e-Niro (net zoals ik al zei de kabelopberging in de kofferruimte ook beter uitgedacht is).
Maar voor ons niet echt een punt. In 10 maanden Kona gebruik éénmaal een volwassene achteraan en in de e-Niro op één maand eenmaal voor een tiental km. En in 90% van de tijd laden we met een vaste laadkabel.

Locatiegebonden laden was voor ons gebruik zeer handig ivm eigen laadpaal en geen loadbalancer. Konden we thuis op AC automatisch tegen minimum snelheid laden (4 kW) en elders - indien er een 22 kW paal aanwezig was - tegen 7 kW zonder over een instelling te moeten nadenken. Bij de Kona heeft dat 10 maanden - zonder uitzondering - perfect gewerkt. Bij de e-Niro is dat onbetrouwbaar. Gedurende een maand gebruik stond hij meermaals onverwacht tegen 7 kW te laden terwijl hij op locatie toch op minimum stond ingesteld. Dus dat moet nu - voor alle veiligheid - telkens maar manueel overgezet worden.

De HUD en verkeersbordherkenning gebruikte ik/we daarentegen dagelijks.
En gezien de data van de nav verouderd is en er regelmatig nieuwe borden groeien langs de weg (gehoord dat bij jullie het van 130 naar 100 gaat dus zonder bordenherkenning gaat hij - tot de volgende update - overal 130 laten zien waar 100 van toepassing is?). Verkeersbordenherkenning vond ik vooral handig bij wisselende snelheidsbeperkingen met zoneborden (Vlaanderen staat er vol van) en wisselende snelheidsaanduidngen boven ringwegen. De Kona pikte ze er bijna allemaal uit.
De "toegestane snelheid" staat trouwens ook in de nav van de e-Niro. Het punt is dat als er afwijkingen zijn van de standaardgegevens (tijdelijke borden/wijzigingen/digitale borden met snelheidsbeperking) de Kona dat oppikte en de e-Niro niet.

We hebben trouwens geen Apple smartphone (en ben ook niet van plan die speciaal te kopen voor nav in de auto) en Android Carplay is niet officieel beschikbaar in België.

Nu ja, uiteraard luxeprobleem. En iedereen legt andere accenten.

Ik wil maar zeggen, KIA en Hyundai zijn één groep en delen al veel kennis en technologie. Moesten ze al de pluspunten van de Kona en Niro verenigen in één voertuig of implementeren in elkaars model (technisch kunnen ze het al en gezien het slechts om details gaat moet dat niet veel kosten en is het eerder gemakkelijk uitvoerbaar, kijk naar de Kia Soul EV die heeft al een HUD gelijk de Kona) hadden ze onovertroffen EV's of modellen. Uiteraard is perfectie niet van deze wereld. :) Maar dat moet je niet weerhouden er naar te streven (zeker als het binnen handbereik ligt).

[Voor 43% gewijzigd door IvoB2 op 17-02-2020 08:44]

• swaluw2
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 29-03 20:40
Veel pech gehad in Frankrijk waar de meeste snelladers storing had vandaag.

Heb nog 1 km over. Over 3 kilometer is een slow charger.

Weet iemand wat de Kia doet bij 0 kilometer? Stopt hij er dan mee, of kan je nog een paar extra kilometer in de turtle mode verder rijden?

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

• kdeboois
Ik zou even wachten op daglicht voor de veiligheid. Verder geen ervaring mee.

• eltron
swaluw2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:31:
Veel pech gehad in Frankrijk waar de meeste snelladers storing had vandaag.

Heb nog 1 km over. Over 3 kilometer is een slow charger.

Weet iemand wat de Kia doet bij 0 kilometer? Stopt hij er dan mee, of kan je nog een paar extra kilometer in de turtle mode verder rijden?
Dat ga je niet halen als het vlak is en bergop al helemaal niet. Misschien naar beneden wel.
Kun je niet ergens een stopcontact met de granny bereiken?
Wel eens gelezen dat een half uurtje stilstaan soms wonderen doet en je dan toch nog enkele km krijgt.

[Voor 8% gewijzigd door eltron op 16-02-2020 21:49]

• swaluw2
Nee, geen granny.

Dan wordt het zelfs 2x een sleepwagen op 1 dag.
Alle Sodatrel/ Corridoor/ Izivia snelladers lagen eruit. Werd niet op zondag hersteld. 6 uur gewacht vanmiddag. Geprobeerd bij tankstations via stopcontact en werd er weggestuurd.

• eltron
Drama. Ik zou een hotel of B&B zoeken en daar de granny proberen.

• nessio
  • Laatst online: 12:33
@IvoB2 Dat is vreemd, bij mij blijft de (overall) timer, km en verbruik gewoon staan.
Ik heb 5718 km gereden in 91,42 uur en gemiddeld 16,9.
De dagteller wordt gereset, maar dat ook zo opgegeven in nav.

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• Nelis13
@swaluw2
Ai dat is mooi ruk. We zijn nu aan het kijken of we van de zomer naar Frankrijk op vakantie gaan. Maar met alle niet zo positieve ervaringen van mensen met de snelladers in Frankrijk durf ik niet op een zwarte zaterdag de rit te gaan maken.

Hoe is het afgelopen? Je/een bestemming nog kunnen bereiken?

• nessio
@swaluw2, sneu, maar behalve Ionity en de Lidl is de rest compleet onbetrouwbaar.

Dat wordt wat met al die Citroen / Peugeot / Renault EV's

[Voor 27% gewijzigd door nessio op 17-02-2020 10:18]

• Nelis13
Duitse degelijkheid vs Franse slag?

• nessio
@Nelis13 Had het kunnen weten 8)7

[Voor 86% gewijzigd door nessio op 17-02-2020 10:20]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
swaluw2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:56:
Nee, geen granny.

Dan wordt het zelfs 2x een sleepwagen op 1 dag.
Alle Sodatrel/ Corridoor/ Izivia snelladers lagen eruit. Werd niet op zondag hersteld. 6 uur gewacht vanmiddag. Geprobeerd bij tankstations via stopcontact en werd er weggestuurd.
Jeetje wat balen zeg. En jammer dat zelfs uit nood geen stopcontact gebruikt mocht worden. 10km erbij was voldoende geweest..
Hoe is dit verder afgelopen?

• IvoB2
nessio schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:06:
@IvoB2 Dat is vreemd, bij mij blijft de (overall) timer, km en verbruik gewoon staan.
Ik heb 5718 km gereden in 91,42 uur en gemiddeld 16,9.
De dagteller wordt gereset, maar dat ook zo opgegeven in nav.
Nu ja, wat betreft de e-Niro kan ik daar niets op zeggen uit de praktijk. Zit nog niet aan de 10.000.
Bij de Kona Ev had ik omstreeks die tijd wel een vreemde totaaltijd in verhouding tot het aantal km (ook veel minder tijd dan mogelijk in verhouding tot het aantal afgelegde km).
Maar daar ga ik niet wakker van liggen.
Maar ik ga wel nergens beweren noch tijdelijk suggereren dat ik met mijn EV maar een verbruik heb van 19 kWh/uur bij een gemiddelde snelheid van 145 km/uur. Iedere autogebruiker weet dat je - om die cijfers te bereiken - dan constant 160/180 moet aanhouden en iedere EV gebruiker weet dat die verbruikscijfers dan onzin zijn. :+
Soit, uiteindelijk is het uitgeklaard dat die verbruikscijfers niet in verhouding staan tot de gebruikte tijd over de afgelegde afstand.

• cornenl91
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21-02 15:56
Heb ook een reactie na mijn proefrit gekregen.

Toch nog met een Tesla wezen rijden maar de ruimte met kinderen is het gewoon net niet dus moet toch de E-Niro worden.

LM geeft voor 2020 verwachting november maar geen garantie aan of kiezen uit voorraad model 2019 zwart of wit (wel 8% bijtelling)

Dus nu aan het twijfelen toch voor de 2019 te gaan moet er wel 5 jaar mee rijden en geen spijt van krijgen. Begreep dat de app dus niet echt werkt voor 2019 en het nieuwe interieur zie ik een groter multimedia systeem en ambient lightning wat toch ook erg prettig is.

Tevens kan ik laden op het werk elke dag dus weet ook niet hoe het probleem met 1 fase is of ik daar veel last van ga hebben.

[Voor 10% gewijzigd door cornenl91 op 17-02-2020 13:41]

• Niro-E
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 15:39
cornenl91 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:40:
Heb ook een reactie na mijn proefrit gekregen.

Toch nog met een Tesla wezen rijden maar de ruimte met kinderen is het gewoon net niet dus moet toch de E-Niro worden.

LM geeft voor 2020 verwachting november maar geen garantie aan of kiezen uit voorraad model 2019 zwart of wit (wel 8% bijtelling)

Dus nu aan het twijfelen toch voor de 2019 te gaan moet er wel 5 jaar mee rijden en geen spijt van krijgen. Begreep dat de app dus niet echt werkt voor 2019 en het nieuwe interieur zie ik een groter multimedia systeem en ambient lightning wat toch ook erg prettig is.

Tevens kan ik laden op het werk elke dag dus weet ook niet hoe het probleem met 1 fase is of ik daar veel last van ga hebben.
Ik zou niet te veel gokken op die levering in November.. Met alles rondmom het Coronavirus etc. is zeer goed mogelijk dat er leveringsproblemen optreden. MY19 heeft een aantal dingen minder, maar is nog steeds een erg prima auto.

• IvoB2
cornenl91 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:40:
Groter display is gewoon een luxeprobleem. ;) Er zijn al EV's met een displau zo breed als de boordplank dus dat is waarschijnlijk de grens. :)
1fase/3fase hangt van je persoonlijke situatie af. Afhankelijk van extern laden en veel km per dag? Dan is het handig. Eigen laadpaal/laadpaal op werk en redelijke verplaatsingen per dag? Dan maakt het niet echt uit.

Als je een beetje normaal rijdt geraak je in de winter 360/380 km ver op een lading en in de zomer een 480/500 km.

Wij halen in de "winter" (nu dus) nog een range van 404 km met 90% SOC.Vorige zomer haalden we met de Kona een max. van 530 km (volgens de GOM). Onder de 360 km range (-3°C/heater 19°C/AC ontwaseming voorruit/stoel- en stuurverwarming) is hij nooit geweest.
SOC is nog nooit onder de 15% geweest (WW is 50km/dag) en we laden doorgaans monofase aan 4kW (en sporadisch - lees 1 x week - 22-45 kW aan een DC50 charger van Lidl).

• DekkerM
  • Laatst online: 01-04 07:27
Misschien ben ik helemaal blind, maar waar vind ik de status van mijn auto in de Mijn Kia App?
Er staat verder helemaal niets bij mij.

• CyBeRSPiN
DekkerM schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:50:
Misschien ben ik helemaal blind, maar waar vind ik de status van mijn auto in de Mijn Kia App?
Er staat verder helemaal niets bij mij.
Zo zou het eruit moeten zien: marowi in "Het grote Kia e-Niro topic"
Maar wellicht is de auto nog niet aan je account gekoppeld.

• cornenl91
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21-02 15:56
IvoB2 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:49:
[...]

Groter display is gewoon een luxeprobleem. ;) Er zijn al EV's met een displau zo breed als de boordplank dus dat is waarschijnlijk de grens. :)
1fase/3fase hangt van je persoonlijke situatie af. Afhankelijk van extern laden en veel km per dag? Dan is het handig. Eigen laadpaal/laadpaal op werk en redelijke verplaatsingen per dag? Dan maakt het niet echt uit.

Als je een beetje normaal rijdt geraak je in de winter 360/380 km ver op een lading en in de zomer een 480/500 km.

Wij halen in de "winter" (nu dus) nog een range van 404 km met 90% SOC.Vorige zomer haalden we met de Kona een max. van 530 km (volgens de GOM). Onder de 360 km range (-3°C/heater 19°C/AC ontwaseming voorruit/stoel- en stuurverwarming) is hij nooit geweest.
SOC is nog nooit onder de 15% geweest (WW is 50km/dag) en we laden doorgaans monofase aan 4kW (en sporadisch - lees 1 x week - 22-45 kW aan een DC50 charger van Lidl).
Luxe problemen inderdaad , ik rij gemiddeld 20/30 km per dag maar ook wel eens een dag maar 5 km heen en terug werk.

Kan laden 1 x 25 a op het werk. Het is meer dat we wel eens een weekendje weg willen gaan en dat de E-Niro gewoon net wat praktischer is dan de model 3.

De acceleratie van de model 3 veroorzaakt wel echt een constante smile maar de E-Niro was ook niet bepaald traag te noemen en luxer qua uitvoering (executive).

• BrainZz
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 13:37
kdeboois schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:18:
Mijn eerste 10.000 km zitten er op. 18.9 kWh / 100 km gemiddeld zonder mijn best te doen om zuinig te rijden (eerder het tegenovergestelde)

[Twitter]
Als je meer dan 99 uur rijdt reset de timer naar 0 ;) Ik denk dus dat je in 169 uur 10000km gereden hebt.

[Voor 6% gewijzigd door BrainZz op 17-02-2020 15:08]

• IvoB2
cornenl91 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:03:
De acceleratie van de model 3 veroorzaakt wel echt een constante smile maar de E-Niro was ook niet bepaald traag te noemen en luxer qua uitvoering (executive).
Over smaken kunnen we uiteraard geen meningen uitwisselen (van de drie genoemde viel bv. de Kona EV het meest in onze smaak en was de e-Niro inzake ruimtegevoel en interieuraankleding beter) maar ik wou vooral je (1-fase) laadangst wegnemen. In dagdagelijks gebruik (ook voor jou) dus geen enkele beperking.
Wat betreft WE-uitstappen hangt het van de afstand en regio af.
Wij zorgen altijd dat er primair een destination charger op de slaapplek is of een snellaadstation in de omgeving.

• IvoB2
BrainZz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 15:06:
[...]

Als je meer dan 99 uur rijdt reset de timer naar 0 ;) Ik denk dus dat je in 169 uur 10000km gereden hebt.
Dus 18.9 kWh/100 km tegen een gemiddelde van 59 km/uur? Niet bepaald zuinig dan. :+

• DekkerM
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:51:
[...]

Zo zou het eruit moeten zien: marowi in "Het grote Kia e-Niro topic"
Maar wellicht is de auto nog niet aan je account gekoppeld.
Ze hebben hem vanochtend geactiveerd. Misschien duurt het even dan. Ik wacht af! Bedankt.

• wowter1976
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:01
IvoB2 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:07:
[...]

Locatiegebonden laden was voor ons gebruik zeer handig ivm eigen laadpaal en geen loadbalancer. Konden we thuis op AC automatisch tegen minimum snelheid laden (4 kW) en elders - indien er een 22 kW paal aanwezig was - tegen 7 kW zonder over een instelling te moeten nadenken. Bij de Kona heeft dat 10 maanden - zonder uitzondering - perfect gewerkt. Bij de e-Niro is dat onbetrouwbaar. Gedurende een maand gebruik stond hij meermaals onverwacht tegen 7 kW te laden terwijl hij op locatie toch op minimum stond ingesteld. Dus dat moet nu - voor alle veiligheid - telkens maar manueel overgezet worden.
de niro "ziet" vaak niet dat ie al op locatie is. Als ik de oprit oprij, dan kijk ik bij de knop "ev" of er staat "niet op locatie". als dat zo is, dan druk op "map" en "nav", en kijk weer of ie bij "EV" al weet dat we thuis zijn. heeft dat niet geholpen, dan zet ik de auto uit en weer aan en weer uit. Dat werkt eigenlijk altijd.

Als je dat doet.....dan werkt het wel altijd betrouwbaar (bij ons dan).

• IvoB2
Thx. Zal het zo eens proberen.

Maar lijkt me wel vrij omslachtig en eigenlijk niet de bedoeling (weer een vraag waarom de Kona met een nagenoeg identieke Nav dat wel goed kon).
Kan ik net zo goed op een andere locatie in het EV menu even van min. AC naar max. AC laden omschakelen en standaard thuis op min AC (17A) laten staan.
(95% van de tijd laad ik AC4 kW thuis en buitenhuis DC50)

[Voor 19% gewijzigd door IvoB2 op 17-02-2020 20:25]

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01-04 18:33
Nelis13 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:32:
@Hippe Lip
Ik heb al 40K op de teller. Ik ben inmiddels al 2x langs geweest vorig jaar. Nog 5K en dan moet ik weer voor de 3e keer. Ik zal eens een mailtje sturen.
Idioot voor woorden, ze hebben mijn interval op 14K gezet (was iets te vroeg voor de 15k beurt i.v.m. storing) dus mag nu op 28k al weer voor de 2e keer komen. Auto is pas 8 maanden oud. Gaat nergens over.

• CyBeRSPiN
Vaevictis_ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:30:
[...]

Idioot voor woorden, ze hebben mijn interval op 14K gezet (was iets te vroeg voor de 15k beurt i.v.m. storing) dus mag nu op 28k al weer voor de 2e keer komen. Auto is pas 8 maanden oud. Gaat nergens over.
Ach een check kan geen kwaad toch? En als het goed is weer de nieuwste software en kaartupdates, al moest ik daar de vorige keer wel om vragen.

• IvoB2
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:36:
Ach een check kan geen kwaad toch? En als het goed is weer de nieuwste software en kaartupdates, al moest ik daar de vorige keer wel om vragen.
Nou dan had je een dealer met een goede luim of gaat Kia anders dan Huyndai te werk. Hier alleen updates 1 x per jaar. Dus eerste onderhoud van 15K geen updates (maand te vroeg 8)7 ).

• Vaevictis_
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01-04 18:33
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:36:
[...]

Kost me wel kostbare tijd, en ik ga echt niet voor lol naar zo'n beurt (naast dat het geld kost).

Ze kunnen het makkelijk op 30K zetten dat scheelt de helft van het aantal beurten. Inderdaad nieuwe software ook om moeten vragen.

• Pruys
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 11:01
Met grote belangstelling lees ik al enkele weken dit topic, mede omdat ik sinds 6 februari 2019 in afwachting ben van mijn Kia Niro EV. Deze zou 5 maart aanstaande afgeleverd worden maar is volgens de LM vertraagd tot medio eind april.

De LM wist nog niets over het feit dat Kia geen 2019 modellen meer levert vanaf 1 maart.. na wat discussie over het verschil in de fiscale waarde en 22% bijtelling vanaf 45k heeft de LM mij de optie geboden om te kiezen om alsnog een 2019 model te krijgen, of te wachten tot eind april wat nog steeds geen harde datum betreft.

Zelf breek ik hier al een week mijn gedachte op.. Is de 2020 versie het waard om nog 2 maanden te wachten icm de extra bijteling? Scheelt over de looptijd van 4 jaar zo’n 4700 eu.

Wat extra gegevens, ik rij gemiddeld 150 tot 200 km per werkdag en op het werk nog geen laadmogelijkheden. In de weekenden loopt dit wel op en maak ik geregeld uitstapjes naar onze buurlanden.

Alvast bedankt voor jullie reacties en een mooie avond nog!

• Okasha
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Dag! Ik heb vorige week een e-Niro proefgereden. Ben met rugklachten opzoek naar auto met automaat en wat prettigere instap dan mijn huidige. Ik kijk naar een Mercedes B, Peugeot 5008 en e-Niro, allen omdat ze goed uit voorraad leverbaar zijn en in het merkenbeleid vallen.

De e-Niro is het minst premium afgewerkt, maar heeft als dikke pre dat hij goed voor het milieu is en een aardige achterbak heeft. Ik vond echter mijn mijn lengte (189) de zit niet echt je-van-het, maar het was dan ook een korte proefrit. Ik zit bij voorkeur wat meer rechtop, maar had dan het idee dat ik te "hoog" in het raam keek waardoor ik mijn nek naar voren ging doen. De stoel op zich prima, jammer van de maar beperkt instelbare lendensteun (niet in hoogte, alleen in diepte).

Wat zijn hier de ervaringen met langere mensen in de e-Niro? Of is de auto gewoon gemaakt voor kleinere Aziaten? Het had mijn geholpen als de stoel net een standje lager kon en de zitten een stukje meer naar achteren gekanteld..

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Vaevictis_ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:30:
[...]

En wat weerhoud je ervan om gewoon tot tegen de 30k te wachten met de beurt en het langzaam weer naar gemiddeld 15k per beurt te trekken? Ik was met mijn eerste beurt ook meer dan 500 km ‘te laat’.

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Okasha schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:20:
Dag! Ik heb vorige week een e-Niro proefgereden. Ben met rugklachten opzoek naar auto met automaat en wat prettigere instap dan mijn huidige. Ik kijk naar een Mercedes B, Peugeot 5008 en e-Niro, allen omdat ze goed uit voorraad leverbaar zijn en in het merkenbeleid vallen.

De e-Niro is het minst premium afgewerkt, maar heeft als dikke pre dat hij goed voor het milieu is en een aardige achterbak heeft. Ik vond echter mijn mijn lengte (189) de zit niet echt je-van-het, maar het was dan ook een korte proefrit. Ik zit bij voorkeur wat meer rechtop, maar had dan het idee dat ik te "hoog" in het raam keek waardoor ik mijn nek naar voren ging doen. De stoel op zich prima, jammer van de maar beperkt instelbare lendensteun (niet in hoogte, alleen in diepte).

Wat zijn hier de ervaringen met langere mensen in de e-Niro? Of is de auto gewoon gemaakt voor kleinere Aziaten? Het had mijn geholpen als de stoel net een standje lager kon en de zitten een stukje meer naar achteren gekanteld..
Ik denk dat je de stoel lager had kunnen zetten. Het is even zoeken hoe alle verstellingen van die elektrische stoel werken. Zelf ben ik 1.94 en heb er echt geen moeite mee. Had een tijdje geleden een vriendje van 2.06 mee en die kon zijn stoel ook laag genoeg zetten om gewoon door de voorruit te kunnen kijken. Dat zegt genoeg, lijkt me, toch?

• Okasha
  • Niet online
Hippe Lip schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:24:
[...]

Ik denk dat je de stoel lager had kunnen zetten. Het is even zoeken hoe alle verstellingen van die elektrische stoel werken. Zelf ben ik 1.94 en heb er echt geen moeite mee. Had een tijdje geleden een vriendje van 2.06 mee en die kon zijn stoel ook laag genoeg zetten om gewoon door de voorruit te kunnen kijken. Dat zegt genoeg, lijkt me, toch?
Nou ja nuance is dat ik voor mijn rugklachten ook alle auto's prima vond zitten, en nu met hernia en versleten tussenwervels opeens heel kritisch ben :) Je hebt het horizontale knopje, de voorzijde van die knop doet de helling van de zitting en de achterzijde toch de hoogte? Of zie ik iets over het hoofd?

• eltron
Pruys schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:01:
....De LM wist nog niets over het feit dat Kia geen 2019 modellen meer levert vanaf 1 maart.. na wat discussie over het verschil in de fiscale waarde en 22% bijtelling vanaf 45k heeft de LM mij de optie geboden om te kiezen om alsnog een 2019 model te krijgen, of te wachten tot eind april wat nog steeds geen harde datum betreft.

Zelf breek ik hier al een week mijn gedachte op.. Is de 2020 versie het waard om nog 2 maanden te wachten icm de extra bijteling? Scheelt over de looptijd van 4 jaar zo’n 4700 eu.....
Dat scheelt toch geen € 4.700?
MY20 is ca. 2.500 (?) duurder en dat valt geheel in 22% ca. 550/jr bijtelling x 4 jaar=2.200 en zelfs bij 50% IB (wat we al niet meer hebben) is dat een kostenpost van 1.100 over 4 jaar.
Zou ik er wel voor over hebben.

• eltron
Okasha schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:34:
[...]
Nou ja nuance is dat ik voor mijn rugklachten ook alle auto's prima vond zitten, en nu met hernia en versleten tussenwervels opeens heel kritisch ben :) Je hebt het horizontale knopje, de voorzijde van die knop doet de helling van de zitting en de achterzijde toch de hoogte? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zou bij rugklachten een maatwerk stoel overwegen zodat je onafhankelijk van auto/fabrikant bent.

• GagdetGrunn
Okasha schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:20:
Herkenbaar wat je schrijft. Ik ben 1.93 en moest erg wennen. Nog elke keer denk ik, “kon die stoel maar iets lager, al was het maar 1 cm”.
Maar het went, beetje spelen met lendensteun, neksteun en zitvlakhelling maakt hoop goed. Ook in mijn vorige auto zat ik niet comfy voor langere tijd maar daar zat ik onderweg niet steeds aan de knopjes. Die neiging heb ik nu wel. Zeker acceptabel, geen pluslunt zou ik zeggen.

• swaluw2
CyBeRSPiN schreef op maandag 17 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Jeetje wat balen zeg. En jammer dat zelfs uit nood geen stopcontact gebruikt mocht worden. 10km erbij was voldoende geweest..
Hoe is dit verder afgelopen?
Heb midden in de nacht stiekem de granny met verlengsnoer aan stopcontact aan de achterkant van het hotel gehangen bij parkeergedeelte van personeel.

Om 05.00 uur wekker gezet en auto weggezet.

Voldoende om naar gewone laadpaal te rijden.

Terug ga ik inderdaad via Lidl en Ionity snelladers. En veel langzamer rijden.

Heb er 11 uur over gedaan naar Parijs.
Zwarte zaterdag vorig jaar zomer naar Spanje met de Kia ging bijna sneller |:(

• NiroNiro
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
damn das jammer man... dus eigenlijk is het beter om door de weeks te rijden als je die route neemt..

• eltron
NiroNiro schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 07:20:
damn das jammer man... dus eigenlijk is het beter om door de weeks te rijden als je die route neemt..
Eigenlijk is het beter als de Franse aanbieders eens flink onder handen worden genomen. Een concessie voor een laadpaal zou gepaard moeten gaan met een gegarandeerde minimale uptime of zo.

• Snirpo
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-04 19:07
Ik kwam er vanochtend achter dat het gepland verwarmen nu onafhankelijk werkt van het gepland laden. Ik heb dit lang geleden uit gezet, omdat het super irritant was dat je elke keer op de knop naast het stuur moest drukken om het laden te starten.
Het is wel een beetje buggy, want ik moest daluren instellen, terwijl ik helemaal niet gepland wil laden. En een keer gepland laden aan en uitzetten, maar het werkt in ieder geval nu. Super :).

[Voor 5% gewijzigd door Snirpo op 18-02-2020 08:29]

• Snirpo
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-04 19:07
GagdetGrunn schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:25:
[...]

Herkenbaar wat je schrijft. Ik ben 1.93 en moest erg wennen. Nog elke keer denk ik, “kon die stoel maar iets lager, al was het maar 1 cm”.
Maar het went, beetje spelen met lendensteun, neksteun en zitvlakhelling maakt hoop goed. Ook in mijn vorige auto zat ik niet comfy voor langere tijd maar daar zat ik onderweg niet steeds aan de knopjes. Die neiging heb ik nu wel. Zeker acceptabel, geen pluslunt zou ik zeggen.
Muah, ook niet voor kleine mensen hoor. Ik ben 1.70 en vind het lastig om een goede houding te vinden. Vooral steun in de bovenrug is minimaal. Ook de hoofdsteun is eigenlijk net iets te hoog.

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 14:25
Okasha schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:34:
[...]

Je kan die horizontale knop ook in zijn geheel omhoog en omlaag bewegen volgens mij, dan kan je stoel dus omhoog en/of omlaag.

• pica
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:45
Rogar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:25:
[...]

Je kan die horizontale knop ook in zijn geheel omhoog en omlaag bewegen volgens mij, dan kan je stoel dus omhoog en/of omlaag.
Klopt inderdaad. Hier 1,95 en hoewel ik mijzelf erg hoog vond zitten vond ik dat ook niet heel raar aangezien ik aan een polo ben gewend waar je toch vrij laag zit.
Stoorde mij niet tijdens het rijden.
Waar ik mij wel aan stoorde is dat de punt van mijn voet soms tegen de bovenkant aankwam bij het switchen tussen het gas- en rempedaal, maar wellicht is dat wennen.

Steam

• Okasha
  • Niet online
pica schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:30:
[...]

Klopt inderdaad. Hier 1,95 en hoewel ik mijzelf erg hoog vond zitten vond ik dat ook niet heel raar aangezien ik aan een polo ben gewend waar je toch vrij laag zit.
Stoorde mij niet tijdens het rijden.
Waar ik mij wel aan stoorde is dat de punt van mijn voet soms tegen de bovenkant aankwam bij het switchen tussen het gas- en rempedaal, maar wellicht is dat wennen.
Ik rijd zo nog even langs de KIA dealer om te testen. Wat bijtelling scheelt het met de 3008/5008 ongeveer 250-280 euro netto per maand, dus dat is de moeite :) Op zich is het niet dat ik geen zicht heb, ik kijk gewoon heel hoog het raam in voor mijn gevoel waardoor ik automatisch mijn nek anders houd. De lendensteun is wat dik, maar kan ik op zich mee leven.

• GagdetGrunn
Okasha schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:56:
[...]

Ik rijd zo nog even langs de KIA dealer om te testen. Wat bijtelling scheelt het met de 3008/5008 ongeveer 250-280 euro netto per maand, dus dat is de moeite :) Op zich is het niet dat ik geen zicht heb, ik kijk gewoon heel hoog het raam in voor mijn gevoel waardoor ik automatisch mijn nek anders houd. De lendensteun is wat dik, maar kan ik op zich mee leven.
Wat bij mij eindelijk wel hielp is stoel naar achter en iets achterover, dan óók het stuur naar achter en tikje omlaag.
Maar ik blijf ondanks dat een beetje tegen dak aankijken alsof ik met zonneklep naar beneden rijd. De neiging om je nek te buigen zodat je wat lager uitkomt heb ik ook. Inmiddels gewend.

• komkommertijd
  • Laatst online: 12:05
Wie weet hoe het zit? Ik heb begrepen dat er op 4 januari een boot is vertrokken en op 7 februari in Rotterdam is aangekomen. Dan zou je verwachten dat in de loop van februari/begin maart de auto's afgeleverd kunnen worden. Een collega werd echter zo'n 3 weken geleden gebeld (dus vóór 7 feb) dat zijn auto afgeleverd kon worden (waar is die dan al die tijd geweest?) en een vriend van me kreeg onlangs te horen dat zijn auto eind februari in Rotterdam met de boot aankomt (terwijl er volgens mij helemaal geen boot onderweg is op dit moment). Rara hoe zit dat?

• Mieryi
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 30-03 08:31
komkommertijd schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:09:
een vriend van me kreeg onlangs te horen dat zijn auto eind februari in Rotterdam met de boot aankomt (terwijl er volgens mij helemaal geen boot onderweg is op dit moment). Rara hoe zit dat?
Ik kreeg hetzelfde nieuws, helaas is de leasemij erg gebrekkig in communicatie/informatie en wil me niet vertellen welke dealer/importeur de auto levert.
De auto zou eigenlijk in januari geleverd worden.

• tescione
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:04
Seroendeng schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:56:
[...]
Daarmee is je auto wel een lange tijd weg neem ik aan. Heb je daar ook een vervangende auto voor gekregen of valt dat buiten de garantiestelling? Nu maar hopen dat het na die ingreep weg is...
Hierbij een update van bovenstaand probleem. Inmiddels ben ik al meer dan 3 weken mijn auto kwijt maar het probleem is eindelijk gevonden en ze gaan morgen de elektromotor vervangen.

Kia Nederland moest akkoord geven ivm garantie. Dus na het horen van geluidsfragmenten en veel overleg was dat rond. De monteurs hadden de motor gedemonteerd en op de werkbank vastgesteld dat het afwijkende geluid idd in de motor zit.

Inmiddels zijn alle onderdelen binnen en gaan ze morgen alles weer monteren. Als het goed is kan ik hem vrijdag weer ophalen :) en man wat kijk ik daar weer naar uit. Want een vervangend benzineauto met een 1 liter 3-cilinder motor is echt een heel andere ervaring.

• Seroendeng
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-03 09:55
Wie weet hoe het zit? Ik heb begrepen dat er op 4 januari een boot is vertrokken en op 7 februari in Rotterdam is aangekomen. Dan zou je verwachten dat in de loop van februari/begin maart de auto's afgeleverd kunnen worden. Een collega werd echter zo'n 3 weken geleden gebeld (dus vóór 7 feb) dat zijn auto afgeleverd kon worden (waar is die dan al die tijd geweest?) en een vriend van me kreeg onlangs te horen dat zijn auto eind februari in Rotterdam met de boot aankomt (terwijl er volgens mij helemaal geen boot onderweg is op dit moment). Rara hoe zit dat?
Ik heb mijn auto 5 februari ontvangen en week ervoor gebeld. Die zat op een boot van begin 5 of 7 januari dus het kan best even duren voor ze allemaal bij de dealer zijn. Ik kreeg ook echt pas een week voor aflevering bericht, kon blijkbaar niet gezien worden of de auto in de haven was aangekomen of niet. Blijft ondoorzichtig maar uiteindelijk allemaal de moeite als je hem eenmaal kan rijden 😄

• DekkerM
Iemand tips over de OBD dongle? Het kapje past niet meer dicht als de dongle er in zit.

Ik ben overigens verbaasd over de topsnelheid. 180 op de klok. Dacht dat ze begrensd waren op 167?

• GagdetGrunn
DekkerM schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:36:Dacht dat ze begrensd waren op 167?
Dat is ook zo. 167 ware KM = 180 op de teller

• plips
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14:58
Ja magie. Of beter gezegd, LM's en dealers die het geen ene mallemoer interesseert hoe ze hun klanten goed bedienen.Mijn dealer weet me nu te vertellen dat de auto 20-04 bij hun zal zijn. Twee weken geleden was het nog ' in maart'. Ze weten het niet. Willen geen moeite doen het te weten te komen. Daarnaast maakt nu Corona t een en ander wat onzekerder.

• BlinkNL
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 01-03 10:43
Vandaag mijn e-niro opgehaald. Wat een feest deze auto, helemaal na mijn oude dieseltje 8)

Ik krijg alleen geen connected info binnen op de mijnkia app, auto is wel gekoppeld. Ik las in dit forum dat hier eerder problemen mee waren maar geen oplossing kunnen vinden. Iemand enig idee? Ik heb de voorwaarden geaccepteerd en er staat een actief "pro" abonnement.

• kdeboois
Meestal is het de volgende dag opgelost.

• BlinkNL
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 01-03 10:43
kdeboois schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:08:
Meestal is het de volgende dag opgelost.
Na ruim een jaar wachten op mijn auto kan een dagje er ook nog wel bij ;-) Ik ben veel te ongeduldig! Thanks!

• kdeboois
Hij rijdt prima zonder die suffe app 😉

Wel handig om laden te monitoren en te melden als de auto niet op slot is.

• de telegraaf
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 31-03 16:22
swaluw2 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:57:
[...]

Heb midden in de nacht stiekem de granny met verlengsnoer aan stopcontact aan de achterkant van het hotel gehangen bij parkeergedeelte van personeel.

Om 05.00 uur wekker gezet en auto weggezet.

Voldoende om naar gewone laadpaal te rijden.

Terug ga ik inderdaad via Lidl en Ionity snelladers. En veel langzamer rijden.

Heb er 11 uur over gedaan naar Parijs.
Zwarte zaterdag vorig jaar zomer naar Spanje met de Kia ging bijna sneller |:(
Ik maak mijn meeste kilometers in Frankrijk (Normandie/Bretagne) en weet er alles van...
Procedure: Van tevoren je route checken met Chargemap (eenmalig gratis aanmelden) waar je begin- en eindpunt (en eventueel een via) invult en de minimum snelheid op 43kW zet. Dan van ALLE punten langs de route zorgvuldig de comments lezen. Pas hierbij op dat er heel veel Zoe's rijden die alleen de AC kant gebruiken welke het eigenlijk altijd wel doet, de DC kant is meestal het probleem. Alleen positieve CCS comments ' tellen' dus. Maak dan je route en zorg dat je niet 1 maar 2 backup palen kunt bereiken. Wanneer dit niet gaat andere route kiezen of hotel met laadmogelijkheid nemen (booking.com en dan bij de filters laadpaal selecteren). Die moet je dan weer checken op type 2 contacten omdat je ook veel type 3 tegenkomt.
Izivia ligt inderdaad al bijna twee weken vrijwel plat en daarover wordt verder niks gecommuniceerd. Voorts is het heel normaal dat wanneer een paal eenmaal buiten bedrijf is, dat dit maandenlang duurt. In Normandie (maar ook rondom Lyon) zijn er veel e-Totem palen welke meestal stuk zijn (geen grap).
De Niro is 2 maand oud en heb een ID.3 reservering, maar ben nu aan het kijken of ik in plaats daarvan of naar Tesla of terug naar hybride ga. Door de ontrouwbaarheid moet je dermate grote marges inbouwen dat het voorlopig in Frankrijk gewoon te lang duurt onderweg. Ionity timmerde vorig jaar goed aan de weg maar lijkt nu niks meer te doen. Hun netwerk is ook helemaal niet gelijkmatig opgebouwd, waar die van Tesla dat wel is.

• TDeVee
  • Laatst online: 09:38
Ik zat even op eukor.com te kijken of er nog schepen aankomen binnenkort.(mijn niro zou in april geleverd gaan worden)
naar Rotterdam is niks te vinden maar als ik op Antwerpen zoek zijn er 10 schepen die de aankomende 2 maanden aankomen, zal dit een combi trip zijn? tussenstop in Rotterdam?

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:02
TDeVee schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:14:
Ik zat even op eukor.com te kijken of er nog schepen aankomen binnenkort.(mijn niro zou in april geleverd gaan worden)
naar Rotterdam is niks te vinden maar als ik op Antwerpen zoek zijn er 10 schepen die de aankomende 2 maanden aankomen, zal dit een combi trip zijn? tussenstop in Rotterdam?
De Morning Camilla kwam begin februari in Rotterdam en ging toen via Antwerpen naar het VK.
Zou het kunnen dat ze nu alleen in Antwerpen lossen?

• jefmin
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:44
Als waar zou zijn wat jij zegt ... wat best goed mogelijk is dan komen er heel wat bootjes aan in Antwerpen.
Tegelijk zie je dat ze al tot er met april weten welke boten er aan komen. Het lijkt me sterk dat er nu
geen enkele boot meer naar Nederland zou komen. Waarschijnlijk is dus de aankomsthaven veranderd alleen hoe kom je daar nu weer achter...

Ik heb Eukor even gemaild of ze ons kunnen vertellen of Kia de shipments naar een andere haven stuurt.
Wie weet kunnen ze wat vertellen.

[Voor 16% gewijzigd door jefmin op 19-02-2020 19:08]

• TDeVee
  • Laatst online: 09:38
jefmin schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 18:34:

Ik heb Eukor even gemaild of ze ons kunnen vertellen of Kia de shipments naar een andere haven stuurt.
Wie weet kunnen ze wat vertellen.
Ben benieuwd of ze hier antwoord op geven.
Heb van een aantal schepen vorige routes na gekeken en zie wel dat ze meerdere haven aandoen onderweg

• Okasha
  • Niet online
GagdetGrunn schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:52:
[...]

Wat bij mij eindelijk wel hielp is stoel naar achter en iets achterover, dan óók het stuur naar achter en tikje omlaag.
Maar ik blijf ondanks dat een beetje tegen dak aankijken alsof ik met zonneklep naar beneden rijd. De neiging om je nek te buigen zodat je wat lager uitkomt heb ik ook. Inmiddels gewend.
Nou heb vanochtend nog even getest, maar toch definitief van de shortlist. De zit is gewoon te hoog en het plafond te laat om een fijne zit te vinden. Met mijn rug helaas geen optie. Dat wordt dus gewoon dik de bijtelling lappen aan vadertje staat ;)

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Okasha schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:49:
[...]. Dat wordt dus gewoon dik de bijtelling lappen aan vadertje staat ;)
Nounou, dik betalen? We zijn wel verwend geworden hier in NL hoor! De bijtelling is sinds vorig jaar weliswaar verhoogd, maar ten opzichte van de bijtelling van een ICE is dit toch nog steeds erg weinig?

Pagina: 1 ... 77 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True