Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:33

Ik moest even puzzelen, maar het is me eindelijk gelukt om ABRP met live SoC aan de gang te krijgen via EVNotify.

Van de week twee lange ritten om te testen of het echt nuttig is en goed werkt.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Haha ja is een gedoe hè. En ik heb het enkel op echt lange ritten gebruikt. Toegevoegde waarde: weinig. Want je hebt tijdens het laden alle tijd om te kijken waar je de volgende stop gaat maken en de kans op gekke dingen onderweg waardoor je ineens bij een andere lader zou moeten laden is niet zo groot.
Wel help je ABRP aan meer data waardoor ze nog nauwkeuriger kunnen plannen voor de e-Niro.
Als ABRP met CarPlay ondersteuning komt wordt het leuker.

[Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-02-2020 15:55]

• kdeboois
Daar is het wachten inderdaad op, maar daar had ik al wel een trucje op verzonnen, maar ook nog geen tijd voor gehad. Idee is om een oude Android Auto met een rooted Android te hacken zodat je alle apps op het dashboard kan tonen. Telefoon rooten was al een klus van 2 maanden...

• jefmin
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:09
Ik had een vraagje. Als je een 1 fase Kia E-niro aan een fastcharger zet laten we zeggen een 350 KWh dan kan deze ongeveer op zijn best 75 kW laden. Wat is dan het maximale in optimale condities als je dit met een 3 fase model zou doen?

• NiroNiro
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
hetzelfde... de 3-fase voordeel geldt alleen voor AC laden (dus publieke laadpaal of thuis)

• Niro-E
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 13:58
jefmin schreef op maandag 3 februari 2020 @ 13:37:
Ik had een vraagje. Als je een 1 fase Kia E-niro aan een fastcharger zet laten we zeggen een 350 KWh dan kan deze ongeveer op zijn best 75 kW laden. Wat is dan het maximale in optimale condities als je dit met een 3 fase model zou doen?
Een Ionity 350kW lader, levert 500A bij 700V. (of 400A bij maximaal 900V) Exacte getallen zijn een beetje afhankelijk van het gebruikte type paal.

Deze 350kW red je dus alleen als je accuspanning min 700V is. De E-niro heeft een accu spanning van max. rond 400V. Bij aanvang laden is dit zo rond de 350 tot 380V De E-niro is beperkt tot max. 200A laadstroom.
Bij 380V (ongeveer bij 50%SoC) en 200A is dit dus 76kW. Bij hogere SoC (en dus hogere accuspanning) zal de Niro de maximale laadstroom weer terugregelen naar 185A, en later naar 150A. 76kW is de hoogste waarde die ik gezien heb tijdens snelladen.

De vermogensgrens is dus eigenlijk een combinatie van een stroombeperking vanuit de auto, en de accuspanning.

Dit is ook de reden dat een Model 3 maximaal 200kW kan laden bij Ionity, ondanks dat de auto wel 250kW ondersteund. (500A vanuit de Ionity lader, bij 400V accuspanning is 200kW)

• kdeboois
ABRP wilde niet werken, maar wel een leuke log van EVNotify.

• henkNL
  • Niet online
Aan het begin van deze avond tussen Lelystad en Almere aan de 350kW Fastned gehangen met een accupercentage van 35%.
De laadsnelheid kwam niet boven de 54kW uit. Zou dit dan door de lage temperatuur (van de accu?) komen?

Kia e-Niro 2019 | 2100Wp oost/1800Wp west

• Tacovdh
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 01-04 22:53
Tacovdh schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 13:25:
[...]

Met mij precies hetzelfde: in feb 2018 besteld, kreeg in dec de keus om ipv Moss Grey voor een zwarte te kiezen, model 2019, levering ongeveer 15 jan 2020. Dan heb ik dus NIET de gewenste kleur, NIET de 4% bijtelling en NIET MY20. Liever niet dus.
Het is dus geen MY20 geworden. 7 feb wordt de auto geleverd, niet de gewenste kleur, niet de 4%, niet MY20. Precies 1 jaar en 1 dag na de bestelling. Maar toch: blij mee! _/-\o_ *O* :)F <3

• aph3x2n
  • Laatst online: 18-03 07:28
henkNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:50:
Aan het begin van deze avond tussen Lelystad en Almere aan de 350kW Fastned gehangen met een accupercentage van 35%.
De laadsnelheid kwam niet boven de 54kW uit. Zou dit dan door de lage temperatuur (van de accu?) komen?
Dat kan, ik had dit meerdere keren ook en toch kwam ik enkele keren op 79kW dus het kan wel :)

• Marc Both
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07-03 21:44
Tacovdh schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:00:
[...]

Het is dus geen MY20 geworden. 7 feb wordt de auto geleverd, niet de gewenste kleur, niet de 4%, niet MY20. Precies 1 jaar en 1 dag na de bestelling. Maar toch: blij mee! _/-\o_ *O* :)F <3
Ik begrijp dat jij dus niet gekozen hebt voor een my20? Ik wel, volgens mijn LM komt hij er over een week aan...

• Niro-E
henkNL schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:50:
Zou zeker kunnen, volgens mij moet de accu temp. boven de 21 graden zijn om de volle 200A toe te laten.
Bij 35% SoC, zal je accuspanning zo rond de 370V liggen. Als de Niro een grens stelt van 150A dan klopt dit met 55kW. Ionity palen geven de spanning en stroomsterkte netjes aan, helaas doen niet alle dit.

• DekkerM
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 01-04 07:27
Tacovdh schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 00:00:
[...]

Mijn MY19 zou eerst 31 Januari bij de Dealer binnen komen. Nu uitgesteld naar 6 Februari. Wel de gewenste kleur. Niet de gewenste bijtelling..

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:02
https://nos.nl/liveblog/2...oronavirus-in-belgie.html
Autofabrikant Hyundai stopt deze week met zijn productie in Zuid-Korea. Het bedrijf kampt met een tekort aan onderdelen voor de bedrading van auto's. Die worden normaal in China gemaakt, maar vanwege het coronavirus ligt in veel fabrieken de productie stil. Hyundai is de eerste grote autofabrikant die de productie buiten China opschort.
Benieuwd of dat ook voor dochter KIA geldt :|
De mijne ligt voor de kust van Portugal momenteel :9

• Marc Both
Marcva schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:39:
https://nos.nl/liveblog/2...oronavirus-in-belgie.html

[...]

Benieuwd of dat ook voor dochter KIA geldt :|
De mijne ligt voor de kust van Portugal momenteel :9
Ah, nog een enthousiasteling :-P

Wordt het een MY19 of MY20 bij jou?

• Marcva
Marc Both schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:49:
[...]

Ah, nog een enthousiasteling :-P

Wordt het een MY19 of MY20 bij jou?
MY20. Vorig jaar expliciet voor gekozen ivm 3 fasen (hoewel lange tijd vaag bleef of dat wel zou komen).

• Marc Both
Marcva schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:05:
[...]

MY20. Vorig jaar expliciet voor gekozen ivm 3 fasen (hoewel lange tijd vaag bleef of dat wel zou komen).
Tof, ik ook! Heb jij al iets van een review gezien van het 2020 model? Ik kan nog niets vinden op YouTube, alleen de hybrids tot nu toe...

• Marcva
Marc Both schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 13:07:
[...]

Tof, ik ook! Heb jij al iets van een review gezien van het 2020 model? Ik kan nog niets vinden op YouTube, alleen de hybrids tot nu toe...
Nee, ook niks kunnen vinden. Denk dat dit de eerste lading MY20 is.
Kennelijk zelfs niet voor de pers / influencers ter beschikking.

• Steeck03
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 11:12
Zou dit iets voor je zijn:https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=m4OrOc_sXrU

Al lijkt het mij de 2019, maar goed

[Voor 20% gewijzigd door Steeck03 op 04-02-2020 15:08]

• Marcva
Steeck03 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 15:05:
Al lijkt het mij de 2019, maar goed
Klopt.
Zo zijn er legio filmpjes van de MY19 die MY20 of 2020 in de titel hebben.

• Marc Both
Dat is inderdaad gewoon het 2019 model

• bomajo
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10:46
Voor de kopers (waaronder ikzelf) onder ons:

https://topgear.nl/autoni...esla-model-3-blijft-hoog/

• aph3x2n
  • Laatst online: 18-03 07:28
Die ga ik sowieso dus niet overkopen wanneer het leasetermijn voorbij is... :p

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
De meeste auto's in dat lijstje is nog geen 4 jaar op de markt, dus het blijft natte vinger werkt. Zou er echt iemand nog 22k betalen voor een e-Niro executive van 4 jaar oud met 120k op de teller?

• nessio
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12:33
Ja, dat is pet. Want het liefst neem ik mijn Kona na 5 jr over voor een zacht prijsje van mijn BV

[Voor 5% gewijzigd door nessio op 04-02-2020 18:39]

Kona ceramic blue, 64 kwh, premium, michelin cross climate+

• mfjnab
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01-04 21:21
Z___Z schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:24:
[...]

De meeste auto's in dat lijstje is nog geen 4 jaar op de markt, dus het blijft natte vinger werkt. Zou er echt iemand nog 22k betalen voor een e-Niro executive van 4 jaar oud met 120k op de teller?
Ik verwacht dat de restwaarde van EVs met 64kw pakket positief uitpakt. Zelf met wat degradatie zijn die nog prima jaren te rijden met goede range. Voor modellen die nu op de markt komen met een wltp van 250 a 300 maak ik me meer zorgen, maar ik denk dat er best wel particulieren zijn die graag in principe elektrisch willen rijden (zoals ikzelf) maar de bijna 50k investering niet kunnen doen en dus wachten totdat er over een paar jaar full EVs uit de lease komen.

• GagdetGrunn
  • Laatst online: 31-03 00:57
Reed zojuist achter een MY2020 met mijn MY2019. Kenteken H-xxx-x

Achterlichten duidelijk anders, mooier 🙄😬

Benieuwd naar de restwaarde over 5 jaar ook. Ik ben een koper, tegen die tijd 200.000 op de klok verwacht ik. Die 7 jaar garantie ga ik dan ook niet redden.

• Marc Both
GagdetGrunn schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 19:10:
Reed zojuist achter een MY2020 met mijn MY2019. Kenteken H-xxx-x

Achterlichten duidelijk anders, mooier 🙄😬

Benieuwd naar de restwaarde over 5 jaar ook. Ik ben een koper, tegen die tijd 200.000 op de klok verwacht ik. Die 7 jaar garantie ga ik dan ook niet redden.
Ik vermoed dat dit een hybrid is geweest. de e-Niro my20 is echt nog nerges te vinden anders dan wat Kia gepublished heeft.

• Seroendeng
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-03 09:55
Jee! Morgen onze nieuwe e-niro ophalen na lang wachten. Ik ben blij met dit forum, al veel vragen beantwoord door meelezen en terugzoeken.

Zo ook vandaag met het aanvragen van de verzekering. Heb via anwb gekozen en gebeld voor het alarmsysteem dat vernoemd werd bij de laatste details. Was na even wachten heel simpel geregeld. Vriendelijke medewerker die uitlegde dat het gewoon uit het contract gehaald was. Dikke prima met 9 schadevrije jaren. Nog geen 50,- voor all risk verzekering. Nu uitkijken naar morgen! Wat zal dat lekker rijden 😄 En dat was een gelukje met omzetten naar MY19 die net boven de 45k zat. Ben benieuwd of het ook zo makkelijk is met een MY20 van 48k maar wie weet voor de nieuwe geluksvogels die binnenkort hun auto ophalen.

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-04 08:32

Hippe Lip

+ + + NL + + +

De meeste verzekeraars hanteren een grens van 50k voor dat alarm, waar ANWB tot nu toe met 45k rekent.

Misschien dat ze nu eindelijk wakker worden?

Taal is makkelijker als je denkt...

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 10:42
mfjnab schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:48:
[...]
Ik verwacht dat de restwaarde van EVs met 64kw pakket positief uitpakt. Zelf met wat degradatie zijn die nog prima jaren te rijden met goede range. Voor modellen die nu op de markt komen met een wltp van 250 a 300 maak ik me meer zorgen, maar ik denk dat er best wel particulieren zijn die graag in principe elektrisch willen rijden (zoals ikzelf) maar de bijna 50k investering niet kunnen doen en dus wachten totdat er over een paar jaar full EVs uit de lease komen.
Degradatie zal waarschijnlijk tegen die tijd beter op te lossen zijn doordat ook een markt ontstaat voor revisie van de batterijen net zoals je dat nu al ziet voor batterijen van elektrische fietsen; alleen de slechte cellen vervangen. En dat is dan tegen relatief bescheiden kosten het behoud van je restwaarde en range.

e-Niro Exec.l, Zappi, 14PV +(30PV postcoderoos in bestelling)

• joepie de p
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 11:04
nessio schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:39:
Ja, dat is pet. Want het liefst neem ik mijn Kona na 5 jr over voor een zacht prijsje van mijn BV
Ja precies. Hier een EMZ en ik schrijf in 5 jaar af naar 10% van de aanschafwaarde....
Maar desalniettemin hoop ik heel lang met de e-Niro te kunnen doen.

Ik vraag me ook af of het mogelijk wordt om de gedegradeerde batterij over te nemen en die op het schuurtje te leggen (bij wijze van spreken). Met 50% degradatie hou je nog steeds een fikse powerwall over waar je in voor-en naseizoen flink wat PV overschot in kwijt kan.

• eltron
nessio schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:39:
Dat is toch geen probleem? Die hoge restwaarde is gekoppeld aan een lage km stand. Als je 5 jaar zakelijk 40km/jr rijdt is hij echt wel grotendeels afgeschreven. Kona schrijft volgens dit artikel al sneller af dan de e-Niro. Dus een restwaarde van een procent of 10 lijkt me redelijk en kan hij privé nog een paar jaar mee met een paar duizend km/jr.

• joepie de p
eltron schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:40:
[...]

Dat is toch geen probleem? Die hoge restwaarde is gekoppeld aan een lage km stand. Als je 5 jaar zakelijk 40km/jr rijdt is hij echt wel grotendeels afgeschreven. Kona schrijft volgens dit artikel al sneller af dan de e-Niro. Dus een restwaarde van een procent of 10 lijkt me redelijk en kan hij privé nog een paar jaar mee met een paar duizend km/jr.
Ik heb net een ICE uit het bedrijf naar privé gehaald en daarvan was de afschrijving ook meer dan de feitelijke waardedaling. Wat je in de boeken hebt staan maakt niet uit, de fiscus gaat uit van een reële waarde bij overgang van zakelijk naar prive. En zoals het er naar uitziet is een e-Niro met 200k km van 5 jaar oud meer waard dan €3850 (ex BTW). Niet erg, maar over de 'winst' moet je dan vervolgens wel weer belasting betalen.

Voor waardevaste investeringen, zoals vastgoed, accepteert de fiscus geen afschrijvingstermijnen meer onder de 30 jaar. Mogelijk komt er nog een beleidsbrief voor EV's waarin een langere (reële) afschrijvingstermijn wordt vastgesteld.....

• Marcva
joepie de p schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 23:55:
[...]

Ik heb net een ICE uit het bedrijf naar privé gehaald en daarvan was de afschrijving ook meer dan de feitelijke waardedaling. Wat je in de boeken hebt staan maakt niet uit, de fiscus gaat uit van een reële waarde bij overgang van zakelijk naar prive.
Hoe heb je de reële waarde bepaald dan? En kun je daarna privékilometers zakelijk in rekening brengen (€ 0,19)?

• joepie de p
Marcva schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 04:39:
[...]

Hoe heb je de reële waarde bepaald dan? En kun je daarna privékilometers zakelijk in rekening brengen (€ 0,19)?
Bij de dealer opgevraagd wat de handelswaarde is. Zij gebruiken daarvoor een wijd gebruikt programma. Ik denk dat de ANWB dat ook gebruikt voor hun koerslijst. Als ik de ICE zakelijk gebruik mag ik idd €0,19 declareren. Komt alleen niet zo vaak voor want ik zit liever in de e-Niro. d:)b

Edit: klopt niet.

• joepie de p
*zip*

[Voor 99% gewijzigd door joepie de p op 05-02-2020 07:13. Reden: Dubbel]

• Harvest2002
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 06:16
Let wel even op dat je je auto niet na 5 jaar even van zakelijk naar privé vermogen kunt overhevelen. Alleen als je stopt met je EMZ of als je na 5 jaar een andere auto aanschaft.

Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om je auto tot je ondernemingsvermogen te rekenen, zit je daaraan vast zolang je de auto gebruikt.

• Steeck03
Hippe Lip schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 20:52:
De meeste verzekeraars hanteren een grens van 50k voor dat alarm, waar ANWB tot nu toe met 45k rekent.

Misschien dat ze nu eindelijk wakker worden?
Volgens mij klopt dat niet. Ik moest 5 jaar geleden ook ineens een alarm laten installeren ineen Outlander PHEV. En die was niet bij de ANWB verzekerd.

• joepie de p
Harvest2002 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:58:
Let wel even op dat je je auto niet na 5 jaar even van zakelijk naar privé vermogen kunt overhevelen. Alleen als je stopt met je EMZ of als je na 5 jaar een andere auto aanschaft.

Als je eenmaal de keuze hebt gemaakt om je auto tot je ondernemingsvermogen te rekenen, zit je daaraan vast zolang je de auto gebruikt.
Volgens mijn boekhouder is dat geen probleem zolang je fiscaal maar netjes aftikt.
(In combinatie met de situatie dat de betreffende auto minder dan 10% van zijn kilometers zakelijk maakt. Waarschijnlijk is dat in mijn geval zelfs 0%).

[Voor 12% gewijzigd door joepie de p op 05-02-2020 08:17]

• rlp.jaspers
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 01-04 11:52
Harvest2002 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 07:58:

Dat is één van de verschillen tussen als bedrijfsvorm een eenmanszaak hebben of een BV. Bij een BV mag dat , zoals @joepie de p aangeeft, wel .

• Harvest2002
@joepie de p
Je wekt de suggestie dat je je oude auto nog rustig zakelijk kunt gebruiken en dat je dan 19 cent per km als zakelijke kosten kunt opvoeren. Je loopt dan echter het risico dat de fiscus zich op het standpunt stelt dat je ook je oude auto nog zakelijk gebruikt en dat je die dus ook tot je ondernemingsvermogen moet rekenen en daarover dus bijtelling moet rekenen. Misschien heeft je boekhouder gelijk, maar ik zou daar voorzichtig mee zijn.

• Harvest2002
@rlp.jaspers volgens mij ging het om een EMZ.

• joepie de p
Harvest2002 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:27:
@joepie de p
Je wekt de suggestie dat je je oude auto nog rustig zakelijk kunt gebruiken en dat je dan 19 cent per km als zakelijke kosten kunt opvoeren. Je loopt dan echter het risico dat de fiscus zich op het standpunt stelt dat je ook je oude auto nog zakelijk gebruikt en dat je die dus ook tot je ondernemingsvermogen moet rekenen en daarover dus bijtelling moet rekenen. Misschien heeft je boekhouder gelijk, maar ik zou daar voorzichtig mee zijn.
Klopt. Ik ging te snel. De 0,19 cent per kilometer speelt niet. Daarmee wek ik een verkeerde indruk. Ik heb het hierboven in mijn post even doorgehaald.

De auto gaat na 5 jaar vanuit de EMZ naar privé omdat die 100% privé wordt gebruikt. Dit mag, volgens mij heet het heretikettering, en de basis is een bijzondere omstandigheid (zoals ook hier beschreven). In mijn geval is het zelfs dubbel: na 5 jaar geldt een nieuw bijtellingsbedrag (20--> 22%, bijzondere omstandigheid 1) en de auto wordt 100% privé gebruikt (bijzondere omstandigheid 2).

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Dames en heren, graag de op zichzelf interessante discussie hier voortzetten: Auto van de (eigen) onderneming

• joepie de p
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:38:
Dames en heren, graag de op zichzelf interessante discussie hier voortzetten: Auto van de (eigen) onderneming
Wat een inmens forum dit ook he. Excuus voor de zijstap.
Om het snel weer on-topic te trekken: Vinden jullie ook de e-Niro de alleralllerallerbeste auto die er is ;)

• Harvest2002
Zekers. Ben er heel blij mee.

• IvoB2
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 12:15
joepie de p schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:42:
Om het snel weer on-topic te trekken: Vinden jullie ook de e-Niro de alleralllerallerbeste auto die er is ;)
Nee.

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• bruneelm
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-04 22:01
Zeker en vast en wel om de reden dat je heel veel zaken naar eigen behoeften kunt u instellen.
Waar je bij een ander tevreden moet zijn met standaardinstellingen.

• joepie de p
Was een retorische vraag hé
Hoort in de categorie: allermooiste meisje in de klas, allerbeste mop en het allermooiste plekje op aarde.

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:05
Nou zo retorisch vind ik het niet hoor.
Ik heb toch wel een lijstje met punten waarvan ik vind dat het beter kan.

Niet dat ik niet tevreden ben maar de auto is zeker niet perfect.

• bruneelm
Xepos schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:25:

Heb ik ook niet in gedachten maar het oordeel hangt ook af of je hem zelf privé aangekocht hebt of dat een ander voor de kosten opdraait (LM)

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

Vinden jullie ook de e-Niro de alleralllerallerbeste auto die er is ;)
Nee, zeker niet!

Maar het is, zéker in de categorie EV’s, de auto met de beste prijs-prestatieverhouding!

• kdeboois
[...]
Met iets betere looks en vier wiel aandrijving wel.

• IvoB2
bruneelm schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:45:
[...]

Heb ik ook niet in gedachten maar het oordeel hangt ook af of je hem zelf privé aangekocht hebt of dat een ander voor de kosten opdraait (LM)
En wat verandert dat aan de kwaliteit van de auto? Het blijft hetzelfde voertuig.
(Ik heb hem niet privé aangekocht en een ander draait niet alleen voor de kosten op, hij levert me nog geld op ook. En had ik hem privé gekocht was mijn oordeel over de auto idem geweest.)
Hippe Lip schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 12:00:
Maar het is, zéker in de categorie EV’s, de auto met de beste prijs-prestatieverhouding!
Daar kan ik me dan wel ongeveer* in vinden (Zoniet had ik een andere gekozen :) .)

* De Kona EV moet er niet voor onder doen. Beiden hebben - voor mijn gebruik en in vergelijking tot elkaar - hun positieve en mindere kanten.

[Voor 28% gewijzigd door IvoB2 op 05-02-2020 20:30]

KIA e-Niro More LP 64 kWh / 5.6 kWp PV installatie/Alfen eve single pro-line 32A laadpaal - België

• CyBeRSPiN
  • Nu online
IvoB2 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:26:
[...]

* De Kona EV moet er niet voor onder doen. Beiden hebben - voor mijn gebruik en in vergelijking tot elkaar - hun positieve en mindere kanten.
In NL is de Kona duurder terwijl ie 20cm korter is: 10cm minder kofferruimte en 10cm minder beenruimte achter. Ja de Kona heeft een HUD, maar de bestuurdersstoel met geheugenfunctie is wel weer heel fijn aan de e-Niro.

• Spirit1707
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 09:33
Tja, da's ook waar... van de ruimte. De Kona heeft daarentegen ook de mogelijkheid om een schuif-/kanteldak te bestellen. Bovendien heeft de Kona 5 jaar garantie, zonder kilometerbeperking. Niet onbelangrijk voor de particuliere gebruiker. Kortom, het is maar net waar je voorkeur ligt...

• eltron
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:41:
[...]

In NL is de Kona duurder terwijl ie 20cm korter is: 10cm minder kofferruimte en 10cm minder beenruimte achter. Ja de Kona heeft een HUD, maar de bestuurdersstoel met geheugenfunctie is wel weer heel fijn aan de e-Niro.
En zelfs dan kom ik ruimte tekort als ik met de e-Niro op wintersport ga. Dus er maar 1.000liter bagageruimte aan geplakt.
volle bepakking

Maar in termen van prijs/kwaliteitverhouding wel waar voor je geld.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-04 20:19
eltron schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:13:
[...]

En zelfs dan kom ik ruimte tekort als ik met de e-Niro op wintersport ga. Dus er maar 1.000liter bagageruimte aan geplakt.
[Afbeelding: volle bepakking]

Maar in termen van prijs/kwaliteitverhouding wel waar voor je geld.
Wtf..😝 Ben benieuwd hoeveel km je op een accu gaat redden.

Wij hebben besloten een busje te huren. Geen zin in billenknikpend met een bijna lege accu te rijden .

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• joepie de p
@eltron
Wow! De dragerkoffer is eigen huisvlijt?
Die dakkoffer gaat wel wat invloed hebben op de luchtweerstand. Voor de dragerkoffer valt dit misschien best nog wel eens mee. Die staat heel dicht achter de koets en door het spoilertje wordt de rijwind er enigszins overheen geleid. De drag aan de achterkant lijkt mij niet eens heel veel meer dan bij enkel de koets.

• eltron
@cypher21 Range maakt weinig uit, dakkoffer scheelt ca. 7% en dragerkoffer verwaarloosbaar.
@joepie de p Wel zelf bedacht, maar betreft een reguliere fietsendrager en koffer wordt feitelijk verkocht als koffer voor tuinstoelkussens etc. maar ook goed bruikbaar voor dit doel en met 420l laadruimte. En klopt dat de extra luchtweerstand verwaarloosbaar is.
(En voor de goede orde, ik ben dus al geweest en ging prima).

[Voor 8% gewijzigd door eltron op 05-02-2020 23:56]

• joepie de p
Xepos schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:25:

Nee tuurlijk, er zijn altijd punten die beter kunnen. Ik bedoelde het dan ook in de zin dat het nooit perfect zal kunnen zijn maar dat je tevreden kunt zijn met wat je hebt. Ik las net een review van een RR Phantom van €440.000 en ook daar waren de nodige kanttekeningen (of futiliteiten als je wil).

Qua prijs-kwaliteit is de e-Niro (in de tijd van nu) een schitterende auto. Als ik even afdaal van de roze wolk en met beide voeten op de grond ga staan dan realiseer ik mij dat het eigenlijk een privilege is en zeker geen vanzelfsprekendheid dat je een dergelijk vervoermiddel met bijbehorend comfort tot je beschikking hebt. Daar sta ik eigenlijk elke dag wel even bij stil en draagt voor mij bij aan de tevredenheid.

(En om nog even de metafoor vast te houden van het mooiste meisje, stel dat je partner vraagt: "vind je mij mooi" dan zeg je toch ook niet: "ja, je bent de allermooiste, maar ik heb nog wel een lijstje met punten waarvan ik vind dat het beter kan" :X ).

[Voor 11% gewijzigd door joepie de p op 06-02-2020 00:30]

• Seroendeng
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-03 09:55
Jee, sinds vandaag dan eindelijk onze e-Niro opgehaald. Heerlijk rondje gereden en kijk nu al uit naar de rit van morgen.

Paar praktische tegenslagen waar anderen misschien bij kunnen helpen,
- ik kan de mijnKia app niet downloaden. Play store zegt dat de app niet in mijn land (NL dacht ik...) te downloaden is. Enig idee wat er mis kan zijn? Ik heb zover ik weet mijn play store locatie gewoon op nl staan.
- ik heb ookper ongeluk de laad druppel bij plugsurfing aangemeld. Daarna kwam ik erachter dat dit bij kia public services moest. Na afmelden bij plugsurfing kon ik de druppel nog steeds niet aanmelden in de kia app... Klantenservice is lastig te vinden dus de dealer maar gemaild. Morgen verder kijken.

• bruneelm
(En om nog even de metafoor vast te houden van het mooiste meisje, stel dat je partner vraagt: "vind je mij mooi" dan zeg je toch ook niet: "ja, je bent de allermooiste, maar ik heb nog wel een lijstje met punten waarvan ik vind dat het beter kan" :X ).
Je moet wel helemaal van je roze wolk afdalen
Jij niet, zij wel 🤣

• IvoB2
CyBeRSPiN schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:41:
[...]

In België was de Kona EV MY2019 ook iets duurder dan de e-Niro 2019. Wat betreft de MY2020 loopt het verschil tussen de Kona EV en e-Niro versie zelfs nog verder op, in het nadeel van de Kona EV.
(Maar - in ons geval - is, gezien lease, de prijs geen doorslaggevend argument. Zelfs de e-Tron en Tesla 3 pasten binnen hetzelfde budget :+ ).
Dat de Kona EV buiten 20 cm korter is speelt - voor ons - in zijn voordeel. Dat hij minder binnenruimte heeft in zijn nadeel. De HUD en bestuurdersstoel zijn - voor ons - een break even (voor- en nadeel heffen elkaar op).
Het verschil tussen de Kona EV en e-Niro is miniem (zoals ik reeds zei ze hebben elk hun plus- en minpunten die voornamelijk doorslaggevend zijn op persoonlijke smaak en verbruiksprofiiel. Het is ook geen toeval dat we eerst een klein jaar in de Kona EV gereden hebben en nu in de e-Niro. Ze zijn elkaar waard. :)

Privé zou de e-Niro (in vergelijking met de Kona EV) ook zonder twijfel de winnaar zijn.

Maar beiden voldoen niet aan mijn profiel van aller.....beste auto. :)
(Wat, als ik dat al kon bepalen, doorheen de jaren trouwens een evoluerend gegeven bleek te zijn.)
[b]Spirit1707 in "Het grote Kia e-Niro topic"Bovendien heeft de Kona 5 jaar garantie
De e-Niro heeft er 7 (net de klever van de achteruit getrokken :) ).

[Voor 12% gewijzigd door IvoB2 op 06-02-2020 08:48]

• cornenl91
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21-02 15:56
Beste E-Niro rijders,

Hoe bevalt de kofferbak en kan hier van een dubbele bodem gemaakt worden ? ik kom van een C klasse sedan (2015) en ben nu aan het kijken naar deze auto voor de lease wil liever geen tesla model 3 namelijk maar het moet wel bij ons gezin passen ( 3maanden oude dochter nu). Kom nu vooral wat ruimte tekort als we weg gaan.

• Z___Z
  • Niet online
cornenl91 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:37:
Beste E-Niro rijders,

Hoe bevalt de kofferbak en kan hier van een dubbele bodem gemaakt worden ? ik kom van een C klasse sedan (2015) en ben nu aan het kijken naar deze auto voor de lease wil liever geen tesla model 3 namelijk maar het moet wel bij ons gezin passen ( 3maanden oude dochter nu). Kom nu vooral wat ruimte tekort als we weg gaan.
Ik kom ook uit een c-klasse sedan. De kofferbak is in de e-Niro veel kleiner dan in de C. Op papier maar 50 liter kleiner, maar in de praktijk denk ik eerder 1/3 kleiner. Maar met 1 kind is de auto ruim genoeg. Je kan altijd nog bagage op de achterbank kwijt.

• Steeck03
Beste E-Niro rijders,

Ik moet het nog doen, maar er is zeker nog 14cm ruimte onder de bodem, die op het oog makkelijk bereikbaar is. Er zijn ook al rijders die het gedaan hebben. Multiplex plank erin en je hebt ca 100 liter meer ruimte

• eltron
Beste E-Niro rijders,

Bekijk de bananabox test van Björn maar eens https://www.youtube.com/watch?v=KJFC1WA9YLs. De achterbak is al aardig opgevuld met grotendeels loze ruimte. Als je dat er uit haalt houdt je best een behoorlijk volume over. Standaard laat ik alles op zijn plek, maar als ik veel ruimte nodig heb (vakantie) gaat het er uit.
En de laadkabel voorin onder de motorkap in de frunk (die je wel zelf moet regelen, maar ruimte is er genoeg).

• Marcva
Steeck03 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:43:
[...]

Ik moet het nog doen, maar er is zeker nog 14cm ruimte onder de bodem, die op het oog makkelijk bereikbaar is. Er zijn ook al rijders die het gedaan hebben. Multiplex plank erin en je hebt ca 100 liter meer ruimte
Zie h4bd04 in "Het grote Kia e-Niro topic"

• Niro-E
eltron schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:55:
@cypher21 Range maakt weinig uit, dakkoffer scheelt ca. 7% en dragerkoffer verwaarloosbaar.
@joepie de p Wel zelf bedacht, maar betreft een reguliere fietsendrager en koffer wordt feitelijk verkocht als koffer voor tuinstoelkussens etc. maar ook goed bruikbaar voor dit doel en met 420l laadruimte. En klopt dat de extra luchtweerstand verwaarloosbaar is.
(En voor de goede orde, ik ben dus al geweest en ging prima).
7%, dat valt mee idd. Had zelf al zitten rekenen met 10%. Ben afgelopen januari met de e-niro naar oostenrijk geweest zonder dakkoffer, en ga in Maart met dakkoffer. Zonder was het prima te doen met 3 laadstops en +-200Wh/km. Zal is in ABRP kijken met jouw 7 a 8% erbij om de rit te plannen.

• Marcva
10% korting in de KIA webshop met code VALENTIJN-2020
https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/
Werkt ook op het klasse 3 alarm, maar niet op de montagekosten.

• joepie de p
Begrijp ik goed dat de alarmklasse 3 een extra veiligheid is op het kraken van de sleutel?
Dan vind ik 1000 euro wel prijzig voor een maatregel die mijn verzekering (Promovendum) niet verlangt.

Had iemand niet eens iets geschreven over een metalen sleutelbox om de sleutels in te bewaren? Ik heb net eens getest hoe sterk de zender van de sleutel is, die reikt vanuit het midden van de woonkamer zeker 30 meter tot op de parkeerplaats. Eigenlijk is de sleutel dus nergens in huis veilig opgeborgen.

• Nelis13
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:17
@joepie de p Hoe test je dat?

• joepie de p
Door de knop in te drukken van de portieren. De auto reageert dan met de knipperlichten. Ik kan vanuit de woonkamer de parkeerplaats goed zien.

• Niro-E
joepie de p schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:16:
Begrijp ik goed dat de alarmklasse 3 een extra veiligheid is op het kraken van de sleutel?
Dan vind ik 1000 euro wel prijzig voor een maatregel die mijn verzekering (Promovendum) niet verlangt.

Had iemand niet eens iets geschreven over een metalen sleutelbox om de sleutels in te bewaren? Ik heb net eens getest hoe sterk de zender van de sleutel is, die reikt vanuit het midden van de woonkamer zeker 30 meter tot op de parkeerplaats. Eigenlijk is de sleutel dus nergens in huis veilig opgeborgen.
Er is een verschil tussen de "actieve" zender die je indrukt om de deuren te openen/sluiten, en het "passieve" deel waardoor je (keyless) de auto met de knop op het doorportier kunt openen. Deze laatste werkt echt alleen vanaf 1 of 1,5 meter. Dit is ook de enige die passief uitgelezen kan worden door kwaadwillenden. Mogelijk als ze een gevoeligere antenne gebruiken kunnen ze dit iets oprekken. Dit is dus niet 1 op 1 te vergelijken.

• joepie de p
@Niro-E
Ah. Dank voor de verduidelijking. Dus als je de sleutels op zegge 5 meter van de voordeur neerlegt dan liggen ze veilig?

• Nelis13
@Niro-E @joepie de p Dat was ook wat ik dacht.

• Nelis13
Ik heb ze bij de voordeur liggen op 3m van de auto in een metalen kistje.

• Marc Both
Wij hebben thuis een ijzeren bakje voor alle zekerheid waar alle sleutels inliggen. Toch regelmatig in het nieuws geweest afgelopen jaar dat ze een slimmigheidje hadden om toch je auto mee te nemen.

Simpele maatregel, better safe then sorry...

• Niro-E
joepie de p schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:35:
@Niro-E
Ah. Dank voor de verduidelijking. Dus als je de sleutels op zegge 5 meter van de voordeur neerlegt dan liggen ze veilig?
Geen idee, hangt er helemaal vanaf wat voor soort apparatuur ze gebruiken, en hoe de auto exact werkt. Je ziet ook systemen waarbij de auto een unieke code verstuurd, waar de sleutel op reageert met een uniek antwoord die alleen de auto en de sleutel van elkaar weten. Op deze manier moet een kwaadwillende eerst de auto uitlezen, en deze code naar de sleutel versturen, en daarna dit weer terug naar de auto toe. Als er een soort random opzit die na elke transmissie verandert (zoals bij bankpasjes) dan werkt dit helemaal niet.

Echter, veel systemen werken volgens mij nog waarbij enkel de sleutel (edit: bedoel auto.. de auto verstuurd, de sleutel reageert) iets verstuurd, en de auto deze slechts "herkent" dit is wel kwetsbaar voor skimmen. De uitzendtsterkte van de sleutel, en de gevoeligheid van de scan apparatuur bepaalt dan hoe ver weg "veilig"is.

Ik heb helaas geen idee hoe de Niro dit exact afhandeld. Maar een rfid protectie hoesje biedt sowieso meer bescherming.

https://www.bol.com/nl/p/...ZBkA.1_31.32.ProductImage

• Spirit1707
@IvoB2: De e-Niro heeft er 7 (net de klever van de achteruit getrokken :) ).

De 7 jaar garantie van Kia heeft een kilometerbeperking en Hyundai geeft de Kona 5 jaar zonder kilometerbeperking.

• IvoB2
Klopt, maar de eerste drie jaar is er geen km-beperking bij KIA en ik haal die km-beperking het laatste jaar niet voor de Kia noch de tijdsbeperkende factor bij de Kona.
Was dus - voor ons - geen punt van overweging na vier jaar lever je een lease gewoon in.

Privé zou ik de km-beperking van de KIA na het derde jaar ook niet halen maar waarschijnlijk het voertuig wel langer dan 5 jaar gebruiken. Dan was de KIA - op dit punt - dus in het voordeel.

[Voor 21% gewijzigd door IvoB2 op 06-02-2020 12:51]

• Spirit1707
Helder. Maar het ging mij om de onderlinge verschillen te duiden. Het zijn beide prima auto's; ik heb in beide gereden. Maar niet zo'n lange periode als jou. Maar in elk geval voldoende om een voor mij verantwoorde keuze te maken.
Ik sta te popelen om de auto in ontvangst te nemen...

• RWO1
  • Laatst online: 03:41
Niro-E schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:40:
[...]

Ik heb helaas geen idee hoe de Niro dit exact afhandeld. Maar een rfid protectie hoesje biedt sowieso meer bescherming.

https://www.bol.com/nl/p/...ZBkA.1_31.32.ProductImage
Ik heb een dergelijk hoesje geprobeerd maar het werkt niet, met de sleutel in het hoesje gingen de deuren toch gewoon open als je in de buurt kwam... hoesje is retour naar bol gegaan. :-(

• petertenboer
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
De app van ABR heeft een update gehad, waardoor de routes nu weer kunnen worden geëxporteerd naar Google maps, Apple kaarten en Waze.

Dit even ter informatie.

• DekkerM
Vandaag bericht gehad dat de auto maandag (eindelijk) netjes door de dealer thuis afgeleverd 😇 Januari 2019 besteld.

• Hippe Lip

Hippe Lip

+ + + NL + + +

DekkerM schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 17:48:
Vandaag bericht gehad dat de auto maandag (eindelijk) netjes door de dealer thuis afgeleverd 😇 Januari 2019 besteld.
En, wordt het een MY19 of een 20?

• DekkerM
Hippe Lip schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 00:04:
[...]

En, wordt het een MY19 of een 20?
Word een MY19. Vind ik niet erg ivm de kleine €3K verschil in catalogus waarde. Scheelt toch behoorlijk in de bijtelling.

• cornenl91
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 21-02 15:56
Z___Z schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:40:
[...]

Ik kom ook uit een c-klasse sedan. De kofferbak is in de e-Niro veel kleiner dan in de C. Op papier maar 50 liter kleiner, maar in de praktijk denk ik eerder 1/3 kleiner. Maar met 1 kind is de auto ruim genoeg. Je kan altijd nog bagage op de achterbank kwijt.
Dankjewel voor je reactie , heb nu vooral het probleem in de c klasse dat ik door die balk niet kan laden. We gaan even proefrijden vandaag en eens kijken hoe alles past. ;)

• eltron
DekkerM schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:23:
[...]
Word een MY19. Vind ik niet erg ivm de kleine €3K verschil in catalogus waarde. Scheelt toch behoorlijk in de bijtelling.
Scheelt netto ca. € 100/jr, maar als je aan de voordelen weinig tot niets hebt is het ook zonde geld.

• bonkie1964
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-02 13:29
Vraag aan jullie!
Wat is wijsheid.
optie 1:De auto ophalen en volledige uitleg krijgen?
optie 2:De auto laten brengen zonder uitleg?

Betreft een My19 model.

• eltron
dat ligt er aan of je autodidact bent of niet.
maar ik zou laten brengen zonder uitleg. Je moet het toch allemaal ervaren en er is genoeg info in de encyclopedie die je er bij krijgt en instructiefilmpjes op youtube etc.

Wel afspreken dat je ze kunt bellen voor wat praktische zaken zoals het installeren van de mijnKia app en de plugsurfing laadsleutel in de app kia public charging.

• bonkie1964
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 07-02 13:29
eltron schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:47:
dat ligt er aan of je autodidact bent of niet.
maar ik zou laten brengen zonder uitleg. Je moet het toch allemaal ervaren en er is genoeg info in de encyclopedie die je er bij krijgt en instructiefilmpjes op youtube etc.

Wel afspreken dat je ze kunt bellen voor wat praktische zaken zoals het installeren van de mijnKia app en de plugsurfing laadsleutel in de app kia public charging.
Thanx, aan die MijnKia app had ik helemaal niet gedacht, en aan die plugsurfing laadsleutel ook niet.
Denk dat ik hem dan toch maar op ga halen, is maar half uurtje rijden, kan ik daarna direct genieten van het rijden. Heb lang genoeg moeten wachten (precies 1jaar!) :P

• Z___Z
  • Niet online
cornenl91 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 08:18:
[...]

Dankjewel voor je reactie , heb nu vooral het probleem in de c klasse dat ik door die balk niet kan laden. We gaan even proefrijden vandaag en eens kijken hoe alles past. ;)
Die balk heb je toch alleen laat van als je naar de Ikea gaat of andere grote spullen moet vervoeren?

Ik ben met de C met 4 volwassen en 1 baby naar Italië geweest. In De Niro zou dat nooit gepast hebben. Maar kwalitatief valt me de Kia erg mee. Materialen zijn goed en er kraakt niks. Kleine naden en ergonomische indeling (behalve dat touch screen vs wiel van MB). Grootste minpunt vind ik toch het wind/banden lawaai op de snelweg. Je zou verwachten dat een EV stiller is dan een ICE, maar de isolatie van wiel en wind geluid is op de snelweg toch belangrijker. In de stad is hij wel veel stiller.

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 09:55
Marcva schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:56:
10% korting in de KIA webshop met code VALENTIJN-2020
https://webshop.kia.nl/accessoires/comfort/
Werkt ook op het klasse 3 alarm, maar niet op de montagekosten.
Bedankt.
Had net een trekhaak voor de fietsendrager besteld en telefonisch de 10% er nog vanaf kunnen krijgen :*)

• eltron
Z___Z schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:01:
[...]
Ik ben met de C met 4 volwassen en 1 baby naar Italië geweest. In De Niro zou dat nooit gepast hebben....
Vraag me af waarom dat in de e-Niro nooit gepast zou hebben. Met 5 volwassenen en voor 9 personen wintersportmateriaal ging het tot en met Oostenrijk prima, is mijn ervaring. En okay dan tel ik dochter van 15 mee als volwassene.
Wel een flinke dakkoffer en draaghaak koffer, maar alles kan mee.

[Voor 5% gewijzigd door eltron op 07-02-2020 13:24]

• joepie de p
eltron schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Vraag me af waarom dat in de e-Niro nooit gepast zou hebben. Met 5 volwassenen en voor 9 personen wintersportmateriaal ging het tot en met Oostenrijk prima, is mijn ervaring. En okay dan tel ik dochter van 15 mee als volwassene.
Waarschijnlijk zat je hiermee wel tegen of boven het maximale voertuiggewicht. Die is 2230 kg, terwijl rijlaar gewicht als 1812 kg is berekend. Dan resteert slechts 418 kg. Wat je met 5 personen en bagage wel snel nadert. O-)

Niet dat de auto daar iets van heeft trouwens....

[Voor 3% gewijzigd door joepie de p op 07-02-2020 15:12]

• Z___Z
  • Niet online
eltron schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:23:
[...]

Ik heb je foto gezien. Die constructie lijkt me prima voor als je direct van punt A naar punt B rijdt en daar vervolgens blijft. Je trekhaak koffer ziet er diefstal gevoelig uit en een dakkoffer lijkt me ook niet handig om tussentijds iets uit te halen (misschien vergis ik me hierin, heb nooit een dakkoffer gehad, ben het wel aan het overwegen, gezien de kleine kofferbak die De Niro heeft).

• eltron
@joepie de p
Max gewicht zal ik wel in de buurt gezeten hebben, maar niet alle wintersportspullen zijn zwaar. O.a. de skihelmen, snowboots en wintersportkleding wegen vrijwel niets, maar nemen wel veel ruimte in.

@Z___Z Ik heb wel onderweg overnacht in de buurt van Stuttgart, maar maakte me geen zorgen over diefstal. Beide koffers zijn afgesloten met een slot dat vast wel te forceren is, maar de spullen die er in zitten zijn voor anderen maar beperkt van waarde.
En beide zijn onderweg goed te openen en dat geldt zelfs voor de kofferbak omdat de fietsendrager waarop de koffer is gemonteerd, kantelbaar is.

Pagina: 1 ... 75 ... 84 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True