Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 06:59
Eén van de auto's van ons wagenpark is een E-Niro maar deze geeft nu al een aantal keer een foutmelding in het elektrisch systeem. De auto staat nu weer bij de dealer.

Hebben mensen ervaring met deze foutmelding?

[ Voor 8% gewijzigd door Pevano op 22-01-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:59

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Pevano schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:47:
Eén van de auto's van ons wagenpark is een E-Niro maar deze geeft nu al een aantal keer een foutmelding in het elektrisch systeem. De auto staat nu weer bij de dealer.

[Afbeelding]

Hebben mensen ervaring met deze foutmelding?
@Pevano Kijk ff of je een link van dat plaatje hier neer kunt zetten. Wat er nu staat is een plaatje, waar je niet zoveel mee kan.....

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:59
Hippe Lip schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:49:
[...]

@Pevano Kijk ff of je een link van dat plaatje hier neer kunt zetten. Wat er nu staat is een plaatje, waar je niet zoveel mee kan.....
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MrtcYFF.jpg
Heb die melding gelukkig nog niet gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-06 06:59
Heb die melding gelukkig nog niet gezien..
Volgens de eerste dealer waar de auto heeft gestaan was er schade ontstaan door bezoek van een steenmarter die aan bekabeling heeft zitten knagen maar we zijn nu een aantal dealerbezoeken verder en de auto geeft nog regelmatig deze foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:59
Klopt de actieradius nog steeds na opladen tot 100%? Dus 64kwh / gem verbruik over die 7000 km (kun je zien in auto als je die niet op 0 hebt gezet ) Voorbeeld 64kw / 18 = 355 km.

2-1 kap, 200m2, SUZ-SWM60VA+ Open Source ME+wtw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis13
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 18:03
Ik zal hem van het weekend weer eens op 100% vol laden en kijken of dat klopt.
Mijn gemiddelde is 17,1 over 38K+ km's.
Op 7 februari ga ik hem weer op 0 zetten. (Heb hem dan 1 jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

nessio schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:48:
Klopt de actieradius nog steeds na opladen tot 100%? Dus 64kwh / gem verbruik over die 7000 km (kun je zien in auto als je die niet op 0 hebt gezet ) Voorbeeld 64kw / 18 = 355 km.
@nessio Ja, dat zal nog steeds kloppen. Er zijn met name drie factoren die hierin een duidelijke rol spelen:
1. Je rijstijl; fors optrekken, veel remmen en dat soort dingen helpen niet om een zuinig gemiddelde te krijgen.
2. Gemiddelde snelheid; het verbruik is evenredig met het kwadraat van de snelheid, dus bij 130 gebruik je twee keer zoveel als bij 90 km/h.
3. De buitentemperatuur; dit komt door twee factoren: de accu presteert bij lagere temperatuur minder goed en het gebruik van een verwarming in de auto helpt ook niet. Vandaar dat je in dit jaargetijde meer verbruikt per kilometer dan in voor- en najaar, in die periode dat je nauwelijks of geen verwarming of koeling gebruikt.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
nessio schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:48:
Ik heb niet het idee dat het gebruik behorend bij die tripteller (die elke 10.000km weer op 0 staat) van invloed is op de GoM. Maar hoe de GoM wel bepaald wordt weet ik niet. Misschien over een bepaalde afstand en/of aantal afgelopen ritten.
Bij mn vakantietrip naar Noorwegen ging ie namelijk vrij snel naar de 500+km range, terwijl daar op basis van het gemiddelde gebruik tot aan die trip, inclusief de weg erheen, geen sprake van kon zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:40:
Ik heb niet het idee dat het gebruik behorend bij die tripteller (die elke 10.000km weer op 0 staat) van invloed is op de GoM.
Die tripteller staat niet echt op nul, elke 10.000 km. Het is alleen dat die maar 4 cijfers laat zien, maar het verbruik dat daarbij wordt aangegeven klopt nog steeds met álle kilometers sinds de laatste reset. Hij rekent dus ook met het 5e (en ws 6e en verdere) cijfer van die kilometerstand, ondanks dat je die niet ziet.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip o ok. Maar dan nog heeft dat verbruik onmogelijk een rechtstreekse link met de GoM. Daarvoor kan de GoM te snel wisselen. En gelukkig maar. Anders is het alweer zomer tegen de tijd dat de range is aangepast op de winter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GagdetGrunn
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-09-2021
CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 12:40:
[...]
.......Maar hoe de GoM wel bepaald wordt weet ik niet. Misschien over een bepaalde afstand en/of aantal afgelopen ritten.....
Gemiddelde van laatste 20 ritten heb ik begrepen. Zit zelf niet zo heel goed. Alleen op snelweg vanaf november kom ik maar niet onder de 21kw/ 100km . Rijdt wel eens flink door maar merendeel 111 op de teller (100km/uur). Constant 299 km bij 90 % lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
ok, dus niet het overall gemiddelde. Zit zelf met de Kona op overall op 16,6 per 100 km. Maar GOM geeft aan 375 km (is 17,1 per 100 km) bij 100%. Het verbruik varieert overigens sterk. Gister naar Leeuwarden vv, is 97 km met verwarming op 21, verbruik 18 per 100 km. Maar ga ik naar N-H over de afsluitdijk of polder dan is het verbruik per definitie hoger (kom dan ook weleens aan 20) zelfs zonder verwarming. Enige verklaring is wind. Want in beide gevallen rijd ik 100/105 km/u.
Ik vraag het alleen van "elektrisch probleem pevano" , ik dacht mogelijk 1 van de cellen niet jofel.
Bij de Kona zijn nu 2 gevallen bekend met daardoor aanzienlijk minder actieradius. Het accupakket moet daar worden vervangen. levertijd ruim 1 maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 22:44
Vandaag een lange rit gehad. Totaal 260 km afgelegd. Thuis weggegaan met 100% en weer thuis aangekomen met 42%.
De rit was 95% snelweg. Gemiddeld 110km/h gereden denk ik.

Ben erg tevreden!

Vorige week teruggekomen van een vakantie naar Finland. Boot van Travemünde naar Helsinki genomen. In Finland zo’n 1000km gereden bij -7. Verbruik was hier constant zo’n 21 kWh per 100km. Gemiddeld 90 gereden.
In Duitsland en Finland opgeladen bij Ionity. Werkte overal erg goed. In Finland de granny-charger gebruikt maar die vond Finland niet zo leuk. Klapte er elke 40-50 minuten uit via het buitenstopcontact bij de bungalow. Via het binnenstopcontact lukte het laden wel goed. Weet niet of het door de kou of het stopcontact kwam. Dealer gecontact en binnenkort even de granny charger afgeven want ze willen hem graag controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip

Hippe Lip

GagdetGrunn schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:53: Rijdt wel eens flink door maar merendeel 111 op de teller (100km/uur). Constant 299 km bij 90 % lading.
Begrijp ik nou goed dat jouw e-Niro een afwijking van ELF km/h heeft op de teller? Bij mij is die vrijwel overal constant 5 km/h. Als ik de CC op 105 instel rijd ik keurig 100. Alleen helemaal bovenin en onderin wijkt dat af: de top van 180 aangeven bleek 173 echte kilometers en bij 33 op de teller rijd ik netjes 30 in de langzame wijken.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levinius
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-03-2021
Hippe Lip schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:40:
[...]

Begrijp ik nou goed dat jouw e-Niro een afwijking van ELF km/h heeft op de teller? Bij mij is die vrijwel overal constant 5 km/h. Als ik de CC op 105 instel rijd ik keurig 100. Alleen helemaal bovenin en onderin wijkt dat af: de top van 180 aangeven bleek 173 echte kilometers en bij 33 op de teller rijd ik netjes 30 in de langzame wijken.
Bij mij is het ook exact 5 km inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
...

[ Voor 112% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 19:07
IvoB2 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:34:
ps. een e-Niro 2019 voor de B-markt heeft ook geen app.
Binnen de EU bestelde KIA's mogen in ieder EU land ter garantie aangeboden worden bij een erkende KIA dealer (opgelegd vanuit KIA Europe).
De mijne is ook een Belgische van origine. De NL-dealer heeft hem bij de eerste beurt in het Kia-NL systeem gezet, dat is wel aan te raden voor garantie enzo. Een app heeft hij inderdaad niet. De Kia Connected Services module kun je laten inbouwen voor 199 euro, maar ik zie het voordeel niet zo. Zeker als OVMS zich nog verbeterd. En ik heb nu geen rare GSM piepjes over de radio. ;)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@IvoB2 ik was inderdaad in de veronderstelling dat de Niro een ander nav systeem had / heeft maar dat is niet zo. Is gelijk aan de Kona. In NL kon je een module in laten bouwen + bijbehorende app.
Veel plezier met Niro. Ben benieuwd of ie beter bevalt dan de Kona. Ik ben echter zeer gewend aan een HUD, dus de Niro was vorig jaar al voor mij geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
As we speak sta ik te juichen met een Latte bij Fastned aan de A7. Eventjes niet opgelet en in de schildpad stand laatste stuk 4km over de vluchtstrook gereden met nog 6km over bij aankomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeck03
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-09 16:28
delius schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:24:
As we speak sta ik te juichen met een Latte bij Fastned aan de A7. Eventjes niet opgelet en in de schildpad stand laatste stuk 4km over de vluchtstrook gereden met nog 6km over bij aankomst.
Net mis is ook mis. Of eigenlijk: Net gehaald is ook gehaald. Al zou ik net een beetje meer speling proberen te houden >:)
Geniet van je koffie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:18

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Eventjes niet opgelet en in de schildpad stand laatste stuk 4km over de vluchtstrook gereden met nog 6km over bij aankomst.
Dat wordt een paar dagen spierpijn van de samengeknepen billen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 162% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GagdetGrunn
Hippe Lip schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 19:40:
[...]

Begrijp ik nou goed dat jouw e-Niro een afwijking van ELF km/h heeft op de teller?
Wat ik zei klopt inderdaad niet;

Bij 111 op de CC is het 104.

De afwijking is bij mij wel variabel met de snelheid.

50-->55/56
80-->86/87
120-->127/128

Ik vindt het nogal veel. Genoeg om rekening mee te houden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wanneer klappen bij jullie de spiegels uit? Bij het langslopen al of pas bij het ontgrendelen van de deur? Volgens mij was het bij mij eerst bij het ontgrendelen pas, maar het is nu bij langslopen al. De dealer zegt dat dit normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21:43
Z___Z schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:10:
Wanneer klappen bij jullie de spiegels uit? Bij het langslopen al of pas bij het ontgrendelen van de deur? Volgens mij was het bij mij eerst bij het ontgrendelen pas, maar het is nu bij langslopen al. De dealer zegt dat dit normaal is.
Dat hangt er van af hoe je het ingesteld hebt. Bij mij dus bij ontgrendelen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Z___Z schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
eltron schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:21:
[...]

Waar stel je het in dan? Enige plek die ik ken is de knop in de deur. Die kan je instellen op inklappen, uitklappen of automatisch. Die laatste stand werkt bij mij dus nu anders dan vroeger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IVIaarten
  • Laatst online: 04-04-2021
Z___Z schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Waar stel je het in dan? Enige plek die ik ken is de knop in de deur. Die kan je instellen op inklappen, uitklappen of automatisch. Die laatste stand werkt bij mij dus nu anders dan vroeger...
als het werkt als bij de Kona is het een instelling in het dashboard menu. Heet volgens mij iets in de zin van 'welkomst spiegels' oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:35
Hebben mensen wel eens problemen met het gepland opladen van de niro?
Dacht vannochtend weg te rijden in een lekker verwarmde auto echter bleek dat hij helemaal niet heeft geladen.
Instellingen nogmaals nagelopen maar die stonden correct.
Niet prettig op deze manier, ik heb de tijd ingesteld en op het dashboard verscheen gisterenavond dat hij om de geplande tijd zou gaan beginnen.
Jammer dat ik er niet van op aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 09:59
hantheman schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 07:40:
Hebben mensen wel eens problemen met het gepland opladen van de niro?
Hier ook veel problemen, auto begint meteen met laden, terwijl locatiegebaseerd uitgesteld laden ingesteld is. Volgens mij is hier bij ons het probleem dat de auto niet altijd "weet" dat ie thuis is. Soms moet ik de auto uit en weer aan zetten om hem er van te overtuigen dat we echt thuis zijn (te controleren in het "EV" menu), daar staat dan: auto niet op locatie. Soms helpt een keer op MAP drukken.

maar als ie dan eenmaal doorheeft dat we WEL op de locatie zijn, dan gaat het eigenlijk wel altijd goed. Zowel voorverwarmen als laden. Dus dat is wel anders als bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 19:43
Beste berijders In hoever moeten we als gelukkige bezitter bang zijn voor diefstal, zijn er gevallen bekend van diefstal? Vanuit Leaseoogpunt komt er wel weer een andere maar de wachttijd op levering zou ik zuur van zijn!!! ik rij hem nu vanaf april en ben er zoooooo happy mee!!

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Laatst online: 19:43
Nog een vraag, vroeger werd ik na inlog altijd direct doorgelinkt naar het grote e-niro forum, waar stel je dat in ? nu moet ik steeds zoeken in de zoekbalk naar dit forum?

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Z___Z schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 22:35:
[...]

Als je in het menu de welkomstfunctie aan zet klappen je spiegels uit als je aan komt lopen. Ook worden de handvatten dan verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
Deze zomer gaan wij op vakantie naar de Dordogne, nu zag ik al posts waar ervaringen gedeeld worden over handige laadplaatsen.
Is het een idee om hiervoor een apart topic te maken? Of is die er misschien al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-07 08:42
delius schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:20:
Deze zomer gaan wij op vakantie naar de Dordogne, nu zag ik al posts waar ervaringen gedeeld worden over handige laadplaatsen.
Is het een idee om hiervoor een apart topic te maken? Of is die er misschien al?
Over laadpalen naar de Dordogne? Of laadpalen buitenland algemeen?
Over laadpalen algemeen (waaronder ook Frankrijk) is er natuurlijk al eentje [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
plips schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:35:
[...]

Over laadpalen naar de Dordogne? Of laadpalen buitenland algemeen?
Over laadpalen algemeen (waaronder ook Frankrijk) is er natuurlijk al eentje [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen
Die topics ken ik, ik bedoel ervaringen delen van langere routes in het buitenland met de E-Niro.
Ik zal in ieder geval die van mij delen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wowter1976 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:03:
[...]

Hier ook veel problemen, auto begint meteen met laden, terwijl locatiegebaseerd uitgesteld laden ingesteld is. Volgens mij is hier bij ons het probleem dat de auto niet altijd "weet" dat ie thuis is. Soms moet ik de auto uit en weer aan zetten om hem er van te overtuigen dat we echt thuis zijn (te controleren in het "EV" menu), daar staat dan: auto niet op locatie. Soms helpt een keer op MAP drukken.

maar als ie dan eenmaal doorheeft dat we WEL op de locatie zijn, dan gaat het eigenlijk wel altijd goed. Zowel voorverwarmen als laden. Dus dat is wel anders als bij jou
Ik ben in ieder geval blij dat het blijkbaar een kwaal is van alle e-Niro, zelfs in het buitenland:

uit de review van driving electric:
"One other gripe is that the location-based charging has always been hit-and-miss. You can set the Kia to recognise when it’s in a particular location – home, generally – when you want it to charge up at off-peak hours. The problem is that it rarely recognises when it’s in the designated location despite me inputting it in various different ways."
https://www.drivingelectr...-kia-e-niro-first-edition

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2020 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ja, zou fijn als je zelf een gebiedjes (geofence) op de kaart zou kunnen tekenen. Dat kan ik gewoon de hele vierkante kilometer rondom huis instellen als “alleen in daltarief laden”.
En dan ook graag de optie om voor het weekend in te stellen dat dit geheel daltarief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:01
Interessante tweet met e-Niro problemen: https://twitter.com/embde.../1220647366925131776?s=21

De laadklep herken ik, maar de rest is nieuw voor mij. Herkent hier iemand de problemen of weet iemand wat daar aan de hand kan zijn.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:45

_Z3

delius schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:40:
[...]

Die topics ken ik, ik bedoel ervaringen delen van langere routes in het buitenland met de E-Niro.
Graag, van de zomer ga ik ook naar Dordogne en krijg in juni de e-Niro als het goed is. Ik moet nog eens rustig uitzoeken hoe ik dat ga aanpakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

En aan het juichen omdat je geen bekeuring van €380,- hebt gekregen neem ik aan, voor het onjuist gebruik van de vluchtstrook :)

Denk niet dat meneer agent, of de mensen van Rijkswaterstaat (ja die mogen 'm ook schrijven) een boodschap hebben aan "Oh, ik zat niet op te letten en toen was m'n accu leeg"

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
Murzeltje schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:14:
[...]

En aan het juichen omdat je geen bekeuring van €380,- hebt gekregen neem ik aan, voor het onjuist gebruik van de vluchtstrook :)

Denk niet dat meneer agent, of de mensen van Rijkswaterstaat (ja die mogen 'm ook schrijven) een boodschap hebben aan "Oh, ik zat niet op te letten en toen was m'n accu leeg"
Haha, dat ook ja!
Maar ik kon niet sneller dan 60 en uiteindelijk 25, er zat nog een brug voor de afslag, die leek wel de Mount Everest. Dus in dit geval gekozen voor de vluchtstrook, anders reed er iemand net over de brug 25 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
kdeboois schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:08:
Interessante tweet met e-Niro problemen: https://twitter.com/embde.../1220647366925131776?s=21

De laadklep herken ik, maar de rest is nieuw voor mij. Herkent hier iemand de problemen of weet iemand wat daar aan de hand kan zijn.
Misschien slechte uitlijning ofzo, of valse verwachting dat je met de ACC handsfree zou moeten kunnen rijden (zeker met sterke zijwind is dat niet zo).
Dat geplande laden komt hier (en in Kona forum) vaker voorbij. Vooral de combo met locatiegebaseerd laden is berucht, daar had ik ook issues mee.
En rijden onder stormachtige omstandigheden brengt allerlei ongemakken met zich mee, weet niet wat zn referentiekader is? Een tank?

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 24-01-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
Ik heb bij de kona dat locatie uitstaan (waarom zou ik uberhaupt dat locatie gebruiken)
Bij mij staat nu standaard uitgesteld laden en alleen laden in daltarief ingesteld.
Moet ik overdag laden dan druk ik naast de stekker op het knopje het uitgesteld laden uit en begint het laden meteen. Werkt prima.

[ Voor 4% gewijzigd door nessio op 24-01-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:13
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:40:
[...]

[...]
En rijden onder stormachtige omstandigheden brengt allerlei ongemakken met zich mee, weet niet wat zn referentiekader is? Een tank?
Dat is niet iedereen met je eens. Desgevraagd meldde @bomajo : bomajo in "Het grote Kia e-Niro topic"
"Blok op de weg" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Marcva schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Dat is niet iedereen met je eens. Desgevraagd meldde @bomajo : bomajo in "Het grote Kia e-Niro topic"
"Blok op de weg" ???
Op de afsluitdijk met 130km/u en dan fikse zijwind dan voel je de windvlagen wel hoor.
Maar ieder zo zn eigen beleving natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreekIJ
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb de e-Niro sinds begin december. Het enige wat mij stoort is de trilling in de auto zo tussen 60 en 85 km/h. Volgens de dealer is daar niets aan te doen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StenilsoN
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 22:28
Nog één weekje kan ik rijden in de MY19 e-Niro, dan moet ik hem na 2 maanden helaas weer inleveren ivm nieuwe baan (mocht hem niet meenemen van huidige werkgever).
Nieuwe MY20 is deze week besteld en heb van de dealer een verwachte losdatum in de haven van half juni 2020 doorgekregen. Mijn huidige auto is een week later dan oorspronkelijk afgegeven datum geleverd. Als de geschatte datum weer juist is dan valt de levertijd mij alles mee, om en nabij de 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
StenilsoN schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:13:
Nog één weekje kan ik rijden in de MY19 e-Niro, dan moet ik hem na 2 maanden helaas weer inleveren ivm nieuwe baan (mocht hem niet meenemen van huidige werkgever).
Nieuwe MY20 is deze week besteld en heb van de dealer een verwachte losdatum in de haven van half juni 2020 doorgekregen. Mijn huidige auto is een week later dan oorspronkelijk afgegeven datum geleverd. Als de geschatte datum weer juist is dan valt de levertijd mij alles mee, om en nabij de 5 maanden.
Ach ja... ieder nadeel heb z'n voordeel. In dit geval een 10 inch display en een UVO app.
En misschien ook wel een 3 fase lader?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plips
delius schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:40:
[...]

Wij gaan naar Provence, dan Catalonië, wellicht terug via Dordogne, dus heb ook belangstelling. Maar is denk ik niet e-Niro specifiek. Iedereen worstelt met dezelfde issues (passen, onbeschikbaarheid), voor de Tesla rijders misschien iets anders (Supercharger netwerk) en voor de Leaf rijders misschien iets anders (ChaDeMo aansluiting) en voor de mensen met kleinere accu's of zware rechtervoet misschien anders. Ik vertrouw op ABRP en wat verschillende passen. En het goed uitzoeken van overnachting hotel / campings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
FreekIJ schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:31:
Ik heb de e-Niro sinds begin december. Het enige wat mij stoort is de trilling in de auto zo tussen 60 en 85 km/h. Volgens de dealer is daar niets aan te doen...
Probeer eens een echte bandenspecialist. Vaak zit zoiets daarin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
FreekIJ schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:31:
Had ik ook met de Michelin zomerbanden die er onder zaten. Met de huidige Vredestein winterbanden is ie 100% trillingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-08 21:31
StenilsoN schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:13:
Ik snap er geen bal meer van. Ik heb hem in oktober besteld en moet wachten tot okt 2020 en jij krijgt hem al in juni als je hem net besteld hebt.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 99% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

plips schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:02:
[...]

Wij gaan naar Provence, dan Catalonië, wellicht terug via Dordogne, dus heb ook belangstelling. Maar is denk ik niet e-Niro specifiek. Iedereen worstelt met dezelfde issues (passen, onbeschikbaarheid), voor de Tesla rijders misschien iets anders (Supercharger netwerk) en voor de Leaf rijders misschien iets anders (ChaDeMo aansluiting) en voor de mensen met kleinere accu's of zware rechtervoet misschien anders. Ik vertrouw op ABRP en wat verschillende passen. En het goed uitzoeken van overnachting hotel / campings.
Op basis van ritten met i3, I-Pace en Ioniq door Frankrijk heb ik een reisgids vol tips samengesteld, die je hier kunt vinden.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeck03
mfjnab schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Ik snap er geen bal meer van. Ik heb hem in oktober besteld en moet wachten tot okt 2020 en jij krijgt hem al in juni als je hem net besteld hebt.?
Tja sommige dealers en/of leas maatschappijen bestellen een aantal auto’s voor ze verkocht zijn. Ik zag gisteren dat Fase nog model 2019 direct kan leveren. Ik geloof dat ze er toen nog 3 hadden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GagdetGrunn
Minxz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:18:
[...]

Had ik ook met de Michelin zomerbanden die er onder zaten. Met de huidige Vredestein winterbanden is ie 100% trillingsvrij.
Als ik het zo lees denk ik ook dat de banden de oorzaak zijn. Heb er Nokian winterbanden onder, geen trillingen.

Heeft iemand hier ook last van krakende deurrubbers? Mijn linker voorportier heeft er nogal last van. 2 weken geleden ingevet bij de dealer welke de klacht als terecht beoordeelde. Werkte voor 1 dag, daarna zelfde probleem terug maar hardnekkiger. Maandag weer afspraak bij de dealer 🙄.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
Steeck03 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:10:
[...]

Tja sommige dealers en/of leas maatschappijen bestellen een aantal auto’s voor ze verkocht zijn. Ik zag gisteren dat Fase nog model 2019 direct kan leveren. Ik geloof dat ze er toen nog 3 hadden staan.
2019 modellen kan ik me voorstellen aangezien er vast wel annuleringen zijn van auto's die niet meer in 2019 geleverd konden worden. Dealers mogen dacht ik geen auto's bestellen zonder dat ze een klant hebben. Blijft over een leasemij die al lekker vooruit besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plips
fewips schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 20:09:
[...]

Op basis van ritten met i3, I-Pace en Ioniq door Frankrijk heb ik een reisgids vol tips samengesteld, die je hier kunt vinden.
Ja die had ik al gevonden, veel overlappende informatie met het EV Laden topic. Ben meer op zoek naar de praktijkervaringen rondom niet functionerende laders, campings met laadfaciliteiten, drukte die men ondervonden heeft bij laders, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
mfjnab schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:20:
[...]

2019 modellen kan ik me voorstellen aangezien er vast wel annuleringen zijn van auto's die niet meer in 2019 geleverd konden worden. Dealers mogen dacht ik geen auto's bestellen zonder dat ze een klant hebben. Blijft over een leasemij die al lekker vooruit besteld...
Mijn auto is niet vooruit besteld. De lease maatschappij heeft eind vorige week de bestelling gedaan en de dealer heeft de order begin deze week in het systeem gezet. Ik ben erg tevreden over deze dealer, goede communicatie en duidelijke uitleg over het bestel proces bij Kia. Ze houden wel een slag om de arm qua levertijd:

"We hebben bij Kia Motors Nederland aangegeven de auto z.s.m. te willen hebben.

Hij staat nu in order en de verwachte losdatum staat nu op 14-06-2020. In hoeverre dit klopt weet ik niet want de e-Niro bestellingen blijven een apart verhaal.

Mocht dit kloppen dan kunnen we hem waarschijnlijk eind juni leveren."

Een MY19 had ik nog eerder kunnen rijden ivm enkele annuleringen idd, maar ik wacht liever op het nieuwere model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 132% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 107% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
plips schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:27:
[...]
... Ben meer op zoek naar de praktijkervaringen rondom niet functionerende laders, campings met laadfaciliteiten, drukte die men ondervonden heeft bij laders, etc.
Dan adviseer ik toch echt het laden topic

[ Voor 11% gewijzigd door eltron op 25-01-2020 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
IvoB2 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:25:
Vraagje aan ervaren e-Niro rijders:
Is het normaal dat je bij overschakelen van P naar D en van D naar R (en omgekeerd) een korte "snok" voelt? ...

.. Autoaanpassing van de bestuurdersstoel in de e-Niro is wel leuk (2 bestuurders met een totaal andere zit)....
Die snok merk ik ook.

en bij bestuurdersstoel en geheugen voor 2 rijders is het handig dat ook de spiegels mee doen.

Wat ik onhandig vond was dat de stoel standaard naar de achterste stand gaat als je in en uitstapt. Dat lijkt leuk maar ik heb genoeg ruimte om in en uit te stappen en vind het maar gedoe + dat je er rekening mee moet houden als je iets achter de bestuurdersstoel zet dat het door die beweging platgedrukt kan worden. Dit heb ik dus maar uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:32
Ik vind de naar achter schuivende stoel wel prettig eigenlijk. Vanaf de achterbank inderdaad wel eens gemor (ik gebruik de verste stand) als ik de poriter te snel open doe.

Vanochtend vroeg ook gemor van de achterbank, dit keer de klacht dat na bepaalde tijd de stoelverwarming achterin automatisch van 2 naar 1 streepje gaat. Ook als je op de stoel zit. Had beter gekoppeld kunnen worden aan de stoelsensor, aldus een grumpy teen.

Ik wist niet dat de spiegels meeverstellen met de geprogrammeerde stoelstanden. Zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:23
eltron schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 11:29:
[...]
Wat ik onhandig vond was dat de stoel standaard naar de achterste stand gaat als je in en uitstapt. Dat lijkt leuk maar ik heb genoeg ruimte om in en uit te stappen en vind het maar gedoe + dat je er rekening mee moet houden als je iets achter de bestuurdersstoel zet dat het door die beweging platgedrukt kan worden. Dit heb ik dus maar uit gezet.
Dit kun je via de instellingen uitzetten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
deejeebv schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:54:
[...]

Dit kun je via de instellingen uitzetten,
en dat heb ik dus binnen een week gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
ha, ha de dikke buiken stand. Had mijn BMW ook, maar dan werd het stuur automatisch ingetrokken bij auto uitzetten. Is handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nessio
@IvoB2 Locatieladen ivm kwh, duidelijk. Laadbegrenzing! Ik heb thuis geen 32A maar 3 x 25A, dus geen last van. de laadpaal levert toch maar 16a

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 142% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GagdetGrunn
IvoB2 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:45:

Tot loadbalancen mogelijk wordt (kan nog twee jaar duren) dus thuis maar op veilig gespeeld.
Wat bedoel je met kan nog 2 jaar duren?
Is gewoon een functionaliteit van de lader. (Ampereklem direct na hoofdaansluiting) Of wacht je 2 jaar met aanschaffen van lader die dat wel kan. Als ik 1x40 had thuis zou ik lekker 7kw trekken met LB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
IvoB2 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:45:
[...]

Het terugschuiven van de bestuurdersstoel kan je naast uitzetten toch ook in stappen instellen?
Ah, werken de buitenspiegels dan niet mee? (nog niet gemerkt daar beide bestuurders toevallig wel dezelfde buitenspiegelinstellingen hebben).

[...]
Of het ook in stappen kan weet ik niet, zou mij verbazen, maar uit is voor mij sowieso beter.
en buitenspiegels werken wel mee, althans volgens instructieboekje 4-11, maar zie dat in de praktijk ook nog niet omdat de vrouw meestal haar eigen auto neemt en de EV nog een beetje eng vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfjnab
GagdetGrunn schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:36:
[...]

Wat bedoel je met kan nog 2 jaar duren?
Is gewoon een functionaliteit van de lader. (Ampereklem direct na hoofdaansluiting) Of wacht je 2 jaar met aanschaffen van lader die dat wel kan. Als ik 1x40 had thuis zou ik lekker 7kw trekken met LB
Ik heb ook een all electric huis, met een Zappi laadpaal met 3 fase dynamic load balancing via CT klemmen is er inderdaad dan geen risico van overbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 166% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bomajo
  • Laatst online: 03-10-2022
Bij mij zie ik wel gewoon de laadsnelheid in het dashboard staan als de auto niet in aan staat. Inderdaad wel even portier open doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
bomajo schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:12:
Bij mij zie ik wel gewoon de laadsnelheid in het dashboard staan als de auto niet in aan staat. Inderdaad wel even portier open doen.
Klopt. En er dan bewust van zijn dat zolang de laadpoort ontgrendeld is (de eerste 15s na openen) de laadsnelheid 0,5kW is. Jammer dat de MijnKia app het niet continu toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:23
Ik heb een paar weken geleden een ritje in de Kona gemaakt. Fijne auto maar ik had het liefst een iets grotere auto. Kia dealer gebeld: e-Niro niet leverbaar tot 2022...

Volgens mij klopt deze info niet. Dus weet hier iemand of het realistisch is als ik nu een e-Niro bestel hem nog ergens dit jaar kan ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
IvoB2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:22:
[...]

Hoe kan je in de e-Niro zien (zonder de motor aan te zetten) hoe snel je aan het laden bent?
In de Kona kon ik - tijdens een laadsessie - door even het voorste portier te openen kortstondig op het display voor de bestuurder de actuele laadsnelheid zien (zonder verder iets te bedienen).
Bij de e-Niro gebeurt er dan blijkbaar niets (je ziet geen laadsnelheid verschijnen op het display).
Bij de e-Niro zie ik dat ook door portier te openen, maar is gedoe.
Bij thuisladen kijk ik op de display van de Zappi of in de Zappi app. Bij laden op andere plekken gebruik ik de OBD2 aansluiting met een dongle. Via EV-notify (of Torque pro) kun je dan o.a. de laadsnelheid, temperatuur, battery-health etc. zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Laatst online: 07-06 11:38
f.heinen schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:38:
Ik heb een paar weken geleden een ritje in de Kona gemaakt. Fijne auto maar ik had het liefst een iets grotere auto. Kia dealer gebeld: e-Niro niet leverbaar tot 2022...

Volgens mij klopt deze info niet. Dus weet hier iemand of het realistisch is als ik nu een e-Niro bestel hem nog ergens dit jaar kan ontvangen?
begin december was het bij van Mossel 15 maand, voor 2020 én 2021 uitverkocht lijkt me sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22
Vorige week bij van Mossel geweest en die gaf aan Q3 en uiterlijk Q4 te kunnen leveren. Ook contact gehad met Leaseplan en die gaven aan voor de zomer nog te kunnen leveren. Of direct een 2019 een model.

Zoals het er nu naar uitziet volgende week bestellen en dan fingers crossed :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 103% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Maar wel bijzonder dat jij het bij de e-Niro niet ziet en wij wel. Zowel laadsnelheid als verwachte resterende laadduur.
Mogelijk is dit bij de belgische versie anders(?) Wij krijgen bij de start ook een melding in de mijn Kia app met dezelfde info, laadsnelheid en verwachte resterende laadtijd (+ een melding als hij over 30min klaar is en als hij vol is).

[ Voor 9% gewijzigd door eltron op 26-01-2020 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 137% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
IvoB2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:22:
...Nu staat de Alfen laadpaal er al en utp bekabeling is ook reeds (dubbel) voorzien. Maar er is nog geen digitale meter in de woning aanwezig. En de plaatsing is gespreid over 2 jaar (en ik ben zelfs nog niet zichtbaar op de wachtlijst dus ga er van uit dat ik ergens achteraan sta).
(Alle?) netwerkbeheerders bieden de mogelijkheid een slimmere meter te laten installeren (á +/- €80).
Dan hoef je de vervangingswachtlijst niet af te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
IvoB2 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:25:
[...]

Uiteraard kan ik - als ik de motor aanzet - in het EV menu die data en verwachte laadduur wel bekijken.
Maar de vraag was hoe ik dit vlug kan zien door gewoon even het portier te openen, zonder de auto verder in te schakelen (bij de Kona EV kon dit zonder probleem).
Zover ik weet hoe je enkel de auto te ontgrendelen, niet eens de deur te openen. Dan kun je al zien wat de laadsnelheid is. Of misschien zelfs zonder te ontgrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StenilsoN
f.heinen schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:38:

Volgens mij hangt de levertijd af van de dealer waar de auto besteld wordt. Mijne is deze week bestelt, verwachte levering op dit moment eind juni 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
...

[ Voor 151% gewijzigd door IvoB2 op 23-04-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:48
Mijn BE MY19: deur openen je ziet het logo van de wagen met de bestuurders deur open en enkele seconden later de laadsnelheid en resterende tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17-09 06:53
Deze week mag ik ook mijn e-Niro (lease) ophalen bij de dealer. Heb hem (ExecutiveLine, Gravity Blue) eind maart 2019 besteld en deze week is het eindelijk zover! Ik had uiteraard gehoopt dat ze hem nog voor het einde van 2019 konden leveren, maar dat zat er helaas niet in (ondanks herhaaldelijke beloften van de dealer dat het "90% zeker" zou gaan lukken).

Afijn, beter laat dan nooit. Ben er in ieder geval heel benieuwd naar, mijn eerste elektrische auto! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@Metrik veel plezier! Ook met 8% is het nog steeds een goeie deal.
Die van mij is bijna 1 jaar oud nu, 29k km verder en vind het nog steeds de beste EV die er is met < 50k catalogusprijs. Elke dag weer een feestje om in te rijden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Levinius
GagdetGrunn schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 21:15:
[...]
Heeft iemand hier ook last van krakende deurrubbers? Mijn linker voorportier heeft er nogal last van. 2 weken geleden ingevet bij de dealer welke de klacht als terecht beoordeelde. Werkte voor 1 dag, daarna zelfde probleem terug maar hardnekkiger. Maandag weer afspraak bij de dealer 🙄.
Beetje late reactie, maar ik ervaar dit ook. Als ik de voorruit een klein stukje open en weer sluit is het een seconde of 10 weg, daarna begint het weer... Het lijkt dus alsof de ruit niet ver genoeg in het rubber komt en dan gaat trillen.

De auto is er al voor bij de dealer geweest en die gaf aan dat het rubber strakker 'gebogen' is omdat de ruit niet goed klemt of iets dergelijks. Ik zit nu op 9000 km dus ik ga nog even wachten totdat de 10k beurt uitgevoerd moet worden, maar ga er dan zeker weer iets van zeggen.

Ben benieuwd wat er bij jou uitgekomen is?

[ Voor 4% gewijzigd door Levinius op 27-01-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
StenilsoN schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:46:
[...]

Volgens mij hangt de levertijd af van de dealer waar de auto besteld wordt. Mijne is deze week bestelt, verwachte levering op dit moment eind juni 2020.
Maar dat is toch raar? Is het een "wie het hardst roept komt eerst" verhaal bij de dealers? Waar komen deze verschillen vandaan dan?
@Rostares heeft gehoord dat het Q3 / Q4 wordt. Met de beloftes van afgelopen jaar welke niet nagekomen zijn, durf ik dat al niet aan. Als ik Q3/Q4 van Kia hoor dan denk ik: waarschijnlijk Q1 2021.

Of ben ik nu te achterdochtig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Levinius schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:34:
[...]

De auto is er al voor bij de dealer geweest en die gaf aan dat het rubber strakker 'gebogen' is omdat de ruit niet goed klemt of iets dergelijks. Ik zit nu op 9000 km dus ik ga nog even wachten totdat de 10k beurt uitgevoerd moet worden, maar ga er dan zeker weer iets van zeggen.
10K beurt?
Dat moet toch 15K beurt zijn? (Wat op zich ook al rijkelijk snel is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
f.heinen schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:34:
[...]

Maar dat is toch raar? Is het een "wie het hardst roept komt eerst" verhaal bij de dealers? Waar komen deze verschillen vandaan dan?
@Rostares heeft gehoord dat het Q3 / Q4 wordt. Met de beloftes van afgelopen jaar welke niet nagekomen zijn, durf ik dat al niet aan. Als ik Q3/Q4 van Kia hoor dan denk ik: waarschijnlijk Q1 2021.

Het blijft een beetje wazig, maar ik doe een poging:
Zie dit gedeelte in de topicstart: Het grote Kia e-Niro topic
Door de enorme schaarste van e-Niro's heeft de importeur de regie over de bestellingen die dealers mogen plaatsen bij de fabriek. Elke dealer krijgt, afhankelijk van de grootte, een x aantal e-Niro's toebedeeld die dan verspreid over het jaar besteld mogen worden. (Dit is anders dan de bestelling die een klant bij een dealer plaatst, de dealer kan deze uiteindelijk pas op een later moment doorzetten in het bestelsysteem van de importeur/fabriek en weet dan pas iets over een leverdatum). Afgelopen jaar zijn er dik 3000 e-Niro's uitgeleverd. Met bijna 100 dealers is dat gemiddeld 30 e-Niro's per dealer. Maar sommige grote dealers (met meerdere vestigingen) zullen er 100+ hebben afgeleverd en anderen maar een handvol.
Sommige dealers hebben hun quota voor 2020 al vol staan, mogelijk ivm grote bestellingen van leasemaatschappijen, terwijl andere dealers blijkbaar nog ruimte hebben om dit jaar nog een bestelling in het systeem te plaatsen. Op basis van hun eigen planning kunnen ze dan een inschatting maken wanneer de levering plaatsvindt. Als ze bijv nog ruimte hebben om een e-Niro in augustus te bestellen dan weten ze dat die bijvoorbeeld in oktober in NL binnenkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-01-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.heinen
CyBeRSPiN schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:17:
[...]

Op basis van hun eigen planning kunnen ze dan een inschatting maken wanneer de levering plaatsvindt. Als ze bijv nog ruimte hebben om een e-Niro in augustus te bestellen dan weten ze dat die bijvoorbeeld in oktober in NL binnenkomt.
Dank je voor je antwoord! Dat schept duidelijkheid. _/-\o_
Dus waar is de dealerlijst met wie de kortste levertijd heeft? :P Dat zal dan wel gewoon rondbellen worden gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
[...]

Ik heb een prima ervaring met Van Mossel. Begin januari 2019 besteld, destijds werd indicatief al eind vh jaar afgegeven. Begin december geleverd. Tussentijds slechts éénmaal gebeld toen die 8% bekend werd, ook toen werd gewoon eind vh jaar afgegeven. Planning klopte gewoon, prima dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22
[...]

Dat heb ik ook op zich. Ga daarom wel een voorwaarde afspreken dat ik hem in 2020 geleverd wil zien. En anders de mogelijkheid om toch iets anders te kiezen. Er zijn op dit moment voor 2020 ook geen alternatieven in dezelfde prijsklasse. Van de overige partijen SEAT en VW is het ook maar de vraag of ze dit jaar nog kunnen leveren, en de specs die ik van die modellen heb gezien doen met toch meer naar de Kia neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
Rostares schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:56:
[...]

Dat heb ik ook op zich. Ga daarom wel een voorwaarde afspreken dat ik hem in 2020 geleverd wil zien. En anders de mogelijkheid om toch iets anders te kiezen. Er zijn op dit moment voor 2020 ook geen alternatieven in dezelfde prijsklasse. Van de overige partijen SEAT en VW is het ook maar de vraag of ze dit jaar nog kunnen leveren, en de specs die ik van die modellen heb gezien doen met toch meer naar de Kia neigen.
proberen kan altijd maar weet dat je niet sterk staat. Verplaats je in de KIA verkoper; waarom zou hij risico nemen op gedoe? Hij kan ze makkelijk kwijt en zal dus geen clausules opnemen. Je tekent het normale contract met de normale annuleringsvoorwaarden, of niet. Wellicht dat je een leasemaatschappij vindt die wel een ontbindende voorwaarde op wil nemen, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levinius
eltron schreef op maandag 27 januari 2020 @ 10:59:
[...]
10K beurt?
Dat moet toch 15K beurt zijn? (Wat op zich ook al rijkelijk snel is).
Je hebt helemaal gelijk, ik was nog niet helemaal wakker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:43:
Toch fijn hoe goed de service bij Kia is. Mn laadklep opende slecht. Ik bel de dealer, telefoon werd meteen opgenomen en kon direct langskomen :) Stond 20min later weer buiten. Zo kan het dus ook.
Vandaag staat mijn auto ook voor de eerste standaard beurt bij de dealer. Echter ik werd zojuist gebeld dat voor het probleem van de laadklep een "modificatie" geldt. Dus complete vervanging. Hiervoor moet wel de hele bumper eraf en mag de auto een nachtje blijven :).

Ik heb nog gemeld dat dit ook vaak werd afgeslepen zoals hier al vaker besproken, maar dat was niet de bedoeling.

[ Voor 4% gewijzigd door tescione op 27-01-2020 15:18 ]

Pagina: 1 ... 73 ... 350 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.