Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Geen laadstatus en kilometer / rittenregistratie. De rest doet het wel. Deed de rest het ook bij jou wel? Dus lokatie en status deuren en bandenspanning? Want dan weet ik wat ik de dealer moet melden. Gewoon een nieuw kabeltje dus.AeoIus schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:53:
Gisteren kabeltje vervangen voor Kia Connect services in de auto en laad/kilometer/rittenregistratie doet het!
Rittenregistratie laadt hij geen oude data in, maar dat is niet heel belangrijk voor me, dus dat is best.
Ja, de rest deed het wel.Nelis13 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:54:
[...]Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Geen laadstatus en kilometer / rittenregistratie. De rest doet het wel. Deed de rest het ook bij jou wel? Dus lokatie en status deuren en bandenspanning? Want dan weet ik wat ik de dealer moet melden. Gewoon een nieuw kabeltje dus.
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Ik heb de dealer dit doorgestuurd. Hopelijk snel ook een nieuwe kabel.
Nice. Werd vandaag ook gebeld na meerdere malen te hebben gemeld dat het niet werkt. A.s. maandag vervanging gepland.AeoIus schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:53:
Gisteren kabeltje vervangen voor Kia Connect services in de auto en laad/kilometer/rittenregistratie doet het!
Rittenregistratie laadt hij geen oude data in, maar dat is niet heel belangrijk voor me, dus dat is best.
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Hallo Koekerk,koekerk schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 13:30:
[...]
https://geek.wish.com/product/5a12d32ae05e336ac5fa7d04
Ik heb dit setje al binnen, voor voor en achter stoelen, koppelen aan de binnenverlichting, zelf aan te passen met afstandsbediening, ook dimmen (voeding is los te koppelen en met aparte stekker te voeden), gaan we pas in week 8 van 2020 monteren....
Ik heb die jij hebt besteld eerst bekeken en een mail mail naar de leverancier gestuurd, maar ik kreeg bericht terug van de leverancier dat deze altijd eerst op 100% brand, dit houd dus in dat als jij hem op een intensiteit van 50% zet dat hij de volgende keer weer op 100% begint. Dat zou ik niet prettig vinden, het kitje wat ik besteld heb zit de dimmer tussen de voeding, waardoor je altijd dezelfde vooraf ingestelde helderheid houd., misschien op te lossen met het dimmertje wat ik erbij besteld hebt? Kost maar 1,60 dollar.
[ Voor 5% gewijzigd door marc4547 op 14-02-2019 14:51 ]
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Goededag,
ik ben nieuw op dit forum. Ik wil misschien een Kia Niro bestellen / leasen.
Er staat veel informatie op dit forum en het forum van de Kona. Er is heel veel informatie over bestellingen/leveringen etc van gebruikers.
Hetgeen waar ik vooral naar opzoek ben is ervaringen met de Kia, oplaadsnelheden / tijden etc.
Er is geen splitsing in ervaringen etc / leveringen etc?
Er staat veel informatie op dit forum en het forum van de Kona. Er is heel veel informatie over bestellingen/leveringen etc van gebruikers.
Hetgeen waar ik vooral naar opzoek ben is ervaringen met de Kia, oplaadsnelheden / tijden etc.
Juist ... die bedoelde ik, dank u!
@CyBeRSPiN had niet in de gaten dat ik een link naar mijn persoonlijke order plaatste, sorry
Je hoeft maar 29 pagina's in dit topic door te lezen, of het eerdere gemengde topic. En dan heb je de antwoorden.maaik13 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:51:
Goededag,
e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder
Nee, dit is een breed forum voor voornamelijk mensen met een IT-achtergrond. Er is een sub-forum voor "verkeer en vervoer" en dan is dit een speciaal topic gewijd aan de Kia e-Niro, veel verder afsplitsen heeft niet zoveel meerwaarde.maaik13 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:51:
Goededag,
Kijk eens op https://ev-database.nl/au...-Niro-64-kWh#charge-table (linkje staat ook in de topicstart), daar staan veel details, ook over laadtijden.
Wat wil je verder graag weten? Er rijden hier al een aantal rond met een e-Niro
Ik zal het even testen straks, heb ik eigenlijk niet op geletmarc4547 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:49:
[...]
Hallo Koekerk,
Ik heb die jij hebt besteld eerst bekeken en een mail mail naar de leverancier gestuurd, maar ik kreeg bericht terug van de leverancier dat deze altijd eerst op 100% brand, dit houd dus in dat als jij hem op een intensiteit van 50% zet dat hij de volgende keer weer op 100% begint. Dat zou ik niet prettig vinden, het kitje wat ik besteld heb zit de dimmer tussen de voeding, waardoor je altijd dezelfde vooraf ingestelde helderheid houd., misschien op te lossen met het dimmertje wat ik erbij besteld hebt? Kost maar 1,60 dollar.

Vandaag in konvooi gereden met een hele mooie Silky Silver E-niro
Het weer was al prima om met het dakje open te rijden (zal kijken dat ik dit weekend wat plaatjes schiet). Tot nu toe ben ik zeer te spreken over het verbruik (ik haal 16-18kW/100km) en natuurlijk de auto zelf
Heb ook besteldsmoken schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 15:08:
[...]
Juist ... die bedoelde ik, dank u!
@CyBeRSPiN had niet in de gaten dat ik een link naar mijn persoonlijke order plaatste, sorry
Hahaha en ik met een mooie zwarte e-Niro. Die van jou glom nog wel en die van mij was al aardig vuil 😁ArieL schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 17:19:
Vandaag in konvooi gereden met een hele mooie Silky Silver E-niroHet weer was al prima om met het dakje open te rijden (zal kijken dat ik dit weekend wat plaatjes schiet). Tot nu toe ben ik zeer te spreken over het verbruik (ik haal 16-18kW/100km) en natuurlijk de auto zelf
Zwart kleedt wel af trouwens. Die van jou leek smaller dan die van mij.
Nou, mijn eerste file er op zitten ... wel lekker zo met ACC en alle snufjes.
Wel straf gekregen van de auto, te lang geen handen aan het stuur (sturen met knieën mag blijkbaar niet) dus ging LKAS uit 😢
(sorry als ik de afkortingen fout heb, bedoel de “blijf tussen de lijnen functie”)
Wel straf gekregen van de auto, te lang geen handen aan het stuur (sturen met knieën mag blijkbaar niet) dus ging LKAS uit 😢
(sorry als ik de afkortingen fout heb, bedoel de “blijf tussen de lijnen functie”)
@smoken zolang het stuur maar af en toe een heel kleine beweging vanuit de bestuurder krijgt is het goed, met je knieën zal ook wel werken mits je wel iets doet met het stuur 
LKAS = alarm en ruk aan stuur als je buiten de lijntjes dreigt te gaan, LFA = automatisch sturen
LKAS = alarm en ruk aan stuur als je buiten de lijntjes dreigt te gaan, LFA = automatisch sturen
Ik ben benieuwd hoe jullie de voet verlichting kunnen koppelen met de binnenverlichting, zodat ze gelijk aan en uit gaan.
Ik neem alles serieus, behalve mezelf
@CyBeRSPiN auto vond mijn input écht niet voldoende. Kreeg een melding dat het voor langere tijd uitgeschakeld werd omdat ik mijn handen te lang van het stuur had (of iets in die strekking)
....al die afkortingen ook ;-) .....
Ok, er zit in elk geval geen druksensor in zoals bij Tesla. Een subtiel tikje aan het stuur is voor mij voldoende gelukkig, ik rij nooit met 2 handen aan het stuur.smoken schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:17:
@CyBeRSPiN auto vond mijn input écht niet voldoende. Kreeg een melding dat het voor langere tijd uitgeschakeld werd omdat ik mijn handen te lang van het stuur had (of iets in die strekking)
Ik heb het net getest en hoe je hem spanningsloos maakt, komt hij ook weer terug, dus ook gedimd.marc4547 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 14:49:
[...]
Hallo Koekerk,
Gewoon een draadje trekken van de binnenverlichting boven de achteruitkijkspiegel naar je voedingskastje led....Brian12 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:16:
Ik ben benieuwd hoe jullie de voet verlichting kunnen koppelen met de binnenverlichting, zodat ze gelijk aan en uit gaan.
Misschien zit er wel iets in de auto voorbedraad, maar dat weet ik nog niet, de dealer doet het ook after market
[ Voor 13% gewijzigd door koekerk op 14-02-2019 20:35 ]
Heeft iemand een voorbeeld voor zo'n kabel in een online shop?giancarlo_f schreef op zondag 3 februari 2019 @ 21:26:
[...]
Kleine toevoeging : de USB-kabel is essentieel! Het moet een zgn. USB-DATA kabel zijn.... vele gebruiken een USB kabeltje welke vaak een oplaadkabel zijn (vaak bijgeleverd bij oplader). Werkt het ogenschijnlijk niet via bovenstaand beschreven methode... probeer eens een andere Usb-kabel (data).
En welke app moet ik kiezen in de store? Dealer en ik zijn dit vergeten gisteren tijdens het ophalen. Of moet ik van hen een inlog krijgen ?
Ok dat is mooi !koekerk schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:28:
[...]
Ik heb het net getest en hoe je hem spanningsloos maakt, komt hij ook weer terug, dus ook gedimd.
Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.
Ik lees dat er bij diverse bezitters een "kabeltje" is vernieuwd om de app juist te kunnen gebruiken. Heeft iemand meer informatie over deze kabel? Welk kabeltje is dat van waar naar waar loopt ie want dan kan ik bij mijn dealer meteen aangeven dat hij hem al bij aflevering vervangen gaat ?
Waar bewaren jullie de laadkabel voor publieke palen (type 2 female naar male)?
Ik heb 'm onder de laadvloer gelegd, maar dat is erg irritant omdat ik toch vaker dingen achterin heb dan ik denk en ik op werk elke dag de kabel nodig heb. Ik zit eraan te denken om een soort beugel / klittenbandstrip te maken aan de rechterkant zodat hij niet gaat rollen maar ik er wel makkelijk bij kan.
Ik heb 'm onder de laadvloer gelegd, maar dat is erg irritant omdat ik toch vaker dingen achterin heb dan ik denk en ik op werk elke dag de kabel nodig heb. Ik zit eraan te denken om een soort beugel / klittenbandstrip te maken aan de rechterkant zodat hij niet gaat rollen maar ik er wel makkelijk bij kan.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik heb hem los achterin liggen, maar dat is omdat er ook vaak meerdere personen mee gaan in de auto._eLMo_ schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:12:
Waar bewaren jullie de laadkabel voor publieke palen (type 2 female naar male)?
Anders zou ik hem op de achterbank of bij bijrijdersstoel leggen. zodat ik niks extra's hoef open te doen. IK ben thuis verwend met een vaste kabel aan mijn laadpaal, dus ik gebruik hem alleen op mijn werk.
MijnKia app,Ben1987 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 06:54:
En welke app moet ik kiezen in de store? Dealer en ik zijn dit vergeten gisteren tijdens het ophalen. Of moet ik van hen een inlog krijgen ?
Bij mij heeft de dealer wel geregeld dat dit gekoppeld is overigens.
[ Voor 11% gewijzigd door AeoIus op 15-02-2019 09:45 ]
Dan moet je dealer je ook al aangemeld hebben met je e-mail adres. Wachtwoord is eerste keer de laatste 4 cijfers van je VIN, het nummer vind je op de deurstijl aan de bestuurderszijde.Ben1987 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 06:54:
Als ik kijk naar andere auto's op het werk aan de laadpaal (Leaf/I-Pace/e-golf), dan zijn al die kabels iets dunner en vaak langer, maar in ieder geval flexibeler.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:44:
Valt wel tegen hoe lomp die kabel is..
De kabel van de Kia is ook voor 32A, die andere kabels zijn vaak max 16A, dan kunnen ze dus dunner en hebben ook vaak maak 3 draden, 0, fase en aarde. De zwaardere kabels hebben 5 draden. 0, 3 fasen en aarde.AeoIus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:52:
[...]
Als ik kijk naar andere auto's op het werk aan de laadpaal (Leaf/I-Pace/e-golf), dan zijn al die kabels iets dunner en vaak langer, maar in ieder geval flexibeler.
Aangezien de Niro maar op 1 fase kan laden lijkt dat aardige overkill danveefer schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:54:
[...]
De kabel van de Kia is ook voor 32A, die andere kabels zijn vaak max 16A, dan kunnen ze dus dunner en hebben ook vaak maak 3 draden, 0, fase en aarde. De zwaardere kabels hebben 5 draden. 0, 3 fasen en aarde.

.
[ Voor 100% gewijzigd door Nelis13 op 15-02-2019 10:08 ]
..
[ Voor 119% gewijzigd door Nelis13 op 15-02-2019 10:08 ]
Ik heb thuis ook een vaste kabel aan de paal, maar op werk laden we tegen 7ct/kWh, dusja, uit solidariteit met de werkgever laad ik daar het meest.AeoIus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 09:44:
[...]
Ik heb hem los achterin liggen, maar dat is omdat er ook vaak meerdere personen mee gaan in de auto.
Anders zou ik hem op de achterbank of bij bijrijdersstoel leggen. zodat ik niks extra's hoef open te doen. IK ben thuis verwend met een vaste kabel aan mijn laadpaal, dus ik gebruik hem alleen op mijn werk.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Ik neem aan dat de Kia kabel 1 fase is en niet 3 fase. Dat zou hem onnodig stug, dik en zwaar maken. Hoe onhandelbaar zou de kabel van de Zoë wel niet zijn met 3 fase 43 kW?
Ik begrijp dat je de Niro kabel nog niet hebt gezien, gevoeld en opgetildZ___Z schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:44:
Ik neem aan dat de Kia kabel 1 fase is en niet 3 fase. Dat zou hem onnodig stug, dik en zwaar maken.
[ Voor 3% gewijzigd door AeoIus op 15-02-2019 10:56 ]
ik heb @Khayma een pb gestuurd van de week met een link nar de gescande handleiding van het AV gedeelte, echter nog geen reactie of vermelding bij de linkjes.
Is deze pb aangekomen?
Is deze pb aangekomen?
Net nog even gecheckt maar het is toch echt 1x32A die kabel, de L2 en L3 pinnen zijn niet aanwezig.
Stuur mij anders maar, weet niet in hoeverre Khayma tijd heeft om dit topic bij te houden.veefer schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:48:
ik heb @Khayma een pb gestuurd van de week met een link nar de gescande handleiding van het AV gedeelte, echter nog geen reactie of vermelding bij de linkjes.
Is deze pb aangekomen?
Jawel, heel lomp en dik. Heb hem niet opengemaakt, dus weet niet of het intern een 3 fase kabel is. Is wel stom van Kia als dat wel is, want de auto heeft er niks aan en het kost meer geld.AeoIus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:56:
[...]
Ik begrijp dat je de Niro kabel nog niet hebt gezien, gevoeld en opgetild
Iemand advies welke laadpaal voor thuis? Zonder eventueel extra verzwaring groepenkast.
hij moet op een paal, het liefst met vaste kabel, waarbij de kabel wel netjes om de box gehangen kan worden.
hij moet op een paal, het liefst met vaste kabel, waarbij de kabel wel netjes om de box gehangen kan worden.
Vraag hoort hier thuis: [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassenmaaik13 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:34:
Iemand advies welke laadpaal voor thuis? Zonder eventueel extra verzwaring groepenkast.
Er zijn vele mogelijkheden. Neem anders eens contact op met een aantal laadpaalinstallateurs voor offertes en mogelijkheden die bij je eigen situatie aansluiten.
Eind December de auto besteld, in blauw. Afspraak voor ophalen staat op eind Februari.
Dat is toch een paar maanden eerder dan gedacht.
Wanneer had je gereserveerd?ducolwd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:27:
Eind December de auto besteld, in blauw. Afspraak voor ophalen staat op eind Februari.
Geen reservering. Via werkgever aangegeven welke auto en die heeft het verder naar een leasemaatschappij uitgezet.
Weet je zeker dat het niet februari 2020 is?ducolwd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:30:
Geen reservering. Via werkgever aangegeven welke auto en die heeft het verder naar een leasemaatschappij uitgezet.
Ik heb 8 september een reservering geplaatst en 30 november besteld; de verwachte levering voor mij is 31 maart 2019. Sinds 30 november geen contact meer gehad met de dealer, afgelopen week maar eens gevraagd naar een update. De verwachting is dat de auto in week 10 (week van 4 maart) bij hem binnen zou moeten komen, waarbij hij vervolgens aangaf dat er 'eind maart geleverd zou kunnen worden'.
is inmiddels verwerkt. Had hem over het hoofd gezien. Misschien kunnen anderen daar veel antwoorden op bestaande vragen uit halen.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:55:
Net nog even gecheckt maar het is toch echt 1x32A die kabel, de L2 en L3 pinnen zijn niet aanwezig.
[...]
Stuur mij anders maar, weet niet in hoeverre Khayma tijd heeft om dit topic bij te houden.
Het lijkt me ook sterk dat het feb. 2019 zou zijn, hoop ik het wel voor de ducolwd dat het februari 2019 een juiste leveringsdatum is. Ben erg benieuwd, laat ons op de hoogte.zerocool82 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:38:
[...]
Weet je zeker dat het niet februari 2020 is?Dat is echt een snelle levering!
...
[ Voor 3% gewijzigd door e-Niro op 15-02-2019 14:31 ]
"Goedemorgen, graag plan ik met u een afleverdatum. Het kan voor mij vanaf 26 feb kunnen " aldus de dealer.e-Niro schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:30:
[...]
Het lijkt me ook sterk dat het feb. 2019 zou zijn, hoop ik het wel voor de ducolwd dat het februari 2019 een juiste leveringsdatum is. Ben erg benieuwd, laat ons op de hoogte.
Lijkt mij niet dat zijn agenda al 12 maanden vol zit.
We zullen zien, nu wat spoed achter de overige werkzaamheden maken mbt het laden.
Of de dealer nodigt je uit om op 26 feb. een afleverdatum in te komen plannen... ;-)ducolwd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:44:
[...]
"Goedemorgen, graag plan ik met u een afleverdatum. Het kan voor mij vanaf 26 feb kunnen " aldus de dealer.
We zullen zien, nu wat spoed achter de overige werkzaamheden maken mbt het laden.
Hoop van harte voor je dat leverdatum inderdaad zo snel is. Dan heb jij echt heel veel geluk als je pas in December hebt besteld.
(en ik verbaas me werderom waarom ik met reservering en bestelling in oktober toch niet eerder dan 2020 bij hen aan de beurt bij de lokale dealer hier en die reservering en bestelling ook niet omgezet kon/kan worden naar andere Kia dealer).
Welke dealer en waar?ducolwd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:44:
[...]
"Goedemorgen, graag plan ik met u een afleverdatum. Het kan voor mij vanaf 26 feb kunnen " aldus de dealer.
Gefeliciteerd, dit zou echt een van de uitzonderingen moeten zijn, super leuk!ducolwd schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:44:
[...]
Hier (KiaClub) staat beschreven hoe je een systeem en map update voor de navigatie kunt uitvoeren.
Heb het vanmiddag zelf gedaan, werkte prima.
Werkelijk geen idee welke functies ik nu allemaal erbij heb, maar ik ben helemaal up-to-date 😂😂
Enig zichtbaar verschil tot nog toe zijn gele rondjes die nu ineens zichtbaar zijn op de map.
Heb het vanmiddag zelf gedaan, werkte prima.
Werkelijk geen idee welke functies ik nu allemaal erbij heb, maar ik ben helemaal up-to-date 😂😂
Enig zichtbaar verschil tot nog toe zijn gele rondjes die nu ineens zichtbaar zijn op de map.
@smoken Jij durft! Ik graag er over een paar maanden bij de 15.000km beurt wel om, eerste 1000 zit er al weer op
Bijvoorbeeld omdat navi van de auto beter bevalt. Ik heb al een jaar of 4 android auto en gebruik soms tegelijkertijd navi van de auto, Waze en Maps. Meestal zit de navi van de auto er het dichtste bij wat betreft verwachte aankomsttijd en vertragingen onderweg, met google maps op 2 en Waze op 3.Sigmasailor schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 18:14:
Waarom niet gewoon Waze of Google Maps via Carplay gebruiken. Altijd actueel en werk prima.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Zodra je naar CarPlay schakelt en Waze start dan stopt de navi van de auto..eltron schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:08:
[...]
Bijvoorbeeld omdat navi van de auto beter bevalt. Ik heb al een jaar of 4 android auto en gebruik soms tegelijkertijd navi van de auto, Waze en Maps. Meestal zit de navi van de auto er het dichtste bij wat betreft verwachte aankomsttijd en vertragingen onderweg, met google maps op 2 en Waze op 3.
Dat is dan ook wat minder, al lig ik er niet wakker van. Ben al jaren gewend dat ik ze gewoon alledrie kan aanhouden en op het scherm van de auto kan switchen. Maar wellicht geldt dit probleem aleen voor Carplay? Ik gebruik Android auto in huidige ICE.
Apple producten zijn sowieso vaak wat minder compatible.
Apple producten zijn sowieso vaak wat minder compatible.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Ik las op KiaClub dat de update afgebroken zou worden op het moment dat de software niet compatibel met de auto zou zijn...dus dat durfde ik wel aan.CyBeRSPiN schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 19:08:
@smoken Jij durft! Ik graag er over een paar maanden bij de 15.000km beurt wel om, eerste 1000 zit er al weer op
Die gele cirkels hadden te maken met de tracking functie in de navigatie. Weer uitgezet.
Qua “waarom deze navi, want Waze en zo”: icm mijn MiFi routertje vind ik deze navi en de live info écht fijn en overzichtelijk. Beter dan Waze / maps etc. Zeker ook de informatie op het scherm tussen de tellers is voor mij een enorm +punt.
Disclaimer: Ik lees net een bericht op KiaClub dat het updaten niet zelf gedaan mag worden omdat het een relatief complex proces is met verschillende handelingen, waarbij het onjuist doorlopen van de stappen kan resulteren in een blijvend defect aan het navigatiesysteem. Hetgeen kan zorgen voor een schadepost oplopend tot enkele duizenden euro’s... 😬
Had ik dit bericht vooraf gelezen dan had ik het niet gedurfd. Nu ik weet dat het proces zo enorm eenvoudig is (althans, niemand hier op Tweakers zal er een uitdaging aan hebben lijkt mij) lees ik dit bericht meer als extra werkverschaffing voor de dealers.
[ Voor 29% gewijzigd door smoken op 15-02-2019 19:47 . Reden: Oeps ]
Via de Kia chat is mij verteld dat je de auto ook kan voorverwarmen zonder dat deze aan de laadpaal staat, klopt dit?
Echt !!maaik13 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:40:
Via de Kia chat is mij verteld dat je de auto ook kan voorverwarmen zonder dat deze aan de laadpaal staat, klopt dit?
Mij werd verteld dat het niet kan..

Ja dat klopt, auto open doen, plaatsnemen, auto aan en de kachel aanzettenmaaik13 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 20:40:
Gepland voorverwarmen, laat staan via de app op afstand, gaat niet zonder aangesloten laadpaal.
Er schijnt over een tijdje een nieuwe telematica unit te komen die in heel Europa gebruikt gaat worden (i.p.v. elk land een eigen app of geen app), dan komt op afstand voorverwarmen ook als functie (neem aan nog steeds met de eis dat ie aan een laadpaal hangt, maar wie weet..). Grote vraag is of we die tzt kunnen laten inbouwen in een bestaande e-Niro als vervanging van de huidige Connected Services.
[ Voor 33% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-02-2019 20:53 ]
Rijd naar een tripple fastcharger en je weet het. Overigens als lose male-female kabel bestaan die dingen niet, losse kabels gaan tot max 22kWZ___Z schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 10:44:
Ik neem aan dat de Kia kabel 1 fase is en niet 3 fase. Dat zou hem onnodig stug, dik en zwaar maken. Hoe onhandelbaar zou de kabel van de Zoë wel niet zijn met 3 fase 43 kW?
Kia Sliedrecht heeft nog 5 eniro's beschikbaar voor dit jaar.... Worden echter wel alleen verkocht aan mensen of bedrijven uit de buurt!
Net nog even gaan rijden om te kijken of de navi na update ook echt in orde was, en gelukkig werkt alles.
Toen ik bijna bij de eindbestemming was kreeg ik een icoontje in beeld voor parkeerplaatsen in de omgeving, met live informatie over de tarieven van die locaties.
Dus dat maakt me meteen duidelijk dat dit de nieuwe software is.
Wel een mooie toevoeging!!
Toen ik bijna bij de eindbestemming was kreeg ik een icoontje in beeld voor parkeerplaatsen in de omgeving, met live informatie over de tarieven van die locaties.

Nee, dit zie ik ook hoorsmoken schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:28:
Net nog even gaan rijden om te kijken of de navi na update ook echt in orde was, en gelukkig werkt alles.
[Afbeelding]
😂😂😂 serieus?
Ik had dat voorheen niet ... of ... 🤔
Welke versies heb jij?
Weet iemand wat de afstand is van de voorstoelen tot de achterklep?
Je moet natuurlijk wel kunnen rijden.
Ik wil een lattenbodem van 2m gaan vervoeren, ik heb nu de auto nog niet
Ok, die A-C snellader kabels hoef je inderdaad niet mee te nemen. 22 kWh kabel zal wel enorm zijn.GoldenSample schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:24:
[...]
Rijd naar een tripple fastcharger en je weet het. Overigens als lose male-female kabel bestaan die dingen niet, losse kabels gaan tot max 22kW
Ik bewaar de type 2 kabel onder de vloer en de granny charger daar weer onder. Heb beiden in principe niet nodig, omdat ik thuis een vaste kabel heb aan de laadpaal.
Echt onhandig de verdeling onder de vloer. Had liever 1 groot vak onder de vloer, waar je 2 handbagage koffers in kwijt zou kunnen.
smoken schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:32:
[...]
😂😂😂 serieus?
Ik had dat voorheen niet ... of ... 🤔
Welke versies heb jij?

Misschien dat ie na jouw update standaard die “live parkeren” toont? Dat zou anders kunnen werken dan, of misschien is de standaardsetting aangepast.
Stappenplan:Z___Z schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:51:
[...]
Echt onhandig de verdeling onder de vloer. Had liever 1 groot vak onder de vloer, waar je 2 handbagage koffers in kwijt zou kunnen.
- Haal alles uit je kofferbak, paar schroeven los en dan kun je alle loze vakjes en piepschuim eruit halen
- met een groot vel papier maak je een mal die de bodem afdekt
- rij naar de lokale bouwmarkt/houthandel en haal een mooie plaat triplex / multiplex
- zaag netjes op maat aan de hand van de mal
- bekleed evt met een tapijtje of stof naar keuze
[ Voor 43% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-02-2019 23:11 ]
@CyBeRSPiN dat zou kunnen. Er kwam ineens een “P” in de linkerbalk toen ik bijna bij de bestemming was, weet vrij zeker dat ik dat eerst niet had.
Kaarten zijn bij mij versie 11. Zal morgen een foto maken.
Kaarten zijn bij mij versie 11. Zal morgen een foto maken.
Ongeveer 1m50 als je de stoel naar voren zet.maaik13 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:42:
Weet iemand wat de afstand is van de voorstoelen tot de achterklep?
Dus die lattenbodem moet uit elkaar, dan kun je de zijkanten wel langs de stoelen krijgen.
Nou ik kan helemaal snelweg naar huis nemen of een paar afslagen eerder en dan binnendoor. Dat scheelt 7km. Ik dacht dus 7km af te kunnen korten. Dus ik bleef lekker doorrijden. Bleek de navigatie al de kortste route gekozen te hebben. Dat doet ie normaal dus niet.Hippe Lip schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:42:
Das een flinke rit geweest! Was je niet bang dat je het niet zou halen, met nog maar ZO weinig kms resterend?
Toen ik daarachter kwam ben ik maar ietsje rustiger gaan rijden. Maar ik wist dat ik het zou halen. Dus maakte me niet echt zorgen.
Toevallig deze week daar de e-niro door mijn werkgever laten bestellen. Nette dealer. Offerte zonder vreemde “Kia afleverpakket” of vergelijkbaars.Ben1987 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:28:
Kia Sliedrecht heeft nog 5 eniro's beschikbaar voor dit jaar.... Worden echter wel alleen verkocht aan mensen of bedrijven uit de buurt!
Overigens bewust voor levering in 2020 gekozen vanwege de looptijd van mijn huidige auto van de zaak.
Vandaag naar Oostenrijk vertrokken, Geweldige start: 1ste laadstop Fastned Paderborn, 175kWh charger...ladeserror ☹️ Na vele pogingen maar aan de 50kWh lader gehangen. Iemand anders problemen met de e-Niro met dit type lader? Aan de lader zelf ligt het in ieder geval niet. Een iPace had hier geen problemen.
@Glawen nee, laatst nog geprobeerd, werkte prima.
De iPace ging na jou laden? Heb je contact opgenomen met FastNed?
Goede reis! Benieuwd naar je verdere ervaringen!
Goede reis! Benieuwd naar je verdere ervaringen!
Bij andere elektrische auto's lees je dat de navigatie veel km afgesnoept van het bereik. Is dat bij de Niro ook?
Ik heb vorige week aan de 175 kW Fastned lader bij Nieuwegein geladen. Geen probleem.Glawen schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 07:02:
Vandaag naar Oostenrijk vertrokken, Geweldige start: 1ste laadstop Fastned Paderborn, 175kWh charger...ladeserror ☹️ Na vele pogingen maar aan de 50kWh lader gehangen. Iemand anders problemen met de e-Niro met dit type lader? Aan de lader zelf ligt het in ieder geval niet. Een iPace had hier geen problemen.
Auto werd herkent (heb Autocharge aanstaan) en laden gestart.
Helaas maar met 52 kW, maar had aan 15 minuten voldoende. Hopelijk in de zomer wat hogere waarde bij het laden aan deze 175 kW laders.
Ipace ging parallel, op één van de twee laders welke ook faalde. Geen contact opgenomen. Had ik niet zo’n behoefte aan op dit tijdstip.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 07:39:
Nu bij NewMotion 100kW lader. Werkt als een speer.
Had ook de 175 kW lader bij Nieuwegein geprobeerd. Ging met 80 kW, terwijl het buiten maar 5 graden was. Van 10% tot 80% geladen in 50 minuten. Gemiddelde snelheid was 60 kW.Akubra schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 09:00:
[...]
Ik heb vorige week aan de 175 kW Fastned lader bij Nieuwegein geladen. Geen probleem.
Auto werd herkent (heb Autocharge aanstaan) en laden gestart.
Helaas maar met 52 kW, maar had aan 15 minuten voldoende. Hopelijk in de zomer wat hogere waarde bij het laden aan deze 175 kW laders.
Heeft iemand een app waar je kan filteren op laders die sneller dan 75 kW laden. Fastned heeft een goede filter, maar alle andere apps vinden dat alle 50 kW laders snelladers zijn.
Laat maar NewMotion heeft een filter >50 kW
[ Voor 3% gewijzigd door Z___Z op 16-02-2019 09:42 ]
Huh? Wat bedoel je precies?maaik13 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 07:45:
Bij andere elektrische auto's lees je dat de navigatie veel km afgesnoept van het bereik. Is dat bij de Niro ook?
Ik heb nog nooit gehoord dat specifiek het gebruik van het navigatiesysteem veel kWh kost. Uiteraard kosten alle systemen een beetje energie, logischerwijs. Maar over het algemeen is de invloed hiervan niet zo groot.
Je rechtervoet en het weer hebben grotere invloed.
Hang net mijn auto aan de lader en kreeg via de app een melding dat mijn auto staat te laden.
Dus er worden toch uitbreidingen gedaan.
Ben benieuwd of hij ook meld dat hij vol is.
Net de groep van de lader uitgezet maar dan geeft de app geen melding dat hij is onderbroken.
Na weer aanschakelen kreeg ik weer de melding hij is aan het laden.
Net de groep van de lader uitgezet maar dan geeft de app geen melding dat hij is onderbroken.
[ Voor 33% gewijzigd door rob313 op 16-02-2019 13:35 ]
e-niro en e-kona
Verwijderd
Net mijn auto gezien bij de dealer
Gravity Blue is precies wat ik wilde. Met de zon indirect op de auto in de werkplaatst zag het er al gaaf uit
Donderdagmiddag einde dag ophalen

Android/iOS?rob313 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 13:14:
Hang net mijn auto aan de lader en kreeg via de app een melding dat mijn auto staat te laden.![]()
Net de groep van de lader uitgezet maar dan geeft de app geen melding dat hij is onderbroken.![]()
Ik heb het in ieder geval sinds vanmorgen op android..
- geeft melding bij start laden (pre heat).
- melding bijna klaar met laden
- melding klaar met laden
[ Voor 21% gewijzigd door ArieL op 16-02-2019 16:24 ]
Verwijderd
Altijd even bellen. Mijn ervaringen met de Fastned servicedesk is prima en ik heb er een keer op gewezen dat mijn auto stond te laden, maar het niet in de app stond (was nog met de autocharge optie met een Ioniq; die later gefixed is). Door te bellen krijgen zij inzicht in wat er gebeurd en help je mede e-Niro gebruikers en mogelijk ook Kona rijders. Er kan altijd wat fout gaan in het handshake protocol en Fastned is ook niet te beroerd om contact op te nemen met de fabrikant. Zo hebben ze het autocharge issue met de Ioniq ook opgelost. Snap dat je er soms niet op zit te wachten, maar als het even kan: doenGlawen schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 09:28:
[...]Ipace ging parallel, op één van de twee laders welke ook faalde. Geen contact opgenomen. Had ik niet zo’n behoefte aan op dit tijdstip.
Nu bij NewMotion 100kW lader. Werkt als een speer.
Vandaag een proefritje gemaakt in de Kia e-niro en moet zeggen, het elektrisch rijden bevalt echt super!
Ik hoorde trouwens een nieuwtje van de dealer dat in oktober de productie start van een herziende uitvoering van de e-niro. Deze zou aanpassingen hebben aan de voor- en achterbumper en een groter touchscreen hebben (10 inch in plaats van de 7/8 inch).
Iemand die hier toevallig meer over weet? Kan er namelijk nog niks over vinden op Google.
Ik hoorde trouwens een nieuwtje van de dealer dat in oktober de productie start van een herziende uitvoering van de e-niro. Deze zou aanpassingen hebben aan de voor- en achterbumper en een groter touchscreen hebben (10 inch in plaats van de 7/8 inch).
Iemand die hier toevallig meer over weet? Kan er namelijk nog niks over vinden op Google.
Verwijderd
Normaal gesproken weten dealers als laatste dat er wat gaat veranderen. Mogelijk gaan ze de EV bumper ook op de normale Niro zetten en wellicht dat ze het interieur een update geven. Denk dat het dan richting Ceed interieur gaat.
Feitelijk had het me niet verbaasd als ze de e-Niro ook hadden voorzien van een update van het dashboard.
Ik vond wel deze link https://thekoreancarblog....aught-for-the-first-time/
bottomline: boeien, het is nu al een fijne auto
Feitelijk had het me niet verbaasd als ze de e-Niro ook hadden voorzien van een update van het dashboard.
Ik vond wel deze link https://thekoreancarblog....aught-for-the-first-time/
bottomline: boeien, het is nu al een fijne auto
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2019 17:03 ]
Ik dacht dat 11 kW palen 3x3,7 kW palen weten. Ben positief verrast bij een 11 kW Allego paal. De Smoov app van Allego zegt dat de e-Niro met 4,8 kW aan het laden is
bij mij android
e-niro en e-kona
@Glawen je bestemming gehaald? Hoeveel kilometer/hoe vaak heb je moeten stoppen?
Klopt, is hier ook .. de palen zijn afgezekerd met 3x25A, bij mij haalde hij zelfs 5.4kW (zo ongeveer het max op 25A).Z___Z schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 17:11:
Ik dacht dat 11 kW palen 3x3,7 kW palen weten. Ben positief verrast bij een 11 kW Allego paal. De Smoov app van Allego zegt dat de e-Niro met 4,8 kW aan het laden is
Wat me nog meer verbaasde - in positieve zin - is dat er ook een golf stond te laden zo ver ik kon zien (die laadt op 2 fasen) en dat de niro nog steeds op 5.4kW aan het laden was.. dat biedt hoop !
Ja hier werd de 2e plug ook door een e-Golf gebruikt. Laadsnelheid schommelt tussen 4,8 en 5,4. Vraag me af of dit alleen bij Allego 11 kW palen is, of bij alle openbare 11 kW palen. Maakt het openbaar laden wel een stuk aangenamer.ArieL schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:24:
[...]
Klopt, is hier ook .. de palen zijn afgezekerd met 3x25A, bij mij haalde hij zelfs 5.4kW (zo ongeveer het max op 25A).
Wat me nog meer verbaasde - in positieve zin - is dat er ook een golf stond te laden zo ver ik kon zien (die laadt op 2 fasen) en dat de niro nog steeds op 5.4kW aan het laden was.. dat biedt hoop !
Jazeker, super relaxte rit, voornamelijk via autopilot gereden. Maar het laden had wel 2 kleine uitdagingen.michielonline schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 18:09:
@Glawen je bestemming gehaald? Hoeveel kilometer/hoe vaak heb je moeten stoppen?
Via abetterrouteplanner.com de rit naar Oostenrijk voorbereid, waarbij ik aangaf dat ik bij elk laadstation en de eindbestemming met min 15% wilde arriveren. Deze routeplanner adviseerde 5 stops. Na de eerste 3 stops was het wel duidelijk dat de standaardinstellingen van deze routeplanner voor de e-Niro veel te conservatief waren, ik arriveerde n.l. bij elk laadstation met ongeveer 15% meer op de GOM dan deze routeplanner aangaf. Daarom besloten de laatste 2 stops samen te voegen tot 1 stop.
Vanochtend 100% volgeladen vertrokken, totaal 943km gereden, gemiddeld verbruik 18.1 kWh/100 km. Aangekomen met 40% op de GOM. Bij elke laadbeurt geladen tot 80%. De eerste helft van de rit de cruise control op 110 km gezet. 2e helft op 120 km gezet, maar toen wel vele stukken met file, wat de gemiddelde snelheid flink omlaag bracht.
Zoals eerder genoemd was het niet gelukt te laden bij het eerste laadstation, een Fastned 175 kW lader. Daar dus uiteindelijk geladen met de 50kW lader.
2e lader was een 100kW New Motion lader. Ging vlekkeloos.
3e lader was een E.ON 160kw lader. Ging ook vlekkeloos. Mooie was dat deze startte zonder pasje/app, dus volgens mij gratis😀
4e lader was een Innogy 175kW lader. Hier ook kleine problemen. 2 keer werd de sessie na een paar minuten afgebroken. 3e keer ging het goed.
Vooral de eerste laad ellende was geen goede reclame voor mijn vrouw en mijn zoon...maar gelukkig waren ze dat na de 2e laadsessie snel vergeten 😀 Al met al een positieve ervaring!
Eigenlijk kun je over het algemeen stellen dat dealers maar wat roepen en geen idee hebben.Cas8 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:51:
Vandaag een proefritje gemaakt in de Kia e-niro en moet zeggen, het elektrisch rijden bevalt echt super!
Het is logisch dat er een keer een update gaat komen, maar echt niet binnen een jaar na start verkoop. Misschien heeft hij geen ruimte meer om te bestellen en wil hij je zo gek krijgen om een plek laat in 2020 te accepteren.
Hoe dan ook, op het internet staat meer en betere info dan een dealer weet.
Hoe laat ben je gestart? En hoe laat uiteindelijk op bestemming? Erg benieuwd.Glawen schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:25:
[...]
Jazeker, super relaxte rit, voornamelijk via autopilot gereden. Maar het laden had wel 2 kleine uitdagingen.
Via abetterrouteplanner.com de rit naar Oostenrijk voorbereid, waarbij ik aangaf dat ik bij elk laadstation en de eindbestemming met min 15% wilde arriveren. Deze routeplanner adviseerde 5 stops. Na de eerste 3 stops was het wel duidelijk dat de standaardinstellingen van deze routeplanner voor de e-Niro veel te conservatief waren, ik arriveerde n.l. bij elk laadstation met ongeveer 15% meer op de GOM dan deze routeplanner aangaf. Daarom besloten de laatste 2 stops samen te voegen tot 1 stop.
Vanochtend 100% volgeladen vertrokken, totaal 943km gereden, gemiddeld verbruik 18.1 kWh/100 km. Aangekomen met 40% op de GOM. Bij elke laadbeurt geladen tot 80%. De eerste helft van de rit de cruise control op 110 km gezet. 2e helft op 120 km gezet, maar toen wel vele stukken met file, wat de gemiddelde snelheid flink omlaag bracht.
Zoals eerder genoemd was het niet gelukt te laden bij het eerste laadstation, een Fastned 175 kW lader. Daar dus uiteindelijk geladen met de 50kW lader.
2e lader was een 100kW New Motion lader. Ging vlekkeloos.
3e lader was een E.ON 160kw lader. Ging ook vlekkeloos. Mooie was dat deze startte zonder pasje/app, dus volgens mij gratis😀
4e lader was een Innogy 175kW lader. Hier ook kleine problemen. 2 keer werd de sessie na een paar minuten afgebroken. 3e keer ging het goed.
Vooral de eerste laad ellende was geen goede reclame voor mijn vrouw en mijn zoon...maar gelukkig waren ze dat na de 2e laadsessie snel vergeten 😀 Al met al een positieve ervaring!
Met mijn huidige diesel reken ik normaal met 100 km per uur. (Files etc etc.) Daar tel ik de stops dan bij op. Over 1000km doe ik dan altijd +- 13 uren. Rij altijd cc 120.
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Hoe werkt bestellen dan? Als ik nu bestel, krijg ik in 2020 dan ook standaard deze versie, of leveren ze je dan een oude?Cas8 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:51:
En elke keer na 30/45 minuten laden weer 80%vol?Glawen schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:25:
[...]
Jazeker, super relaxte rit, voornamelijk via autopilot gereden. Maar het laden had wel 2 kleine uitdagingen.
Via abetterrouteplanner.com de rit naar Oostenrijk voorbereid, waarbij ik aangaf dat ik bij elk laadstation en de eindbestemming met min 15% wilde arriveren. Deze routeplanner adviseerde 5 stops.
Leuk dat je je rit zo duidelijk beschrijft, top
Leuk leesvoer voor hier: https://www.autovisie.nl/...focus-wagon-vs-kia-e-niro
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.