Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Kia e-Niro topic

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Auto blijft inderdaad staan na de linkerflipper, ook zonder cruise control. Echter heb ik het idee dat hij niet zo goed vast staat als dat je remt met de voetrem + auto hold, want de auto wiebelt (rolt vaak eerst een stukje achteruit).

Ik vind het voelen als je een ICE stil laat staan dmv de koppeling. Auto hold werkt volgens mij doordat ze de druk op de rembekrachtiger _erop_ houden, maar ze kunnen misschien geen druk opbouwen waardoor hij met de linker flipper dus meer stilstaat op de elektromotor.

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Inmiddels >5000km erop

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Nu online
Leasemaatschappij belde net: er was wat misgegaan met bestellen van mijn witte Niro, dus september zou niet gehaald worden en het zou wellicht 2020 worden. Maar ze hadden nog wel een Aluminium Silver of een Aurora Black die dan eind april of mei geleverd zou kunnen worden. Dus wordt het nu maar een zwarte en eerder rijden :*)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online
Hmm, door de dealer toch blij gemaakt met een dooie mus mbt de app dat ie in de toekomst de klimaatregeling zou kunnen gaan bedienen. Volgens de importeur is dat onmogelijk gebleken met de huidige app. Blijkbaar klok-klepel verhaal van de verkoper geweest over dat ze het gingen onderzoeken; dat onderzoek is blijkbaar afgerond met een negatief resultaat :/

• DSmarty
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:51:
Hmm, door de dealer toch blij gemaakt met een dooie mus mbt de app dat ie in de toekomst de klimaatregeling zou kunnen gaan bedienen. Volgens de importeur is dat onmogelijk gebleken met de huidige app. Blijkbaar klok-klepel verhaal van de verkoper geweest over dat ze het gingen onderzoeken; dat onderzoek is blijkbaar afgerond met een negatief resultaat :/
Ik proef meer onwil om er serieus mee aan de slag te gaan.
Dat kunnen we dus "belonen" door die waardeloze app na het eerste jaar maar niet te verlengen, scheelt ze weer 199 euro per auto per jaar. (Naar mijn mening is de app zo beperkt dat die dan gratis hoort te zijn, is zeker geen euro waard)

• 427v8
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 04-03 17:13
Tot nu toe ben ik zeer ontevreden over het bestelproces van mijn e-Niro. Gereserveerd op 14 augustus en besteld op 12 december 2018, gravity blue. Levering in november 2019!!! :( :( Waar is het mis gegaan? Helemaal nu ik zie op deze site dat veel mensen die later waren dan ik al veel eerder kunnen rijden. Ik heb mijn dealer en importeur om uitleg gevraagd met verwijzingen naar deze site.

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22-04 14:46
Heb je wel Executive Line besteld?
Dynamic Line wordt later uitgeleverd, en met kleine baterij nog later, als je die hebt besteld begrijp ik het verschil wel.

eltron wijzigde deze reactie 11-02-2019 19:06 (11%)

e-Niro besteld 26/11/19, aurora black pearl, verwacht juli.

• Ben1987
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 24-04 22:23
eltron schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:05:
Heb je wel Executive Line besteld?
Dynamic Line wordt later uitgeleverd, en met kleine baterij nog later, als je die hebt besteld begrijp ik het verschil wel.
Klopt niet, ik mag mijn dynamic as donderdag ophalen.

• Fralamjo
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 24-04 19:32
427v8 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 18:53:
Tot nu toe ben ik zeer ontevreden over het bestelproces van mijn e-Niro. Gereserveerd op 14 augustus en besteld op 12 december 2018, gravity blue. Levering in november 2019!!! :( :( Waar is het mis gegaan? Helemaal nu ik zie op deze site dat veel mensen die later waren dan ik al veel eerder kunnen rijden. Ik heb mijn dealer en importeur om uitleg gevraagd met verwijzingen naar deze site.
Even gechecked in de mail. Hier ook 14-8-2018 reservering geplaatst en 7 december de krabbel onder de offerte gezet. Zelfde kleur. Als het goed is levering eind februari/maart maar nog niks gehoord van de dealer. Verwacht binnenkort wel wat info, deze week komt er dacht ik een boot binnen en eind februari.

Edit: En ter volledigheid: ExecutiveLine uitvoering

Fralamjo wijzigde deze reactie 11-02-2019 20:07 (3%)

• harw
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 12:04
Het kan zijn dat je een dealer hebt die minder e-niro's per maand mag bestellen.
waardoor jou levering langer duurt.
(volgens mij heeft dat te maken met de verkoopcijfers per dealer)

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22-04 14:46
Ben1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:40:
[...]

Gefeliciteerd!

Wellicht is mijn bericht dat dynamic line later komt, te ongenuanceerd en zit het meer in de beschikbare aantallen. En als dat ook nog per dealer en per kleur etc. is verdeeld krijg je opvallende verschillen.
Ik kreeg in elk geval van mijn dealer toen ik bestelde de mededeling dat voor snelheid van levering de keuze voor executive line (wat ik sowieso wilde) wel (positief) effect had op levertijd.

Voor kleine batterij geldt volgens mij wel dat die sowieso voorlopig niet beschikbaar is.

e-Niro besteld 26/11/19, aurora black pearl, verwacht juli.

• Pierik
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-04 21:23

Pierik

I'll be back!!!

Damn da's nog erger dan bij mij inderdaad. Gereserveerd op 16 oktober verwachte levering is week 44 volgens de leasemaatschappij. Het kan dus nog erger...

Toevallig ook een vanmossel dealer?

Iracing Profiel

• e-Niro
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 13:46
Oké Nice! Waarschijnlijk ben je een van de eerste die gaat in zijn Dynamic rijden. Of zijn er al meerdere mensen met een e-Niro DynamicLine?
Ben1987 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 19:40:
[...]

• IUser
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Zit er op de executive line geen xenon verlichting? Of moet je dat optioneel erbij bestellen? Wat zit er standaard in? Halogeen?

IUser wijzigde deze reactie 12-02-2019 08:32 (15%)

• Henry65
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:21
De Executive heeft LED en volgens mij is Xenon geen optie

• IUser
  • Niet online
Henry65 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 08:34:
De Executive heeft LED en volgens mij is Xenon geen optie
Thanks! Led vind ik ook prima. Volgens mij zag ik een kruisjein het boekje voor het selecteren van xenon.

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Zoals sommige misschien nog kunnen herinneren wil ik mijn bestelde e-Niro gaan omruilen naar een Model 3. Eerst zou mijn collega de e-Niro willen overnemen, maar daar ziet die nu waarschijnlijk toch vanaf.

Denken jullie dat het mogelijk is om de order bij de dealer te annuleren. Of anders om de order door te zetten naar een ander bedrijf/berijder? Mijn auto zou ergens eind april / begin mei worden geleverd. Mocht iemand interesse hebben om mijn order over te nemen en dit samen te proberen, reacties zijn welkom.

Ik heb een order voor:
-Executive uitvoering
-Kleur Gravity blue (maar Platinum graphite als reserve kleur)
-Dakdragers en dakkoffer. Mogelijk kunnen we deze wel annuleren.
-Levering eind april, uiterlijk 1 mei 2019

Verwacht : Kia Niro EV, 1 mei 2019

• HitDyl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 29-03 17:10
GAEvakYD schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:21:
Zoals sommige misschien nog kunnen herinneren wil ik mijn bestelde e-Niro gaan omruilen naar een Model 3. Eerst zou mijn collega de e-Niro willen overnemen, maar daar ziet die nu waarschijnlijk toch vanaf.

Denken jullie dat het mogelijk is om de order bij de dealer te annuleren. Of anders om de order door te zetten naar een ander bedrijf/berijder? Mijn auto zou ergens eind april / begin mei worden geleverd. Mocht iemand interesse hebben om mijn order over te nemen en dit samen te proberen, reacties zijn welkom.

Ik heb een order voor:
-Executive uitvoering
Ja ik, was overigens ook uit op dezelfde kleur, ik stuur je een PM.

• marowi
  • Niet online
De automatische (ingeplande) verwarming deed het vanochtend uitstekend 👍
De hele straat had bevroren ruiten behalve deze tweaker :Y)

• Henry65
IUser schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:02:
[...]

Thanks! Led vind ik ook prima. Volgens mij zag ik een kruisjein het boekje voor het selecteren van xenon.
Dit was misschien het boekje van de (Plug-in) Hybrid? Daar is het namelijk wel een optie. Voordat de definitieve specs bekend waren van de e-Niro werden deze vaak gebruikt voor de optielijst.

• Judaz
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Pierik schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:58:
[...]

Damn da's nog erger dan bij mij inderdaad. Gereserveerd op 16 oktober verwachte levering is week 44 volgens de leasemaatschappij. Het kan dus nog erger...

Toevallig ook een vanmossel dealer?
Ik heb ook bij van de Mossel besteld en deze is erg aan het rommelen met de reserveringen volgens mij. Ik had erg de indruk dat ze hem liever niet aan mij gunde en dat ik ze meer tot last wast dan dat ik me potentiele klant voelde, Verkoper gaf zelfs toe dat ze zelf schoven met de reserveringen. Levering zou in November moet worden, janurari besteld, begin november op de lijst.

• IUser
  • Niet online
Henry65 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:30:
[...]

Dit was misschien het boekje van de (Plug-in) Hybrid? Daar is het namelijk wel een optie. Voordat de definitieve specs bekend waren van de e-Niro werden deze vaak gebruikt voor de optielijst.
Ik heb hem uit de prijslijst accessoires niro en de e-niro van januari 2019. Voor elk optie staan de kolommen: hybrid, plugin-hybrid en de e-niro. Bij de e-niro zie ik een kruisje staan voor xenon.

• 427v8
Aanvulling op bovenstaande bijdrage: het ging inderdaad om een 'Executive Line' uitvoering. Dealer was Kooijman Utrecht. De lol is er voor mij wel een beetje af. De late levering kost me ook best veel geld, want ik betaal nu een jaar lang 22% bijtelling over een Outlander van 52.000 euro.

Ik heb bij de dealer geïnformeerd naar de mogelijkheid om de koop te annuleren, maar dat zou 10% annuleringskosten met zich mee brengen.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
427v8 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:12:
[...]

Aanvulling op bovenstaande bijdrage: het ging inderdaad om een 'Executive Line' uitvoering. Dealer was Kooijman Utrecht. De lol is er voor mij wel een beetje af. De late levering kost me ook best veel geld, want ik betaal nu een jaar lang 22% bijtelling over een Outlander van 52.000 euro.

Ik heb bij de dealer geïnformeerd naar de mogelijkheid om de koop te annuleren, maar dat zou 10% annuleringskosten met zich mee brengen.
Balen zeg, ik denk dat die dealer relatief teveel reserveringen toebedeeld heeft gekregen op basis van de woonplaats van de aanvrager. Ik was daar een van de eersten met reserveren, is heel erg hard gegaan al in juli en begin augustus. Utrecht is een populaire regio, veel bedrijven in de buurt die een leaseautoregeling hebben.. Dat is toch wel een fout van de Kia importeur om teveel over regio's te gaan spreiden ipv gewoon netjes de volgorde van inschrijving te hanteren. Maar dat zal dan wel weer kwaad bloed hebben gezet bij dealers in de provincie..
Zijn de annuleringskosten niet alsnog lager dan de extra bijtelling die je nu gaat betalen? Wat is jou toegezegd op moment van tekenen? En wat zie je dan als alternatief? De Model 3 LR is een heel stuk duurder (en een ander type auto).

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 12-02-2019 10:20 (3%)

• Henry65
IUser schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:57:
[...]

Ik heb hem uit de prijslijst accessoires niro en de e-niro van januari 2019. Voor elk optie staan de kolommen: hybrid, plugin-hybrid en de e-niro. Bij de e-niro zie ik een kruisje staan voor xenon.
Ik kan de gecombineerde prijslijst niet terug vinden maar op de configuratiepagina van de e-Niro staat de optie er niet bij. Misschien dat de dealer hier meer over kan zeggen? Ik vind de hoeveelheid licht die de LED geeft genoeg en mis de Xenon (nog) niet.

• 427v8
Xenon is verouderde technologie en minder geschikt voor EV's. Xenon kost te veel elektriciteit. Op EV's is LED de norm. LED verlichting op de e-Niro schijnt trouwens prima te zijn.

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:03

greatgonzo

schit-te-rend!

vraag waar waarschijnlijk niemand antwoord op heeft :)
Is het zinvol om een gangbare kleur te bestellen en in Executive variant? Zal de auto dan sneller geleverd worden?

BTW: vorige week al gemeld dat ik 10 garages in België en Duitsland zou aanschrijven. Van de Belgische garages krijg ik over het algemeen 9 maanden levertijd door, een enkele garage heeft blind besteld en nog niet op naam gereserveerd.

Duitse garages werken niet mee aan export zeggen ze. Waarschijnlijk omdat je in Duitsland een milieu subsidie krijgt

• 427v8
@CyBeRSPiN
Auto's zijn gewoon emo dingetjes. Door verloop van het aankoop proces is de lol er wel vanaf. De e-Niro was mij altijd de 'verstandige' keuze en ik had vertrouwen in de dealer, maar mijn hart lag niet bij de e-Niro. Door de trage levering en de verkeerde verwachtingen die zijn gewekt tijdens het bestelproces is de matige liefde omgeslagen in weerzin.

• 427v8
greatgonzo schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:47:
vraag waar waarschijnlijk niemand antwoord op heeft :)
Is het zinvol om een gangbare kleur te bestellen en in Executive variant? Zal de auto dan sneller geleverd worden?

BTW: vorige week al gemeld dat ik 10 garages in België en Duitsland zou aanschrijven. Van de Belgische garages krijg ik over het algemeen 9 maanden levertijd door, een enkele garage heeft blind besteld en nog niet op naam gereserveerd.

Duitse garages werken niet mee aan export zeggen ze. Waarschijnlijk omdat je in Duitsland een milieu subsidie krijgt
Het kan helpen om gewoon naar België te rijden, bij een dealer binnen te lopen en te tonen dat je zeer teken bereid bent. Een nieuwe auto importeren stelt niets meer voor. Even langs bij het RDW in NL en je kunt al snel de weg op.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

427v8 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:58:
[...]

Het kan helpen om gewoon naar België te rijden, bij een dealer binnen te lopen en te tonen dat je zeer teken bereid bent. Een nieuwe auto importeren stelt niets meer voor. Even langs bij het RDW in NL en je kunt al snel de weg op.
I know... en als NL nog steeds 12 maanden aanhoud, wil ik dit zeker overwegen, omdat wij nog graag in 2019 willen aanschaffen

• smoken
  • Laatst online: 24-04 17:00
marowi schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:24:
De automatische (ingeplande) verwarming deed het vanochtend uitstekend 👍
De hele straat had bevroren ruiten behalve deze tweaker :Y)
Same here! En lekker warm dat het was! ;-)

• marc4547
  • Laatst online: 23-04 19:12
GAEvakYD schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:21:

Ik heb een order voor:
-Executive uitvoering
Welke dealer is de bestelling? Ik bedoel de loctatie Gravity blue is prima alleen geen dakdragers en koffer, dat is weer wat minder... :)

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Reservering: 27 september - Bestelling LM bij dealer: 30 nov - dealer heeft in april besteld. Levering 12 april.

• Harvest2002
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 02:22
[...]

Als de levering later is dan eerst is afgesproken, moet je gratis kunnen annuleren. Is namelijk wanprestatie van dealer en dat is een reden voor ontbinding van de koopovereenkomst.

• Zbygniew P
  • Laatst online: 24-04 10:55
427v8 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 10:53:
@CyBeRSPiN
Auto's zijn gewoon emo dingetjes. Door verloop van het aankoop proces is de lol er wel vanaf. De e-Niro was mij altijd de 'verstandige' keuze en ik had vertrouwen in de dealer, maar mijn hart lag niet bij de e-Niro. Door de trage levering en de verkeerde verwachtingen die zijn gewekt tijdens het bestelproces is de matige liefde omgeslagen in weerzin.
Als er echt verkeerde verwachtingen (bijvoorbeeld over levertijd) zijn gewekt dan lijkt het me juridisch heel discutabel dat je annuleringskosten zou moeten betalen.

Misschien de aanval kiezen en ze in gebreke stellen? Zet zwart op wit dat een bepaalde leverdatum tijdens de bestelling is afgesproken en dat op basis daarvan de bestelling is geplaatst. Geef ze vervolgens 14 dagen om alsnog hun deel van het contract na te komen.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Heb gister op zitten letten wanneer de remlichten nu aan gaan bij SCC. Conclusie: best wel snel al en daardoor geregeld als je niet met heel regelmatige snelheid in de spits rijdt.
Zag de reflectie op de kentekenplaat van de achterligger.
Ik ergerde me altijd aan mensen die nodeloos remmen op de snelweg terwijl gas los laten voldoende zou zijn, nu ben ik er dus zelf een.. En voor de normale weggebruiker waarschijnlijk niet te begrijpen aangezien het gat tov voorligger echt nog wel fors is (zelfs bij standje 1). Het voordeel is dat men dan maar meer afstand tot mij houdt omdat ik niet voorspelbaar dicht achter de voorligger rijdt ;)
Ook wordt je automatisch een rechts-inhaler met SCC aan. Maar ja, de auto kan geen onderscheid maken tussen een voorsorteerstrook / weefstrook waar rechts inhalen mag en de normale rijbanen op de snelweg.

• Levinius
  • Laatst online: 12:07
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:23:
Heb gister op zitten letten wanneer de remlichten nu aan gaan bij SCC. Conclusie: best wel snel al en daardoor geregeld als je niet met heel regelmatige snelheid in de spits rijdt.
Ik ergerde me altijd aan mensen die nodeloos remmen op de snelweg terwijl gas los laten voldoende zou zijn, nu ben ik er dus zelf een.. En voor de normale weggebruiker waarschijnlijk niet te begrijpen aangezien het gat tov voorligger echt nog wel fors is (zelfs bij standje 1).
Daar heeft The EV Puzzle een aardig filmpje over gemaakt voor de Kona, aangezien deze techniek voor beide auto's hetzelfde lijkt ga ik er van uit dat dit voor de e-Niro ook geldt. Hij test wanneer de remlichten precies aan gaan bij welke regeneratiestand:

YouTube: Hyundai Kona Electric - Testing brake lights with Regen Braking

Levinius wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:37 (13%)

• e-Niro
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:23:
Ik ergerde me altijd aan mensen die nodeloos remmen op de snelweg terwijl gas los laten voldoende zou zijn, nu ben ik er dus zelf een..
Ik had me gevraagd hoe/ wanneer zou die remlichten aan gaan (tbv SCC) en eigenlijk daar was ik al bang voor! Bedankt voor het toelichting.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
e-Niro schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:34:
[...]

Ik had me gevraagd hoe/ wanneer zou die remlichten aan gaan (tbv SCC) en eigenlijk daar was ik al bang voor! Bedankt voor het toelichting.
Ja eigenlijk als je voelt dat ie vaart mindert (dus sneller afremt dan je normaal met "gas los" zou ervaren) dan gaat het remlicht aan. Op zich goed voor de achterligger, maar ook irritant omdat het onverwacht is gezien het gat van meer dan 20 meter aan de voorkant.

@Levinius thanks, zal eens kijken. Heb re-gen nu op AUTO staan en dat bevalt eigenlijk wel goed, doet nu eigenlijk altijd precies wat je nodig hebt: bij hoge snelheid zonder voorligger rustig uitrollen, bij lage snelheid steviger remmen op de motor, en met een voorligger voor je die aan het remmen is gaat ie netjes sterker meeremmen. Nog even zien of er nog wat aan te tweaken valt dmv de cruise control settings.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 12-02-2019 13:39 (28%)

• Ben1987
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 24-04 22:23
[...]

Het lijkt mij dat als jij in het begin een bepaalde leverdatum hebt afgesproken en zij stellen dit uit naar een niet "redelijke" termijn, dat jij zonder problemen het contract moet kunnen ontbinden. Bel anders even met je rechtsbijstand, als je dat hebt. Of als het een zakelijke aankoop is zal jullie financiële directeur vast wel kunnen helpen.

• Judaz
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

Ben1987 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Het lijkt mij dat als jij in het begin een bepaalde leverdatum hebt afgesproken en zij stellen dit uit naar een niet "redelijke" termijn, dat jij zonder problemen het contract moet kunnen ontbinden. Bel anders even met je rechtsbijstand, als je dat hebt. Of als het een zakelijke aankoop is zal jullie financiële directeur vast wel kunnen helpen.
Er is zoveel vraag naar en zo weinig aanbod dat je hem ook gewoon kunt doorverkopen zonder verlies waarschijnlijk.

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:51
Rogar schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:40:
De mijne is blijkbaar al bij de dealer 😃.

Hij staat te wachten tot de LM een blackbox in komt bouwen en dan mag ik ‘m op komen halen 😎
Maandag 12 uur kan ik ‘m ophalen 😃.

• e-Niro
Rogar schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:49:
[...]

Maandag 12 uur kan ik ‘m ophalen 😃.
Congrats _/-\o_ morgen met de foto's? :*)

e-Niro wijzigde deze reactie 12-02-2019 14:15 (6%)

• e-Niro
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:36:
[...]

Ja eigenlijk als je voelt dat ie vaart mindert (dus sneller afremt dan je normaal met "gas los" zou ervaren) dan gaat het remlicht aan. Op zich goed voor de achterligger, maar ook irritant omdat het onverwacht is gezien het gat van meer dan 20 meter aan de voorkant.
Ja ik vind dit ook irritant dus zie het als een nadeel dan een voordeel!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
mattijs_010 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Mijn bandenspanning vanaf aflevering ook op 3.0, ging er vanuit dat dat ook de bedoeling was. Had t boekje er niet op nagekeken.
Die van mij is afgeleverd op 2,8 bar. Wat me meer zorgen baart is dat ze na een week nog maar 2,7 bar zijn...

• renzo4000
  • Laatst online: 14:43

renzo4000

*Doh!*

Bij nieuwe banden is dat niet gek hoor.

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• 427v8
Ben1987 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Er is niet echt een leveringsdatum afgesproken, maar er zijn mondeling wel verwachtingen gewekt over een vroege levering. 'U staat hoog op de reserveringslijst e.d'. In de algemene voorwaarden van de dealer staat ook dat er een leveringsdatum genoemd moet worden, maar in mijn contract is er geen datum opgenomen. Wat is een redelijke termijn in dit geval? Ik heb een emall aan de dealer gestuurd en een email aan de KIA importeur. Ik bericht er verder niet over, want ik heb er geen zin om partijen voortijdig en onnodig op het internet te besmeuren. Ik ga er vanuit dat er nog wel een redelijke oplossing komt.

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 13:51
e-Niro schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 14:01:
[...]

Congrats _/-\o_ morgen met de foto's? :*)
Thanks! Morgen zal lastig worden ;), ik mag 'm pas de 18e ophalen.

• e-Niro
Rogar schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:25:
[...]

Thanks! Morgen zal lastig worden ;), ik mag 'm pas de 18e ophalen.
Ja inderdaad bedoelde maandag met de foto's? ;)

• MikeyC
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-04 23:17

MikeyC

Infiltrate Mapper

michielonline schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 22:31:
Levertijd is wel heel erg afhankelijk van kleur zeg... Ik heb begin December een Runway Red versie besteld, deze zou "op de tweede boot staan" en in februari binnenkomen. Daarna kreeg ik een bericht dat het Mei werd, daarna April, daarna Maart (dus ik achter de laadpalen boer aan dat hij op moet schieten, Enexis werkt ook niet mee want de slimme meter vervangingen liggen ook stil door een gebrek aan gasmeters blijkbaar).

Krijg ik deze week te horen dat het Juni wordt en dat Runway Red nog niet eens in productie is....
Benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Heb in ieder geval nog even tijd voor de paal/slimme meter/oude auto verkoop.
@michielonline Had je een reservering? Ik heb eind november een Runway Red besteld en moet wachten tot week 48 van 2019 (had geen reservering).

<insert sig here>

• veefer
  • Laatst online: 24-04 08:50
ook maar even hier aangemeld ;-) zie veel bekende berichten die ik ook op het Kia forum lees of in soortgelijke bewoordingen.
ook nieuwe andere, dus dat is wel leuk.
Veel vragen naar de bekende weg. RTFM! Daar hebben we als Nederlanders een hekel aan, maar is bij dit soort nieuwigheden wel handig.
Nog elke dag dingen ontdekken en sommige zaken herken ik totaal niet na ruim 2500 km.
Ik herinner me nog de tijd dat de Outlanders PHEV kwamen. Heel veel reacties hier zijn herkenbaar uit die tijd.
Ook daar 'klopten' sommige zaken niet altijd. En het gekke was dat de ene auto er wel last van had en de andere niet. Dat zie ik nu ook.
De early adapters hebben nu eenmaal met kinderziektes te maken.
Ben benieuwd welke ontwikkelingen en (noodzakelijke) updates er gaan komen, maar ondanks dat heb ik totaal geen spijt van deze opvolger van de Outlander.

veefer wijzigde deze reactie 12-02-2019 21:35 (92%)
Reden: aanvulling

• veefer
MikeyC schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:06:
[...]

@michielonline Had je een reservering? Ik heb eind november een Runway Red besteld en moet wachten tot week 48 van 2019 (had geen reservering).
reservering gaf géén voorrang met leveren, alleen de volgorde van uitnodigen om te kunnen bestellen en tekenen. Heb je je tekenen niet direct na uitnodigen gedaan, had je grote kans flink op te schuiven naar onderen, oftewel naar achteren met leveren.

Ik heb eind augustus gereserveerd, werd eind november gebeld, 2 dagen later getekend en 8 januari reed ik.

• marowi
  • Niet online
veefer schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:39:
[...]

reservering gaf géén voorrang met leveren, alleen de volgorde van uitnodigen om te kunnen bestellen en tekenen. Heb je je tekenen niet direct na uitnodigen gedaan, had je grote kans flink op te schuiven naar onderen, oftewel naar achteren met leveren.

Ik heb eind augustus gereserveerd, werd eind november gebeld, 2 dagen later getekend en 8 januari reed ik.
Precies dit + afhankelijkheid van pre-made auto’s die al op de boot stonden (dus met name: welke kleur je koos).

• veefer
marowi schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:01:
[...]

Precies dit + afhankelijkheid van pre-made auto’s die al op de boot stonden (dus met name: welke kleur je koos).
ik kon kiezen uit zwart, antraciet of wit. Ik koos zwart en eventueel als die 'op' was antraciet als 2e keus. Is zwart geworden. :)

• michielonline
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 19:47
Ik heb in de eerste week van December getekend. Kon ook mijn Runway Red bestelling omruilen voor een Platinum Graphite en dan zou ik binnen een paar weken kunnen rijden, echter dat krijg ik niet meer verkocht aan mijn dochter (ja ik weet het, je moet je kinderen eigenlijk niet de kleur van je auto laten bepalen).

Vind het wel vreemd dat ze gewoon totaal geen zicht hebben op een leverdatum. Als ik nu een willekeurige Opel, Renault, whatever bestel dan weten ze over 2 weken als de order verwerkt is exact op welke dag mijn auto de fabriek uit rolt en wanneer hij bij de dealer staat. Dat blijkt voor Kia toch moeilijk.

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:18
michielonline schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:12:
Ik heb in de eerste week van December getekend. Kon ook mijn Runway Red bestelling omruilen voor een Platinum Graphite en dan zou ik binnen een paar weken kunnen rijden, echter dat krijg ik niet meer verkocht aan mijn dochter (ja ik weet het, je moet je kinderen eigenlijk niet de kleur van je auto laten bepalen).

Vind het wel vreemd dat ze gewoon totaal geen zicht hebben op een leverdatum. Als ik nu een willekeurige Opel, Renault, whatever bestel dan weten ze over 2 weken als de order verwerkt is exact op welke dag mijn auto de fabriek uit rolt en wanneer hij bij de dealer staat. Dat blijkt voor Kia toch moeilijk.
Grote verschil is dat dat echte massa producten zijn en dus volop gemaakt worden. Hier worden er een bepaald aantal van gemaakt met het idee dat ze het toch wel verkocht krijgen. Tevens vraag veel hoger dan het aanbod en krijg een beetje idee dat wie het hardst schreeuwt qua markt het eerst ontvangt en schepen constant gealloceerd worden. Soms zie je letterlijk een schip verdwijnen uit de planning en naar een ander land voeren. Ons probleem is niet het probleem van Kia want die raken 't toch wel kwijt. Wanneer en aan wie lijkt hen minder te deren.

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• IVIaarten
  • Laatst online: 13:54
Trackerfire schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:26:
[...]

Grote verschil is dat dat echte massa producten zijn en dus volop gemaakt worden. Hier worden er een bepaald aantal van gemaakt met het idee dat ze het toch wel verkocht krijgen. Tevens vraag veel hoger dan het aanbod en krijg een beetje idee dat wie het hardst schreeuwt qua markt het eerst ontvangt en schepen constant gealloceerd worden. Soms zie je letterlijk een schip verdwijnen uit de planning en naar een ander land voeren. Ons probleem is niet het probleem van Kia want die raken 't toch wel kwijt. Wanneer en aan wie lijkt hen minder te deren.
Hopelijk is het bericht dat er echt een enorme vraag is duidelijk geworden bij Hyundai/Kia, en dat ze de productie hard aan het opschroeven zijn. Hebben ze al gedaan volgens mij, maar helaas kosten dat soort dingen tijd, ook niet geholpen door de batterij productie.

• marc4547
Ik had al eens eerder gevraagd hoe het werkt met een laadpas van Maingau? Ik heb er een gevraagd en ook gekregen maar hoe wordt het nu doorberekend? Ik dacht niet dat ik bij de aanvraag mijn rekeningnummer mest opgeven? Hoe werkt dat?

En zou de lijst op pagina1 van uitgeleverde auto's bijgewerkt kunnen worden??

Krijg mijn auto pas in mei maar voor een beter overzicht...

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Reservering: 27 september - Bestelling LM bij dealer: 30 nov - dealer heeft in april besteld. Levering 12 april.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
marc4547 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:08:

Je staat reeds op Mei in de tabel? Of bedoel je iets anders?

• michielonline
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-04 19:47
Trackerfire schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:26:
[...]

Soms zie je letterlijk een schip verdwijnen uit de planning en naar een ander land voeren.
Aangezien er subtiele verschillen in uitvoeringen per land zijn (230V stroomaansluiting bvb) kunnen ze toch niet zomaar auto's bedoeld voor de ene markt op de andere zetten?

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik had al eens eerder gevraagd hoe het werkt met een laadpas van Maingau? Ik heb er een gevraagd en ook gekregen maar hoe wordt het nu doorberekend? Ik dacht niet dat ik bij de aanvraag mijn rekeningnummer mest opgeven? Hoe werkt dat?

[EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen :)

• YStunnenberg
  • Nu online
Even wat in de groep gooien. Ik heb in 1 van mijn vorige auto's een webasto standkachel laten inbouwen. Deze werd door een timer aangestuurd. Onderdeel van het inbouwen is het plaatsen van een module, wat de module doet is de kachelventilator inschakelen, de temperatuur op maximaal zetten, een klep open zetten en de ventilatie stand op defrost (voorruit) zetten.

Ik zag het filmpje van EV Puzzle waarop hij laat zien dat de Kona binnen 3 min de vooruit kan ontdooien.

Zou het mogelijk zijn om met bv een Raspberry PI de handelingen na te bootsen die hij doet, maar dan elektronisch? Het zijn immers drukknoppen en 1 draaiknop: Auto aan, defrost aan, achterruitverwarming aan.
De temperatuur zou je zelf op 26-27graden kunnen zetten wanneer je de auto parkeert.

Update:
Ik kwam dit tegen: CarBerry

YStunnenberg wijzigde deze reactie 13-02-2019 10:34 (4%)

e-Niro Executive Line Gravity Blue besteld

• marc4547
CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 07:14:
[...]

Je staat reeds op Mei in de tabel? Of bedoel je iets anders?
Klopt dat ik op mei in de lijst sta, maar misschien aardig om te zien welke auto's van de lijst reeds uitgeleverd zijn? Hij is nu tot 27 jan bijgewerkt. Ik dank jullie overigens voor het werk om ons allen van info te voorzien!! :)

• e-Niro
" ...

Ik vind het persoonlijk goed idee dat de 'opgeleverde datum' ook als een nieuwe kolom toegevoegd worden.
Dus naast deze twee kolommen van "Gereserveerd", "Verwachte leverdatum" zou een nieuwe kolom komen staan "Geleverde datum". Dan de (eventuele) afwijkingen qua leveringen zijn beter zichtbaar.

Hoop natuurlijk dat het niet heel veel extra werk is voor de admin van pagina.

e-Niro wijzigde deze reactie 13-02-2019 11:03 (24%)

• CyBeRSPiN
  • Nu online
marc4547 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:57:
[...]

Klopt dat ik op mei in de lijst sta, maar misschien aardig om te zien welke auto's van de lijst reeds uitgeleverd zijn? Hij is nu tot 27 jan bijgewerkt. Ik dank jullie overigens voor het werk om ons allen van info te voorzien!! :)
O sorry, had die "datum bijgewerkt" over het hoofd gezien, de tabel is up to date met alle DMs.
Ik ga niet altijd alle posts na van mensen die hem al hebben maar dat niet aan me doorgeven om op "afgeleverd" te zetten, meestal wel.

• AeoIus
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-04 08:56
Als je wil kun je mij ook nog toevoegen:
@AeoIus 24-07-2018 Geleverd 18-1-2019 Silky Silver

BF4: MrKlinkers - Steam/Dirt Rally: MrKlinkers - Dirt Rally league Klinkerweg

• AeoIus
Gebruikt iemand van jullie Android Auto en hebben jullie misschien ook problemen met de telefoon die zichzelf in powersave zet waardoor Android Auto er uit klapt?

Ik ben al wel aan het puzzelen hoe ik het kan tegengaan, maar dat wil nog niet van harte.
Telefoon is een Note9 met Android 9 Versie One UI 1.0

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 12:54
YStunnenberg schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:29:
Even wat in de groep gooien. Ik heb in 1 van mijn vorige auto's een webasto standkachel laten inbouwen. Deze werd door een timer aangestuurd. Onderdeel van het inbouwen is het plaatsen van een module, wat de module doet is de kachelventilator inschakelen, de temperatuur op maximaal zetten, een klep open zetten en de ventilatie stand op defrost (voorruit) zetten.

Ik zag het filmpje van EV Puzzle waarop hij laat zien dat de Kona binnen 3 min de vooruit kan ontdooien.

Zou het mogelijk zijn om met bv een Raspberry PI de handelingen na te bootsen die hij doet, maar dan elektronisch? Het zijn immers drukknoppen en 1 draaiknop: Auto aan, defrost aan, achterruitverwarming aan.
De temperatuur zou je zelf op 26-27graden kunnen zetten wanneer je de auto parkeert.

Update:
Ik kwam dit tegen: CarBerry
Leuk project.... maar ik denk dat "auto aan" zonder de deuren te openen een probleem is.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• e-Niro
e-Niro schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:57:
[...]

Ik vind het persoonlijk goed idee dat de 'opgeleverde datum' ook als een nieuwe kolom toegevoegd worden.
Dus naast deze twee kolommen van "Gereserveerd", "Verwachte leverdatum" zou een nieuwe kolom komen staan "Geleverde datum". Dan de (eventuele) afwijkingen qua leveringen zijn beter zichtbaar.

Hoop natuurlijk dat het niet heel veel extra werk is voor de admin van pagina.
@CyBeRSPiN Is die extra kolom te realiseren?

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 12:18
e-Niro schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:30:
[...]

@CyBeRSPiN Is die extra kolom te realiseren?
Alles is te realiseren, het is alleen wel een "gigantisch" werkje, omdat je iedere keer alle kolommen letterlijk moet tellen zodat bepaalde data in de juiste kolom komt. Daarom heb ik in het vorige topic er ook voor gekozen om eens per week bij te werken, want het is een dievenklus. Als iemand een gemakkelijkere optie weet. Be my guest.

Trackerfire wijzigde deze reactie 13-02-2019 12:40 (4%)

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• e-Niro
Trackerfire schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Alles is te realiseren, het is alleen wel een "gigantisch" werkje, omdat je iedere keer alle kolommen letterlijk moet tellen zodat bepaalde data in de juiste kolom komt. Daarom heb ik in het vorige topic er ook voor gekozen om eens per week bij te werken, want het is een dievenklus. Als iemand een gemakkelijkere optie weet. Be my guest.
Dat snap ik, bedankt voor de toelichting.

• raugustijn
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-04 08:17
Trackerfire schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Excel en een screendump?

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Niet handig met meerdere topicstarters ;)
Nee het bijhouden gaat best, maar extra kolom met "datum bestelling" en "datum beloofde levering" kost wel extra moeite, ook is dat niet van iedereen bekend.
In dit topic heb ik er een echte tabel van gemaakt, in het (oude) Kona topic betreft het een halve tabel waarin de cellen horizontaal gescheiden zijn met lijntjes, daardoor is het een hels karwei om kloppende rijen te vormen..

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 13-02-2019 14:56 (24%)

• hermen1979
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 09:03
Ik volg het forum al een poosje
Voor heen niro en kona forum.

Nu zijn ze voor mij een niro aan het zoeken :9~ :9~ ..
(inkoper zaak)
Ben benieuwd of dat ook echt gaat lukken dit jaar
Mijn huidige lease auto moet er in september uit.

Het is hem wel gelukt om 5 kona ev's te regelen in 1 keer en ook nog erg snel.
Worden volgende maand geleverd.

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Wilde FastNed eens uitproberen, maar had 90% lading nog. Dus even een uurtje lopen toeren in sport mode, overal vmax 100-130, kachel aan op 21, stoelverwarming, stuurverwarming, maar na een krap uur alsnog 65% lading.. ;) beetje het omgekeerde probleem van te weinig range hebben :P
Heb heel even 53kW in beeld gezien, zakte al snel weg naar 44kW en na paar minuten was de 73% grens bereikt waarbij ie sowieso instort naar 23kW.
Had wintermode uit, had ik achteraf gezien beter aan kunnen zetten, misschien dat het effect had.
Maar denk dat het combo van koud weer en te hoge lading bij aanvang is dat ik niet in de buurt van de 77kW kwam.
Naja, lekkere rit gemaakt, sport mode is ook wel kicken om ff van 100 naar 130 te knallen.
Terugweg weer lekker op eco mode en genoten van het JBL geluid, klinkt echt top tov alles wat ik hiervoor gereden heb :)

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 11:57

zerocool82

Ignorance causes chaos

CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:17:
Wilde FastNed eens uitproberen, maar had 90% lading nog. Dus even een uurtje lopen toeren in sport mode, overal vmax 100-130, kachel aan op 21, stoelverwarming, stuurverwarming, maar na een krap uur alsnog 65% lading.. ;) beetje het omgekeerde probleem van te weinig range hebben :P
Heb heel even 53kW in beeld gezien, zakte al snel weg naar 44kW en na paar minuten was de 73% grens bereikt waarbij ie sowieso instort naar 23kW.
Had wintermode uit, had ik achteraf gezien beter aan kunnen zetten, misschien dat het effect had.
Maar denk dat het combo van koud weer en te hoge lading bij aanvang is dat ik niet in de buurt van de 77kW kwam.
Naja, lekkere rit gemaakt, sport mode is ook wel kicken om ff van 100 naar 130 te knallen.
Terugweg weer lekker op eco mode en genoten van het JBL geluid, klinkt echt top tov alles wat ik hiervoor gereden heb :)
Hoeveel km heb je afgelegd in dat uur?

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• CyBeRSPiN
  • Nu online
zerocool82 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:25:
[...]

Hoeveel km heb je afgelegd in dat uur?
Dat heb ik niet precies bijgehouden, ik denk iets van 80km. Ben duidelijk nog niet op het niveau Bjørn als het om statistieken verzamelen over ritten gaat ;)
Had ook mn OBD dongle mee kunnen nemen om accu temperatuur te monitoren.. volgende keer..

O wacht! De MijnKia app houdt de ritten perfect bij! Het was 88km :)

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 13-02-2019 21:37 (36%)

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

CyBeRSPiN schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 21:31:
[...]

Dat heb ik niet precies bijgehouden, ik denk iets van 80km. Ben duidelijk nog niet op het niveau Bjørn als het om statistieken verzamelen over ritten gaat ;)
Had ook mn OBD dongle mee kunnen nemen om accu temperatuur te monitoren.. volgende keer..

O wacht! De MijnKia app houdt de ritten perfect bij! Het was 88km :)
Valt mij erg mee :) Even (heel erg versimpeld) 88km en 25% = 352 km en 100% met sport mode, overal max 100-130, kachel aan op 21, stoelverwarming en stuurverwarming.

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | D-Link DIR-868

• pinkyfish
  • Laatst online: 03-04 16:04
Mijn auto zou de 11de van de trailer afrollen bij de dealer. Heb gisteren gebeld en toen stond er ineens dat dit de 13de zou zijn. Dealer zou vandaag contact leggen met KIA om meer duidelijkheid te kunnen geven.
Vanavond een email ontvangen dat ze morgen een bericht terug ontvangen.

Hoe kan het toch zijn dat sommigen van jullie weten op welke boot jullie auto stond/staat en daarmee een levertijd weten en dat dit bij mijn dealer blijkbaar toch niet zo werkt. Zucht....

• CyBeRSPiN
  • Nu online
zerocool82 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:13:
[...]

Valt mij erg mee :) Even (heel erg versimpeld) 88km en 25% = 352 km en 100% met sport mode, overal max 100-130, kachel aan op 21, stoelverwarming en stuurverwarming.
Precies! Verbruik was aanvankelijk heel hoog, 290Wh/km maar toen de temperatuur inmiddels standje sauna had bereikt liep het al snel terug naar 220Wh/km. Kon ook niet overal 130 rijden, denk 30% 135, 60% 110 en de rest bebouwde kom.
Mn GoM is nu wel in de war, zal wel even wat rustige ritjes nodig hebben om weer in de buurt van de 450km te komen :P

• Martin2508
  • Laatst online: 07:06
Ik heb op een donkere weg met nogal wat verkeersdrempels mijn achterlichten eens in de gaten gehouden bij regeneratie stand 2 en 3.

Als je het pedaal rustig om hoog laat komen en/of je voet er licht op houdt dan gaan de remlichten niet aan. Alleen als je het pedaal snel of helemaal loslaat dan gaan de remlichten branden. Het is dus niet zo dat de achterligger de hele tijd naar je verlichting zit te kijken, alleen bij grotere vertraging.

Het was zelfs zo dat de Volvo voor mij veel meer zijn remlichten aan had dan ik omdat die steeds remt en optrekt en de E-niro met regeneratie vertraagd.

• marowi
  • Niet online
Heeft iemand het parkeerlicht al gevonden? Ik heb nu gewoon het stadslicht aan laten staan (wat op zich ook werkte), maar vroeg me af of er een aparte parkeerlicht stand zit ergens.

• ArieL
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 11:40
pinkyfish schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 22:24:
Mijn auto zou de 11de van de trailer afrollen bij de dealer. Heb gisteren gebeld en toen stond er ineens dat dit de 13de zou zijn. Dealer zou vandaag contact leggen met KIA om meer duidelijkheid te kunnen geven.
Vanavond een email ontvangen dat ze morgen een bericht terug ontvangen.

Hoe kan het toch zijn dat sommigen van jullie weten op welke boot jullie auto stond/staat en daarmee een levertijd weten en dat dit bij mijn dealer blijkbaar toch niet zo werkt. Zucht....
Als je weet wanneer je auto ongeveer bij de dealer zou moeten zijn en je haalt daar ongeveer 2 weken vanaf dan weet je wanneer de auto in de haven in nl moet zijn. Daarmee weet je ook op welke boot hij zou moeten staan. In het laatste stukje transport haven/dealer kan een dagje verschuiving inzitten als er bijvoorbeeld slecht weer is etc.. zover ik weet krijgt de dealer een 1e indicatie van levering als de order is doorgevoerd..met die info kun je dan gaan terugrekenen.
De boot met mijn auto was bijvoorbeeld al vertrokken de dag voordat hij besteld was ..

Maar ik kan je vertellen die paar extra dagen wachten die zijn de moeite waard
😁

• herraldm
  • Laatst online: 24-03 15:57
Gisteren hele dag onderweg geweest. Alleen maar snelweg. Totale afstand 335 km. Op de terugweg toen ik nog 100km te gaan had en nog 140 km range, ben ik boven de 130 gaan rijden. Voor de rest 110 ongeveer. Thuisgekomen in Tuttle mode met nog 5km range. Daar werd mijn Niro beetje zenuwachtig van. Thuis laden met 3,5 kw duurt dan 23 uur zoiets. Dus die test is ook geslaagd. Zonder bijladen flinke autoweg rit maken.

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 09:36
Das een flinke rit geweest! Was je niet bang dat je het niet zou halen, met nog maar ZO weinig kms resterend?

Taal is makkelijker als je denkt...

• marc4547
Aangezien ik de voetverlichting als optie bij de dealer best duur vind, heb ik zelf even wat gezocht op Ali express, misschien als er meer mensen geïnteresseerd zijn, hieronder de details.

2 ledstripjes zelfklevend en een dimmertje om de intensiteit naar eigen smaak in te stellen. Alleen zul je zelf als handige Harry ergens 12 volt moeten regelen. bv van je binneverlichting,of geschakeld voor permanent branden( kan niet moeilijk zijn, wel even zekeren!!!) ;)

Gezamelijke prijs : 8 dollar.....?

Ledstrips:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.42e44c4dUDJMhY

Passende dimmer(connector)

Heb het besteld, voor 8 dollar eens proberen om het er netjes in te vouwen. :)

Wanneer mijn Niro in mei wiel aan wal zet... d:)b

• smoken
  • Laatst online: 24-04 17:00
Ook ik heb een pakketje richting NL vanuit ver en wellicht kan dit voor anderen hier ook interessant zijn: pedalen

smoken wijzigde deze reactie 14-02-2019 15:09 (22%)
Reden: Juiste link ingevoegd

• CyBeRSPiN
  • Nu online
smoken schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:38:
Ook ik heb een pakketje richting NL vanuit ver en wellicht kan dit voor anderen hier ook interessant zijn:
-knip-
Dat is je persoonlijke order, die kan niemand anders zien, heb je ook een linkje naar het artikel?

• driel24
smoken schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:38:
Ook ik heb een pakketje richting NL vanuit ver en wellicht kan dit voor anderen hier ook interessant zijn: pedalen
https://www.ebay.com/sch/...nkw=312181940017&_sacat=0

• Harvest2002
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 02:22
AeoIus schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:50:
Gebruikt iemand van jullie Android Auto en hebben jullie misschien ook problemen met de telefoon die zichzelf in powersave zet waardoor Android Auto er uit klapt?

Ik ben al wel aan het puzzelen hoe ik het kan tegengaan, maar dat wil nog niet van harte.
Telefoon is een Note9 met Android 9 Versie One UI 1.0
Ja ik gebruik Android Auto vaak. Vooral ingeven adressen via spraak commando vind ik heel handig. Hij is bij mij ook tijdens het rijden wel eens gestopt. Denk niet dat dit door power save komt want die heb ik uit staan. Ik haal stekker eruit, stop die er weer in en dan werkt het weer. Heb zelf Samsung Galaxy S8 en Android 8.0.0.

• asifnl
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 23-04 12:42
marc4547 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 09:15:
Aangezien ik de voetverlichting als optie bij de dealer best duur vind, heb ik zelf even wat gezocht op Ali express, misschien als er meer mensen geïnteresseerd zijn, hieronder de details.

2 ledstripjes zelfklevend en een dimmertje om de intensiteit naar eigen smaak in te stellen. Alleen zul je zelf als handige Harry ergens 12 volt moeten regelen. bv van je binneverlichting,of geschakeld voor permanent branden( kan niet moeilijk zijn, wel even zekeren!!!) ;)

Gezamelijke prijs : 8 dollar.....?

Ledstrips:

Passende dimmer(connector)

Heb het besteld, voor 8 dollar eens proberen om het er netjes in te vouwen. :)

Wanneer mijn Niro in mei wiel aan wal zet... d:)b
Marc, ALs je binnen heb zou ik het graag weten hoe je het aansluit, want ik wil het ook voor de achter stoelen bestellen.
Thanx

• Akubra
  • Laatst online: 24-04 14:46
De eerste 1000 km staan op de teller en die zijn me goed bevallen. Fijne vlotte auto waarin je ontspannen je kilometers kan maken, maar ook snel op plaats van bestemming kan zijn als je geen zorgen hebt over accu lading.

Deze week een ritje van 200 km enkele reis naar een klant waar geen laadpaal te vinden is. Fastned was dus nodig om ook weer de 200 km terug te kunnen komen.

Ik heb in 27 minuten bijna 18 kWh geladen wat neerkomt op 100 km. Die 27 minuten vielen mij niets eens zo tegen. Je loopt naar binnen voor een kopje koffie en een broodje, werkt je mail bij gaat nog even naar de WC en dan ga je weer op weg. hoogste laad snelheid die ik zag was 37 kW met Wintermode aan.

Op de terugweg nog even langs een 175 kW lader en daar was de hoogste snelheid 52 kW. Heb hier maar een kwartier gestaan.

Kwam met voldoende bereik thuis, maar auto zou wel 16 uur aan een publieke paal (3.6 kW) nodig hebben om weer op 100% te komen.

Als je veel kilometers maakt en je de auto redelijk leeg rijdt, heb je wel een 7.2 kW lader nodig wil je de volgende dag weer vol vertrekken.

Fastned is uiteraard een goede optie, maar die 100 km bijtanken kostte mij 10 Euro. Dat moet je natuurlijk niet te vaak doen.

• driel24
Akubra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:08:

Fastned is uiteraard een goede optie, maar die 100 km bijtanken kostte mij 10 Euro. Dat moet je natuurlijk niet te vaak doen.
pff niet normaal.
Dat is even duur als een benzine auto.

Een normaal benzine verbruik = 6li per 100km >> 6x 1.65 = €9.90 :(

• Wackerstamfer
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-04 08:16

€0,30 / kWh bij Fastned en Allego snelladers met een maingau pas --> 18kWh == €5,40

zie ook https://www.laadpastop10.nl/ en https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1877683/0

Hyundai Kona Electric Premium 64kWh Ceramic Blue

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Akubra hoeveel batterij had je nog bij aanvang van het laden bij FastNed? Het laden bij een 175kW lader gaat het snelste tussen 20-40%:

En begin nu al in te zien dat snelladen (voor mij) alleen incidenteel nodig gaat zijn, en dan ook niet helemaal tot 80%, maar gewoon die paar km die je mist om op je bestemming te komen, in 20minuten gaat er alweer een hoop kWh in.
Alleen voor vakantietrips wordt het dan hoppen tussen snelladers, maar dat is dan een andere setting, lijkt me ook leuk om te doen!

• Akubra
Wackerstamfer schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:18:
[...]

€0,30 / kWh bij Fastned en Allego snelladers met een maingau pas --> 18kWh == €5,40

zie ook https://www.laadpastop10.nl/ en https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1877683/0
Klopt, maar de laadpas van mijn werkgever is gekoppeld aan mijn Fastned account. Ik heb een Maingau pas voor noodgevallen, maar zolang ik via de zaak kan laden, doe ik dat uiteraard.

Die 10 Euro is wat ik zie in de app (heb de sessie gestart vanuit de app). Misschien dat de werkgever een ander bedrag ziet.

• Akubra
CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:26:
@Akubra hoeveel batterij had je nog bij aanvang van het laden bij FastNed? Het laden bij een 175kW lader gaat het snelste tussen 20-40%:
[Afbeelding]

En begin nu al in te zien dat snelladen (voor mij) alleen incidenteel nodig gaat zijn, en dan ook niet helemaal tot 80%, maar gewoon die paar km die je mist om op je bestemming te komen, in 20minuten gaat er alweer een hoop kWh in.
Alleen voor vakantietrips wordt het dan hoppen tussen snelladers, maar dat is dan een andere setting, lijkt me ook leuk om te doen!
Ik had nog 30% in de batterij zitten.

Op zich had ik het kunnen halen naar huis, maar wilde nog even wat extra in de batterij zodat ik de volgende dag met een wat vollere accu kon vertrekken. Publieke palen in mijn wijk staan soms te laden met 2.5 kW.

Morgen krijg ik mijn eigen laadpaal met load balancer, dus kan dan in de nacht tegen de 7 kW laden. Dan heb ik hem de volgende dag wel vol.

• Sigmasailor
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:16
Oplossing: Maingau kaartje aanvragen.

• marc4547
hallo Asifnl,

Ik zou wel willen maar krijg mijn Niro pas in mei, ik ben wel vast dit soort zaken aan het verzamelen. Maar als ik het erin heb gezet zal ik de resultaten melden op het forum, met misschien een foto...?

Mvg
Marc.
asifnl schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Marc, ALs je binnen heb zou ik het graag weten hoe je het aansluit, want ik wil het ook voor de achter stoelen bestellen.
Thanx

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Sigmasailor schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 12:33:
[...]

Oplossing: Maingau kaartje aanvragen.
Die heeft hij, zie een latere reactie ;)
Akubra schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:49:
[...]

Klopt, maar de laadpas van mijn werkgever is gekoppeld aan mijn Fastned account. Ik heb een Maingau pas voor noodgevallen, maar zolang ik via de zaak kan laden, doe ik dat uiteraard.

Die 10 Euro is wat ik zie in de app (heb de sessie gestart vanuit de app). Misschien dat de werkgever een ander bedrag ziet.

• AeoIus
Gisteren kabeltje vervangen voor Kia Connect services in de auto en laad/kilometer/rittenregistratie doet het!

Rittenregistratie laadt hij geen oude data in, maar dat is niet heel belangrijk voor me, dus dat is best.

• koekerk
  • Laatst online: 11-04 20:48
asifnl schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 10:45:
[...]

Thanx
https://geek.wish.com/product/5a12d32ae05e336ac5fa7d04
Ik heb dit setje al binnen, voor voor en achter stoelen, koppelen aan de binnenverlichting, zelf aan te passen met afstandsbediening, ook dimmen (voeding is los te koppelen en met aparte stekker te voeden), gaan we pas in week 8 van 2020 monteren....

koekerk wijzigde deze reactie 14-02-2019 13:36 (7%)

Pagina: 1 ... 7 ... 27 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True