Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Kia e-Niro topic

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:38
@smoken congrats! :)
Wanneer gaat die voetverlichting uit? Meteen als je de deur sluit of iets later?

• Nelis13
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23-02 10:24
Heb gisteren de mijne mogen ophalen. Zie ik vandaag nog geen 100m van mijn huis een precies dezelfde rijden met dezelfde wintervelgen eronder. Nummerbord scheelde ook niet veel.

De MijnKia app werkt ook nog niet naar behoren. Wel of de deuren vergrendeld zijn, de handrem en de bandenspanning in orde. En ook lokatie kan ik opvragen. Maar de laadstatus en km stand en km bereik is 0. Ook registreert ie geen ritten.
Dus morgen maar even terug naar de dealer. Misschien ook het kabeltje vervangen?

Verder sublieme auto.

• CyBeRSPiN
Nelis13 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:37:
Heb gisteren de mijne mogen ophalen. Zie ik vandaag nog geen 100m van mijn huis een precies dezelfde rijden met dezelfde wintervelgen eronder. Nummerbord scheelde ook niet veel.

De MijnKia app werkt ook nog niet naar behoren. Wel of de deuren vergrendeld zijn, de handrem en de bandenspanning in orde. En ook lokatie kan ik opvragen. Maar de laadstatus en km stand en km bereik is 0. Ook registreert ie geen ritten.
Dus morgen maar even terug naar de dealer. Misschien ook het kabeltje vervangen?

Verder sublieme auto.
Heb je de Connected Services voorwaarden geaccepteerd in de app? Dat had ik aanvankelijk niet gedaan, was niet helemaal duidelijk hoe je dat moest doen, kwam het random tegen bij het verkennen van de app.
Vlak daarna begon het bij mij te werken.
-DarkShadow- schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 16:38:
Het koppel kan de auto echter compleet niet kwijt op lage toeren door enkel FWD.
Had hele tijd in eco stand gereden, vandaag even sport stand getest en dan wordt het wel een heel agressief karretje. Op nat wegdek dan idd wheelspin bij het stevig indrukken van het gaspedaal.
In eco stand lukt dat niet, zelfs niet als je het gaspedaal doordrukt op de bodem.
In de praktijk ga ik denk ik altijd in eco rijden. Sport is even leuk om te showen aan bekenden, maar rijdt verder niet relaxt (een onzuinig).

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 08-02-2019 20:54 (26%)

• Nelis13
  • Laatst online: 23-02 10:24
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:44:
[...]

Heb je de Connected Services voorwaarden geaccepteerd in de app? Dat had ik aanvankelijk niet gedaan, was niet helemaal duidelijk hoe je dat moest doen, kwam het random tegen bij het verkennen van de app.
Vlak daarna begon het bij mij te werken.
Bij mijn auto in de app staat bij connected services v.1.00 geaccepteerd op 7-02 (en nu net opnieuw gedaan, dus nu op 8-02)

Ik las iets over een kabeltje. Ik weet niet wat de mensen wel en niet konden met de app?

we gaan het horen van de dealer.

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Ik denk dat de “tot mijn kia e-niro” knop moet laten zien waar de auto staat? Die werkt bij mij ook niet. Vond die hele app sowieso niet zo nuttig. Enige wat er handig aan is, is hoe vol de accu al is. Had liever een widget gehad dan.

• smoken
  • Laatst online: 23:13
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 20:30:
@smoken congrats! :)
Wanneer gaat die voetverlichting uit? Meteen als je de deur sluit of iets later?
Tx!

Blijft aan tot je naar drive “schakelt”/gaat rijden.
Best netjes geregeld!

Edit: ik zie net in de app dat ik tot 5-2-2021 de KIA Connected Services Pro app heb. Was toch “maar” 1 jaar inbegrepen?

smoken wijzigde deze reactie 08-02-2019 21:34 (17%)

• CyBeRSPiN
smoken schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:31:
[...]

Edit: ik zie net in de app dat ik tot 5-2-2021 de KIA Connected Services Pro app heb. Was toch “maar” 1 jaar inbegrepen?
Vreemd, bij mij 22-1-2020, minder dan een jaar dus..

• HitDyl
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:31
Harvest2002 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:27:
[...]

Nee, MIA uit het jaar waarin je de koop aangaat geldt. Dus als je in 2018 hebt besteld en levering is in 2019, is MIA 2018 van toepassing, maar je moet wel binnen 3 maanden nadat je hebt besteld, de MIA aanvragen. Als levering na die 3 maanden is, is geen probleem. Dus als je op eind november 2018 hebt besteld, moet je uiterlijk eind februari 2019 de MIA aanvragen, ook als de levering na februari 2019 plaatsvindt.
Klopt maar de bijteling regels gaan wel over het jaar waarin het kenteken is geregistreerd en gelden dan 5 jaar. Als de bijtelling regels ongustig veranderen in 2020 zit ik aan de auto vast.

• CyBeRSPiN
HitDyl schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:41:
[...]

Klopt maar de bijteling regels gaan wel over het jaar waarin het kenteken is geregistreerd en gelden dan 5 jaar. Als de bijtelling regels ongustig veranderen in 2020 zit ik aan de auto vast.
Bijtelling ligt tot en met 2020 vast, vanaf 2021 is nog onzeker.

• smoken
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:40:
[...]

Vreemd, bij mij 22-1-2020, minder dan een jaar dus..
Zal misschien nog achteraf aangepast worden of zo...geen idee.

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
@Trackerfire Geleverd :)

Eerste 200km zit erop! Hele fijne auto. Lane Follow Assist getest in het donker + regen. Rechtuit is leuk, maar op een beetje bocht (bij kruispunten snelwegen) waar je met ~100km/h door gaat laat hij het afweten. Ben benieuwd of het anders is bij mooi weer.

Hij staat nu z'n eerste nachtje aan het sap. Ik ga hem niet voorbij 80% laden, behalve wanneer nodig omdat ik verder weg ga.

Net FastNed autocharge geactiveerd bij de FastNed paal bij de lokale supermarkt, gelijk al een praatje met een e-Golf rijder die herkende de Kia en vroeg of ik 'm net had opgehaald :9 Beetje zelfde gevoel als motorrijders, je hebt gelijk een praatje met iemand.

Kia app: DEALER MOET DEZE ACTIVEREN BIJ KIA. Mijn dealer heeft dat gedaan, en zei dat hij na 24h actief zou zijn, 2 uur later werkte het echter al. Ik kreeg ook een inlog (voor de app) op mijn eigen email van de dealer (waarna ik mijn wachtwoord moest wijzigen).

Bewijs, vanmiddag 13:30 opgehaald:

En in de auto:

marowi wijzigde deze reactie 08-02-2019 23:28 (14%)

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Reservering: 27 juni - Bestelling: 30 nov - Geleverd: 8 februari

• CyBeRSPiN
Ja LFA is vooral fijn op de snelweg. Ik zoek nog een manier om LFA tijdens het rijden aan/uit te zetten. Dit lijkt niet te kunnen. Uitzetten moet via omslachtig menu in het dashboard, die niet actief is tijdens het rijden...
De knop linksonder stuur is alleen voor LKAS, het “groene stuurtje” blijft nog gewoon actief bij cruise control.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 08-02-2019 23:22 (22%)

• marowi
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:21:
Ja LFA is vooral fijn op de snelweg. Ik zoek nog een manier om LFA tijdens het rijden aan/uit te zetten. Dit lijkt niet te kunnen. Uitzetten moet via omslachtig menu in het dashboard, die niet actief is tijdens het rijden...
De knop linksonder stuur is alleen voor LKAS, het “groene stuurtje” blijft nog gewoon actief bij cruise control.
Ik weet wel dat je de "SCC" (Smart Cruise Control) kan uitzetten door de "MODE" knop lang in de houden, maar dan heb je dus ook geen automatische afstand houder meer. Persoonlijk heb ik er niet veel last van, zolang je in het menu even de auditieve piep uitzet van de lane departure warning zegmaar.

Lane departe warning is irritant bij fiets-suggestiestroken. Daar ga je regelmatig overheen om ruimte te maken op de weg, en dat vind hij niet leuk, ondanks dat het prima is natuurlijk. Hoef ik geen audio waarschuwing voor te hebben.

Kia e-Niro Executive - Grafity Blue - Reservering: 27 juni - Bestelling: 30 nov - Geleverd: 8 februari

• Fralamjo
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 21:43
@marowi Lees even de handleiding: pagina 1-05: Als het laadniveau van de hoogspanningsbatterij lager is dan 20 % kunt u de hoogspanningsbatterij in optimale conditie houden door hem tot 100 % op te laden. (Geadviseerd wordt één keer per maand of vaker.)

Dus niet altijd maar tot 80% laden, maar minimaal één keer per maand naar 100%. Let op dat Kia al een buffer aanhoudt en je de accu op 100% waarschijnlijk maar 95% vol hebt. Ook zit er nog een buffer onderin zodat de auto op 0% niet een volledig lege accu heeft (dit om de accu te beschermen tegen volledige ontlading; da's heel slecht voor een accu)

• marowi
  • Niet online
Fralamjo schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:24:
@marowi Lees even de handleiding: pagina 1-05: Als het laadniveau van de hoogspanningsbatterij lager is dan 20 % kunt u de hoogspanningsbatterij in optimale conditie houden door hem tot 100 % op te laden. (Geadviseerd wordt één keer per maand of vaker.)

Dus niet altijd maar tot 80% laden, maar minimaal één keer per maand naar 100%. Let op dat Kia al een buffer aanhoudt en je de accu op 100% waarschijnlijk maar 95% vol hebt. Ook zit er nog een buffer onderin zodat de auto op 0% niet een volledig lege accu heeft (dit om de accu te beschermen tegen volledige ontlading; da's heel slecht voor een accu)
Klopt, ik verwacht hem zeker 1x per maand tot 100% te laden :) Neemt niet weg dat minder altijd beter is voor Lithium accu's (tot de ondergrens natuurlijk), en ik deze auto wellicht wil overnemen na de lease, dus ik houd 'm mooi in het midden.

80% tot 40% ongeveer, mijn dagelijks woon-werk verkeer is 13km enkele reis :+

marowi wijzigde deze reactie 08-02-2019 23:26 (14%)

• Fralamjo
Ik ga nog even kijken, maar ik denk dat ik de snellaad grens op 70% zet; tussen 70 en 80% gaat die twee keer naar beneden qua laadsnelheid. En normaal aan de (langzame) stekker denk ik om de dag laden, tenzij het vriest en ik de wagen wil voorverwarmen om niet de ruiten te hoeven krabben. Mijn Ioniq laad ik elke dag omdat ik zeker in de winter niet twee dagen heen en weer kom, met de e-Niro gaat dat royaal lukken en kan ik het aantal laadcycli mogelijk halveren (en dat is ook weer goed voor de accu)

btw: 50km enkele reis. 100km per dag en dan nog al het woon-werk gecompenseerd uit mijn zonnepanelen 8)

Fralamjo wijzigde deze reactie 08-02-2019 23:31 (9%)

• CyBeRSPiN
Fralamjo schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:30:
Ik ga nog even kijken, maar ik denk dat ik de snellaad grens op 70% zet; tussen 70 en 80% gaat die twee keer naar beneden qua laadsnelheid. En normaal aan de (langzame) stekker denk ik om de dag laden, tenzij het vriest en ik de wagen wil voorverwarmen om niet de ruiten te hoeven krabben. Mijn Ioniq laad ik elke dag omdat ik zeker in de winter niet twee dagen heen en weer kom, met de e-Niro gaat dat royaal lukken en kan ik het aantal laadcycli mogelijk halveren (en dat is ook weer goed voor de accu)
Waarom zou je snelladen willen beperken tot 70%? Je bent er of zelf bij, of je bent aan het lunchen oid en dan is het niet erg dat er nog wat bijdruppelt? Of wil je voorkomen dat er tegen hoog tarief relatief langzaam wordt geladen?

• Fralamjo
Mijn redenering, maar misschien niet correct: het laden wordt afgeknepen om de accu te beschermen en als je dus buiten het gebied blijft waar het laden sterk wordt afgeknepen, dan zet je minder stress op de accu. bovendien is het sneller. het stuk dat er tussen 70 en 80% er bij komt duurt relatief lang en daarboven al helemaal lang. Meer als 80% is igg redelijk zinloos omdat het lang duurt en het tempo er helemaal uit is.

mijn €0,02 ;)

• IVIaarten
  • Laatst online: 00:17
Fralamjo schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 23:38:
Mijn redenering, maar misschien niet correct: het laden wordt afgeknepen om de accu te beschermen en als je dus buiten het gebied blijft waar het laden sterk wordt afgeknepen, dan zet je minder stress op de accu. bovendien is het sneller. het stuk dat er tussen 70 en 80% er bij komt duurt relatief lang en daarboven al helemaal lang. Meer als 80% is igg redelijk zinloos omdat het lang duurt en het tempo er helemaal uit is.

mijn €0,02 ;)
Niet echt nodig, dat regelt het BMS (met het terugregelen van de laadsnelheid) al voor je. Zou inderdaad geen extra bak koffie nemen om tot 80-90% te laden, maar je lunch sneller naar binnen schuiven om rond 70% weer weg te zijn zou ik ook weer niet doen.

Het BMS is er juist om de zorg over de batterijverzorging bij de rijder weg te nemen.

• rob313
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23:30

rob313

e-niro en e-kona geleverd

De niro heeft geen verkeersbord herkenning, en de kona wel.
Verder is het menu van de twee auto,s bijna gelijk.

e-niro en e-kona

• Hippe Lip
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 22:52
rob313 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 10:25:
De niro heeft geen verkeersbord herkenning, en de kona wel.
Lijkt me alleen maar een pluspunt. Ik lees zo hier en daar dat die dingen regelmatig irritant kunnen zijn. Zien ze op de snelweg wel het bord 80, maar daarna niet het bord ‘einde 80’. En dan blijft-ie mekkeren over die max 80.....

Taal is makkelijker als je denkt...

• greatgonzo
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:00

greatgonzo

schit-te-rend!

Wat is eigenlijk het aantal amperes van de meegeleverde lader? Of op welke standen kun je hem zetten

• CyBeRSPiN
greatgonzo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:22:
Wat is eigenlijk het aantal amperes van de meegeleverde lader? Of op welke standen kun je hem zetten
8, 10 of 12A.
Zie ook de handleiding, link naar de PDF staat in de OP.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:24:
[...]

8, 10 of 12A.
Zie ook de handleiding, link naar de PDF staat in de OP.
Ik zie het nu..bedoel meer de druppel laadkabel. Maar dat is 32 uur laden, dus zo'n 10A/3.7 kw

Vroeg me af of het nog zinvol is een andere granny charger te halen voor bij de schoonfamilie in zuid Limburg.. Maar denk dat de standaard meterkast toch niet meer trekt

Acties:
  • +10Henk 'm!
  • Pinned

• CyBeRSPiN
@greatgonzo wat bedoel je met een "druppel laadkabel"? De granny charger is de "langzaamlader" en dan heb je de standaard Type2 laadpaal (die met een protocol werkt, dus een Type2 stekker aan je stopcontact maken werkt niet).

Heb inmiddels de MijnKia app reverse engineered!
Kan nu de CanBus data die de app toont als JSON binnenhalen, ik ga binnenkort zelf wat klussen om een pushmelding te sturen als laden gestopt/voltooid is, en misschien iets van een widget voor mn telefoon maken die toont wat de SoC / range is zodat ik de app niet hoef te openen.
Helaas geen verrassingen mbt data die niet getoond wordt ;)

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
{
  "SelectedCar": {
    "ModelCode": "127",
    "Model": "Kia e-Niro",
    "PathToModelImage": "/nl/mijnkia/-/media/application/mykia-platform/carbase-images/niro-de/niro-ev.ashx"
  },
  "CanbusLast": {
    "fuelLevel": 27,
    "fuelStatus": 0,
    "DoorsLocked": true,
    "Handbrake": false,
    "Range": "242",
    "PetrolUsage": 0,
    "odoMeter": "585",
    "TirePressure": {
      "FrontLeft": "2.9",
      "FrontRight": "2.9",
      "RearLeft": "2.8",
      "RearRight": "2.8"
    },
    "TireWarning": null,
    "TireStatus": {
      "FrontLeft": 0,
      "FrontRight": 0,
      "RearLeft": 0,
      "RearRight": 0
    },
    "position": {
      "Lattitude": 52.xxxx,
      "Longitude": 4.xxx
    },
    "colors": {
      "0": "#87B253",
      "1": "#F5A623",
      "2": "#BC162C"
    },
    "propulsion": "BEV",
    "ev": {
      "soc": 65,
      "isPlugged": false,
      "timeUntillCharged": 6,
      "averageUsage": 0
    },
    "drivingStyle": {
      "eco": 0,
      "normal": 100,
      "sport": 0
    }
  }
}

• giancarlo_f
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 00:06
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:18:
@greatgonzo wat bedoel je met een "druppel laadkabel"? De granny charger is de "langzaamlader" en dan heb je de standaard Type2 laadpaal (die met een protocol werkt, dus een Type2 stekker aan je stopcontact maken werkt niet).

.
[/code]
Wellicht kun je ook nog zinvolle codes uit de GitHub van EvNotify halen :

https://github.com/EVNotify/EVNotify

EvNotify werkt prima met een OBD-Bluetooth dongle in de e-Niro :/ ; stroomt leuke data binnen (status accu / temperaturen / etc)...

• giancarlo_f
@CyBeRSPiN

Ik zie dat jij een aardig hoge bandenspanning hebt?! Kia adviseert 2.5 bar voor / 2.6 bar achter . . . . (zie sticker portier bestuurderszijde)

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Kia noemt de granny druppel laadkabel. Zit die er trouwens standaard bij?
De handleiding noemt hem optioneel

• CyBeRSPiN
giancarlo_f schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:26:
@CyBeRSPiN

Ik zie dat jij een aardig hoge bandenspanning hebt?! Kia adviseert 2.5 bar voor / 2.6 bar achter . . . . (zie sticker portier bestuurderszijde)
Ja, nu je het zegt? De dealer was de winterbanden vergeten (was niet goed door LM doorgegeven), dus binnenkort sowieso nog even een bandenwissel doen.
greatgonzo schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:35:
[...]

Kia noemt de granny druppel laadkabel. Zit die er trouwens standaard bij?
De handleiding noemt hem optioneel
Ja klopt, zit er standaard bij.
giancarlo_f schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:22:
[...]

EvNotify werkt prima met een OBD-Bluetooth dongle in de e-Niro :/ ; stroomt leuke data binnen (status accu / temperaturen / etc)...
Ok zal straks ff checken, heb hier nog wel zo'n dongle liggen :)

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 09-02-2019 13:38 (62%)

• mattijs_010
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 23:59
giancarlo_f schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:26:
@CyBeRSPiN

Mijn bandenspanning vanaf aflevering ook op 3.0, ging er vanuit dat dat ook de bedoeling was. Had t boekje er niet op nagekeken.

• petertenboer
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17:04
In het Duitse goingelectric forum wordt gemeld dat vanaf Q3 2019 er een nieuwe app komt.

bei Facebook hat jemand heute sein Prospekt bekommen für den e Niro. Und was steht drin? Ab dem 3. Quartal 2019 ist "Telematic Service" verfügbar, dann mit der Steuerung der angebenden Dingen.”

https://up.picr.de/35015003nm.png

• CyBeRSPiN
giancarlo_f schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 13:22:
[...]

Werkt prima idd! Dit kreeg ik te zien:

Alleen past het niet met klepje erop. Heb een vrij lompe dongle die 8cm uitsteekt:
petertenboer schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:29:
In het Duitse goingelectric forum wordt gemeld dat vanaf Q3 2019 er een nieuwe app komt.

bei Facebook hat jemand heute sein Prospekt bekommen für den e Niro. Und was steht drin? Ab dem 3. Quartal 2019 ist "Telematic Service" verfügbar, dann mit der Steuerung der angebenden Dingen.”

https://up.picr.de/35015003nm.png
Nou in Duitsland hebben ze dus nog helemaal geen app. Enige wat bij ons nog ontbreekt is remote control van kachel/airco, maar daar wordt aan gewerkt begreep ik.

Bug ontdekt: als je via de passagierskant instapt en de auto aan en daarna weer uit zet, dan blijft sluit het systeem niet af als je de deur sluit en de auto op slot doet. Je moet blijkbaar altijd de deur aan de bestuurderskant openen en sluiten.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 09-02-2019 15:58 (45%)

• Hippe Lip

Kan nu de CanBus data die de app toont als JSON binnenhalen, ik ga binnenkort zelf wat klussen om een pushmelding te sturen als laden gestopt/voltooid is, en misschien iets van een widget voor mn telefoon maken die toont wat de SoC / range is zodat ik de app niet hoef te openen.
Helaas geen verrassingen mbt data die niet getoond wordt ;)

JSON:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
{
  "SelectedCar": {
    "ModelCode": "127",
    "Model": "Kia e-Niro",
    "PathToModelImage": "/nl/mijnkia/-/media/application/mykia-platform/carbase-images/niro-de/niro-ev.ashx"
  },
  "CanbusLast": {
    "fuelLevel": 27,
    "fuelStatus": 0,
    "DoorsLocked": true,
    "Handbrake": false,
    "Range": "242",
    "PetrolUsage": 0,
    "odoMeter": "585",
    "TirePressure": {
      "FrontLeft": "2.9",
      "FrontRight": "2.9",
      "RearLeft": "2.8",
      "RearRight": "2.8"
    },
    "TireWarning": null,
    "TireStatus": {
      "FrontLeft": 0,
      "FrontRight": 0,
      "RearLeft": 0,
      "RearRight": 0
    },
    "position": {
      "Lattitude": 52.xxxx,
      "Longitude": 4.xxx
    },
    "colors": {
      "0": "#87B253",
      "1": "#F5A623",
      "2": "#BC162C"
    },
    "propulsion": "BEV",
    "ev": {
      "soc": 65,
      "isPlugged": false,
      "timeUntillCharged": 6,
      "averageUsage": 0
    },
    "drivingStyle": {
      "eco": 0,
      "normal": 100,
      "sport": 0
    }
  }
}

Hee, dat ziet er mooi uit! Ik baal dat mijn auto er voorlopig nog niet is, want hiermee wil ik ook erg graag aan de gang.

Kijk eens bij Home Assistant (HA) bij de auto’s (https://www.home-assistant.io/components/#car) en dieper daarin. Daar zie je suggesties hoe je kunt inloggen in je account bij de fabrikant, in dit geval Kia dus. Dan kan je HA de hele boel automatisch laten loggen.

En dan is de stap nog maar heel klein naar het vinden van het juiste commando om de voorverwarming aan te zetten. Misschien eens op de CAN-bus luisteren als je die voorverwarming in de auto aanzet?

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip ik gebruik zelf OpenHAB (de oudere broer van Home Assistant), daar wil het het idd mee koppelen. Een eenvoudig curl command en dan de json data parsen, stelt niet zoveel voor.

Je kunt overigens vooralsnog niks zenden naar de CAN bus en dat is maar goed ook denk ik. Ik vermoed dat ze straks een REST service gaan toevoegen waarmee de app de klimaatregeling aanstuurt, de Kia servers zorgen er vervolgens voor dat de module een commando krijgt die dan daar pas een CAN commando stuurt, althans zo zou ik het implementeren als ik hen was ;)
Zelf klooien met de CAN bus ga ik niet doen, je kan er ook zaken mee slopen.

• Hippe Lip
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 15:34:Alleen past het niet met klepje erop. Heb een vrij lompe dongle die 8cm uitsteekt:
Kijk hier eens naar (of vergelijkbaar). Heb ik nu ook in gebruik voor de dongel van de ANWB.:
https://www.aliexpress.co...4568b&transAbTest=ae803_5

• Hippe Lip
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:08:
@Hippe Lip ik gebruik zelf OpenHAB (de oudere broer van Home Assistant), daar wil het het idd mee koppelen. Een eenvoudig curl command en dan de json data parsen, stelt niet zoveel voor.

Je kunt overigens vooralsnog niks zenden naar de CAN bus en dat is maar goed ook denk ik. Ik vermoed dat ze straks een REST service gaan toevoegen waarmee de app de klimaatregeling aanstuurt, de Kia servers zorgen er vervolgens voor dat de module een commando krijgt die dan daar pas een CAN commando stuurt, althans zo zou ik het implementeren als ik hen was ;)
Zelf klooien met de CAN bus ga ik niet doen, je kan er ook zaken mee slopen.
Mee eens, niet zelf rechtstreeks op de CAN-bus commando’s gaan geven, maar dat bij voorkeur via de Kia-servers doen. Jij hent de boel al reversed engineered. Heb je de login van de app bij die Kia-servers ook al uitgedokterd, zodat OpenHAB zelf inlogt bij Kia?

In je profiel zag ik al dat jij hier veel vaardiger in bent dan ikke. Ik ben meer van de ideeën, structuur en grote lijnen. Heb de specialisten wel aangestuurd en over de schouder meegekeken. Heb een technische achtergrond, dus kan het redelijk volgen, maar zelf doen kost me veel te veel tijd en fouten....

• rob313
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23:30

rob313

e-niro en e-kona geleverd

mattijs_010 schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 14:35:
[...]

Mijn bandenspanning vanaf aflevering ook op 3.0, ging er vanuit dat dat ook de bedoeling was. Had t boekje er niet op nagekeken.
bij mij is hij ook afgeleverd op 2.9 rondom.

e-niro en e-kona

• CyBeRSPiN
@Hippe Lip nee nog geen koppeling met OpenHAB, binnenkort even voor zitten.
De login werkt met een cookie. Geen Oauth of API-key ofzo (het is immers ook geen openbare API, die bedoeld is om door anderen aan te roepen). Ze kunnen dit op elk moment aanpassen, de “app” draait simpelweg in een browser, is gemaakt met https://gonative.io/

• Hippe Lip
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:39:@Hippe Lip nee nog geen koppeling met OpenHAB, binnenkort even voor zitten.
Mooi werk! Ik hoor het wel als je de login voor OpenHAB voor elkaar hebt. Helpt de community bij HA?

En overweeg je niet om je OpenHAB op te waarderen naar HA?

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Mooi werk! Ik hoor het wel als je de login voor OpenHAB voor elkaar hebt. Helpt de community bij HA?

En overweeg je niet on je OpenHAB op te waarderen naar HA?
Nog geen hulp nodig, te leuk om zelf mee te klooien ;)
Ik blijf nog even bij OpenHAB, want is ontzettend stabiel gebleken de afgelopen jaren en kan er alles mee doen wat ik nodig heb en dat is vooral wat telt bij domotica. HA ontwikkeling houd ik wel in de gaten, als ze versie 1.0 uitbrengen ga ik er eens serieus naar kijken ;)

• asifnl
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22-02 07:49
smoken schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:31:
[...]

Tx!

Blijft aan tot je naar drive “schakelt”/gaat rijden.
Best netjes geregeld!

Bij mij hebben zo zodanig voor voetverlichting ingebouwd dat het altijd aan blijft als je auto verlichting aan heb.. :?
Ik moet het even nog controleren of zonder auto verlichting inderdaad uit gaat na bepaalde tijd..

• Poiny
  • Laatst online: 09-02 21:43
Ik ben sinds 14 januari in het bezit van een zwarte e-Niro. Heerlijke auto. Maar ik heb nu 3 keer een foutmelding ( controleer de remmen) gehad als ik wielspin heb, waarbij 5 rode en oranje lampjes gaan branden. Hebben anderen hier ook last van? Bij het uitzetten en weer aanzetten verdwijnen de meldingen en rijd hij weer als vanouds.

• smoken
Vandaag dan de eerste serieuze km’s gemaakt, in totaal 258 met vooral snelweg en minimaal 110km/u, ook veel 120km/u (en een heel heel klein beetje 130-150 😬).

Toen ik thuiskwam had ik nog 55km over.
Van de ene kant viel me dat tegen met name omdat het bij 120km/u echt snel gaat. Voor iedere km leverde ik ongeveer 2km aan range in. We reden met het gezin, dus vriendin, ik en onze twee kids.

Bij stadsverkeer staat de teller zo goed als stil trouwens, daar haal je de beloofde range naar mijn gevoel makkelijk mee.

Tevens vandaag:

- een MiFi router aangesloten met een 4g data abonnement om op die manier TomTom live via WiFi te laten lopen. Hiermee realtime file informatie en flitsinfo.

- via de dealer te horen gekregen dat de voetruimte verlichting achterzijde er toch écht in moet zitten...en hij heeft gelijk. Het zit er inderdaad in, maar laat ik er op houden dat ik begrijp waarom KIA het voor deze auto niet meer verkoopt ;-)

Bij de bijrijdersstoel zie je het nog een beetje, maar bij de bestuurdersstoel valt het lampje weg achter een ophoging en is derhalve zo goed als niet zichtbaar.

Mijn advies: niet doen!

Voorzijde is wel écht mooi en gaat bij mij uit zodra je de auto in “D” zet.

• Fralamjo
Als je vandaag tegen de harde wind hebt ingereden dan kan ik me voorstellen dat het verbruik bij 120km/u hoog was. Dan gaat het hard (ook met bezine, maar de meeste mensen gooien gedachteloos de tank weer vol). Trouwens Bjorn Nyland had ook het idee dat je rond de 300km haalt bij zo'n 120km/u dus het klopt wel ongeveer. Voor een crossover is dit helemaal niet verkeerd met een verbruik van 21 kWh per 100km. Moet je weten wat een Tesla Model S, X of Jag i-Pace verbruikt :X ;)

• smoken
@Fralamjo 300km moet onder deze omstandigheden haalbaar zijn inderdaad. Is natuurlijk ook met de winterbanden, die zorgen wellicht ook voor iets iets hoger verbruik en die wind was ook niet mals.

• Fjeze
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:16
smoken schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:27:
Vanmiddag mijn Pearl White mogen ophalen!
Super geregeld bij de dealer, alles nog een keer doorgenomen en ingesteld en met ongeveer een uur stond ik buiten. Helaas niet echt ver kunnen rijden, maar het stukje dat ik gereden heb was heerlijk.

De voetverlichting achter zat er niet in, zou wel nog komen gaf hij aan .. dus ik ben benieuwd.
Uitstapverlichting en voetverlichting voor zijn wel mooi!
En verlichting in de handgrepen, blijkbaar standaard maar dat wist ik niet. Wel gaaf!

Eenmaal thuis aan de Zappi gehangen en er wordt geladen met 7.4kW
Daarna ook de vaatwasser aangezet en nog eens gekeken en toen zag ik dat de Load Balancing netjes werkt, ook fijn om te weten.

Morgen 200km rijden, dus dan kan ik echt testen.

Foto's zijn niet top, maar geven misschien wel een idee qua verlichting:

e-Niro
[Afbeelding][Afbeelding: Voetverlichting voor][Afbeelding: Uitstap 3]
[Afbeelding: Uitstap 2][Afbeelding: Uitstap 1]
Fvlokven van kiaclub hier ;)

Voetverlichting ziet er zeker mooi uit, en bedankt voor de tip voor de voetverlichting achter! Deze ga ik niet in de offerte laten openen. Begrijp ik nu wel dat de voetverlichting niet aanstaat als je rijdt? Dat zou ik wel jammer vinden.
De uitstap verlichting is mooi gedaan! Is deze wit (led) of meer geelachtig? In ieder geval netjes gedaan!

Fly or Die

• CyBeRSPiN
Fjeze schreef op zondag 10 februari 2019 @ 00:28:
[...]

Voetverlichting ziet er zeker mooi uit, en bedankt voor de tip voor de voetverlichting achter! Deze ga ik niet in de offerte laten openen. Begrijp ik nu wel dat de voetverlichting niet aanstaat als je rijdt? Dat zou ik wel jammer vinden.
De uitstap verlichting is mooi gedaan! Is deze wit (led) of meer geelachtig? In ieder geval netjes gedaan!
Hoe je de voetverlichting wil laten gedragen kun je wel aangeven bij het inbouwen. Hierboven zie je een voorbeeld van iemand waar ie wel continu brandt.

Ben wel benieuwd hoe het precies is aangesloten. Wil het misschien ook wel, maar 190 euro inclusief inbouw is het me niet waard (kan niet meer in de lease mee helaas). Zou je zoiets zelf makkelijk kunnen aansluiten of moet dan de halve auto uitgebouwd?

• smoken
Fjeze schreef op zondag 10 februari 2019 @ 00:28:
[...]

Bij mij is hij zo ingesteld dat hij uitgaat tijdens het rijden, maar ik denk eigenlijk dat dit ook prettiger is omdat het anders misschien teveel af kan leiden tijdens het tijden in het donker.

De uitstap verlichting lijkt inderdaad wat geler dan de rest van de verlichting, zou wel LED moeten zijn volgens de site van Kia.

• Gerry1982
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 15:16
Had even de dealer gevraagd hoe het ermee stond en de auto schijnt half maart al afgeleverd te kunnen worden.

Gereserveerd: eind Oktober
Besteld: eind November

Wie weet hoe de reserverings nummers van Kia eruit zien??

• CyBeRSPiN
Haha wil eigenlijk even FastNed uitproberen, maar mn accu is nu vol. Betekent dat ik dus eerst meer dan 150km moet rijden op de snelweg om onder de 70% lading te komen.. hmm, komt wel een andere keer dan ;)

• jamas
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Vraagjes :?
- Is de afbeelding van de auto in de Kia Connected App bij jullie in de zelfde kleur als je eigen auto?

Ik rij zelf een Kia Niro Hybrid en heb het daar ook op zitten, maar bij mij is de afbeelding Silky Silver en mijn auto is Platinum Graphite.

- En kunnen jullie in de e-Niro het waarschuwingssignaal van de dodehoek functie uitzetten?

In mijn instructie boekje staat te lezen dat het mogelijk is, maar in de auto is het uit het menu verdwenen.

• CyBeRSPiN
jamas schreef op zondag 10 februari 2019 @ 11:18:
Vraagjes :?
- Is de afbeelding van de auto in de Kia Connected App bij jullie in de zelfde kleur als je eigen auto?

Ik rij zelf een Kia Niro Hybrid en heb het daar ook op zitten, maar bij mij is de afbeelding Silky Silver en mijn auto is Platinum Graphite.

- En kunnen jullie in de e-Niro het waarschuwingssignaal van de dodehoek functie uitzetten?

In mijn instructie boekje staat te lezen dat het mogelijk is, maar in de auto is het uit het menu verdwenen.
Nee, is een vast plaatje onafhankelijk van je eigen kleur Niro.
Dit is het exacte plaatje in de app:

Dus als je het belangrijk vindt dat de kleur overeenkomt zou ik voor deze kleur gaan :+

Het waarschuwingssignaal kun je toch uitzetten met de fysieke knop linksonder je stuur? Dus naast de knop voor de Lane Keeping Assistant.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 10-02-2019 11:44 (41%)

• jamas
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:49
Als je die knop gedrukt. dan zet je vlas mij de gehele functie uit en dat wil ik niet. De lichtjes in de spiegels moeten blijven branden en de luide waarschuwing zou ik graag gedempt willen hebben.

• Discipline
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 18:42
Ik zou de waarschuwing gewoon lekker aanhouden. Wel zo veilig. Je zal maar net een keertje een auto over het hoofd zien.

• giancarlo_f
Ik kwam er na een kleine maand pas achter dat de buitenspiegels in een andere stand draaien bij achteruitrijden 😂. Erg handige feature zeg!

giancarlo_f wijzigde deze reactie 10-02-2019 17:39 (9%)

• smoken
Is er trouwens een manier om “auto hold” standaard aan te krijgen?

En hetzelfde voor de parkeersensoren voor, beetje apart dat je op die knop moet drukken voordat je gaat parkeren. (Of is dat normaal? Nooit sensoren aan de voorzijde gehad)

• herraldm
  • Laatst online: 21-02 22:25
smoken schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:21:
Is er trouwens een manier om “auto hold” standaard aan te krijgen?

En hetzelfde voor de parkeersensoren voor, beetje apart dat je op die knop moet drukken voordat je gaat parkeren. (Of is dat normaal? Nooit sensoren aan de voorzijde gehad)
Als je de achteruit inschakelt activeer je de parkeer sensoren voor en achter. Zou handig zijn als dat ook bij lage snelheid gebeurt. Want volgens mij is dat nu niet zo.

Gr
Herrald

• Z___Z
  • Niet online
eltron schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 10:57:
[...]

Heb dit al eerder gevraagd in afgesloten gecombineerde topic Kona electric en e-Niro. Gebruik momenteel 2 SD kaart sloten; één voor navigatie en één voor muziek. Bij e-Niro kan dat dus niet. Conclusie op basis van de gevoerde discussie was dat de muziek dan maar op de telefoon moet, eventueel met geheugenuitbreiding micro SD.
En wellicht nog nader te bezien of die dan via kabel of via bluetooth afgespeeld zal worden.
In de Niro zit ook gewoon een SD slot. Kan je toch gewoon een SD kaar met muziek in stoppen?

• Hippe Lip
asifnl schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:06:
Ik moet het even nog controleren of zonder auto verlichting inderdaad uit gaat na bepaalde tijd..
Huh? Je wilt toch niet met voetverlichting aan rijden als het donker is? Met binnenlicht aan kan je veel minder goed naar buiten kijken....

• djbrains
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 20-02 21:37
Gisteren een proefrit gemaakt met de niro ev. Dat wordt hem. Morgen de LM stalken :)

• Hippe Lip
herraldm schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:27:
[...]

Als je de achteruit inschakelt activeer je de parkeer sensoren voor en achter. Zou handig zijn als dat ook bij lage snelheid gebeurt. Want volgens mij is dat nu niet zo.
Wat heb je aan parkeersensoren aan de voorkant wanneer je achteruit rijdt?
Ik neem toch aan dat die dingen aan de voorkant werken bij (zeer) lage snelheid vooruit?

• eltron
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22:53
Z___Z schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:29:
[...]

In de Niro zit ook gewoon een SD slot. Kan je toch gewoon een SD kaar met muziek in stoppen?
Zou mooi zijn als dat zo is. Ik heb de e-Niro nog niet en kan het dus zelf niet checken. In handleiding staat er ook niets over, bij audio alleen iets over USB en dat er apart instructieboekje is voor AVN systeem (Audio Video Navigatie). Iemand dat aparte instructieboekje al ergens digitaal gevonden?
En zijn er mensen die SD slot ook hebben ontdekt en daarmee muziek kunnen afspelen?

e-Niro besteld, aurora black pearl of gravity blue, verwacht oktober

• smoken
Hippe Lip schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:08:
[...]

Wat heb je aan parkeersensoren aan de voorkant wanneer je achteruit rijdt?
Ik neem toch aan dat die dingen aan de voorkant werken bij (zeer) lage snelheid vooruit?
Ik heb het gisteren met heet langzaam rijden getest ... maar zat bijna tegen de garage deur zonder melding... lijkt dus echt niet vanzelf te gaan :-(

• NiroNiro
  • Registratie: januari 2019
  • Niet online
Z___Z schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:29:
[...]

Volgens mij is dat alleen voor de navi bestemd.. je hebt 1 usb voor data/laden (die onder de draadloze lader zeg maar) en de rest is alleen laden...

• NiroNiro
  • Niet online
smoken schreef op zondag 10 februari 2019 @ 20:30:
[...]

Ik heb het gisteren met heet langzaam rijden getest ... maar zat bijna tegen de garage deur zonder melding... lijkt dus echt niet vanzelf te gaan :-(
Dat is wel minder zeg...

• NiroNiro
  • Niet online
@CyBeRSPiN in de Kona startpost staat de link naar de pagina om de schepen te volgen, kan dat in dit topic ook?

• Z___Z
  • Niet online
NiroNiro schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Volgens mij is dat alleen voor de navi bestemd.. je hebt 1 usb voor data/laden (die onder de draadloze lader zeg maar) en de rest is alleen laden...
Heb niet heel goed gekeken, maar volgens mij was het slot leeg.

• Glawen
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:58
Op het SD kaartje staan de kaarten voor de navigatie. Zonder dit SD kaartje dus geen onboard navigatie.

• CyBeRSPiN
NiroNiro schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:07:
@CyBeRSPiN in de Kona startpost staat de link naar de pagina om de schepen te volgen, kan dat in dit topic ook?
Heb het toegevoegd,

• Harvest2002
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 17:37
Als je achteruit rijdt gaat de afstandswaarschuwing automatisch aan. Bij vooruit rijden moet je toets met een P die rechts zit onder de toets stuurwielverwarming indrukken. Zie 5-83 van de handleiding.

• CyBeRSPiN
Harvest2002 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:27:
[...]
Als je achteruit rijdt gaat de afstandswaarschuwing automatisch aan. Bij vooruit rijden moet je toets met een P die rechts zit onder de toets stuurwielverwarming indrukken. Zie 5-83 van de handleiding.
Hmm ok, dat vind ik ook niet zo handig.. ben niet anders gewend dan dat het rondom bij lage snelheden aan staat. Goed dat ik het weet nu.

• Hippe Lip
Komen onze e-Niro’s uit dezelfde fabriek (en dus boot) als de Kona’s?

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23-02 13:35
Hippe Lip schreef op zondag 10 februari 2019 @ 23:12:
[...]

Komen onze e-Niro’s uit dezelfde fabriek (en dus boot) als de Kona’s?
Wel dezelfde boot. Niet dezelfde fabriek. Kona's komen uit Ulsan en de e-Niro uit Pyeongtaek

Verwacht: Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• eltron
  • Laatst online: 22:53
Harvest2002 schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:27:
[...]
Dit lijkt te kloppen met handleiding maar is wel ongelofelijk. Ik rijd al zo lang ik mij kan herinneren met parkeersensoren voor en heb ze nog nooit apart hoeven aanzetten.
Dat is dus een recept voor ellende; je hoort geen piepje, denkt dat er nog ruimte is en boem, stond je parkeersensor niet aan. We rijden behalve de e-Niro nog een ICE waar het wel goed werkt en moet je dus nog extra opletten in welke auto je aan het sturen bent.
Ik zou de auto wel willen laten aanpassen op dit punt. Desnoods extra sensoren erbij die wel altijd werken.

e-Niro besteld, aurora black pearl of gravity blue, verwacht oktober

• Mirabis
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 20-02 07:38
CyBeRSPiN schreef op zondag 10 februari 2019 @ 22:30:
[...]

Hmm ok, dat vind ik ook niet zo handig.. ben niet anders gewend dan dat het rondom bij lage snelheden aan staat. Goed dat ik het weet nu.
Ah dat verklaart een hoop. Dacht bijna dat ik allen achteruit-parkeersensoren had haha.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Hmm.. Dat moet toch makkelijker kunnen.. Wat is daar het idee achter :?

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:50
Vermoedelijk omdat ze niet willen dat in normaal verkeer (bijv file) deze je gaan irriteren en je ze net weer wenst uit te zetten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• driel24
  • Registratie: augustus 2002
Ik heb nu ook sensoren voor. (peugeot 308sw) Natuurlijk gaan ze wel eens af.
Maar dat is gewoon het sein dat je te dicht op zit. Daar irriteer ik mij totaal niet aan.
Het gebeurt ook wel eens dat er iemand ineens achter lansloopt, gaan ze gewoon af.
Ook als je versnelling niet in R of 1 staat.
Je kunt zo snel de versnelling inschakelen en diegene alsnog aanrijden.

Mijn idee.....
Je moet ze gewoon ALTIJD aan hebben.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Blokker_1999 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:14:
Vermoedelijk omdat ze niet willen dat in normaal verkeer (bijv file) deze je gaan irriteren en je ze net weer wenst uit te zetten.
als ik in een file rij, dan hou ik niet minder dan een meter afstand... dat is toch zo in te stellen?
Mijn Scenic heeft ook parkeersensoren voor en achter, en piepen af en toe wel, maar dat zal wel een blaadje oid zijn.

Moet er niet aan denken steeds handmatig de parkeersensoren aan te zetten, want dat ga ik vergeten!

• Levinius
  • Laatst online: 21-02 21:27
greatgonzo schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:24:
[...]
Moet er niet aan denken steeds handmatig de parkeersensoren aan te zetten, want dat ga ik vergeten!
Agree!

Mijn Citroën C4 Cactus die ik nu heb heeft de sensoren voor en achter ook standaard aanstaan. Ik begrijp werkelijk niet waarom ik dat handmatig zou moeten aanzetten 8)7

• AeoIus
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:23
driel24 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:22:

Je kunt zo snel de versnelling inschakelen en diegene alsnog aanrijden.
_O- Wel op tijd je ruitenwisser aan dan 7(8)7

BF4: MrKlinkers - Steam/Dirt Rally: MrKlinkers - Dirt Rally league Klinkerweg

• asifnl
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22-02 07:49
Hippe Lip schreef op zondag 10 februari 2019 @ 19:32:
[...]

Huh? Je wilt toch niet met voetverlichting aan rijden als het donker is? Met binnenlicht aan kan je veel minder goed naar buiten kijken....
Heb het gecontroleerd, en voetverlichting blijft echt always ON.. |:( ook al heb je geen verlichting aan..
Het gaat uit wanneer je auto uit zet ..
moet toch bij de dealer na vragen denk ik.. :?

• Hippe Lip
asifnl schreef op maandag 11 februari 2019 @ 08:54:
[...]

Heb het gecontroleerd, en voetverlichting blijft echt always ON.. |:( ook al heb je geen verlichting aan..
Het gaat uit wanneer je auto uit zet ..
moet toch bij de dealer na vragen denk ik.. :?
Lijkt erop dat het verkeerd is aangesloten. Ergens las ik van iemand anders die voetverlichting heeft dat die uit gaat zodra de knop (‘versnelling’) niet meer in neutraal staat.

• Z___Z
  • Niet online
NiroNiro schreef op zondag 10 februari 2019 @ 21:05:
[...]

Ohja net geprobeerd, als je de SD kaart eruit haalt, werkt alleen de radio en AC nog. Alle andere software is dan weg :)

• CyBeRSPiN
Hippe Lip schreef op maandag 11 februari 2019 @ 09:13:
[...]

Lijkt erop dat het verkeerd is aangesloten. Ergens las ik van iemand anders die voetverlichting heeft dat die uit gaat zodra de knop (‘versnelling’) niet meer in neutraal staat.
Zou mooi zijn als iemand de installatiehandleiding kan delen hier. Zag op het Kiaclub forum iemand die de handleiding van de Kia Connected Services module had gedeeld. Dat was nog wel een operatie: bovenkant dashboard moet er helemaal af.
Ben benieuwd of je die verlichting zelf kan aansluiten, zal niet meer dan een paar tientjes aan materiaal zijn.

• marowi
  • Niet online
Ik heb de e-Niro sinds vrijdagmiddag, en nu 800km erop zitten.

Mijn gevonden nadelen:
  • LFA knalt er uit als je in de regen te snel door de bocht wil (zo als ik er normaal door heen ga)
  • LDW is irritant omdat hij ook af gaat op suggestiestroken voor fietsers (waar je soms uit beleefdheid op rijd om ruimte te maken voor anderen). Ik moet nog even kijken of ik de auditieve waarschuwing kan uitzetten zonder heel LDW uit te zetten.
  • Auto-hold en regeneratiestand wordt niet onthouden
  • Elke dag cruise control opnieuw aan moeten zetten
Maar nog steeds een geweldige auto, beetje je hand aan het stuur houden op de snelweg en hij kachelt door. Prima stil genoeg. Voor mij (1m95) groot genoeg, ook met mensen achterin en in de kofferbak een reiswieg + grote buggy.
Audio is "goed" te noemen (niet perfect), comfortabele stoelen met geheugen.
Fast chargen is snel.
Tussen acceleratie is toppie
0 bereiksangst

• mattijs_010
Mirabis schreef op maandag 11 februari 2019 @ 07:32:
[...]

Ah dat verklaart een hoop. Dacht bijna dat ik allen achteruit-parkeersensoren had haha.
Ik heb gemerkt dat parkeersensoren voor ook automatisch aangaan zodra ik aan het inparkeren ben. Waardoor dat getriggerd wordt weet ik niet.

• Henry65
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:56
Waarschijnlijk doordat je ook een keer achteruit gereden bent tijdens het inparkeren

• CyBeRSPiN
marowi schreef op maandag 11 februari 2019 @ 10:33:

Auto-hold en regeneratiestand wordt niet onthouden
Mij is bij de aflevering verteld dat die auto-hold knop gezien kan worden als een automatische handrem, dus op de knop drukken als je het nodig hebt (helling / wachten op stoplicht) en daarna weer uit? Heb het nog niet geprobeerd, ben nog zoekende wat te doen als je zonder cruise control achter iemand bij een stoplicht moet wachten, ik houd nu heel ouderwets de rem nog ingedrukt :P

• IVIaarten
  • Laatst online: 00:17
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 februari 2019 @ 11:40:
[...]

Mij is bij de aflevering verteld dat die auto-hold knop gezien kan worden als een automatische handrem, dus op de knop drukken als je het nodig hebt (helling / wachten op stoplicht) en daarna weer uit? Heb het nog niet geprobeerd, ben nog zoekende wat te doen als je zonder cruise control achter iemand bij een stoplicht moet wachten, ik houd nu heel ouderwets de rem nog ingedrukt :P
Ik ga er even van uit dat dit in de e-Niro hetzelfde werkt als in de Kona; 'Auto hold' knop zet je eenmalig aan na het starten van de auto. Het zorgt er voor dat de auto still blijft staan nadat je gestopt ben, ook op een helling. Voetje op de rem bij het stoplicht is dus niet meer nodig.

• marowi
  • Niet online
[...]

Precies wat @IVIaarten zegt, zo was ik het gewend in de VW, en dat werkt echt top. Parkeersensoren voor zijn idd ook jammer dat je die moet aanzetten. Lage snelheid activatie is het mooiste.

• mattijs_010
[...]

Met gebruik v flippertje achter t stuur komt auto ook tot stilstand, gebruik vd rem dan niet nodig.

• Rogar
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:25
De mijne is blijkbaar al bij de dealer 😃.

Hij staat te wachten tot de LM een blackbox in komt bouwen en dan mag ik ‘m op komen halen 😎

• Akubra
  • Laatst online: 23-02 11:50
Afgelopen zaterdag eindelijk mijn e-Niro opgehaald. Wat een fijne wagen zeg. Heel erg tevreden mee.
Meteen een weekendje weg gedaan en met dit bereik lijkt met van stress geen sprake.

Moet uiteraard nog wat testen, maar verbuik zit nu op 18 kWh per 100 km. Als ik vol geladen ben, staat mijn bereik altijd boven de 400 km.

Morgen een ritje van 200 km enkele reis waarbij ik niet kan laden bij de klant. Mijn eerste test met een snellader dus.

Ik heb de Kia plafond DVD als accessoire in laten bouwen voor de kids op de achterbank. Zit er goed uit en de kids zijn blij.

DVD afspelen lukt, maar geluid krijgen we er niet uit. Misschien omdat er geen speakers in het systeem zitten en alles via de IR headset moet gaan. Maar ook die krijg ik niet aan de praat. Kids ineens minder blij.
Handleiding is minimaal en ook de dealer kon me niet meer uitleg geven.

Zijn er e-Niro rijders die ook de dak DVD speler hebben laten installeren? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Moet toch terug naar de dealer want ze hebben de lampjes van deze DVD speler verkeerd aangesloten. Ze vervangen de verlichting achter, maar bijven nu constant branden. Ook als de deuren gesloten zijn en de lampjes voorin al uit zijn.

• Elmar1982
  • Laatst online: 22:19
Akubra schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:46:
Afgelopen zaterdag eindelijk mijn e-Niro opgehaald. Wat een fijne wagen zeg. Heel erg tevreden mee.
Meteen een weekendje weg gedaan en met dit bereik lijkt met van stress geen sprake.

Moet uiteraard nog wat testen, maar verbuik zit nu op 18 kWh per 100 km. Als ik vol geladen ben, staat mijn bereik altijd boven de 400 km.

Morgen een ritje van 200 km enkele reis waarbij ik niet kan laden bij de klant. Mijn eerste test met een snellader dus.

Ik heb de Kia plafond DVD als accessoire in laten bouwen voor de kids op de achterbank. Zit er goed uit en de kids zijn blij.

DVD afspelen lukt, maar geluid krijgen we er niet uit. Misschien omdat er geen speakers in het systeem zitten en alles via de IR headset moet gaan. Maar ook die krijg ik niet aan de praat. Kids ineens minder blij.
Handleiding is minimaal en ook de dealer kon me niet meer uitleg geven.

Zijn er e-Niro rijders die ook de dak DVD speler hebben laten installeren? Zo ja, wat is jullie ervaring?

Moet toch terug naar de dealer want ze hebben de lampjes van deze DVD speler verkeerd aangesloten. Ze vervangen de verlichting achter, maar bijven nu constant branden. Ook als de deuren gesloten zijn en de lampjes voorin al uit zijn.
DVD? wat is dat? :+

In bestelling: KIA e-Niro ExecutiveLine Graphite Platinum 64Kwh (Leverdatum: onbekend, huidige schatting: Augustus 2019)

• CyBeRSPiN
mattijs_010 schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Met gebruik v flippertje achter t stuur komt auto ook tot stilstand, gebruik vd rem dan niet nodig.
Als ie niet op cruise control staat dan gaat ie toch weer kruipen als je de linkerflipper loslaat, althans toen ik dat een paar keer probeerde. En cruise control kun je niet vanuit stilstand activeren.

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 11-02-2019 12:50 (7%)

• Akubra
  • Laatst online: 23-02 11:50
SD en USB kan er ook in. En het is een simpele game console. Dus best wel een leuk ding.
Nu dat geluid nog!!!

• CyBeRSPiN
Wat een waar-de-lo-ze dealer is dat dan? Iets verkopen maar geen uitleg kunnen geven??

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

CyBeRSPiN schreef op maandag 11 februari 2019 @ 13:08:
Wat een waar-de-lo-ze dealer is dat dan? Iets verkopen maar geen uitleg kunnen geven??
je moet de dealers eens de kost geven die zich nu nog moeten verdiepen in het hele EV gebeuren
(alhoewel een DVD probleem bij een ICE natuurlijk ook voor kan komen :) )

• Henry65
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 00:56
CyBeRSPiN schreef op maandag 11 februari 2019 @ 12:50:
[...]

Als ie niet op cruise control staat dan gaat ie toch weer kruipen als je de linkerflipper loslaat, althans toen ik dat een paar keer probeerde.
Als ik de flipper vasthoud tot de auto helemaal stil staat kan ik hem loslaten en blijft de auto staan, ook op een kleine helling. Ik zal het binnenkort nog eens controleren.
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True