Nu sinds vrijdag zo'n 1300 km gereden. Wat willekeurige bevindingen:
- ACC is super en erg slim. Als je bijvoorbeeld rechts rijdt en degene die je inhaalt gaat vlak voor je weer naar rechts dan staat ie tijdelijk een kortere afstand tot je voorganger toe. Enige wat ik mis is een "rechts inhaal preventie". Als je in een langzaam rijtje links rijdt en naar rechts gaat omdat iemand zit te duwen dan gaat meteen het gas erop als er rechts meer ruimte is. Dat is het enige moment waarop je echt moet ingrijpen en de CC tijdelijk uitzetten. File rijden is bijna prettig geworden.
- Gisteren Kolding-Aalborg heen en weer. Opladen bij Ionity gaat ongeveer zoals beloofd (7-78% in 51 minuten, ik kwam met koude accu aan omdat ik een beetje reserve wou houden als ik toch naar een andere paal toe moest).
- In Duitsland en Denemarken zijn laadpunten veel beter bewegwijzerd dan in NL.
- Verbruik lange ritten snelweg in de regen met winterbanden: 220-230 Wh/km. (grootste deel 130, klein beetje tegenwind).
- Ik heb het idee dat de efficiency van de Granny charger beroerd is. Een keer thuis opgeladen vanaf 64% naar 100. Dat is dus grofweg 24Kwh, maar de meter gaf aan dat er ongeveer 40Kwh doorheen was gegaan. Let wel: dit zijn niet exact gecontroleerde omstandigheden omdat er ook andere gebruikers zijn. Kan iemand het eens proberen met een dedicated KWH meter?
- Het kan heel goed zijn dat ik het instructieboekje moet lezen

, maar bij mij schakelen de parkeersensoren regelmatig uit. Heeft iemand anders hier last van?
O, ja. Op 12-11 gereserveerd (allerlaatste dag) maar op 24-11 bij de dealer naar binnen gelopen en getekend (voordat ie aan de belronde begon). Daarna nog een paar keer erachter aan gemaild.
Afgelopen vrijdag geleverd.
Zbygniew P wijzigde deze reactie 07-02-2019 11:34 (6%)