Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49
IVIaarten schreef op maandag 4 februari 2019 @ 22:06:
[...]

Je kan voor de e-Niro ook zoeken op 'Massa ledig voertuig' = 1712 kg. Voor de Kona is dit 1660 kg.
Iets makkelijker te onthouden (en te reproduceren) dan het typegoedkeuringsnummer.
E11DZ1 is nog steeds het makkelijkste voor de e-Niro, geen filter nodig, gewoon meteen zoeken.
Heb de OP aangepast met de juiste cijfers.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-02-2019 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 11:26

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Trackerfire schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:59:
Op t typegoedkeuringsnummer zoeken ;)

e4*2007/46*1139*06
Begrijp ik nou goed dat de e-Niro de zelfde typegoedkeuring heeft als de andere Niromodellen? De e-Niro is dan dus niet apart gekeurd???

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asifnl
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-10-2024
Heb gisteren mijn e-niro silky silver opgehaald :-)
wat een top auto zeg..

weet iemand of je de auto kan voorverwarmen met de mijn-kia app ?
ik dacht ergens te lezen hebben dat het wel kon, maar kan geen optie in de app vinden...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 19:18
Nee, voorverwarmen met de app kan helaas niet. Wel via het menu in de auto maar dan alleen als de laadkabel aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
Henry65 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:53:
Nee, voorverwarmen met de app kan helaas niet. Wel via het menu in de auto maar dan alleen als de laadkabel aangesloten is.
dat is raar, :? ik heb tien tallen keer bij de dealer gevraagd en iedere keer zei hij ja met de app kan je tijd instellen en het wordt voor verwarmd op die tijdstip... :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
asifnl schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:59:
[...]

dat is raar, :? ik heb tien tallen keer bij de dealer gevraagd en iedere keer zei hij ja met de app kan je tijd instellen en het wordt voor verwarmd op die tijdstip... :'( :'(
Laat het de dealer maar aan je uitleggen. Er is helaas een hoop onzin verspreid over de mogelijkheden van de app. Er was hier laatst iemand wiens dealer beweerde dat de app binnenkort die mogelijkheid zou krijgen, maar heb daar zo mijn twijfels bij, wie weet..
Het werkt sowieso alleen maar als ie op de lader/laadpaal is aangesloten. Inplannen kan in de auto via het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
Henry65 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 07:53:
sorry, ik zie dat mijn reactie 80x geplaats is... 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door asifnl op 05-02-2019 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 21:26
De app update sinds enige tijd mijn laadstatus, ritten en kilometerstand niet meer |:(
Handrem en deuren dicht doet hij dan weer wel 8)7

Het is nog niet mijn favoriete app, laat ik het zo zeggen. ;(

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
swaluw2 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:59:
[...]
Ja, bij de 3e poging werkte het, thanks!
Voor anderen die hier mee worstelen: Installeer Droid Info en kijk onder Systeem tab bij Instructie Reeks.

Dan weet je meteen welke je moet hebben bij APK Mirror..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-09 17:12
AeoIus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:04:
De app update sinds enige tijd mijn laadstatus, ritten en kilometerstand niet meer |:(
Handrem en deuren dicht doet hij dan weer wel 8)7

Het is nog niet mijn favoriete app, laat ik het zo zeggen. ;(
Bij mij werkt ie ook nog steeds niet. Ga deze week maar weer eens contact opnemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 19:18
Harvest2002 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:44:
[...]

Bij mij werkt ie ook nog steeds niet. Ga deze week maar weer eens contact opnemen met de dealer.
Ik had in het begin ook problemen met het koppelen van de app aan mijn auto en heb dit via de livechat op mijnkia aangekaart. Was in korte tijd opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
Harvest2002 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:44:
[...]

Ik heb de mijne gisteren gedownload(android) en het werkt, geeft alle info die door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Kleurverdeling tot nu toe op basis van RDW data:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/brBmqD3mMMdk9L0IFMhTMWr2/full.png
Blauw gaat straks een heel stuk groter worden denk ik ;)

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-02-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 14:40
zojuist voor het eerst wat gehoord van mijn dealer in de buurt (naarden )
"Gezien uw interesse in de KIA E-Niro kan ik u nog meldde dat ik dit jaar een KIA E-Niro aan u kan leveren. Heeft u hier nog interesse in?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swaluw2
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-10-2022
Ben1987 schreef op maandag 4 februari 2019 @ 19:55:
[...]
Hier mijn Dynamic ter vergelijking:

Catalogusprijs: €41.475,00
Recyclingbijdrage (PH)EV 145,00
Snow White Pearl 795,00
Lakbescherming / Poetsbehandeling 198,00
Afleverpakket 45,00
Montage 4 seizoenenbanden incl sneeuwteken inname zomerbanden 350,00
Leges kenteken 39,00
Afdracht tenaamstelling 10,10
Recyclingbijdrage 40,00
Overig: 800,90
Bij mij ietwat aan de hoge kant, maar gelukkig geen oplichting zoals betalen voor Kia Connect _/-\o_ ;

Prijs van de auto € 44.475,00
Gravity Blue (M) € 794,99
Afleveringsklaarmaken Kia e-Niro € 808,91
Recyclingbijdrage € 182,50
Kentekenleges € 39,00
Kenteken tenaamstelling € 6,10
Tenaamstelling identiteitsvaststelling en admin € 4,01
Afleverpakket € 45,00
Lakbescherming € 198,00
Bekleding; leder gratis
KIW uitgebreid voor 3 jaar gratis
7 Jaar fabrieksgarantie gratis
Sub-totaal € 46.562,99 inc BTW

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Henry65 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 10:43:
[...]

Ik had in het begin ook problemen met het koppelen van de app aan mijn auto en heb dit via de livechat op mijnkia aangekaart. Was in korte tijd opgelost.
Ik heb ook al contact gehad via chat maar die konden het niet oplossen. Ik moest ermee naar de dealer. Die zei dat zij het ook niet konden oplossen en dat het een algemeen en bekend probleem is. Kastje muur dus. Bij mij werkte het in het begin wel , toen niet, toen 1 dag wel weer, maar nu weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik hoor net dat mijn auto door de LM besteld gaat worden bij Durmi motors in Purmerend. Heeft iemand ervaring met deze dealer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
koekerk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:54:
Ik hoor net dat mijn auto door de LM besteld gaat worden bij Durmi motors in Purmerend. Heeft iemand ervaring met deze dealer ?
Ja (ik niet persoonlijk), zie het oude topic

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Harvest2002 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:19:
[...]Ik heb ook al contact gehad via chat maar die konden het niet oplossen. Ik moest ermee naar de dealer. Die zei dat zij het ook niet konden oplossen en dat het een algemeen en bekend probleem is. Kastje muur dus. Bij mij werkte het in het begin wel , toen niet, toen 1 dag wel weer, maar nu weer niet.
Via de chat kreeg ik het mailadres mijnkia@kia.nl door, mocht je bijvoorbeeld ook suggesties hebben voor de app (zoals pushbericht dat je auto 100% is geladen).

Ik moet nog mailen voor mijn problemen met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
koekerk schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:54:
Ja heb ik ervaring mee, voor het gevoel geen snelle dealer. Zij houden zich aan de regels van orders inschieten.

Zij zijn onderdeel van de Durmi groep met 7 vestigingen en de groep mag per maand voor 14 auto's orders inschieten bij KIA NL.
Begin januari hadden zij 100 orders.

Zodra jou auto werkelijk bij KIA NL besteld wordt krijg je een terugkoppeling. De inschatting voor de levertijd die afgegeven wordt komt aardig overeen met de werkelijke levertijd.

De coördinator die de e-Niro orders doet zit in Zaandam (stuur even DM voor zijn naam).

[ Voor 18% gewijzigd door YStunnenberg op 05-02-2019 14:07 ]

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 19:57
bomajo schreef op zondag 3 februari 2019 @ 20:19:
Ja klopt. Connected services stond op offerte voor 199 euro net als 199 euro voor velours vloermatten en luxe kentekenplaten. Heb niet goed opgelet bij het tekenen. Heb wel het gevoel dat dealer wat extra inkomsten voor zichzelf aan het genereren is.
[...]
Bijbetalen voor de vloermatten? Of is het extra als je velours wilt, wat zit er standaard op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
  • Laatst online: 25-07 20:59
YStunnenberg schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Zodra jou auto werkelijk bij KIA NL besteld wordt krijg je een terugkoppeling. De inschatting voor de levertijd die afgegeven wordt komt aardig overeen met de werkelijke levertijd.
- Krijg je dan een terugkoppleing (e-mail neem ik aan) van de dealer en/of van Kia NL?
- De inschatting voor de levertijd zou ook in dezelfde e-mail moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
YStunnenberg schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:04:
[...]

Ja heb ik ervaring mee, voor het gevoel geen snelle dealer. Zij houden zich aan de regels van orders inschieten.

Zij zijn onderdeel van de Durmi groep met 7 vestigingen en de groep mag per maand voor 14 auto's orders inschieten bij KIA NL.
Begin januari hadden zij 100 orders.

De coördinator die de e-Niro orders doet zit in Zaandam (stuur even DM voor zijn naam).
Ik weet verder nog niets, krijg net deze info van het wagenpark. ik wacht wel eerst even af....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YStunnenberg
  • Laatst online: 14-02-2020
e-Niro schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:33:
[...]

- Krijg je dan een terugkoppleing (e-mail neem ik aan) van de dealer en/of van Kia NL?
- De inschatting voor de levertijd zou ook in dezelfde e-mail moeten staan?
De terugkoppeling loopt altijd via de dealer, sommige dealers zijn proactief en benaderen de klant zelf. Bij de anderen moet je er achter aan gaan.

De inschatting krijg je wanneer je bij de dealer besteld, dit is niet gelijk aan het werkelijk inschieten van de order. Daar zit maanden tussen.

e-Niro Executive Line Gravity Blue berijder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
roderickvd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:30:
[...]

Bijbetalen voor de vloermatten? Of is het extra als je velours wilt, wat zit er standaard op?
Zitten vanuit de fabriek standaard mooie matten bij met het Niro logo ingeborduurd, volgens mij exact deze: https://webshop.kia.nl/ac...0/Q4143ADE00&modelid=139/ (79 euro), zag er laatst een foto van, maar kan ik zo snel niet meer vinden.
Sommige dealers hebben blijkbaar standaard een offerte vooringevuld met alle standaard upsell-items om wat extra geld binnen te harken over de rug van de "even tekenen bij het kruisje"-klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
  • Laatst online: 25-07 20:59
YStunnenberg schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:48:
[...]

De terugkoppeling loopt altijd via de dealer, sommige dealers zijn proactief en benaderen de klant zelf. Bij de anderen moet je er achter aan gaan.

De inschatting krijg je wanneer je bij de dealer besteld, dit is niet gelijk aan het werkelijk inschieten van de order. Daar zit maanden tussen.
Helder bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:52:
[...]

Zitten vanuit de fabriek standaard mooie matten bij met het Niro logo ingeborduurd, volgens mij exact deze: https://webshop.kia.nl/ac...0/Q4143ADE00&modelid=139/ (79 euro), zag er laatst een foto van, maar kan ik zo snel niet meer vinden.
Sommige dealers hebben blijkbaar standaard een offerte vooringevuld met alle standaard upsell-items om wat extra geld binnen te harken over de rug van de "even tekenen bij het kruisje"-klant ;)
Ik heb ook deze matten gewoon erbij gekregen, zonder melding in de factuur of extra betaling... hoort erbij zei hij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Stel, ik bestel over 1 of 2 maanden een e-Niro, die ergens in de lente 2020 geleverd wordt. Dat zal dan ook modeljaar 2020 zijn, met ongetwijfeld andere uitrusting/opties dan nu het geval is. Weet iemand hoe daar mee omgegaan wordt?

Ik lees dat de Kia-dealers een bestel-limiet hebben per maand, dus mijn auto dan waarschijnlijk ook pas in oktober kunnen gaan bestellen. Is dat dan ook het nieuwe modeljaar normaal gesproken? Ik wil geen verrassingen bij aflevering dat bepaalde zaken er niet (meer) op zitten, of dat er een andere uitvoering geleverd wordt dan dat ik nu bestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
De bestelling van mijn eNiro ligt nu bij de LM.
Geen reservering gedaan, dus levertijd een jaar ongeveer. Ben benieuwd welke dealer het wordt en wanneer ik een wat preciezere datum krijg :) !
Achja, zou mooi zijn om nog in 2019 in de auto te kunnen rijden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roderickvd
asifnl schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:55:
[...]
Ik heb ook deze matten gewoon erbij gekregen, zonder melding in de factuur of extra betaling... hoort erbij zei hij :-)
Staat ook als standaard in de prijslijst. Fijn om te weten dat de standaard matten er knap uit zien.

Vorige week bij wagenparkbeheer een black pearl ExecutiveLine besteld, met daarbij aluminium pedalen, LED upgrade, instapverlichting, voetverlichting en ten slotte een afleversetje. Nu de offerte afwachten.

Even getwijfeld over thuiskomertje plus gereedschappen maar toch niet gedaan. Ben geregeld meer dan een uur rijden van huis (normale snelheid) en bel dan liever de LM dan dat ik 80 km/h moet tijden en dan alsnóg moet bellen. Plus nog nooit nodig gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door roderickvd op 05-02-2019 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asifnl
roderickvd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:33:
[...]

Staat ook als standaard in de prijslijst. Fijn om te weten dat de standaard matten er knap uit zien.

Vorige week bij wagenparkbeheer een black pearl ExecutiveLine besteld, met daarbij aluminium pedalen, LED upgrade, instapverlichting, voetverlichting en ten slotte een afleversetje. Nu de offerte afwachten.
TOP man..
voet verlichting kan het alleen bij de voor stoelen, achter geen ruimte.
Ik had ook besteld maar kreeg later te horen dat het niet mogelijk is bij de achterstoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
AeoIus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:03:
[...]

Via de chat kreeg ik het mailadres mijnkia@kia.nl door, mocht je bijvoorbeeld ook suggesties hebben voor de app (zoals pushbericht dat je auto 100% is geladen).

Ik laat het weten als ik iets heb gehoord.

Heb net gebeld met de dealer. Kreeg weer te horen dat het probleem bekend is. Hij zou contact opnemen met KIA NL.

[ Voor 13% gewijzigd door Harvest2002 op 05-02-2019 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Somedude
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-05 22:30
Nu paar dagen onderweg met de e-Niro. 188 km op de teller. Verbruik valt me alles mee. Vandaag naar werk 20 km met 80% 100km/pu weg, 14,7kWh/100km, stoelverwarming en driver only verwarming aan, buiten 6 graden. In de zomer kan ik misschien de 500 km range wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
mrwolf schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:57:
Stel, ik bestel over 1 of 2 maanden een e-Niro, die ergens in de lente 2020 geleverd wordt. Dat zal dan ook modeljaar 2020 zijn, met ongetwijfeld andere uitrusting/opties dan nu het geval is. Weet iemand hoe daar mee omgegaan wordt?

Ik lees dat de Kia-dealers een bestel-limiet hebben per maand, dus mijn auto dan waarschijnlijk ook pas in oktober kunnen gaan bestellen. Is dat dan ook het nieuwe modeljaar normaal gesproken? Ik wil geen verrassingen bij aflevering dat bepaalde zaken er niet (meer) op zitten, of dat er een andere uitvoering geleverd wordt dan dat ik nu bestel...
Ik vraag me af of het verstandig om te lang te wachten met bestellen. Als je in oktober zal bestellen. Heb je dan niet de kans dat het pas 2021 geleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemeni
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 12:27
IUser schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:19:
[...]

Ik vraag me af of het verstandig om te lang te wachten met bestellen. Als je in oktober zal bestellen. Heb je dan niet de kans dat het pas 2021 geleverd gaat worden?
Hij wil direct bestellen, maar je dealer mag maar X bestellingen per maand doorzetten. Eigenlijk beland je dus eerst op de lokale wachtlijst van de dealer waarna de dealer pas na x maanden de bestelling daadwerkelijk kan plaatsen en de levertijd bekend wordt...

Smart #5 Review of deel je ervaringen met anderen via de WhatsApp groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53
asifnl schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:47:
[...]

TOP man..
Ik had ook besteld maar kreeg later te horen dat het niet mogelijk is bij de achterstoelen
Ben benieuwd, ik heb ook voetruimte verlichting achter besteld en de dealer heeft het ook ontvangen. Tevens gaf hij aan dat ze het aan het inbouwen waren... als het goed is ga ik het vrijdag zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roderickvd
smoken schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:00:
[...]
Ben benieuwd, ik heb ook voetruimte verlichting achter besteld en de dealer heeft het ook ontvangen. Tevens gaf hij aan dat ze het aan het inbouwen waren... als het goed is ga ik het vrijdag zien!
Hier ook benieuwd. De verlichting achter is inderdaad wel een accessoire voor de normale Niro, maar volgens de website niet van toepassing op de e-Niro.

Ik kon ‘m alsnog wel aanklikken in de bestelportal, maar daar stonden alle accessoires van de normale Niro met ook net andere prijzen en bestelnummers. In diezelfde portal kon ik ook €1700 o.i.d. bijleggen voor volleder 8)7 niet gedaan natuurlijk. Het zal de nieuwigheid zijn dat de lijsten nog niet 100% zijn maar wat nu de waarheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
roderickvd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:16:
[...]

Hier ook benieuwd. De verlichting achter is inderdaad wel een accessoire voor de normale Niro, maar volgens de website niet van toepassing op de e-Niro.

Ik kon ‘m alsnog wel aanklikken in de bestelportal, maar daar stonden alle accessoires van de normale Niro met ook net andere prijzen en bestelnummers. In diezelfde portal kon ik ook €1700 o.i.d. bijleggen voor volleder 8)7 niet gedaan natuurlijk. Het zal de nieuwigheid zijn dat de lijsten nog niet 100% zijn maar wat nu de waarheid is?
De ExecutiveLine zit ramvol met zo’n beetje alle mogelijke opties (alleen schuifdak en 230V omvormer ontbreken). Op de Oostenrijkse prijslijst voor alle mogelijke fabrieksopties.
De “led upgrade” betreft het vervangen van de warme halogeen binnenverlichting door blauwe led-verlichting (25 euro bij AliExpress).
Wat voet- en instapverlichting precies inhoudt weet ik niet, ben benieuwd.. heb het in de haast maar niet bijbesteld :)
Ze lopen sowieso achter met die dealeropties in NL, want ik denk dat er nog wel meer mogelijk is. O.a. chromen sierlijsten op de portieren i.p.v. zwart kunststof (zoals op bijna alle marketingfoto’s te zien is).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Ok hier zijn ze dan.. de 1e foto's van het after marktet schuifkanteldak. Het dak is ingebouwd, volgende stap is schuren en opnieuw spuiten. Volgens mij gaat dat er super uit zien.. ps sorry voor het foto hackwerk.. heb zo ff geen tools bij de hand..

Foto 1 (Front):
https://drive.google.com/...V-HrKjPvfRkt4pyjlt7_PqpaK

Foto 2 (Zijkant):
https://drive.google.com/...LQaiNEMPT0dMB0CsvGJ7Ba4Tu

Boven de hemel is trouwens vooral vooraan veel ruimte (even uit de duim) >5cm verderop >1 cm. met verlies van hoofdruimte gaat het dus wel meevallen naar verwachting

[ Voor 16% gewijzigd door ArieL op 05-02-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian12
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-05 11:07
Heeft iemand al kunnen ontdekken of je het 'kruipen' van de motor kunt uitzetten?
Totale waanzin om een nadeel van een conventionele automaat na te maken (ik weet dat het bij Tesla een keuze is om het aan of uit te zetten)

Ik neem alles serieus, behalve mezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Brian12 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:15:
Heeft iemand al kunnen ontdekken of je het 'kruipen' van de motor kunt uitzetten?
Totale waanzin om een nadeel van een conventionele automaat na te maken (ik weet dat het bij Tesla een keuze is om het aan of uit te zetten)
Handleiding al gelezen? Vanaf 6-35 gaat het over de Auto Hold functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het uitzetten (autohold) maar bedenk goed dat er naast de voordelen ook nadelen aan zitten. Hij zet de auto op parkeerrem bij het parkeren en bij het wegrijden zal je merken dat de parkeerrem moet los komen. Bij vorst en natte rem kan dat zorgen voor een bevroren parkeerrem of moeilijk loskomen.

Een ander punt is de verkeersveiligheid. Met kruipen zal je voet altijd op de rem staan en mocht je bij een verkeerslicht of vergelijkbare situatie van achter worden aangetikt dan heeft de mens de natuurlijke reflex van schrap zetten... Leuk als je rechtervoet boven het stroompedaal zit... Rij-instructeurs zullen altijd aanraden om bij een automaat je voet boven de voetrem te hebben bij stilstand. Kruipfunctie zorgt ervoor dat je het automatisch zal doen.

btw: ik vind het ook wel handig bij inparkeren. Even voetje van de rem, beetje kruipen en weer op de rem, probeer dat maar te doen door snel van pedaal te wisselen. Kruipfunctie is zo gek nog niet ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2019 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x2n
  • Laatst online: 29-04 17:28
Verwijderd schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:22:

Een ander punt is de verkeersveiligheid. Met kruipen zal je voet altijd op de rem staan en mocht je bij een verkeerslicht of vergelijkbare situatie van achter worden aangetikt dan heeft de mens de natuurlijke reflex van schrap zetten... Leuk als je rechtervoet boven het stroompedaal zit... Rij-instructeurs zullen altijd aanraden om bij een automaat je voet boven de voetrem te hebben bij stilstand. Kruipfunctie zorgt ervoor dat je het automatisch zal doen.
Post Collision Braking... problem solved :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rob313
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01-05-2021

rob313

e-niro en e-kona geleverd

Brian12 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:15:
Linker handel achter het stuur gebruiken als je hiermee stopt kruipt hij niet meer.

e-niro en e-kona

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekerk
asifnl schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:47:
[...]

TOP man..
Deze kwam vandaag al binnen, even een jaartje laten liggen... €3,60 !!

https://geek.wish.com/share/7632cmgdmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 11:26

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

ArieL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:40:
Ok hier zijn ze dan.. de 1e foto's van het after marktet schuifkanteldak. Het dak is ingebouwd, volgende stap is schuren en opnieuw spuiten. Volgens mij gaat dat er super uit zien.. ps sorry voor het foto hackwerk.. heb zo ff geen tools bij de hand..

Foto 1 (Front):

Foto 2 (Zijkant):

Boven de hemel is trouwens vooral vooraan veel ruimte (even uit de duim) >5cm verderop >1 cm. met verlies van hoofdruimte gaat het dus wel meevallen naar verwachting
Ziet er fraai uit!
Bij wie wordt dit gedaan?
En ist een bekend merk dak?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-09 13:17
Voor degene die graag TomTom Live services willen: met behulp van MacroDroid (gratis voor max 5 macro's) kun je macro's definiëren zodat wifi-hotspot automatisch aangaat op het moment dat jouw telefoon met de auto verbindt via bluetooth en automatisch uitgaat op het moment dat je de verbinding kwijtraakt.

Works like a charm B-) en de auto pikt het Wifi signaal bijna meteen op *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
@rlp.jaspers en hoe bevalt ie verder? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rlp.jaspers
Helemaal geweldig en vooral veel ontdekken :Y , heb er nu zo'n 100 km mee gereden; verbruik is echt stuk lager dan verwacht, zelfs met climatecontrol op auto (20 graden) en een buiten temperatuur van 3/4 graden een verbruik rond de 16 kWh/100km (wel veel 80-wegen en stukje 50).

ACC icm LFA is wel even wennen, maar werkt op provinciale weg ook super. Enig puntje is dat de Connected Services het nog niet doen; niet geactiveerd of zoiets :/ Vandaag dealer even contacteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asifnl
smoken schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:00:
[...]

oh echt !!
bij mij waren het ook besteld, maar bij het monteren gaven ze aan niet mogelijk te zijn..
laat me weten als het bij jou wel lukt (eventueel met foto) dan kan ik bij mijn dealer aan zijn oren trekken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:21
Gisteren de e-Niro gespot. Iemand van hier?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/F6Bmd0m/706-A51-BF-DE52-457-D-B283-1-C8-A2-DB860-A6.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeoIus
ArieL schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:40:

Foto 1 (Front):

Foto 2 (Zijkant):

Ik kom wel even kijken als ie klaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:09
Khayma schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:20:
Gisteren de e-Niro gespot. Iemand van hier?

[Afbeelding]
Zijn die blauwe accenten nu gewrapped / gespoten of lijkt het maar zo?

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 11:21
Elmar1982 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Zijn die blauwe accenten nu gewrapped / gespoten of lijkt het maar zo?
Foto is flink ingezoomd haha maar de blauwe accenten zijn niet anders. Zijn gewoon blauw in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
rlp.jaspers schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:03:
Voor degene die graag TomTom Live services willen: met behulp van MacroDroid (gratis voor max 5 macro's) kun je macro's definiëren zodat wifi-hotspot automatisch aangaat op het moment dat jouw telefoon met de auto verbindt via bluetooth en automatisch uitgaat op het moment dat je de verbinding kwijtraakt.

Works like a charm B-) en de auto pikt het Wifi signaal bijna meteen op *O*
Heb het geïnstalleerd en het is gelukkig erg makkelijk om zelf je macro's te maken, dus ik zal het straks testen als ik naar huis rijd.

De waarschuwing van hogere versies van Android waar het niet zou kunnen werken, moet ik dus even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlp.jaspers
AeoIus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:10:
[...]

Heb het geïnstalleerd en het is gelukkig erg makkelijk om zelf je macro's te maken, dus ik zal het straks testen als ik naar huis rijd.

De waarschuwing van hogere versies van Android waar het niet zou kunnen werken, moet ik dus even afwachten.
Draai zelf Android 8.0 (Samsung galaxy S7) en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
asifnl schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:41:
[...]

oh echt !!
bij mij waren het ook besteld, maar bij het monteren gaven ze aan niet mogelijk te zijn..
laat me weten als het bij jou wel lukt (eventueel met foto) dan kan ik bij mijn dealer aan zijn oren trekken..
Doe ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
Hippe Lip schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 23:53:
[...]

Ziet er fraai uit!
Bij wie wordt dit gedaan?
En ist een bekend merk dak?
Het is een Webasto dak, door het hele land zitten gespecialiseerde inbouw punten, alleen een beperkt aantal kan ook de inbouw doen waarbij de rand naar binnen omgezet/omgevouwen wordt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArieL
AeoIus schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:25:
[...]

Ik kom wel even kijken als ie klaar is ;)
Is prima... hangen we ze meteen even aan de publieke laadpaal hier in de buurt.. ben benieuwd wat de laadstroom wordt als beide aansluitingen door een 1 fase auto bezet worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hekbogser
  • Laatst online: 13-09 20:15
Ik heb de E-niro sinds vrijdag j.l. Laad hem nu voor de 2e keer. (thuis)
Ben tussendoor even wezen kijken wat er op het dashboard wordt aangegeven.
Op het ene moment laad de auto met 5,6/5,7 kW (1x25 amp) het andere moment met 0,5 kW.
Accu-Capaciteit nu 64%.
Iemand een idee of dat zo hoort of moet ik me zorgen gaan maken?
(Overbelasting o.i.d of komt het omdat ik telkens de deur open, dat hij dan “afschakelt” )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Denk dat je laadpaal thuis een loadbalancer heeft... waarschijnlijk had je net op dat moment een grootverbruiker op die groep in huis dus krijgt die voorrang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Hekbogser schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 13:43:
Ik heb de E-niro sinds vrijdag j.l. Laad hem nu voor de 2e keer. (thuis)
Ben tussendoor even wezen kijken wat er op het dashboard wordt aangegeven.
Op het ene moment laad de auto met 5,6/5,7 kW (1x25 amp) het andere moment met 0,5 kW.
Accu-Capaciteit nu 64%.
Iemand een idee of dat zo hoort of moet ik me zorgen gaan maken?
(Overbelasting o.i.d of komt het omdat ik telkens de deur open, dat hij dan “afschakelt” )
Had ik ook als ik de deur open deed van de auto: 0,5kW, maar op het moment dat ik hem dicht deed weer 7kW (32A).
Misschien dat hij al iets gaat verwarmen/voorbereiden wat dan stroom kost. Heb er verder nog niet op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
Nee hoor, heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
Is misschien een voorzorg, terugschakelen omdat het systeem aanneemt dat je gaat ontkoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Hekbogser schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 14:13:
Is misschien een voorzorg, terugschakelen omdat het systeem aanneemt dat je gaat ontkoppelen?
Ja dat zou best kunnen eigenlijk, de stekker eruit trekken met 500W geeft minder vonken dan met 2300W ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:37
In Duitsland staat de eerst in het bruin te koop:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CA5t13n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kYKm14c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VaKvvhZ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OfFEf0r.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1ktprr2.jpg

Meer foto's: https://www.autoscout24.n...28-0cbe22e766bd?cldtidx=1

[ Voor 81% gewijzigd door Wutroe op 06-02-2019 15:34 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Mijn e-Niro Gravity Blue ook in bezit. Wauw! Mooie wagen, de kleur vind ik echt mooi bij daglicht (had tot nu toe enkel binnen of in donker gezien).
Best uitgebreide uitleg gekregen, geleerd dat je met de rechterflipper ingedrukt een "auto re-gen" stand kan activeren die alleen werkt als je navigatie een bestemming heeft, dan gaat ie op basis van je route bepalen welke re-gen stand geschikt is (neem je wel of niet de afslag bijvoorbeeld). Ik denk niet dat ik dat ooit ga gebruiken, maar ik wist niet dat ie dat had :)

Verder idd bevestigd gekregen dat men probeert om de MijnKia app geschikt te krijgen om de pre-heating op afstand in te stellen. Maar wel alleen als ie aan de laadpaal hangt.

Op het inwilligen van verzoekjes bij Kia om bepaalde verbeteringen aan de autosoftware door te voeren hoeven we niet echt te rekenen, vanuit NL hebben ze 0 invloed op wat men in Korea ontwikkelt. Maar toch, massaal blijven vragen, misschien dat het dan overkomt (bijvoorbeeld op afstand kunnen defrosten zonder de laadpaal aangesloten, 64kWh is immers behoorlijk wat capaciteit, kan best de kachel even 3 minuten van draaien, die batterij hoeft dan niet voorverwarmd). Ze zullen toch de concurrentie met Tesla en andere merken aan moeten gaan, maar vooralsnog is het een autobouwer en geen high tech software leverancier.

Kreeg ook een Plugsharing laadsleutel mee (zonder abonnement), die gaat me goed van pas komen want de laadpas vanuit de LM is er nog niet (oeps..). Komende dagen toevallig meteen een paar fikse ritten voor de boeg, dus ben benieuwd! Straks even lekker door alle menuutjes heen scrollen ;)

Aan de ACC moet ik nog wennen, na halfuur rijden werd ik al wagenziek.. Na een uur nog steeds een beetje last van, hoop dat het went..

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-02-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Kreeg je bij de Plugsurfing laadpas ook een website met info daarover en om te registeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Yoade75 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:37:
Kreeg je bij de Plugsurfing laadpas ook een website met info daarover en om te registeren?
Ja een flyer, op my.plugsurfing.com registreren op basis van het nummer op de laadsleutel zelf. Ging erg makkelijk, straks ff checken of ik er nu al mee kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
AeoIus schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 14:03:
[...]

Ik werd gebeld door dealer. Er moest een kabeltje worden vervangen. Hebben ze vanmiddag gedaan. Hij doet het nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
En kan je daar dan ook voor het eventuele abonnement van € 9,99 per maand registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Yoade75 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:41:
En kan je daar dan ook voor het eventuele abonnement van € 9,99 per maand registreren?
Nee, kan enkel bankrekening koppelen, verder niks.
De flyer/laadsleutel is ook niet van Kia (staat geen logo op ook), maar algemeen van Plugsurfing.
Dus geen idee hoe en wanneer je dat kan regelen mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Poekoek schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 15:32:
In Duitsland staat de eerst in het bruin te koop:

.....
Sjieke kleur heur!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 16:34:
Mijn e-Niro Gravity Blue ook in bezit. Wauw! Mooie wagen, de kleur vind ik echt mooi bij daglicht (had tot nu toe enkel binnen of in donker gezien).
Gefeliciteerd :D Ik ben morgen om 13:30 aan de beurt, ook Gravity Blue, spannend! *O*

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Mijn e-Niro Gravity Blue ook in bezit. Wauw! Mooie wagen, de kleur vind ik echt mooi bij daglicht (had tot nu toe enkel binnen of in donker gezien). ....
Nice! Gefeliciteerd! Benieuwd naar je avonturen met de auto ook straks met de km's voor de boeg. Vee veilige km's toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
Hoe klinkt de claxon van de e-niro eigenlijk, heb dit niet getest tijdens mijn proefrit. Is het tweetonig of enkeltonig?

[ Voor 15% gewijzigd door NiroNiro op 06-02-2019 17:02 . Reden: extra vraag.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
rlp.jaspers schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:12:
[...]
Draai zelf Android 8.0 (Samsung galaxy S7) en dat werkt prima!
Werkt inderdaad perfect oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeoIus
Best uitgebreide uitleg gekregen, geleerd dat je met de rechterflipper ingedrukt een "auto re-gen" stand kan activeren die alleen werkt als je navigatie een bestemming heeft, dan gaat ie op basis van je route bepalen welke re-gen stand geschikt is (neem je wel of niet de afslag bijvoorbeeld). Ik denk niet dat ik dat ooit ga gebruiken, maar ik wist niet dat ie dat had
Werkt ook bij het normale rijden, omdat hij de radar gebruikt en niet alleen bij ingestelde route. Ik heb hem alleen maar op deze stand omdat je nog steeds met de flippers de regeneratie op meer of minder kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderp
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 20:18
-

[ Voor 99% gewijzigd door Sanderp op 02-03-2020 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
Best uitgebreide uitleg gekregen, geleerd dat je met de rechterflipper ingedrukt een "auto re-gen" stand kan activeren die alleen werkt als je navigatie een bestemming heeft, dan gaat ie op basis van je route bepalen welke re-gen stand geschikt is (neem je wel of niet de afslag bijvoorbeeld). Ik denk niet dat ik dat ooit ga gebruiken, maar ik wist niet dat ie dat had :)

Verder idd bevestigd gekregen dat men probeert om de MijnKia app geschikt te krijgen om de pre-heating op afstand in te stellen. Maar wel alleen als ie aan de laadpaal hangt.

Op het inwilligen van verzoekjes bij Kia om bepaalde verbeteringen aan de autosoftware door te voeren hoeven we niet echt te rekenen, vanuit NL hebben ze 0 invloed op wat men in Korea ontwikkelt. Maar toch, massaal blijven vragen, misschien dat het dan overkomt (bijvoorbeeld op afstand kunnen defrosten zonder de laadpaal aangesloten, 64kWh is immers behoorlijk wat capaciteit, kan best de kachel even 3 minuten van draaien, die batterij hoeft dan niet voorverwarmd). Ze zullen toch de concurrentie met Tesla en andere merken aan moeten gaan, maar vooralsnog is het een autobouwer en geen high tech software leverancier.

Kreeg ook een Plugsharing laadsleutel mee (zonder abonnement), die gaat me goed van pas komen want de laadpas vanuit de LM is er nog niet (oeps..). Komende dagen toevallig meteen een paar fikse ritten voor de boeg, dus ben benieuwd! Straks even lekker door alle menuutjes heen scrollen ;)

Aan de ACC moet ik nog wennen, na halfuur rijden werd ik al wagenziek.. Na een uur nog steeds een beetje last van, hoop dat het went..
ACC is inderdaad even wennen! Mijn voorloper (golf handbak) heeft het ook, nu een kleine week mee aan het rijden en ik wil al niet meer anders. En dat met een handbak, waardoor het alleen handig op de snelweg of provinciale weg is. Straks met stop-and-go in de file wordt helemaal een feest 😃👍!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Na het accepteren van de Connected Services voorwaarden kreeg ik deze melding te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/djgK7ctvjmFYrUjLnaV1c5FU/full.jpg

Leuk! Het app team staat open voor feedback! d:)b

Na een uurtje kreeg ik alle data van de auto al te zien, so far so good!

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-02-2019 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Weet iemand welke dealer een e-Niro in de kleur Platinum Graphite heeft staan? Het liefst ergens in de regio Utrecht tot aan Den Bosch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swaluw2
  • Laatst online: 26-10-2022
swaluw2 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:40:
Gisteren de e-Niro opgehaald bij de dealer en 167 kilometer gereden, met name snelwegen en N-wegen.Dus meestal 120 kilometer per uur gereden (ook waar je 130 mocht) en stukjes 80 en 50. Op automatische cruise control met exact de toegestane snelheid. Met zijn 4-en in de auto, verwarming aan. En bij thuiskomst nog 238 kilometer over. Dat zou 405 kilometer bereik suggereren, ondanks dat het gedurende de dag rond de 3 graden was. Dat valt me behoorlijk mee! In praktijk zal ik met name tussen de 10% en 80% laden, maar ik had toch niet verwacht dat ik met een 100% volle accu in de winter zoveel actieradius zou hebben.

[Afbeelding]
Helaas de 400 kilometer niet gehaald! Het nam in laatste deel toch af. Ik reed ook nog fout, kostte me 40 kilometer extra zonder snellader in de buurt. Had nog maar 3% en toen gingen mijn lichten uit op de snelweg en snelheid schoot naar 70 km/u. Dacht even dat auto er mee ophield maar ik kon nog net naar het benzinestation uitbollen waar ook een snellader stond. De maingau pas had me gered. Het is 346 kilometer geworden van 100% naar 2%.

Kia E-Niro Gravity Blue in bezit sinds 2 februari 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
swaluw2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Helaas de 400 kilometer niet gehaald! Het nam in laatste deel toch af. Ik reed ook nog fout, kostte me 40 kilometer extra zonder snellader in de buurt. Had nog maar 3% en toen gingen mijn lichten uit op de snelweg en snelheid schoot naar 70 km/u. Dacht even dat auto er mee ophield maar ik kon nog net naar het benzinestation uitbollen waar ook een snellader stond. De maingau pas had me gered. Het is 346 kilometer geworden van 100% naar 2%.
Pfoe, dat is wel even zweten lijkt me.
Met 70km/u zonder verlichting op de snelweg kan ook voor uitdagende situaties zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigmasailor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 23:11
Komen er, daaraan voorafgaand, dan helemaal geen vooraankondigingen? Ik neem toch aan dat je dan al een paar waarschuwingen gekregen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 15:26

J8S

Ik vind het eigenlijk bijzonder dat je verlichting uitgeschakeld wordt vóórdat je motor uitgaat. Verlichting kost relatief weinig energie lijkt me. Schakel dan die motor even iets eerder uit zodat je in ieder geval wel nog een tijdje verlichting kan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
swaluw2 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:19:
[...]

Oei ik zou toch echt erg zenuwachtig worden met 2%. Heb je verkeerd gepland of dacht je gewoon dat je zou redden? Van bjorn begreep ik altijd dat je 20% marge moet houden. Of ging het verbruik toch harder dan verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Vandaag m’n e-Niro opgehaald. 135 km gereden, voornamelijk snelweg en veel 130 km/u. Nog maar 50% accu over, dus range van 270. Toch wel een groot verschil met de beloofde 455. Heb m’n laadpas nog niet binnen dus morgen maar even voorschieten bij Fastned of Allego. Iemand ervaring met betalen met CC in de Smoov app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Z___Z schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:16:
Vandaag m’n e-Niro opgehaald. 135 km gereden, voornamelijk snelweg en veel 130 km/u. Nog maar 50% accu over, dus range van 270. Toch wel een groot verschil met de beloofde 455.
Dan ben je wel heel selectief in het opnemen van alle beschikbare informatie over de range.. tuurlijk haal je de 455km niet als je 130km/u gaat knallen. 455km haal je als je een mix rijdt van kilometers in de stad en bebouwde kom en op de snelweg. Boven de 110km/u gaat het heel hard met je verbruik (bij een brandstofauto net zo, maar dat kolkje in de tank zie je niet ;)) omdat de natuurkunde ons leert dat de luchtweerstand kwadratisch is aan de snelheid. Ook kachel, buitentemperatuur etc etc zijn van invloed.
Ik heb 60km gereden tot nu toe, ook stukken 100-120km/u en keurig ook iets van 60km van de range af.
Je bevestigt overigens wel hoe super accuraat de cijfers van EV-database zijn:
“Snelweg - Winter 275 km” 8)
https://ev-database.nl/auto/1125/Kia-e-Niro-64-kWh

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-02-2019 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
@CyBeRSPiN valt wel mee met selectief lezen. Ik zie hier vooral ervaringen van mensen die hun rijstijl aanpassen aan EV. Ik mis de informatie voor mensen die niet zozeer hun rijstijl willen aanpassen aan EV rijden, maar toch een EV overwegen. Dus de e-Niro heeft een snelweg range van 270 km bij een buiten temperatuur van rond de 7 graden. Was 80% snelweg 20% stadsverkeer. Dus puur snelweg zal nog iets lager zijn gok ik.
Ik vind de range opzich prima, alleen is het wat onhandig dat ik nu thuis niet kan laden omdat de laadpas nog niet aangekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ja ik dacht dat ik gered was met die laadpas van Kia, maar duurt blijkbaar tot 24u voordat ie overal geactiveerd is.. hangt nu aan de granny charger met 12A te laden, die is zodadelijk alweer vol!

Iemand trouwens enig idee of de e-Niro (veel) lawaai maakt tijdens het voorverwarmen? Ik vertrek morgen zeer vroeg en heb preheating aangezet, straks schrikt de hele buurt wakker door de warmtepomp.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Z___Z schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:29:
@CyBeRSPiN valt wel mee met selectief lezen. Ik zie hier vooral ervaringen van mensen die hun rijstijl aanpassen aan EV. Ik mis de informatie voor mensen die niet zozeer hun rijstijl willen aanpassen aan EV rijden, maar toch een EV overwegen. Dus de e-Niro heeft een snelweg range van 270 km bij een buiten temperatuur van rond de 7 graden. Was 80% snelweg 20% stadsverkeer. Dus puur snelweg zal nog iets lager zijn gok ik.
Ik vind de range opzich prima, alleen is het wat onhandig dat ik nu thuis niet kan laden omdat de laadpas nog niet aangekomen is.
Goed om te horen. Hou ook van lekker door rijden en rij meestal rond de 130km/h. Morgen naar een klant en dat is 220km heen en weer. Dat zou dus prima kunnen. Woon in het midden van het land waardoor ik eigenlijk overal wel heen en weer zou moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-09 15:26

J8S

CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:34:
Ja ik dacht dat ik gered was met die laadpas van Kia, maar duurt blijkbaar tot 24u voordat ie overal geactiveerd is.. hangt nu aan de granny charger met 12A te laden, die is zodadelijk alweer vol!

Iemand trouwens enig idee of de e-Niro (veel) lawaai maakt tijdens het voorverwarmen? Ik vertrek morgen zeer vroeg en heb preheating aangezet, straks schrikt de hele buurt wakker door de warmtepomp.. :P
Zal niet meer geluid maken dan een startende ICE denk ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pre-heating met mijn Ioniq Electric heeft nog nooit de buurt wakker gemaakt, iemand die zijn stinkdiesel staat warm te draaien terwijl die de ruiten krast, maakt meer lawaai. En ondertussen zit de buurt wel in de stank. Heerlijk die standverwarming/pre-heating ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2019 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raugustijn
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05-2021
tescione schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:58:
Weet iemand welke dealer een e-Niro in de kleur Platinum Graphite heeft staan? Het liefst ergens in de regio Utrecht tot aan Den Bosch.
Wolters in IJsselstein

Kia e-Niro Platinum Graphite Executive line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tescione
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:41
Ah kijk dat is nog op de route ook. Dankje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
CyBeRSPiN schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:34:

Nee, al verschillende keren voorverwarmd. Maakt nauwelijks geluid. Mijn dealer suggereerde ook dat het veel lawaai zou maken, maar is niet zo.

Let wel even op de temperatuur. De auto heeft de neiging om die voortdurend aan te passen. In het begin stond ie zelfs op 27 graden.

[ Voor 9% gewijzigd door Harvest2002 op 06-02-2019 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harvest2002
Z___Z schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:29:
Ik heb er nu meer dan 2000 km opzitten. Rij veel snelweg en rijd 120/130 waar dat kan en mag. Gebruik ook normaal de verwarming. Mijn ervaring is dat je ook nu in de winter 350 km kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:06

greatgonzo

schit-te-rend!

Ben wel heel benieuwd wat er gebeurd op de autobahn (mochten we voor de Niro gaan).. als we naar de schoonfamilie in Zuid Limburg gaan, vertrekkend vanuit het Oosten (219 km).

https://abetterrouteplanner.com/ zegt dat ik het red met 12% tegen 120 km/h...maar of dat ook in de winter zo is

[ Voor 7% gewijzigd door greatgonzo op 06-02-2019 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vdb.tim
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
Beste e-Niro fans , is er iemand die me duidelijk kan stellen en vertellen op de app ook in werking is voor deze auto die geleverd worden in belgie ? Ik sta op punt 1 te gaan bestellen , maar bij navraag van de app bij mijn lokale dealer , weet ze zelf geen correct antwoord op te geven. Mvg tim .
Pagina: 1 ... 4 ... 349 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.