Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:44
Daar heb ik geen last van. Ook niet dat het stroever gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:06

zerocool82

Ignorance causes chaos

Even afkloppen, maar ik heb geen last van geratel, laadklepje dat niet opent etc. Even hopen dat het zo blijft als ik de berichten hierboven zie... :/

[ Voor 18% gewijzigd door zerocool82 op 19-10-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Nu ruim 2 weken gereden en bevalt geweldig! Wat een rust achter het stuur. Waar ik er aan moet wennen is de adaptive cc. Best al een paar rare acties meegemaakt.
Wat ik nog zoek is hoe ik al mijn laadsessies kan terugvinden in het menu van de auto of in de app van Kia. Ik laad met pas van new motion maar hiervan zijn nog geen sessies van gelogt in de app van new motion, dat doen ze 1 keer per maand begrijp ik.
Ik weet na een maand echt niet meer waar ik allemaal heb staan laden.

Iemand iets hier voor gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
Voor mij niet zo probleem. Ik laad ook (o.a.) met NewMotion op bestemming maar doe dat vrij zelden omdat een nachtje thuisladen meestal wel volstaat. In elk geval krijg ik in de app van Kia van elke laadsessie meerdere berichten, op de minuut nauwkeurig van start laden tot 100% vol en nog wat daartussen.
Als je op basis van agenda weet waar je toen was, kun je ook een maand achteraf denk ik nog best volgen of de nota van NewMotion, of binnenkort Shell Recharge, klopt zelfs t.a.v. de exacte minuten en indicatief ook Kwh.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
Marty12345 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:34:
Nu ruim 2 weken gereden en bevalt geweldig! Wat een rust achter het stuur. Waar ik er aan moet wennen is de adaptive cc. Best al een paar rare acties meegemaakt.
Wat ik nog zoek is hoe ik al mijn laadsessies kan terugvinden in het menu van de auto of in de app van Kia. Ik laad met pas van new motion maar hiervan zijn nog geen sessies van gelogt in de app van new motion, dat doen ze 1 keer per maand begrijp ik.
Ik weet na een maand echt niet meer waar ik allemaal heb staan laden.

Iemand iets hier voor gevonden?
Heb je je laadpas wel geregistreerd bij TNM? Ik krijg alle laadsessies direct te zien zowel op hun website als in de app. Ook de laadsessies bij publieke laadpalen zoals Ionity. Weet niet of dat voor alle publieke laadpalen opgaat. Verder krijg je een factuur met alle laadsessies. Heb wel een abonnement bij TNM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 18:15
Begin volgend jaar gaan we met de e-Niro naar het buitenland, Duitsland en Finland. Werkt de Kia app hier ook? En hebben jullie nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
blottle schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 08:43:
Begin volgend jaar gaan we met de e-Niro naar het buitenland, Duitsland en Finland. Werkt de Kia app hier ook? En hebben jullie nog andere tips?
Zie [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen. Ik zou er nog een NewMotion kaartje bij regelen. En vooraf op de apps kijken welke laders er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minxz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 18:55
zerocool82 schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 18:22:
Even afkloppen, maar ik heb geen last van geratel, laadklepje dat niet opent etc. Even hopen dat het zo blijft als ik de berichten hierboven zie... :/
Ik gelukkig ook niet. Maar bij mij trilt de bijrijdersstoel wel behoorlijk rond de 120/130 kmp/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 09:49:
[...]

Zie [EV] Laden, laadpalen, providers en laadpassen. Ik zou er nog een NewMotion kaartje bij regelen. En vooraf op de apps kijken welke laders er op staan.
Thanks! Heb al een paar laadpassen, krijg van de leasemaatschappij een TNM pas. Maar heb het ook over de echte Kia app waarop je kan zien hoeveel al geladen is, hoe lang die nog moet laden, waar de auto staat en of de deuren op slot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
blottle schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:20:
[...]

Thanks! Heb al een paar laadpassen, krijg van de leasemaatschappij een TNM pas. Maar heb het ook over de echte Kia app waarop je kan zien hoeveel al geladen is, hoe lang die nog moet laden, waar de auto staat en of de deuren op slot zijn.
O sorry las het verkeerd :)
Ja die werkt gewoon in heel Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Sinds vanochtend merk ik dat de kia e-niro app geen status info van de auto meer weergeeft. Op de 'dashboard' pagina zie ik normaal status van de deur sloten, kan ik zien waar hij staat en wat het laad% is. Nu kan ik alleen 'afspraak maken' en meer algemene dingen doen. De app heeft nog wel mijn gegevens en die van de auto er allemaal in staan.

Voorheen heb ik wel eens gehad dat de connectiviteit slecht was, maar dan bleef het scherm wit. Ook na app restart en enkele malen refresh krijg ik niets meer over de auto zelf te zien. Rittenregistratie is ook verdwenen (functie is er nog wel, maar lijst is helemaal leeg).

Er is geen app update geweest de afgelopen week, dus dat kan het niet zijn.

Iemand meer hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hier ook, geen informatie meer in de app.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/vJYrg3r/BE26-C814-18-C1-4882-B72-C-F670-A4-B03-B71.png

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hier precies hetzelfde, nadat ik hem gisteren (19-10) om 17:00 op de lader heb gezet met nog zo'n 30km bereik, was ik vanmorgen wel benieuwd naar de laadstatus.

Helaas in de app niets te zien. Toen maar in de auto zelf gekeken, het duurt tot circa 13:00 voordat hij weer vol is. Dat is op een 11kW lader (@3,6kw) toch 20 uur laden.

Voor mijn gevoel deed mijn vorige auto (Ampera-E) er toch korter over. Ik weet dat de Kia een iets grotere accu heeft.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Sinds 19 oktober 2:35 is de JSON API van de app aan het wankelen. Met af en toe helemaal geen data meer, zoals nu.
Zit geen 24/7 support op de IT afdeling denk ik, zal maandagochtend wel opgepakt worden..
Wel even melding van maken bij Kia, laat ze maar weten hoe belangrijk die app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07
CyBeRSPiN schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:52:
Sinds 19 oktober 2:35 is de JSON API van de app aan het wankelen. Met af en toe helemaal geen data meer, zoals nu.
Zit geen 24/7 support op de IT afdeling denk ik, zal maandagochtend wel opgepakt worden..
Wel even melding van maken bij Kia, laat ze maar weten hoe belangrijk die app is.
Inderdaad hier ook geen gegevens meer in JSON bericht. Over het algemeen is ondersteuning van uit fabrikanten niet 7x24. Bij de Nissan Leaf ook regelmatig storing in weekend. Best wel slecht in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty12345
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-04 13:28
Harvest2002 schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 07:30:
[...]

Heb je je laadpas wel geregistreerd bij TNM? Ik krijg alle laadsessies direct te zien zowel op hun website als in de app. Ook de laadsessies bij publieke laadpalen zoals Ionity. Weet niet of dat voor alle publieke laadpalen opgaat. Verder krijg je een factuur met alle laadsessies. Heb wel een abonnement bij TNM.
Heb de laadpas zeker geregistreerd anders kun je niet laden. Heb geen abonnement, wellicht is dat het.

Jammer dat het niet anders kan. Wellicht had ik ook iets te hoge verwachtingen van de app van Kia. De data is er allemaal zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Marty12345 die app is gewoon een branded versie van PlugSurfing, niets meer, niets minder.
Het is inderdaad zo dat je soms meer dan een maand moet wachten voordat je transacties ziet, komt uiteindelijk goed (of niet, maar dan was het gratis, wat me ook geen probleem lijkt ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

HamburgerBert schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:40:
Hier precies hetzelfde, nadat ik hem gisteren (19-10) om 17:00 op de lader heb gezet met nog zo'n 30km bereik, was ik vanmorgen wel benieuwd naar de laadstatus.

Helaas in de app niets te zien.
De app is volledig onbetrouwbaar in resterende laadtijd, baseert zich op de eerste seconden laden en past zich niet meer aan. Staat dan op 30 uur of zo terwijl het in 10 uur klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 14:20
Snirpo schreef op zaterdag 19 oktober 2019 @ 11:39:
[...]

In den beginne floepte hij bij open, waarna je hem makkelijk open kon doen. Nu gaat hij net genoeg open om het puntje van je vinger/nagel ertussen te krijgen en moet je hem open trekken. M.a.w. hij klemt, en dat deed hij voorheen niet.
Ook precies hetzelfde hier. Afgelopen vrijdag is het klepje gesmeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
beschuit schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

De app is volledig onbetrouwbaar in resterende laadtijd, baseert zich op de eerste seconden laden en past zich niet meer aan. Staat dan op 30 uur of zo terwijl het in 10 uur klaar is.
Het heeft in werkelijkheid 20 uur geduurd, vond ik best lang, van 17:00 tot 14:00.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
beschuit schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 14:14:
[...]

De app vertelt je in feite alleen wat de auto doorgeeft... zoals je zegt, de rijd wordt niet aangepast.. in het begin wordt het geschat en daarna niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
_eLMo_ schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:32:
Hier ook, geen informatie meer in de app.

[Afbeelding]
Raar hoor. ik heb om 9u35 de laatste melding en daarna zelfde scherm.
Krijg bijna de neiging om het genoemde nummer voor de internationale wegenhulp maar te bellen omdat me app het niet doet en dat toch wel een handicap is.
En de app wordt volgens mij niet alleen voor E-Niro gebruikt maar voor alle recente Kia's. Dus kunnen er zomaar 100.000 of meer zijn die nu zonder zitten(?)
Krijgen we nu ons geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
NiroNiro schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 20:39:
[...]

De app vertelt je in feite alleen wat de auto doorgeeft... zoals je zegt, de rijd wordt niet aangepast.. in het begin wordt het geschat en daarna niet meer...
Schatting resterende laadtijd wordt toch wel bijgesteld? Mijn ervaring is dat meestal eerste schatting pessimistisch is en het in werkelijkheid paar uur korter duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-10 06:32
aph3x2n schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 08:04:
[...]

Hij zegt het al, in het menu op het dashboard. Waarmee hij bedoeld in het menu bij je tellerpartij waar je met de knopjes op je stuur (rechts) mee kan klooien. Het heet gebruiksmodus, veel duidelijker kan niet lijkt me ;)
Thanks ik ga even zoeken...

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-01 20:50
Het regent maar ik heb een zonnebril op, dashboardlight staat sinds vanmorgen permanent op 100%... 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
App doet het inmiddels weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Had het vanochtend vroeg bij de dealer gemeld (was nog stuk), die zou het doorzetten. Heeft ie dus snel gedaan ;)
Hier werkt hij nu ook weer (sinds een uurtje geleden hooguit, ongeveer).

Kon het toevallig de afgelopen dagen goed gebruiken om een beetje met gratis vs thuisladen te optimaliseren. En gewoon fijn dat je kan zien dat het laden nog loopt (comfort feeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier toevallig netflix geinstalleerd op het infotainment systeem? Lijkt me wel een fijne feature als ik vaker gebruik maak van fastned.

Kijk dan liever netflix op het scherm en dan 5min langer laden dan ik met me telefoon lig te klooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@Verwijderd ik raad je echt af om te rommelen met Android. Kans is aanwezig dat je systeem brickt bij een volgende update. Recovery is niet mogelijk (of je moet hem uitbouwen en de eMMC met soldeerkunsten uitlezen en overschrijven met een verse installatie). En hangt dan van je dealer af of ie dan onder garantie een compleet nieuwe unit voor je zal inbouwen.
Je kunt toch ook een tablet meenemen en die aan je stuur hangen en de audio via Bluetooth streamen?
Of beter: even de benen strekken en een kopje koffie halen ergens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CyBeRSPiN Gaat me juist net er om, dat ik geen tablet o.i.d. moet meenemen wat (zul je net zien) leeg is. Ik ben het met je eens zodra ik allerhande vreemde dingen er op ga installeren, maar voorzie eigenlijk geen problemen met enkel Netflix applicatie toe te voegen. Een applicatie die ook niets van het systeem vraagt zover ik weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:10
Tablet leeg? sluit kabel aan bij middelste USB en die zal laden ook al staat de wagen uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
@cypher21 12-02-2019 December 2019 Platinum Graphite

Werd net gebeld door de dealer dat de auto nu al is binnen gekomen

Wachten tot eind december ben ik bang... huidige leasecontract is dan pas afgelopen

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:07
CyBeRSPiN schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 13:37:
@Verwijderd ik raad je echt af om te rommelen met Android. Kans is aanwezig dat je systeem brickt bij een volgende update. Recovery is niet mogelijk (of je moet hem uitbouwen en de eMMC met soldeerkunsten uitlezen en overschrijven met een verse installatie). En hangt dan van je dealer af of ie dan onder garantie een compleet nieuwe unit voor je zal inbouwen.
Je kunt toch ook een tablet meenemen en die aan je stuur hangen en de audio via Bluetooth streamen?
Of beter: even de benen strekken en een kopje koffie halen ergens ;)
@CyBeRSPiN @Verwijderd

Helemaal mee eens, bespaar je de moeite. Het is het niet waard, zou gewoon een tablet of laptop pakken als je toch Netflix wilt. Zelf ga ik vaak een praatje maken met andere bestuurders die aan het laden zijn of rommel oprapen met de vuilniszak die standaard bij mij in de auto ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik doe altijd even lekker een dutje.
Vaevictis_ schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 20:15:
[...]

@CyBeRSPiN @Verwijderd

Helemaal mee eens, bespaar je de moeite. Het is het niet waard, zou gewoon een tablet of laptop pakken als je toch Netflix wilt. Zelf ga ik vaak een praatje maken met andere bestuurders die aan het laden zijn of rommel oprapen met de vuilniszak die standaard bij mij in de auto ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaaz
  • Laatst online: 14-10 12:17
Lezen in een boek/e-book, minibootcampje doen, met een kruimeldief even stofzuigen, het landschap tekenen in een schetsblok, pi uit je hoofd gaan leren, mediteren, je urenregistratie doen voor het komende jaar, het klimaatprobleem oplossen. Zat dingen die je kan doen in je laadtijd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delius
  • Laatst online: 12-01 20:50
Afspraak gemaakt voor de winterbanden, deze worden het: Michelin Alpin 6 215/55/R17

Relatief laag rolgeluid, goede prestaties grip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rlp.jaspers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-10 06:57
delius schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 11:56:
Afspraak gemaakt voor de winterbanden, deze worden het: Michelin Alpin 6 215/55/R17

Relatief laag rolgeluid, goede prestaties grip.
Ik heb ze er nu een week onderliggen; ze zijn ietsje rumoeriger, maar qua grip vind ik ze beter dan de premacy (zomerband). Het verbruik val me echt reuze mee, zal hooguit enkele procenten schelen (+/- 5%).

Ik ben er in elk geval heel blij mee.

[ Voor 4% gewijzigd door rlp.jaspers op 22-10-2019 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
worden misschien wat stiller als ze verder zijn ingereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Mijn Kia app werkt weer niet. Na uitval afgelopen weekend, nu opnieuw geen mijn Kia. Nu met foutmelding "er is een fout opgetreden, onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld, probeer het later nog eens".
Ik heb helemaal geen geduld en na 8u proberen word ik het knap zat. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
Zelfde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
eltron schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 01:49:
Mijn Kia app werkt weer niet. Na uitval afgelopen weekend, nu opnieuw geen mijn Kia. Nu met foutmelding "er is een fout opgetreden, onze excuses voor het ongemak en bedankt voor je geduld, probeer het later nog eens".
Ik heb helemaal geen geduld en na 8u proberen word ik het knap zat. Hebben jullie dit ook?
haha denk dat je een zware dag gaat hebben totdat ze die weer fixen hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
  • Laatst online: 25-07 20:59
Zelfde hier, deze website van Kia ook niet doet.

https://www.kia.com/nl/mijnkia/

Na benaderen van bovenstaande link, krijg ik een foutmelding, "Call to a member function toDateString() on null"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Aha, "a car you can trust" with an app you cannot trust. Zou wel netjes zijn als ze dat er bij zouden zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Wie is van plan na het gratis eerste jaar een betaald abonnement op Kia Connect te nemen? Ik niet. Ik vind 2,99 per maand te veel geld voor een GPS locatie en notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Zou het misschien overwegen als het betrouwbaar was. maar inderdaad ook veel geld voor vrij weinig. Belangrijkste punt op dit moment is dat het gewoon de afgelopen dagen voortdurend uit de lucht is. Eerst afgelopen weekend en nu weer sinds gistermiddag. GPS locatie interesseert mij ook niet. Notificaties zijn soms wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:49
Batterij SoC en laadstatus is voor mij voldoende. Deuren niet op slot blijkt ook handig op mijn leeftijd :)

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
Op het Kiaclub forum heeft iemand de OVMS aangesloten: https://github.com/openve...hicle-Monitoring-System-3
Maar als je dan ook een tientje per maand aan een simkaartje kwijt bent dan is het voordeel ook snel weg, tenzij je ineens heel veel meer kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e-Niro
  • Laatst online: 25-07 20:59
e-Niro schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 07:53:
Zelfde hier, deze website van Kia ook niet doet.

https://www.kia.com/nl/mijnkia/

Na benaderen van bovenstaande link, krijg ik een foutmelding, "Call to a member function toDateString() on null"
Ik heb het net gezien dat nu kan ingelogd worden in de app. MijnKia, ook bij "https://www.kia.com/nl/mijnkia/"
Issues zijn opgelost! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:49
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:44:
Op het Kiaclub forum heeft iemand de OVMS aangesloten: https://github.com/openve...hicle-Monitoring-System-3
Maar als je dan ook een tientje per maand aan een simkaartje kwijt bent dan is het voordeel ook snel weg, tenzij je ineens heel veel meer kan uitlezen.
Ik heb via XS4ALL een 'gratis' sim. Eens kijken of dat wat is.

3G modem... stopt in 2022 bij KPN. Ik raad iedereen aan even te wachten op een 4G update.

[ Voor 9% gewijzigd door kdeboois op 23-10-2019 12:26 ]

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markweb4871
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:51
Heeft iemand al meer informatie ontvangen van een dealer/importeur over MY2020 met 3 fase lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-10 17:26
kdeboois schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 12:22:
[...]

Ik heb via XS4ALL een 'gratis' sim. Eens kijken of dat wat is.

3G modem... stopt in 2022 bij KPN. Ik raad iedereen aan even te wachten op een 4G update.
Ik heb ook zo'n OVMS.
Het modem kan ook terugschakelen naar 2G als 3G stopt en voor alsnog blijft 2G nog wel even.
4G is een beetje overdreven als je maar 100KB per dag verstuurd.

Ik ben bang dat ik zo mijn prepaid sim van €5 niet op krijg aan het eind van het jaar. Zolang is die geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
@ningalloon heeft het meerwaarde tov de MijnKia app? Je kunt alsnog niks op afstand bedienen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ningalloon
CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:32:
@ningalloon heeft het meerwaarde tov de MijnKia app? Je kunt alsnog niks op afstand bedienen toch?
Dat is wel persoonlijk of het een meerwaarde heeft tov MijnKIA app. Als je meer gedetailleerde informatie wil vooral. Met ovms kan ik de auto op afstand op slot zetten of openen. Dat werkt met een pincode. Kan dat ook met de MijnKia app of zie je alleen of die wel of niet op slot staat? Het laden starten of stoppen is ook mogelijk vanaf afstand. Airco is op dit moment er nog niet mee te bedienen. En op afstand kan je auto wakker maken. Na een tijdje valt de e-Niro in standby om energie te besparen en met de wakker maak functie worden bijv. de temperatuur sensors weer ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
O dat is wel leuk dan! Ik dacht dat er niks verstuurd kon via de OBD poort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
Vandaag van de LM definitief bericht dat mijn e-Niro wordt geleverd in de 4e week van december (de week van kerst)! Nog 2 maandjes wachten. Maar gelukkig nog wel met 4% bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
ningalloon schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:39:
[...]

Dat is wel persoonlijk of het een meerwaarde heeft tov MijnKIA app. Als je meer gedetailleerde informatie wil vooral. Met ovms kan ik de auto op afstand op slot zetten of openen. Dat werkt met een pincode. Kan dat ook met de MijnKia app of zie je alleen of die wel of niet op slot staat? Het laden starten of stoppen is ook mogelijk vanaf afstand. Airco is op dit moment er nog niet mee te bedienen. En op afstand kan je auto wakker maken. Na een tijdje valt de e-Niro in standby om energie te besparen en met de wakker maak functie worden bijv. de temperatuur sensors weer ge-update.
Jammer dat airco/warmptepomp ofwel preheat en precooling niet mogelijk is. Staat wel in de specs van het OVMS maar werkt niet op e-Niro https://shop.openenergymo...itor-ovms-wifi-3g-europe/. Jij zegt "op dit moment nog niet" verwacht je dat dit binnenkort nog verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:24
ningalloon schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 19:39:
[...]

Klinkt goed. Ik heb nog geen mijn Kia (auto komt uit België), maar zo te zien heb ik liever de OVMS! Ik ga er eens naar kijken! Kun je ook de charge limit instellen, of alleen of hij mag laden of niet?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

CyBeRSPiN schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 18:32:
Behalve dat je de deuren op/van slot kan doen (wat je in de praktijk 'nooit' gebruikt) is er een duidelijk voordeel met die OVMS: Als je e-Niro geen bereik heeft wanneer je 'm uit zet (in een parkeergarage bijvoorbeeld), ben je je ritadministratie kwijt. Met die OVMS niet; die registreert alles. Hooguit dat je er op dat moment even niet bij kunt omdat er geen bereik is.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 13:55
blottle schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 22:35:
Vandaag van de LM definitief bericht dat mijn e-Niro wordt geleverd in de 4e week van december (de week van kerst)! Nog 2 maandjes wachten. Maar gelukkig nog wel met 4% bijtelling
Gefeliciteerd! Wanneer had je hem besteld?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
JvdBosch schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 09:11:
[...]

Klinkt goed. Ik heb nog geen mijn Kia (auto komt uit België), maar zo te zien heb ik liever de OVMS! Ik ga er eens naar kijken! Kun je ook de charge limit instellen, of alleen of hij mag laden of niet?
Charge limiet zit wel in de app, maar is nog niet geïmplementeerd voor de e-Niro. Ik gebruik zelf simple evse wifi (zelfbouw wallbox) en daarmee stel ik op afstand de laad limiet in.

@eltron Volgens de handleiding van OVMS is Cabin Pre-heat/cool Control Not currently supported. Ik heb helaas geen glazen bol wanneer het wel beschikbaar komt. Ik denk wel dat als het er komt het alleen functioneert als de auto aan een laadpaal hangt. Iemand moet nog uitvinden met welk commando je via de can bus de warmtepomp aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
  • Laatst online: 17:44
Ik heb een “situatie” met de draaghaak. Na montage v d haak en kabelboom heb ik meteen de fietsdrager gemonteerd. Na enkele ritten de fietsdrager gedemonteerd en zonder fietsdrager bleek de zoemer tijdens richting aangeven te zoemen. 8)7

De zoemer is om je te melden als een lamp in de fietsdrager stuk is, mooi toch?

Nu had ik dat ook al eens hier gelezen (de fout in de kabelboom) en de dealer daarvan op de hoogte gesteld, vooraf dus!

Na mijn melding van een onterecht zoemende zoemer, heeft de dealer ergens in de kabelboom geknipt, dus zoemer is nu stom. Of dood als een pier, doet niet (meer) wat hij eigenlijk hoort te doen. Iedereen blij dus, maar dat is in ieder geval niet zoals het ontwikkeld is en mijn inziens hoort.

Laatst was ik ergens in het land en ben bij een andere dealer eens gaan informeren, en die verteld me dat er een modificatie in de kabelboom hoort te worden uitgevoerd, iets van een opnieuw geprogrameerde box???

Wie heeft er nu gelijk, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Ik heb ook een draaghaak, maar herken dit probleem (gelukkig) niet. Geen gezoem, niet met en niet zonder drager. En de draaghaak is demontabel maar vind ik maar gedoe dus ik laat hem er standaard gewoon in zitten. Is dan gelijk nog een buffertje voor mogelijke parkeerschade.
Oftewel met mijn kabelboom blijkbaar niets aan de hand en wellicht de modificatie al gelijk bij montage goed gegaan (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
knights16 schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:15:
[...]

Gefeliciteerd! Wanneer had je hem besteld?
Thanks! Ik heb ‘m in maart besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
@eltron

De draaghaak demonteer ik ook niet. Ik blijf het een vreemde situatie vinden. Omdat ik er voor plaatsing al eens over las, dacht ik dat Kia/Brink de problemen vooraf al opgelost hebben/hadden. Blijkbaar is de mijne er tussendoor geglipt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
eltron schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:37:
Ik heb ook een draaghaak, maar herken dit probleem (gelukkig) niet. Geen gezoem, niet met en niet zonder drager. En de draaghaak is demontabel maar vind ik maar gedoe dus ik laat hem er standaard gewoon in zitten. Is dan gelijk nog een buffertje voor mogelijke parkeerschade.
Oftewel met mijn kabelboom blijkbaar niets aan de hand en wellicht de modificatie al gelijk bij montage goed gegaan (?)
misschien een aanname? Wellicht hebben ze bij je gelijk de betreffende kabel doorgeknipt.. enige manier om het te weten is die zoemer op te zoeken en kijken hoe de bedrading is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
NiroNiro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:18:
[...]
misschien een aanname? Wellicht hebben ze bij je gelijk de betreffende kabel doorgeknipt.. enige manier om het te weten is die zoemer op te zoeken en kijken hoe de bedrading is...
Maakt mij niet uit. En een zoemer voor een lampje van een fietsendrager dat stuk is gaat mij wat ver. Vraag me ook af hoe dat zal gaan bij mijn fietsendrager waar een "lampje" uit meerdere LEDs bestaat.
Maar ik zal wel gewoon zelf blijven opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
NiroNiro schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:18:
[...]
Maakt mij eigenlijk niet uit. En een zoemer voor een lampje van een fietsendrager dat stuk is gaat mij sowieso wat ver. Vraag me ook af hoe dat zal gaan bij mijn fietsendrager waar een "lampje" uit meerdere LEDs bestaat. Maar ik zal wel gewoon zelf blijven opletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
haha die zoemer hoeft van mij ook niet hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Oh, en hoe bevalt dat? Heb je er wat aan? En koppel je die met een systeem thuis, zoals Home Automation, of gebruik je ‘m alleen om dingen uit te lezen?
Ik ben bang dat ik zo mijn prepaid sim van €5 niet op krijg aan het eind van het jaar. Zolang is die geldig.
Hoezo is die maar ‘geldig’ tot het eind van het jaar? Prepaidkaartjes moeten ‘levend’ gehouden worden door minstens eens per half jaar kosten te maken, oftewel iets uit het tegoed te gebruiken. Doe je dat niet, dan wordt die door de provider uit de lucht gehaald en ben je je tegoed (en nummer) kwijt. Dat is om te voorkomen dat ongebruikte nummers te lang ruimte blijven innemen in het nummerplan. Na uitgebruikname heeft het nummer minimaal een half jaar een ‘afkoelingsperiode’, waarna het weer uitgegeven kan worden.

<John O`Mill>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
2020 e-Niro op duitse kia site... https://www.kia.com/at/mo...NJn9NYlBpTKQoLCprifIgWAT8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niro-E
  • Laatst online: 04-02-2021
mm, 3 fase laden, jammer dat waarschijnlijk alleen voor 2020 modellen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
@Hippe Lip
Ik heb jou destijds de documentatie van de draaghaak toegezonden. Zat daar ook materiaal van de kabelboom bij? En zo ja, heb je die nog? Ik ben geïnteresseerd in het typenummer van de kabelboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
hbolten schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 10:04:
Wie is van plan na het gratis eerste jaar een betaald abonnement op Kia Connect te nemen? Ik niet. Ik vind 2,99 per maand te veel geld voor een GPS locatie en notificaties.
Sorry ieders eigen keus, , maar als je wel een auto van 45000 kan rijden en dan drukte maakt om 2,99?
Ik vind het zo makkelijk om vanaf de bank of op me werk te zien wat er in het duracelletje zit. Al een paar keer geattendeerd dat ik vergeten was de deur op slot te doen, hier alleen maar gemak voor die 2,99. ]

_/-\o_

Zeer happy met mijn 2e EV6, van Gravity Blue naar Dark Forest Green, beide RWD 77,8 KW Bij vlagen ben ik geniaal, jammer dat het vaak windstil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beschuit
  • Laatst online: 21:45

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Niro-E schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:25:
[...]
mm, 3 fase laden, jammer dat waarschijnlijk alleen voor 2020 modellen geldt.
Van 3,7 naar 11kW bij mijn openbare straatpaal, ik zou daar wel een paar mille voor ombouwen voor over hebben. Kans is nul, ik weet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
beschuit schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Van 3,7 naar 11kW bij mijn openbare straatpaal, ik zou daar wel een paar mille voor ombouwen voor over hebben. Kans is nul, ik weet het.
Ja ik ook. En vraag me dus af of de kans idd 0 is of toch iets groter en of het ook naar 22kw zou kunnen in dat geval (als we toch bezig zijn :) ). En volgens mij zijn de kosten lager dan paar duizend Euro maar is de te beantwoorden vraag of je zoiets achteraf nog kunt inbouwen; naar ik begrijp wordt betwijfeld of dat goed samengaat met de overige hard en software die daar niet op is afgestemd. Tegelijkertijd worden er ook losse oplossingen verkocht die bijvoorbeeld 3 fases combineren tot één waardoor je ook bij 11Kw paal wel sneller kunt laden, maar dan beperkt tot de huidige AC max van de auto van 7,2Kw. Of mobiele DC lader, maar de betaalbare varianten hebben ook zo hun beperkingen in omvang en vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

beschuit schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:59:
[...]

Nu nog hopen dat het inderdaad standaard is, en geen extra optie :)

De mijne komt hopelijk in juli 2020..

Edit:
Kia NL weet blijkbaar van niks..

Ik :

Hoi, Ik zie dat op de duitse kia site MY2020 voor de E-Niro staat. met daarin 3 fase laden. Wanneer word e.e.a bekend voor de nederlandse markt

Kia NL:
Goedemiddag, leuk dat u interesse heeft! Helaas is het momenteel nog niet bekend wanneer deze naar Nederland komt, mijn excuses. Vindt u het fijn als de Kia dealer u daarvan op de hoogte houdt?

|:(

[ Voor 35% gewijzigd door Murzeltje op 25-10-2019 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabion
  • Laatst online: 13-10 16:27
Murzeltje schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:32:
[...]

Nu nog hopen dat het inderdaad standaard is, en geen extra optie :)

De mijne komt hopelijk in juli 2020..

Edit:
Kia NL weet blijkbaar van niks..

Ik :

Hoi, Ik zie dat op de duitse kia site MY2020 voor de E-Niro staat. met daarin 3 fase laden. Wanneer word e.e.a bekend voor de nederlandse markt

Kia NL:
Goedemiddag, leuk dat u interesse heeft! Helaas is het momenteel nog niet bekend wanneer deze naar Nederland komt, mijn excuses. Vindt u het fijn als de Kia dealer u daarvan op de hoogte houdt?

|:(
Inderdaad!
Ik hoop ook dat die van mij rond die tijd geleverd wordt.

Wat mij opvalt is dat het instumentenpaneel (achter het stuur) ongewijzigd is, dacht dat dit dan ook hetzelfde zou worden als in de Hybrid versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
En dan is het hopen dat de importeur ook voor die optie kiest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Laatst online: 14-10 09:27
Volgens mij is de impressie niet helemaal juist. De teller partij is nog van de "oude".

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online
marc4547 schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:50:
[...]

Sorry ieders eigen keus, , maar als je wel een auto van 45000 kan rijden en dan drukte maakt om 2,99?
Ik vind het zo makkelijk om vanaf de bank of op me werk te zien wat er in het duracelletje zit. Al een paar keer geattendeerd dat ik vergeten was de deur op slot te doen, hier alleen maar gemak voor die 2,99. ]

_/-\o_
Dat kan ook met de gratis versie:
https://www.kia.com/nl/service/onderweg/connected-services/
Het gaat dus om notificaties (ok, die noemde je mbt deur op slot) in de app en de GPS locatie als extra wat je dan 3 euro/maand kost.
En voor nog een euro extra krijg je er de de (waardeloze) rittenregistratie bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ningalloon
Hippe Lip schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 12:44:
[...]

Oh, en hoe bevalt dat? Heb je er wat aan? En koppel je die met een systeem thuis, zoals Home Automation, of gebruik je ‘m alleen om dingen uit te lezen?

[...]

Hoezo is die maar ‘geldig’ tot het eind van het jaar? Prepaidkaartjes moeten ‘levend’ gehouden worden door minstens eens per half jaar kosten te maken, oftewel iets uit het tegoed te gebruiken. Doe je dat niet, dan wordt die door de provider uit de lucht gehaald en ben je je tegoed (en nummer) kwijt. Dat is om te voorkomen dat ongebruikte nummers te lang ruimte blijven innemen in het nummerplan. Na uitgebruikname heeft het nummer minimaal een half jaar een ‘afkoelingsperiode’, waarna het weer uitgegeven kan worden.
Die OVMS bevalt mij uitstekend. Kan ik eindelijk op afstand alles uit lezen.
Er is hier in België niet zo'n systeem als in Nederland.
Ik zou de OVMS wel kunnen koppelen aan de domoticz, maar is nog geen prio.

Ik bedoel dat het tegoed op de sim van mijn prepaid 12 maanden geldig is.
Ik maak wel kosten maar dat ziet er zo bijv uit.
25/10/2019 13:49:20 web.be - 9.11 KB < € 0,01
Ik heb geen prepaid kunnen vinden die onbeperkt geldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Hekbogser schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:41:
@Hippe Lip
Ik heb jou destijds de documentatie van de draaghaak toegezonden. Zat daar ook materiaal van de kabelboom bij? En zo ja, heb je die nog? Ik ben geïnteresseerd in het typenummer van de kabelboom.
Het waren twee documenten. Op het document "Wiring kit" staat voorop het nummer 720734.
Is dat het nummer dat je zoekt?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

ningalloon schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:00:
Ik bedoel dat het tegoed op de sim van mijn prepaid 12 maanden geldig is.
Ik maak wel kosten maar dat ziet er zo bijv uit.
25/10/2019 13:49:20 web.be - 9.11 KB < € 0,01
Ik heb geen prepaid kunnen vinden die onbeperkt geldig zijn.
Ah, dan werkt dat in België anders dan in NL. Is die geldigheid ook maar 12 maanden wanneer je wel echt kosten maakt? Want dan kun je het SIM-kaartje eens per jaar in een telefoon steken, iemand bellen en nadat de verbinding is gemaakt meteen weer verbreken. Op die manier heb je even kosten gemaakt. Hier in NL kan je dan weer een half jaar met het kaartje werken, zolang er maar tegoed op staat.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hekbogser
@Hippe Lip

Dat was inderdaad het nummer waar ik naar op zoek was.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

Twee dingen vallen me meteen op als ik die site bekijk:
1. Er lijkt een blauwe kleur te zijn die er ook echt blauw uitziet.
2. Er is herkenning van verkeersborden. Of ik daar blij mee zou zijn is maar de vraag. In ons volle landje kan de auto dan makkelijk het max 100 bord zien, maar het eind 100 bord missen omdat het net achter een vrachtwagen zit. Limiteert hij dan de snelheid? Of gaat hij piepen als je 120 gaat rijden? Of kan je dat overroulen en ‘m dan vertellen dat dit voorbij is?

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc4547
Ik heb net mijn Wintershoven eronder, Michelin alpine 6, 215/55/17. 94H,
Maar wat is de juiste bandenspanning voor een auto van dit gewicht. Ze hebben hem nu op 3 atm. gezet, is dat niet erg hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowter1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-10 11:44
marc4547 schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:13:
Ik heb net mijn Wintershoven eronder, Michelin alpine 6, 215/55/17. 94H,
Maar wat is de juiste bandenspanning voor een auto van dit gewicht. Ze hebben hem nu op 3 atm. gezet, is dat niet erg hard?
Juiste spanning staat gewoon in je handleiding.......

3 is inderdaad wat veel, maar dealers pompen de banden tegenwoordig blijkbaar erg hard....kreeg een Opel Astra mee die door de dealer op 3,5 rondom was gezet, lekker stuiteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:14
Gisteravond een echt stadsritje gemaakt. Tien km v.v. met max 50 km per uur (wordt op de route veul op gecontroleerd).

Resultaat 11,0 kWh/100km. Dus 2,2 kWh verbruikt.

In vergelijking met een ICE 1 liter op 120km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbolten
  • Niet online
Ik moest m handmatig op wintertijd zetten. Had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

hbolten schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:12:
Ik heb nog geen auto gereden waar dit wel automatisch gaat. In mijn auto staat de tijdzone goed, en synch met satelliet aan. Maar elk half jaar zet ik de tijd met de hand goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hbolten schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 18:12:
Ik krijg het zelfs helemaal niet voor elkaar.
Als ik handmatig de tijd corrigeer en dan de auto weer op GPS / zomer-wintertijd zet, dan is de fout weer terug.
Bugje @tijdzones @Kia?

PS: Ook ik heb last van een een "stroeve" (verder schone) laadklep, men gaat hier aankomende week ook even naar kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door DSmarty op 28-10-2019 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:14
DSmarty schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Als ik handmatig de tijd corrigeer en dan de auto weer op GPS / zomer-wintertijd zet, dan is de fout weer terug.
Bugje @tijdzones @Kia?
Bij mij staat sync aan. Toen ik het vinkje automatisch zomertijd/wintertijd (oid) uitzette ging de klok naar wintertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Hippe Lip schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:10:
[...]

2. Er is herkenning van verkeersborden. Of ik daar blij mee zou zijn is maar de vraag. In ons volle landje kan de auto dan makkelijk het max 100 bord zien, maar het eind 100 bord missen omdat het net achter een vrachtwagen zit. Limiteert hij dan de snelheid? Of gaat hij piepen als je 120 gaat rijden? Of kan je dat overroulen en ‘m dan vertellen dat dit voorbij is?
Als het een beetje gelijkaardig is dan in de Kona doet hij, buiten het tonen van de max. snelheid, helemaal niets. De verkeersbordenherkenning is immers niet gekoppeld aan de SCC of eender welke ingestelde limiet.
Het enige wat deze doet is de max snelheid die voorgeprogrammeerd zit in de navigatie real time aanpassen.
Hij herkent ook alleen de C43 borden. Alle andere (onder)borden (bv. bebouwde kom of beperkende uitzonderingen voor caravans of vrachtauto's) herkent hij niet.

Ik vind het vooral handig als reminder voor zonerijden waar de C43 na elk kruispunt niet meer herhaald wordt en je in een uitgebreide zone soms niet meer weet wat de max. snelheid nu weer was.

[ Voor 9% gewijzigd door IvoB2 op 28-10-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Murzeltje schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:11:
[...]

Ik heb nog geen auto gereden waar dit wel automatisch gaat. In mijn auto staat de tijdzone goed, en synch met satelliet aan. Maar elk half jaar zet ik de tijd met de hand goed...
In mijn vorige auto ging dat wel. Je moest dan gewoon even de radio laten spelen. Daar was de klok dan waarschijnlijk gewoon gekoppeld aan het meegezonden tijdssignaal van een radiozender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Nu online

Hippe Lip

IvoB2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:34:
Ik vind het vooral handig als reminder voor zonerijden waar de C43 na elk kruispunt niet meer herhaald wordt en je in een uitgebreide zone soms niet meer weet wat de max. snelheid nu weer was.
Hmm, daar zou ik niet teveel van verwachten hier. Het lijkt me erg onbetrouwbaar voor dat doel, zeker gezien het feit dat de auto heel makkelijk een bord (begin of eind van de zone) kan missen door wat voor omstandigheden dan ook.

<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSmarty schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 08:55:
[...]

Bugje @tijdzones @Kia?

PS: Ook ik heb last van een een "stroeve" (verder schone) laadklep, men gaat hier aankomende week ook even naar kijken.
Het vinkje zomertijd/wintertijd uitvinken en je bent klaar. De rest op automatisch laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:08
Vandaag even langsreden bij mijn dealer:
Aankomst van de boot 22-11
Aflevering eerste week van december.

Gravity blue executive:
- Vervangen van alle verlichting dmv LED
- Andere velgen 18 inch Borbet VTX black Glossy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Niet online
IvoB2 schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 11:37:
[...]

In mijn vorige auto ging dat wel. Je moest dan gewoon even de radio laten spelen. Daar was de klok dan waarschijnlijk gewoon gekoppeld aan het meegezonden tijdssignaal van een radiozender.
Meerdere mensen melden dit ook op fb, radio 1 afspelen en na ong 5 minuten zou het goed moeten staan... Ik heb het zelf niet geprobeerd dus ik weet niet of het klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 16:43
Tav M2020 op de Duitse site: elke importeur bepaalt zelf welke opties er opzitten. In DE kun je ook de 39 kWhaccu krijgen, hier niet.
Ik zie trouwens dat daar de blauwe accenten er nog opzitten. Van mijn dealer had in juist begrepen dat die zouden verdwijnen. Ook dat 3 fasen een optie wordt en geen standaard zoals hij eerder had aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje

Murzeltje

Hippe Lip schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:10:
[...]

Twee dingen vallen me meteen op als ik die site bekijk:
1. Er lijkt een blauwe kleur te zijn die er ook echt blauw uitziet.
Ik denk dat je bij de gewone Niro hebt gekeken, bij de E-niro is het nog steeds alleen Gravity Blue...

Edit:
Even zojuist met de duitse/oostenrijkse KIA gechat, die durfde niks te zeggen over 3 fase laden (terwijl het wel op de website staat aldaar), ik ben doorverwzen naar de dealer, dus in mijn beste duits net een mailtje gestuurd ..

[ Voor 25% gewijzigd door Murzeltje op 28-10-2019 14:04 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.