Woensdag krijg ik mijn nieuwe banden eronder als het goed is. Net wat te laat voor een ritje vanmorgen in het westen van het land (A12/A4), dus timing had beter gekund. 😅
Pfff was wel even schrikken af en toe. Regenereren op standje 3 was regelmatig te stevig en voelde de voorwielen glijden. Rempedaal ging beter. Paar keer het abs-systeem goed gevoeld wel. Eenmaal de bocht niet kunnen nemen in de bebouwde kom en gleed op het kruispunt richting stilstaand (roodlicht) tegemoetkomend verkeer. Auto's achter mij namen de bocht wel normaal en passeerden mij zonder uit te glijden (was even bang dat ze tegen me aan zouden glijden daar)... Hadden die toch betere banden. Gelukkig ging het allemaal goed. Tractieproblemen met optrekken soms gehad vanuit stilstand, maar gelukkig geen ESP die me echt in de weg zat (soms wel met nat weer, verbiedt nog vermogen dan, vermoedelijk omdat het nu lagere snelheid was). Tweemaal de radar zelf schoongemaakt na melding dat die geblokkeerd was. Helling de brug op zag ik wat tegenop, maar ik liet de sneeuwschuiver van de gemeente even tactisch voor. 😅
Het pakje sneeuw van 5-6cm was wel wat te dik voor het voorverwarmen trouwens. 🤪
De auto zelf in ready mode gezet en alle verwarming erbij aan gaat iets rapper, maar had niet bedacht dat de ruitenwissers dan ook aan zouden gaan - en die zaten vast nog. Was even bang dat ik die had gemold. 😬 Na het vrijmaken deden ze het gewoon weer.
Al met al gewoon prima gegaan vanmorgen. Kan alleen maar beter gaan met de nieuwe banden.
[
Voor 3% gewijzigd door
gertvdijk op 05-01-2026 13:23
]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog