Omdat het e-niro topic zwaar vervuild wordt met Niro EV content bij deze het verzoek om deze in dit topic te plaatsen.
Heb je interesse om een leuke TS aan te maken stuur me een DM.
[Voor 3% gewijzigd door tobotje op 15-11-2022 19:11]
Mooi. Is dit interstellar grey? Veel plezier ermee.sushieffer schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:39:
En hij is binnen na bijna 6 maanden wachten. Wat een fijne auto!
Het is de DPL met het HK systeem geworden.
[Afbeelding]
Nee de cityscape green.MajaMestreech schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:38:
[...]
Mooi. Is dit interstellar grey? Veel plezier ermee.
Think Different
Mooie kleur!sushieffer schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:39:
En hij is binnen na bijna 6 maanden wachten. Wat een fijne auto!
Het is de DPL met het HK systeem geworden.
[Afbeelding]
Ja idd. Ik gebruik Flitsmeister via CarPlay en daar staat eigenlijk alle informatie in die ik nodig heb.ChiMan schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:45:
[...]
Mooie kleur!
Ben ook blij met mijn DPL met HK audio.
Geen ervaring met HUD en zie weinig toegevoegde waarde als je al een display hebt met alle informatie.
Think Different
Weer spijt dat ik van kleur gewisseld heb.....maar ja ... als particulier wordt dan een beetje de druk ogevoerd dat het anders veel langer gaat duren en dat we dan moeten praten over de inruilprijs van onze huidige auto. Dus ga je maar mee met de dealer.sushieffer schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:43:
[...]
Nee de cityscape green.
Komt helemaal goed!
[Voor 6% gewijzigd door MajaMestreech op 17-11-2022 11:33]
Ja het is te belachelijk voor woorden dat het maar een beetje gissen is wanneer ie komt. Ik ben blij dat ik m heb, maar de communicatie vanuit de leasemaatschappij/dealer was echt dramatisch. Ze konden niet aangeven of ik het HK systeem of HUD zou krijgen. Gister bij het ophalen kwam ik er pas achter wat er daadwerkelijk in zat.MajaMestreech schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:32:
[...]
Weer spijt dat ik van kleur gewisseld heb.....maar ja ... als particulier wordt dan een beetje de druk ogevoerd dat het anders veel langer gaat duren en dat we dan moeten praten over de inruilprijs van onze huidige auto. Dus ga je maar mee met de dealer.
@sushieffer veel plezier en veilige kilometers gewenst.
Think Different
Vind het dom om een apart topic aan te maken voor een vernieuwd model zeker aan het tempo dat Kia zijn modellen vervangt zo krijg je versnippering en doodbloeden van topics.eL_Jay schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:35:
Omdat het e-niro topic zwaar vervuild wordt met Niro EV content bij deze het verzoek om deze in dit topic te plaatsen.
[Voor 4% gewijzigd door Yokidrink op 21-11-2022 15:13]
Schijnt een bekend probleem te zijn en Kia werkt aan een firmware update heb ik ergens gelezen in een van de andere topics. Mogelijkheid dus even niet gebruiken tot hier meer duidelijk over is.ejtnaj schreef op maandag 21 november 2022 @ 10:29:
Ik ben tegen de zogenaamde zombie-modus opgelopen in mijn nieuwe Niro EV.
Gisteren was het heel koud, en ik zette kort voordat ik de auto instapte (ong 5 minuten), de climate control aan via de Kia Connect app. Ik vervolgens instappen, remmend de aan-knop indrukken, en probeerde te schakelen, maar helaas, ik kon niet wegrijden. Het bleef in N staan, of in P.
Na een (summiere) internet onderzoek, heb ik gelezen dat dit een bekend probleem is: de auto lijkt niet op te kunnen starten naar de 'Ready for drive' modus. Voor die modus zijn een aantal checks van belang, zoals of de sleutel zich in de auto bevindt, of de rem tegelijk was ingedrukt etc. De suggestie wordt gedaan dat een van die checks niet volbracht kan worden omdat de climate control aan stond.
Oplossing: auto weer uit, en wachten totdat het systeem zichzelf in slaap-modus zet waardoor het alle systemen reset. Ik heb 10 minuten gewacht, en daarna werkte alles weer.
Voorlopig ga ik de remote climate control niet gebruiken voordat ik de auto in stap. Komende tijd, wanneer ik geen haast heb, ga ik proberen de zombiemodus te triggeren om erachter te komen wat je precies kunt doen om het op te lossen, of het te voorkomen!
Klopt CC zit aan de rechterkant en de bediening voor media rechts. Moet zeggen dat ik dit al wel gewend was van m’n Opel Corsa.Yokidrink schreef op maandag 21 november 2022 @ 15:13:
@sushieffer dat is grappig, ik zit naar je foto te kijken en zie dat cruise control nu aan de linkerkant zit. Bij mijn ceed zit dat rechts, jammer dat dit nu omgedraaid is.
Think Different
https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/sushieffer schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 12:46:
Ik zag op de Apple website dat deze versie van de Niro Apple CarKey zou moeten ondersteunen. Weet iemand toevallig hoe je dit werkend krijgt?
Ik heb het 2023 model, maar ben er inmiddels achter via Kia Nederland, dat dit (nog) niet werkt in NL.reul schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 18:20:
[...]
https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/
Hier geeft Apple aan dat dit pas vanaf model 2023 zou werken?
Think Different
[Voor 3% gewijzigd door glas86 op 30-11-2022 15:21]
Hij piept ja en geeft een geluidje bij lage snelheden. Denk niet dat dit uit te schakelen is vanwege veiligheid.glas86 schreef op woensdag 30 november 2022 @ 15:03:
Maakt de Niro EV (2023) ook geluid bij het achteruit rijden? Is daarnaast VESS aanwezig. Zijn beide uit te schakelen?
Think Different
Bij sommige merken is het meestal wel voorbereid. Zie het niet op de accessoire lijst staan maar vraag het aan de dealer. Is de stoelverwarming eigenlijk alleen het zit vlak of wordt de rugleuning ook verwarmd?Komtix schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:26:
Nog een vraagje,
Ik heb de versie zonder stoel verwarming. Ik had dit in mijn oude auto wel. Weet iemand hier of het achteraf toch nog mogelijk is om er stoel verwarming in te laten zetten?
[Voor 7% gewijzigd door glas86 op 02-12-2022 15:19]
1e aanspreekpunt is idd de dealer, als zij het kunnen verzorgen scheelt gedoe over garantie of ze weten een goed adres.Komtix schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 11:26:
Nog een vraagje,
Ik heb de versie zonder stoel verwarming. Ik had dit in mijn oude auto wel. Weet iemand hier of het achteraf toch nog mogelijk is om er stoel verwarming in te laten zetten?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Bij de e-Niro is voorin het zitvlak + rugleuning verwarmd, achterin alleen het zitvlak.glas86 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 15:18:
[...]
Bij sommige merken is het meestal wel voorbereid. Zie het niet op de accessoire lijst staan maar vraag het aan de dealer. Is de stoelverwarming eigenlijk alleen het zit vlak of wordt de rugleuning ook verwarmd?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP
Heel vervelend maar volgens mij staat dit vrij duidelijk op site van het RVO.monica66 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:29:
Ik lees net een bericht op Facebook (Kia e-Niro Gebruikersgroep NL/BE) dat de SEPP subsidie op een DPL geweigerd is door het RVO omdat de koper in zijn opdrachtbevestiging een prijsverhogingsclausule heeft staan. Hij doet een oproep en wil weten of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt.
[Afbeelding]
Wie heeft hier al ervaring mee?
Dat is raar, in de FAQ van rvo staat dit.monica66 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:29:
Ik lees net een bericht op Facebook (Kia e-Niro Gebruikersgroep NL/BE) dat de SEPP subsidie op een DPL geweigerd is door het RVO omdat de koper in zijn opdrachtbevestiging een prijsverhogingsclausule heeft staan. Hij doet een oproep en wil weten of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt.
[Afbeelding]
En de algemene prijsverhogingsclausule kan je toch niet zien als een voorziene prijsverhoging mi.Om voor subsidie in aanmerking te komen mag de catalogusprijs niet hoger zijn dan €45.000, inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.
Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.
Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel melden en kunnen aantonen wanneer u het kenteken aan ons doorgeeft, op het moment dat de auto op uw naam staat.
ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate
Dan zou de RVO ook geen coulance hoeven doen. Die clausule staat standaard in ieder koopcontract namelijk.matthijst schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 10:53:
Tuurlijk wel. Maar die flexibele prijs stond er toch pas vanaf 1 mei in?
Zie dat hij 29/4 besteld heeft.
ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate
Ieder koopcontract?Ophidian schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:57:
[...]
Dan zou de RVO ook geen coulance hoeven doen. Die clausule staat standaard in ieder koopcontract namelijk.
Lijkt mij redelijk zinloos…
Standaard Bovag zinnetje. Dus ja, ieder koopcontract. Alleen als je het actief erin op laat nemen dat prijs vast is, is het anders.matthijst schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 17:49:
[...]
Ieder koopcontract?
Vanaf 1 mei stond er toch iets over flexibele prijzen oid in. Bij prijsverhoging kon je van de koop af zien of de verhoging accepteren.
[Voor 31% gewijzigd door matthijst op 10-12-2022 18:13]
In de Bovag voorwaarden, vaak achterkant van je contract. Of ze waren je kwijt als klant omdat je ontbindt. Dat kost ze meer geldmatthijst schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:10:
Zie het er bij mij niet in staan, maar goed.
Zou ook raar zijn: waarom zet Kia het er anders vanaf 1 mei expliciet in.
Artikel 4 - Prijswijzigingen
1. Als er sprake is van een vaste prijs, dan kan de verkoper de prijs niet verhogen nadat de overeenkomst tot stand is gekomen, tenzij er sprake is van een wijziging in een heffing door de overheid, in ieder geval wordt hiermee een gewijzigde belasting of accijns bedoeld.
2. Als er uit de overeenkomst zelf blijkt dat er sprake is van een niet-vast overeengekomen prijs, dan kan de verkoper de prijs wijzigen op grond van een wijziging in: een heffing door de overheid, fabrieksprijzen, importeursprijzen of valutakoersen. De verkoper brengt de consument zo snel mogelijk op de hoogte van een prijswijziging en de reden hiervan. Bij een prijsstijging kan de consument de overeenkomst binnen tien dagen ontbinden, tenzij de prijsstijging het gevolg is van een wijziging in een heffing van de overheid.
3. Als een verkoper heeft aangegeven dat de prijs niet vast is, dan moet hij ook wijzigingen in het voordeel van de consument doorberekenen in de prijs.
4. Indien de verkoper in gebreke is gesteld op grond van artikel 6, maar de gestelde termijn nog niet is verstreken, dan mag alleen een prijsstijging op grond van een wijziging in een heffing door de overheid worden doorberekend.
5. Zodra de verkoper in verzuim is dan mag in geen enkele prijsverhoging worden doorberekend.
[Voor 24% gewijzigd door matthijst op 10-12-2022 18:24]
Staat er in je koopcontract dat de prijs vast is dan?matthijst schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:23:
Precies: dus tot 1 mei had je een vaste prijs, daarna niet meer.
Nota bene punt 1 bij die regels van je.
Bovenstaande is onder voorbehoud van prijswijzigingen en wijzigingen vanuit overheidswege.
[Voor 21% gewijzigd door Ophidian op 10-12-2022 18:27]
[Voor 26% gewijzigd door monica66 op 10-12-2022 18:43]
Vaag, hier staan er wat posts over:monica66 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:40:
Was het niet per 29 april @matthijst ? Die meneer met de oproep op Facebook (zie boven) heeft zijn EV op 29 april besteld en de bovenstaande clausule staat al in zijn overeenkomst schrijft hij.
Edit: Dat is trouwens wel bijzonder, want hij schrijft ook dat de oorspronkelijke verkoopprijs in september werd gehandhaafd.
Ok gast, mag wel iets vriendelijker. Veel mensen denken dat ze vaste prijs hebben, maar als de voorwaarden van toepassing zijn is dat dus al niet zo.matthijst schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:28:
Gast, ik heb de auto voor de prijs die is afgesproken gekregen.
De verkoper(s) hebben meerdere keren gezegd dat ik mazzel had dat ik 26-4 besteld had.
"Paar dagen later was ie 2000 duurder geweest."
[Voor 89% gewijzigd door matthijst op 10-12-2022 18:52]
Eea afhankelijk van precieze bewoordingen in je koopcontract dus. Maargoed, je manier van reageren hou ik niet van. Ondanks dat we het niet eens zijn kan je normaal reageren.matthijst schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 18:48:
Je snapt de voorwaarden blijkbaar niet.
Als er in je contract staat dat het een niet vaste prijs betreft, dan mogen ze verhogen. Staat dat er niet in, dan betekent dat niet dat ze het alsnog mogen omdat het inde voorwaarden van bovag staat
https://mijn.bovag.nl/act...vertijd-wat-zijn-uw-recht
[Voor 14% gewijzigd door glas86 op 10-12-2022 20:21]
Ik heb hem gewoon gekregen zonder om te vragen (wel extra op gelet).glas86 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:21:
Hebben de mensen die recht hebben op een granny lader bij de Niro EV deze ook daadwerkelijk gekregen? Vanaf een bepaalde prijslijst is deze eruit gehaald. Maar bij bestellingen daarvoor heb je er in mijn beleving wel recht op. Ik ga er in iedergeval een punt van maken mocht deze ontbreken bij mijn auto.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Auto opgehaald op 2 december en toen zei de dealer al dat ik één van de laatsten was die een granny kreeg.glas86 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:21:
Hebben de mensen die recht hebben op een granny lader bij de Niro EV deze ook daadwerkelijk gekregen? Vanaf een bepaalde prijslijst is deze eruit gehaald. Maar bij bestellingen daarvoor heb je er in mijn beleving wel recht op. Ik ga er in iedergeval een punt van maken mocht deze ontbreken bij mijn auto.
Bij het indienen van de aanvraag tot uitbetaling van de subsidie werd in rood medegedeeld dat de auto waarschijnlijk niet onder de eisen valt om voor subsidie in aanmerking te komen.monica66 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 00:29:
[Afbeelding]
Tijdens het laden gaat er ook wat verloren, dus niet heel gek dat je meer hebt geladen.geomannetje schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:51:
Vandaag thuis de Niro-EV aan de lader gehad. In iets meer dan 6 uurtjes was die klaar. Terugkijkend in de app van HomeWizardEnergy zie ik dat ik voor 68,2 kWh heb geladen! Laadpaal zit op een aparte groep. Range van de auto zit nu op 358 km. Dit zal wel met de weersomstandigheden te maken hebben, eerder rijgedrag maar dus wel heel ver onder de 460. Maar die 68,2 t.o.v. een 64,8 accu? Wijkt die kWh-meter van HomEnergy zo sterk af of moet ik het anders zien?
Think Different
20-4 besteld, 16-11 geleverd en ik heb de granny lader gewoon meegekregen.glas86 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 20:21:
Think Different
Op 28-04 besteld volgens de prijslijst februari 2022 en daarin staat bij het basismodel:geomannetje schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:29:
[...]
Auto opgehaald op 2 december en toen zei de dealer al dat ik één van de laatsten was die een granny kreeg.
Bestelling was op 22-04.
Bij mij staat het ook in het contract dat de granny erbij zit. Dus als hij ooit nog een keer geleverd gaat worden dan zal ik dat zeker controleren.MajaMestreech schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:20:
[...]
Op 28-04 besteld volgens de prijslijst februari 2022 en daarin staat bij het basismodel:
Laadkabel type 2 voor publiek laden (5 meter)
Laadkabel voor laden via wandcontactdoos
Dus leveren zullen ze.....
Je hebt ergens tussen de 5-10% laadverlies bij 11kwh laden. Hoe lager het laadvermogen, hoe groter het verlies, zie ook: https://www.autoweek.nl/a...bij-thuis-opladen-van-ev/geomannetje schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:51:
Vandaag thuis de Niro-EV aan de lader gehad. In iets meer dan 6 uurtjes was die klaar. Terugkijkend in de app van HomeWizardEnergy zie ik dat ik voor 68,2 kWh heb geladen! Laadpaal zit op een aparte groep. Range van de auto zit nu op 358 km. Dit zal wel met de weersomstandigheden te maken hebben, eerder rijgedrag maar dus wel heel ver onder de 460. Maar die 68,2 t.o.v. een 64,8 accu? Wijkt die kWh-meter van HomEnergy zo sterk af of moet ik het anders zien?
Ioniq 5 Connect+ 73kWh RWD SSG | 5670Wp PV
Inmiddels contact gezocht en antwoord gekregen met een shop. In het andere (E-Niro) topic werd het ook al benoemd, er zijn nu dakdragers leverbaar voor NiroEV 2023:Kappade schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:24:
Weet iemand toevallig hoe het zit met dakrails/dakdragers/dakkoffers op de nieuwe NiroEV?
Verschillende bronnen melden dat het (nog) niet zou kunnen waaronder 1 dealer hier in de buurt (terwijl een andere dealer in de buurt zei van wel en al uitgeleverd heeft??)
Zie ook https://www.kiaclub.nl/to...ragers-voor-niro-ev-2023/
Als ik het goed begrijp zou een dakdrager in ieder geval wel kunnen op 'de bevestigpunten'? Volgens mij zijn dat die zwarte klepjes die ik erop heb zien zitten bij de dealer.
Of gaan de (geen) veiligheid verhalen ook daarover?
De NiroEV leek mij de perfecte volgende (gezins)eauto, tot ik hier op stuitte en ook wel een dealbreaker zal zijn. 😑
Beste,
De set word als een Fixpoint ( Vaste bevestigingspunten ) set verkocht, hij word dus niet geklemd rondom de dakrails.
ik heb Hierbij een paar zelf gemaakte foto’s als voorbeeld toegevoegd
https://www.dakdragerwink...gers/kia/niro/vanaf-2022/kitset K892 is door yakima speciaal gemaakt voor de Kia Niro 2023+, Het is dus veilig om hier gebruik van te maken.
De auto specifieke kit hebben wij hier ook op locatie gemonteerd, en de dakdragers zaten enorm stevig op het dak.
[Voor 12% gewijzigd door Kappade op 06-01-2023 10:04]
Welke uitvoering heb je gereden? Het is absoluut een mooie en fijne auto om te rijden. Ik heb de auto nu een week of drie. Helaas duurt het wachten een tijd maar het is de moeite wel waard. Afhankelijk van datum bestelling kan het zomaar eind dit jaar pas worden of wellicht later nog. Kleine kanttekening daarbij is wel dat er dit jaar zoveel nieuwe EV's op de markt gaan komen dat het wellicht ook de moeite waard is om eens verder te kijken en deze auto's in de gaten te gaan houden. Tenminste als je gebruik wilt maken van de laatste techniek en ontwikkelingen de Niro werkt weliswaar met bewezen techniek en is een prima auto maar loopt technologisch gezien sterk achter. Vind je de nieuwste techniek belangrijk en ga je bijvoorbeeld veel snelladen dan zou je ook eens naar een EV6 kunnen kijken als je toch bij Kia zou willen blijven. Ik persoonlijk zou als ik een nieuwe keuze zou moeten maken voor een nieuwe EV de Niro wellicht laten staan. Bij lancering van de Niro was de prijs ook nog een belangrijk argument maar deze is nu dusdanig hoog geworden dat er ook andere auto's in beeld komen.kwdtje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 09:58:
Gisteren een proefritje gemaakt in de Niro EV en allemachtig wat was het mooi. Mijn eerste keer in een elektrische auto en het was echt een belevenis.
Dit word zeker mijn volgende auto, maar moet wel geduld hebben gezien de levertijden haha!
[Voor 37% gewijzigd door kwdtje op 08-01-2023 12:58]
Klopt, de Niro lijkt nog het meeste op een "normale" auto dat vind ik ook erg prettig niet te futuristisch zoals sommige andere merken.kwdtje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:56:
We reden in de basis versie en dat was ons betreft prima. Snelladen zal niet veel voorkomen en daarnaast vind ik (en het belangrijkste de vrouw) het ook echt een mooie auto, in tegenstelling tot de meeste EVs.
Welke andere zijn er volgens jou dan, naast de EV6?
Levertijd is ook belangrijk, ik “mag” in januari 2024 een nieuwe “uitzoeken” dus moet wel Binnen het jaar te leveren zijn.
[Voor 8% gewijzigd door glas86 op 08-01-2023 16:28]
Ik ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen. Ik herken je situatie ook wel een beetje. Het werkt net even iets anders dan ik gewend was in mijn ICE. In het EV6 topic zijn ook meerdere mensen die dit melden.Frieseteun schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:34:
Ik rij sinds eind oktober de Niro EV. Erg tevreden.
Wel een issue met de verwarming. Die blijft niet lekker op temperatuur. Dan weer te warm en blaast ie hele warme lucht en daar weer koude lucht. Gaat binnenkort naar de garage.
Heb ook dat probleem met de zombi mode. Hopelijk hebben ze daar ook snel een oplossing voor .
[Voor 23% gewijzigd door glas86 op 10-01-2023 11:56]
Gebeurde inderdaad nadat ik via de app de auto wilde voorverwarmen.glas86 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:48:
[...]
Ik ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen. Ik herken je situatie ook wel een beetje. Het werkt net even iets anders dan ik gewend was in mijn ICE. In het EV6 topic zijn ook meerdere mensen die dit melden.
Als ik het te koud heb dan zet ik hem wat warmer en is dat meestal prima. Het lukt me eigenlijk altijd wel het comfortabel te krijgen. Vaak d.m.v. het spelen met de auto mogelijkheden. Heeft volgens mij ook te maken met het type verwarming (PTC) en hoe deze werkt.
Onder welke omstandigheden liep je tegen het zombie probleem aan? Toevallig de auto remote aan het voorverwarmen want dat is in ieder geval een bekend issue.
Dat is helaas een bekend probleem en zou ook al bij Kia bekend moeten zijn. Had ergens gelezen dat er een update voor moet komen. Of dat voor de auto is of voor de app of een combi daarvan weet ik niet. De EV6 kent dit euvel ook.Frieseteun schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:01:
[...]
Gebeurde inderdaad nadat ik via de app de auto wilde voorverwarmen.
[Voor 9% gewijzigd door SwEEp3R op 10-01-2023 21:00]
Ik herken dit, kun je het resultaat laten weten van je garagebezoek ? Ik heb gisteren een aparte temperatuur logger gekocht om het probleem te kunnen laten zien aan de garage.Frieseteun schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:34:
Wel een issue met de verwarming. Die blijft niet lekker op temperatuur. Dan weer te warm en blaast ie hele warme lucht en daar weer koude lucht. Gaat binnenkort naar de garage.
Heb ook dat probleem met de zombi mode. Hopelijk hebben ze daar ook snel een oplossing voor .
Consultant - Autogek
Heeft bovenstaande betrekking op een Niro EV?matthewk schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:13:
Na alle issues die ik heb gehad heeft mijn pech een hoogtepunt bereikt: het hele dashboard en verlichting is een kerstboom en hij rijdt niet meer. Dat na 3 dagen in het buitenland, op het station.
Na de vele issues met de ruitenwissersproeiers, airbags, infotainment,... nu dit.
Nooit meer Kia... wellicht geen representatieve autoervaring maar na 3 jaar zoveel problemen hoort echt niet.
Vroeg ik mezelf ook af, aangezien er gesproken wordt over 3 jaar lijkt mij dat niet. Wellicht gaat het over de e-Niro?Mc_Smurf schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 10:37:
[...]
Heeft bovenstaande betrekking op een Niro EV?
Ik heb momenteel de instellingen zo ingesteld, bij deze instellingen wordt de cabine warm en blijft ie warm.Frieseteun schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:34:
Think Different
Dankjewel. Ik zal eens kijken hoe ze bij mij staan.sushieffer schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 16:51:
[...]
Ik heb momenteel de instellingen zo ingesteld, bij deze instellingen wordt de cabine warm en blijft ie warm.
[Afbeelding]
Instellingen staan hetzelfdeFrieseteun schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 22:23:
[...]
Dankjewel. Ik zal eens kijken hoe ze bij mij staan.
Kan een trekhaak bij de Niro EV achteraf nog worden gemonteerd? En zo ja, zowel de vaste als de afneembare trekhaak?Frieseteun schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:19:
Auto vandaag voor het issue met de verwarming naar de garage geweest. Ze hebben het nog niet kunnen oplossen omdat de Kia hotline site de hele dag uit de lucht was. Hij moet dus nog een keertje terug.
Wel trekhaak gemonteerd en navigatie laten updaten.
Blijkbaar wel. Bij de Kia dealer. Werd geadviseerd om daar te doen ( op ander forum) ivm afhankelijkheid alle elektronica en sensoren.MajaMestreech schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:39:
[...]
Kan een trekhaak bij de Niro EV achteraf nog worden gemonteerd? En zo ja, zowel de vaste als de afneembare trekhaak?
[Voor 15% gewijzigd door glas86 op 19-01-2023 08:38]
[Voor 25% gewijzigd door glas86 op 19-01-2023 09:24]
Gisteren van de Kia dealer gehoorddat dit issue bekend is bij Kia en dat er gewerkt wordt aan een oplossing.glas86 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:23:
Klopt, ik weet dat er problemen zijn maar had even niet goed voor de bril onder welke voorwaarden/scenario dit ook alweer van toepassing was. Ik heb ondertussen mijn lesje wel geleerd en gebruik de optie niet meer tot er een fix is. Is dit eigenlijk al wel officieel bekend en werkt Kia ook daadwerkelijk aan een fix of roept iedereen maar wat?
Zou toch niet heel spannend moeten zijn voor Kia om dit op te lossen en via OTA naar de auto te pushen. Ben me natuurlijk wel bewust van het feit dat een software aanpassing uitvoerig getest moet worden voordat je deze live gaat zetten.
Goed om te horen, ben benieuwd of we daarvoor naar de garage moeten of dat het via OTA geregeld kan worden of wellicht is het een bug in de app en is het een kwestie van het uitbrengen van een nieuwe versie.Frieseteun schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 12:27:
[...]
Gisteren van de Kia dealer gehoorddat dit issue bekend is bij Kia en dat er gewerkt wordt aan een oplossing.
Ik had geinformeerd bij de dealer. Het kan, maar kost 300 euro extra omdat er geen trekhaak voorbereiding is (ze moesten kabels trekken). Vanwege de kosten uiteindelijk dakdragers gekocht.MajaMestreech schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 20:39:
[...]
Kan een trekhaak bij de Niro EV achteraf nog worden gemonteerd? En zo ja, zowel de vaste als de afneembare trekhaak?
Die 300 euro kost momenteel ongeveer 12 weken in de fabriek... (Verschil tussen geen trekhaak en wel trekhaak voorbereiding vanuit fabriek)slordervos schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:22:
[...]
Ik had geinformeerd bij de dealer. Het kan, maar kost 300 euro extra omdat er geen trekhaak voorbereiding is (ze moesten kabels trekken). Vanwege de kosten uiteindelijk dakdragers gekocht.
[Voor 9% gewijzigd door Coffee op 19-01-2023 21:33]
Coffee
Coffee
De Nederlandse Kia importeur heeft dit eruit gehaald.Coffee schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:54:
Juist, Ja. Net zo'n Quechua tentje dus? Da's wel jammer, maar aan de andere kant leg ik er nooit echt iets op. Vreemd van die warmtepomp, want dat was geen optie bij bestellen!
Is hier een bron van? Ik ben oprecht benieuwd. Er zitten hier namelijk een aantal mensen echte MEGA lang te wachten op hun Niro EV (maart/april 2022 besteld), en wellicht is de trekhaak de factor?Mc_Smurf schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:56:
[...]
Die 300 euro kost momenteel ongeveer 12 weken in de fabriek... (Verschil tussen geen trekhaak en wel trekhaak voorbereiding vanuit fabriek)
Dat zou zomaar kunnen, op basis van deze informatie kun je er in het ergste geval zo drie maanden bij op tellen. Dan zit je al snel op een levertijd van een jaar of langer. Ik had geen trekhaak en besteld begin maart 2022 en uiteindelijk is 14-12 de auto geleverd door de dealer. Dan zit je al op 9 maanden.TCMR schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:49:
[...]
Is hier een bron van? Ik ben oprecht benieuwd. Er zitten hier namelijk een aantal mensen echte MEGA lang te wachten op hun Niro EV (maart/april 2022 besteld), en wellicht is de trekhaak de factor?
[Voor 12% gewijzigd door glas86 op 23-01-2023 15:52]
Nee hoor, 28 april besteld zonder trekhaak en op 07-01 nog geen VIN bekend. Belofte levering nu eind februari/begin maart, echter ik hou meer rekening met half april. Dus zoals de reclame aangeeft: bijna 364 dagenTCMR schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:49:
[...]
Is hier een bron van? Ik ben oprecht benieuwd. Er zitten hier namelijk een aantal mensen echte MEGA lang te wachten op hun Niro EV (maart/april 2022 besteld), en wellicht is de trekhaak de factor?
Kan geen bron op papier geven.. Het komt in ieder geval via 3 verschillende kanalen bij mij.TCMR schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:49:
[...]
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details