Het grote Niro EV topic

Pagina: 1 ... 25 26 Laatste
Acties:

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:15
Eind vorige jaar de K&N VF2072 besteld (luchtfilter, wasbaar). Deze staat op de site als toepasbaar voor onze EV's. Helaas past deze niet.

Ik krijg nu een VF2075 toegestuurd als vervanging (in backorder) nadat ik de OEM had nagemeten voor ze. Zal het laten weten of deze past. Zeker met de prijzen van de dealer, heb je dat na 1,5x er al uit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppy42
  • Registratie: Juli 2021
  • Niet online
Op YT staan filmpjes van Danny Riskit, die een K&N VF2085 plaatst in een hybride Niro 2023. Die lijkt goed te passen, maar is qua afmeting wel iets groter dan de 2075...

Ben zelf ook aan het kijken hiernaar, dus benieuwd naar jouw ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebrande
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-04 09:50
WillemD61 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 13:42:
[...]

Hoezo persoonlijk? Niet gewoon elke 30.000 km zoals iedereen?
KM stand wordt volgens mij uitgelezen via Kia Connect, als je daar toestemming voor hebt gegeven.
Tja, mijn eerste keer zo'n nieuwe auto, dus als ik lees: persoonlijk onderhoudsschema, dan neem ik even aan dat ik er actief aan herinnerd wordt als ik weer aan de beurt ben..
Maar dan moet hij wel ergens van uit gaan. Bij 15.k is de teller in de auto gereset en op 'bij elke 30 k' gezet.. nooit meer aan gedacht, dus.. bij 45. k kreeg ik de melding. :X

Heeft iedereen dat hier zelf bijgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebrande
Source90 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Ik heb nu wel weer een nieuw euveltje ontdekt; apart geluid bij het accelereren. Ben nog aan het proberen om het op video/geluid te krijgen. Maakt niet uit of het vanuit stilstand of van 50-70 is bijvoorbeeld. Zodra het pedaal wordt ingedrukt hoor je een bepaald geluid wat wij nog niet eerder hebben gehoord.
Ik heb een paar maanden geleden bij dealer naar laten horen, maar uiteraard was er toen weer net niks aan de hand.. een metaal achtig geluid, tijdens acceleratie, inderdaad. Volgens mij ook wanneer tijdens 'remmen op de motor' .. Dus toen helaas niks gevonden en het is onderhand ook zelf weer weggegaan. Mijn eerste hypothese was dat er roestvorming was opgetreden bij de remmen, (zo klonk het..) maar dat was het niet, volgens mij..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Wiebrande schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 18:28:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden bij dealer naar laten horen, maar uiteraard was er toen weer net niks aan de hand.. een metaal achtig geluid, tijdens acceleratie, inderdaad. Volgens mij ook wanneer tijdens 'remmen op de motor' .. Dus toen helaas niks gevonden en het is onderhand ook zelf weer weggegaan. Mijn eerste hypothese was dat er roestvorming was opgetreden bij de remmen, (zo klonk het..) maar dat was het niet, volgens mij..
Roestvorming op de remmen laat zich verwijderen door de auto-hold knop lang ingedrukt te houden, daarmee activeer je "schijfreiniging", wat betekent dat hij de komende 10 keer remmen NIET regeneratief remt, maar alléén op de echte remmen. Paar keer stevig remmen en je remmen zijn weer schoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebrande
ocaj schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:04:
[...]

Roestvorming op de remmen laat zich verwijderen door de auto-hold knop lang ingedrukt te houden, daarmee activeer je "schijfreiniging", wat betekent dat hij de komende 10 keer remmen NIET regeneratief remt, maar alléén op de echte remmen. Paar keer stevig remmen en je remmen zijn weer schoon :)
Ja, klopt! Zo wist ik ook snel dat het niet door de remmen kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Heb het een paar keer geprobeerd op te nemen met de audiorecorder en camera van mijn telefoon, helaas pakt hij het geluid niet op.
Binnenkort maar weer naar de dealer. Had iemand hier al een afspraak voor staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12:55
Ik vroeg me af of iemand kan uitleggen wat de exacte functie is van de verstelbare achterbank. Deze heeft twee standen. Snap wel dat je bij de ene stand wat rechterop zit maar meer ook niet. Ben benieuwd wat de gedachten van Kia hierover is geweest.

Zou dit te maken kunnen hebben dat je dan iets meer hoekigere spullen kunt vervoeren omdat de bank rechter staat.

Zoeken op dit forum en de handleiding van de auto hebben niet geholpen.

[ Voor 24% gewijzigd door glas86 op 09-03-2025 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:56
van de enkele keer dat ik achterin m'n eigen auto heb gezeten viel me direct op dat die meest rechte stand de standaard is, en die lagere stand is echt alleen fijn als je je ogen dicht wil doen is mijn ervaring. In dat geval is het erg fijn dat je niet zo recht op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick28
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 10-03 19:07
Source90 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 10:47:
[...]

Ik heb aangegeven dat dit een bekend probleem is bij Kia dealers in België en dat de technische expert van Kia België hier ook voor langs was geweest (bij die dealers). Daar was het probleem opgelost met het vervangen van de draadarmen (voor) en draagarmrubbers (achter).
Allemaal onder garantie.

Bij mij zijn toen, na meermaals contact tussen mijn dealer, Kia Nederland en de dealer in België, ook de draagarmrubbers vervangen. Voor kraakte hij nog, waarna ook de gehele draagarmen voor (kennelijk is dat één geheel voor) zijn vervangen. Sinds oktober/november 2024 rijden wij blij rond zonder enig gekraak.

***members only***

Ik heb nu wel weer een nieuw euveltje ontdekt; apart geluid bij het accelereren. Ben nog aan het proberen om het op video/geluid te krijgen. Maakt niet uit of het vanuit stilstand of van 50-70 is bijvoorbeeld. Zodra het pedaal wordt ingedrukt hoor je een bepaald geluid wat wij nog niet eerder hebben gehoord.
Ben blij dat het bij jou ook is opgelost dat kraken.
Het is nu een aantal maanden geleden en het geluid is niet meer terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 16:22
Vraagje. Weet iemand of de Kia Smart Charging app al werkt met de Niro EV? Het schijnt dat daar een software update voor is. Bij EV3 6 en 9 is de functionaliteit standaard aanwezig.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciej123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-05 13:39
Henk1023 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:00:
Vraagje. Weet iemand of de Kia Smart Charging app al werkt met de Niro EV? Het schijnt dat daar een software update voor is. Bij EV3 6 en 9 is de functionaliteit standaard aanwezig.
Helaas, ik heb de app geprobeerd, je kunt alleen de EV3, 6 en 9 selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
Henk1023 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:00:
Kan die app meer dan de ANWB Slim laden app? Deze laatste werkt wel met de Niro EV. Houdt rekening of je thuis laad en zal alleen daar op een zo gunstig mogelijk moment gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
smartsys schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Kan die app meer dan de ANWB Slim laden app? Deze laatste werkt wel met de Niro EV. Houdt rekening of je thuis laad en zal alleen daar op een zo gunstig mogelijk moment gaan laden.
Ga ik checken. Dank voor de tip.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46
Een aantal weken geleden is bij een onderhoudsbeurt de software van mijn Niro EV geüpdatet. Sindsdien gaat mijn navigatie er standaard van uit dat ik bij een lage batterijstand onderweg wil stoppen om te laden en neemt dit mee in de routeplanning. Weet iemand of dit instelbaar is?
Het vervelende is namelijk dat ie dit ook al doet als ik zonder te laden nog 50km bereik over hou op de plaats van de eindbestemming!

[ Voor 4% gewijzigd door Ronald Koeman op 23-03-2025 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:27
Lijkt erop dat bij de update het vinkje is aangezet om via laadpalen te rijden. In dat geval even via het scherm een nieuwe route plannen waarbij je dat vinkje uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
carlob schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:57:
Lijkt erop dat bij de update het vinkje is aangezet om via laadpalen te rijden. In dat geval even via het scherm een nieuwe route plannen waarbij je dat vinkje uit kunt zetten.
Dit vinkje heb ik nog nooit gezien....waar staat die?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carlob
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:27
Via het scherm (dus niet op spraak) een nieuwe route plannen waarbij je dat vinkje uit kunt zetten. Staat vlak boven de beschikbare routes (uit mijn hoofd want heb het een paar weken geleden op die manier uitgezet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-05 22:38
Ronald Koeman schreef op zondag 23 maart 2025 @ 08:29:
Een aantal weken geleden is bij een onderhoudsbeurt de software van mijn Niro EV geüpdatet. Sindsdien gaat mijn navigatie er standaard van uit dat ik bij een lage batterijstand onderweg wil stoppen om te laden en neemt dit mee in de routeplanning. Weet iemand of dit instelbaar is?
Het vervelende is namelijk dat ie dit ook al doet als ik zonder te laden nog 50km bereik over hou op de plaats van de eindbestemming!
Klopt hier heb ik al eens een opmerking over gemaakt. Kan best irritant zijn als je nog met de beschikbare lading op je eindbestemming komt. Ik heb geen idee vanaf hoeveel nog resterende kilometers de navigatie dit gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:55
Het lijkt er op dat de navigatie wil dat je met 30% resterende acculading op bestemming aan komt. Het is echt wel heel conservatief afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
me_mrtn schreef op maandag 24 maart 2025 @ 07:58:
Het lijkt er op dat de navigatie wil dat je met 30% resterende acculading op bestemming aan komt. Het is echt wel heel conservatief afgesteld.
Als het een vakantie bestemming is waar je binnen 30km echt moet gaan zoeken naar een laadpaal ben je blij met die 100 tot 150km bereik. Je kunt natuurlijk ook altijd gewoon doorrijden en de navi negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:55
smartsys schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:20:
[...]

Als het een vakantie bestemming is waar je binnen 30km echt moet gaan zoeken naar een laadpaal ben je blij met die 100 tot 150km bereik. Je kunt natuurlijk ook altijd gewoon doorrijden en de navi negeren.
Het is gewoon wat onhandig. Op zich gebruik ik de spraakassistent best veel om te navigeren, want dat de herkenning werkt best goed! Maar als de auto conservatief navigeert, gaat de accu toch voorverwarmen en gaat je verbruik ook weer omhoog.

First world problems. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerZ
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-03 11:04
Het navigatie systeem stuurt je bij ca 30% rest acculading naar het dichtsbijzijnde oplaadpunt. Dat oplaadpunt wordt als " tussenbestemming" ingesteld.
Heel irritant als je de navigatie hebt ingesteld naar een adres dat je met de nog aanwezige acculading probleemloos kunt bereiken. De enige mogelijkheid om je gewenste eindpunt direct te kunnen bereiken is dan Waz of Google Maps te gebruiken. Heel irritant zeker al je aan het navigeren bent in een onbekend gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henk1023
GerZ schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:04:
Het navigatie systeem stuurt je bij ca 30% rest acculading naar het dichtsbijzijnde oplaadpunt. Dat oplaadpunt wordt als " tussenbestemming" ingesteld.
Heel irritant als je de navigatie hebt ingesteld naar een adres dat je met de nog aanwezige acculading probleemloos kunt bereiken. De enige mogelijkheid om je gewenste eindpunt direct te kunnen bereiken is dan Waz of Google Maps te gebruiken. Heel irritant zeker al je aan het navigeren bent in een onbekend gebied.
Bij de Niro vraagt de navigatie of je de geadviseerde laadstops wil toevoegen bij het plannen van een route. Dit kun je weigeren.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Vraagje: Gebruikt iemand de V2L adapter wel eens? Ik hoor dat deze indien in de laadpoort gestoken capaciteit van de tractie accu opslokt zelfs als er niets op aangesloten zit. Heeft iemand hier ook ervaring mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erZJ1-O8MT7QxdpReYnrOkWcZds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCh9EdsLn3iVYql7yWog2yMl.jpg?f=fotoalbum_large

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 21:44
Henk1023 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:33:
Vraagje: Gebruikt iemand de V2L adapter wel eens? Ik hoor dat deze indien in de laadpoort gestoken capaciteit van de tractie accu opslokt zelfs als er niets op aangesloten zit. Heeft iemand hier ook ervaring mee?[Afbeelding]
Indien de V2L actief is, is er een constant verbruik van rond de 300W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

bruneelm schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:16:
[...]

Indien de V2L actief is, is er een constant verbruik van rond de 300W
Dat is inderdaad de AC-DC omvormer. Hetzelfde verbruik zie je met het laden (buiten evt. nog het opwarmen van de accu bij koud weer).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
Henk1023 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Bij de Niro vraagt de navigatie of je de geadviseerde laadstops wil toevoegen bij het plannen van een route. Dit kun je weigeren.
Dit kan dus alleen als je handmatig de bestemming invoert, via spraak krijg je deze optie niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ronald Koeman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 00:15:
[...]

Dit kan dus alleen als je handmatig de bestemming invoert, via spraak krijg je deze optie niet.
Als je de optie eenmalig aanpast bij een route plannen via het scherm dan berekent hij de routes daarna op de manier zoals ingesteld (met laadstops of zonder laadstops).

Het enige wat hij altijd blijft doen is regelmatig tijdens een route klagen dat 'de eindbestemming niet bereikt kan worden zonder te laden' en vragen of je wil navigeren naar een laadstation. Dit is volgens mij niet uit te zetten.

Jammer eigenlijk want het zou fijn zijn om deze functionaliteit te gebruiken maar is nu veel te conservatief ingesteld. Ik zou liever minder maar dan wel langere laadstops hebben en ook in kunnen stellen met welk batterij% je aankomt op je bestemming maar dit is niet in te stellen.

[ Voor 39% gewijzigd door [BoSS] op 31-03-2025 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00

TrekDr0p

QR niet scannen

Source90 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 14:33:
Eind vorige jaar de K&N VF2072 besteld (luchtfilter, wasbaar). Deze staat op de site als toepasbaar voor onze EV's. Helaas past deze niet.

Ik krijg nu een VF2075 toegestuurd als vervanging (in backorder) nadat ik de OEM had nagemeten voor ze. Zal het laten weten of deze past. Zeker met de prijzen van de dealer, heb je dat na 1,5x er al uit :')
Had je de 2075 al geplaatst? Ben namelijk wel benieuwd, want wil ook mijn filter zelf vervangen of tijdens de 50k beurt om te kijken of die natte hondengeur weggaat.

Ik weet niet of meer mensen er last van hebben, maar heb nu sinds 2 weken dat ik niet meer het geluid hoor over mijn speakers, maar gewoon uit mijn telefoon als ik iemand wil bellen. Of als ik gebeld word.

Heeft iemand een oplossing, of ligt het waarschijnlijk aan mijn telefoon? Kan vanavond wel even proberen met een telefoon van mijn kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecure
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:08
Vanmorgen voor de 2e keer sinds ik de niro EV heb (nu een jaar) alle voorkeurzenders weg. Hebben anderen dit probleem ook weleens?

Tevens een mail gestuurd naar de dealer ivm het nog steeds niet kunnen updaten, zowel via de stick als ota. De laatste update is van maart 24.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• KerstRunner
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17:11
Hallo allen.

Ik kom vanaf nu ook meelezen.

Vanmiddag gloednieuwe Kia Niro EV uit 2025 in ontvangst genomen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZMsN1YnfJ5mFH5rNHDNNKkNm4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kR2VZu2dB41MSnza1iv5tpMb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henk1023
KerstRunner schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 17:16:
Hallo allen.

Ik kom vanaf nu ook meelezen.

Vanmiddag gloednieuwe Kia Niro EV uit 2025 in ontvangst genomen!
[Afbeelding]
Welkom en gefeliciteerd ;w

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:51
Vrijdag heb ik bij een openbare laadpaal naast mijn werk geladen. Toen ik terug kwam, was de spanning van de laadpaal. Ik kon dus ook niet goed afmelden met de druppel. Nu probeer ik thuis te laden en krijg ik steeds de melding: [fout] Kan niet starten met opladen. Controleer de status van uw voertuig.
Ik constateerde dat de 12v accu maar net 12v had, dus vrij laag. Ik heb de 12v accu nu een tijdje aan een acculader, maar het opladen van de auto werkt nog niet. 12v accu ook al even afgekoppeld, maar het werkt nog niet. Heeft iemand dit ook eens gehad en wat was dan het probleem en hoe is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Ik herinner me vaag iets van het reset knopje onder je volume knop wat je kan indrukken, dat al geprobeert? Het is een plat klein knopje wat niet uitsteekt, je moet een pen oid gebruiken om het in te drukken. Ik meen dat ik dat eens heb gedaan ivm een defecte laadpaal (thuis) en de auto die daar ook enigszins van slag van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
MrRobin schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 15:57:
Ik herinner me vaag iets van het reset knopje onder je volume knop wat je kan indrukken, dat al geprobeert? Het is een plat klein knopje wat niet uitsteekt, je moet een pen oid gebruiken om het in te drukken. Ik meen dat ik dat eens heb gedaan ivm een defecte laadpaal (thuis) en de auto die daar ook enigszins van slag van was.
Ik heb dit geprobeerd, maar dit heeft helaas niet geholpen. Misschien is de vergrendeling voor de stekker niet in orde. Je hoort hem wel klikken, maar dan komt de storingsmelding. Maandag maar even naar de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

@Guido1985 heb je al geprobeerd om hem aan een snellader op te laden? Als dat wel lukt is de AC-DC on-board charger waarschijnlijk kapot of in storing. Dat is ook de reden dat de laadpaal waar hij aan hing ook in storing is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
[BoSS] schreef op zondag 6 april 2025 @ 06:25:
@Guido1985 heb je al geprobeerd om hem aan een snellader op te laden? Als dat wel lukt is de AC-DC on-board charger waarschijnlijk kapot of in storing. Dat is ook de reden dat de laadpaal waar hij aan hing ook in storing is gegaan.
Vanmorgen aan de snellader gedaan en dat werkte wel. Daarna aan de ac lader op mijn werk en die werkt ook. Erg vreemd.
Nu zijn er twee opties:
De lader die in storing was gegaan voor mijn werk, hield misschien het laden tegen omdat de laadsessie niet correct was afgesloten met de druppel. (Deze betreffende laadpaal stond vanmorgen wel weer aan. )
Of mijn laadpaal thuis heeft kuren. Vanmiddag maar even proberen thuis.

Update: thuisladen werkt nu ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18:00
Sinds we onze Niro EV hebben, piept de sensor voor de gordel in het midden van de achterbank, zelfs al zit er niemand of er zit iemand naast. We hebben daarom de gordel maar altijd vastzitten. Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:02
GvNL schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:22:
Sinds we onze Niro EV hebben, piept de sensor voor de gordel in het midden van de achterbank, zelfs al zit er niemand of er zit iemand naast. We hebben daarom de gordel maar altijd vastzitten. Is dit een bekend probleem?
Hier inderdaad hetzelfde probleem, en dezelfde oplossing ;)

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
Knippert bij ons even rood maar piept niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
GvNL schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:22:
Ik heb dit tijdelijk gehad maar verdween ook zomaar weer. Volgens mijn dealer zit er in het midden geen sensor, wel knippert het rode gordelverklikkerlampje even maar houdt na pakweg 30 seconden op.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 18:33

mv1

Gelukkig net aan gered om bij een lader te komen.. wat een stress..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_h4dE6xQT0mFKmp1Z6so5wdoC8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6zQhU6U8GR4BhUv0X3hXQKO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_0kQugc1P6hVQP3NqsiEeYndSQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cO4BtVXrYJmJP2m7f1NkwKfR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciej123
mv1 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:58:

[Afbeelding][Afbeelding]
Vaak ben je te bang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Hahaha viel gelukkig idd wel mee uiteindelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Had je hierbij ook last van de auto die alarmen liet gaan "accu bijna op" of iets dergelijks? Heb ook wel eens gehoord dat de auto bij bepaald percentage (zou best eens 0% kunnen zijn) nog maar max 60 km/h wil en maar langzaam optrekt, maar nog nooit zelf gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marciej123
MrRobin schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:41:
Had je hierbij ook last van de auto die alarmen liet gaan "accu bijna op" of iets dergelijks? Heb ook wel eens gehoord dat de auto bij bepaald percentage (zou best eens 0% kunnen zijn) nog maar max 60 km/h wil en maar langzaam optrekt, maar nog nooit zelf gezien
Onder de 15% gaat ie wel in een soort van schildpad modus, langzaam optrekken etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

Predator

Suffers from split brain

YouTube: I drove Kia Niro EV until the battery died

Hij is nog ver geraakt nadat hij op 0 stond.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
(Bij mij) ging de media/infotainment uit, stoelverwarming en airco uit en kreeg ik melding van laag accu niveau. Was ook met een kilometer range of 15 op de accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
TrekDr0p schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Had je de 2075 al geplaatst? Ben namelijk wel benieuwd, want wil ook mijn filter zelf vervangen of tijdens de 50k beurt om te kijken of die natte hondengeur weggaat.

Ik weet niet of meer mensen er last van hebben, maar heb nu sinds 2 weken dat ik niet meer het geluid hoor over mijn speakers, maar gewoon uit mijn telefoon als ik iemand wil bellen. Of als ik gebeld word.

Heeft iemand een oplossing, of ligt het waarschijnlijk aan mijn telefoon? Kan vanavond wel even proberen met een telefoon van mijn kinderen.
Heeft even geduurd, heb hem vandaag ontvangen. De 2085 is toegestuurd. Zal vanavond passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:22

Freak187

geen

marciej123 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:54:
[...]

Onder de 15% gaat ie wel in een soort van schildpad modus, langzaam optrekken etc.
Nee, onder de 15% krijg je alleen de melding dat de accuspanning laag is. Maar hij gaat niet in turtle mode.

Dat is pas onder de 5% volgens mij. Zover heb ik het nog niet laten komen, mijn vrouw wel. Reed prima volgens haar. 8)7

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
mv1 schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:58:

[Afbeelding][Afbeelding]
Netjes hoor, bijna 350 km en zo te zien haalde je ook de maximale laadsnelheid bij de snellader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

glas86 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 09:32:
[...]

Netjes hoor, bijna 350 km en zo te zien haalde je ook de maximale laadsnelheid bij de snellader.
Ja inderdaad! Die bijna 350km is op basis van tot 80% geladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
@TrekDr0p , de VF2085 past inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Ik heb tot aan de lader geen snelheids limieten gehad. Wel meerdere warnings dat de accu bijna leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Freak187 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 16:40:
[...]

Nee, onder de 15% krijg je alleen de melding dat de accuspanning laag is. Maar hij gaat niet in turtle mode.

Dat is pas onder de 5% volgens mij. Zover heb ik het nog niet laten komen, mijn vrouw wel. Reed prima volgens haar. 8)7
Batterij was onder de 5% maar geen last van turtle mode. Heb geen snelheidslimieten gemerkt. Laatste stukje kon ik gewoon 100km pu op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
mv1 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 14:57:
[...]

Batterij was onder de 5% maar geen last van turtle mode. Heb geen snelheidslimieten gemerkt. Laatste stukje kon ik gewoon 100km pu op de snelweg.
Is het infotainment systeem al uitgegaan? Bij mij ging alle media uit, maar is al weer twee jaar geleden met wat updates verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Source90 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 18:08:
[...]

Is het infotainment systeem al uitgegaan? Bij mij ging alle media uit, maar is al weer twee jaar geleden met wat updates verder.
Nope, helemaal geen beperkingen. Dat verbaasde me wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
Wij laden meestal wel op voordat we bij 15% (= turtle modus) zitten, maar ik kan me 1 keer herinneren dat ik met <15% reed en bij 130 op de cruise control merkte ik dat hij bij hellingen (viaducten etc) soms even terugzakte naar 125km/h terwijl hij normaal de snelheid daar netjes aanhoudt.
Ook heb ik de indruk dat er net wat minder power beschikbaar is als je even snel wil invoegen/inhalen.

Bij normaal gebruik merk je er inderdaad nauwelijks iets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys
Ik heb wel het idee dat er zeker geen 200PK meer beschikbaar is als de accu onder de 15% komt.
Ik ervaar het een beetje als het verschil tussen overschakelen naar ECO modus wanneer je SPORT gewend bent. Versnellen gaat aanzienlijk minder vlot, maar zeker op 80km wegen is er nog prima met de auto te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Weet iemand hoe je kan controleren wat de degradatie van je batterij pakket is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
MrRobin schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 21:56:
Weet iemand hoe je kan controleren wat de degradatie van je batterij pakket is?
accudegradatiecheck laten doen door een erkende specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Ik heb een bagagerek/Hondenrek opgehaald, helaas zonder handleiding.
Online bar weinig te vinden over de handleiding behalve onderstaande. Iemand die dit rek heeft en wellicht wat detail foto’s kan maken?

De twee steunen aan de bovenkant lijken gewoon “los” te zitten op de foto met hond, zitten ook twee gaten in die niet benut worden (zo lijkt). Klopt dat?

Ben specifiek op zoek naar info of het klopt dat de achter stoelen in de voorste positie moeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6aCDe_OWGLaTokOHSvS8svc6TBM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Pkpv9jlAi7Wwny64QVoCr7qr.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2go5Vl4sFW7bCdFhYJblU2TxrfA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NCTSuNS8IW7DpLMpD9wWwqzF.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 22-04-2025 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:15
Ik heb een vraag over gepland opladen. In de app heb ik ingesteld dat ik morgen om 16.30u weer weg wil en dat de daluren tussen 9.00u en 16.00u zijn. De accu stond op 28%.

Nu verwacht ik dat de auto morgenochtend begint met laden (als de zonnepanelen leveren), maar gek genoeg begon hij meteen te laden toen ik de stekker er in stopte vanavond. Ik heb alles afgekoppeld, de app opnieuw ingesteld en laten versturen naar de auto, maar dat hielp niet. Enig idee wat ik fout doe?

Edit; foutje in de tekst aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door arvidbeheerder op 24-04-2025 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRobin
Hoe laat was vanochtend? Als dat na 9 uur is dan lijkt het me niet vreemd dat die gelijk begint met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
MrRobin schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:31:
Hoe laat was vanochtend? Als dat na 9 uur is dan lijkt het me niet vreemd dat die gelijk begint met laden.
Foutje in mijn tekst, ik plugde hem vanavond in rond 17.30u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
arvidbeheerder schreef op donderdag 24 april 2025 @ 21:28:
Ik heb een vraag over gepland opladen. In de app heb ik ingesteld dat ik morgen om 16.30u weer weg wil en dat de daluren tussen 9.00u en 16.00u zijn. De accu stond op 28%.

Nu verwacht ik dat de auto morgenochtend begint met laden (als de zonnepanelen leveren), maar gek genoeg begon hij meteen te laden toen ik de stekker er in stopte vanavond. Ik heb alles afgekoppeld, de app opnieuw ingesteld en laten versturen naar de auto, maar dat hielp niet. Enig idee wat ik fout doe?

Het zal wel niet. Toevallig de auto nog op wintertijd staan? Wordt namelijk niet automatisch aangepast. Geen idee of het impact heeft op gepland laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
glas86 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 10:30:
[...]

Het zal wel niet. Toevallig de auto nog op wintertijd staan? Wordt namelijk niet automatisch aangepast. Geen idee of het impact heeft op gepland laden.
Die heb ik met de hand idd goed gezet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WillemD61
  • Laatst online: 08-05 20:28

Heb je "alleen op daluren" gekozen of "met voorkeur op daluren" ? (ik heb de engelse tekst dus het heet mogelijk iets anders)
Mijn ervaring is dat "met voorkeur op daluren" niet werkt. Dan begint het laden onmiddelijk. Dit is ook lang geleden al als probleem aangemeld bij KIA (maar die lijken er niets mee te doen).
Dus je moet altijd kiezen voor "alleen op daluren".

Volgens de handleiding zou "met voorkeur op daluren" wel op de goede tijd moeten beginnen, dus bij begin van daluren, maar als het gewenste laadpercentage nog niet bereikt is bij einde van daluren zou deze door moeten gaan met laden, terwijl "alleen op daluren" sowieso bij einde daluren moet stoppen. Zoals gezegd, werkt dus niet goed. "Alleen daluren" werkt wel, maar je moet dan zelf controleren of het gewenste niveau bereikt is en eventueel nog extra bijladen.

[ Voor 21% gewijzigd door WillemD61 op 25-04-2025 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
WillemD61 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:59:
[...]

Heb je "alleen op daluren" gekozen of "met voorkeur op daluren" ? (ik heb de engelse tekst dus het heet mogelijk iets anders)
Mijn ervaring is dat "met voorkeur op daluren" niet werkt. Dan begint het laden onmiddelijk. Dit is ook lang geleden al als probleem aangemeld bij KIA (maar die lijken er niets mee te doen).
Dus je moet altijd kiezen voor "alleen op daluren".

Volgens de handleiding zou "met voorkeur op daluren" wel op de goede tijd moeten beginnen, dus bij begin van daluren, maar als het gewenste laadpercentage nog niet bereikt is bij einde van daluren zou deze door moeten gaan met laden, terwijl "alleen op daluren" sowieso bij einde daluren moet stoppen. Zoals gezegd, werkt dus niet goed. "Alleen daluren" werkt wel, maar je moet dan zelf controleren of het gewenste niveau bereikt is en eventueel nog extra bijladen.
Hij staat op bij voorkeur, ik ga het eens met alleen daluren proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Er is een nieuwe update voor Navigatiekaart en Software beschikbaar om te downloaden via de Navigatie updater.
Nu ben ik al 2 jaar aan het uitzoeken/wachten om dit via OTA te downloaden en installeren. Dit zou geactiveerd moeten worden via de KIA Connect Store en dan naar betaalde OTA Updates. Echter ik kan die optie niet vinden in mijn KIA Connect Store. IS dit iemand wel gelukt?

Zo ja, wat moet je dan betalen? Hier staat beschreven dat je 2 OTA updates gratis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
Ik heb ooit 1 keer een update over the air gekregen, maar dat is al heel lang geleden (kaart-versie van juli 2024). Als ik handmatig wil downloaden heb ik het Model Year ("MYxx") nodig van de auto.
Waar vind ik dat?

Ik vond op deze site een lijstje hoe je dat uit het VIN-nummer kunt halen: https://www.kiaownersclub...d-out-your-my-year.63619/

Maar dat is gek. De 10e positie van mijn VIN-nummer is een P, volgens dit lijstje MY23, echter mijn auto is van augustus 2022. Dat lijkt dus ook niet te kloppen. Of lopen de model-jaren niet gelijk op met het bouwjaar?

Ik wil voorkomen dat ik een poging doe om de verkeerde software in de auto te laden. Of is de auto op een of andere manier beveiligd en zal hij alleen software proberen te laden die overeenkomt met het juiste model van de auto zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemD61
  • Laatst online: 08-05 20:28
MajaMestreech schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 22:23:
Er is een nieuwe update voor Navigatiekaart en Software beschikbaar om te downloaden via de Navigatie updater.
Nu ben ik al 2 jaar aan het uitzoeken/wachten om dit via OTA te downloaden en installeren. Dit zou geactiveerd moeten worden via de KIA Connect Store en dan naar betaalde OTA Updates. Echter ik kan die optie niet vinden in mijn KIA Connect Store. IS dit iemand wel gelukt?

Zo ja, wat moet je dan betalen? Hier staat beschreven dat je 2 OTA updates gratis krijgt.
Als de OTA niet meer werkt kan je de update alsnog gratis via een usb stick installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocaj
  • Niet online
ocaj schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 07:50:
Ik heb ooit 1 keer een update over the air gekregen, maar dat is al heel lang geleden (kaart-versie van juli 2024). Als ik handmatig wil downloaden heb ik het Model Year ("MYxx") nodig van de auto.
Waar vind ik dat?
Follow-up:
- In de download-map van de update-software staat bij elke download een bestand dat eindigt op .ver en daarin staat versie-informatie. Versienummers van MY22 beginnen met DE_E_22.EUR.S5W, Versienummer van MY23 beginnen met SG2_E.EUR.S5W
- Mijn Niro uit aug-22 heeft kennelijk modeljaar 23
- Ik heb dus de laatste kaart-update gedownload, maar die is helaas identiek aan wat er op de auto staat. Kennelijk is een kaart van juli 2024 nog niet aan vervanging toe (dat is even wennen, in mijn vorige auto zat een ingebouwde TomTom en die kreeg elke 3 maanden een kaart-update).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
WillemD61 schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 09:11:
[...]

Als de OTA niet meer werkt kan je de update alsnog gratis via een usb stick installeren.
ik doe dit dus al 2 jaar via een USB stick omdat ik OTA niet aan het werken krijg. Dat was ook mijn vraag om dit wel aan het werken te krijgen. Geen punt hoor, want via USB stick werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
ocaj schreef op zaterdag 26 april 2025 @ 10:59:
[...]

Follow-up:
- In de download-map van de update-software staat bij elke download een bestand dat eindigt op .ver en daarin staat versie-informatie. Versienummers van MY22 beginnen met DE_E_22.EUR.S5W, Versienummer van MY23 beginnen met SG2_E.EUR.S5W
- Mijn Niro uit aug-22 heeft kennelijk modeljaar 23
- Ik heb dus de laatste kaart-update gedownload, maar die is helaas identiek aan wat er op de auto staat. Kennelijk is een kaart van juli 2024 nog niet aan vervanging toe (dat is even wennen, in mijn vorige auto zat een ingebouwde TomTom en die kreeg elke 3 maanden een kaart-update).
Er is volgens mij voor de Niro-ev nog geen update. Alleen nog voor auto's met de ccnc hardware (EV3 en EV9?): https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeList.

in Amerika is er al wel een update zo te zien: https://update.kia.com/US/EN/updateNoticeView/aLl0Hw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marciej123

je kan kiezen voor 'daluren hebben prioriteit' of 'alleen in daluren', dit maakt ook nog verschil.
Kijk tevens eens op het schema in de auto ipv via de App, de app lijkt mij nog wel eens niet goed te werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 20:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RB5ZvuZIzVX-pgBYGcnTDrDoiII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSlP4p2zlDdntrDUcGDi80da.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand mij uitleggen wtf hier gaande is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Een idiote anti-diefstal beveiliging voor de laadkabel ... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Predator op 04-05-2025 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
Dat is toch totale onzin? De laadaansluiting van de Niro én die van de laadpaal zetten de stekkers toch op slot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanTriple7
Ik heb ook wel een iets meer on-topic vraag:
Ik kan aan de laadaansluiting van de Niro wel zien of hij een 1 of 3-fase lader heeft, maar er zijn weinig verkopers die hier een foto van plaatsen in hun advertentie. Is er een andere manier om te achterhalen wat er aanwezig is of ben ik gedoemd om verkopers ernaar te blijven vragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrRobin
De niro EV is altijd 3 fasen. De e-niro (pre facelift) is een ander verhaal, en een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

DaanTriple7 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:16:
Dat is toch totale onzin? De laadaansluiting van de Niro én die van de laadpaal zetten de stekkers toch op slot?
Aan de laadpaal normaal wel, aan de Niro zelf hangt het er vanaf. Je kan instellen dat hij ontgrendeld als hij gedaan heeft met laden. Ik denk dat het default zo staat. Je kan het wel zetten dat hij altijd vergrendeld en dus ook blijft nadat het laden stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guido1985
DaanTriple7 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:12:
[Afbeelding]

Is dit niet zodat je laadkabel schoon blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chupie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:07
Vermoedelijk een leen of huurauto. Het is gebruikelijk dat ze daarbij de laadkabel aan het voertuig vastmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
DaanTriple7 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:12:
[Afbeelding]

Bang dat de laadkabel op de grond ligt zodat die overreden kan worden of smerig wordt?

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
chupie schreef op zondag 4 mei 2025 @ 17:31:
Vermoedelijk een leen of huurauto. Het is gebruikelijk dat ze daarbij de laadkabel aan het voertuig vastmaken.
Dat ja, of één of andere deelauto van het werk waar steeds anderen in rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartsys

Bij mij begint de auto ook met laden, dit is echter maar kort. De auto stopt na een paar minuten en start daarna netjes.
Ik gebruik overigens wel de ANWB Slim laden app er naast. Die is gekoppeld aan mijn SolarEdge account en weet ook dat er PV productie is. Daarnaast wordt rekening gehouden met het goedkoopste laad moment en er is ingesteld dat om 6:30 de accu vol moet zijn.
In de KIA Connect app maak ik geen gebruik van Gepland laden en ook niet van Geplande klimaatregeling. Dit laatste laat ik vanuit mijn Homey domotica sturen. Die kijkt naar de buitentemperatuur. Bij een temperatuur onder de 5 graden wordt de klimaatregeling gestart ongeacht of de auto aan de stekker hangt of niet. De KIA Connect app laat de auto alleen verwarmen als deze aan de stekker hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
DaanTriple7 schreef op zondag 4 mei 2025 @ 13:16:
Volgens mij aan de laadpaal niet wanneer het laden gereed is. Dan kun je de stekker eruit trekken. In de Niro is een instelling of de laadkabel locked is.

Om de lange kabel op te hangen heb ik een haak vastgemaakt aan de stekker in de laadpaal. Als die dus niet meer lcoked is als het laden gereed is, kan die haak dus verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassie
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-05 20:57
smartsys schreef op maandag 5 mei 2025 @ 09:27:
[...]
...

De KIA Connect app laat de auto alleen verwarmen als deze aan de stekker hangt.
Ik heb met de Kia Connect app al eens de auto op verwarmen gezet zonder dat deze aan de laadpaal is aangesloten.

Kia Niro EV '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
Kassie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Ik heb met de Kia Connect app al eens de auto op verwarmen gezet zonder dat deze aan de laadpaal is aangesloten.
Ja dat kan zonder de laadpaal net als koelen. Na 15 min schakeld dit automatisch uit. Misschien is er een minimum SOC vereist maar dat heb ik nog niet gemerkt.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Henk1023 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 22:07:
[...]

Ja dat kan zonder de laadpaal net als koelen. Na 15 min schakeld dit automatisch uit. Misschien is er een minimum SOC vereist maar dat heb ik nog niet gemerkt.
Dat klopt, ik denk dat @smartsys bedoelt dat je niet gepland kan verwarmen/koelen met de Kia Connect app. Dit werkt alleen als de auto aan een lader hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glas86
Kassie schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 21:41:
[...]

Je kunt het altijd handmatig starten/stoppen via de app. Maar als je het wilt plannen (schedulen) dan werkt het alleen als de auto aan de paal hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFellow
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 09:54
Source90 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 18:33:
Ik heb een bagagerek/Hondenrek opgehaald, helaas zonder handleiding.
Online bar weinig te vinden over de handleiding behalve onderstaande. Iemand die dit rek heeft en wellicht wat detail foto’s kan maken?

De twee steunen aan de bovenkant lijken gewoon “los” te zitten op de foto met hond, zitten ook twee gaten in die niet benut worden (zo lijkt). Klopt dat?

Ben specifiek op zoek naar info of het klopt dat de achter stoelen in de voorste positie moeten.

[Afbeelding][Afbeelding]
Inderdaad staan de stoelen in de voorste stand en de twee gaten worden niet gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:27
Vandaag was er opeens ene melding van een OTA update. Nog nooit eerder gehad. Meestal was ik sneller met via de website updaten. Op de website staat nog niks over een update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMJKsulNWoX9gpY6gTltzPnBzgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohTy4ve1l0dA3j6SODp9lMnl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:00

TrekDr0p

QR niet scannen

KarlMarX schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 16:49:
Vandaag was er opeens ene melding van een OTA update. Nog nooit eerder gehad. Meestal was ik sneller met via de website updaten. Op de website staat nog niks over een update.
[Afbeelding]
Ik heb nog niks voorbij zien komen, zal vanmiddag eens kijken welke versies ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:53
De OTA update staat er hier sinds gistermiddag op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb een PHEV KIA Niro, my23

Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk elektrisch rijden, en dit lukt mij voor 90% van de ritjes ook wel.
Alleen de laatste maanden, en de met name de laatste weken, komt het steeds vaker voor dat hij niet wilt opladen. Nu ongeveer 50% van de keren dat ik het probeer

Ik laad alleen bij publieke laadpalen op.
Ik sluit dan de kabel aan. Soms verschijnt er dan op het display een "kabel symbool", maar soms ook niet. Het wel of niet zichtbaar worden van dit icoontje lijkt geen invloed te hebben op mijn probleem, want ook met het symbool heb ik soms onderstaand probleem

De laadpaal veranderd wel altijd van kleur, dus hij detecteert de auto wel.
Vervolgens wil ik de laadsessie starten, de paal wil de sessie dan niet starten. De kabel wordt aan beide kanten niet vergrendeld, en hij blijft vaak staan op "Auto aangesloten, maar laad niet". Hij wordt niet "rood", als bv laadpas niet werkt.

Het opnieuw eruit/erin halen van de kabel, of de sessie opnieuw starten heeft dan geen zin meer.
Soms helpt het door een stukje te rijden, en het opnieuw te proberen, maar vaak werkt dit ook niet.

Soms krijg ik op dat moment ook spontaan een melding via de KIA app:
code:
1
[alarm], Laadt niet, het opstarten start, als de versnelling in P staat.

En soms krijg ik ook deze variant

code:
1
[Fout] Kan niet starten met opladen. Controleer de status van uw voertuig

Die eerste melding vind ik sowieso vaag, want op dat moment zie ik ook gewoon een rode "P" in het display, van de parkeerstand.

De tweede melding vind ik ook vaag, want de auto ziet er verder prima uit :+ , zonder gekheid. Ik krijg verder nergens foutmeldingen. Ook de voertuig diagnostiek via de KIA app geeft geen problemen.

Die meldingen komen ook niet altijd binnen in de kia app, het lijkt willekeurig wel of niet te gebeuren.

Binnenkort maar eens een afspraak maken met een dealer, wellicht kunnen zij beter uitlezen waar het fout gaat. Is het de kabel, of wellicht toch intern iets anders wat kapot is.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk1023
TripleQ schreef op maandag 12 mei 2025 @ 12:27:
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
Ik heb een PHEV KIA Niro, my23

Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk elektrisch rijden, en dit lukt mij voor 90% van de ritjes ook wel.
Alleen de laatste maanden, en de met name de laatste weken, komt het steeds vaker voor dat hij niet wilt opladen. Nu ongeveer 50% van de keren dat ik het probeer

Ik laad alleen bij publieke laadpalen op.
Ik sluit dan de kabel aan. Soms verschijnt er dan op het display een "kabel symbool", maar soms ook niet. Het wel of niet zichtbaar worden van dit icoontje lijkt geen invloed te hebben op mijn probleem, want ook met het symbool heb ik soms onderstaand probleem

De laadpaal veranderd wel altijd van kleur, dus hij detecteert de auto wel.
Vervolgens wil ik de laadsessie starten, de paal wil de sessie dan niet starten. De kabel wordt aan beide kanten niet vergrendeld, en hij blijft vaak staan op "Auto aangesloten, maar laad niet". Hij wordt niet "rood", als bv laadpas niet werkt.

Het opnieuw eruit/erin halen van de kabel, of de sessie opnieuw starten heeft dan geen zin meer.
Soms helpt het door een stukje te rijden, en het opnieuw te proberen, maar vaak werkt dit ook niet.

Soms krijg ik op dat moment ook spontaan een melding via de KIA app:
code:
1
[alarm], Laadt niet, het opstarten start, als de versnelling in P staat.

En soms krijg ik ook deze variant

code:
1
[Fout] Kan niet starten met opladen. Controleer de status van uw voertuig

Die eerste melding vind ik sowieso vaag, want op dat moment zie ik ook gewoon een rode "P" in het display, van de parkeerstand.

De tweede melding vind ik ook vaag, want de auto ziet er verder prima uit :+ , zonder gekheid. Ik krijg verder nergens foutmeldingen. Ook de voertuig diagnostiek via de KIA app geeft geen problemen.

Die meldingen komen ook niet altijd binnen in de kia app, het lijkt willekeurig wel of niet te gebeuren.

Binnenkort maar eens een afspraak maken met een dealer, wellicht kunnen zij beter uitlezen waar het fout gaat. Is het de kabel, of wellicht toch intern iets anders wat kapot is.

Iemand ervaring hiermee?
Zou het de kabel kunnen zijn dat bv. de communicatie tussen auto en paal niet werkt? Leen eens iemands kabel, kijken of dat werkt.

Niro EV Exec 07-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Henk1023 schreef op maandag 12 mei 2025 @ 14:29:
[...]

Zou het de kabel kunnen zijn dat bv. de communicatie tussen auto en paal niet werkt? Leen eens iemands kabel, kijken of dat werkt.
thx! Zat ik inderdaad ook al aan te denken, maar ken zo snel niet iemand hier in de buurt die zijn kabel voor een weekje wil uitlenen. Ik denk dat ik pas in die periode goed kan bepalen of het probleem weg is. Gezien het nu soms ook een paar dagen goed gaat, en dan weer een paar dagen niet.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste