Hallo allemaal,
Nog steeds ben ik bezig sinds de levering van de Niro EV in maart 2024 met de onderstaande melding, en met het feit dat de navigatie nog steeds niet te updaten is. zowel niet via OTA als via een USB stick.
Bij de dealer dit al meermaals aangegeven, maar blijkbaar weten ze niet wat ze ermee aan moeten.
Ook contact gehad met de Kia Connect Support, en zij waren zeer welwillend.
Ze vroegen om toestemming om op afstand het systeem uit te lezen. Uiteraard deze gegeven.
Helaas kwamen ze met het bericht dat het hun niet lukt om het van afstand te doen. Nu moet ik van hun wéér langs de dealer rijden om de logboeken op een usb stik te 'extraheren'.
Dit kost mij weer een dealerbezoek, en door een aantal drukke projecten heb ik daar momenteel echt geen tijd voor.
Op de vraag of ik een procedure mocht hebben om zelf deze bestanden eruit te halen, kreeg ik als antwoord dat ik toch echt naar de dealer moet.
Nu is mijn vraag of iemand de procedure weet hoe dit zou moeten. we zijn immers niet voor niets 'tweakers'.
Of heeft er iemand misschien een idee waar hij elke keer zoekt in het systeem naar deze update, of waar deze update in het geheugen kan staan.
Blijkbaar vind hij toch ergens iets, en daardoor weigert hij een nieuwere update te installeren.
Alvast bedankt voor jullie hulp.