Het grote Kia Niro EV topic

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 10:45

The Adder

Happy racing from Holland

Sorry voor vertraagde reactie, maar ik had even een zijweg naar een Hyundai ioniq 6 genomen, maar ben weer (even?) terug omdat er geen dakdrager voor lijkt te bestaan...

Mijn Kona geeft in de auto nu een gemiddelde van 14,1kwh/100km aan en dat over de gehele tijd dat ik deze kona rij (55000km) Ik rij 70% snelweg overdag met matig verkeer en 30% in de stad of provinciale wegen. Beetje saai, maar ik probeer overal de max. snelheid aan te houden behalve na 19:00 , dan rij ik max. 110 (ja, zeg het maar ouwe....). Bandenspanning is altijd boven 2,7 bar en airo/wp gebruik ik zelden, wel stoelverwarming en stuurverwarming en 99.9% in eco stand. Als ik nu 100% zou laden heb ik een range van 482 km.

Ben echter bang dat ik deze waardes met een Niro niet ga halen....

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 85000km, [juni 2023->]

• marciej123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-05 15:05
Sietse Vliegen schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:51:
[...]

Als ik de berg afrij haal ik ook een verbruik van minder dan 10kWh/100km. Mij ging het om realistische verbruikscijfers onder normale omstandigheden en over langere afstanden. Dan vind ik het heel knap dat iemand in Nederland - waar het vaak waait en je ook vaak verwarming of airco aanhebt - dan toch minder dan 15kWh/100km haalt.

Ik kom daar op geen stukken na aan. Ben al blij als ik 17 haal. Het zou graag willen denken dat het aan mijn uitvoering ligt (Executive Line met warmtepomp) maar ik vrees dat het wel aan mijzelf zal liggen 8)7
ik heb dezelfde, ook de executive (in NL) maar de mijne komt uit Duitsland, met WP.
Ik haal met een beetje geluk, goed weer en max 100 rijden, af en toe achter een vrachtwagen plakken maximaal 14.6/100 maar eerder 15.5/16/17/100+
In de winter zit ik vaak op 22/100

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 10:45

The Adder

Happy racing from Holland

Ik ga zo kijken naar een Niro ExecutiveLine ook import uit D.

Ben benieuwd naar de rit historie, maar dat zal wel veel autobahn zijn...

Is lastig om afscheid van de groep 500km+ te nemen, maar de Niro is wel fraaier (alvast binnen), maar 500 wordt het waarschijnlijk niet meer...

@marciej123 heb jij nog problemen gehad met fabrieksgarantie en/of kia connect i.v.m. de import?

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, schuifdak, Michelin, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, Juni 2021, schuifdak, Michelin, 85000km, [juni 2023->]

• smartsys
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 08:05
Ik was in het begin heel bang voor de range al werd door de dealer wel geschemerd dat taxi's in Amsterdam met de Niro EV 1 de 500km in de praktijk haalden.
Ik kwam uit een Skoda Kodiaq en had met rustig rijden een bereik van 600+ km voordat ik moest tanken.

Uiteindelijk de stap naar EV gemaakt in een Niro 2 DynamicPlusLine. Ik haal nu, met dit weer ongeveer 390km uit een 100% lading. Dit loopt nog iets op als de ochtenden minder koud zijn.
Vorig jaar heb ik eens 485km gezien direct na het laden, maar hoeveel het er dan echt zijn is maar de vraag.

Wel blijkt dat mijn "rangeangst" totaal ongegrond was. Je laad een EV als het kan, niet als het moet. Ik heb de luxe dat ik thuis kan laden en laad meestal rond van de 30%, maar ook wel eens op 5% of 50%, net hoe het uitkomt. Ik laad dan wel eigenlijk altijd naar 100%.
Ik ben in Nederland iets verder weggeweest met een enkele rit van 200km en ben naar Duitsland (Europapark) geweest. Dit is gewoon goed te doen. Af en toe even aan een snellader en weer 200+ km rijden. Het was fijn geweest als de Niro met 120KW of 150KW kon laden ipv de 80KW, dan was zo'n stop net even korter. Nu zijn ze soms net iets "te" lang. Je wilt alweer weg, maar moet dan nog even 10min wachten tot die 80% geladen is.
Een knop om de accu voor te bereiden op snelladen was ook fijn geweest.
De ingebouwde navigatie is wel beter geworden om het juiste laadstation te vinden. Ik vind dit via Google Maps veel makkelijker gaan, maar het is nu makkelijker om die locatie daarna naar de auto te sturen. Dit kon in het begin niet.
Wat nog wel erg irritant is, is dat de auto al direct kijkt naar de beschikbaarheid van een laadplek. Als je dus op 300km van een laadplek wegrijdt naar de volgende kijkt ie of daar plek is. Is er geen plek, dan zoekt ie direct een andere lader. Alleen je bent daar pas een uur of 3 later. Ik zou het fijn vinden als ie 5 of 10min van te voren gaat kijken of er plek is en daarbij rekening houdt met de hoeveelheid capaciteit in de accu. Dus als je nog maar 15min kan rijden, moet ie misschien naar een laadplek dichterbij kijken ipv. verder langs je route.

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10:23
The Adder schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:44:

Is lastig om afscheid van de groep 500km+ te nemen, maar de Niro is wel fraaier (alvast binnen), maar 500 wordt het waarschijnlijk niet meer...

@marciej123 heb jij nog problemen gehad met fabrieksgarantie en/of kia connect i.v.m. de import?
Ik heb je een bericht gestuurd.

• marciej123
The Adder schreef op maandag 4 mei 2026 @ 10:44:

Nee geen problemen, auto is wel een leaseauto. maar geen problemen.
Auto is al wel 2 jaar oud (april 2024 en geimporteerd naar NL in sept 2024)
OTA updates is nu wel 'verlopen' maar daar heb ik niet zo'n last van.

• Boelman
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-05 13:41
arvidbeheerder schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 19:49:
Heeft iemand ervaring met ABRP premium icm de enode koppeling? Bij het koppelen kwam al de waarschuwing dat de koppeling niet stabiel zou zijn en dat bleek gisteren ook. Data werd niet 1x ververst tijdens de rit (fietsendrager zat op de auto, dus mijn verbruik was wat hoger). Handmatig het percentage van de soc bijstellen werkte ook voor geen meter (ABRP resette elke keer naar 100%). Ik kan ook geen knop vinden om een update met de auto te forceren.

Het lijkt alsof er iets veranderd is in de verbinding. Vorig jaar op zomervakantie werkte alles nog prima. Wat zijn jullie ervaringen? Moet ik aan een obd stekker?
Met ABRP premium naar Italië en terug gereden. Soms valt die verbinding via enode weg ja. Maar niet meteen hinder van ondervonden. Gebruikte de app eerder als een planner om laadstops te (her)bekijken.

• smartsys
marciej123 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 12:06:
[...]

Nee geen problemen, auto is wel een leaseauto. maar geen problemen.
Auto is al wel 2 jaar oud (april 2024 en geimporteerd naar NL in sept 2024)
OTA updates is nu wel 'verlopen' maar daar heb ik niet zo'n last van.
Dat Kia kiest voor betaalde OTA updates vind ik iets "idioots". Nagenoeg iedere fabrikant biedt alles connected aan en Kia kiest voor een stomzinnig betaal model. Gelukkig kun je via de app op je computer die updates (nog) gratis downloaden, maar je bent er best lang mee bezig. Snel werkt het allemaal niet in ieder geval.

• GvNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:13
Gisteren bijna 400 km uur retour gereden, vooral via snelweg en stukken ook op 120/130 km/u. Werd wel spannend. Ik dacht dat de auto bij 0% nog best wat kilometers kon maken, maar merkte dat ik de laatste 7 km naar huis toch niet durfde te rijden met alle waarschuwen en beperkt vermogen. Toen toch maar 5 minuten aan de snellader gestaan.

Ik heb trouwens halverwege vorig jaar de draagarmen voor laten vervangen vanwege gekraak. Inmiddels begint het gekraak weer terug te komen, hoewel nog niet zo erg als in het verleden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwdIWBoSFedPl9XsNLZJ6X3rL_U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEZyvRiOdXOr2B0oC8nLeo1G.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/374Q5yMnQcFqj4TaooEfGtC3Pbw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h7T1IVqXo8cdyGVoFZKrRNve.jpg?f=fotoalbum_tile

• Defdada
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 10:32
Hallo,

Nieuw op dit forum en sinds januari van dit jaar in het bezit van een 11-2024 Niro EV Excecutive Line. Gekocht bij een erkende KIA dealer met ongeveer 14K op de teller. Inmiddels alweer ruim 17K aan (vooral snelweg) kilometers erbij. Ik rijd ongeveer 55K per jaar. Gemiddeld verbruik 17,3 kWh/100km op dit moment, maar dat is met de stijgende temperaturen dalende.

Gezien de Duitse handleiding en het feit dat er in de koude periode zo ongeveer direct warmte uit de kachel beschikbaar was ga ik ervan uit dat er een warmtepomp inzit. Is me niet helemaal duidelijk waar ik dat fysiek kan zien. Er zijn wat tegenstrijdige berichten op internet te vinden.

Erg tevreden over de auto in zijn geheel. Een ding valt met wel erg op en dat is dat het dashboard soms behoorlijk kraakt en knapt onder invloed van temperatuurschommelingen. Zijn er meer eigenaren die dit herkennen?

We rijden daarnaast nog een 2021 Niro PHEV Executive Line, maar die heeft hier absoluut geen last van.

• Henk1023
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10:25
Defdada schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:17:
Hallo,

Nieuw op dit forum en sinds januari van dit jaar in het bezit van een 11-2024 Niro EV Excecutive Line. Gekocht bij een erkende KIA dealer met ongeveer 14K op de teller. Inmiddels alweer ruim 17K aan (vooral snelweg) kilometers erbij. Ik rijd ongeveer 55K per jaar. Gemiddeld verbruik 17,3 kWh/100km op dit moment, maar dat is met de stijgende temperaturen dalende.

Gezien de Duitse handleiding en het feit dat er in de koude periode zo ongeveer direct warmte uit de kachel beschikbaar was ga ik ervan uit dat er een warmtepomp inzit. Is me niet helemaal duidelijk waar ik dat fysiek kan zien. Er zijn wat tegenstrijdige berichten op internet te vinden.

Erg tevreden over de auto in zijn geheel. Een ding valt met wel erg op en dat is dat het dashboard soms behoorlijk kraakt en knapt onder invloed van temperatuurschommelingen. Zijn er meer eigenaren die dit herkennen?

We rijden daarnaast nog een 2021 Niro PHEV Executive Line, maar die heeft hier absoluut geen last van.
Hallo,

Ik rij bijna 3 jaar in een Niro EV exec met 33k op de teller. Het kraken van het dashboard is mij totaal onbekend.

Niro EV Exec 07-2023

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:24
Ik herken het (helaas) wel, NIRO EV uit '23.

• Sietse Vliegen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-05 18:39
smartsys schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:22:
[...]

Dat Kia kiest voor betaalde OTA updates vind ik iets "idioots". Nagenoeg iedere fabrikant biedt alles connected aan en Kia kiest voor een stomzinnig betaal model. Gelukkig kun je via de app op je computer die updates (nog) gratis downloaden, maar je bent er best lang mee bezig. Snel werkt het allemaal niet in ieder geval.
Tja, ik reed hiervoor een Mercedes E250. 85k euro en dan moet je ook voor kaartupdates betalen na 3 jaar. Sterker nog, zelfs voor simpele dingen als het op afstand vergrendelen moet je dan betalen.

Bijna alle fabrikanten hebben dit verdienmodel ontdekt. Het ergste is het bij BMW, die wilden zelfs dat je voor stoelverwarming een abonnement neemt. Ja, denk daar maar eens over na. Ze monteren dat af fabriek voor iedereen, maar alleen met abonnement kun je de verwarming ook aanzetten. Dat idiote plan is (voorlopig) de koelkast in gegaan.

Duitse fabrikanten prijzen zichzelf volledig uit de markt, zeker t.o.v. Chinese concurrenten. Vroeger was er nog een voorsprong m.b.t. kwaliteit, maar dat is ook al geen zekerheid meer.

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:28
smartsys schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 11:22:
[...]

Die OTA's zijn niet klein en Kia moet wel de data over 4G/5G betalen. En anderzijds ga je toch langs de dealer die gelijk de auto update tijdens een beurt?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:07

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

me_mrtn schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 08:53:
[...]

Die OTA's zijn niet klein en Kia moet wel de data over 4G/5G betalen. En anderzijds ga je toch langs de dealer die gelijk de auto update tijdens een beurt?
Je kan het ook zelf met een USB stick, langs de dealer gaan is nergens voor nodig.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:56
Hier gister geupdate, auto is een half uurtje bezig geweest.

• me_mrtn
[BoSS] schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 12:12:
[...]

Je kan het ook zelf met een USB stick, langs de dealer gaan is nergens voor nodig.
Ja ik doe het zelf ook, maar smartsys vind het lang duren.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Source90 schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:20:
Hier gister geupdate, auto is een half uurtje bezig geweest.
Je kunt het ook na een autorit updaten. Je auto is dan uit en bij de volgende rit is het geüpdatet. :)

• smartsys
me_mrtn schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 14:48:
[...]

Ja ik doe het zelf ook, maar smartsys vind het lang duren.
Ik update het nu zelf met een stick.

Start de update, rij naar mijn werk (35min) en sta dan soms nog 20min te wachten op de update. Ik ga niet de goden verzoeken door de boel uit te zetten terwijl in het scherm staat dat dit niet mag.

Waar het mij omgaat dat bij de aankoop van de auto helemaal niets, 0.0 over kosten wordt vermeldt. Het krijgt een auto mee met functionaliteit X en dan na 1 jaar al wordt het X-Y. Dat terwijl bijv. een Tesla gewoon altijd connected is.

Dat Kia extra kosten moet maken is onzin. Die sluiten met bijv. Vodafone een EU deal waarbij ze 1 grote bundel afnemen waar gewoon extra simkaarten aan toegevoegd worden. Voor iedere gebruiker komt er 1GB per maand in de bundel. Daar zitten TBs per maand in en Lang niet alles wordt opgemaakt. Reken dan gewoon bij de verkoopprijs van de auto 300 euro extra en geef gewoon zolang de auto bij de dealer onderhouden wordt die online zooi als "bonus".

• me_mrtn
Nou best heftige toon die je aanslaat hoor. Zoals ChiMan aangeeft, doe het even aan het einde van de dag. En daarnaast geeft Kia het heel netjes aan als je de auto in gebruik neemt dat er een x aantal jaar. OTA’s zijn, kwestie van goed lezen. Knap overigens dat je de contracten kent; de marge voor fabrikanten zijn juist dit soort zaken, €300 per verkochte auto als voorbeeld is gigantisch op zo’n schaal als Kia. En de gemiddelde update is gigantisch.

Maar goed, je hebt een vooringenomen mening en daar blijft het bij, dus ik laat het hierbij.

[ Voor 3% gewijzigd door me_mrtn op 16-05-2026 12:54 ]

• ChiMan
  • Nu online
Ik heb sinds 2022 alles zelf geüpdatet nadat ik de auto had uitgezet en nooit problemen ondervonden.

• Source90
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7tPcrCIqOwriCVaX1cCq2-XL34=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ws9WA9wNWq1vZupMS2POv1iL.jpg?f=fotoalbum_large

Het kan dus toch 😂
spoiler:
Ardennen, gemiddeld 60-80km/h enkel bergafwaarts. Laatste kilometer 30km/h.
Hij stond zelfs op 6,1/100km voordat ik omhoog moest om naar huisje te gaan :D

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 16-05-2026 17:45 ]

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

ChiMan schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 13:26:
Ik heb sinds 2022 alles zelf geüpdatet nadat ik de auto had uitgezet en nooit problemen ondervonden.
Dit kan ik bevestigen, je kan de auto gewoon uitzetten en dan loopt de update prima door. De volgende rit is je auto netjes geupdate (staat dan ook een bevestiging van in het scherm als je de auto start).

• smartsys
[BoSS] schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 19:06:
[...]

Dit kan ik bevestigen, je kan de auto gewoon uitzetten en dan loopt de update prima door. De volgende rit is je auto netjes geupdate (staat dan ook een bevestiging van in het scherm als je de auto start).
Goed om te horen.
Ik werk in de ICT en als ergens staat: Niet uitschakelen, dan doe ik dat ook niet. Ik weet ook wat de gevolgen kunnen zijn. Dit soort dingen probeer ik liever niet in het echt uit. :-)

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ik snap niet waar je leest dat je de auto niet uit mag zetten?
Je krijgt de optie om het direct te doen of bij het uitzetten van de auto. Als je dat laatste kiest, dan krijg je nadat je de auto uitzet een pop-up waar je binnen 30 sec. moet aangeven dat hij het echt nu moet gaan doen. Dan staat de auto al uit, stap je uit en doe je hem op slot.
Vervolgens krijg je na 15-20 (?) minuten een bericht in de app dat de update voltooid is.

Zo ging het afgelopen weekend hier ten minste. (nou ja, de eerste poging had ik die pop-up niet goed gelezen en niet binnen 30 sec. bevestigd, dan gebeurt er gewoon helemaal niks).

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-05 15:47
Ik werd aardig gek van mijn iphone en carplay die elkaar telkens niet meer zagen. Vermoed dat de usb kabel telkens langzaam naar de knoppen gaat.

Dit keer geen nieuwe kabel maar deze dongel gekocht: https://www.amazon.nl/dp/B0FN7FK9JV?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Werkt tot mijn verbazig uitstekend :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tazzy op 20-05-2026 07:35 ]

• marciej123
Tazzy schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 07:34:
Ik werd aardig gek van mijn iphone en carplay die elkaar telkens niet meer zagen. Vermoed dat de usb kabel telkens langzaam naar de knoppen gaat.

Dit keer geen nieuwe kabel maar deze dongel gekocht: https://www.amazon.nl/dp/B0FN7FK9JV?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Werkt tot mijn verbazig uitstekend :)
Ja zoiets heb ik ook (aliexpress variant dan wel). Echter is bij mij het probleem dat de USB aan blijft dus als ik binnen op de bank zit dan probeert ie steeds verbinding te maken (meter of 6/7 tot aan de auto).

Heb er nu zo'n soort kabeltje tussen gezet zodat ik hem er niet uit hoef te halen maar gewoon 'uit' kan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTBIUaLIVcMz0zoVNQw2Rf7Bqc7BM4y83SQrQ&s

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

ocaj schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:23:
Je krijgt de optie om het direct te doen of bij het uitzetten van de auto. Als je dat laatste kiest, dan krijg je nadat je de auto uitzet een pop-up waar je binnen 30 sec. moet aangeven dat hij het echt nu moet gaan doen. Dan staat de auto al uit, stap je uit en doe je hem op slot.
Vervolgens krijg je na 15-20 (?) minuten een bericht in de app dat de update voltooid is.

Zo ging het afgelopen weekend hier ten minste. (nou ja, de eerste poging had ik die pop-up niet goed gelezen en niet binnen 30 sec. bevestigd, dan gebeurt er gewoon helemaal niks).
Volgens mij staat dit er inderdaad ook niet. Ik dacht zelfs op het scherm gezien te hebben dat je de auto mag uitzetten (maar kan het nu niet controleren). Ik doe dit in ieder geval al bijna 4 jaar zo (op 2 OTA updates na) en is nooit een probleem geweest.

• ChiMan
  • Nu online
smartsys schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:09:
[...]

Goed om te horen.
Ik werk in de ICT en als ergens staat: Niet uitschakelen, dan doe ik dat ook niet. Ik weet ook wat de gevolgen kunnen zijn. Dit soort dingen probeer ik liever niet in het echt uit. :-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fWH9-ShLci9rrDXMQmAILN73loo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vvqCcLF3PuB4rHVQCZ86vzh.png?f=fotoalbum_large

Bron (2:55 min)

• smartsys
ocaj schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:23:

Het is alweer even geleden en misschien heeft er wel in het scherm gestaan dat het geen probleem is. Ik durfde het risico niet te nemen.

Update:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSHqnCO4Mhb7RDNXeP-KeuE-pOVWTzjA0q7tw&s
Dit is geen eigen schermweergave, maar het is wel een bewijsje dat dit weergegeven kán worden. Ik kan me herinneren dat ik dit heb gezien. Vervolgens heb ik bijna anderhalf uur naar dit beeld zitten kijken. Mogelijk verschilt het van update naar update. Als het alleen kaartinfo betreft is de impact veel kleiner dan dat het ook de totale firmware incl. bluetooth modules en weet ik veel wat nog meer betreft.

[ Voor 23% gewijzigd door smartsys op 21-05-2026 10:25 ]

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Defdada schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:17:

Directe warmte is juist makkelijker met weerstandsverwarming te maken. Wel kun je die soms (als hij lang niet gebruikt is) ruiken omdat er dan wat stof wordt "opgebrand". Warmtepomp moet je kunnen zien als je de motorkap open doet dat dan links geen leegte zit, maar behoorlijk vol (voor de buizen en kleppen, met een afdekkapje er op).

Random voorbeeldfotos van internet:

Zonder warmtepomp:

https://www.kiaclub.nl/uploads/monthly_2019_06/Geen_warmtepomp.jpg.1b3263b4c197077572d00711fa485b33.jpg

Met warmtepomp:

https://lirp.cdn-website.com/dfbe98a2/dms3rep/multi/opt/Kia+e-Niro+ExecutiveLine+64+kWh+Aurora+Black+Metallic+e-magine+Mobility+ed+Frunk-1920w.jpg

Kan zijn dat de foto's van de iets oudere e-Niro zijn, maar structureel zal het niet heel anders zijn.

Dashboard kraken herken ik ook niet.

• Source90
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U54DTVVFyNZuLOXMCLqdh8WciKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DPB5dCsQ2wUjjQZt7OJseWat.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is hem bij mij. Volgens mij linksboven de warmtepomp (geen fancy kap meer zoals bij de e-Niro zo te zien).

[ Voor 4% gewijzigd door Source90 op 21-05-2026 17:02 ]

• ocaj
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
smartsys schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:20:
[...]

Het is alweer even geleden en misschien heeft er wel in het scherm gestaan dat het geen probleem is. Ik durfde het risico niet te nemen.

Update:
[Afbeelding]
Dit is geen eigen schermweergave, maar het is wel een bewijsje dat dit weergegeven kán worden. Ik kan me herinneren dat ik dit heb gezien.
Mogelijk krijg je dit te zien nadat je op "Update now" geklikt hebt? Dan klinkt het wel logisch dat je tijdens de update geen gekke dingen moet doen.
Ik herken het plaatje zoals @ChiMan postte (maar dan in het Nederlands) wel en kies daar altijd voor "Update nadat het voertuig uitgezet wordt".
Vervolgens loop ik snel weg bij de auto (want ook ik vind dit soort updates best een beetje spannend, dus wil zeker niks verkeerd doen....)

• smartsys
ocaj schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:34:
[...]

Mogelijk krijg je dit te zien nadat je op "Update now" geklikt hebt? Dan klinkt het wel logisch dat je tijdens de update geen gekke dingen moet doen.
Ik herken het plaatje zoals @ChiMan postte (maar dan in het Nederlands) wel en kies daar altijd voor "Update nadat het voertuig uitgezet wordt".
Vervolgens loop ik snel weg bij de auto (want ook ik vind dit soort updates best een beetje spannend, dus wil zeker niks verkeerd doen....)
Dan zit daar dus waarschijnlijk het verschil. Ik heb alle keren Update Now geselecteerd. Zal de volgende keer de andere optie kiezen en de USB stick gewoon laten zitten.

• marciej123
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0pigadQLRQZiu_AdQSQZ5IpAxEg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k1l8iQY2V058v7mJmfQLQmuK.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen woensdag ook maar eens handmatig de update gedaan, je kunt hem inderdaad gewoon selecteren dat dit gebeurd nadat het voertuig uit staat.

• smartsys
marciej123 schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:12:
[Afbeelding]

Afgelopen woensdag ook maar eens handmatig de update gedaan, je kunt hem inderdaad gewoon selecteren dat dit gebeurd nadat het voertuig uit staat.
Ja en als je nu voor de Update Now optie kiest moet je dus wachten met de auto uitschakelen totdat de update klaar is. Dit kan zomaar een uur tot anderhalf uur duren.

• marciej123
smartsys schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 11:38:
[...]

Ja en als je nu voor de Update Now optie kiest moet je dus wachten met de auto uitschakelen totdat de update klaar is. Dit kan zomaar een uur tot anderhalf uur duren.
Dat geloof ik, ik kreeg inderdaad ongeveer een uur later een melding op mn telefoon dat de update voltooid was.

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Source90 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:01:
[Afbeelding]

Dit is hem bij mij. Volgens mij linksboven de warmtepomp (geen fancy kap meer zoals bij de e-Niro zo te zien).
Kennelijk zit ie bij de nieuwere Niro EVs aan de andere kant: https://www.speakev.com/threads/kia-niro-ev-4-heat-pump.172556/#lg=thread-172556&slide=0, je moet daar een plaatje met boutjes zien ipv twee open gaatjes. Dan zal de pomp zelf daar wel ergens onder zitten... En je kunt nog proberen de warmte hoog te zetten en kijken of er koude lucht door de radiator komt. Als dat lukt met dit weer en hij niet alsnog met max temp instelling gaar koelen 😅.

• Source90
TechLight schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 17:05:
[...]

Kennelijk zit ie bij de nieuwere Niro EVs aan de andere kant: https://www.speakev.com/threads/kia-niro-ev-4-heat-pump.172556/#lg=thread-172556&slide=0, je moet daar een plaatje met boutjes zien ipv twee open gaatjes. Dan zal de pomp zelf daar wel ergens onder zitten... En je kunt nog proberen de warmte hoog te zetten en kijken of er koude lucht door de radiator komt. Als dat lukt met dit weer en hij niet alsnog met max temp instelling gaar koelen 😅.
Ah, check.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/58dGupHev_Uf5ztSQjzwSjAEvzA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZocFollAe4eEjoI1zazT1Xb.jpg?f=fotoalbum_large

De kant waar ik een foto van maakte is de AC lader denk ik. Komt me toch een herrie vanaf nu hij aan het laden is :-).
De roze vloeistof toevallig koeling tijdens het laden? Vrij warm nu tijdens het laden, terwijl al paar uur niet gereden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRA52nk4hwBquXhc1TC2tMNT1qA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PEBlPVaPG2tx3ABTRmB0h0YL.jpg?f=fotoalbum_large

(en ik mis een dop linksboven zie ik, maar eens bij de volgende beurt navragen).
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste