Ik ook. :-) Er zal een vrachtwagen kort achter je rijden! Dood door een slecht geïmplementeerde veiligheidsfunctie!
Het idee is heel mooi dat de auto zich vanzelf aanpast aan de geldende maximum snelheid, maar doet het dan goed. Maak de herkenning goed. Staat er iets achter een getal, dan is het GEEN snelheidsbord. Liever iets NIET weergeven dan verkeerd met allerlei mogelijke gevaarlijke situaties tot gevolg.
Sowieso snapt ie niets van de onderborden met uitzonderingen. Moet je tussen 6:00 en 19:00 100, dan moet je van de auto ALTIJD 100. Die snapt niet dat je na 19:00 uur 130 mag. Nog mooier als er dan een 120 bord staat. Zelf snap ik tegenwoordig amper hoe hard je tegenwoordig ergens mag, laat staan dat een Aziatische auto met vertaalde verkeersregels dit moet begrijpen. Ook met eenrichtingsstraten voorzien van een onderbord met bijv. "na 50 meter".
Je krijgt meteen allerlei meldingen dat je tegen de richting in rijdt, terwijl je dat feitelijk niet doet.
Misschien moet de kaart database ook dynamisch worden. Die tijd beperkingen kunnen daar makkelijk in opgenomen worden. Tussen x en y uur is Vmax 100, daar buiten is Vmax 120 of 130. De verkeersbord herkenning zou dan primair naar bijv. matrixborden kunnen kijken, zodat bij een ongeval oid wel de juiste informatie krijgt. Ook dat je op een rijstrook tuft waar dit eigenlijk niet zo mogen. Niet dat ik dat bewust doe, maar een waarschuwing mocht je iets missen zou wel heel fijn zijn.
Valt dus nog wel het een en ander aan te verbeteren. Voor mij is de verkeersbord herkenning een vrij waardeloze optie.