Nieuwe eigenaar meldt zich hier

.
Sinds net voor kerst eigenaar van een Niro EV 2023 Executive Line (Nederlandse uitvoering, geen import). Ik kom uit een Ioniq Electric 2020 Premium, dus grotendeels was het een kwestie van instappen en rijden maar.
Ik heb de versie zonder warmtepomp, dus ik heb de afgelopen dagen mezelf gechoqueerd met het verbruik. Waar ik in de Ioniq deze maand nog met 15,5kWh per 100km toe kwam, zit ik nu gemiddeld op 20 (ergens valt het ook wel weer mee, het is nu oprecht koud, daarnaast ook lange rit gemaakt waarbij ik gewoon 125 op de ACC gereden had).
Ik ben verder blij dat ik het 2023 model heb, mijn schoonouders hebben een 2025 HEV DynamicLine, maar die worden helemaal gek van de "koffie drinken" melding en uiteraard van de ISA-piepjes en meldingen (deels uit te zetten, maar iedere rit weer opnieuw).
+ punten bij mijn overstap:
stiller
V2L (intern, maar ook de plug voor V2L extern zit erbij terwijl de site van Kia aangeeft dat de V2L adapter niet compatible is met mijn auto. Moet hem nog testen.)
HUD is oprecht erg fijn
- punten bij mijn overstap:
ACC is niet meer in te stellen als CC
Locatie van de laadpoort is eigenlijk minder praktisch. Nu moet ik vooruit op de oprit parkeren.
opbergvak voor de zonnebril is er niet meer
Laden doe ik thuis via een Delta ElectronicsAC MAX Basic 22kWh lader. Deze lader is echter maar met 1-fase aangesloten op 16A. Nu is mijn dagelijkse woonwerk rond de 105km, dus dat is voldoende om weer bij te laden, echter is het niet optimaal. Ik ga het even aankijken, anders ga ik voor een oplossing die 3-fasig kan load balancen zodat er wat vlotter geladen wordt.
Bij de proefrit had ik alleen niet gezien dat de hoedenplank eigenlijk niet meer is dan een of ander opbouwbaar netje ipv iets degelijkers.
[
Voor 4% gewijzigd door
fredkroket op 26-12-2025 22:54
]