Kleine en grote beurt waren even duur bij kia dacht ik. Dat alleen al vond ik bizar. En dan mag je zelf nog gaan betalen voor het interieur filter. En als ik wilde kon ik ook extra motorolie bijbestellen bij het maken van de afspraak bij kia

.
Grote beurt bij Bosch was 235 incl voor en achter ruitenwissers, die waren 75 samen ex btw, dus enkel de beurt zal ongeveer 145 zijn geweest, vs de uit mijn hoofd 280 bij kia zelf.
Kleine beurt bij 30k was 150 incl interieur filter.
Dus wellicht is voor een ev dezelfde prijs voor kleine en grote beurt helemaal niet raar. dat ben ik bij een benzine/ diesel wel anders gewend
Lang verhaal kort over de draagarmen: eerste keer claimde de monteur enkel gekraak aan de voor armen te horen. Dus mochten ze enkel die onder garantie vervangen. Hoe ze het in het hoofd haalden om de auto terug te geven zonder dat het gekraak weg was weet ik niet, maar het past wel bij mijn ervaring en hoe ik kijk naar merkdealers. Zal wel een gevalletje "dat stond niet op de werkbon" zijn.
Dus 2e keer teruggekomen en achter ook vervangen. Gekraak is nog niet weg, wel minder. Ik geef het op en ik laat het maar zo.
Dat ik vervolgens ook nog 35 euro moest betalen voor een leen auto picanto omdat dat agenda technisch anders niet ging lukken, nadat ik door hun toe doen een 2e keer moest terugkomen (dealer zit niet om de hoek, 40 min rijden) was natuurlijk de kers op de taart die weer precies past bij hoe ik me behandeld voel bij de merkdealer.
[
Voor 32% gewijzigd door
MrRobin op 16-07-2026 20:13
]