Ik heb nu een e-niro en heb een ev2 besteld, nagenoeg met dezelfde argumenten. Een kleinere bagageruimte dat wel, ook de hogere instap, sneller laden en ruimte achterin meer dan prima. Volgens mij stap je van een e-Niro sneller naar een ev3 of ev2 dan naar een ev5 toch?
Wij overwegen de EV5 als vervanger van de Audi ETron (of de PV5, maar dat is wel flink inleveren op luxe en rij eigenschappen vrees ik). De eNiro blijft zeker, maar een EV5 zou wat groot zijn als zijn vervanger. Dat dus niet.janne_nl schreef op maandag 22 juni 2026 @ 11:58:
Ik heb nu een e-niro en heb een ev2 besteld, nagenoeg met dezelfde argumenten. Een kleinere bagageruimte dat wel, ook de hogere instap, sneller laden en ruimte achterin meer dan prima. Volgens mij stap je van een e-Niro sneller naar een ev3 of ev2 dan naar een ev5 toch?
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Wat zijn dat voor gekke druppels op je raam?jaro431 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 19:26:
In Noorwegen rijden scheelt echt inderdaad, net 100% geladen voor de terugreis:
[Afbeelding]
Goeie rit!
zit te vergaan met 29 graden op kantoor
Even een positieve noot qua onderhoud: net een beurt ingepland. Zwolle: njet, verbouwing, Almere, kom maar ergens eind augustus, Lelystad: jahoor, kom maar binnen 2 weken..... Top.
al maanden last van.jaapzb schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:40:
[Afbeelding]
Kia app doet bij mij alleen nog maar dit
Heb al opnieuw geinstalleerd...
Ben ik de enige of is er een storing?
Pihole of andere ad blocking dns?jaapzb schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:40:
[Afbeelding]
Nee
Bosch Compress 7400i 7kW (2023) - 16x 395Wp JASolar met SolarEdge SE8K omvormer (2022) - Kia e-Niro DynamicLine (MY2020) - Zaptec Go 2
Heb het ook wel eens, maar als ik dan de app sluit en opnieuw open werkt alles normaal.jaapzb schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:40:
[Afbeelding]
Er is in ieder geval geen brede storing want bij mij doet hij het gewoon. De melding zegt dat je geen verbinding kunt maken met de server. Het probleem is dus niet je auto.jaapzb schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 17:40:
[Afbeelding]
Dingen die je kan proberen:
Probeer eens contact te leggen als je op een WiFi netwerk zit of als je daar nu op zit, alleen via de data op je telefoon.
Telefoon rebooten wil is altijd een goed idee
Gewoon even wachten en morgen nog eens proberen. In de meeste gevallen zijn dit soort storingen tijdelijk en lossen ze zich vanzelf op.
Mijn auto krijgt over een paar weken weer een onderhoudsbeurt.
Heeft één van jullie de reductiebak olie al eens laten verversen?
Ik vind het onderhoudsschema een beetje apart. Er wordt gesproken over alleen een inspectie iedere 60.000 km en ook de dealer geeft aan dat het "Lifetime" olie is welke niet vervangen hoeft te worden.. Tegelijk meldt het onderhoudsschema ook dat bij stoffige omstandigheden of gebruik in bergachtig terrein ineens wel vervangen moet worden en wel om de 120.000 km.
Ook heb ik gelezen dat een deel van de Kia's en Hyundai's met ratelende aandrijving flinke vervuiling (ijzerdeeltjes) in de reductiebak olie. Er zou een magneet in de bak zitten, maar die kon los komen en zijn werking verliezen.
Er zou bij de oudere elektrische Kia's en gewone, niet magnetische aftapplug zijn gebruikt.
Nu mijn auto net de 150.000 km gepasseerd is, ga ik toch de olie eens laten vervangen. Bij andere auto's die ik heb gehad moest dat volgens schema bij de versnellingsbak olie ook rond de 150 K.
En relatief eenvoudige en niet extreem dure handeling, maar geeft me een gerust gevoel. Vooralsnog zou het zomaar kunnen zijn dat ik nog een paar ton met deze auto ga rijden.
Ik laat de plug ook vervangen door een magnetische. Daardoor zou ik de standaard magnetische Kia plug kunnen nemen (0081017121). Er zijn ook aftermarket pluggen met veel sterkere neodymium magneet, maar die zijn een stukje duurder, van onbekende leveranciers of hebben hoge verzendkosten.
Iemand hier ervaring mee?
Heeft één van jullie de reductiebak olie al eens laten verversen?
Ik vind het onderhoudsschema een beetje apart. Er wordt gesproken over alleen een inspectie iedere 60.000 km en ook de dealer geeft aan dat het "Lifetime" olie is welke niet vervangen hoeft te worden.. Tegelijk meldt het onderhoudsschema ook dat bij stoffige omstandigheden of gebruik in bergachtig terrein ineens wel vervangen moet worden en wel om de 120.000 km.
Ook heb ik gelezen dat een deel van de Kia's en Hyundai's met ratelende aandrijving flinke vervuiling (ijzerdeeltjes) in de reductiebak olie. Er zou een magneet in de bak zitten, maar die kon los komen en zijn werking verliezen.
Er zou bij de oudere elektrische Kia's en gewone, niet magnetische aftapplug zijn gebruikt.
Nu mijn auto net de 150.000 km gepasseerd is, ga ik toch de olie eens laten vervangen. Bij andere auto's die ik heb gehad moest dat volgens schema bij de versnellingsbak olie ook rond de 150 K.
En relatief eenvoudige en niet extreem dure handeling, maar geeft me een gerust gevoel. Vooralsnog zou het zomaar kunnen zijn dat ik nog een paar ton met deze auto ga rijden.
Ik laat de plug ook vervangen door een magnetische. Daardoor zou ik de standaard magnetische Kia plug kunnen nemen (0081017121). Er zijn ook aftermarket pluggen met veel sterkere neodymium magneet, maar die zijn een stukje duurder, van onbekende leveranciers of hebben hoge verzendkosten.
Iemand hier ervaring mee?
Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/YcD4qNEv9OuFF02761yEo2bn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TVpd9SczdFAkvvIsAvOUH2Nq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/BbUNNR6vM29jyZMgKsdJR9rN.png?f=fotoalbum_large)