Nee, kennelijk niet. Ik had verwacht dat ik uit de trend van de SOC wel iets zou kunnen zeggen, maar blijkbaar kan hij dus zomaar overlijden. Vannacht heeft de auto gewoon op slot gestaan, niets bijzonders.
Hoe oud is-ie, die accu? Nog de originele?
Yep, vier-en-half jaar oud. Het was dus ook wel tijd.
Geen jumpstarter in je assortiment tools in de auto dus, zoals er hier inmiddels een aantal wel hebben.
Er ligt een oplader in de achterbak, maar dat was voor mijn vrouw teveel gedoe geweest. Die moest weg. En bovendien: ik betaal per maand fors (lease) om mij te ontzorgen en ik vind dat ik daar deze ene keer wel gebruik van mag maken.... Ik werd overigens zeer correct en snel geholpen, het was dat ik op kantoor zat, anders had er binnen anderhalf uur een monteur voor mijn huis gestaan.
En gaat die hulpdienst daar een nieuwe accu in zetten, de auto afslepen of met een jumper starten om je daarna te laten ervaren dat de wagen na die rit wéér niet wil starten?
Ik ga natuurlijk aansturen op vervanging ter plekke, ik heb inderdaad geen zin om vanavond met mijn moeder in de auto weer stil te komen staan. Maar we gaan het zien.
Of ga je er zelf een AGM-accu inzetten?
Ik lease, dus dat interesseert me niet zo veel.