Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

DutchKel schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:28:
[...]

Dat is misschien wel iets te kort gezegd, maar hij berekend het inderdaad aan de hand van het meest recente verbruik. Of dat de laatste rit is of laatste 5 ritten is niet bekend.
Toch is de variatie niet zo groot. In de X/Y plot van alle data die ik heb van afgelopen maand kun je een lineaal leggen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ka6H652lP1hLnuUX3T-rcR60GFg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C6Bru02wy7ETG6mNR4Q1ENyc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:47
Get!em schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:46:
[...]

Toch is de variatie niet zo groot. In de X/Y plot van alle data die ik heb van afgelopen maand kun je een lineaal leggen....

[Afbeelding]
Yep, maar die data die je laat zien is van een integratie (HA?) die waarschijnlijk de data uitleest als de auto stilstaat en uit. Dan is de GOM inderdaad stijf lineair met de SOC. En overigens ook lineair met de gereden kilometers.
Als je de data in een grafiek zet met de GOM en de auto aan, dan zul je veel meer variatie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

multikoe schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 16:08:
[...]

Yep, maar die data die je laat zien is van een integratie (HA?) die waarschijnlijk de data uitleest als de auto stilstaat en uit. Dan is de GOM inderdaad stijf lineair met de SOC. En overigens ook lineair met de gereden kilometers.
Als je de data in een grafiek zet met de GOM en de auto aan, dan zul je veel meer variatie zien.
Het is inderdaad met HomeAssistant. Ik forceer de update elk uur op x:00. Dus heb ook tijdens ritten (als de rit tijdens x:00 valt) de data meegepakt.
Uiteraard is het niet zo variabel als dat je met OBD direct elke minuut uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:34
Appie Heijn schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:39:
Vorige week ineens rare suisgeluiden van de airco, einde van de dag > einde oefening. Of een lek of een overleden compressor. We gaan het horen de 30e.

Wel bijzonder dat dit net 5000km voor einde garantie gebeurt :) meestal gebeurt dit mij juist na afloop.
Vanmiddag diagnose, de verdamper kapot, over 2 weken vervanging, hele Dashboard en midden console moet eruit :|

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Afgelopen week is de app weer geüpdatet en nu staat de kilometerstand niet meer in beeld. Ook kan ik nergens de ritten per dag vinden, maar misschien kijk/zoek ik verkeerd?
Ik gebruik de ritregistratie altijd om voor werk de kilometers te kunnen doorgeven, maar zie ze nu dus niet meer. Weet iemand waar en of die nog ergens te zien zijn in de app?
Geeft wat mij betreft al aan dat de vernieuwingen in/aan de app niet goed zijn als je moet gaan zoeken waar het nu weer naartoe is verplaatst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emootje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:37
Bij mij staat het gewoon nog op de plek waar het stond (Android), ook na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Ik weet toch zeker dat hier op de beginpagina de kilometerstand in beeld stond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdVI9yrzaSmsydiINz_o-q1vHoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LQIifs8jh8DswZxu2x5tEqyr.jpg?f=fotoalbum_large
Maar waar kan ik de kilometerstand en ritgegevens dan nu vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
rokil schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:02:
Ik weet toch zeker dat hier op de beginpagina de kilometerstand in beeld stond.
[Afbeelding]
Maar waar kan ik de kilometerstand en ritgegevens dan nu vinden?
Onder Driving Insight.
Overigens heb ik de km-stand wel in beeld, maar ik kan me herinneren dat ik de afgelopen paar weken die km-stand wel miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Driving Insight heb ik ook niet meer...
Mijn android app is afgelopen nacht geüpdatet.

[ Voor 38% gewijzigd door rokil op 01-10-2025 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:19
rokil schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:07:
Driving Insight heb ik ook niet meer...
Mijn android app is afgelopen nacht geüpdatet.
Ik zou even uit- en weer inloggen.
En anders de app opnieuw installeren.
Het kilometrage staat hier (laatste android versie) wel op het startscherm en ook driving history is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Cache geleegd, gegevens gewist, uitgelogd, app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar geen kilometerstand en ritgegevens meer te vinden.
Mijn telefoon is een Samsung S23+ van een jaar oud met de nieuwste software erop, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.
Dacht vorig jaar nog een tijd lang in deze auto te blijven rijden en heb mezelf maar eens een dure telefoon cadeau gedaan. Had beter een andere auto kunnen kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:32

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

rokil schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:45:
Dacht vorig jaar nog een tijd lang in deze auto te blijven rijden en heb mezelf maar eens een dure telefoon cadeau gedaan. Had beter een andere auto kunnen kopen....
Tuurlijk. Die twee zitten immers in dezelfde prijsklasse? :+

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Als je de ergernis erbij optelt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
rokil schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 13:45:
Cache geleegd, gegevens gewist, uitgelogd, app verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd, maar geen kilometerstand en ritgegevens meer te vinden.
Mijn telefoon is een Samsung S23+ van een jaar oud met de nieuwste software erop, dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.
Ik heb een Samsung A54, met daarop versie 1.0.15 van de Kia app.
Zie hieronder screenshots van hoe mijn scherm er uit ziet (moest effe snel)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5vQgldQCQzjOsKoGxlybt7Pl1hM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1GtYEpeI2gX6LH9mElUNnDXD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oEzGH0yAXVvJIQn6FvSoPSd0f-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5YjcGVyCZxnB5hKc0ZeH0Ru.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgAeWy9xxjG2CmOcFZeYptik7FQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nnVmIFtFVbgpXoklcQA3vcDb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6qpf1ZG4CraS1VLK8LsUnC5XYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gjkao0G1MTt99n2Vd7x87eq0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Dat had ik gisteren ook nog zo.
De kilometerstand onder de auto is weg en onder het tabje Service-snelkoppeling staat bij mij alleen een grote, niet te verschuiven advertentie van een Ev3 (die ik zeker niet ga kopen).
Mijn telefoon heeft vannacht ook geen update gehad ofzo, alleen de Kia app.
Zal wel weer aan mij liggen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
rokil schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:09:
Dat had ik gisteren ook nog zo.
De kilometerstand onder de auto is weg en onder het tabje Service-snelkoppeling staat bij mij alleen een grote, niet te verschuiven advertentie van een Ev3 (die ik zeker niet ga kopen).
Mijn telefoon heeft vannacht ook geen update gehad ofzo, alleen de Kia app.
Zal wel weer aan mij liggen. :-(
Maar: welke versie van de app heb jij dan?
De laatste update van de app is van 25 september (dus niet vannacht) en die update heb ik. Er is geen nieuwere update voor Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Ik heb ook versie 1.0.15.
Misschien dat niet iedere telefoon op hetzelfde tijdstip/datum een update krijgt?
Ik had de app al een aantal dagen niet gebruikt en gisteren toevallig weer wel om de kilometers te bekijken. Er kwam wat tussen en aangezien de auto vandaag niet weg hoefde, dacht ik komt morgen wel.
Gisteren stond de kilometerstand en driving insight dus nog gewoon in beeld.
Misschien omdat ik de app gisteren weer eens opende dat hij dan vannacht ineens ging updaten?

Overigens zojuist op mijn oude Samsung S9 de Kia app geïnstalleerd, maar ook daar krijg ik geen kilometerstand of driving insight in beeld. Het ligt dus niet aan mijn (nieuwe) telefoon. Gelukkig wel de grote Kia Ev3 reclame...
Pagina: 1 ... 351 352 Laatste

Let op:
Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Thuisladen van je EV deel 2
Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.