K van k schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 19:09:
Hier ook vraagje maar dan over de koelvloeistof. Hij staat bij dealer en ze belt net dat apk gedaan was. Zeg mooi, want hij staat er eigelijk voor de stoel.
Maar uw voorbanden zijn ook slecht, ahum Michelin en vorig jaar erop gezet en 20.000 mee gereden, ben niet gek waren niet eens op de helft, ok vervang maar.
Koelvloeistof 355€ pffft word een gouden kia e-niro zo.
1 tpms sensor was er leeg, gelijk alles 4 maar.
Dus zal dik over 1000 heen gaan.
Is gelijk laatste x bij wensink, want beurtje is eigelijk 71 € en telkens doen ze zoveel dingen dat je minimaal 500 kwijt voor hagelnieuwe auto,terwijl je van te voren aangeeft kleine beurt en maken ze er zelf giga mega beurt van.
Ik bracht hem omdat de bestuurder stoel uitzich zelf compleet achterover gaat onder het rijden, en daarna gaat hij naar voren en word je platgedrukt tegen het stuur nu onder het rijden 2 x gebeurd in 3 a 4 maanden en vorig jaar 1 x voor de deur.
Gezegd wil nieuwe stoel erin, want vrouw ging eerst plat en kon niet bij de remmen en daarna met 3 kleine kinderen recht over rondtonde geknald omdat ze klem zat tussen stuur. Hij staat al 2 weken in emmeloord, en ze kunnen niets vinden, monteur heb hem al week naar huis gehad, en zei ja zit ook tekens tijd tussen en ik wil nieuwe stoel want is onverantwoord met baby s en vrouw aan boord. Ja maar vanuit kia willen ze dan wel weten wat er is. Wie kan ik aansprakelijk stellen de garage? of kia? mochten er 4 of 5 overlijden want is hier alleen maar water in de buurt en je rijd er zo in als je niet meer kan sturen. Want ze zegt al geen nieuwe stoel wil ik er niet meer in. Iemand tips?
Ik heb veel vragen....
Om te beginnen: vorig jaar klapt je stoel naar achteren en meteen weer naar voren. Dat is vorig jaar al een keer gebeurt en daarna kennelijk nog twee keer. Ik zou na die eerste keer al echt absoluut niet meer rijden in die auto,
zeker niet met drie kinderen er in. En je vrouw doet dat gewoon.... Met als gevolg dat ze een rotonde over rijdt... Die auto zou verzegeld ergens bij een dealer moeten staan in afwachting van onderzoek door Kia, want dit is meer dan voldoende grond voor een schadeclaim.
En toch is de garage blij bezig met allerlei onderhoud?
Dan lijk je te suggereren dat de garage een APK heeft gedaan zonder dat je daar van af wist. Dat is echt heel bijzonder. Als daar geen afspraken over gemaakt zijn, dan hoef je daar ook gewoon niet voor te betalen. Een garage mag en zal nooit iets in rekening brengen zonder daarvoor eerst te overleggen met de eigenaar. Dat ze een overduidelijk kapot onderdeel vervangen is logisch, maar een APK wordt alleen gedaan na afspraak.
Daarna geef je toestemming om je banden te verwisselen, ondanks dat je weet dat ze nog lang niet af zijn. Een garage mag dat gewoon voorstellen, maar als jij denkt dat de banden nog goed zijn, dan zeg je toch gewoon: laat maar zitten, ik kijk eerst zelf wel even en als ze inderdaad af zijn, maak ik een nieuwe afspraak bij de lokale bandenboer. Nu kun je daar achteraf niet meer over klagen. De garage heeft dit netjes gevraagd en jij hebt ja gezegd.
En een beurtje van 71 euro voor een e-Niro bestaat echt niet. Voor die 71 euro kunnen ze hem niet eens naar binnen rijden, op de hefbrug zetten, inspecteren, banden op spanning brengen en weer op de parkeerplaats zetten. Het is altijd verstandig om goede afspraken te maken voordat je een auto wegbrengt. Ik spreek altijd een "bel mij" bedrag af: als de totale kosten daaronder blijven vind ik het prima, als ze daarboven komen bellen ze met de vraag of ze verder mogen. Werkt altijd.