Vaevictis_ schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 20:57:
Beste e-Niro rijders ik heb een particulier bod gekregen van 13.500 euro voor mijn MY19 executive versie met bijna nieuwe set winter en nieuwe zomerbanden. 62k gelopen geen klachten of defecten. Auto is in nette staat 1e eigenaar.
Wat vinden jullie van deze prijs voor mijn wagen? Auto is dealer onderhouden binnen de voorgeschreven intervallen.
Uit mijn ervaringen met het kopen en verkopen van auto's via autobedrijven en MP heb ik geleerd dat de prijzen die bij een autobedrijf worden gevraagd structureel hoger liggen dan de prijzen die eenzelfde auto moet kosten bij een particulier op MP.
Daar zit naar mijn idee achter dat mensen toch meer vertrouwen hebben in kopen bij een bedrijf, zeker als het om wat duurdere auto's gaat (of dat vertrouwen terecht is valt te betwisten).
Wat nu ook speelt is dat de markt een paar jaar oververhit is geweest doordat er weinig nieuwe auto's beschikbaar kwamen. De prijzen van gebruikte auto's waren veel hoger dan normaal.
Die luchtbel loopt nu langzaam leeg en daarbij komt ook dat de EV markt vanaf 2019 behoorlijk is gegroeid en die auto's komen nu uit de lease.
Of Vaevictis voor zijn Niro de prijs uit de koerslijst gaat krijgen betwijfel ik want dan is de concurrentie van gelijkgeprijsde auto's bij autobedrijven best groot.
Wat de prijs dan wel zou kunnen worden is lastig te zeggen en hangt ook veel af van de presentatie van de advertentie.
Hierbij is voor mij niet goed duidelijk wat de invloed van de kilometerstand is voor de waarde van een auto.
Zolang die onder de 150k is valt de auto nog in de fabrieksgarantie, maar die verloopt voor Niro's uit 2019 sowieso in 2026, dus al over 2 jaar.
Ik hou de aangeboden Niro's op MP redelijk bij en ik zie advertenties langskomen die snel worden verkocht en er staan er ook een paar die lang blijven staan (zowel van autobedrijven als van particulieren).
Het aanbod van Niro's door particulieren op MP is sowieso vrij klein.
Succes met de verkoop Vaevictis!